abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 april 2013 @ 20:39:40 #81
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125614350
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 19:59 schreef Mevr_Mus het volgende:
Fietssleutel vasthouden tijdens het fietsen is wat ingewikkeld inderdaad :P

Simon wilde gister (dramadag >:) ) sturen toen we op de fiets zaten. Of ik m'n handen even van het stuur wilde halen 8)7

Oh herkenbaar, gelukkig werd Larissa dan niet boos als ik haar vervolgens negeerde. Op de fiets werd/wordt ze nooit boos eigenlijk :) Wel wil ze handjeklap op de fiets doen... erg handig :P

Even een berichtje van ons:
Zo, wat een heerlijke paar dagen zijn het geweest.
Papa is met zijn zus een paar dagen weg, en dus was dit gelijk voor mij en Larissa de grote test: kan mama het ook alleen aan?
Dit omdat Larissa nogal een pittige dame is (waarvoor we al sinds ze 7 maanden is bij de kinderpsycholoog en kinderarts lopen )

Nou ik kan jullie vertellen.. dat gaat prima :D (sorry papa :P)
Ik merk dat de afgelopen paar maanden mijn zelfvertrouwen wat betreft Larissa ontzettend is gegroeid.
En dat merkt zij ook wel denk ik. Tuurlijk, ze haalt continu streken uit :P het is echt een kleine draak.. maar niet zo ontevreden en continu boos zoals vroeger.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 22 april 2013 @ 20:40:49 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125614404
Fijn!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 22 april 2013 @ 20:45:57 #83
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125614669
^O^ TT!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_125614979
Fijn dat je vertrouwen zo gegroeid is Tankgirl en dat het zo goed ging!

Wij waren gister te fietsen en Geert heeft de rem gevonden die wil die de hele tijd inknijpen ook handig :+
pi_125618477
Fijn Tankgirl!

Ahh als ik jullie verhalen hoor over wegbrengen naar de opvang krijg ik al buikpijn als ik denk aan oktober. Dan gaat E voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Haar achterlaten bij vreemden... Neee! :P Gelukkig nog ver weg!

Woordjes gaat heel goed hier, woordjes koppelen begint nu ook te komen en hele kleine zinnetjes. Daar is mama!
Boem nee! (tegen de vloer, al zwaaiend met dr vingertje, als ze is gevallen)
Eee kinken? (Drinken)
Koekie ja?
Dat soort dingen ;) Gewoon leuk! Ik maak me geen zorgen om Elise, als baby wel gedaan omdat ze nogal achter liep maar inmiddels gaat ze als een speer!

Het leukst vind ik woorden waarvan alleen ik weet wat ze betekenen..
Nugn-nugn bijvoorbeeld.. Iemand een idee? :P

Ook is ze echt een meisje-meisje aan het worden. Roept de hele tijd 'ohhh mooooii' als ze zichzelf in de spiegel ziet, als ze een jurk aan heeft (of ik), als ze een tasje om dr nek heeft. Een tutje! Heeeeeerlijk :D

Elise gaat ook grapjes maken. Noemt dingen expres verkeerd en vindt dat enorm grappig :D

Maar momenteel is het vooral veel boos zijn en driftbuien krijgen. Een gil-brul krijg ik als ze het er niet mee eens is, gaat vervolgens spastische bewegingen met haar armen maken en begint te stampen, en dan gillend huilen! Gezellig dus!
Na een weekje ziek zijn en veel feestjes (dus geen ritme) is het tijd dat we weer eens back to basic gaan, ze heeft het echt nodig denk ik. Net ook weer 1,5 uur liggen gillen voor ze is gaan slapen (ben er wel steeds even heen gegaan..)

