abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 april 2013 @ 17:39:05 #241
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125871713
Tjonge Fok wet andersom? Ze heeft zojuist een flinke bord aardappels, met doperwten en wortels op! *O* En appelmoes ofcourse :P maar weer niet zoveel dat het het bord verdoezelde in ieder geval!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_125879768
Pfff ik heb geen idee hoeveel mijn kind weegt! in Juni gaan we weer wegen en meten ben zo benieuwd! maat 80 begint echt goed klein te worden nu!

Wij mengen alles in de keuken, rijst/pasta/aardappelen met saus en alles. We zetten pannen ook niet aan tafel en ook geen drinken. Want dat zorgt voor drama! dan wil ze uit onze glazen drinken, de pan pakken enzo...R krijgt wel een tuitbeker met water tijdens het eten en wij drinken gewoon later.

Ze heeft haar pasta echt goed gegeten vandaag!

Susie super dat Anouk zo goed heeft gegeten :Y)

Mevr_mus wij mogen ook niet helpen hoor. Vooral met lepel wil ze alles zelf doen :Y ze kan trouwens wel goed soep eten met kleine thee lepel!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125891510
Maffe kinderen. De onze eet altijd wel. Maar gisteren juist niet. Een hap geproefd, en niet lekker bevonden..
Hier wel alles op tafel. Hij vraagt om zijn eigen rietjesbeker als hij wil drinken. Soms mengen het eten alvast, zoals pasta's of rijst/bami met een sausje, bij avg verschilt het. Maar het maakt hem ook weinig uit. Alleen bij stukjes eet hij meer met zijn handen..

De oplossing voor de klauteraar: Chris zijn oude glijbaan (ikea) van zolder gehaald. Hij klimt er zo op, en vliegt eraf(Chris was een paar maand ouder voor dat lukte) . Weer even wat uitdaging binnen.
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:16:06 #244
30252 Soempie
Procreating
pi_125900201
Slimme oplossing, zo'n glijbaan binnen. ^O^

Hier snapt M. een rietje nog niet, maar we hebben het ook maar 2 keer geprobeerd. Vanmorgen hadden we een pakje drinken en toen dacht ik handig te zijn door te knijpen, terwijl hij het rietje in z'n mond had. Hele boel onder en niks in z'n mond. :')

Wij zijn vanmorgen naar het park geweest en de buit is onder andere heel veel duplo primo. _O_ Het wordt volgens mij niet meer verkocht verder. En een heel gave waterbaan voor een paar euro.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_125900559
Wat leuk, een glijbaan binnen!

Ik word gek van die stomme bekers. Elise snapt ze allemaal wel, maar ze drinkt echt veel te weinig dan! Ik wil echt geen pakjes meer geven, want slecht voor tandjes onder andere, maar anders drinkt ze gewoon niet!
Hebben ze geen water in pakjes? Grr..
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:35:38 #246
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125901173
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:24 schreef Sannne het volgende:

Ik word gek van die stomme bekers. Elise snapt ze allemaal wel, maar ze drinkt echt veel te weinig dan! Ik wil echt geen pakjes meer geven, want slecht voor tandjes onder andere, maar anders drinkt ze gewoon niet!
hier echt exact hetzelfde probleem. Gewone beker, tuit, rietje: er wordt maar een klein beetje uit gedronken. De fles is en blijft favoriet.
pi_125901704
Maar in de fles kan je tenminste water doen.. Ik moet haar dus steeds melk of die zoete sapjes geven en dat voelt helemaal niet goed... Zeker nu ze na haar 2e ab-kuur een beetje een aanslag op haar tandjes heeft gekregen!
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:45:45 #248
30252 Soempie
Procreating
pi_125901726
Hier wordt alleen uit gewone bekers goed gedronken. Voor dagjes uit lijkt het me wel handig als M. uit een pakje kan drinken. Nu gebruiken we dan de tuitbeker, maar die weigert hij ook vaak.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_125901906
Ik neem alleen pakjes mee als we weggaan. Wil elise niet uit een rietjesbeker drinken?

