abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125474933
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_125474987
Het ging over kiesjes, kindjes die zich al weer een beetje beter voelen en nog veul meer.
Maarehm, Bitterend; heeft ze daar 2 weken koorts van? Nee toch zeker?
pi_125475419
Hier is 1 kies door en ik realiseerde me eigenlijk pas achteraf dat dat de boosdoener was van een paar dagen hangerig & huilerig maar verder weinig last van gehad gelukkig.

Ik wil ook nog even een filmpje delen. Vind hem zo schattig. Moest het er wel een beetje uittrekken, normaal ratelt hij de hele dag door.

Even via een linkje.
pi_125476062
Neenee geen 2 weken korts, maar wel dunnere poep, af en toe verhoging, veel bijten op dr vingers en veeeeel willen sabbelen aan mijn borst.

Kyara O+ O+ fantastisch!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125476101
Wat lief Kyara!
Leuk dat kopiëren van die klanken. En lief dat hij zijn zusjes gaat zoeken.
Daan kopieert geen klanken van ons. Maar hier horen we ze later weer terug.

Hier was een kies ook opeens door. Wel een paar nachten wat meer gebrul, maar dat is niet raar na een druke dag. Hij huilt sowieso wel in zijn slaap. Nu alleen een keertje of 2 vaker.. Nu zit de laatste voortand eraan te komen. Maar daar merk ik ook weinig van.
Ik weet dat het bij Chris erg verschilde. De eerste kiezen gaf drama's en hoge koorts. Terwijl de laatste 4 er eigenlijk opeens waren. Hoogstens een halve dag slecht eten..

Daan ging vanochtend een paar keer middenin de kamer staan, zonder hulp. Dat is wel handig als je kunt wandelen. Dus nu loopt hij nog meer (ipv ergens naartoe te moeten kruipen om op te staan). Ook buiten gaat het steeds sneller.
pi_125476879
Go Daan! *O*

R loopt ineens de hele dag door binnenshuis!!!

Ben benieuwd of ze het ook buiten durft op vakantie :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:23:04 #7
30252 Soempie
Procreating
pi_125477140
Ooh, Kyara is dat het filmpje waar M. 'boef' zegt (ik kan nu even niet kijken)? Ik heb helemaal nog niet gereageerd daarop, maar we vonden het zo'n leuk filmpje hier. Heel lief en knap! O+

En wat hier grappig was: mijn M. wees naar zichzelf toen hij 'boef' hoorde van jouw M. Dat zeggen we namelijk ook regelmatig hier tegen hem. En aan het eind zwaaide hij naar M.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_125477325
Ja, dat is dat filmpje inderdaad

En wat schattig O+
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:27:14 #9
30252 Soempie
Procreating
pi_125477330
Hier moet er nu vanalles 'aan!'. Lampen, muziek, schoenen, jas, herriespeelgoed, enz.

En hij heeft nu door dat je door te knikken of te schudden aan kunt geven wat je wel of juist niet wil. Was gister wel grappig:
M. wil je wat drinken?
*schudt nee*
Wil M. een boterham?
*schudt nee*
Een koekje?
*schudt 1 keer nee* kijkt verschrikt en knikt heel hard ja!

bitterend en Deepfreeze *O* voor het lopen!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:33:09 #10
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125477606
Lopen *O*
wat goed!

Er komen ook zo vaak weer woordjes bij vind ik. Gister beker en koekje ( }:| ) en nu heeft hij het steeds over koffie (alleen oma drinkt koffie en dan mag hij op het knopje drukken). En dan hoor je het een hele tijd niet meer en dan komt het weer terug.

En hij wijst nu ook eindelijk de plaatjes aan in zijn boek als ik er om vraag.

En laatst mocht ie met oma naar buiten op zijn driewieler en toen hij weer naar binnen moest was ie het er niet meer eens. Hij heeft toen huilend voor het raam naar zijn fiets staan te kijken :')
pi_125477760
Lopende dreumessen *O* ik vond dat zo fijn hoefde ik niet meer continu te tillen.
pi_125477898
En dat ze dan keihard de andere kant oplopen _O-
Cas vervoer ik nog gewoon in de mountain buggy, geen geren haha.
pi_125478030
Ean loopt dus niet weg. Wel staakt ze weleens als ze het er niet mee eens is.
Wat klinkt M al wijs kyara.
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:10:46 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125479193
*O* voor het lopen!
Ik moet hier regelmatig nog tillen.... ze loopt naar de keuken en daar moet ik haar vervolgens optillen! :D

En M O+ zo lief dat filmpje!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_125480374
Ean mocht bij mijn moeder op het aanrecht zitten en wil dit dus thuis ook continu. Nu kan het best geen bovenkastjes maar ik heb geen zin uren in de keuken te staan.

Goed nieuws van Anouk.
pi_125481152
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:54 schreef bitterend het volgende:
Neenee geen 2 weken korts, maar wel dunnere poep, af en toe verhoging, veel bijten op dr vingers en veeeeel willen sabbelen aan mijn borst.

Kyara O+ O+ fantastisch!
Ohhh dacht al. :@

Kyara, wat heb je een mooi mannetje en wat lief dat filmpje! O+
  vrijdag 19 april 2013 @ 16:23:25 #17
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125485167
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 14:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean mocht bij mijn moeder op het aanrecht zitten en wil dit dus thuis ook continu. Nu kan het best geen bovenkastjes maar ik heb geen zin uren in de keuken te staan.

Goed nieuws van Anouk.
:Y *O* inderdaad ja!

Overigens gaat Anouk dan vervolgens alles aanwijzen en dus ook een en weer wiebelen om aan te geven waar ik naartoe moet :D
pi_125486267
*O* voor de lopers!

Mijn knul is ziek, waarschijnlijk van de BMR, en ik zit aan de andere kant van de oceaan voor m'n werk. Niet leuk :{
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125577450
Jouw ventje al wat opgeknapt Clubsoda?
pi_125577603
Hier een kotsende ean bij de Chinees over mij, de tafel en de vloer. Erg lief van d'r dat ze zo loyaal naar mij is, maar dit hoefde echt niet. Ze slaapt al vanaf 18:45 geen idee wat het was geen koorts oid.
pi_125577797
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 22:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier een kotsende ean bij de Chinees over mij, de tafel en de vloer. Erg lief van d'r dat ze zo loyaal naar mij is, maar dit hoefde echt niet. Ze slaapt al vanaf 18:45 geen idee wat het was geen koorts oid.
Oei :( Dat zijn van die momenten.. Weg etentje :P
Beterschap voor haar!

Elise helemaal opgeknapt! Vandaag superlief geweest op een verjaardag. Iedereen is zo gek op dr :) Er waren ook andere kindjes maar die gaan zo hun eigen gang.. Elise is in vergelijking met die kinderen zo enorm sociaal, ze betrekt iedereen bij haar spel en toch kan ze ook heel goed alleen spelen, ze komt alleen tussendoor iedereen even een knuffel geven of iets vertellen. TROTS!!!!
pi_125577934
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 22:24 schreef Sannne het volgende:

[..]

Oei :( Dat zijn van die momenten.. Weg etentje :P
Beterschap voor haar!

Elise helemaal opgeknapt! Vandaag superlief geweest op een verjaardag. Iedereen is zo gek op dr :) Er waren ook andere kindjes maar die gaan zo hun eigen gang.. Elise is in vergelijking met die kinderen zo enorm sociaal, ze betrekt iedereen bij haar spel en toch kan ze ook heel goed alleen spelen, ze komt alleen tussendoor iedereen even een knuffel geven of iets vertellen. TROTS!!!!
Wat knap van d'r O+
  zondag 21 april 2013 @ 22:27:09 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125578003
Wat lief!

Beterschap voor ean FR!
pi_125578382
Herkennen jullie dit:

Als Elise echt enorm moe is (hele dag buiten gespeeld, nog herstellende van haar ziek zijn, kort slaapje), zo moe dat ze om 7 uur omvalt, slaapt ze slecht! Elke keer wakker en huilen en dan wel meteen weer in slaap vallen, maar dan slaapt ze zo onrustig. Een of twee keer per nacht moet ik dan naar haar toe om haar muziekje aan te zetten..

Als het een gewone rustige dag is geweest dan slaapt ze 's nachts veel beter!

Raar toch? Als ik moe ben val ik neer om me niet meer te bewegen de volgende uren.
Zoveel te verwerken ofzo?
  zondag 21 april 2013 @ 22:33:49 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125578504
Ja, volgens mij is dat inderdaad het verwerken van de dag. Hier net ook een huilend maar halfslapend jongetje uit bed geplukt.
pi_125581810
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 22:32 schreef Sannne het volgende:
Herkennen jullie dit:

Als Elise echt enorm moe is (hele dag buiten gespeeld, nog herstellende van haar ziek zijn, kort slaapje), zo moe dat ze om 7 uur omvalt, slaapt ze slecht! Elke keer wakker en huilen en dan wel meteen weer in slaap vallen, maar dan slaapt ze zo onrustig. Een of twee keer per nacht moet ik dan naar haar toe om haar muziekje aan te zetten..

Als het een gewone rustige dag is geweest dan slaapt ze 's nachts veel beter!

Raar toch? Als ik moe ben val ik neer om me niet meer te bewegen de volgende uren.
Zoveel te verwerken ofzo?
Zeer herkenbaar :)
Fleur heeft er ook "last" van en is ze niet in slaap te krijgen(Ze is sowieso s'nachts 2-3x eventjes wakker dat de speen er in moet of eventjes een flesje).

Vooral als ze iets nieuws heeft geleerd waar ze veel mee kan doen(lopen bijvoorbeeld).

Gelukkig heeft ze daar weinig last van en loopt ze vrolijk heen en weer zoals vandaag :)
pi_125581920
Sannne, heel herkenbaar. Het is deels het verwerken van de dag en hoe meer indrukken des te meer te verwerken.
Maar het is ook oververmoeidheid. Ze zijn dan té moe om rustig te kunnen slapen.

Wij gaan nu ook zo'n nacht tegemoet vrees ik, want eigenwijsje wilde niet slapen vanmiddag. Die was net zo moe dat ze na het eten een giga driftbui met hysterisch huilen kreeg omdat pop niet goed op de handdoek wilde liggen :') en daar is ze niet meer uitgekomen totdat ze op bed lag, waar ze letterlijk in slaap donderde
pi_125587212
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 22:19 schreef Sannne het volgende:
Jouw ventje al wat opgeknapt Clubsoda?
Ja, z'n papa whatsappte vandaag dat de koorts voorbij is. Ik mis hem nog wel net zo hard ;)

Ik herken dat slapen na een drukke dag ook. Als we rustig aan doen en M een middagslaap van 2-3 uur doet, dan slaapt hij 's nachts veel beter dan wanneer het druk was en hij maar een half uurtje sliep. Lastig, want ik gun hem inhalen en bijtanken, maar het is inderdaad overprikkeling.
pi_125587348
Resultaat na gisteren: gespook tot 03.00 (lees: ieder kwartier er naar toe }:| ). En dan slaapt ze eindelijk, moet Rosalie een fles :')
Kortom....lekker nachtje zo :X
pi_125588647
Succes vandaag, Danic ;)

De nachten zijn hier ook weer wat rommeliger, vaak toch 1 of 2 keer wakker. Meer kindjes die er last van hebben? Zijn middagslaapje gaat altijd ontzettend goed, 12:00 - 14:30/15:00 uur.
  maandag 22 april 2013 @ 09:38:12 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125588692
oh, hier was het net andersom Danic. Clusterende tweeling en toen die eindelijk sliepen stond er een vrolijke en vooral wakkere dreumes in zijn bed te kleppen en te zingen.
pi_125588792
Hier viel het mee. Gelukkig. Heb haar niet gehoord tot half 10. Toen riep ze 'Mamaaaaaa!!' O+
  maandag 22 april 2013 @ 10:08:52 #33
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125589393
hier ook 00.30 en toen 's nachts werd ze nog een keer toen hebbe we maar ff zitten knuffelen :)

Ze wil trouwens bijna niet meer in de box...Meer mensen daar last van?
pi_125589728
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:08 schreef PureEvil het volgende:
hier ook 00.30 en toen 's nachts werd ze nog een keer toen hebbe we maar ff zitten knuffelen :)

Ze wil trouwens bijna niet meer in de box...Meer mensen daar last van?
Tsja, Daan is een paar maand geleden uit de box geklommen/gevlogen. Dat ding is er dus in januari uit gegaan..

En ja, dan vind ik hem soms op de eettafel terug als ik snel naar de wc moet, maar dat is even niet anders. Hij doet niet echt iets onbezonnens. En meenemen is geen optie (kleine wc, direct aan de trap, dus in halletje ook geen optie).

Het is weleens onhandig voor Chris, maar hij speelt nu meer op de eettafel of soms boven. Heb niet het idee dat het een probleem is. De treinbaanfase is voorbije, en met lego op tafel gaat prima..

Wat een nachten trouwens. Hier alleen even om 3 uur een slaap-brul. Maar zo weer over.. Beter dan de 45 minuten die we 's middags nodig hadden om hem in slaap te krijgen. Zij favo knuffel zat in de was, de dag ervoor onrustig (begrafenis met een uur slaap in de auto, en later in bed zaterdag). Na die 45 minuten gelukkig goed geslapen..
pi_125589744
De box is bij ons voor zijn eerste verjaardag al weg gegaan.. In de woonkamer zelf spelen is veel leuker ;)
  maandag 22 april 2013 @ 10:23:35 #36
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125589799
Ja maar dan kan je de hele dag toch niks meer doen onderhand? Ik heb nog een berg strijkgoed liggen, kan ik nu niet doen dus....Als ze hier rondhuppeld :/ Verder alleen een beetje opruimen in de kamer....(Ja trouwens, wat ik wel zou kunnen doen is boven opruimen, maar daar heb ik dan weer geen zin in :P )

Ze is nu wel lief aan het spelen trouwens (net niet) :)
  maandag 22 april 2013 @ 11:09:11 #37
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125591156
Zo Danic, ff een update maar hier van het plaspotdrama :')
Ik heb nu een ander potje neergezet (van mijn zus haar kindjes geweest), en die vind ze dus prima.
Geen idee waarom ze zo moeilijk deed 8)7
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_125591436
Ik krijg alles gedaan wat beneden moet en wil ik boven aan de slag dan neem ik hem gewoon mee, hij speelt of rommelt wel hoor. Oh, strijken daar doe ik niet aan :{w Dingen waar ik hem niet bij kan gebruiken doe ik wanneer hij slaapt, badkamer soppen bijvoorbeeld :)
  maandag 22 april 2013 @ 11:24:40 #39
30252 Soempie
Procreating
pi_125591650
Hier hetzelfde Cyntiaa. :Y Laatst was ik de keuken aan het poetsen en toen pakte M. ook een doekje om te 'helpen'. :D Alleen de badkamer doe ik terwijl M. in bad zit. Zodra hij dan klaar is en in een badjas rondloopt doe ik nog even het bad. En met dit weer loopt hij steeds van buiten naar binnen. Als ik dan iets wil doen waar ik hem niet bij kan gebruiken zet ik een bakje fruit buiten op het bankje. :@ :Y)
  maandag 22 april 2013 @ 11:26:40 #40
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125591721
Even snel ontlurkt..

Vanaf wanneer "moeten" ze praten?
Oliver spreekt echt maar een enkel woord.. En dan niet eens duidelijk uitgesproken .. Ik ben Arwen gewend en die sprak erg vlot.
En buiten alles benoemen kan ik er nog wat aan stimuleren?

En gooien met alles herkenbaar? Alles moet hier lomp.. En dat grote zus telkens lacht helpt ook niet mee.. Maar ik krijg er de pee in want hij gooit nog hard ook en bij voorkeur in gezicht ..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125591802
Ik persoonlijk vind ook dat Cas moet leren dat ik dingen moet doen in huis en met heel wat dingen komt hij inderdaad "helpen" en hij zegt dan ook als ik bezig ben dat hij wil helpen O+ Vaatwasser uitruimen, was opvouwen (en dan alles weer van tafel gooien).