Erg dubbel dus, deze fase. Maar toch vind ik het steeds leuker worden :D
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:34:32 #86
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125629293
Ga je nog verklappen wat nugn-nugn betekent? :D

Is ze nooit eerder naar een opvang geweest Sanne? Kan dan 2 kanten opgaan... Meiden van een vriendin van mij vonden het helemaaaal niet leuk en moeders mocht dus na een half uur weer terug komen, is daarna weer een half uur weggegaan, maar weer terug, want de 1 vond het totaal niet leuk (denk ook omdat de ander zich juist prima vermaakte) . Toen is ze er dus bij gebleven. Maar goed, kan ook helemaal anders natuurlijk! Dat ze het juist ontzettend leuk vind, al die andere kindjes!

Anouk is maar een rare wat dat betreft; staat een beetje stil om zich heen te kijken, knuffelt mij, zit vervolgens bij de leidster en kijkt mij aan zo'n beetje van, wat doe je hier nog. Maar dat ze zo heel stil is, zo apart. Thuis en in de auto nog mega aanwezig! Beter zo dan dat ze aan het huilen is, dat dan weer wel!
pi_125632467
Hier trots op m'n dreumes! Hij heeft vannacht voor het eerst in z'n autobed (peuterbed) geslapen. Hij wou dat al heel graag sinds die er staat maar het was toch ook wel heel spannend maar vannacht dus gelukt! Heb wel stilletjes op de kamer gezeten tot hij sliep en dat duurde nog best even ondanks dat hij heel erg z'n best deed. Maar het is hem gelukt! Hij trots en wij trots O+
Dat kwam hij ook wel om half 7 vanmorgen melden ja dat hij er zo blij mee was :z dus hij heeft nog even in zn ledikantje uit mogen slapen (dag vond ie toch ook wel fijn ;) en mama ook)
pi_125640005
Ketting Susie ;)
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:45:01 #89
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125646659
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:52 schreef Sannne het volgende:
Ketting Susie ;)
Ah ja tuurlijk, dat ik dat niet wist ;)

Wat goed Hillibillie! Ik moet er nog niet aan denken, zo'n groot bed voor mijn kleine meid!
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:21:37 #90
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125647520
Ik ook niet, een peuterbedje zou ik wel ok vinden, maar we hebben een Stokke bed voor dr en ze past er voorlopig nog wel een tijdje in, lekker knus vind ik het.

Hier hebben we 'nottes' en 'potte' als woorden die wij alleen begrijpen.
Het eerste zijn schoenen en het tweede is een muts en als wij dan antwoorden, wil je je schoenen aan, dan zegt zij, ja nottes aan. :)
pi_125661619
Was hier ook nog niet de planning een groot bed, maar met de komst van een zusje voor Jelle was m'n man vast op zoek naar een autobed (voor onze autofreak :P ) en al sneller wat leuks gevonden dan gedacht en aangezien we ook de zolder gaan verbouwen hadden we die vast op z'n kamer gezet. En hij is er zo blij mee en wil er zo graag in, dat we maar vast zijn gaan proberen. En het gaat gewoon nog goed ook dus echt wel trots op m'n kleine grote!..

Hier als woord wat alleen wij kunnen verstaan tata.. Daar bedoeld hij vrachtwagen mee. De rest van de worden is meestal wel net uit te halen wat hij bedoeld (tator=tractor en aanhang=aanhanger) maar ook best wat woorden die wel goed uitgesproken worden
pi_125669716
Ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat Eva in een groter bedje gaat liggen, haha!
Verder woordjes die alleen wij verstaan: 'titte' = drinken, 'oete' = schoenen en verder vast nog wel wat maar de meeste woordjes die ze zegt zijn te begrijpen. Of zou je geen idee hebben wat 'oekje!' en 'oetje!' betekent :P
Tralalalaaa
pi_125669877
Oh ja.. Ditte hebben we ook nog (=drinken) ooit probeert hij de r wel in het woordje te verwerken en dan wordt het dieteren :D
pi_125671873
Elise zegt de hele dag 'Se'.. Bij alles! Maar wat ze daar toch mee bedoelt?
  woensdag 24 april 2013 @ 10:22:57 #95
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125671974
Zeg je zelf niet 'zo' of 'zo, dat is klaar'?
pi_125672467
Nee, 'zo' kan ze wel zeggen. Dit is echt iets anders..
pi_125672551
Teveel K3? :+

