SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele docu's, interviews en heroÎsche prestatiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikels:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leesvoer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leugentje om bestwil?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Dank.quote:
Gezellige persoon, die Pappa Mike.
http://www.allesinperspec(...)ijkt-bondscoach.html
Gaat ook rustig verder met zijn carrière."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pappa Mike ken ik al langer, heeft badr hari onder zich, je weet wel die sporter die in de bajes 25 kilo afviel, waarschijnlijk omdat hij geen supps meer kreeg.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Dank.
Gezellige persoon, die Pappa Mike.
http://www.allesinperspec(...)ijkt-bondscoach.html
Gaat ook rustig verder met zijn carrière.![]()
Als je niet kan bluffen moet je ook geen journalist binnen laten en denken dat hij lief gaat vragen wat je wil.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Over Badr en doping gingen al langere tijd geruchten. Hij is in de gevangenis ook echt gigantisch veel spiermassa kwijtgeraakt![]()
![]()
Josti, dat Rabobankfiguur. Daarnaast ben ik er nu wel onderhand klaar mee. Maar joh, blijf lekker aan de lul van Matschiner zuigen, dan krijg je vast weer een puzzelstukje.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Ik krijg bijna de neiging om te zeggen, doe maar weer een hele grote deksel op die doofpot en wacht een paar jaar tot het weer overstroomt. Straks is het wielrennen helemaal naar de kanker.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Waarom richt iedereen zich op Boogerd als boegbeeld van het Nederlandse wielrennen. Dekker heeft een groter palmares en onkent nog harder ook.- verwijderd door admin -![]()
Die had toen hij Parijs Tours won denk ik een hematocriet van 49,9.
Verder hangen er minder smeuiige details rond Dekker (behalve dat strakke bandje natuurlijk), die is gewoon net op tijd gestopt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Door de corruptie en media, niet door het gebruik van doping.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:14 schreef Mani89 het volgende:
Ik krijg bijna de neiging om te zeggen, doe maar weer een hele grote deksel op die doofpot en wacht een paar jaar tot het weer overstroomt. Straks is het wielrennen helemaal naar de kanker.![]()
Enge ventjes als Kerchkhoffs (quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Door de corruptie en media, niet door het gebruik van doping.) zouden hoogstpersoonlijk het wielrennen de nek om draaien voor een scoop dat renner X uit schubbekutteveen 20 jaar geleden een spuit EPO in zijn kont zette.
Ik denk dat d. nelissen een precedent heeft geschapen toen hij 15 jaar geleden een rechtszaak startte tegen een journalist. dus tippytoes voor al die journalisten, maar als er dan ook 1 uit de school klapt schrijven ze hem/de sport ook helemaal kapot!quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Enge ventjes als Kerchkhoffs () zouden hoogstpersoonlijk het wielrennen de nek om draaien voor een scoop dat renner X uit schubbekutteveen 20 jaar geleden een spuit EPO in zijn kont zette.
![]()
ik begrijp het wel.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:21 schreef groenen het volgende:
Waarom richt iedereen zich op Boogerd als boegbeeld van het Nederlandse wielrennen. Dekker heeft een groter palmares en onkent nog harder ook.
Boogerd was langer aan de top. Dekker heeft vel gewonnen in een relatief korte periode, boogerd stond er elk voorjaar weer voor een 2 of 3e plek.
Dekker heb ik ook nooit zo aansprekend gevonden.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''![]()
In het item van nieuwsuur van maandag wordt gezegd dat CONI opdracht gaf aan Conconi om zich met meer sporten bezig te houden nadat hij goede resultaten haalt met zijn eerste atleten.
Een opmerking waar niet meer op wordt ingegaan, maar met de kennis van nu toch wel opmerkelijk.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''![]()
Maar Dekker is nu nog actief als ploegleider, Boogerd niet. Wanneer Dekker bekent kunnen de Blanco-renners waarschijnlijk alvast op zoek naar een ploeg voor volgend jaar.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:47 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik begrijp het wel.
Boogerd was langer aan de top. Dekker heeft vel gewonnen in een relatief korte periode, boogerd stond er elk voorjaar weer voor een 2 of 3e plek.
Dekker heb ik ook nooit zo aansprekend gevonden.![]()
Waarschijnlijk kiest hij voor de sorgdrager optie, omdat het over pre 2008 gaat, krijg je 6 maanden schorsing, geeft niks als je al met pensioen bentquote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:13 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Maar Dekker is nu nog actief als ploegleider, Boogerd niet. Wanneer Dekker bekent kunnen de Blanco-renners waarschijnlijk alvast op zoek naar een ploeg voor volgend jaar.![]()
![]()
Ik ben geen fan van Kerckhoffs maar dat is meer een journalist die nog in de omerta zit dan die elke doping scoop zit te zoeken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Enge ventjes als Kerchkhoffs () zouden hoogstpersoonlijk het wielrennen de nek om draaien voor een scoop dat renner X uit schubbekutteveen 20 jaar geleden een spuit EPO in zijn kont zette.
Were making, were making!
Radio Soulwax!![]()
Telegraaf = sensatiequote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:23 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind Kerckhoffs ook maar een sensatiezoeker.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Het is toch niet heel verwonderlijk dat kranten op zoek zijn naar een scoop.
Ik bedoel, NOS heeft ook flink wat werk verzet om hun eigen werknemer in een kwaad daglicht te zetten. Maar het levert wel publiciteit op."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
quote:Fuentes pakt bolletjesjas in doktorenklassement
Spaanse dopingarts op koers voor eindzege Ronde van Langkawi
Dopingarts Eufemiano Fuentes heeft zijn tweede ritzege gepakt in de Ronde van Langkawi. Door de overwinning neemt de arts van Movistar de bolletjesjas over van Geert Leinders.
De Belg van Lotto-Belisol had bij de eerste ontsnapping twee renners mee in de kopgroep. “Op dat moment denk je, dit ziet er goed uit. Die jongen van Fuentes was enkel nog knarsentandend aan het linkeballen,” aldus de Belgische teamarts.
Vlak voor de slotklim gaf Leinders de overwinning uit handen doordat Jelle Vanendert en André Greipel bewusteloos van hun fiets vielen. De valpartij zou een gevolg zijn van een overdosis van het prestatiebevorderende maar ook geestverruimende middel 2C-B. Vanendert: “Op zestig kilometer van de streep zag ik dat we ineens achtervolgd werden door een roze gorilla. Toen zijn we als kopgroep echt tempo gaan maken. Op een gegeven moment hadden we een voorsprong van een half uur en daarna weet ik eigenlijk niks meer.”
Leinders wijt de bewusteloosheid van zijn renners meer aan een conditieachterstand dan aan het gebruik van 2C-B: “We zijn nog op zoek naar de juiste dosering. In deze fase van het seizoen is ook nog niet iedereen topfit, dus dan zie je sommige renners te vroeg van hun stokje gaan, maar dat hoort erbij.”
Fuentes rustte zijn renners toe met een combinatie van EPO, CERA, cortison, testosteron, bloedtransfusies en clenbuterol. Die behoudende tactiek pakte goed uit. “Voor het publiek is het misschien saai, maar het gaat ons om het resultaat. Dit is niet alleen mijn overwinning maar zeker ook die van mijn renners, die mij elke keer weer op fantastische wijze ondersteunen.”