Zo de vrijmarkt zit er hier ook op oa. Een groter fietsje en een poppenwagen gekocht. Al met al heb ik nog zo'n ¤22 uitgegeven.
pi_125902525
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik neem alleen pakjes mee als we weggaan. Wil elise niet uit een rietjesbeker drinken?

Zo de vrijmarkt zit er hier ook op oa. Een groter fietsje en een poppenwagen gekocht. Al met al heb ik nog zo'n ¤22 uitgegeven.
Jawel hoor, 2 slokken :')
Dan houdt het op. Heb al meerdere keren een hele dag alleen een beker gegeven, maar dan drinkt ze dus bijna niks! Met als gevolg, droge luiers en hoofdpijn!
pi_125903033
Herkenbaar! Maar dan zelfs zo dat eva een beker niet snapt. Ze duikt er met haar neus voorover in. Moet ook wel zeggen dat ik er te weinig mee doe om te stimuleren.
Dus haar rietjesbeker is het. En pakjes idd, meestal roosvicee.

En Sannne, doordat ze die pakjes met een rietje drinkt valt de schade mee, omdat het sap pas voorbij haar tanden in haar mond komt.
pi_125903504
Hier ook alleen gewone bekers en dat gaat inmiddels heel goed, hij drinkt zelf zonder knoeien. Hij heeft ook nooit een tuit- of rietjesbeker gehad. Bij ons op het kdv doen ze niet aan plastic, dus daar drinkt M als heel lang uit een glas. Ik heb hen er dus lekker mee laten oefenen :@ Als we op pad gaan neem ik een flesje water en een bekertje mee.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125906253
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:59 schreef Sannne het volgende:

[..]

Jawel hoor, 2 slokken :')
Dan houdt het op. Heb al meerdere keren een hele dag alleen een beker gegeven, maar dan drinkt ze dus bijna niks! Met als gevolg, droge luiers en hoofdpijn!
Of ze vindt de pakjes gewoon lekkerder.
  dinsdag 30 april 2013 @ 15:21:24 #254
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125906912
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:08 schreef danic het volgende:
Herkenbaar! Maar dan zelfs zo dat eva een beker niet snapt. Ze duikt er met haar neus voorover in. Moet ook wel zeggen dat ik er te weinig mee doe om te stimuleren.
Dus haar rietjesbeker is het. En pakjes idd, meestal roosvicee.

En Sannne, doordat ze die pakjes met een rietje drinkt valt de schade mee, omdat het sap pas voorbij haar tanden in haar mond komt.
Tenzij je het dan weer door je mond naar buiten laat lopen, want leuk }:| :P
pi_125906995
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:24 schreef Sannne het volgende:

Water in pakjes bestaat toch wel? :@. Spa komt iig met miniflesjes geloof ik.. voor de kleine kinderhandjes :P. Maar dat kost dan waarschijnlijk ook wat.

Ik herken dat niet willen drinken uit bekers enzo nu al trouwens. Billie wil alles wat op mijn bord of in mijn beker drinkt. Vooral niets van zn eigen bord of uit zn eigen rietjesbeker. Met als gevolg dat ik liters water wegklok :+. Wel gezond. MAar goed. Niet heel ideaal.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_125907828
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 15:21 schreef Susie het volgende:

[..]

Tenzij je het dan weer door je mond naar buiten laat lopen, want leuk }:| :P
Bellen blazen in de beker is ook zo lollig }:|
  dinsdag 30 april 2013 @ 17:40:57 #257
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125910361
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 15:24 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Water in pakjes bestaat toch wel? :@. Spa komt iig met miniflesjes geloof ik.. voor de kleine kinderhandjes :P. Maar dat kost dan waarschijnlijk ook wat.