Cas zegt nu steeds LaLa & NoeNoe... Leuk joh, Teletubbies!
pi_125672670
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Teveel K3? :+

Cas zegt nu steeds LaLa & NoeNoe... Leuk joh, Teletubbies!
Zoals net, we gingen de badkamer in.. Hee, bap! (bad). Ze bukt om de speeltjes in het badje te maken en zegt 'se!!'
Echt zo van 'kijk!'
Maar dat is het niet.. Volgens mij gewoon een woord dat ze voor van alles gebruikt..

Lief die teletubbies :D Elise zingt ook mee
Tikkietikkie, (dipsy slaat ze over), Jaajaaaaaa, pooo (hierbij kijkt ze heel ernstig)
:D
pi_125672788
Misschien is Se verbastering van is? Dat ze vraagt wat het is?

Daan schoof vanochtend zijn broodkorsten van tafel, en er volgende een ohoh. En lopende beesten (vogels niet in ieder geval, hond en kat wel) zijn mhehe (van een schaap). En dinke(drinken), mama, papa, kis(Chris). Ongeveer wat Chris met 18 maand kon, loopt net zoveel maand voor als zijn lopen, wat dat betreft.. ;)
Nu zit hij in de tuin, lekker in de zandbak. Scheelt weer een hoop gedoe met de ontdekkingdrang die hij binnen heeft.
pi_125672789
Lief hé, deze fase! Kan daar zo van genieten! Alles valt ze op, ze zien en horen alles. De fontein hier in het park bijvoorbeeld, SSSSHHHH als we er langs rijden of lopen. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyntiaa op 24-04-2013 11:00:37 ]
pi_125672922
Net als Elise's pssst voor slagroom :D

Dat vind ik nog het allerleukste, als ze zelf 'namen' verzinnen voor iets :D
pi_125674285
Ohja, en het allerleukste vind ik dat ze enorm enthousiast reageert op katten (die noemt ze 'mauw' en ik heb het haar niet geleerd!) en vliegtuigen 'tuig! tuig!' en dan maar blijven wijzen en kijken. Zoooo lief! O+
Tralalalaaa
pi_125678732
:D.

Ik ben al een paar weken snipverkouden dus ik roep de ganse dag HAAAAAATSJIE. Billie nu ook, maar niet omdat ie verkouden is :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 25 april 2013 @ 14:25:15 #104
30252 Soempie
Procreating
pi_125718574
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:48 schreef Jipster het volgende:
Misschien is het ook nog wel zo dat meisjes hun taalvaardigheid eerder ontwikkelen? Uitzonderingen daargelaten natuurlijk..

Hier wilde ik nog op reageren, maar ik was het vergeten. Uit onderzoek blijkt inderdaad dat, tot ongeveer 2 jaar, de taalontwikkeling van meisjes sneller verloopt dan dat van jongens. Dat heeft te maken met verschillen in de hersenen: de hersenhelft (linker) en hersengebieden (Broca en Wernicke), die betrokken zijn bij taal, zijn bij meisjes sterker ontwikkeld. Na die twee jaar lopen jongens de 'achterstand' wel weer in.

quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:00 schreef Kuukske het volgende:
:D.