Leinders ontkent dat het klassement al beslist zou zijn: “In zware rondes heeft elke arts wel eens mindere dag, dus daar moeten we op hopen. Al is het zeker geen schande om te verliezen van een Fuentes in bloedvorm.”![]()
quote:. Die satire in Elsevier laatst (paar maanden geleden) waarin "renners" werden ondervraagd was ook een goeie
![]()
![]()
Ik moet wel lachen. Zit hier wat beelden van de Tour van 2000 terug te kijken. Vlak voor de Tour werden 3 renners uitgesloten vanwege een te hoog hematocriet (Ivanov, Hauptman en Brasi). Reactie van UCI-commissaris Martin Bruijn: "Die mannen zijn wel vaker gecontroleerd en toen was er niets aan de hand. Ik kan er van alles bij verzinnen, maar ik denk dat ze misschien eerder nog gewoon pechvogels zijn."![]()
![]()
En dat Erben Wennemars dat dan weer retweet.twitter:arjanschouten twitterde op vrijdag 01-03-2013 om 09:48:32Matschiner in AD: ,,Schaatsers boeiden mij niet. Zwemmers evenmin.'' reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ben toch ook benieuwd hoe het journaille met Matschiner omgaat. Elke dag mag elk krantje een keer bellen?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Benieuwd naar z'n comeback op 41-jarige leeftijd.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
TAS handhaaft 12-jarige schorsing Ricco
Zou Ricco het nu echt opgeven? Ik denk het niet."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
'Ricco verslaat 52-jarige Rebellin'quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Benieuwd naar z'n comeback op 41-jarige leeftijd.![]()
Zolang zijn hematocriet nog hoger is dan zijn leeftijd, zal de cobra het vermoedelijk blijven proberen.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
http://www.spitsnieuws.nl(...)campaign=columnistenquote:Deze week kwam naar buiten dat tophockeyer Jesse Mahieu een schorsing van een jaar uit moet zitten voor het gebruik van cocaïne en MDMA. De Nederlandse hockeywereld, die in zijn geheel bestaat uit 200.000 Volvo rijdende McGregor polo’s met Ivo Niehe-haar, reageerde geschokt en was van mening dat drugsgebruik niet binnen ’the spirit of sport’ past.
The spirit of sport? Ik heb ooit op hockey gezeten. Mijn moeder vond namelijk dat ik net iets té hetero was voor een achtjarige, dus schreef ze me in bij Pinoké. Hockey is geen sport, hockey is er zeventig minuten lang voor zorgen dat je de bal niet tegen je voeten aan krijgt, want dan krijgt de tegenpartij een strafcorner en een strafcorner moet je pushen. Net als drugs. Het is mij een raadsel waarom substanties als cocaïne en heroïne nog steeds als doping worden gezien. Marathons worden voortdurend door Afrikanen gewonnen, nooit door Rotterdamse heroïnehoertjes op Perry Sport slippers. Het is ook nooit bewezen dat je bijvoorbeeld van cocaïne beter gaat presteren, dat is simpelweg een verkooppraatje van dealers. ,,Als je dit snuift, vriend, ik zweer het je, je krijgt zeker een 8 voor je boekverslag." Dat het slecht voor je lichaam is, staat buiten kijf, maar niemand is ooit beter gaan sporten na cocaïnegebruik.
Vandaar dat de dopingsinstanties mij een beetje aan mijn vrienden op de middelbare school doen denken, die waren er namelijk ook heilig van overtuigd dat meisjes geil werden van Spaanse vlieg. In de krant van gisteren stond dat Jesse de hockeysport een slechte naam heeft gegeven: alsof hockey ooit een goede naam heeft gehad. Hockeyers zijn net zo populair als mensen die patat eten in de trein. Hockey is vier rijkeluiskinderen in een stationwagon die naar hond ruikt. Het lijkt haast wel of we soms vergeten dat topsporters ook maar mensen zijn. Talentvolle mensen die gevangen zitten in het feit dat ze in iets uitblinken, en schijnbaar mogen uitblinkers alleen maar genieten van dat waar ze in uitblinken. Topsport is de schapenherder, de sporters zijn de kudde en Jesse loopt nu ergens achteraan. Helemaal alleen. Een zwart schaap met een wit neusje, in een wereldje vol varkens die doen alsof ze halal zijn."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Matschiner zegt ook voetballers als klant te hebben gehad. Maar die namen noemt hij nog niet.
Aan zijn uitspraken te lezen gaat dat nog wel komen. Het is geen Fuentes."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Net de uitzending van Brandpunt van gisteren bekeken. Die Mike "U mag wel vragen over doping stellen, zolang het maar niet over mij gaat" Tekcandan moet eens een cursusje mediatraining volgen bij een wielerploeg om wat geloofwaardiger over te komen. Interessante uitzending, ik ben benieuwd of ook topsporters gebruik maken van die ondergrondse bureaus, of dat die weer doping uit het buiteland halen.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Fuentes lijkt ook onder druk te worden gezet om vooral geen namen te noemen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
Aan zijn uitspraken te lezen gaat dat nog wel komen. Het is geen Fuentes.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Die dokter van de anabolenpolie is ook echt een ectoquote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:55 schreef Felagund het volgende:
Net de uitzending van Brandpunt van gisteren bekeken. Die Mike "U mag wel vragen over doping stellen, zolang het maar niet over mij gaat" Tekcandan moet eens een cursusje mediatraining volgen bij een wielerploeg om wat geloofwaardiger over te komen. Interessante uitzending, ik ben benieuwd of ook topsporters gebruik maken van die ondergrondse bureaus, of dat die weer doping uit het buiteland halen.![]()
![]()
Ectoquote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Die dokter van de anabolenpolie is ook echt een ecto![]()
![]()
Wat is een ecto überhaupt?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:54 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Smal postuur. Geven die jongens van de sportschool altijd op af![]()
Ik weet het ook van Fok. Ik kom teveel in KLBquote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Anatomie is nooit mijn sterkste punt geweest.![]()
![]()
In Helmond noemen wij een ecto gewoon 'unne schroale'.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik weet het ook van Fok. Ik kom teveel in KLB![]()
Die moet eens meer spek eten zeggen ze altijdquote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
In Helmond noemen wij een ecto gewoon 'unne schroale'.![]()
![]()
Boterhammen met zult.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:02 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Die moet eens meer spek eten zeggen ze altijd![]()
Of gewoon wat harder werken zodat ie wat spieren krijgt, maar ja in Helmond is het motto beter één schop onder de kont dan 10 in de hand.![]()
Ras-ecto hier..mager scharminkel noemt me oma het meestal.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
goede eigenschap voor een wielrenner, geen gram teveelquote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:02 schreef Steven184 het volgende:
Ras-ecto hier..mager scharminkel noemt me oma het meestal.![]()
![]()
Komt RTL ook nog eens met een interview me Matschiner
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
http://nos.nl/artikel/480(...)atleten-wk-2005.html
Hertest: positieve atleten WK 2005
Verspringen Verspringen Pro Shots
Toegevoegd: zaterdag 2 mrt 2013, 19:24
Update: zaterdag 2 mrt 2013, 19:31
Een hernieuwde controle van monsters van atleten uit 2005 heeft tot een aantal positieve resultaten geleid.
Dat meldt de internationale atletiekunie IAAF.
De ingevroren stalen werden door de bond net binnen de maximaal toegestane termijn van acht jaar opnieuw tegen het licht gehouden.
Eerder werd al bekend dat verspringster Tatjana Kotova voorlopig geschorst is naar aanleiding van een positieve test die terugvoert naar de WK 2005. De namen van de andere betrokken atleten zullen binnenkort bekendgemaakt worden.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Goede zaakquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:49 schreef JohnDDD het volgende:
Een hernieuwde controle van monsters van atleten uit 2005 heeft tot een aantal positieve resultaten geleid.
De ingevroren stalen werden door de bond net binnen de maximaal toegestane termijn van acht jaar opnieuw tegen het licht gehouden.
Eerder werd al bekend dat verspringster Tatjana Kotova voorlopig geschorst is naar aanleiding van een positieve test die terugvoert naar de WK 2005. De namen van de andere betrokken atleten zullen binnenkort bekendgemaakt worden.![]()
![]()
quote:
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Matschiner heeft weer een stukje info gegeven:Zes Nederlandse atleten klant van hem, uit twee takken van sport.
Dat zijn dus TD, Boogerd, Vroemen. Wielrennen en atletiek dus. En dan? Herzog? Fabian Floriant? Weening?
Jeroen Schmale, verslaggever AD, zegt overigens dat Matschiner niet zelf de media opzoekt."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
daar twijfel ik aan, gewoon even per ongeluk vergeten en niemand die daar op let, had je net zo goed kunnen wachten met het persbericht tot je alle namen bij elkaar hebt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:49 schreef JohnDDD het volgende:
Eerder werd al bekend dat verspringster Tatjana Kotova voorlopig geschorst is naar aanleiding van een positieve test die terugvoert naar de WK 2005. De namen van de andere betrokken atleten zullen binnenkort bekendgemaakt worden.![]()
Ai, zou Rens Blom al zweten?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:49 schreef JohnDDD het volgende:
Eerder werd al bekend dat verspringster Tatjana Kotova voorlopig geschorst is naar aanleiding van een positieve test die terugvoert naar de WK 2005. De namen van de andere betrokken atleten zullen binnenkort bekendgemaakt worden."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Bram Som.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:05 schreef marcodej het volgende:
Matschiner heeft weer een stukje info gegeven:Zes Nederlandse atleten klant van hem, uit twee takken van sport.