Ik herken dat niet willen drinken uit bekers enzo nu al trouwens. Billie wil alles wat op mijn bord of in mijn beker drinkt. Vooral niets van zn eigen bord of uit zn eigen rietjesbeker. Met als gevolg dat ik liters water wegklok :+. Wel gezond. MAar goed. Niet heel ideaal.
1 keer zo'n mini flesje kopen en daarna alleen maar navullen?
pi_125916717
De ah had die pakjes eerder wel. Geen idee of ze die nog hebben. Zal eens kijken als ik er weer kom..
Daan krijgt water uit zijn rietjesbeker. Thee en melk uit de tuit. En tussendoor oefenen met diksap/roosvicee/sap uit een beker. Zo'n bidon fles werkt ook prima.
Maar Chris dronk ook alles uit de fles, en max 2 slokken uit iets anders. Die hebben we uiteindelijk gedwongen. De fles er helemaal uit. De eerste dag dronk hij weinig, de 2e dag iets beter. En de derde dag wel bijna normaal. Hij begon toen wel meer te sabbelen aan knuffels en handen. Toch wel een behoefte, maar gelukkig er zo af.

Het niet eten van gisteren is ook verklaard. Samen met de paar keer brullen vannacht. We hebben er een kies bij. Als het zo makkelijk gaat, dan komt de rest ook wel goed..
pi_125916762
The_Tankgirl, het spul waar ik Eva dr knietjes mee insmeer is Locoid Crelo.
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:14:10 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125923896
Ik heb inmiddels de harde tuitbeker van de Hema en ik snap dat ie antiknoei en antilek i. Ik krijg dat ding echt niet open :X

M heeft ook weer wat nieuws, pffffffft doen met drinken in je mond. Hele spray van melk of water :{
pi_125925517
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:14 schreef Kyara het volgende:
Ik heb inmiddels de harde tuitbeker van de Hema en ik snap dat ie antiknoei en antilek i. Ik krijg dat ding echt niet open :X

M heeft ook weer wat nieuws, pffffffft doen met drinken in je mond. Hele spray van melk of water :{
Ik heb daar ook de achterkant van een theelepeltje voor nodig om het ding open te maken krijg het anders nie voor elkaar.

Hier gaat het drinken over het algemeen wel goed uit alle soorten bekers.. Alleen een gewone beker wil nog wel eens fout gaan als je er niet bij bent (weet niet wat hij dan anders doet..

In plaats van pakjes met rietjes werkt het dan niet om zo'n dun rietje uit zo'n pakje in een gewone beker te zetten? Evt met hulp van jullie om dat vast te houden en het rietje niet uit de beker te laten schieten?
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:42:48 #262
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125925743
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:14 schreef Kyara het volgende:

Je vingers achter de tuit haken en dan met je duim bij het lipje omhoog trekken.
Als ie net uit de vaatwasser is en nog warm krijg je hem ook lastig dicht.

Mijn moeder en man krijgen het ook niet echt voor elkaar, gelukkig kunnen die dan een avent bekertje of fles pakken.

Naar hè, als ze met de tuitbeker gooit dan knoeit het niet, idem voor op de kopen houden en schudden. ;)
pi_125936161
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:40 schreef Susie het volgende:

[..]

1 keer zo'n mini flesje kopen en daarna alleen maar navullen?
Ja, kan. Al is volgens mij ooit eens onderzocht of dat bacterietechnisch wel zo fris is na verloop van tijd. Maar dat is een ander issue :P.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_125937106
Hier wordt er uit een tuitbeker gedronken, maar ook uit een rietjesbeker. Pakjes Wicky (de roze) zijn haar favoriet en het is brullen als ze ze ziet staan en niet krijgt. Gooien met haar beker enzo...

Mijn dreumes zit nu echt in zo'n faaaaaseeeee waarin ze, als ze iets niet mag oid, heel dramatisch nep gaat huilen, tot aan zich op de knietjes laten vallen, en daarna heul dramatisch met de rest van haar lijfje op de grond valt. En gaat janken. Meestal lach ik haar dan maar gewoon uit. Maar ze doet het echt zo vaak de laatste dagen! Met de kleinste dingetjes al! Mijn toneelvereniging heeft wel een jeugdafdeling, maar ze mag daar pas op als ze 12 is...

Gisteren was ze eventjes aan het spelen in de speeltuin en wilden we uiteindelijk verder lopen. NEE! Dat wilde madam niet. Uiteindelijk hebben we haar in de wagen gewurmd, ze bleef weglopen, nou ze heeft wel 10 minuten geschreeuwd, zo boos was ze :') En naar bed gaan vind ze ook niks meer aan. Dan wil ze wel haar beker water, dan weer niet, dan pleurt ze vanalles weer uit haar bed, doet haar slaapzak uit (die gaat vanaf vanavond achterstevoren aan...).