Geen idee eigenlijk, Evenstar. Cas heeft al een behoorlijke woordenschat maar maakt bijvoorbeeld ook nog geen 2woords zinnetjes. (Wanneer "moet" dat eigenlijk?) Ik benoem inderdaad zo'n beetje alles wat ik om mij heen zien. Kan het misschien komen omdat O. tweetalig opgevoed is? Dat het misschien iets later begint?Ik roep maar wat hoor :@
  maandag 22 april 2013 @ 11:30:43 #42
30252 Soempie
Procreating
pi_125591877
In het schema van Van Wiechen (gebruikt op consultatiebureau's, geloof ik) staat bij 12 maanden:

Brabbelt bij zijn spel (M)
Reageert op mondeling verzoek (M)
Zwaait “dag,dag” (M)

Bij 15 maanden:
Zegt 2 “geluidswoorden” met begrip (M)
Begrijpt enkele dagelijks gebruikte zinnen (M)
  maandag 22 april 2013 @ 11:32:52 #43
30252 Soempie
Procreating
pi_125591947
En verder bij 1,5 jaar:

Zegt 3 “woorden” (M)
Begrijpt spelopdrachtjes (M)

2 jaar:
Zegt “zinnen” van 2 woorden (M)
Wijst 6 lichaamsdelen aan bij pop (M)
  maandag 22 april 2013 @ 11:34:46 #44
30252 Soempie
Procreating
pi_125592024
Let ook op de aanhalingstekens bij 'woorden' en 'zinnen'. :)
pi_125592029
Evenstar, J is van okt 2011 en spreekt ook nog niet echt woordjes, hij begrijpt daarintegen alles feilloos, dus maak me er niet druk om. Sinds een week lijkt het af en toe wel dat er wat meer herkenbare brabbel komt, maar om nou te zeggen hij zegt x aantal woordjes... dat kan ik niet echt.

Vorige week bij CB geweest en ze vonden het prima zo. Het is duidelijk dat er niks mis is met zijn begrip, en ook niet met z'n geluid. Alsin hij brabbelt volop en verschillende klanken etc. Het ene kind praat wat vlotter dan de ander. Ik heb zelf het idee dat als ie dadelijk ineens praat, dat het gelijk hele vol zinnen zijn (nou ja, bij wijze van ;))

Wij benoemen ook alles inderdaad, en praten in gewone zinnen tegen hem.
  maandag 22 april 2013 @ 11:38:08 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125592144
Hij wijst zo de weg met zijn vingers drukt op de knop van verkeerslicht Speelt zoet met treinen etc. Wanneer het hem blieft kan hij vormen stoof ook nog wel :)
En zoals daar straks ruimt hij uit zichzelf zijn schoenen op in de bergkast.

Maar luisteren ho maar.. Denk vooral omdat hij het als een spelletje ziet. En soms vertelt hij hele verhalen , maar ja die versta ik niet.
  maandag 22 april 2013 @ 11:41:16 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125592258
Jipster dat idee heb ik ook zijn zus die brabbelde niet eens echt maar die praatte op deze leeftijd duidelijk en 2 /3 woords zinnen ook met 2 jaar en een beetje las zij nummers op nummerborden en huizen. Vandaar dat ik het me afvraag en ik ook vragen krijg dat hij nog niet praat .
pi_125592491
Misschien is het ook nog wel zo dat meisjes hun taalvaardigheid eerder ontwikkelen? Uitzonderingen daargelaten natuurlijk..

Wij hebben ook wel echt een puberende dreumes momenteel, hij kan zo lief, en behulpzaam zijn, maar als het hem niet zint: op de grond, krijsen en knijpen en slaan bij ons.. Wij oefenen dus heel hard met consequent zijn...
pi_125592992
Evenstar, dan kan er toch nooit veel mis zijn ;)
Chris was ook laat. Die zei net 5 woordjes met 18 maand, geleerd in de week ervoor (net als lopen). En in de week voor de 2-jaars afspraak begon hij opeens met 2-woordzinnen. En dan ging het ook heel vlot ineens. Maar hij was verder wijs genoeg.
En als hij verhalen verteld is het waarschijnlijk niet zijn gehoor, want dan ontwikkeld dat vaak anders..

PE, het is soms wel lastig zonder box inderdaad. Daan slaapt meestal 2,5 uur in de middag. Dus dan doe ik de meeste enge dingen. Strijken meestal in de avond (alleen mijn mans werkoverhemden). Stofzuigen gaat ook prima om een spelende dreumes heen. En de vaatwasser doen we samen O+
  maandag 22 april 2013 @ 12:43:53 #50
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125594559
Kyara O+

evenstar, Harry sprak maar enkele woorden tot vorig jaar sept en nu toetert hij de oren van je hoofd incl goede vervoegingen. De enige letter die hem nog moeite kost is de L.
Heb je wel het idee dat hij je begrijpt? En begrijp jij vaak wat hij bedoelt?
pi_125594625
Asy, de L hoeven ze pas bij 5 jaar goed te kennen.. Dus daar heeft hij de tijd nog wel voor ;)
  maandag 22 april 2013 @ 12:49:53 #52
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125594760
Hier hetzelfde als bij Jipster, veel klanken, geen woorden. We zijn nu bij de lalalala fase :P
En hier ook, ze begrijpt ontzettend veel, alleen nee wil ze niet begrijpen :D

Box is hier ook al een tijdje weg en ik doe ook veel wanneer ze 's middags slaapt (meestal zo'n 2,5 uur ook). Vanmorgen heb ik echter de stofzuiger even gepakt, want er zou iemand langs komen en het zag er hieruit als een slagveld met een cracker ;) Anouk vindt het niet leuk, maar daardoor bleef ze fijn op de bank zitten!
Strijken? Zo min mogelijk! _O-
  maandag 22 april 2013 @ 12:52:26 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_125594832
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:46 schreef Deepfreeze het volgende:
Asy, de L hoeven ze pas bij 5 jaar goed te kennen.. Dus daar heeft hij de tijd nog wel voor ;)
Oooooh, dan zal hij hem wel zeggen als hij 6 is ofzo :P
We oefenen het wel af en toe, maar echt niet dagelijks, misschien niet eens wekelijks :D
  maandag 22 april 2013 @ 12:52:36 #54
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125594839
En dan lees ik daarna dat ze de L pas met 5 goed moeten kennen.... ze is hier echt duidelijk La La aan het zeggen, wat ze bedoeld?
Ik moet er altijd om lachen hoor, die enorme verhalen die ze aan het vertellen is! Geen idee wat ze zegt! :D
  maandag 22 april 2013 @ 12:58:28 #55
30252 Soempie
Procreating
pi_125595027
Hier, naast 'papa' en 'mama', alleen woorden die wij goed kunnen begrijpen, zoals 'Nijna', 'DiDik', 'nanaan', 'krrrb', enz. En dierengeluiden: 'zzz', 'mooh', knorren, enz. Dan sta je wel even te kijken bij het filmpje van M. van Kyara. :D O+

Susie, ik had het helemaal nog niet gepost, maar wat is Anouk toch een leukerd. Geweldig hoe ze met die tuinslang staat om de watertafel bij te vullen. O+

Hier is stofzuigen echt een hit. Meehelpen, waardoor je een kwartier lang 30 cm2 staat te zuigen. En aan het eind (of halverwege) drukt M. op de knop om het snoer op te rollen.
pi_125595182
Zo leuk om te lezen hoeveel dezelfde dingen een hit zijn bij onze dreumesjes; hier ook vaatwasser, stofzuigen en alles wat ie nog meer ziet gebeuren.

Oh en bij koken, op het keukentrapje klimmen, bij het aanrecht staan en willen roeren, dingen in een kom doen etc.

Jong geleerd... zullen we maar zeggen :D
pi_125595722
Fleur (1 jr, 3,5mnd) zegt nog niets, maar "praat" wel aan de telefoon enzo (netjes wachten totdat iemand iets zegt en daarna zelf terug "praten").

Daarnaast helpt ze met de was brengen als het gevouwen moet worden :) (zij haalt het uit de mand en brengt het naar d'r mama). Jas en sokken aan doen wilt ze wel, maar lukt nog helemaal niet(en de jas is vooral een hint dat ze naar buiten wilt).

Verder zien we een heleboel bekende dingen die ze na doet.
"Opbergen" bijvoorbeeld, ofwel papierklep van de printer openen, stukje legpuzzel er netjes in leggen en dan de klep hard dichtrammen (of op andere plekken "netjes" neerleggen...).
  maandag 22 april 2013 @ 13:37:28 #58
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125596260
M. kan nog niet zwaaien. :W
Maar hij praat wel heel goed (denk ik). Wel een vreemde woordenschat geloof ik. Zijn nieuwste woord is "koffie" c_/ (en mijn man en ik drinken dus allebei geen koffie, dat heeft ie van oma geleerd want dan mag hij op het knopje van de senseo drukken :') )

Heel soms gaat hij nog even in de box maar dat is meer omdat hij dat ook zelf wil. Het was tenslotte altijd zijn box en nou liggen er ineens 2 zusjes in. Dus af en toe mag hij ook even. En soms moet hij, als hij niet luistert terwijl ik aan het koken ben (dan wil ik heb absoluut niet in de keuken hebben).

Strijken doe ik ook niet aan en als ik boven dingen moet doen laat ik hem ook boven rondscharrelen, alle deuren open en dan lekker op zijn kamer met zijn boekjes of op de badkamer met zijn badspeeltjes spelen. Als ik trouwens boven ben om de meisjes te verschonen dan laat ik hem wel gewoon beneden.

Overigens is het hier trouwens drama met wegbrengen naar het kdv. Hij begint al zodra hij in de gaten heeft waar we zijn en dat ik weg ga en hij daar achter moet blijven. Echt heel zielig. Zo erg dat hij zelfs zijn speen en tijger nodig heeft en dan nog hoor ik hem nog als ik al bijna buiten ben :'( Ik weet dat het daarna weer goed is en dat het de rest van de dag prima is. Beetje een late verlatingsfase of zo :?
  maandag 22 april 2013 @ 13:42:13 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125596430
Kyara ik zat vorige week hetzelfde te vertellen in het peutertopic over drama bij het weg gaan op het kdv en O. heeft het in de dreumesleeftijd ook gehad.

Het zijn fases die weer overgaan maar je aan het hart gaan als je weg moet lopen dan -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_125596467
Kyara, wij hebben dat een paar weken terug ook ineens gehad (terwijl ie het eerder ook heeft gehad). Dat is gelukkig nu wel weer over. Maar hij is ineens wel verlegen.. heb je ineens zo'n dreumes achter je been staan. Dat kende ik ook niet..
  maandag 22 april 2013 @ 13:46:54 #61
30252 Soempie
Procreating
pi_125596569
Kyara, wat sneu toch en moeilijk, maar ook wel een goed teken. Volgens mij bereikt de verlatingsangst gemiddeld rond de 18 maanden een piek. Dat had te maken met de ontwikkeling van objectpermanentie: het besef dat iets/ iemand er nog is, terwijl je datgene of diegene niet kunt zien. De laatste stap van objectpermanentie hebben kinderen dan geloof ik bereikt.

quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 13:37 schreef Kyara het volgende:
M. kan nog niet zwaaien. :W
Maar hij praat wel heel goed (denk ik). Wel een vreemde woordenschat geloof ik. Zijn nieuwste woord is "koffie" c_/ (en mijn man en ik drinken dus allebei geen koffie, dat heeft ie van oma geleerd want dan mag hij op het knopje van de senseo drukken :') )

'Koken' was ook al zo'n mooie. :D
  maandag 22 april 2013 @ 13:50:56 #62
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125596721
Ja, en kussen :?
Maar ik bedacht me later dat wij de meisjes altijd op een kussen moesten voeden dus zodra er gevoed werd, werd er ook altijd wel over een kussen gepraat. Hoop niet dat hij nog meer woorden oppikt :X

Hoop dat die fase snel voorbij is. Bedankt voor je uitleg Soempie. Kunnen wij nog iets doen om het voor hem makkelijker te maken? Ik vertelt het uiteraard wel waar we naar toen gaan, wat hij gaat doen en dat ik hem weer op kom halen.
  maandag 22 april 2013 @ 13:54:29 #63
30252 Soempie
Procreating
pi_125596836
Thuis kun je wat meer verstoppertje/ kiekeboe spelen. En wat ik laatst als tip las: een ritueel invoeren voor het vertrekken. Dat geeft toch weer wat houvast en duidelijkheid. Misschien kun je tijger daarbij betrekken? Als ze wat ouder zijn kun je bijvoorbeeld ook zeggen dat je weggaat, maar dat je wel de hele dag aan hem denkt.
  maandag 22 april 2013 @ 13:55:26 #64
30252 Soempie
Procreating
pi_125596891
Toen M. kussen zei dacht ik dat hij een kusje wilde (geven). Tot jij het had over het kussen op de bank? :D
pi_125596914
Cas is dan weer het andere uiterste, Kyara. Hij toont totaal geen emotie bij / interesse in het feit dat ik hem breng en dan naar mijn werk vertrek. Er kan nog een zwaai af, soms een kus maar hij ziet me gewoon niet meer staan.

Ik vind dat M zo'n mooi stemmetje heeft! En dan het woord "kussen" zo mooi uitspreekt O+
  maandag 22 april 2013 @ 13:56:20 #66
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125596922
Kiekeboe doen we best vaak (probeer ik binnenkort ook een filmpje van te maken want dit doet ie namelijk achter de vliegemepper....daar kijkt hij dan door heen en denkt dat wij hem niet zien....). Ritueel is wel een goede, al wordt dat natuurlijk straks ook anders als ik weer moet werken. Zeker als er ook nog 2 meisjes mee moeten,,,
  maandag 22 april 2013 @ 13:56:52 #67
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125596947
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:55 schreef Soempie het volgende:
Toen M. kussen zei dacht ik dat hij een kusje wilde (geven). Tot jij het had over het kussen op de bank? :D
Nee, hij heeft het echt over een kussen (hij wijst het ook vaak aan). Kusje zegt hij ook.

Thanx Cyntiaa. Lekker slissend he.
  maandag 22 april 2013 @ 13:57:05 #68
30252 Soempie
Procreating
pi_125596955
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:03 schreef Jipster het volgende:
Zo leuk om te lezen hoeveel dezelfde dingen een hit zijn bij onze dreumesjes; hier ook vaatwasser, stofzuigen en alles wat ie nog meer ziet gebeuren.

Oh en bij koken, op het keukentrapje klimmen, bij het aanrecht staan en willen roeren, dingen in een kom doen etc.

Jong geleerd... zullen we maar zeggen :D
De laatste tijd laat ik M. bij het aanrecht staan om z'n handjes te wassen. Dingen in een kom doen is wel een goede! Dat gaan we eens proberen. :)
  maandag 22 april 2013 @ 14:01:41 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125597152
Ja ik begrijp sommige woorden wel op de fiets naar boven komt bird uit alleen dan bujjjj of tishhhhh als fish en mama en voviluh is oliver . Maar verder niet echt en wijst hij vooral en doet hij vooral. En kijkt me aan. Hij begrijpt wel wat ik bedoel volgens mij in zowel nl als Engels maar luisteren is wat anders :') Maar goed weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken ! Thnx
  maandag 22 april 2013 @ 14:01:54 #70
30252 Soempie
Procreating
pi_125597163
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2013 13:56 schreef Kyara het volgende:
Kiekeboe doen we best vaak (probeer ik binnenkort ook een filmpje van te maken want dit doet ie namelijk achter de vliegemepper....daar kijkt hij dan door heen en denkt dat wij hem niet zien....). Ritueel is wel een goede, al wordt dat natuurlijk straks ook anders als ik weer moet werken. Zeker als er ook nog 2 meisjes mee moeten,,,
:D

En een ritueel hoeft vast niet lang te zijn, denk ik. En zoals je zegt: als je eenmaal weg bent is het vast ook zo weer goed. Maar het is natuurlijk wel even slikken als je hem zo ziet en hoort.
  maandag 22 april 2013 @ 16:08:26 #71
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125601869
Heerlijk herkenbaar die dreumesverhalen!

Ik vind dit zo'n leuke leeftijd! En een heel vermoeiende leeftijd. Dat eigen willetje is heel mooi en ontroerend, maar soms ook heel irritant :+ Gister was zo'n dag dat Simon en ik niet op een lijn zaten, wilde ik links, ging hij rechts etc. Groots drama omdat ik het traphekje niet op commando open deed, dat soort dingen :')
Oude (on)bekende.
pi_125603657
Leuk he mevr mus dat eigen willetje.
Ean gaat steeds meer en beter praten.
Poes is nu ook echt poes en poes Fire is poes Fi. De rest noemt ze ook zo.
Boven=boof
weg=we
aanrecht=recht

Ik snap haar in ieder geval goed.
Gisteren nog even met haar en mijn moeder bij een kofferbak verkoop geweest ze blijft mooi bij ons loopt niet weg en op 1 bal na pakte ze nergens iets. Mijn moeder kreeg wel spontaan een dikke kus toen ze kleurpotloden kocht. Echt dat snoetje dan O+

Ean huilt als ze mee naar huis moet van de opvang :'( en zwaait heel enthousiast dag dag doei doei naar een van ons als we haar brengen.