Dat zijn dus TD, Boogerd, Vroemen. Wielrennen en atletiek dus. En dan? Herzog? Fabian Floriant? Weening?
Jeroen Schmale, verslaggever AD, zegt overigens dat Matschiner niet zelf de media opzoekt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
De andere Dekker? Of zat die niet bij Matschiner?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Als dat zo was hadden we dat allang geweten volgensmij, hij is nog nooit genoemd.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Herzog zal toch niet in Spanje zijn gaan trainen voor de doping uit Oostenrijkquote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:05 schreef marcodej het volgende:
Jeroen Schmale, verslaggever AD, zegt overigens dat Matschiner niet zelf de media opzoekt.![]()
![]()
Ze ging weg bij Matschiner toen hij in een kwaad daglicht kwam. Ging toen naar Spanje.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:20 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Herzog zal toch niet in Spanje zijn gaan trainen voor de doping uit Oostenrijk"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Je hebt gelijk, Mijn excuses.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ze ging weg bij Matschiner toen hij in een kwaad daglicht kwam. Ging toen naar Spanje.![]()
En ging daar ook weg toen die Spanjaard in een kwaad daglicht kwam.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ze ging weg bij Matschiner toen hij in een kwaad daglicht kwam. Ging toen naar Spanje.![]()
![]()
Maar goed als we even nadenken komen we op:
Boogerd, Dekker, Herzog, Vroemen, Florant en nog een mystery guest![]()
![]()
Ik ken die hele Florant niet? Waarom zou hij daar klant zijn? Ik zou Bram Som veel logischer vinden.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Je denkt toch aan Weening of Posthuma.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:38 schreef debeterebob het volgende:
Maar goed als we even nadenken komen we op:
Boogerd, Dekker, Herzog, Vroemen, Florant en nog een mystery guest![]()
Matschiner was zijn manager (net als van Herzog en Vroemen).quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:43 schreef Mani89 het volgende:
Ik ken die hele Florant niet? Waarom zou hij daar klant zijn? Ik zou Bram Som veel logischer vinden.![]()
Uit een interview met VK in 2012.quote:Vraag: Hoeveel Nederlanders gingen naar Humanplasma?
Matschiner: 'Dat weet ik niet.
Dat weet u wel. '
Nederlands als in 'nationaliteit' of van een Nederlands team?'
Nederlanders. Drie?
'Nee. Minder. Wat denk jij?'
En dan niet alleen renners?
'Twee maar. Aan wie denk je?'
Ik dacht aan Simon Vroemen. Mensen zeiden: Thomas Dekker ging naar Fuentes en naar Humanplasma.
(Zegt niks)
Als het Dekker niet was, was het Boogerd. Ik denk dat hij daar was.
'Yeah. En wie nog meer?'
Als Dekker het niet was, blijven er twee over. De namen van Posthuma en Weening doken op. Ze zijn ondervraagd. Het klopt niet, denk ik.
'Dat denk ik ook. Er waren twee Nederlanders.'
Enige detail
Dat in totaal drie voormalige Rabobankrenners en een andere Nederlandse sporter in Wenen aan het infuus hebben gelegen, is het enige detail dat hij verder nog prijsgeeft. Toch voelt Matschiner wel de behoefte om de rol van Joost Posthuma en Pieter Weening toe te lichten.
Ze zijn, net als andere (ex-)Raborenners door de Weense politie ondervraagd over mogelijke betrokkenheid bij Humanplasma. De twee zijn ten onrechte gebrandmerkt, vindt Matschiner. 'Want hen heb ik nooit ontmoet.'
http://www.volkskrant.nl/(...)komen-die-kwam.dhtml Posthuma en Weening dus niet."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Zelfde middeltje als Yohan Blakequote:International Peru betrapt op doping
De Peruaanse voetbalitnernational Joel Sanchez mag twee jaar geen noppen onderbinden. De aanvallende middenvelder werd op 12 oktober vorig jaar positief getest op een stimulerend middel en is door wereldvoetbalbond FIFA voor twee jaar geschorst.
Bij de dopingtest na het kwalificatieduel voor het WK van 2014 wees op de aanwezigheid van methylhexaneamine, een middel dat de alertheid verhoogt, de vermoeidheid vermindert en bovendien gebruikt wordt als bestandsdeel van sommige partydrugs.![]()
![]()
Om die twee hing toch altijd wel een luchtje. Toch heel anders dan bij bijvoorbeeld Tankink en Gesink.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Uit een interview met VK in 2012.
http://www.volkskrant.nl/(...)komen-die-kwam.dhtml Posthuma en Weening dus niet.
Uit de tekst haal ik dan: Boogerd, TD, Rasmussen en Vroemen.![]()
Ook een interessant stukje:Een Oostenrijkse renner bij een Italiaans team dus. Gerrit Glomser, het ex-liefje van Dione de Graaff? Reed bij Saeco en Lampre.quote:Matschiner zegt alle andere renners, roeiers, atleten en wintersporters te kennen die tussen 2003 en 2006 hun bloed lieten aftappen in het pand tegenover het Centraal Station van Wenen. Alle 37, op één na. 'Diegene was al weg toen ik op Humanplasma werd geattendeerd.'
Eind 2004 kwam hij het bestaan van de bloedbank te weten. Die stelde op verzoek van de Oostenrijkse bondscoaches roeien (Martin Kessler) en skilopen (Walter Mayer) zijn deuren open voor, toen nog, legale bloedafnames. Het bloed kon dan later weer bij de sporter worden ingebracht, zodat die daarvan in wedstrijdverband profiteerde.
Op peppen
De samenwerking met Humanplasma was bedoeld om de Oostenrijkse sport op te peppen. Matschiner: 'De roeicoach zei: iedereen doet dit al (bloeddoping, red.), kunnen jullie dit ook voor Oostenrijkers mogelijk maken?'
Een nationale aangelegenheid was Humanplasma al gauw niet meer. Dat in de Weense Alserbachstrasse een plek bestond waar sporters hun bloed konden laten opslaan, verspreidde zich als een lopend vuurtje onder sporters in binnen- en buitenland.
Matschiner (36) had als oud-atleet al geëxperimenteerd met vrijwel alle denkbare vormen van doping, zoals epo, steroïden, groeihormonen en testosteron. Hij had bovendien een netwerk in de sport opgebouwd en fungeerde als persoonlijk begeleider van diverse atleten, zoals de Nederlandse steeplechaseloper Simon Vroemen.
In hoog tempo groeide hij uit tot de onmisbare schakel tussen de atleten en de bloedbank. Andere tussenpersonen trokken hun handen ervan af. 'Bij mijn eerste bezoek had ik er drie (sporters, red.) bij me. En plotseling had ik ze ineens allemaal. Want niemand wilde er meer wat mee te maken hebben.'
Mond-tot-mondreclame
Hij hoefde nooit moeite te doen om klanten te werven. Mond-tot-mondreclame van de sporters was genoeg. 'Het ging vanzelf', zegt hij.
'Een Oostenrijkse renner die voor een Italiaanse ploeg reed, nam de twee beste Italianen mee. Dan heb je ineens een wereldkampioen wielrennen op de weg, ritwinnaars in de Giro en zelfs de winnaar van de Giro over de vloer. Vervolgens komt een Nederlander die zegt: een goede vriend van mij is een atleet, kan hij ook eens meekomen? O ja, geen probleem.'
Of het hier om Boogerd en Vroemen gaat? Het blijft gissen, want Matschiner heeft zijn dekking weer op orde. Namen noemt hij zogezegd niet meer, deze woensdagavond.
Italiaanse WK op de weg. Mooie Mario lijkt me. Reed ook bij Saeco.
Winnaar Giro? Cunego waarschijnlijk, of misschien Simeoni. Reden rond die tijd beide voor Saeco en Lampre.
[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 02-03-2013 22:04:00 ]"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Totschnig reed bij Polti, maar Glomser reed in 2006 inderdaad in Italiaanse dienst.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:57 schreef marcodej het volgende:
Ook een interessant stukje:
[..]