Ik lach me rot vaak, maar soms is het ook best frustrerend, deze fase... Ze begint nu ook met slaan, dat is niet tof. En daarna geeft ze snel een kusje en een knuffel. Ik probeer haar uit te leggen dat ze niet mag slaan, maarja...
Tralalalaaa
pi_125937282
Dat "leuke" stukje hebben wij hier net achter de rug... En mag van mij ook wel weg blijven! Hier werkte negeren het beste, gewoon lekker laten liggen. En ik moet zeggen dat het nu amper nog de kop opsteekt! En het is natuurlijk ook niet leuk om de speeltuin uit te moeten, dat vertel ik dan ook tegen Cas. En hij begrijpt al meer dan dat wij denken, zo schattig om te zien.

En ik ben zo blij met dit weer! Lekker buiten spelen O+
pi_125938370
Sommige dingen gaan voorlopig niet over hoor. Vooral dat huilen als je iets niet mag.
Gisteren was ik in de Marskramer en daar is een speelgoedafdeling. Dus ik liep daar rond terwijl Eva bij een pop stond te kijken die je een fles kon geven. En ze maakte nog geluid ook! Kind helemaal in de gloria.....tot we weg gingen.
Dikke tranen! Want pop moest nog een fles :') Buiten was ze pop alweer vergeten wat ze zag een oefwoef :D

Maar idd af en toe ook slaan en 1001 excuses als ze in bed ligt, zodat wij weer naar haar toekomen. Duidelijk toespreken en afspraken maken bij het instoppen, helpt (soms).
pi_125938438
Ja, ik probeer alles uit te leggen en ze lijkt het echt te snappen! Maar ze lijkt op haar moeder, die maakte ook altijd 235723502375 excuses om maar zo laat mogelijk naar bed te hoeven.... }:| :') :') :')
Tralalalaaa
pi_125938750
Zie veel herkenbare dingen die ik met Fleur zie :D

Die weet bij ons precies wanneer ze avondeten krijgt, dan schuift ze d'r stokke-stoel opzij zodat ze er in kan klimmen(wat ook wonderbaarlijk genoeg lukt).
En tijdens het eten eet ze voornamelijk zelf, wat ze niet wilt zet ze netjes naast d'r bordje neer en zo nu en dan pakt ze even d'r flesje om wat te drinken :)
Als ze wat meer moet hebben, dan stop ik wat tussen m'n lippen of neem hele kleine hapjes er van. Dan pakt ze het eruit en eet ze het op(zo heb ik halve bordjes groenten bij haar naar binnen gekregen).

Sinds kort geven we d'r ook een (kinder) vorkje waarmee ze probeert de groenten te prikken.
Wat vaak nog niet leuk vanaf het bord, dan pakt ze een stukje en probeert het er met de hand op te prikken en als het dan nog niet lukt is het gewoon vanuit de hand "hap".
pi_125942711
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:52 schreef danic het volgende:
Sommige dingen gaan voorlopig niet over hoor. Vooral dat huilen als je iets niet mag.
Gisteren was ik in de Marskramer en daar is een speelgoedafdeling. Dus ik liep daar rond terwijl Eva bij een pop stond te kijken die je een fles kon geven. En ze maakte nog geluid ook! Kind helemaal in de gloria.....tot we weg gingen.
Dikke tranen! Want pop moest nog een fles :') Buiten was ze pop alweer vergeten wat ze zag een oefwoef :D

Maar idd af en toe ook slaan en 1001 excuses als ze in bed ligt, zodat wij weer naar haar toekomen. Duidelijk toespreken en afspraken maken bij het instoppen, helpt (soms).
Daar heb jij dan voordeel Ean vergeet zoiets niet snel en kan een uur naderhand er nog om vragen.
We hebben gisteren wel een reserve pooh gekocht *O* ze moest er nog niks van hebben maar hij is nu in de wasmachine geweest en ik ga hem maar eens omruilen maar haar eigen pooh. Hij is alleen iets lichter dan die van haar. maar ik was al helemaal blij dat ik hetzelfde exemplaar hem gevonden met hetzelfde stofje.
pi_125944474
Hahaha was bij ons precies andersom. Zodra ze haar nieuwe (reserve) nena (egel) zag, werd de oude afgeschreven. Die is dus nu reserve.

