abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125861997
Hmmm Juud, wij zijn dus van die mensen die hun rijst/pasta altijd los van de saus op tafel zetten. Maar dat deden we altijd al :D
Eva lust geen saus, dus die eet idd haar pasta en rijst los. Wat groenten en vlees ernaast en dan heeft ze volgens mij een prima maaltijd.

Maar ze heeft het niet van een vreemde. Ik eet mijn aardappels ook 'droog'. We hebben sowieso nooit jus. Appelmoes wil er nog wel eens bij, maar we hebben die pot echt niet altijd op tafel staan.

Tankgirl, ik kijk het zo even voor je na. Maar volgens mij moet dat wel op doktersrecept.
pi_125862173
Ik zet pasta/rijst oid ook apart van de saus op tafel. En ja ook aardappels eet ik droog soms met kasssaus oid als we bloemkool/broccoli eten.
  maandag 29 april 2013 @ 13:01:29 #213
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125862363
quote:
17s.gif Op maandag 29 april 2013 12:22 schreef Kyara het volgende:
Ik hoop dat wij die fase overslaan :X
Ik meng ook van te voren al pasta met saus. Maar ik kook ook nog vaak apart voor hem (tig bakjes in de diepvries) omdat wij veel later eten. Soms eet hij wat wij de dag er voor hebben gegeten maar meestal krijgt hij zijn eigen bakje.

Krijg jij Lientje nog in het tuigje van de triptrap Juud? Dat past hier echt niet meer.
Nee, ik heb een tuigje van 6,95 vd babywinkel hier, gewoon normaal zwart en blauw, maar wel ook zo'n harnas.
  maandag 29 april 2013 @ 13:10:03 #214
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125862631
Ik zet het dus soms apart op tafel, maar voor Lientje schep ik in de keuken altijd al op, zodat het kan afkoelen. Met aard doe ik het overigens niet, als ze wil krijgt ze jus, wil ze het niet ook prima. Ik geef aard/vlees en groente ook altijd los van elkaar. Ze eet het liefst aard en groente en dan pas dr vlees. Appelmoes hebben we soms, vind ik vooral bij bloemkool en witlof wel lekker voor haar als afwisseling.

Wat ik hier wel eens doe, tussen de middag een kliekje rijst of pasta warm maken, dan wil ze wel vaak proeven en wat mee eten, want zij heeft dan een 'gewone' boterham.

Ik maak me er idd niet erg druk om als ze niet of niet veel eet, ze krijgt bij minder goed eten wel een toetje, dat doe ik soms in een schaaltje, soms in de tuibeker, dat eet/drinkt ze altijd wel op, of het nu vla met yoghurt of alleen yoghurt oid is, maakt haar niet zoveel uit.