Ik ben al een paar weken snipverkouden dus ik roep de ganse dag HAAAAAATSJIE. Billie nu ook, maar niet omdat ie verkouden is :+.
:D O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 25 april 2013 @ 14:36:06 #105
30252 Soempie
Procreating
pi_125719012
Vanmorgen stond M. een van onze katten, die in de mand lag, te aaien. Vervolgens loopt hij weg en even later zag ik dat hij de knuffels uit z'n bedje had gehaald en bij de kat had gelegd. O+ :D

Ik vind hem zo ontzettend lief. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_125719225
Ah wat lief Soempie :D

Ik blijf maar lachen om mijn dame. Kan er ook niet over ophouden.. Ze zingt 'slaap kindje slaap' en dat klinkt zo: Saap kee saap kee. Soeties. Saap!

En als ik haar wijsneus noem dan wijst ze naar haar neus.

Haar borst noemt ze happie (effect van 1,5 jaar borstvoeding haha)

Ze maakt nu ook scheetgeluidjes en lacht dan heel hard, met de hand voor haar mond (ohhhoooo!!)

En ze knuffelt wat af. Ze geeft kusjes over mijn hele gezicht en blijft dan maar doorgaan. En soms komt ze op me af en zegt dan 'ahhhhh mama!' waarbij ze heel ernstig kijkt. Vervolgens krijg ik de allergrootste knuffel.. Het bijzondere is dan dat ik echt zo'n enorme golf van liefde voel! Net een soort vlinders bij verliefdheid, maar dan net iets anders. Bizar!

Wat is het toch leuk :D
Ik moet echt mn best doen niet de hele dag over haar geweldige acties te praten tegen anderen. Maar hier kan het wel :P Omdat jullie het gewoon over kunnen slaan ;)
pi_125719271
Och da's echt schattig!!!!!! O+

Eva heeft een DikkieDik-knuffel en loopt er weleens mee rond. Gaat ze hem aaien (zegt dan ook 'aai, aai') en soms zet ze m neer op tafel en legt ze haar hoofd erop. Onder het mom van, knuffelen.

Ik vind het zoooo jammer dat onze kat niet van mensen houdt. Dat beest houdt alleen maar van mekkeren, eten en slapen. Wil verder totaal niks. Het lijkt me zo leuk om een katje te hebben die het wel leuk vindt geaaid te worden enzo. Lijkt me ook leuk voor Eva want ze vindt katten echt heel leuk!
Maarja. Misschien in de toekomst.
Tralalalaaa
pi_125719445
Haha Sanne! Eva noemt mijn borst happe! Grappig.
Wat is jouw meisje toch een scheetje. Ook altijd die foto's die je plaatst, het is echt een mooie meid.
Tralalalaaa
pi_125719617
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Haha Sanne! Eva noemt mijn borst happe! Grappig.
Wat is jouw meisje toch een scheetje. Ook altijd die foto's die je plaatst, het is echt een mooie meid.
Ja lief he, dat happie :D Ze noemt mijn borsten ook nog steeds zo. En soms gaat ze in positie liggen om te gaan drinken, dan hapt ze nep. Heel schattig.
Hoe heeft Eva het stoppen met de borst ervaren? Went het al een beetje voor je?

En dankje, ik vind haar ook heel mooi O+
Maar jouw meisje ook!! :)
pi_125719726
Nou ze vraagt er nieteens naar! Het is echt heel normaal gegaan denk ik. Ik ben nu al een week jeukvrij en dat is werkelijk hemels! Dus ik ben wel blij dat ik deze keuze heb gemaakt. En omdat ze verder ook niet vraagt om mijn voeding geeft het mij ook rust.
Tralalalaaa
  donderdag 25 april 2013 @ 15:08:51 #111
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125720144
Wat fijn TAP, dat het zo makkelijk is gegaan en dat je er een goed gevoel bij hebt.

Hier hoor ik de hele dag 'mama son, nottes buitens' (mama de zon schijnt, mag ik schoenen aan en naar buiten).
Als ze me wil knuffelen zegt ze heel lief, 'mama meisje' (mama is een lief meisje)

En 's ochtends is het 'mama melkjes, brood hagesag' (mama, mag ik melk en een boterham met hagelslag)

Ik vind het ideal dat ze kan praten en bij boze buien zeg ik tegenwoordig, als je huilt dan weet ik niet wat je wil, vertel het maar dan kan ik je helpen, dat werkt vaak goed om haar eruit te halen.