Eva onthoudt het (helaas) wel hoor.
3 dagen terug sloopte ze haar xylofoon en 2 dagen terug brak woef zijn been dus die gingenin de prullenbak, maar pas na 2 dagen uit zicht en zonder aandacht van eva.
Ik had ze nog niet weggegooid en ze vroeg ernaar 8)7
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:31:37 #271
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125945566
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:05 schreef Cyntiaa het volgende:

En ik ben zo blij met dit weer! Lekker buiten spelen O+
Jaaaa, fijn he. Zo leuk vind ik het om haar buiten te zien struinen. Lekker kledderen met water en de waterbaan, spelen in het gras, ze vermaakt zich nog met heel weinig buiten.
We moeten even een zandbak gaan regelen, dat lijkt me nog wel nuttig.

Ze gaat hier al gewoon onder de gazonsproeier staan en er onderdoor lopen als we 's avonds het gras sproeien, helemaal nat is ze binnen drie minuten en ze geeft geen kik, alleen maar lachen en lol.

Bijkomend voordeel is dat je huis ook wat meer opgeruimd blijft, met al dat buitenspelen ipv binnen. ;)
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:07:21 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125948307
Ik baal zo dat ik niet zo makkelijk naar buiten kan nu. Kan wel een eindje wandelen maar met 3 kinderen naar de kinderboerderij is niet echt handig. We moeten echt zo snel mogelijk de tuin op orde hebben (schaduwdoek, giftige struik weg, onkruid weg en de tegels heel goed vegen) zodat hij lekker de uitn in kan. En dan een zandbak kopen O+

En mijn zoon zei "pindakaas". Vind ik best knap, 3 lettergrepen.
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:11:43 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125948416
Echt Kyara? Wat knap zeg!

Lief heeft gisteren en zandbak gekocht en in elkaar gezet, eentje met een dakje erboven, en afdekdingen ofcourse! Anouk was er vanmiddag zo lief aan het spelen O+ aan het spelen ja, want erin is niet leuk natuurlijk! ;)
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:13:06 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125948451
Waar gekocht Susie?
pi_125948631
Wow Kyara :o

Hier wordt ook lekker buiten geprutst, het liefst in de zandbak (naast de zandbak eigenlijk ook, Susie :+ ) Vind het ook heerlijk, met een dreumesje naar buiten. Ben heel blij met onze tuin!

Na drie maanden resoluut al het avondeten behalve potjes te hebben geweigerd, heeft M zich bedacht en wil hij alleen vers. Hij zit nu met handenvol zijn spinazie-kikkererwtenprutje met couscous naar binnen te schuiven :o Prima! Het was dus echt een faaase :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:38:07 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125949086
Wat fijn Clubsoda! :Y)
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:04:05 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125949934
quote:
17s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:13 schreef Kyara het volgende:
Waar gekocht Susie?
Bij Karwei. Vind het overigens belachelijk veel geld voor wat hout, maar goed. Misschien kunnen we er nog een echt huisje van maken ofzo? Zijwandje erin? Maar mevrouw heeft het leuk!
pi_125951320
Onze zandbak komt ook van de karwei. Wij hebben die dat als je de deksel open klapt het bankjes worden.

Ik dacht ean onder een dekbedje te laten slapen. Nou mooi niet ze werd helemaal hysterisch en het moest perse haar bed uit.
pi_125952022
Wij genieten ook zo van dit weer. Heerlijk!!

Bij mijn oma heb ik een bedbak van Ikea gevuld met speelzand (zo'n opbergbak voor onder het bed). die had ik nog over en voldoet prima nog :)
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:51:47 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125954801
Slim Sanne!

Ik ga binnenkort ook maar eens naar Karwei dan. Ik zoek een grote waar straks ook 3 kindjes in (of naast :P ) kunnen spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')