Voor het slapen gaan krijgt ze nog 180cc halfvolle melk. Dus ze gaat altijd de nacht in met een gevulde buik, nu in ieder geval nog wel. ;)
pi_125863461
Mijn druiloor eet al een paar maanden alleen potjes goed... Nou ja, het zij zo, hij krijgt z'n prutje en kook zelf apart. Hij krijgt wel altijd hapjes te proeven, meestal doet hij daar niets mee, maar de laatste tijd gaat het weer een heel stuk beter. Ik denk dat zijn pietluttige fase op z'n einde loopt, dus binnenkort ga ik maar weer beginnen met hem met de pot mee laten eten. Hij wil ook graag zelf eten, en dat gaat best prima, af en toe schuif ik er een hap bij in. Yoghurt gaat heel prima, dat vindt hij heerlijk. Ik geeft het nu in een beker, dan drinkt hij het lekker, dat gaat nog net wat makkelijker dan van een lepeltje (hij keert zijn lepel regelmatig om terwijl hij het naar z'n mond brengt :+ ). Voor het slapen gaan ook nog een fles pap als buffer (met volle melk), soms gaat die helemaal op en dan krijgt hij wat extra, en soms zijn het maar een paar slokken. Waarom geef jij poedermelk als ean niet goed eet f_r?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125863556
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:35 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn druiloor eet al een paar maanden alleen potjes goed... Nou ja, het zij zo, hij krijgt z'n prutje en kook zelf apart. Hij krijgt wel altijd hapjes te proeven, meestal doet hij daar niets mee, maar de laatste tijd gaat het weer een heel stuk beter. Ik denk dat zijn pietluttige fase op z'n einde loopt, dus binnenkort ga ik maar weer beginnen met hem met de pot mee laten eten. Hij wil ook graag zelf eten, en dat gaat best prima, af en toe schuif ik er een hap bij in. Yoghurt gaat heel prima, dat vindt hij heerlijk. Ik geeft het nu in een beker, dan drinkt hij het lekker, dat gaat nog net wat makkelijker dan van een lepeltje (hij keert zijn lepel regelmatig om terwijl hij het naar z'n mond brengt :+ ). Voor het slapen gaan ook nog een fles pap als buffer (met volle melk), soms gaat die helemaal op en dan krijgt hij wat extra, en soms zijn het maar een paar slokken. Waarom geef jij poedermelk als ean niet goed eet f_r?
Dan krijgt ze wat calorieën binnen, waarop ze de nacht goed haalt. Althans dat is mijn visie.
  maandag 29 april 2013 @ 13:58:01 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125864156
Ik geef voor het slapen gaan nog een papfles, die van bambix, dromerig avondpapje. Soms neemt ze 5 slokken, soms gaat ie helemaal op.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_125864670
Ik heb ean gisteren nog even snel gemeten met ons meetlint
89cm met een buikomtrek van 50cm :X
En ik gok 12kilo laatst bij de DA (was er voor de kat) woog ze 11,7
pi_125864761
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:38 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dan krijgt ze wat calorieën binnen, waarop ze de nacht goed haalt. Althans dat is mijn visie.
Maar volle melk bevat net zoveel calorieën als opvolgmelk?
pi_125864788
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 14:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar volle melk bevat net zoveel calorieën als opvolgmelk?
Ik heb nooit volle melk in huis. En poedermelk blijft langer goed.
Is het op dan koop ik het ook niet meer. En moet ze het doen met wat we hebben.
pi_125864964
Ik drink het zelf ook niet, maar koop t voor M. Ik denk dat ik een aangebroken pak poedermelk niet in vier weken op krijg. Met de verse melk reken ik van te voren uit hoeveel voedingen M in een week gaat krijgen en dat koop ik in. Gaat eigenlijk altijd verrassend goed :D
pi_125864991
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Wauw goed zeg!
Eva heeft vrijdag hier in dr blootje op onze weegschaal gestaan voordat ze ging douchen.
10, 1 kg :')
1 dagje ziek en ze is gelijk een pondje kwijt.
  maandag 29 april 2013 @ 14:27:24 #223
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125865046
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Die buikomtrek is toch totaal niet belangrijk en al zeker niet :X
Ze is een dreumes en bijna peuter. Die bolle buikjes horen er bij en gaan vanzelf weg hoor :Y
Niet te druk om maken :*
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 29 april 2013 @ 14:27:35 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125865052
Anouk was de laatste keer in het zkh 11,7 :X Ik mag volgende week naar het cb, ben benieuwd naar de lengte
pi_125865085
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:24 schreef Clubsoda het volgende:
Ik drink het zelf ook niet, maar koop t voor M. Ik denk dat ik een aangebroken pak poedermelk niet in vier weken op krijg. Met de verse melk reken ik van te voren uit hoeveel voedingen M in een week gaat krijgen en dat koop ik in. Gaat eigenlijk altijd verrassend goed :D
ean krijgt het pak eigenlijk nooit op. Bij de opvang krijgt ze 's morgens melk. Dus de rest gebruik ik tijdens het koken. Is halfvolle melk echt zo veel slechter?

quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 14:25 schreef danic het volgende:

[..]

Wauw goed zeg!
Eva heeft vrijdag hier in dr blootje op onze weegschaal gestaan voordat ze ging douchen.
10, 1 kg :')
1 dagje ziek en ze is gelijk een pondje kwijt.
Ja ik vind het zelf ook echt goed. Ik zet haar nog wel keer op de weegschaal hier. Ze heeft slecht gegeten. Maar ook daar wil ze meestal niet opstaan. (baby/kinder weegschaal) dus ik kan er niet op gaan staan. Nu wil ik mijn eigen gewicht ook niet weten hoor.
  maandag 29 april 2013 @ 14:28:59 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125865096
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:27 schreef laziness het volgende:

[..]

Ze is een dreumes en bijna peuter. Die bolle buikjes horen er bij en gaan vanzelf weg hoor :Y
Af en toe heb ik ook het idee dat ze echt met die buik naar voren staat! :D
pi_125865114
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:27 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik maak mij er niet druk om. Ik zie zelf ook wel dat ze een bolle buik heeft het was meer zoiets van wauw mijn dreumes is bijna een peuter met een echt buikje. Die ze ook vol trots laat zien.
pi_125865154
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 14:28 schreef Susie het volgende:

[..]