En ze is zo van de structuur laatst op de fiets wilde ze de fietssleutel vasthouden dan kun je dus niet fietsen. Heel de weg een krijsende Ean. In de AH een krijsende en stakende Ean omdat haar jas niet uitmocht. Onze jassen moeten per se dicht en de fietstas ook :')
pi_125604727
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef The_Tankgirl het volgende:
Zo Danic, ff een update maar hier van het plaspotdrama :')
Ik heb nu een ander potje neergezet (van mijn zus haar kindjes geweest), en die vind ze dus prima.
Geen idee waarom ze zo moeilijk deed 8)7
:D ze is gewoon kieskeurig!
  maandag 22 april 2013 @ 19:59:20 #74
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125612055
Fietssleutel vasthouden tijdens het fietsen is wat ingewikkeld inderdaad :P

Simon wilde gister (dramadag >:) ) sturen toen we op de fiets zaten. Of ik m'n handen even van het stuur wilde halen 8)7

Vandaag is ie gelukkig een stuk beter te hebben ;) kreeg net bij het ophalen van het kdv te horen dat het zo'n heerlijk kind is om in de groep te hebben O+ Ze vinden hem zo vrolijk en vinden dat hij zo leuk en goed speelt al O+ Wat zijn dit soort opmerkingen over je kind toch fijn :@
Oude (on)bekende.
  maandag 22 april 2013 @ 20:01:34 #75
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125612156
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:08 schreef Mevr_Mus het volgende:
Heerlijk herkenbaar die dreumesverhalen!

Ik vind dit zo'n leuke leeftijd! En een heel vermoeiende leeftijd. Dat eigen willetje is heel mooi en ontroerend, maar soms ook heel irritant :+
+1 ;)
pi_125612300
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 19:59 schreef Mevr_Mus het volgende:

Simon wilde gister (dramadag >:) ) sturen toen we op de fiets zaten. Of ik m'n handen even van het stuur wilde halen 8)7

Vandaag is ie gelukkig een stuk beter te hebben ;) kreeg net bij het ophalen van het kdv te horen dat het zo'n heerlijk kind is om in de groep te hebben O+ Ze vinden hem zo vrolijk en vinden dat hij zo leuk en goed speelt al O+ Wat zijn dit soort opmerkingen over je kind toch fijn :@
Heel herkenbaar Ean wil ook haar handen op het stuur en die van d'r vader moesten weg. Tja dat fietst ook een beetje lastig.
  maandag 22 april 2013 @ 20:05:05 #77
30252 Soempie
Procreating
pi_125612360
quote:

:D!
  maandag 22 april 2013 @ 20:10:53 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125612701
Oliver besloot omdat ik snel snel naar wc moest de sleutels uit tas te pakken , die normaal op grijpvrije hoogte zit.. Tot op heden zijn ze missende ;(

Jongens :')
  maandag 22 april 2013 @ 20:14:02 #79
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125612889
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:10 schreef _evenstar_ het volgende:
Oliver besloot omdat ik snel snel naar wc moest de sleutels uit tas te pakken , die normaal op grijpvrije hoogte zit.. Tot op heden zijn ze missende ;(

Jongens :')
Ik check in dat soort situaties eerst de prullenbak en de afwasmachine. Indien nodig ga ik daarna alle keukenkastjes af :7
Oude (on)bekende.
  maandag 22 april 2013 @ 20:25:28 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125613578
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 20:14 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik check in dat soort situaties eerst de prullenbak en de afwasmachine. Indien nodig ga ik daarna alle keukenkastjes af :7
Alles drie keer nagelopen inclusief: vriezer koelkast wasmachine speelgoed kranten banken verschoven etc.. Ik ben bang dat ze een enkeltje riolering hebben ofzo.. Ik ben 4 uur bezig geweest te zoeken
  maandag 22 april 2013 @ 20:39:40 #81
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125614350
quote:

Oh herkenbaar, gelukkig werd Larissa dan niet boos als ik haar vervolgens negeerde. Op de fiets werd/wordt ze nooit boos eigenlijk :) Wel wil ze handjeklap op de fiets doen... erg handig :P

Even een berichtje van ons:
Zo, wat een heerlijke paar dagen zijn het geweest.
Papa is met zijn zus een paar dagen weg, en dus was dit gelijk voor mij en Larissa de grote test: kan mama het ook alleen aan?
Dit omdat Larissa nogal een pittige dame is (waarvoor we al sinds ze 7 maanden is bij de kinderpsycholoog en kinderarts lopen )

Nou ik kan jullie vertellen.. dat gaat prima :D (sorry papa :P)
Ik merk dat de afgelopen paar maanden mijn zelfvertrouwen wat betreft Larissa ontzettend is gegroeid.
En dat merkt zij ook wel denk ik. Tuurlijk, ze haalt continu streken uit :P het is echt een kleine draak.. maar niet zo ontevreden en continu boos zoals vroeger.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 22 april 2013 @ 20:40:49 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125614404
Fijn!
  maandag 22 april 2013 @ 20:45:57 #83
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125614669
^O^ TT!
pi_125614979
Fijn dat je vertrouwen zo gegroeid is Tankgirl en dat het zo goed ging!

Wij waren gister te fietsen en Geert heeft de rem gevonden die wil die de hele tijd inknijpen ook handig :+
pi_125618477
Fijn Tankgirl!

Ahh als ik jullie verhalen hoor over wegbrengen naar de opvang krijg ik al buikpijn als ik denk aan oktober. Dan gaat E voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Haar achterlaten bij vreemden... Neee! :P Gelukkig nog ver weg!

Woordjes gaat heel goed hier, woordjes koppelen begint nu ook te komen en hele kleine zinnetjes. Daar is mama!
Boem nee! (tegen de vloer, al zwaaiend met dr vingertje, als ze is gevallen)
Eee kinken? (Drinken)
Koekie ja?
Dat soort dingen ;) Gewoon leuk! Ik maak me geen zorgen om Elise, als baby wel gedaan omdat ze nogal achter liep maar inmiddels gaat ze als een speer!

Het leukst vind ik woorden waarvan alleen ik weet wat ze betekenen..
Nugn-nugn bijvoorbeeld.. Iemand een idee? :P

Ook is ze echt een meisje-meisje aan het worden. Roept de hele tijd 'ohhh mooooii' als ze zichzelf in de spiegel ziet, als ze een jurk aan heeft (of ik), als ze een tasje om dr nek heeft. Een tutje! Heeeeeerlijk :D

Elise gaat ook grapjes maken. Noemt dingen expres verkeerd en vindt dat enorm grappig :D

Maar momenteel is het vooral veel boos zijn en driftbuien krijgen. Een gil-brul krijg ik als ze het er niet mee eens is, gaat vervolgens spastische bewegingen met haar armen maken en begint te stampen, en dan gillend huilen! Gezellig dus!
Na een weekje ziek zijn en veel feestjes (dus geen ritme) is het tijd dat we weer eens back to basic gaan, ze heeft het echt nodig denk ik. Net ook weer 1,5 uur liggen gillen voor ze is gaan slapen (ben er wel steeds even heen gegaan..)

Erg dubbel dus, deze fase. Maar toch vind ik het steeds leuker worden :D
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:34:32 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125629293
Ga je nog verklappen wat nugn-nugn betekent? :D

Is ze nooit eerder naar een opvang geweest Sanne? Kan dan 2 kanten opgaan... Meiden van een vriendin van mij vonden het helemaaaal niet leuk en moeders mocht dus na een half uur weer terug komen, is daarna weer een half uur weggegaan, maar weer terug, want de 1 vond het totaal niet leuk (denk ook omdat de ander zich juist prima vermaakte) . Toen is ze er dus bij gebleven. Maar goed, kan ook helemaal anders natuurlijk! Dat ze het juist ontzettend leuk vind, al die andere kindjes!

Anouk is maar een rare wat dat betreft; staat een beetje stil om zich heen te kijken, knuffelt mij, zit vervolgens bij de leidster en kijkt mij aan zo'n beetje van, wat doe je hier nog. Maar dat ze zo heel stil is, zo apart. Thuis en in de auto nog mega aanwezig! Beter zo dan dat ze aan het huilen is, dat dan weer wel!
pi_125632467
Hier trots op m'n dreumes! Hij heeft vannacht voor het eerst in z'n autobed (peuterbed) geslapen. Hij wou dat al heel graag sinds die er staat maar het was toch ook wel heel spannend maar vannacht dus gelukt! Heb wel stilletjes op de kamer gezeten tot hij sliep en dat duurde nog best even ondanks dat hij heel erg z'n best deed. Maar het is hem gelukt! Hij trots en wij trots O+
Dat kwam hij ook wel om half 7 vanmorgen melden ja dat hij er zo blij mee was :z dus hij heeft nog even in zn ledikantje uit mogen slapen (dag vond ie toch ook wel fijn ;) en mama ook)
pi_125640005
Ketting Susie ;)
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:45:01 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125646659
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:52 schreef Sannne het volgende:
Ketting Susie ;)
Ah ja tuurlijk, dat ik dat niet wist ;)

Wat goed Hillibillie! Ik moet er nog niet aan denken, zo'n groot bed voor mijn kleine meid!
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:21:37 #90
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125647520
Ik ook niet, een peuterbedje zou ik wel ok vinden, maar we hebben een Stokke bed voor dr en ze past er voorlopig nog wel een tijdje in, lekker knus vind ik het.

Hier hebben we 'nottes' en 'potte' als woorden die wij alleen begrijpen.
Het eerste zijn schoenen en het tweede is een muts en als wij dan antwoorden, wil je je schoenen aan, dan zegt zij, ja nottes aan. :)
pi_125661619
Was hier ook nog niet de planning een groot bed, maar met de komst van een zusje voor Jelle was m'n man vast op zoek naar een autobed (voor onze autofreak :P ) en al sneller wat leuks gevonden dan gedacht en aangezien we ook de zolder gaan verbouwen hadden we die vast op z'n kamer gezet. En hij is er zo blij mee en wil er zo graag in, dat we maar vast zijn gaan proberen. En het gaat gewoon nog goed ook dus echt wel trots op m'n kleine grote!..

Hier als woord wat alleen wij kunnen verstaan tata.. Daar bedoeld hij vrachtwagen mee. De rest van de worden is meestal wel net uit te halen wat hij bedoeld (tator=tractor en aanhang=aanhanger) maar ook best wat woorden die wel goed uitgesproken worden
pi_125669716
Ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat Eva in een groter bedje gaat liggen, haha!
Verder woordjes die alleen wij verstaan: 'titte' = drinken, 'oete' = schoenen en verder vast nog wel wat maar de meeste woordjes die ze zegt zijn te begrijpen. Of zou je geen idee hebben wat 'oekje!' en 'oetje!' betekent :P
Tralalalaaa
pi_125669877
Oh ja.. Ditte hebben we ook nog (=drinken) ooit probeert hij de r wel in het woordje te verwerken en dan wordt het dieteren :D
pi_125671873
Elise zegt de hele dag 'Se'.. Bij alles! Maar wat ze daar toch mee bedoelt?
  woensdag 24 april 2013 @ 10:22:57 #95
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125671974
Zeg je zelf niet 'zo' of 'zo, dat is klaar'?
pi_125672467
Nee, 'zo' kan ze wel zeggen. Dit is echt iets anders..
pi_125672551
Teveel K3? :+

Cas zegt nu steeds LaLa & NoeNoe... Leuk joh, Teletubbies!
pi_125672670
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Teveel K3? :+

Cas zegt nu steeds LaLa & NoeNoe... Leuk joh, Teletubbies!
Zoals net, we gingen de badkamer in.. Hee, bap! (bad). Ze bukt om de speeltjes in het badje te maken en zegt 'se!!'
Echt zo van 'kijk!'
Maar dat is het niet.. Volgens mij gewoon een woord dat ze voor van alles gebruikt..

Lief die teletubbies :D Elise zingt ook mee
Tikkietikkie, (dipsy slaat ze over), Jaajaaaaaa, pooo (hierbij kijkt ze heel ernstig)
pi_125672788
Misschien is Se verbastering van is? Dat ze vraagt wat het is?

Daan schoof vanochtend zijn broodkorsten van tafel, en er volgende een ohoh. En lopende beesten (vogels niet in ieder geval, hond en kat wel) zijn mhehe (van een schaap). En dinke(drinken), mama, papa, kis(Chris). Ongeveer wat Chris met 18 maand kon, loopt net zoveel maand voor als zijn lopen, wat dat betreft.. ;)
Nu zit hij in de tuin, lekker in de zandbak. Scheelt weer een hoop gedoe met de ontdekkingdrang die hij binnen heeft.
pi_125672789
Lief hé, deze fase! Kan daar zo van genieten! Alles valt ze op, ze zien en horen alles. De fontein hier in het park bijvoorbeeld, SSSSHHHH als we er langs rijden of lopen. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyntiaa op 24-04-2013 11:00:37 ]
pi_125672922
Net als Elise's pssst voor slagroom :D

Dat vind ik nog het allerleukste, als ze zelf 'namen' verzinnen voor iets :D
pi_125674285
Ohja, en het allerleukste vind ik dat ze enorm enthousiast reageert op katten (die noemt ze 'mauw' en ik heb het haar niet geleerd!) en vliegtuigen 'tuig! tuig!' en dan maar blijven wijzen en kijken. Zoooo lief! O+
Tralalalaaa
pi_125678732
:D.

Ik ben al een paar weken snipverkouden dus ik roep de ganse dag HAAAAAATSJIE. Billie nu ook, maar niet omdat ie verkouden is :+.
  donderdag 25 april 2013 @ 14:25:15 #104
30252 Soempie
Procreating
pi_125718574
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:48 schreef Jipster het volgende:
Misschien is het ook nog wel zo dat meisjes hun taalvaardigheid eerder ontwikkelen? Uitzonderingen daargelaten natuurlijk..

Hier wilde ik nog op reageren, maar ik was het vergeten. Uit onderzoek blijkt inderdaad dat, tot ongeveer 2 jaar, de taalontwikkeling van meisjes sneller verloopt dan dat van jongens. Dat heeft te maken met verschillen in de hersenen: de hersenhelft (linker) en hersengebieden (Broca en Wernicke), die betrokken zijn bij taal, zijn bij meisjes sterker ontwikkeld. Na die twee jaar lopen jongens de 'achterstand' wel weer in.

quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:00 schreef Kuukske het volgende:
:D.

Ik ben al een paar weken snipverkouden dus ik roep de ganse dag HAAAAAATSJIE. Billie nu ook, maar niet omdat ie verkouden is :+.
:D O+
  donderdag 25 april 2013 @ 14:36:06 #105
30252 Soempie
Procreating
pi_125719012
Vanmorgen stond M. een van onze katten, die in de mand lag, te aaien. Vervolgens loopt hij weg en even later zag ik dat hij de knuffels uit z'n bedje had gehaald en bij de kat had gelegd. O+ :D

Ik vind hem zo ontzettend lief. O+
pi_125719225
Ah wat lief Soempie :D

Ik blijf maar lachen om mijn dame. Kan er ook niet over ophouden.. Ze zingt 'slaap kindje slaap' en dat klinkt zo: Saap kee saap kee. Soeties. Saap!

En als ik haar wijsneus noem dan wijst ze naar haar neus.

Haar borst noemt ze happie (effect van 1,5 jaar borstvoeding haha)

Ze maakt nu ook scheetgeluidjes en lacht dan heel hard, met de hand voor haar mond (ohhhoooo!!)

En ze knuffelt wat af. Ze geeft kusjes over mijn hele gezicht en blijft dan maar doorgaan. En soms komt ze op me af en zegt dan 'ahhhhh mama!' waarbij ze heel ernstig kijkt. Vervolgens krijg ik de allergrootste knuffel.. Het bijzondere is dan dat ik echt zo'n enorme golf van liefde voel! Net een soort vlinders bij verliefdheid, maar dan net iets anders. Bizar!

Wat is het toch leuk :D
Ik moet echt mn best doen niet de hele dag over haar geweldige acties te praten tegen anderen. Maar hier kan het wel :P Omdat jullie het gewoon over kunnen slaan ;)
pi_125719271
Och da's echt schattig!!!!!! O+

Eva heeft een DikkieDik-knuffel en loopt er weleens mee rond. Gaat ze hem aaien (zegt dan ook 'aai, aai') en soms zet ze m neer op tafel en legt ze haar hoofd erop. Onder het mom van, knuffelen.