Maar als iets niet mag dan kiept ze gerust alle boekjes uit de boekenkast, speelgoed uit de speelgoedkast of kiept ze een doos duplo om, drifting worden kan ze ook heel goed, incl liggen op de grond en om zich heen maaien.

Eten is ook minder momenteel, boterhammen wat meer, warm eten wat minder.

pi_125720340
Juud wat een schatje is lientje toch.

Ean eet echt heel slecht de laatste tijd. Nu krijgt ze ook nog 2 kiezen en ze is echt heel erg dwars. Huilen om alles 3 stappen lopen en dan moet ik haar dragen. Zich laten vallen als ze haar zin niet krijgt. Dit is niet de leukste fase zeg maar.
  donderdag 25 april 2013 @ 15:15:32 #113
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125720345
Ik werk samen met samen met mijn ouders en zus, dus de medewerkers hier horen best veel over mijn dochter, ze hebben zowat geen keus :D niet dat ze het erg vinden ;)
Even een heel leuk filmpje:
k3 fan O+ (niet haar echte naam Quoten aub, ze heet hier Larissa :P)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 25 april 2013 @ 15:19:27 #114
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125720471
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:

Ean eet echt heel slecht de laatste tijd. Nu krijgt ze ook nog 2 kiezen en ze is echt heel erg dwars. Huilen om alles 3 stappen lopen en dan moet ik haar dragen. Zich laten vallen als ze haar zin niet krijgt. Dit is niet de leukste fase zeg maar.
Het is echt een kwestie van vooral doorbijten en heel veel regelmaat geven (eerst gaan we dit doen, dan dat, en dan dat, en haar de volgende stap laten herhalen). En slecht gedrag negeren en het over een ander onderwerp hebben. Tenminste, dat is wat bij ons werkte.
pi_125720570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:19 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Het is echt een kwestie van vooral doorbijten en heel veel regelmaat geven (eerst gaan we dit doen, dan dat, en dan dat, en haar de volgende stap laten herhalen). En slecht gedrag negeren en het over een ander onderwerp hebben. Tenminste, dat is wat bij ons werkte.
Doen we ook. Maar leuk is anders.

Larissa O+

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 25-04-2013 21:05:42 ]
pi_125724728
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:

Heel herkenbaar!

Ik dacht dat het deels te maken had met de komst van Rosalie. Maar misschien ook niet....

We zijn gisteren in blijdorp geweest waar nu veel jonge dieren zijn. Alle babydiertjes heten Woosje (Roosje) volgens Eva O+
  donderdag 25 april 2013 @ 19:34:33 #117
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_125729659
Wat leuk zeg Danic O+
Hoe gaat het met Eva haar huiduitslag?
  donderdag 25 april 2013 @ 19:53:08 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125730571
Leuk filmpje TT O+

Lientje O+
  donderdag 25 april 2013 @ 20:52:53 #119
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_125733452
Ahw, dansen op K3 O+ Wat leuk! En wat heeft ze lang haar zeg! Mooi!

Lientje incognito O+

Sanne, je klinkt ook heerlijk verliefd!
  donderdag 25 april 2013 @ 20:58:47 #120
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125733844
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:18 schreef Sannne het volgende:
Elise zegt de hele dag 'Se'.. Bij alles! Maar wat ze daar toch mee bedoelt?
deed ventje ook een tijdje. Volgens mij bedoelde hij 'is'. 'Se mama, se bank'.

Het opvoeden begint hoor...gisteren zei hij 'mama gek!' Ik vind het stiekem wel grappig, maar het is ook wel op een grens. Ik wil het niet nog een keer horen!

Wat een schatje is Larissa!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')