Een Oostenrijkse renner bij een Italiaans team dus. Gerrit Glomser, het ex-liefje van Dione de Graaff? Reed bij Saeco en Lampre.
Italiaanse WK op de weg. Mooie Mario lijkt me. Reed ook bij Saeco.![]()
Glomser is inderdaad de enige logische optie als ik zo op wikipedia kijk.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Totschnig reed daar half jaren '90. Reed in de periode waar het over ging voor Gerolsteiner. Ook zo'n heerlijk team btw.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:05 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Totschnig reed bij Polti, maar Glomser reed in 2006 inderdaad in Italiaanse dienst."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Nog een gevonden:quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:09 schreef marcodej het volgende:
[..]
Totschnig reed daar half jaren '90. Reed in de periode waar het over ging voor Gerolsteiner. Ook zo'n heerlijk team btw.
wijlen Andreas Matzbacher![]()
Dat klopt niet volgens mij.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Matschiner was zijn manager (net als van Herzog en Vroemen).![]()
Als ik losseveter.nl mag geloven noemt Matschiner op zijn website in 2008 Florant als een van zijn atleten. Maar er is idd zeer gerede twijfel over zie ik.quote:"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ik las hetzelfde inderdaad.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als ik losseveter.nl mag geloven noemt Matschiner op zijn website in 2008 Florant als een van zijn atleten. Maar er is idd zeer gerede twijfel over zie ik.![]()
Hij heeft mij nog een uitgebreider antwoord teruggestuurd zie ik nuquote:Op maandag 25 februari 2013 20:51 schreef Mani89 het volgende:
Jammer de pammer, het grote boze wielrennen is weer de klostwitter:KeesJongkind twitterde op maandag 25-02-2013 om 20:49:22@marcodej aan de orde komt wat is bewezen. Koss hebben we uitgezocht, maar in het justitieel onderzoek is zijn naam niet gevonden... reageer retweet
quote:Uiteraard wordt in het item gemeld dat Conconi met atleten en langlaufers werkte. Maar Koss kunnen wij niet bewijzen. We zijn er zeker achteraan gegaan. De mensen die bij het onderzoek naar Conconi betrokken waren, zijn de naam van Koss echter niet tegengekomen. Er wordt ook gesuggereerd dat er foto's bestaan waarop Koss met Conconi te zien is. Die foto's hebben wij niet kunnen vinden. Het zijn wat ons betreft (zeer hardnekkige) geruchten die voor ons op dit moment niet hard te maken zijn. Maar we blijven spitten.
Gr. Kees![]()
Die reed natuurlijk ook niet op een broodje pindakaas rond.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 21:17 schreef Felagund het volgende:
De andere Dekker? Of zat die niet bij Matschiner?![]()
stel dat ze wel koss kunnen noemen, welke stap zijn we dan verder? want koss is jaren 90quote:Op zondag 3 maart 2013 19:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij heeft mij nog een uitgebreider antwoord teruggestuurd zie ik nu
[..]
krijg je weer zo'n antwoord, ja in die tijd deed iedereen het, nu is het veel schoner.
Het lijkt mij veel beter om in die verdachte blessures van de afgelopen tijd in andere sporten te duiken.![]()
ze kunnen moeilijk iets roepen op basis van geruchten, op tv moet je toch wel bewijs hebben
over schaatsen gesproken, ik vond het altijd verdacht dat Gianni Romme altijd alles won en plotseling niet eens meer een podium haalde. Misschien binnenskamers op de vingers getikt?![]()
nikkels kon hem geestelijk niet meer tunen/op de rails krijgen.quote:Op maandag 4 maart 2013 11:19 schreef planethugo het volgende:
ze kunnen moeilijk iets roepen op basis van geruchten, op tv moet je toch wel bewijs hebben
over schaatsen gesproken, ik vond het altijd verdacht dat Gianni Romme altijd alles won en plotseling niet eens meer een podium haalde. Misschien binnenskamers op de vingers getikt?![]()
Geen partydrug dus.quote:IJshockey-international Dijkstra betrapt op doping
Door: redactie
4-3-13 - 13:26 bron: ANP
De Nederlandse ijshockey-international Sander Dijkstra moet zich maandagavond voor de tuchtcommissie van de Nederlandse IJshockeybond verantwoorden voor vermeend dopegebruik.
De 26-jarig Dijkstra werd in oktober betrapt op een stof in zijn lichaam waardoor hij sneller zou herstellen. Dat meldde Henk Hoekstra, de voorzitter van Dijkstra's club UNIS Flyers uit Heerenveen, maandag.
Dijkstra mocht in afwachting van de hoorzitting bij de tuchtcommissie zijn wedstrijden blijven spelen. Het is nog onduidelijk of maandagavond al een uitspraak komt."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
En ook gewoon door mogen spelen.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oktober is 6 mnd later, ze hadden eerder geen tijd?
Moeilijk te vergelijken waar daar duurde het maar door vrijspraak van de Spaanse bond die schoon aan het vegen was. De UCI die niks naar buiten bracht, dat ze vervolgens weer met zijn alleen aan het rollebollen waren over wat nu te doen...quote:
Dit is gewoon doorspelen omdat ze een half jaar doen om een zaak te beginnen.
gebrek aan ervaring, is waarschijnlijk de eerste positieve test.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Moeilijk te vergelijken waar daar duurde het maar door vrijspraak van de Spaanse bond die schoon aan het vegen was. De UCI die niks naar buiten bracht, dat ze vervolgens weer met zijn alleen aan het rollebollen waren over wat nu te doen...
Dit is gewoon doorspelen omdat ze een half jaar doen om een zaak te beginnen.![]()
http://www.nu.nl/sport/33(...)lokhuijsen-orde.htmlDie dingen mogen ze wat mij betreft ook wel verbieden, hoewel het waarschijnlijk niet is vast te stellen of je echt op hoogte hebt getraind of dat je in zo'n valsspelerstent hebt gebivakkeerd.quote:Blokhuijsen trekt in het pre-olympische seizoen regelmatig zijn eigen plan bij TVM. Zo experimenteert de Noord-Hollander met een zuurstoftent, waarin hij een verblijf op hoogte simuleert om de aanmaak van rode bloedlichaampjes te stimuleren.![]()
dingen helpen niet, is normaal gezien een cover van EPOquote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
http://www.nu.nl/sport/33(...)lokhuijsen-orde.html
[..]
Die dingen mogen ze wat mij betreft ook wel verbieden, hoewel het waarschijnlijk niet is vast te stellen of je echt op hoogte hebt getraind of dat je in zo'n valsspelerstent hebt gebivakkeerd.![]()
Bron? Ik betwijfel de werking ook, maar volgens mij is de wetenschap er nog niet over uit. Maar jij bent hier de expert.quote:
EDIT: stiekem ben je gewoon Harm Kuipers:
http://vorige.nrc.nl/dossiers/Doping/article1681905.ece
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2013 00:20:46 ]![]()
als ze hoogtetraining doen, dan zijn ze 24/7 en een aantal weken in ijle lucht, in zo'n tent slapen is maar 1/3 van 24 uur, dus gaat je lichaam daar nooit op reageren omdat je 2/3 op zeeniveau bent.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Bron? Ik betwijfel de werking ook, maar volgens mij is de wetenschap er nog niet over uit. Maar jij bent hier de expert.![]()
Dan slaap je toch een paar maanden elke nacht in zo'n tent?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als ze hoogtetraining doen, dan zijn ze 24/7 en een aantal weken in ijle lucht, in zo'n tent slapen is maar 1/3 van 24 uur, dus gaat je lichaam daar nooit op reageren omdat je 2/3 op zeeniveau bent.![]()
nee, want die andere 16 uur ben je weer in normale lucht, dus zal het nooit effect hebben.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:25 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dan slaap je toch een paar maanden elke nacht in zo'n tent?