Ik vind het zoooo jammer dat onze kat niet van mensen houdt. Dat beest houdt alleen maar van mekkeren, eten en slapen. Wil verder totaal niks. Het lijkt me zo leuk om een katje te hebben die het wel leuk vindt geaaid te worden enzo. Lijkt me ook leuk voor Eva want ze vindt katten echt heel leuk!
Maarja. Misschien in de toekomst.
Tralalalaaa
pi_125719445
Haha Sanne! Eva noemt mijn borst happe! Grappig.
Wat is jouw meisje toch een scheetje. Ook altijd die foto's die je plaatst, het is echt een mooie meid.
Tralalalaaa
pi_125719617
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Haha Sanne! Eva noemt mijn borst happe! Grappig.
Wat is jouw meisje toch een scheetje. Ook altijd die foto's die je plaatst, het is echt een mooie meid.
Ja lief he, dat happie :D Ze noemt mijn borsten ook nog steeds zo. En soms gaat ze in positie liggen om te gaan drinken, dan hapt ze nep. Heel schattig.
Hoe heeft Eva het stoppen met de borst ervaren? Went het al een beetje voor je?

En dankje, ik vind haar ook heel mooi O+
Maar jouw meisje ook!! :)
pi_125719726
Nou ze vraagt er nieteens naar! Het is echt heel normaal gegaan denk ik. Ik ben nu al een week jeukvrij en dat is werkelijk hemels! Dus ik ben wel blij dat ik deze keuze heb gemaakt. En omdat ze verder ook niet vraagt om mijn voeding geeft het mij ook rust.
Tralalalaaa
  donderdag 25 april 2013 @ 15:08:51 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125720144
Wat fijn TAP, dat het zo makkelijk is gegaan en dat je er een goed gevoel bij hebt.

Hier hoor ik de hele dag 'mama son, nottes buitens' (mama de zon schijnt, mag ik schoenen aan en naar buiten).
Als ze me wil knuffelen zegt ze heel lief, 'mama meisje' (mama is een lief meisje)

En 's ochtends is het 'mama melkjes, brood hagesag' (mama, mag ik melk en een boterham met hagelslag)

Ik vind het ideal dat ze kan praten en bij boze buien zeg ik tegenwoordig, als je huilt dan weet ik niet wat je wil, vertel het maar dan kan ik je helpen, dat werkt vaak goed om haar eruit te halen.

Maar als iets niet mag dan kiept ze gerust alle boekjes uit de boekenkast, speelgoed uit de speelgoedkast of kiept ze een doos duplo om, drifting worden kan ze ook heel goed, incl liggen op de grond en om zich heen maaien.

Eten is ook minder momenteel, boterhammen wat meer, warm eten wat minder.

pi_125720340
Juud wat een schatje is lientje toch.

Ean eet echt heel slecht de laatste tijd. Nu krijgt ze ook nog 2 kiezen en ze is echt heel erg dwars. Huilen om alles 3 stappen lopen en dan moet ik haar dragen. Zich laten vallen als ze haar zin niet krijgt. Dit is niet de leukste fase zeg maar.
  donderdag 25 april 2013 @ 15:15:32 #113
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125720345
Ik werk samen met samen met mijn ouders en zus, dus de medewerkers hier horen best veel over mijn dochter, ze hebben zowat geen keus :D niet dat ze het erg vinden ;)
Even een heel leuk filmpje:
k3 fan O+ (niet haar echte naam Quoten aub, ze heet hier Larissa :P)
  donderdag 25 april 2013 @ 15:19:27 #114
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125720471
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:

Ean eet echt heel slecht de laatste tijd. Nu krijgt ze ook nog 2 kiezen en ze is echt heel erg dwars. Huilen om alles 3 stappen lopen en dan moet ik haar dragen. Zich laten vallen als ze haar zin niet krijgt. Dit is niet de leukste fase zeg maar.
Het is echt een kwestie van vooral doorbijten en heel veel regelmaat geven (eerst gaan we dit doen, dan dat, en dan dat, en haar de volgende stap laten herhalen). En slecht gedrag negeren en het over een ander onderwerp hebben. Tenminste, dat is wat bij ons werkte.
pi_125720570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:19 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Het is echt een kwestie van vooral doorbijten en heel veel regelmaat geven (eerst gaan we dit doen, dan dat, en dan dat, en haar de volgende stap laten herhalen). En slecht gedrag negeren en het over een ander onderwerp hebben. Tenminste, dat is wat bij ons werkte.
Doen we ook. Maar leuk is anders.

Larissa O+

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 25-04-2013 21:05:42 ]
pi_125724728
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:

Heel herkenbaar!

Ik dacht dat het deels te maken had met de komst van Rosalie. Maar misschien ook niet....

We zijn gisteren in blijdorp geweest waar nu veel jonge dieren zijn. Alle babydiertjes heten Woosje (Roosje) volgens Eva O+
  donderdag 25 april 2013 @ 19:34:33 #117
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125729659
Wat leuk zeg Danic O+
Hoe gaat het met Eva haar huiduitslag?
  donderdag 25 april 2013 @ 19:53:08 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125730571
Leuk filmpje TT O+

Lientje O+
  donderdag 25 april 2013 @ 20:52:53 #119
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125733452
Ahw, dansen op K3 O+ Wat leuk! En wat heeft ze lang haar zeg! Mooi!

Lientje incognito O+

Sanne, je klinkt ook heerlijk verliefd!
  donderdag 25 april 2013 @ 20:58:47 #120
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125733844
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:18 schreef Sannne het volgende:
Elise zegt de hele dag 'Se'.. Bij alles! Maar wat ze daar toch mee bedoelt?
deed ventje ook een tijdje. Volgens mij bedoelde hij 'is'. 'Se mama, se bank'.

Het opvoeden begint hoor...gisteren zei hij 'mama gek!' Ik vind het stiekem wel grappig, maar het is ook wel op een grens. Ik wil het niet nog een keer horen!

Wat een schatje is Larissa!
  donderdag 25 april 2013 @ 21:02:31 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125734086
M roept heel vaak "dese" (deze) terwijl hij iets aanwijst. Dan wil hij weten wat het is, dan probeert hij het te herhalen (of hij kijkt een beetje dommig als het te ingewikkeld was). En soms hoor je het dan de hele dag en daarna niet meer. Misschien dat Elise zoiets ook bedoelt?
  donderdag 25 april 2013 @ 21:10:21 #122
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125734626
Ik stond gisteren trouwens wel even te kijken van ventje. Vorige week had hij voor het eerst chocolade geproefd. Een stukje Brosreep. Smullen! Zag-ie gisteren zo'n Tobleroneverpakking. Roept-ie 'sokola!' Dat vind ik echt zo apart! Ik heb nooit dat soort chocolade in huis, sowieso niet zo vaak. Kan me niet herinneren dat ik heel duidelijk het woord chocolade heb gezegd eerder. Kinderen zijn gewoon zo opmerkzaam!

Eten gaat hier juist beter gelukkig. Behalve groenten dan. Behalve avocado (da's eigenlijk een vrucht he?) eet hij geen groente. Gewoon, nooit. Avond aan avond ligt het op zijn bord. Hij heeft helaas de gewoonte om steeds 1 type voedsel te eten. Dus alleen zijn vlees of vis, alleen aardappelen of rijst indien lekkerder dan de eiwitbron zeg maar, maar nooit eerst (of uberhaupt dus nooit) de groente. Verstoppen werlt ook niet...hij hoeft bijvoorbeeld al geen pastasaus of soep ofzo. Lastig.
  donderdag 25 april 2013 @ 21:24:33 #123
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125735553
Juud O+ Wat een schatje zeg!

Tankgirl, leuk filmpje :)

Hier is het momenteel vooral krijsen als ze iets wil hebben....Vanavond waren dat dus een paar frietjes ;) (Naast de broccoli met aardappels van gisteren dan ;) )

Aventura, laat je hem gewoon zelf eten, dat je het opschept op zn bord waar die bij zit, zelf vork/lepel geven, en laat maar aanrommelen? Want zo doen wij het iig. En Cristel probeert nu echt te 'scheppen' met de vork en lepel, en helemaal trots als het lukt :D

En die chocola heeft vast indruk gemaakt haha :+
  donderdag 25 april 2013 @ 22:11:53 #124
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125738715
Ja, hij eet al heel lang zelf, hij laat helpen echt niet toe. Het beste is nog om hem helemaal met rust te laten. Een 'verkeerde' opmerking of gebaar en hij schuift zijn bordje resoluut van zich af. Het steekt heel nauw of en zo ja wat hij eet! Het heeft in elk geval weinig met echt trek hebben te maken, lijkt het wel. Eigenwijsje :)
pi_125748100
Aventura, heb je de Oprah methode al eens geprobeerd? Groente bakken/koken en blenderen en dan door de gehaktballen. Dan krijgen ze in ieder geval iets binnen aan groente ;)
Of tussendoor als rauwkost, of als tussendoortje om 3 uur?
Maar genoeg kinderen die normaal groot worden met een jaar geen groente :Y)
pi_125749590
Hier is het eten ook lastiger momenteel. Eva wil alles zelf bepalen en dat gaat nou eenmaal niet. Zelf doen is prima, maar als het even niet gaat zoals zij wil, dan is het drama.

Gaat wel weer over. Maar we zijn voor haar ook wel even terug aan het gaan naar de basisstructuur.
Door de afgelopen weken was alles wat meer rommelig waardoor ze bv als lunch een tosti kreeg of een eierkoek. En daar liep ze dan mee rond.
Dus even terug naar een gewone boterham aan tafel en strakkere bedtijden.
pi_125749644
Tankgirl, de eczeem is bijna weg. Heeft echt te maken met droog weer. Dus volgend jaar winter weten we wat we moeten doen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:30:09 #128
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125749652
Df, die ballen ga ik zeker proberen!
Die gedachtengang volgend zou een groentenburger ook kunnen werken. Dank voor de inspiratie!
  vrijdag 26 april 2013 @ 21:36:24 #129
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125778258
Hier is eten ook een drama. Broodje niet willen opeten, maar als je die aan de eendjes gaat geven, weer zelf op gaan eten :Y) Aardappelen is ze gek op, maar groente en vlees :{w En ook hier laten we het haar zelf doen, maar dan nog.
Vind het wel frustrerend soms hoor, ben ik toch bang dat ze straks niets lust enzo (net als haar moeder :X ) Ik ben dan stiekum wel blij te lezen dat er meer zijn waarbij het eten niet goed gaat....
  vrijdag 26 april 2013 @ 21:42:02 #130
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125778566
Dat is trouwens écht lekker hoor in zo'n gehaktbal. Hebben wij onderlaatst nog gedaan ( na een mislukte poging tot turkse pizza, en we hadden nog gehakt over :P )
Gehakt, ui, paprika en tomatensaus (blik) Mjam :Y)

Hier stond vandaag de fusilli (die wokkels) weer op het menu, denk dat ze al met al een behoorlijk schaaltje vol opheeft
  vrijdag 26 april 2013 @ 21:45:17 #131
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125778744
Het is op zich altijd wel grappig, ze wil vaak wel proeven en dan heeft ze het in haar mond, pakt het eruit en "bah" en legt het weg. Dat gezicht er ook bij. :D
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:02:15 #132
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_125779646
allemaal heel herkenbaar hier ook ;) zowel het eetgedrag, de tanden/kiezen, als het temperament....

ahhhhh Lientje wordt groot! wat een leukerd! O+

en verder heb ik niet zoveel te melden... ze wordt groot en het gaat snel.... ik heb echt een pre-peuter...
*ff hoofd bijdraaien*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 26 april 2013 @ 22:32:06 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125781192
Wat een knapperd BJ! Ze gaat ook steeds meer op Evie lijken of niet?

Hier komt weer een kies door denk ik :'(
  zaterdag 27 april 2013 @ 07:51:08 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125788697
Wat een moppie BJ! O+

Wij hebben een drama nacht achter de rug, hoesten hoesten hoesten, bij mama in slaap vallen, wegleggen brullen, dat werk dus.
Baal ik van, want ze zou vanavond logeren gaan (en wij dus eens ouderwets gezellig naar de kroeg) maar dit doe ik mijn zus niet aan en daarnaast zal ik zelf wel al om 9 uur omvallen, dus ook zonde van de avond (en kan vanmiddag niet even bijtukken ivm andere afspraak) Beetje balen dus wel.... Andere keer maar weer!
pi_125792142
Beterschap voor Anouk. En balen van je avondje uit.
Ean was gisterenmorgen bij mij op schoot in slaap gevallen. Er was een vriendin met zoontje op visite (die in ean haar bed al lag te slapen) en ze tukte gewoon door. Volgens mij zit er iets in de lucht ofzo. Ze komt zo thuis want mijn zus was jarig en ean was bij opa en oma. Ze heeft goed geslapen dus ik hoop op een wat vrolijkere ean.
  zaterdag 27 april 2013 @ 20:10:08 #136
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125804779
Pcm, neus gesprayd, luuf gesmeerd, hoest drankje gegeven en kussen onder matras....meer weet ik even niet, fingers crossed! Oh ja, ui had ik nog kunnen doen, maar dat vind ik zo stinken!
  zaterdag 27 april 2013 @ 20:57:56 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125807057
Ui doe ik ook niet aan hoor, echt blegh.... ik heb de laatste keer ook neusspray, zetpil, tussistin en luuf gedaan, niet alleen op de borst/rug, maar ook onder de voeten. Ik las ergens dat dat goed was en dus gedaan....

En heel goed luchten, zorgen voor frisse lucht, maar ja dat doe ik eigenlijk altijd wel. Tis sneu he, zo'n snotterig/hoestend kindje....
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:03:34 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125807331
Onder de voeten? :D Heel apart, maar op een bepaald moment wil je alles wel doen hè? Echt sneu ja, nu al 1 keer naar haar toe geweest na een hoestbui, wat huilbui werd. En nu mag ik weer....
pi_125807873
Susie :* beterschap voor Anoukje!!

Sorry dames ben niet bijgelezen :@ want jullie posten veel en ik was op vakantie!
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:16:51 #140
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125808047
Maar nu maakte ze er een spelletje van, want in mijn armen doet ze lekker haar oogjes dicht en nestelt zich fijn.... ja daaag, dat doen we dus niet (speen uit bed gooien ook }:| ) Maar ze ligt weer!
pi_125808048
Geert heeft deze week een inhaalslag: zelf gaan zitten, gaan staan en kruipen :o

En ik zag een 3de ondertand en 3 kiezen. *)
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:17:33 #142
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125808076
Ik zag de foto's Bitterend! Zag er erg fijn uit! Lekker ding is R!
pi_125808180
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:16 schreef Susie het volgende:
Maar nu maakte ze er een spelletje van, want in mijn armen doet ze lekker haar oogjes dicht en nestelt zich fijn.... ja daaag, dat doen we dus niet (speen uit bed gooien ook }:| ) Maar ze ligt weer!
*;
Ik ben gisteren om 8 uur naast haar in slaap gevallen :D ik wou dat ze ging liggen in bed na het voeden, dus ging ik liggen op ons bed, zo van het goede voorbeeld geven... :Z
Mijn man had alle chocopinda's helemaal in zijn eentje op :(
pi_125808243
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:17 schreef Susie het volgende:
Ik zag de foto's Bitterend! Zag er erg fijn uit! Lekker ding is R!
Dankje!
Het was inderdaad erg fijn..maar van steden trips rust je niet uit :')
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:23:19 #145
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125808407
Ons bed is echt te krap om Anouk er ook nog bij te hebben, dus om voorbereid te zijn deze nacht (vannacht heb ik tot half 1 beneden gezeten :X ) heb ik het logeerbed maar leeg gehaald, kan ik daar eventueel gaan liggen met haar.
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:25:02 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125808503
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:16 schreef Rixtje het volgende:
Geert heeft deze week een inhaalslag: zelf gaan zitten, gaan staan en kruipen :o

En ik zag een 3de ondertand en 3 kiezen. *)
Was hij het in ene zat? Gelijk maar alles achter elkaar gaan doen dus! Volgende week loopt hij gewoon! *O*
pi_125808523
Oh ik bedoelde, R in haar bedje die naast mijn bed staat, kan ze me zien door de spijlen! het hielp wel want ze ging ook meteen slapen

half 1! hebben jullie op de bank geslapen of wou ze niet?
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:30:57 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125808856
Ah oh! :D Nee, dan zit ik dus en Miep ligt lekker in mijn armen. Op zich wel knus, maar ik had niet verwacht zo lang daar te zitten, dus had geen dekentje gepakt . Op de bank liggen met kind op je van 12 kilo, neuh, niet fijn. In logeerbed kan ze lekker naast mij liggen. Maar ik hoop dat het niet nodig gaat zijn!
  zondag 28 april 2013 @ 07:46:04 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125821359
Na mijn laatste post, niets meer gehoord *O* en mocht zelfs uitslapen tot 7! *O* En ze werd eens niet huilend wakker, maar gewoon brabbelend *O* (overkill *O* :D)

en een vriendin gaf mij ook nog de tip van Luuf op haar voetjes en dan sokjes erover....blijf hem apart vinden, maar was niet meer nodig dus ;)
pi_125821678
Lekker Susie!