Af en toe heb ik ook het idee dat ze echt met die buik naar voren staat! :D
Dat idee heb ik ook. Ze heeft amper een bips en dan zo'n bolle buik. Heel plat ziet het er soms uit als een 3e wereld kindje. En als ik dan vraag waar is je buik gaat d'r shirt omhoog en d'r buik nog verder naar voren al trots bui bui wijzend O+
  maandag 29 april 2013 @ 14:34:12 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125865239
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:31 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook. Ze heeft amper een bips en dan zo'n bolle buik. Heel plat ziet het er soms uit als een 3e wereld kindje. En als ik dan vraag waar is je buik gaat d'r shirt omhoog en d'r buik nog verder naar voren al trots bui bui wijzend O+
Of dat ze jouw buik wil zien en dus aan je shirt gaat lopen trekken :'( doe maar niet schat, die is niet zo repre (bij mij dus....) Nieuw is hier, als ik tegen haar zeg dat we naar boven gaan om aan te kleden, dat ze zo haar broek alvast uit doet beneden...hangt dus aan haar enkels! :D
pi_125865247
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:28 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

ean krijgt het pak eigenlijk nooit op. Bij de opvang krijgt ze 's morgens melk. Dus de rest gebruik ik tijdens het koken. Is halfvolle melk echt zo veel slechter?

Oh slecht is het vast niet, maar ik geloof wel in vetten voor een opgroeiend kind. En mijn stuiterbal kan de energie wel gebruiken, dus krijgt hij volle melk en yoghurt en roomboter. En het is nauwelijks extra moeite om het in huis te hebben.

M loopt pas net los en het gaat allemaal nog wat krampachtig. Hij steekt zijn buikje ook zo vooruit bij het lopen. Bolletje O+ vooral 's avonds is het zo'n plofbuikje vol eten en 's morgens slobbert de luier er helemaal om heen :D
pi_125865450
Ean kleed zichzelf 's morgens in d'r bed vast uit. Of 's nachts als ze wakker wordt.
En bij poep gaat de broek vast uit. En laatst in bed had ze haar romper al losgemaakt en was ze bezig met haar luier.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 29-04-2013 14:55:33 ]
  maandag 29 april 2013 @ 14:54:50 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125865831
M krijgt halfvolle melk en yoghurt. Voor het slapen gaan krijgt hij zo'n 100 ml.

De vorige keer op het cb woog hij 11,5 kg bij 80 cm dus geloof niet dat hij volle melk nodig heeft. Hij krijgt wel roomboter.
  maandag 29 april 2013 @ 14:57:24 #233
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_125865917
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean kleed zichzelf 's morgens in d'r bed vast uit. Of 's nachts als ze wakker wordt.
En bij poep gaat de broek vast uit. En laatst in bed had ze haar romper al losgemaakt en was ze bezig met haar luier.
slaapzak omgekeerd aandoen is een trucje bij zulke acties.... ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_125865947
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:57 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

slaapzak omgekeerd aandoen is een trucje bij zulke acties.... ;)
Ze heeft geen slaapzak meer. Die kreeg ze achterstevoren en binnenstebuiten al uit. en als het niet lukte was het krijsen en paniek.
  maandag 29 april 2013 @ 15:00:02 #235
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_125866017
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:58 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze heeft geen slaapzak meer. Die kreeg ze achterstevoren en binnenstebuiten al uit. en als het niet lukte was het krijsen en paniek.
haha ;) dan heb je een probleem.... vooral met het uittrekken van een poepluier ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_125866044
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:00 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

haha ;) dan heb je een probleem.... vooral met het uittrekken van een poepluier ;)
Ik weet het. Gelukkig poept ze meestal niet 's nachts
pi_125866152
Mijn kind kan zich gelukkig nog niet uitkleden, maar zodra hij z'n romper uit heeft, begint hij aan z'n luier te pulken :X

M is 78 cm en 10.8 kg. Hij groeit heel mooi op zn lijntje mee, zodra hij gaat stijgen ga ik terug naar halfvolle zuivel, maar voor nu werkt het prima zo.
  maandag 29 april 2013 @ 16:56:07 #238
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125870406
Lastig die kritische eters! Hier is bijna alles goed, zolang meneer het maar zelf mag doen. De vraag of je moet helpen wordt altijd met een dramatisch Neeneenee!!! beantwoord. Dring je aan dan kan je er donder op zeggen dag hij zijn bordje van de tafel veegt :')
Oude (on)bekende.
  maandag 29 april 2013 @ 16:59:37 #239
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_125870501
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 14:34 schreef Susie het volgende:

[..]

Of dat ze jouw buik wil zien en dus aan je shirt gaat lopen trekken :'( doe maar niet schat, die is niet zo repre (bij mij dus....)
+1 Mijn navel moet te pas en te onpas bekeken worden. Soms moet er ook in mijn navel worden gepoerd :X (dankjewel papa voor t idee :( )
Oude (on)bekende.
pi_125871368
Mijn ogen worden met enige regelmaat driftig onderzocht. Lekker, zo'n prikvinger er in :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')