EPO werkt veel beter en makkelijker.![]()
Maarten van der Weijden bracht er vrijwel alle tijd buiten de trainingen in door om maximaal effect te hebben. Niet alleen slapen.DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Van welke sporter denkt thefxr eigenlijk dat die geen doping gebruikt? Zijn buurjongen van 7?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:49 schreef rubbereend het volgende:
Maarten van der Weijden bracht er vrijwel alle tijd buiten de trainingen in door om maximaal effect te hebben. Niet alleen slapen.![]()
volgens mij gaat het zo, ze zetten s'avonds een microdosis EPO en dmv de ijle lucht in die tent, werkt dit als een booster voor de aanmaak van rode bloedlichaampjes, op zichzelf staand kan ik het voordeel niet in zien.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:49 schreef rubbereend het volgende:
Maarten van der Weijden bracht er vrijwel alle tijd buiten de trainingen in door om maximaal effect te hebben. Niet alleen slapen.
Wie gelooft er nu dat hij die gouden plak clean heeft behaald onder VDHB's begeleiding?![]()
ik kan er ook niks aan doen, ik heb de sportwereld niet gecreëerd.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van welke sporter denkt thefxr eigenlijk dat die geen doping gebruikt? Zijn buurjongen van 7?![]()
Je zou een film moeten maken, FXR. 'Alles is doping', misschien dat Carice van Houten de hoofdrol wel wil spelen. Boogie als tegenspeler en Matschiner doet de catering.![]()
Jammer dat atje keulen-deelstra, rie mastenbroek en fanny blankers-koen geen cameo's meer kunnen spelen.Het gaat slecht, verder gaat het goed.![]()
en zoals vaker, ben je de zaken aan het bagatelliseren, je werkt zelf in de topsport wereld?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 07:41 schreef Ericr het volgende:
Je zou een film moeten maken, FXR. 'Alles is doping', misschien dat Carice van Houten de hoofdrol wel wil spelen. Boogie als tegenspeler en Matschiner doet de catering.![]()
Ik ben inderdaad een mol, je mag me wel Harm noemen als je dat wil.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en zoals vaker, ben je de zaken aan het bagatelliseren, je werkt zelf in de topsport wereld?![]()
waarom wordt een ijshockeyer die betrapt wordt op een verboden middel na een proces van niks voor een jaar voorwaardelijk geschorst? Gaat toch nergens over
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Je trekt altijd weer zaken uit het verband, alsof ik zeg dat iedereen doping gebruikt, dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij er van, omdat jij denkt dat er nl weinig doping wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad een mol, je mag me wel Harm noemen als je dat wil.![]()
Dat denk ik helemaal niet, dat maak jij er weer van. Alleen ontbreekt bij jou iedere nuance.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Je trekt altijd weer zaken uit het verband, alsof ik zeg dat iedereen doping gebruikt, dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij er van, omdat jij denkt dat er nl weinig doping wordt gebruikt.
In topsport wordt gebruikt, fact of life. Op lager niveau wordt ook genoeg gebruikt, fact of life. Om echter tot topprestaties te komen hoef je lang niet altijd iets te gebruiken. Om te winnen misschien wel maar zolang dat niet bewezen kan worden hebben sommige sporten het voordeel van de twijfel. Zeker de sporten waar geld bij moet en de beloning nihil is als je iets presteert. Natuurlijk zal er ook in die sporten gebruikt worden maar minder dan in sporten waar je met wat spuiten en slikken er fors voor beloond wordt als je goed presteert.![]()
Dat er bij mij nuance ontbrak wist je nog niet? er wordt mij nuance opdrongen, omdat het jullie benchmark is? ik geeft de sporter na decennia van leugens, geen voordeel van de twijfel meer, dat is hun schuld niet de mijne, ik stond niet achter ze met een pistool in de nek, dat ze in de media alles bij elkaar moeten liegen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat denk ik helemaal niet, dat maak jij er weer van. Alleen ontbreekt bij jou iedere nuance.
In topsport wordt gebruikt, fact of life. Op lager niveau wordt ook genoeg gebruikt, fact of life. Om echter tot topprestaties te komen hoef je lang niet altijd iets te gebruiken. Om te winnen misschien wel maar zolang dat niet bewezen kan worden hebben sommige sporten het voordeel van de twijfel. Zeker de sporten waar geld bij moet en de beloning nihil is als je iets presteert. Natuurlijk zal er ook in die sporten gebruikt worden maar minder dan in sporten waar je met wat spuiten en slikken er fors voor beloond wordt als je goed presteert.
Er wordt in Brazilian jiu-jitsu niet getest en ze zitten er allemaal aan, ze willen allemaal winnen, juist omdat er niet getest wordt kunnen ze met het goedkope spul, goede resultaten worden behaald, als er wel getest wordt, moet je aan de duurdere spullen en een dopingdokter inhuren wat ook weer geld kost. sterker nog met de CERA zetten ze gewoon hun leven op het spel. Ik zie geld niet als de grootste motivatie om te gebruiken.![]()
Ik neem mensen zonder nuance niet serieus omdat het leven niets anders dan nuance is.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat er bij mij nuance ontbrak wist je nog niet? er wordt mij nuance opdrongen, omdat het jullie benchmark is? ik geeft de sporter na decennia van leugens, geen voordeel van de twijfel meer, dat is hun schuld niet de mijne, ik stond niet achter ze met een pistool in de nek, dat ze in de media alles bij elkaar moeten liegen.
Er wordt in Brazilian jiu-jitsu niet getest en ze zitten er allemaal aan, ze willen allemaal winnen, juist omdat er niet getest wordt kunnen ze met het goedkope spul, goede resultaten worden behaald, als er wel getest wordt, moet je aan de duurdere spullen en een dopingdokter inhuren wat ook weer geld kost. sterker nog met de CERA zetten ze gewoon hun leven op het spel. Ik zie geld niet als de grootste motivatie om te gebruiken.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
dan weet je weinig van het leven....quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:00 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik neem mensen zonder nuance niet serieus omdat het leven niets anders dan nuance is.![]()
Of juist heel veel.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dat vind ik nu een voorbeeld van een uitspraak zonder nuance.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:16 schreef Ericr het volgende:
Zwart/wit visie is voor borderliners, misschien dat trollen in R&P je beter past.![]()
Daar vraag je dan ook om. Actie/reactie. Ook al vraag ik me eigenlijk af waarom ik nog op je reageer. Buiten het topic ontsporen draag je weinig bij. Mijn reactie evenmin overigens.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:19 schreef THEFXR het volgende:
Dat vind ik nu een voorbeeld van een uitspraak zonder nuance.![]()
Jij vind dat ik weinig bijdraag, maar je presenteert het weer als een feit, ongenuanceerd.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:23 schreef Ericr het volgende:
[..]
Daar vraag je dan ook om. Actie/reactie. Ook al vraag ik me eigenlijk af waarom ik nog op je reageer. Buiten het topic ontsporen draag je weinig bij. Mijn reactie evenmin overigens.
ik weet iig wel dat ik anderen niet censureer en ze dwingt om ongenuanceerd te posten, terwijl het andersom wel wordt geprobeerd.![]()
Zijn bloedzakje is vast al 'kwijtgeraakt', veel zal het dus niet betekenen. Toch grappig om altijd weer te lezen hoe Contador praat over dopinggebruikers, alsof hij zelf gelooft dat hij onschuldig is.quote:Alberto Contador has told Spanish sports daily MARCA that he hopes that, “for the good of cycling,” the Operación Puerto trial will be as far-reaching as possible and that he was willing to hand over his DNA to clarify “everything for once and for all.”
Speaking about the huge media interest in the arrival of Operación Puerto at the Madrid courts a mere seven years after the police investigation took place, Contador said: “I hope it is useful for something, and for the good of cycling, that we get to the bottom of this. That way, if things are done well and the case is completed correctly, we can finally talk starting about sport.”
Contador was originally due to testify in the Puerto trial but it was finally decided that his witness statement would not be necessary. However, he told MARCA that if required he would provide his DNA – a request made to all the riders who have testified in the case.
“I wouldn’t think about it for a moment,” Contador said. “I would hand it over the moment they asked for it so that everything could be clarified for once and for all.”![]()
![]()
"Nee hoor echt. Rasmussen het vuur aan de schenen leggen in de Tour van 2007 als betrekkelijke nobody was allemaal bammetje pindakaas."![]()
quote:Schaatsster Claudia Pechstein vindt dat de antidopingcontroleurs haar wel erg vaak opzoeken. De 41-jarige Duitse schrijft dat op haar website. In de afgelopen acht dagen werd ze vijf keer gecontroleerd. In de twee jaar sinds ze terugkeerde van een dopingschorsing klopten de controleurs 105 keer bij Pechstein aan, waarvan 86 keer onaangekondigd.
"Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat er ergens op de wereld nog een atleet is die in zo'n korte tijd zo streng gecontroleerd is", schrijft Pechstein. Haar advocaat heeft dan ook zijn beklag gedaan bij de mondiale antidopingwaakhond WADA over de ongelijke behandeling van zijn cliënt.
Pechstein geeft overigens aan dat ze er niets op tegen heeft om dagelijks 'of zelfs twee maal per dag' gecontroleerd te worden. Dan moeten andere sporters echter wel hetzelfde behandeld worden, vindt ze. "Alleen als alle sporters, in welke sport dan ook, gelijk behandeld worden is deze strijd zinvol en alleen dan zijn ook resultaten mogelijk."![]()
Nu Armstrong niet helemaal de waarheid zei hebben we bij deze de nieuwe 'meest gecontroleerde atleet'![]()
Ze zullen wat vermoedens hebben nadat het eerder niet helemaal jofel was.
Er was geen AC bloedzak, dus dan kan je zoiets makkelijk toegeven. Niet dat hem anders ooit iets gevraagd zou worden.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:49 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Zijn bloedzakje is vast al 'kwijtgeraakt', veel zal het dus niet betekenen. Toch grappig om altijd weer te lezen hoe Contador praat over dopinggebruikers, alsof hij zelf gelooft dat hij onschuldig is.![]()
Zn pa.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:38 schreef Cavalier het volgende:
Op basis waarvan is Pieter van den Hoogenband (hier) zo verdacht?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
http://www.dopingzaak.nl/(...)-van-den-hoogenband/quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:38 schreef Cavalier het volgende:
Op basis waarvan is Pieter van den Hoogenband (hier) zo verdacht?![]()
Thijs danst in het rond en sleept vaten bier aan op de redactie
De Grote Boogerd is ten val gebracht!Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Dat lijkt me niet. Dit verhaal is volgens mij niet eens van Zonneveld.quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:14 schreef Szura het volgende:
Thijs danst in het rond en sleept vaten bier aan op de redactie
De Grote Boogerd is ten val gebracht!"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
NOS maakte al geen gebruik meer van zijn diensten. Boogerd wilde dat zelf overigens ook niet meer.quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:13 schreef Pino112 het volgende:
De NOS zal hem nu ook wel ontslaan, net zoals ES bij Danny."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Tijdelijk of definitief?quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
NOS maakte al geen gebruik meer van zijn diensten. Boogerd wilde dat zelf overigens ook niet meer.![]()
Begrijpelijk. Ik zou er ook geen zin in hebben om dagenlang tussen Dijkstra en Ducrot te zitten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
NOS maakte al geen gebruik meer van zijn diensten. Boogerd wilde dat zelf overigens ook niet meer.
Achja, dit nieuws doet me verder niet veel. Het is niet zo alsof ik nu met terugwerkende kracht niet meer geniet van zijn etappewinst in de Tour van 2002, ofzo.
Ben wel benieuwd wie het volgende slachtoffer is. Gaat men nu alle pijlen richten op Dekker of wordt er gekeken naar renners die nog wel actief zijn?Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Wie bij NRC schrijft hier dan over?quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Dit verhaal is volgens mij niet eens van Zonneveld.
Boogerd blijft een held jaLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Dit stukje op nrc.nl was iig van Maarten Scholten. De onthulling van die 17.000,- aan dope was bijv. ook niet van Zonneveld, maar van Derix en De Groot.quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:28 schreef Szura het volgende:
[..]
Wie bij NRC schrijft hier dan over?
Boogerd blijft een held ja"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
quote:Boogerd bekent dopinggebruik
Boogerd heeft het dopinggebruik bekend in een exclusief tv-interview met de NOS
Michael Boogerd heeft het gebruik van doping toegegeven. De voormalig kopman van de Rabobank Wielerploeg bekende in een exclusief televisie-interview met NOS Sport dat hij van 1997 tot het einde van zijn carriere in 2007 gebruik maakte van EPO, bloedtransfusies en cortisonen. Het interview is vanavond, woensdag 6 maart, te zien om 19.00 uur op Nederland 1.
Boogerd erkende dat zijn grootste en meest heroïsche overwinning - de zege in de bergetappe naar La Plagne tijdens de Tour de France van 2002 - valt binnen het tijdvak waarin hij doping gebruikte. "Ik besef dat die zege in de ogen van het publiek nu misschien besmet zal zijn'', zei hij tegen NOS-verslaggever Kees Jongkind. Dezelfde schaduw ligt na vandaag over zijn zege in de Amstel Gold Race van 1999.
"Gebruikte in periodes"
Boogerd zei dat hij in de bewuste tien jaren niet continu verboden middelen had gebruikt. "Het was in periodes, meestal trainingsperiodes, ter voorbereiding op wedstrijden. Ik heb ook vaak genoeg de Tour schoon gereden.''
Hij begon in 1997 met EPO en nam later zijn toevlucht tot bloedtransfusies. "EPO werd te riskant. Ze konden het op zeker moment beter opsporen, daarom ging ik op zoek naar iets anders", aldus Boogerd.
"Ik heb het gedaan"
Via connecties kwam hij in Wenen terecht, bij Humanplasma, een bloedbank annex laboratorium. Boogerd daarover: "Ik heb het gedaan. Ik ben naar Wenen gevlogen en heb daar gebruik gemaakt van bloedtransfusies. Ik liet bloed afnemen met het doel het later weer in te brengen. Punt."
Boogerd is de achtste oud-wielrenner van Rabobank die het gebruik van doping opbiecht. Waar veel van zijn vroegere ploeggenoten teamarts Geert Leinders aanwezen als adviseur en verstrekker van de dopingprodukten hield Boogerd zich op de vlakte. "Ik noem geen namen. Ik heb me goed laten informeren en ben vervolgens zelf op zoek gegaan. Het was mijn verantwoordelijkheid, mijn keus." EPO haalde Boogerd naar eigen zeggen gewoon in Nederland.
Geen namen
Boogerd ging op geen enkel moment in op namen en wenste evenmin in detail te treden over mogelijke dopingnetwerken en systemen. "Ik praat voor mezelf en niet over anderen", zei hij enkele keren. Met bekende dopingdoktoren als Francesco Conconi, Michele Ferrari en Eufemiano Fuentes had hij naar eigen zeggen nooit contact gehad.
Boogerd bevestigde wel contact te hebben gehad met Stefan Matschiner, de spil binnen het Weense dopingnetwerk. Op eerdere uitspraken van Matschiner dat zes Nederlanders uit twee verschillende takken van sport client waren in Wenen, ging Boogerd niet in. "Ik ben alleen naar Wenen gegaan."
"Vanzelfsprekendheid"
Tijdens zijn bekentenis schetste Boogerd een beeld van de wielercultuur in de jaren '90. In dat klimaat was doping welhaast een vanzelfsprekendheid. "Je staat op zeker moment voor een duivels dilemma." Boogerd vertelde over de Waalse Pijl van 1994, toen drie renners van de Italiaanse formatie Gewiss de rest van het peloton kleineerden.
In de jaren daarna ving Boogerd in het peloton steeds vaker signalen op over praktijken waarmee de concurrentie zich bezighield. Boogerd: "Ik wilde meedoen in top. In '97 was voor mij het keerpunt, toen heb ik de keus gemaakt."![]()
twitter:timvanlieshout twitterde op woensdag 06-03-2013 om 01:49:25Ok. Nu dus officieel echt klaar met de wielersport. Wat een criminele praktijken in die sport. #Boogerd reageer retweet
En wie is dat?quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:52 schreef marcodej het volgende:
twitter:timvanlieshout twitterde op woensdag 06-03-2013 om 01:49:25Ok. Nu dus officieel echt klaar met de wielersport. Wat een criminele praktijken in die sport. #Boogerd reageer retweet
![]()
![]()
Wel treurig eigenlijk, hij zegt ook gewoon dat hij liever wielrenner was geweest in een andere periode, wel begrijpelijk als je de verhalen de laatste tijd leest en hoort. Al die artsen, ploegleidingen en renners die aanzetten tot doping, die moeten ze eigenlijk heel zwaar straffen. Allemaal weg uit de wielersport.quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:59 schreef Pino112 het volgende:
Nu ook beeld op http://nos.nl/artikel/481356-boogerd-bekent-dopinggebruik.html![]()
Haha, wat een domheid.quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:52 schreef marcodej het volgende:
![]()
Ziet er veelbelovend uit. Deze man kan tenminste in 1 minuut helder uitleggen waar hij wel en niet spijt van heeft, iets wat Lance in 2 uur niet voor elkaar kreeg.quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:59 schreef Pino112 het volgende:
Nu ook beeld op http://nos.nl/artikel/481356-boogerd-bekent-dopinggebruik.html![]()
Iedereen die wat voorstelde heeft zwaar gebruikt in die tijd. Dat de Belgen en de Zuid-Europese renners hun mond dicht houden maakt ze niet minder schuldig.