Geert deed alleen aan buikschuiven ik heb luie kinderen waarom zou je meer moeite doen als het zo ook lukt :D Ik ben benieuwd of hij eerder loopt dan Lotte die liep met 20 maanden :Y
  zondag 28 april 2013 @ 09:11:58 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125821756
Susie, wat fijn! *O*

Rixtje, fijn dat hij het nu wel doet!

Hier last van doorkomende kiezen. 1 is al door. Hij heeft trouwens wel maar 3 ondertanden, dat moeten er toch 4 zijn? :? Of zit er geen volgorde in het doorkomen van tanden?
pi_125821786
Susie *O* mooi zo!

Kyara, hmm geen idee! hier waren wel eerst 2 onder dan 2 boven, dan nog 2 onder en nog 2 boven en dan de kiezen! alle 4 zijn door trouwens :Y volgens mij moeten nog 4? dat zou rond 20 maanden als ik google moet geloven
  zondag 28 april 2013 @ 09:17:26 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125821797
hoek- en snijtanden moeten dan nog :Y
pi_125821816
Ohja hier dus alleen nog de hoektanden!
pi_125821849
Kiesjes. Ik kan het woord niet meer zien. Die rotdingen zijn nog steeds niet door, maar man man.. de ellende die erbij hoort. En die poepbroeken :r. Ik hing net bijna boven de plee door de lucht.

En Billie wil niet meer eten, amper drinken. Rampzalige klotedingen zijn het :(.
pi_125821873
Kuukske...ik hoop dat het snel achter de rug is!
pi_125821923
Kyara Geert heeft ook maar 3 ondertanden en al wel 3 kiezen ;)

Balen dan Billie er zo'n last van heeft Kuukske ik hoop dat ze gauw door zijn!
pi_125822166
Ik zoek speelgoed inspiratie.
Met wat spelen jullie dreumesen het meest?
pi_125822673
Jelle heeft voor z'n eerste verjaardag een waterplay baan gekregen daar heeft hij vorig jaar de hele zomer nog mee gespeeld (in het speelgoedtopic stond daar volgens mij een aanbieding van zag ik van de week)

Verder is hier momenteel alles auto en loopt ie rond met alles wat wielen heeft :D en ook de zandbak vind ie leuk.
Verder ben ik ook nog op zoek naar leuk buitenspeelgoed..
  zondag 28 april 2013 @ 11:20:07 #160
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125823448
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:02 schreef bitterend het volgende:
Pannetjes, bezem en stoffer en blik :) huishoudelijk type die zoon mij mij :+
Oude (on)bekende.
pi_125823959
susie toch een goede nacht.
Ean moet nog 2 hele kiezen en 2 zijn half door dan is ze klaar. Vorig jaar zomer toen ze een maand of 14was hoefde ze alleen nog 4 kiezen en die laten dus vrij lang op zich wachten ze is bijna 2 nu.

Ean speelt nu heel veel met puzzels maar ook een pannetje of kopje met lepeltje is erg leuk.
pi_125824070
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 11:20 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Pannetjes, bezem en stoffer en blik :) huishoudelijk type die zoon mij mij :+

R houdt ervan om alles uit de keuken lades op de keukenvloer te doen, en dan weer terug in de lades.
Zichzelf aan en uitkleden is ook erg leuk! haar beertje kleedt ze ook vaak aan..

Ik had het gevoel dat we geen leuke speeltjes meer hebben thuis, duplo interesseert haar niet. we hebben verder niet zo veel. Op mooie dagen kan ze buiten veel spelen dan gaat ze met tuinaarde zitten klooien :D
pi_125824632
Hier is net gisteren de 8e voortand door. En 1 kies was er opeens een week of wat terug. Dus nu de rest nog.. Geen haast ;)

Daan speelt vooral heel fysiek de laatste tijd. Klimmen en klauteren. Voetballen/met de bal gooien, achter de blokkenkar aan, in de speeltuin op de glijbaan, in de zandbak. Dat soort dingen.
Of met de pandeksels op elkaar slaan, en de keukenkasten leeghalen. Ook leuk. Met klein speelgoed wordt meer gesmeten.. Echt een jochie ;)
Ik geloof dat we met Chris rond deze leeftijd (1-2) ook meer moeite hadden met speelgoed. Dat kwam weer met 2, dan kunnen ze meer met fantasie spelen, en ook rustiger op hun billen zitten.
pi_125824771
DF ben blij dat je het zegt! R is precies zo, die zit geen seconde stil..echt een klimgeit! vooral stoelen/banken zijn favoriet..met bal gooien doet ze ook. Het enige momenten dat ze even wel stil is, is als ze haar knuffels aan het aankleden is maar misschien moet ik ook wat meer speeltjes bedenken voor buiten.
De konijnen zijn het beetje zat om elke dag opnieuw potgrond op hun hoofd te krijgen :') die gooit ze vrolijk in de ren :D
  zondag 28 april 2013 @ 12:39:55 #165
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125824865
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:02 schreef bitterend het volgende:
Houten keukentje, is dat misschien wat voor dr? Er zullen er vast wel staan op de koninginnemarkt :)
pi_125825183
Goed idee PE! had niet aan gedacht! :Y
pi_125825209
Arme nijntjes.. ;)
Ik ben blij dat de zomer eraan komt. Lekker buiten in de speeltuin. Dan hoor ik hem soms een uur of langer niet. Terwijl ik binnen aan het "jagen"ben, omdat hij weer eens op de tafel staat, klemzit tussen bank en kast (waar hij niet tussendoor mag,maar wel probeert)..
Het is dat ik een voorbeeld heb, en weet dat het goedkomt :P
  zondag 28 april 2013 @ 13:07:00 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125825593
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:35 schreef bitterend het volgende:
DF ben blij dat je het zegt! R is precies zo, die zit geen seconde stil..echt een klimgeit! vooral stoelen/banken zijn favoriet..met bal gooien doet ze ook. Het enige momenten dat ze even wel stil is, is als ze haar knuffels aan het aankleden is maar misschien moet ik ook wat meer speeltjes bedenken voor buiten.
De konijnen zijn het beetje zat om elke dag opnieuw potgrond op hun hoofd te krijgen :') die gooit ze vrolijk in de ren :D
Agossie, arme konijnen!
Hier is stapelen een hit, torens maken van vanalles en nog wat en idd dingen uit de keuken!

Anouk heeft al heeeeel lang alleen maar 2 ondertanden, 4 boventanden en 4 kiezen. Ben ook benieuwd wanneer de rest komt, met name die 2 aan de onderkant, blijft een raar gezicht zo namelijk :P

Vanmorgen zijn we naar de kinderboerderij geweest, zo leuk die diertjes, alhoewel ze toch wat angstig was met die grote geiten :D En nu ligt ze heerlijk te pitten, total loss zeg maar!
pi_125826559
Nog maar 1,5- 3 weekjes, dan komen we ons hier voegn. Ik had al wel een vraag:
Vanaf welke leeftijd at je baby met de pot mee? Ik wil aziatisch koken en daar zitten veel kruiden en sojasaus in dus ik twijfel of ik dat al kan geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125827165
Tinu, wij zijn vanaf een maand of 9 al begonnen met kruiden. Steeds iets meer. Dus met een jaar aten de jongens echt met de pot mee, ook de pittige chili/aziatische pot.. Maar als ze het niet gewend zijn, kun je misschien beter nog wat mengen? Wij deden dan bijv een deel van ons eten, en dan wat extra groente (broccoli, sperzieboon) erdoor, zodat de smaak wel verdeeld werd..
  zondag 28 april 2013 @ 16:25:37 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125830968
M speelt juist nog heel veel met speelgoed. Bakjes in alle soorten en maten zijn favoriet (van die stapelbakjes), en diverse ballen: weggooien en er achteraan kruipen. Bouwen met bakjes, (nep)duplo en houten blokken. En natuurlijk boekjes. En zijn Nijntje laptop.

Klauteren en klimmen doet ie nog niet echt. Misschien omdat hij ook nog niet loopt? Of omdat hij te druk is met spelen.
pi_125831044
Leuk Kyara dat hij rustig kan spelen. Dat is natuurlijk wel belangrijk met zijn 2 zusjes. Dan heb je ook tijd voor hun.

Net als DF hebben wij rond 9 maanden gewone eten gegeven, met de pot mee en niet apart gekookt. Dat omdat ze vanaf 6 maanden geen allergische reacties had en geen verdere bijzonderheden. Ze is wel vanaf 13 maanden behoorlijk kieskeurig. Zo eet ze alleen pasta maar dan zonder niks (ze wil ook niks proeven), aardappelen lust ze absoluut niet..rijst gaat soms wel soms niet!
pi_125831584
Kyara, fijn, dat M. dan zo rustig kan spelen.

Bitterend, klinkt heel herkenbaar. Mijn bijna dreumes lust ook echt geen aardappel, wel kaas dus hij is maar half nederlands.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125831640
R is ook half Nederlands :D
  zondag 28 april 2013 @ 16:59:26 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125831829
Hier een echte kaaskop. Zodra hij een oog open heeft gebint hij al over kaaasss......
pi_125831905
Kaas valt hier dus erg in de smaak, maar aardappel niet. Hij is natuurlijk ook niet 100% Nederlands :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_125832388
_O-

Hier eet ze de kaas ook van het brood. Die laat ze liggen! stamppot vindt ze ook niet lekker :N
  zondag 28 april 2013 @ 17:23:33 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125832487
Ja, dat deed M ook maar dat hebben we snel weer afgeleerd dus nu legt hij netjes zijn kaasjes weer terug op het brood.

Aardappel gaat er ook goed in trouwens.
pi_125832514
Hoe heb je hem dat afgeleerd? :D

R likt ook het stroop er vanaf :')
pi_125832564
Ze zit nu wel lekker te smullen van zoete mais! heb ik haar een bakje gegeven terwijl de pizza in de oven staat (zelf gemaakt :Y) ) ben benieuwd of ze het gaat eten :Y
pi_125832630
Eva ook. Maakt niet uit wat er op zit, ze haalt het ervan af. Vruchtenhagel, pindakaas of hartig beleg, overal zitten die vingertjes aan of in.
Maar ze eet daarnaast haar brood net boter gewoon op, dus in etappes :D
Prima, als het maar op gaat.
  zondag 28 april 2013 @ 17:32:22 #182
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125832736
Pannenkoeken! :Y)
En aardappels! Met verder niks, geen appelmoes of jus, nix.... moet er zelf niet aan denken:X :D
  zondag 28 april 2013 @ 18:00:50 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125833479
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 17:24 schreef bitterend het volgende:
Hoe heb je hem dat afgeleerd? :D

R likt ook het stroop er vanaf :')
Bord weg halen en hem het stukje brood geven waar de kaas al vanaf was. En pas als dat op was het bord weer terug.
pi_125835651
Kan ik fruit en groente meerekenen in vochtinname? En eh.. Danoontjes? :@ Die bikte Billie zo twee weg namelijk.

Hij is helder, sjouwt vrolijk rond. Huilt af en toe wel maar dat zal kiesdoorkompijn zijn hoop ik :@. Ik ben al in staat om met waterijsjes te gaan lopen sjouwen eigenlijk. Maar drinken is vandaag echt een crime.
pi_125835869
Ik geloof dat de dokter fruit en groente wel meerekent als ze slecht drinken.. Toetje ook..
Lastig dat hij slecht drinkt. Misschien zou een ijsje de in nog wat stillen?
Gelukkig worden ze al iets groter en is één zo'n dag geen drama ;)
pi_125836186
Ik ben blij.
Na een hele tijd slecht eten begon Ean gisteren met enkel wat macaroni. En ook vandaag at ze weer "kale" macaroni. Voor de rest van de dag ook goed gegeten. Ze is ook weer vrolijk en actief. Behalve vanmiddag toen moest ik dragen en alleen ik was goed ;(
pi_125836483
f_r :* fijn dat ze toch wat heeft gegeten! hier ook was alleen mama goed bij papa was het huilen.

Kyara slim :D

Susie eet je echt droge aardappelen?? :P bah!

danic hoe vindt Eva haar zusje eigenlijk?

kuukske je kan ook komkommer proberen!
pi_125836817
Komkommer, goeie. Morgen eens proberen.
  zondag 28 april 2013 @ 19:50:20 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125836972
Gooien jullie dreumessen ook van alles uit hun bed. Hier vliegen de knuffels in het rond. En zijn speen als laatste. En daarna is het huilen :')
pi_125836999
Ja _O- Beer vliegt altijd! ook uit de buggy
Daarna kijkt ze :o roept DIE DIE DIE en wijst naar de grond :')
pi_125837066
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:51 schreef bitterend het volgende:
Ja _O- Beer vliegt altijd! ook uit de buggy
Daarna kijkt ze :o roept DIE DIE DIE en wijst naar de grond :')
Haha hier ook :D Elise zegt alleen geen DIE maar ohow! en als ik dan niet reageer heel dramatisch owwww neeeee!
  zondag 28 april 2013 @ 19:52:45 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125837070
ja, als ik zo boven kom dan gaat ie alles aanwijzen "daar" en "daar"

*zucht*
  zondag 28 april 2013 @ 20:17:34 #193
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125838132
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:37 schreef bitterend het volgende:
f_r :* fijn dat ze toch wat heeft gegeten! hier ook was alleen mama goed bij papa was het huilen.

Kyara slim :D

Susie eet je echt droge aardappelen?? :P bah!

danic hoe vindt Eva haar zusje eigenlijk?

kuukske je kan ook komkommer proberen!
Ik niet, Anouk! _O- Maf kind!

Oh ja, beer en speen uit bed gooien en aanwijzen waar ze liggen als je er bent :Y
pi_125839171
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:52 schreef Sannne het volgende:

[..]

Haha hier ook :D Elise zegt alleen geen DIE maar ohow! en als ik dan niet reageer heel dramatisch owwww neeeee!
:Y Hier ook de hele dag: *smijt* "ohoh!" Vermoeiend :+ Verder is mijn dreumesje zoals die van DF, de hele dag wordt hier gewandeld, geklauterd, en alle kasten worden overhoop gehaald. Hij loopt echt een heel stuk steviger en kruipt eigenlijk nauwelijks meer, alleen als hij een afstapje moet nemen bijvoorbeeld. En hij zegt ja en nee, zo handig als ik vraag of hij wat wilt eten :Y
  maandag 29 april 2013 @ 11:25:59 #195
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125858754
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 09:29 schreef danic het volgende:
Tankgirl, de eczeem is bijna weg. Heeft echt te maken met droog weer. Dus volgend jaar winter weten we wat we moeten doen.
Mag ik weten wat? Dit omdat ons meisje ook erg last heeft als de vochtbalans in huis niet goed is (eczeem en veel hoesten). Zit eraan te denken om een luchtbevochtiger te kopen, maar misschien heb jij wel een beter idee? :)
  maandag 29 april 2013 @ 11:28:20 #196
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125858844
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben blij.
Na een hele tijd slecht eten begon Ean gisteren met enkel wat macaroni. En ook vandaag at ze weer "kale" macaroni. Voor de rest van de dag ook goed gegeten. Ze is ook weer vrolijk en actief. Behalve vanmiddag toen moest ik dragen en alleen ik was goed ;(
F_r..adem in... adem uit.. Dit zijn echt typische fases die ik ook mee maak. Misschien een idee om haar zelf op te laten scheppen? dus apart macaroni en apart de saus bijvoorbeeld? Mijn meiske is zo achterdochtig als wat en gelooft niet dat zij hetzelfde eet als wij :P Zodra we haar alles apart lieten opscheppen (ipv gemengd aan haar geven) at ze wel netjes alles op 8)7
pi_125858898
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:28 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

F_r..adem in... adem uit.. Dit zijn echt typische fases die ik ook mee maak. Misschien een idee om haar zelf op te laten scheppen? dus apart macaroni en apart de saus bijvoorbeeld? Mijn meiske is zo achterdochtig als wat en gelooft niet dat zij hetzelfde eet als wij :P Zodra we haar alles apart lieten opscheppen (ipv gemengd aan haar geven) at ze wel netjes alles op 8)7
Ze roept al bij voorbaat nee nee nee nee. Heeft ze een macaroni met iets groens erop is het nee nee en dat hoeft echt maar een kruimel te zijn. Dat heeft ze van d'r tante die is nog steeds een moeilijke eeter. Het komt heus wel goed hoor maar ik vind het soms best vermoeiend.
pi_125859052
Wij hebben ook eetproblemen... nee schudden aan tafel, staan op stoel terwijl ie moet zitten, bord wegduwen en dan haal je t bordje weg, is het ook niet goed, laat je het staan mikt ie het op de grond en meer van dat soort fratsen.. Best een lastige fase vind ik :{ . Eerst at ie alles....
pi_125859176
Het zal wel een fase zijn maar leuk is het niet altijd.
Ze wil niet meer zitten op haar eigen stoel alleen maar op een gewone stoel. Het bord wordt meteen weggeschoven ze gooit niks op te grond gelukkig.
Maar het stomme is een koekje wil ze altijd wel.
pi_125859437
Haha FR net als bij ons, de Stokke is een no-go. Ook een gewone stoel. En hier wil ie over het algemeen wel een broodje, en vooral fruit. En soepstengels enzo ook, maar avondeten..
  maandag 29 april 2013 @ 11:55:10 #201
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125859767
Hier is de Stokke stoel wel om te eten, spelen mag ze soms wel op een andere stoel, maar met eten vind ik dat ze op fatsoenlijke hoogte aan tafel moet zitten, wil ze niet dan doe ik haar tuigje om, vaak is dat zeggen al genoeg om te zorgen dat ze gaat zitten. Als ze klaar is mag ze na handen en snoet poetsen altijd van tafel.