Wel vreemd dat er bijna niemand gepakt werd.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Dit idd.quote:Op woensdag 6 maart 2013 06:36 schreef Pedroso het volgende:
Wel vreemd dat er bijna niemand gepakt werd.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ik hoop dat ze in België de beerput ook eens opentrekken met die dubieuze ploegartsen en Gilbert die in z'n juniorentijd al aan de EPO zat
Ik ken een generatiegenoot en ex ploegmaat van Gilbert die niet mee mocht met bepaalde koersen omdat hij geen doping wilde gebruiken. Toen is de Belgische juniorenselectie met oa Gilbert bij de Franse grens gepakt met een auto vol rommel.
Is toen allemaal afgekocht![]()
![]()
Doet de Telegraaf nu net alsof zij de scoop hebben?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Die zal ook wel aan zijn zoon gaan denkenquote:Op woensdag 6 maart 2013 07:12 schreef Evertjan het volgende:
en Erik Dekker houd zijn mond nog altijd dicht
Belgische toppers uit die tijd zoals Museeuw en VDB hebben toch allang bekend ?quote:Op woensdag 6 maart 2013 06:36 schreef Pedroso het volgende:
Iedereen die wat voorstelde heeft zwaar gebruikt in die tijd. Dat de Belgen en de Zuid-Europese renners hun mond dicht houden maakt ze niet minder schuldig.
Wel vreemd dat er bijna niemand gepakt werd.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
Volgens mij welquote:Op woensdag 6 maart 2013 08:28 schreef TheVulture het volgende:
Die dikke zal wel weer met z'n broek op de enkels zitten![]()
![]()
Van zo'n Telegraaf is het zo hypocriet eigenlijk. Jarenlang Boogerd en al die anderen vereren en er geld aan verdienen...
Voor het bedrijf Rabobank geldt dat helemaal.![]()
De Telegraaf heeft hypocriet zijn binnen de Nederlandse journalistiek zo ongeveer uitgevonden.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:45 schreef Tommeke het volgende:
Van zo'n Telegraaf is het zo hypocriet eigenlijk. Jarenlang Boogerd en al die anderen vereren en er geld aan verdienen...
Voor het bedrijf Rabobank geldt dat helemaal.
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Dus ook bekennen dat al zijn successen gehaald zijn met doping en dat hij er pas klaar mee was toen hij stopte met wielrennen, er zijn er die dat anders hebben gedaan. Hier hoef je in elk geval geen twijfels bij te hebben of hij de waarheid spreekt of niet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Het valt me wel op dat hij zegt de tour ook wel eens schoon te hebben gereden en vooral tijdens trainingsperiodes gebruikt te hebben. Ik dacht dat bloedtransfusies vooral nuttig waren tijdens grote rondes eigenlijk. Alleen om beter te kunnen trainen lijkt het me wat omslachtig.![]()
Arme Gert Jakobs. Hoe kan hij nu ooit nog iemand vertrouwen?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Als je er vanuit gaat dat je als je gebruikt op training en niet tijdens de koers, dat je dan de koers "clean" gereden hebt , dan ben je toch ook niet goed wijs eigenlijk ...quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:55 schreef Saysem het volgende:
Het valt me wel op dat hij zegt de tour ook wel eens schoon te hebben gereden en vooral tijdens trainingsperiodes gebruikt te hebben. Ik dacht dat bloedtransfusies vooral nuttig waren tijdens grote rondes eigenlijk. Alleen om beter te kunnen trainen lijkt het me wat omslachtig.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
quote:"Leinders wordt ten onrechte spilfiguur genoemd"
wo 06/03/2013 - 07:48 Michael Boogerd neemt het op voor Geert Leinders, de voormalige ploegdokter van Rabobank. "Verschrikkelijk hoe hij nu wordt neergezet", zegt de oud-renner van het team.
De voorbije maanden kwam Geert Leinders in opspraak. Het parket van Dendermonde is een onderzoek begonnen.
"Ik vind het verschrikkelijk hoe Leinders nu wordt neergezet. Ten onrechte wordt hij een spil in een dopingnetwerk genoemd", zegt Michael Boogerd, in De Telegraaf.
Volgens Boogerd, die zijn dopinggebruik bekend heeft, was er bij Rabobank geen sprake van een dopingcultuur.
"Ik heb in alle boeken van oud-verzorgers en oud-renners gelezen wat er onder andere bij Festina en US Postal gebeurde. De praktijken waarover ik in die boeken las, heb ik bij Rabobank nooit gezien."
"Het dopinggebruik bij die ploegen was voor mij een hele andere wereld. Sommige media lijken nu boven water te willen halen dat er eenzelfde cultuur binnen Rabobank was. In mijn beleving was het absoluut niet zo.""Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik vraag me af hoe het dan zit met dat verhaal dat de ploeg in de tour van 96 gestructureerd had gebruikt, en Boogie notabene een etappe won. Hij zegt nu pas vanaf 1997 te zijn gaan gebruiken.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:51 schreef heywoodu het volgende:
Dus ook bekennen dat al zijn successen gehaald zijn met doping en dat hij er pas klaar mee was toen hij stopte met wielrennen, er zijn er die dat anders hebben gedaan. Hier hoef je in elk geval geen twijfels bij te hebben of hij de waarheid spreekt of nietIn the coolest little capital of the world![]()
quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:28 schreef TheVulture het volgende:
Televaag had inkt over zeker, met hun 'EXCLUSIEF'
![]()
![]()
Op de redactie van de Telegraaf ligt nu een exemplaar waar Raymond Kerckhoffs 6 keer overheen is gekomen.
En Kerckhoffs met zijn kop op de voorpagina zeker?![]()
![]()
die kerckhoffs
Zou Boogerd alleen mogen blijven bij de NOS als het exclusief bij hun werd gedaan?Were making, were making!
Radio Soulwax!![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Heeft hij niet een interview met allebei gedaan gewoon?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Die bolle zat net bij WNL en ik kreeg idd de indruk dat Boogie zijn bekentenis daar had gedaan, zonet las ik dus dat dat niet zo wasquote:Op woensdag 6 maart 2013 08:28 schreef TheVulture het volgende:
know'm sayin?
word? word.![]()
http://www.telegraaf.nl/t(...)_De_Telegraaf__.html
http://www.telegraaf.nl/t(...)iecht_Boogerd__.html
http://www.telegraaf.nl/t(...)erd_zag_blauw__.html
http://www.telegraaf.nl/t(...)OOGERD_BEKENT__.html
Dit had niet in één artikel gekund?_
Hier een video: http://www.telegraaf.nl/t(...)ogerd__video___.html
Ohnee, beeld van NOS.![]()
![]()
neeeeee want het is sensatie!!quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:17 schreef Pino112 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_De_Telegraaf__.html
http://www.telegraaf.nl/t(...)iecht_Boogerd__.html
http://www.telegraaf.nl/t(...)erd_zag_blauw__.html
http://www.telegraaf.nl/t(...)OOGERD_BEKENT__.html
Dit had niet in één artikel gekund?_
ik heb ook al 20 items getimed staan voor vandaag, en wij hebben de scoop!Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Wel een foto van jezelf er bij plaatsen hé,quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:18 schreef franklop het volgende:
[..]
neeeeee want het is sensatie!!
ik heb ook al 20 items getimed staan voor vandaag, en wij hebben de scoop!.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Droeftoeter die Kerckhofs
ik mis de rest van de doping, HGH, testo en afslankmiddel.quote:Op woensdag 6 maart 2013 06:31 schreef Ambrosius het volgende:
Epo, bloedtransfusies en cortisonen. En hij heeft er spijt van, ok.
en clean de tour rijden? die gast is niet wijs, we weten iig wel nu wat zijn depressie veroorzaakt heeft, stonecold stoppen met die zooi en daar ga je.![]()
Dááág.quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:52 schreef marcodej het volgende:
We zullen je niet missen.![]()
gesoept op de achtergrond bij Boogiequote:Op woensdag 6 maart 2013 09:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel een foto van jezelf er bij plaatsen hé,.