Pasta meng ik van te voren met saus, ik ben best heel makelijk met eten en ik hou rekening met wat ze wel en niet graag eet, zo eten wij vrij veel AVG per week. Maar apart serveren van saus en pasta/rijst doe ik niet aan. Te vaak gehoord van mensen dat hun kind alleen rijst of pasta eet en geen saus, dat vind ik onzin, dan eet ze het maar zo of niet.
pi_125860879
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 11:45 schreef Jipster het volgende:
Haha FR net als bij ons, de Stokke is een no-go. Ook een gewone stoel. En hier wil ie over het algemeen wel een broodje, en vooral fruit. En soepstengels enzo ook, maar avondeten..
brood idd ook en ik heb nu liever dat ze iets eet dan niks. Dus dan liever dorge rijst oid dan met saus. Misschien heel fout maar helemaal niet eten 2wk vond ik toch geen succes.
  maandag 29 april 2013 @ 12:22:25 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125860898
Ik hoop dat wij die fase overslaan :X
Ik meng ook van te voren al pasta met saus. Maar ik kook ook nog vaak apart voor hem (tig bakjes in de diepvries) omdat wij veel later eten. Soms eet hij wat wij de dag er voor hebben gegeten maar meestal krijgt hij zijn eigen bakje.

Krijg jij Lientje nog in het tuigje van de triptrap Juud? Dat past hier echt niet meer.
pi_125861306
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:21 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

brood idd ook en ik heb nu liever dat ze iets eet dan niks. Dus dan liever dorge rijst oid dan met saus. Misschien heel fout maar helemaal niet eten 2wk vond ik toch geen succes.
Ik moet ook bekennen dat J vaak brood, fruit of yoghurt eet als ie verder niks eet. Maar eerst aan tafel, bordje voor neus, proberen te eten etc. En als het dan heel weinig is, dan krijgt ie later nog wel een broodje. Niet gelijk brood, eerst "mee-eten" aan tafel.

Ik heb ook liever dat ie wat binnen heeft, want ik weet niet of het gegrond is, maar ben altijd beetje bang voor dippende bloedsuikers als hij zonder avondeten de hele nacht niet eet tot volgende morgen.
  maandag 29 april 2013 @ 12:38:10 #205
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125861496
Ik blijf het een opluchting vinden hier te lezen dat er meer dreumesen zijn die beroerd avondeten!

Hier ook altijd evengoed yoghurt of iets en later nog fruit, dat mag van mij eigenlijk altijd wel.
pi_125861671
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:32 schreef Jipster het volgende:

[..]

Ik moet ook bekennen dat J vaak brood, fruit of yoghurt eet als ie verder niks eet. Maar eerst aan tafel, bordje voor neus, proberen te eten etc. En als het dan heel weinig is, dan krijgt ie later nog wel een broodje. Niet gelijk brood, eerst "mee-eten" aan tafel.

Ik heb ook liever dat ie wat binnen heeft, want ik weet niet of het gegrond is, maar ben altijd beetje bang voor dippende bloedsuikers als hij zonder avondeten de hele nacht niet eet tot volgende morgen.
Wij zetten ook altijd een bordje met eten neer. Niet teveel erin. Maar ze weigert dan echt alles ook yoghurt/vla oid echt waar is die gebruiksaanwijzing?

Ik heb zelf als ik te weinig suikers binnen krijg ik flauw val en dat wil ik bij ean niet. Of dat ze onrustig. slecht slaapt omdat ze honger heeft. Eet ze 's avonds niet krijgt ze poedermelk voor het slapen gaan. eet ze wel dan krijgt ze gewone melk.
pi_125861687
Ja hier ook, fruit sowieso ook altijd.

Ja, Susie, dat vind ik ook. Soms met de lastige dingen geeft het wat steun ofzo. Net als de driftige fases etc.
pi_125861725
Het is idd fijn om te lezen dat je niet de enige bent met af en toe een dwars kind. En je onzekerheden kunt delen en je niet meteen een slechte moeder bent als je je kind toch iets anders te eten geeft uiteindelijk.
pi_125861750
Ja, FR dat bedoel ik inderdaad, ik ben ook gevoel voor te weinig eten en dan enorm dippen. Dus wil dat bij hem ook voorkomen.

Bij ons is het soms ook eerst hapjes zelf wil doen, dan moet ie ineens niet meer, dan probeer ik er een paar en uiteindelijk toch weer zelf.. Helpt zelf doen niet bij EAN? Of soms ons een hapje laten geven en dan bij zichzelf of met onze vork etc. etc. Alles uit de kast ;)
pi_125861900
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 12:45 schreef Jipster het volgende:
Ja, FR dat bedoel ik inderdaad, ik ben ook gevoel voor te weinig eten en dan enorm dippen. Dus wil dat bij hem ook voorkomen.

Bij ons is het soms ook eerst hapjes zelf wil doen, dan moet ie ineens niet meer, dan probeer ik er een paar en uiteindelijk toch weer zelf.. Helpt zelf doen niet bij EAN? Of soms ons een hapje laten geven en dan bij zichzelf of met onze vork etc. etc. Alles uit de kast ;)
Ean wil alleen maar ZELF DOEN!!!! meestal mag ik de laatst hapjes vla geven omdat ze die zelf niet uit het schaaltje krijgt. Ik moet zeggen (trots hoor) dat als ze eet ze heel netjes eet.
Maar probeer ik eerder te helpen gaat ze meteen in de weigerstand. Mij moeder wilde laatst nog iets op haar bord leggen en ik zei nog doe nu niet. Ze deed het toch met als gevolg NEE van ean en de rest wilde ze ook niet meer eten. :X
pi_125861997
Hmmm Juud, wij zijn dus van die mensen die hun rijst/pasta altijd los van de saus op tafel zetten. Maar dat deden we altijd al :D
Eva lust geen saus, dus die eet idd haar pasta en rijst los. Wat groenten en vlees ernaast en dan heeft ze volgens mij een prima maaltijd.

Maar ze heeft het niet van een vreemde. Ik eet mijn aardappels ook 'droog'. We hebben sowieso nooit jus. Appelmoes wil er nog wel eens bij, maar we hebben die pot echt niet altijd op tafel staan.

Tankgirl, ik kijk het zo even voor je na. Maar volgens mij moet dat wel op doktersrecept.
pi_125862173
Ik zet pasta/rijst oid ook apart van de saus op tafel. En ja ook aardappels eet ik droog soms met kasssaus oid als we bloemkool/broccoli eten.
  maandag 29 april 2013 @ 13:01:29 #213
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125862363
quote:
17s.gif Op maandag 29 april 2013 12:22 schreef Kyara het volgende:
Ik hoop dat wij die fase overslaan :X
Ik meng ook van te voren al pasta met saus. Maar ik kook ook nog vaak apart voor hem (tig bakjes in de diepvries) omdat wij veel later eten. Soms eet hij wat wij de dag er voor hebben gegeten maar meestal krijgt hij zijn eigen bakje.

Krijg jij Lientje nog in het tuigje van de triptrap Juud? Dat past hier echt niet meer.
Nee, ik heb een tuigje van 6,95 vd babywinkel hier, gewoon normaal zwart en blauw, maar wel ook zo'n harnas.
  maandag 29 april 2013 @ 13:10:03 #214
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125862631
Ik zet het dus soms apart op tafel, maar voor Lientje schep ik in de keuken altijd al op, zodat het kan afkoelen. Met aard doe ik het overigens niet, als ze wil krijgt ze jus, wil ze het niet ook prima. Ik geef aard/vlees en groente ook altijd los van elkaar. Ze eet het liefst aard en groente en dan pas dr vlees. Appelmoes hebben we soms, vind ik vooral bij bloemkool en witlof wel lekker voor haar als afwisseling.

Wat ik hier wel eens doe, tussen de middag een kliekje rijst of pasta warm maken, dan wil ze wel vaak proeven en wat mee eten, want zij heeft dan een 'gewone' boterham.

Ik maak me er idd niet erg druk om als ze niet of niet veel eet, ze krijgt bij minder goed eten wel een toetje, dat doe ik soms in een schaaltje, soms in de tuibeker, dat eet/drinkt ze altijd wel op, of het nu vla met yoghurt of alleen yoghurt oid is, maakt haar niet zoveel uit.

Voor het slapen gaan krijgt ze nog 180cc halfvolle melk. Dus ze gaat altijd de nacht in met een gevulde buik, nu in ieder geval nog wel. ;)
pi_125863461
Mijn druiloor eet al een paar maanden alleen potjes goed... Nou ja, het zij zo, hij krijgt z'n prutje en kook zelf apart. Hij krijgt wel altijd hapjes te proeven, meestal doet hij daar niets mee, maar de laatste tijd gaat het weer een heel stuk beter. Ik denk dat zijn pietluttige fase op z'n einde loopt, dus binnenkort ga ik maar weer beginnen met hem met de pot mee laten eten. Hij wil ook graag zelf eten, en dat gaat best prima, af en toe schuif ik er een hap bij in. Yoghurt gaat heel prima, dat vindt hij heerlijk. Ik geeft het nu in een beker, dan drinkt hij het lekker, dat gaat nog net wat makkelijker dan van een lepeltje (hij keert zijn lepel regelmatig om terwijl hij het naar z'n mond brengt :+ ). Voor het slapen gaan ook nog een fles pap als buffer (met volle melk), soms gaat die helemaal op en dan krijgt hij wat extra, en soms zijn het maar een paar slokken. Waarom geef jij poedermelk als ean niet goed eet f_r?
pi_125863556
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:35 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn druiloor eet al een paar maanden alleen potjes goed... Nou ja, het zij zo, hij krijgt z'n prutje en kook zelf apart. Hij krijgt wel altijd hapjes te proeven, meestal doet hij daar niets mee, maar de laatste tijd gaat het weer een heel stuk beter. Ik denk dat zijn pietluttige fase op z'n einde loopt, dus binnenkort ga ik maar weer beginnen met hem met de pot mee laten eten. Hij wil ook graag zelf eten, en dat gaat best prima, af en toe schuif ik er een hap bij in. Yoghurt gaat heel prima, dat vindt hij heerlijk. Ik geeft het nu in een beker, dan drinkt hij het lekker, dat gaat nog net wat makkelijker dan van een lepeltje (hij keert zijn lepel regelmatig om terwijl hij het naar z'n mond brengt :+ ). Voor het slapen gaan ook nog een fles pap als buffer (met volle melk), soms gaat die helemaal op en dan krijgt hij wat extra, en soms zijn het maar een paar slokken. Waarom geef jij poedermelk als ean niet goed eet f_r?
Dan krijgt ze wat calorieën binnen, waarop ze de nacht goed haalt. Althans dat is mijn visie.
  maandag 29 april 2013 @ 13:58:01 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125864156
Ik geef voor het slapen gaan nog een papfles, die van bambix, dromerig avondpapje. Soms neemt ze 5 slokken, soms gaat ie helemaal op.
pi_125864670
Ik heb ean gisteren nog even snel gemeten met ons meetlint
89cm met een buikomtrek van 50cm :X
En ik gok 12kilo laatst bij de DA (was er voor de kat) woog ze 11,7
pi_125864761
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:38 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dan krijgt ze wat calorieën binnen, waarop ze de nacht goed haalt. Althans dat is mijn visie.
Maar volle melk bevat net zoveel calorieën als opvolgmelk?
pi_125864788
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 14:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar volle melk bevat net zoveel calorieën als opvolgmelk?
Ik heb nooit volle melk in huis. En poedermelk blijft langer goed.
Is het op dan koop ik het ook niet meer. En moet ze het doen met wat we hebben.
pi_125864964
Ik drink het zelf ook niet, maar koop t voor M. Ik denk dat ik een aangebroken pak poedermelk niet in vier weken op krijg. Met de verse melk reken ik van te voren uit hoeveel voedingen M in een week gaat krijgen en dat koop ik in. Gaat eigenlijk altijd verrassend goed :D
pi_125864991
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Wauw goed zeg!
Eva heeft vrijdag hier in dr blootje op onze weegschaal gestaan voordat ze ging douchen.
10, 1 kg :')
1 dagje ziek en ze is gelijk een pondje kwijt.
  maandag 29 april 2013 @ 14:27:24 #223
244125 laziness
pi_125865046
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Die buikomtrek is toch totaal niet belangrijk en al zeker niet :X
Ze is een dreumes en bijna peuter. Die bolle buikjes horen er bij en gaan vanzelf weg hoor :Y
Niet te druk om maken :*
  maandag 29 april 2013 @ 14:27:35 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125865052
Anouk was de laatste keer in het zkh 11,7 :X Ik mag volgende week naar het cb, ben benieuwd naar de lengte
pi_125865085
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
Ik drink het zelf ook niet, maar koop t voor M. Ik denk dat ik een aangebroken pak poedermelk niet in vier weken op krijg. Met de verse melk reken ik van te voren uit hoeveel voedingen M in een week gaat krijgen en dat koop ik in. Gaat eigenlijk altijd verrassend goed :D
ean krijgt het pak eigenlijk nooit op. Bij de opvang krijgt ze 's morgens melk. Dus de rest gebruik ik tijdens het koken. Is halfvolle melk echt zo veel slechter?

quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 14:25 schreef danic het volgende:

[..]

Wauw goed zeg!
Eva heeft vrijdag hier in dr blootje op onze weegschaal gestaan voordat ze ging douchen.
10, 1 kg :')
1 dagje ziek en ze is gelijk een pondje kwijt.
Ja ik vind het zelf ook echt goed. Ik zet haar nog wel keer op de weegschaal hier. Ze heeft slecht gegeten. Maar ook daar wil ze meestal niet opstaan. (baby/kinder weegschaal) dus ik kan er niet op gaan staan. Nu wil ik mijn eigen gewicht ook niet weten hoor.
  maandag 29 april 2013 @ 14:28:59 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125865096
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:27 schreef laziness het volgende:

[..]

Ze is een dreumes en bijna peuter. Die bolle buikjes horen er bij en gaan vanzelf weg hoor :Y
Af en toe heb ik ook het idee dat ze echt met die buik naar voren staat! :D
pi_125865114
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:27 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik maak mij er niet druk om. Ik zie zelf ook wel dat ze een bolle buik heeft het was meer zoiets van wauw mijn dreumes is bijna een peuter met een echt buikje. Die ze ook vol trots laat zien.
pi_125865154
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 14:28 schreef Susie het volgende:

[..]

Af en toe heb ik ook het idee dat ze echt met die buik naar voren staat! :D
Dat idee heb ik ook. Ze heeft amper een bips en dan zo'n bolle buik. Heel plat ziet het er soms uit als een 3e wereld kindje. En als ik dan vraag waar is je buik gaat d'r shirt omhoog en d'r buik nog verder naar voren al trots bui bui wijzend O+
  maandag 29 april 2013 @ 14:34:12 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125865239
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:31 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook. Ze heeft amper een bips en dan zo'n bolle buik. Heel plat ziet het er soms uit als een 3e wereld kindje. En als ik dan vraag waar is je buik gaat d'r shirt omhoog en d'r buik nog verder naar voren al trots bui bui wijzend O+
Of dat ze jouw buik wil zien en dus aan je shirt gaat lopen trekken :'( doe maar niet schat, die is niet zo repre (bij mij dus....) Nieuw is hier, als ik tegen haar zeg dat we naar boven gaan om aan te kleden, dat ze zo haar broek alvast uit doet beneden...hangt dus aan haar enkels! :D
pi_125865247
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:28 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

ean krijgt het pak eigenlijk nooit op. Bij de opvang krijgt ze 's morgens melk. Dus de rest gebruik ik tijdens het koken. Is halfvolle melk echt zo veel slechter?

Oh slecht is het vast niet, maar ik geloof wel in vetten voor een opgroeiend kind. En mijn stuiterbal kan de energie wel gebruiken, dus krijgt hij volle melk en yoghurt en roomboter. En het is nauwelijks extra moeite om het in huis te hebben.

M loopt pas net los en het gaat allemaal nog wat krampachtig. Hij steekt zijn buikje ook zo vooruit bij het lopen. Bolletje O+ vooral 's avonds is het zo'n plofbuikje vol eten en 's morgens slobbert de luier er helemaal om heen :D
pi_125865450
Ean kleed zichzelf 's morgens in d'r bed vast uit. Of 's nachts als ze wakker wordt.
En bij poep gaat de broek vast uit. En laatst in bed had ze haar romper al losgemaakt en was ze bezig met haar luier.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 29-04-2013 14:55:33 ]
  maandag 29 april 2013 @ 14:54:50 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125865831
M krijgt halfvolle melk en yoghurt. Voor het slapen gaan krijgt hij zo'n 100 ml.

De vorige keer op het cb woog hij 11,5 kg bij 80 cm dus geloof niet dat hij volle melk nodig heeft. Hij krijgt wel roomboter.
  maandag 29 april 2013 @ 14:57:24 #233
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_125865917
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean kleed zichzelf 's morgens in d'r bed vast uit. Of 's nachts als ze wakker wordt.
En bij poep gaat de broek vast uit. En laatst in bed had ze haar romper al losgemaakt en was ze bezig met haar luier.
slaapzak omgekeerd aandoen is een trucje bij zulke acties.... ;)
pi_125865947
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:57 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

slaapzak omgekeerd aandoen is een trucje bij zulke acties.... ;)
Ze heeft geen slaapzak meer. Die kreeg ze achterstevoren en binnenstebuiten al uit. en als het niet lukte was het krijsen en paniek.
  maandag 29 april 2013 @ 15:00:02 #235
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_125866017
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:58 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze heeft geen slaapzak meer. Die kreeg ze achterstevoren en binnenstebuiten al uit. en als het niet lukte was het krijsen en paniek.
haha ;) dan heb je een probleem.... vooral met het uittrekken van een poepluier ;)
pi_125866044
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:00 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

haha ;) dan heb je een probleem.... vooral met het uittrekken van een poepluier ;)
Ik weet het. Gelukkig poept ze meestal niet 's nachts
pi_125866152
Mijn kind kan zich gelukkig nog niet uitkleden, maar zodra hij z'n romper uit heeft, begint hij aan z'n luier te pulken :X

M is 78 cm en 10.8 kg. Hij groeit heel mooi op zn lijntje mee, zodra hij gaat stijgen ga ik terug naar halfvolle zuivel, maar voor nu werkt het prima zo.
  maandag 29 april 2013 @ 16:56:07 #238
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125870406
Lastig die kritische eters! Hier is bijna alles goed, zolang meneer het maar zelf mag doen. De vraag of je moet helpen wordt altijd met een dramatisch Neeneenee!!! beantwoord. Dring je aan dan kan je er donder op zeggen dag hij zijn bordje van de tafel veegt :')
Oude (on)bekende.
  maandag 29 april 2013 @ 16:59:37 #239
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125870501
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 14:34 schreef Susie het volgende:

[..]

Of dat ze jouw buik wil zien en dus aan je shirt gaat lopen trekken :'( doe maar niet schat, die is niet zo repre (bij mij dus....)
+1 Mijn navel moet te pas en te onpas bekeken worden. Soms moet er ook in mijn navel worden gepoerd :X (dankjewel papa voor t idee :( )
Oude (on)bekende.
pi_125871368
Mijn ogen worden met enige regelmaat driftig onderzocht. Lekker, zo'n prikvinger er in :+
  maandag 29 april 2013 @ 17:39:05 #241
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125871713
Tjonge Fok wet andersom? Ze heeft zojuist een flinke bord aardappels, met doperwten en wortels op! *O* En appelmoes ofcourse :P maar weer niet zoveel dat het het bord verdoezelde in ieder geval!
pi_125879768
Pfff ik heb geen idee hoeveel mijn kind weegt! in Juni gaan we weer wegen en meten ben zo benieuwd! maat 80 begint echt goed klein te worden nu!

Wij mengen alles in de keuken, rijst/pasta/aardappelen met saus en alles. We zetten pannen ook niet aan tafel en ook geen drinken. Want dat zorgt voor drama! dan wil ze uit onze glazen drinken, de pan pakken enzo...R krijgt wel een tuitbeker met water tijdens het eten en wij drinken gewoon later.

Ze heeft haar pasta echt goed gegeten vandaag!

Susie super dat Anouk zo goed heeft gegeten :Y)

Mevr_mus wij mogen ook niet helpen hoor. Vooral met lepel wil ze alles zelf doen :Y ze kan trouwens wel goed soep eten met kleine thee lepel!
pi_125891510
Maffe kinderen. De onze eet altijd wel. Maar gisteren juist niet. Een hap geproefd, en niet lekker bevonden..
Hier wel alles op tafel. Hij vraagt om zijn eigen rietjesbeker als hij wil drinken. Soms mengen het eten alvast, zoals pasta's of rijst/bami met een sausje, bij avg verschilt het. Maar het maakt hem ook weinig uit. Alleen bij stukjes eet hij meer met zijn handen..

De oplossing voor de klauteraar: Chris zijn oude glijbaan (ikea) van zolder gehaald. Hij klimt er zo op, en vliegt eraf(Chris was een paar maand ouder voor dat lukte) . Weer even wat uitdaging binnen.
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:16:06 #244
30252 Soempie
Procreating
pi_125900201
Slimme oplossing, zo'n glijbaan binnen. ^O^

Hier snapt M. een rietje nog niet, maar we hebben het ook maar 2 keer geprobeerd. Vanmorgen hadden we een pakje drinken en toen dacht ik handig te zijn door te knijpen, terwijl hij het rietje in z'n mond had. Hele boel onder en niks in z'n mond. :')

Wij zijn vanmorgen naar het park geweest en de buit is onder andere heel veel duplo primo. _O_ Het wordt volgens mij niet meer verkocht verder. En een heel gave waterbaan voor een paar euro.
pi_125900559
Wat leuk, een glijbaan binnen!

Ik word gek van die stomme bekers. Elise snapt ze allemaal wel, maar ze drinkt echt veel te weinig dan! Ik wil echt geen pakjes meer geven, want slecht voor tandjes onder andere, maar anders drinkt ze gewoon niet!
Hebben ze geen water in pakjes? Grr..
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:35:38 #246
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125901173
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:24 schreef Sannne het volgende:

Ik word gek van die stomme bekers. Elise snapt ze allemaal wel, maar ze drinkt echt veel te weinig dan! Ik wil echt geen pakjes meer geven, want slecht voor tandjes onder andere, maar anders drinkt ze gewoon niet!
hier echt exact hetzelfde probleem. Gewone beker, tuit, rietje: er wordt maar een klein beetje uit gedronken. De fles is en blijft favoriet.
pi_125901704
Maar in de fles kan je tenminste water doen.. Ik moet haar dus steeds melk of die zoete sapjes geven en dat voelt helemaal niet goed... Zeker nu ze na haar 2e ab-kuur een beetje een aanslag op haar tandjes heeft gekregen!
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:45:45 #248
30252 Soempie
Procreating
pi_125901726
Hier wordt alleen uit gewone bekers goed gedronken. Voor dagjes uit lijkt het me wel handig als M. uit een pakje kan drinken. Nu gebruiken we dan de tuitbeker, maar die weigert hij ook vaak.
pi_125901906
Ik neem alleen pakjes mee als we weggaan. Wil elise niet uit een rietjesbeker drinken?

Zo de vrijmarkt zit er hier ook op oa. Een groter fietsje en een poppenwagen gekocht. Al met al heb ik nog zo'n ¤22 uitgegeven.
pi_125902525
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik neem alleen pakjes mee als we weggaan. Wil elise niet uit een rietjesbeker drinken?

Zo de vrijmarkt zit er hier ook op oa. Een groter fietsje en een poppenwagen gekocht. Al met al heb ik nog zo'n ¤22 uitgegeven.
Jawel hoor, 2 slokken :')
Dan houdt het op. Heb al meerdere keren een hele dag alleen een beker gegeven, maar dan drinkt ze dus bijna niks! Met als gevolg, droge luiers en hoofdpijn!
pi_125903033
Herkenbaar! Maar dan zelfs zo dat eva een beker niet snapt. Ze duikt er met haar neus voorover in. Moet ook wel zeggen dat ik er te weinig mee doe om te stimuleren.
Dus haar rietjesbeker is het. En pakjes idd, meestal roosvicee.

En Sannne, doordat ze die pakjes met een rietje drinkt valt de schade mee, omdat het sap pas voorbij haar tanden in haar mond komt.
pi_125903504
Hier ook alleen gewone bekers en dat gaat inmiddels heel goed, hij drinkt zelf zonder knoeien. Hij heeft ook nooit een tuit- of rietjesbeker gehad. Bij ons op het kdv doen ze niet aan plastic, dus daar drinkt M als heel lang uit een glas. Ik heb hen er dus lekker mee laten oefenen :@ Als we op pad gaan neem ik een flesje water en een bekertje mee.
pi_125906253
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:59 schreef Sannne het volgende:

[..]

Jawel hoor, 2 slokken :')
Dan houdt het op. Heb al meerdere keren een hele dag alleen een beker gegeven, maar dan drinkt ze dus bijna niks! Met als gevolg, droge luiers en hoofdpijn!
Of ze vindt de pakjes gewoon lekkerder.
  dinsdag 30 april 2013 @ 15:21:24 #254
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125906912
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:08 schreef danic het volgende:
Herkenbaar! Maar dan zelfs zo dat eva een beker niet snapt. Ze duikt er met haar neus voorover in. Moet ook wel zeggen dat ik er te weinig mee doe om te stimuleren.
Dus haar rietjesbeker is het. En pakjes idd, meestal roosvicee.

En Sannne, doordat ze die pakjes met een rietje drinkt valt de schade mee, omdat het sap pas voorbij haar tanden in haar mond komt.
Tenzij je het dan weer door je mond naar buiten laat lopen, want leuk }:| :P
pi_125906995
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:24 schreef Sannne het volgende:

Water in pakjes bestaat toch wel? :@. Spa komt iig met miniflesjes geloof ik.. voor de kleine kinderhandjes :P. Maar dat kost dan waarschijnlijk ook wat.

Ik herken dat niet willen drinken uit bekers enzo nu al trouwens. Billie wil alles wat op mijn bord of in mijn beker drinkt. Vooral niets van zn eigen bord of uit zn eigen rietjesbeker. Met als gevolg dat ik liters water wegklok :+. Wel gezond. MAar goed. Niet heel ideaal.
pi_125907828
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 15:21 schreef Susie het volgende:

[..]

Tenzij je het dan weer door je mond naar buiten laat lopen, want leuk }:| :P
Bellen blazen in de beker is ook zo lollig }:|
  dinsdag 30 april 2013 @ 17:40:57 #257
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125910361
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 15:24 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Water in pakjes bestaat toch wel? :@. Spa komt iig met miniflesjes geloof ik.. voor de kleine kinderhandjes :P. Maar dat kost dan waarschijnlijk ook wat.

Ik herken dat niet willen drinken uit bekers enzo nu al trouwens. Billie wil alles wat op mijn bord of in mijn beker drinkt. Vooral niets van zn eigen bord of uit zn eigen rietjesbeker. Met als gevolg dat ik liters water wegklok :+. Wel gezond. MAar goed. Niet heel ideaal.
1 keer zo'n mini flesje kopen en daarna alleen maar navullen?
pi_125916717
De ah had die pakjes eerder wel. Geen idee of ze die nog hebben. Zal eens kijken als ik er weer kom..
Daan krijgt water uit zijn rietjesbeker. Thee en melk uit de tuit. En tussendoor oefenen met diksap/roosvicee/sap uit een beker. Zo'n bidon fles werkt ook prima.
Maar Chris dronk ook alles uit de fles, en max 2 slokken uit iets anders. Die hebben we uiteindelijk gedwongen. De fles er helemaal uit. De eerste dag dronk hij weinig, de 2e dag iets beter. En de derde dag wel bijna normaal. Hij begon toen wel meer te sabbelen aan knuffels en handen. Toch wel een behoefte, maar gelukkig er zo af.

Het niet eten van gisteren is ook verklaard. Samen met de paar keer brullen vannacht. We hebben er een kies bij. Als het zo makkelijk gaat, dan komt de rest ook wel goed..
pi_125916762
The_Tankgirl, het spul waar ik Eva dr knietjes mee insmeer is Locoid Crelo.
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:14:10 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125923896
Ik heb inmiddels de harde tuitbeker van de Hema en ik snap dat ie antiknoei en antilek i. Ik krijg dat ding echt niet open :X

M heeft ook weer wat nieuws, pffffffft doen met drinken in je mond. Hele spray van melk of water :{
pi_125925517
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:14 schreef Kyara het volgende:
Ik heb inmiddels de harde tuitbeker van de Hema en ik snap dat ie antiknoei en antilek i. Ik krijg dat ding echt niet open :X

M heeft ook weer wat nieuws, pffffffft doen met drinken in je mond. Hele spray van melk of water :{
Ik heb daar ook de achterkant van een theelepeltje voor nodig om het ding open te maken krijg het anders nie voor elkaar.

Hier gaat het drinken over het algemeen wel goed uit alle soorten bekers.. Alleen een gewone beker wil nog wel eens fout gaan als je er niet bij bent (weet niet wat hij dan anders doet..

In plaats van pakjes met rietjes werkt het dan niet om zo'n dun rietje uit zo'n pakje in een gewone beker te zetten? Evt met hulp van jullie om dat vast te houden en het rietje niet uit de beker te laten schieten?
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:42:48 #262
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125925743
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:14 schreef Kyara het volgende:

Je vingers achter de tuit haken en dan met je duim bij het lipje omhoog trekken.
Als ie net uit de vaatwasser is en nog warm krijg je hem ook lastig dicht.

Mijn moeder en man krijgen het ook niet echt voor elkaar, gelukkig kunnen die dan een avent bekertje of fles pakken.

Naar hè, als ze met de tuitbeker gooit dan knoeit het niet, idem voor op de kopen houden en schudden. ;)
pi_125936161
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:40 schreef Susie het volgende:

[..]

1 keer zo'n mini flesje kopen en daarna alleen maar navullen?
Ja, kan. Al is volgens mij ooit eens onderzocht of dat bacterietechnisch wel zo fris is na verloop van tijd. Maar dat is een ander issue :P.
pi_125937106
Hier wordt er uit een tuitbeker gedronken, maar ook uit een rietjesbeker. Pakjes Wicky (de roze) zijn haar favoriet en het is brullen als ze ze ziet staan en niet krijgt. Gooien met haar beker enzo...

Mijn dreumes zit nu echt in zo'n faaaaaseeeee waarin ze, als ze iets niet mag oid, heel dramatisch nep gaat huilen, tot aan zich op de knietjes laten vallen, en daarna heul dramatisch met de rest van haar lijfje op de grond valt. En gaat janken. Meestal lach ik haar dan maar gewoon uit. Maar ze doet het echt zo vaak de laatste dagen! Met de kleinste dingetjes al! Mijn toneelvereniging heeft wel een jeugdafdeling, maar ze mag daar pas op als ze 12 is...

Gisteren was ze eventjes aan het spelen in de speeltuin en wilden we uiteindelijk verder lopen. NEE! Dat wilde madam niet. Uiteindelijk hebben we haar in de wagen gewurmd, ze bleef weglopen, nou ze heeft wel 10 minuten geschreeuwd, zo boos was ze :') En naar bed gaan vind ze ook niks meer aan. Dan wil ze wel haar beker water, dan weer niet, dan pleurt ze vanalles weer uit haar bed, doet haar slaapzak uit (die gaat vanaf vanavond achterstevoren aan...).

Ik lach me rot vaak, maar soms is het ook best frustrerend, deze fase... Ze begint nu ook met slaan, dat is niet tof. En daarna geeft ze snel een kusje en een knuffel. Ik probeer haar uit te leggen dat ze niet mag slaan, maarja...
Tralalalaaa
pi_125937282
Dat "leuke" stukje hebben wij hier net achter de rug... En mag van mij ook wel weg blijven! Hier werkte negeren het beste, gewoon lekker laten liggen. En ik moet zeggen dat het nu amper nog de kop opsteekt! En het is natuurlijk ook niet leuk om de speeltuin uit te moeten, dat vertel ik dan ook tegen Cas. En hij begrijpt al meer dan dat wij denken, zo schattig om te zien.

En ik ben zo blij met dit weer! Lekker buiten spelen O+
pi_125938370
Sommige dingen gaan voorlopig niet over hoor. Vooral dat huilen als je iets niet mag.
Gisteren was ik in de Marskramer en daar is een speelgoedafdeling. Dus ik liep daar rond terwijl Eva bij een pop stond te kijken die je een fles kon geven. En ze maakte nog geluid ook! Kind helemaal in de gloria.....tot we weg gingen.
Dikke tranen! Want pop moest nog een fles :') Buiten was ze pop alweer vergeten wat ze zag een oefwoef :D

Maar idd af en toe ook slaan en 1001 excuses als ze in bed ligt, zodat wij weer naar haar toekomen. Duidelijk toespreken en afspraken maken bij het instoppen, helpt (soms).
pi_125938438
Ja, ik probeer alles uit te leggen en ze lijkt het echt te snappen! Maar ze lijkt op haar moeder, die maakte ook altijd 235723502375 excuses om maar zo laat mogelijk naar bed te hoeven.... }:| :') :') :')
Tralalalaaa
pi_125938750
Zie veel herkenbare dingen die ik met Fleur zie :D

Die weet bij ons precies wanneer ze avondeten krijgt, dan schuift ze d'r stokke-stoel opzij zodat ze er in kan klimmen(wat ook wonderbaarlijk genoeg lukt).
En tijdens het eten eet ze voornamelijk zelf, wat ze niet wilt zet ze netjes naast d'r bordje neer en zo nu en dan pakt ze even d'r flesje om wat te drinken :)
Als ze wat meer moet hebben, dan stop ik wat tussen m'n lippen of neem hele kleine hapjes er van. Dan pakt ze het eruit en eet ze het op(zo heb ik halve bordjes groenten bij haar naar binnen gekregen).

Sinds kort geven we d'r ook een (kinder) vorkje waarmee ze probeert de groenten te prikken.
Wat vaak nog niet leuk vanaf het bord, dan pakt ze een stukje en probeert het er met de hand op te prikken en als het dan nog niet lukt is het gewoon vanuit de hand "hap".
pi_125942711
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:52 schreef danic het volgende:
Sommige dingen gaan voorlopig niet over hoor. Vooral dat huilen als je iets niet mag.
Gisteren was ik in de Marskramer en daar is een speelgoedafdeling. Dus ik liep daar rond terwijl Eva bij een pop stond te kijken die je een fles kon geven. En ze maakte nog geluid ook! Kind helemaal in de gloria.....tot we weg gingen.
Dikke tranen! Want pop moest nog een fles :') Buiten was ze pop alweer vergeten wat ze zag een oefwoef :D

Maar idd af en toe ook slaan en 1001 excuses als ze in bed ligt, zodat wij weer naar haar toekomen. Duidelijk toespreken en afspraken maken bij het instoppen, helpt (soms).
Daar heb jij dan voordeel Ean vergeet zoiets niet snel en kan een uur naderhand er nog om vragen.
We hebben gisteren wel een reserve pooh gekocht *O* ze moest er nog niks van hebben maar hij is nu in de wasmachine geweest en ik ga hem maar eens omruilen maar haar eigen pooh. Hij is alleen iets lichter dan die van haar. maar ik was al helemaal blij dat ik hetzelfde exemplaar hem gevonden met hetzelfde stofje.
pi_125944474
Hahaha was bij ons precies andersom. Zodra ze haar nieuwe (reserve) nena (egel) zag, werd de oude afgeschreven. Die is dus nu reserve.

Eva onthoudt het (helaas) wel hoor.
3 dagen terug sloopte ze haar xylofoon en 2 dagen terug brak woef zijn been dus die gingenin de prullenbak, maar pas na 2 dagen uit zicht en zonder aandacht van eva.
Ik had ze nog niet weggegooid en ze vroeg ernaar 8)7
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:31:37 #271
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125945566
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:05 schreef Cyntiaa het volgende:

En ik ben zo blij met dit weer! Lekker buiten spelen O+
Jaaaa, fijn he. Zo leuk vind ik het om haar buiten te zien struinen. Lekker kledderen met water en de waterbaan, spelen in het gras, ze vermaakt zich nog met heel weinig buiten.
We moeten even een zandbak gaan regelen, dat lijkt me nog wel nuttig.

Ze gaat hier al gewoon onder de gazonsproeier staan en er onderdoor lopen als we 's avonds het gras sproeien, helemaal nat is ze binnen drie minuten en ze geeft geen kik, alleen maar lachen en lol.

Bijkomend voordeel is dat je huis ook wat meer opgeruimd blijft, met al dat buitenspelen ipv binnen. ;)
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:07:21 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125948307
Ik baal zo dat ik niet zo makkelijk naar buiten kan nu. Kan wel een eindje wandelen maar met 3 kinderen naar de kinderboerderij is niet echt handig. We moeten echt zo snel mogelijk de tuin op orde hebben (schaduwdoek, giftige struik weg, onkruid weg en de tegels heel goed vegen) zodat hij lekker de uitn in kan. En dan een zandbak kopen O+

En mijn zoon zei "pindakaas". Vind ik best knap, 3 lettergrepen.
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:11:43 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125948416
Echt Kyara? Wat knap zeg!

Lief heeft gisteren en zandbak gekocht en in elkaar gezet, eentje met een dakje erboven, en afdekdingen ofcourse! Anouk was er vanmiddag zo lief aan het spelen O+ aan het spelen ja, want erin is niet leuk natuurlijk! ;)
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:13:06 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125948451
Waar gekocht Susie?
pi_125948631
Wow Kyara :o

Hier wordt ook lekker buiten geprutst, het liefst in de zandbak (naast de zandbak eigenlijk ook, Susie :+ ) Vind het ook heerlijk, met een dreumesje naar buiten. Ben heel blij met onze tuin!

Na drie maanden resoluut al het avondeten behalve potjes te hebben geweigerd, heeft M zich bedacht en wil hij alleen vers. Hij zit nu met handenvol zijn spinazie-kikkererwtenprutje met couscous naar binnen te schuiven :o Prima! Het was dus echt een faaase :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:38:07 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125949086
Wat fijn Clubsoda! :Y)
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:04:05 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125949934
quote:
17s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:13 schreef Kyara het volgende:
Waar gekocht Susie?
Bij Karwei. Vind het overigens belachelijk veel geld voor wat hout, maar goed. Misschien kunnen we er nog een echt huisje van maken ofzo? Zijwandje erin? Maar mevrouw heeft het leuk!
pi_125951320
Onze zandbak komt ook van de karwei. Wij hebben die dat als je de deksel open klapt het bankjes worden.

Ik dacht ean onder een dekbedje te laten slapen. Nou mooi niet ze werd helemaal hysterisch en het moest perse haar bed uit.
pi_125952022
Wij genieten ook zo van dit weer. Heerlijk!!

Bij mijn oma heb ik een bedbak van Ikea gevuld met speelzand (zo'n opbergbak voor onder het bed). die had ik nog over en voldoet prima nog :)
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:51:47 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125954801
Slim Sanne!

Ik ga binnenkort ook maar eens naar Karwei dan. Ik zoek een grote waar straks ook 3 kindjes in (of naast :P ) kunnen spelen.
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:55:51 #281
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125955018
Hier dachten we Ventje te foppen met een groenteburger. Want dól op alles gepaneerd. Mooi niet. Hij nam een hap, en toen hij iets ' gezonds' proefde ging er letterlijk een rilling van afschuw door zijn lijfje heen en hij spuugde het meteen uit :')
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:58:02 #282
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_125955149
:o wow, pindakaas. Dat is echt een lang woord. Wat knap! :Y

_O- Aventura

Wij zijn hier ook bezig in de tuin, wil het voor 8 juni klaar hebben (dan vieren we verjaardag van jordy) En dan kan cristel ook lekker rondhupsen hier in de tuin.

Nu gaan we lekker naar de speeltuin, die ligt toch achter ons huis, dus dat is maar een klein stukje. Kan ze lekker in de zandbak spelen, en met andere kindjes. Vorige week liep ze naar een kindje toe en gaf m een knuffel, zo schattig O+
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:28:33 #283
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125969437
@danic: thanks voor de info! :)
pi_125971051
Hallo terrible two's. Jullie zijn een week te vroeg :(
pi_125971718
Haha Aventura. Wij eten vanavond groenteburgers, ben benieuwd :D
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:58:07 #286
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125972986
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:56 schreef danic het volgende:
Hallo terrible two's. Jullie zijn een week te vroeg :(
De Nee fase aangebroken? Bij mij ons is het al twee weken bezig namelijk hahaha
pi_125973891
Bij ons al langer hoor danic.
Succes ermee.
pi_125974581
Is het met 2 al een idee een fietsje te kopen?
Ik ben aan het bedenken wat ik Elise voor haar verjaardag wil gaan geven... Geen flauw idee dus :P
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:49:06 #289
244125 laziness
pi_125974622
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:47 schreef Sannne het volgende:
Is het met 2 al een idee een fietsje te kopen?
Ik ben aan het bedenken wat ik Elise voor haar verjaardag wil gaan geven... Geen flauw idee dus :P
Ik zou een loopfiets nemen. Daar kan ze direct iets mee. Trappers lukt voorlopig nog niet gok ik.
Of je moet duwen met een duwstang.
pi_125974650
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zou een loopfiets nemen. Daar kan ze direct iets mee. Trappers lukt voorlopig nog niet gok ik.
Of je moet duwen met een duwstang.
Ean past dus nog niet op de loopfiets geen idee hoe groot elise is.
pi_125974671
Ze heeft wel driewielers en een wheelybug dus ook nog een loopfiets is misschien wat teveel?
Trouwens, ik bedenk me net, ze heeft een fiets! Lol.. Gekregen van de buurman van mijn oma, met zijwieltjes maar daar loopt ze alleen mee. Met haar broem-broemma.
pi_125975176
Eva krijgt van opa en oma een fietsje. Met voetensteuntjes en trappers en een duwstang.

En idd veel "nee" momenteel.
Gistermiddag werd ze 'verkeerd' wakker. Huilen om een verkeerde kleur haarspeldjes, huilen omdat ik geen staart in mijn haar had. Enz enz
Ik heb er hard om gelachen. Maar ze zat zich aardig in de weg.
pi_125977077
Kyara, pindakaas is wel een heel woord zeg.. Zijn lievelingsbeleg? Daan doet dat echt nog niet.

Ik geloof dat chris met 2 jaar een driewieler kreeg. En met 3 een fiets. Bij allebei duurde het even voordat hij zelf kon fietsen. Een loopfiets heb ik even geleend voor zijn 3e verjaardag, een hele degelijke van winkler (spelotheek, handig om dingen te testen voor een verjaardag) maar daar reed hij wel te makkelijk op weg om nog cadeau te doen.
Ik denk dat Daan met 2 een loopfiets krijgt, we moeten toch iets verzinnen ;)

Daan heeft ook een humeurtje. Hij probeert vanalles, en als het dan niet lukt (ergens opklimmen, een deur openmaken die ik dichthoud), dan gaat de sirene aan. En dan net zolang proberen tot het wel lukt. Als het dan echt niet wil, dan valt hij dramatisch op de grond, doet zijn armen over elkaar en gaat zitten mokken.. Ik geloof dat ze zo veel leren, maar voor de gezelligheid is het effe minder ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:08:43 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125977367
Nou, vanochtend hadden we weer de oude discussie hoor:

M. kaaaasssh!
ik: nee, dat is pindakaas
M: kaaaassshhh!
ik: nee, dat is pindakaas, pin-da-kaas
ik: nee, dat is pindakaas, pin-da-kaas, en ik weet dat je het kunt zeggen! }:|
ik: pin-da-kaas

etc... (ik kan dat heel lang vol houden.....)

Zo sneu als ze zich zo in de weg zitten he.
M heeft een driewieler met duwstang. Hij vindt het helemaal fantastisch
pi_125978152
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:59 schreef Deepfreeze het volgende:

Daan heeft ook een humeurtje. Hij probeert vanalles, en als het dan niet lukt (ergens opklimmen, een deur openmaken die ik dichthoud), dan gaat de sirene aan. En dan net zolang proberen tot het wel lukt. Als het dan echt niet wil, dan valt hij dramatisch op de grond, doet zijn armen over elkaar en gaat zitten mokken.. Ik geloof dat ze zo veel leren, maar voor de gezelligheid is het effe minder ;)
Oh, de herkenning! Wij hebben precies hetzelfde inderdaad, dat eindeloos maar proberen en het dra-ma als het niet lukt.

En M wil tegenwoordig heel graag alles zien en overal bij zijn. Het liefst heeft hij dat ik hem voortdurend optil als ik bezig ben. Nou vind ik dat vaak best prima, maar met koken bijvoorbeeld gaat het echt niet. Hij mag dan in de kinderstoel maar daar klautert hij uit en dan gaat hij liggen dweilen en mamamamamama-roepend aan mijn benen hangen. Misschien moet ik maar op veilige afstand een krukje neerzetten waar hij op kan staan om naar het aanrecht te kijken. Het is trouwens heel vaak ook heel leuk. We doen nu samen de fles in de magnetron, hij weet dat hij bij het piepje de deur open mag doen, en dan roept hij heel blij "jaaaaa" als we zijn flesje eruit halen. En na het drinken komt hij zijn vieze fles brengen om samen op te ruimen O+
pi_125978272
Ik zet Daan weleens in de kinderstoel bij de keuken. Evt wat rozijntje of een droge cracker in zijn knuist. Gisteren bij het koken liep hij van links naar recht langs de keuken kastjes.. 7 kastjes en een oven. En hij heeft het allemaal geprobeerd, bijna incl de knopjes van het fornuis. En daarna het rijtje weer terug. Ik wilde nog gaan oefenen met de dreumes-draagzak voor op vakantie. Ben aan het overwegen om dat misschien tijdens het koken te doen ;)

Edit: die 39,3 net gemeten zal ook niet geholpen hebben voor zijn humeur... }:|

[ Bericht 15% gewijzigd door Deepfreeze op 02-05-2013 17:51:30 ]
pi_126013962
Ean slaapt weer op mijn schoot. Ze was net op haar knieën gevallen en door gestuiterd op d'r gezicht. Dat heeft ze wel vaak dat ze door klapt. Kan ik daar iets aan doen?
Ijsje voor tegen de zwelling gehad en vervolgens op schoot gaan zitten en in slaap gevallen.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:18:26 #298
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_126014792
Dat op schoot slapen is wel lief..
Dat doorvallen is denk ik een stukje stabiliteit? Dat ze hun romp beter omhoog kunnen houden, het is hier beter nu Daan ook loopt. Of hij vangt het op met zijn armen. Geen idee of je daarbij kunt helpen, naast lekker bewegen..

Daan ligt er ook weer in. Alleen nog wat verhoging. Hopelijk slaapt hij dat er nu uit. Hij is vrolijker sinds zijn poepluier vanochtend. Kan dat zo dwars zitten dat het koorts geeft? Nee toch?
pi_126014902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat op schoot slapen is wel lief..
Dat doorvallen is denk ik een stukje stabiliteit? Dat ze hun romp beter omhoog kunnen houden, het is hier beter nu Daan ook loopt. Of hij vangt het op met zijn armen. Geen idee of je daarbij kunt helpen, naast lekker bewegen..

Daan ligt er ook weer in. Alleen nog wat verhoging. Hopelijk slaapt hij dat er nu uit. Hij is vrolijker sinds zijn poepluier vanochtend. Kan dat zo dwars zitten dat het koorts geeft? Nee toch?
Je kunt er wel beroerd van zijn, maar of je er koorts van kunt krijgen weet ik niet. Ean loopt al even en vrij stabiel ook. We gaan we oefenen met vallen op bed ofzo.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:33:44 #300
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_126017495
Lekker stoeien inderdaad. Maar hier is het beter, sinds hij loopt, Ook niet goed. Hun hoofd is gewoon nog groot in verhouding, dus kopzwaar ;)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:35:15 #301
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_126017546
:W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')