Onverwacht zeg.If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!![]()
Eigenlijk een beetje een anti-climax na al die verhalen die we al hebben gehoord. Nu Dekker nog en we kunnen een hoofdstuk afsluiten.![]()
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Het nieuwste wapen in de anti-doping wedloop: 8-jarige jongetjes!
http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/1591231/2013/03/06/8-jarig-ventje-trekt-Boogerd-over-de-streep-voor-bekentenis.dhtml![]()
Jaja, daar is 'ie weer...quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik mis de rest van de doping, HGH, testo en afslankmiddel.
en clean de tour rijden? die gast is niet wijs, we weten iig wel nu wat zijn depressie veroorzaakt heeft, stonecold stoppen met die zooi en daar ga je.![]()
Zat er verder natuurlijk aan te komen. Verder een duidelijk verhaal en tsja, Boogerd blijft gewoon wel een held, want juist dat hij zelden won maakte hem wel een toffe renner.
Opmerking over Leinders vind ik wel opvallend, want het slaat inderdaad nergens op dat de (Nederlandse) media nergens een nuance aanbrengen tussen het gebruik bij Rabo en bijv. US Postal.
Rabo heeft geen tests afgekocht bij de UCI, of mensen bedreigd of een staf van 4/5 dopingdoktoren gehad met een intimidatiecultuur van hier tot Tokyo...
Maar ja, lekker makkelijk scoren is hier het niveau, dan kan 'kritische consument en PvdA-lid' Tim van Lieshout lekker dat soort bagger blijven plaatsen op Twitter als reactie...
Jack does it in real time...![]()
quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:11 schreef Ericr het volgende:
Gaan ze nu al zijn tweede plaatsen afnemen?![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:25 schreef THEFXR het volgende:
we weten iig wel nu wat zijn depressie veroorzaakt heeft, stonecold stoppen met die zooi en daar ga je.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
En de titel van 'Sterren dansen op het IJs'quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:11 schreef Ericr het volgende:
Gaan ze nu al zijn tweede plaatsen afnemen?
Vallen door het ijs.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:28 schreef OProg het volgende:
[..]
En de titel van 'Sterren dansen op het IJs'
En bij Giel: http://giel.vara.nl/media/215797quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:31 schreef Slobeend het volgende:
http://www.bnr.nl/?servic(...)9982&audioId=1820033
De Mart.![]()
ik vond het eigenlijk.. eehm, mag ik dat zeggen op de radio? ja ik doe het gewoon: kut.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:31 schreef Slobeend het volgende:
http://www.bnr.nl/?servic(...)9982&audioId=1820033
De Mart.
mart reageert alsof hij voor het eerst hoort van doping in het wielrennen.In the coolest little capital of the world![]()
Tegenover NRC Handelsblad deed Boogerd in 2011, aan de vooravond van de Tour waarin hij als expert debuteerde in het commentatorhokje van de NOS, zijn betrokkenheid bij het Weense dopingschandaal af als “een broodje aap”. Ook Lance Armstrong, Robert Gesink en de Raboploeg passeerden de revue.
NRC-journaliste Danielle Pinedo sprak Boogerd aan de vooravond van de vierde Ronde van Frankrijk die hij als ex-renner vanaf de zijlijn zou meemaken. In zijn actieve carriere won hij twee fraaie Tour-etappes.
Klavertje vier
In 1996 reed Boogerd zijn eerste Tour. De avond voor vertrek gaf zijn moeder hem een doosje met een klavertje vier.
“‘Veel geluk’, zei zij. Ik hing het gelijk om mijn hals. Toen ik een paar weken later finishte – ik had één etappe op mijn naam geschreven – stond mijn moeder bij de Arc de Triomphe. Terwijl ik mijn ereronde reed, ontwaarde ik haar in de massa. ‘Kijk ma’, riep ik wijzend op mijn kettinkje. ‘Het heeft geluk gebracht.’ Ik moet er nog altijd om janken, gek hè?”
Koninginnerit
Boogerd stelde zich tijdens het interview met NRC in die zomer van 2011 voor dat “mensen vaak precies weten wat ze deden” op de dag van zijn tweede Touretappezege; de “laatste (2002) mooie overwinning” van een Nederlander in de Ronde van Frankrijk.
“Een kilometer voor de streep realiseerde ik mij dat ik er als jongen altijd van gedroomd had: een belangrijke Touretappe winnen. Wat zouden mijn naasten denken? Zou Nederland nu op z’n kop staan? Het maakte mij rustig. Ik krijg nog altijd kippenvel als ik de beelden terugkijk. Yes, I did it! Dat heroïsche gevoel heb ik daarna nooit meer gehad. Ik ben dankbaar dat ik het heb mogen meemaken.”
Bloeddoping
In 2009 meldt de Duitse zender ARD dat Boogerd klant was bij de Weense bloedbank en banden had met dopinghandelaar Stefan Matschiner. Boogerd zei daar twee jaar later over tegen NRC Handelsblad:
“Ik heb nog even overwogen om mij tegen die aantijging te verweren, maar het kwaad was al geschied. Dat ik doping heb gebruikt is een broodje-aapverhaal. Maar bewijs je onschuld maar eens hè? Als ik nu roep dat jij vreemdgaat, zal je zien hoe het moeilijk is om het tegendeel te bewijzen.”
Amstel Gold race 1999: Armstrong kijkt naar de latere winnaar Boogerd tijdens de beklimming van de Pietersberg, de laatse berg voor de finish.
Lance Armstrong
Over The Boss zei Boogerd dat zij geen vrienden waren, maar het samen “goed konden vinden”. Hij sprak over ontzag dat hij had voor Armstrong en dat zij elkaar “hard aanpakten”, maar “op een respectvolle manier”.
“Voor mij is hij een icoon. Die man heeft – zo ver durf ik wel te gaan – mensenlevens gered. Met zijn doorzettingsvermogen is hij een inspiratiebron voor zieken die hadden opgegeven als zij zijn verhaal niet hadden gekend. Of hij doping heeft gebruikt, kan ik niet beoordelen. Maar zelfs dán zou ik hem nog niet veroordelen. Een drugshandelaar die miljoenen aan de kankerbestrijding geeft veroordeel je toch ook niet?”
Afgeserveerd door Rabo
In 2008 werd Boogerd in het Van der Valk-hotel in Maastricht afgeserveerd door Harold Knebel, directeur Raboploeg. Die zag geen functie voor de uittredend renner weggelegd bij de ploeg.
“Ik schrok. Rabobank was míjn ploeg, míjn ding. Kort daarvoor hadden ze me nog ‘het kloppend hart van de ploeg’ genoemd. Ik had verwacht dat Knebel mij een aanbod zou doen. (…) Ik zat op dat moment niet lekker in mijn vel. Ik worstelde met mijn afscheid. Maar ik kon mij niet voorstellen dat ik níét met Rabobank verder zou gaan. ‘Je trekt te veel de aandacht weg van de wielerploeg, je bent te bekend.’ Ik begrijp hun argument, maar blijf het moeilijk vinden dat ik zo kil uit de ploeg ben gezet.”
Robert Gesink
In zijn laatste jaar als prof, in 2007, komt de nieuwe generatie eraan. De dan piepjonge Robert Gesink moet Boogerd opvolgen als paradepaardje van de ploeg.
“In mijn laatste jaar als prof heb ik met Robert op de kamer gelegen. Het eerste wat mij aan hem opviel, was zijn beroepsernst: hij wilde alles leren, alles begrijpen. Bij de Tour gaan we straks veel mooie momenten met hem beleven.
Eh, jawel...quote:Een drugshandelaar die miljoenen aan de kankerbestrijding geeft veroordeel je toch ook niet?”![]()
quote:Boogerd: ’Ik noem geen namen, zeker niet die van Erik Dekker’
Oud-renner zwijgt in alle talen over vijftien à dertig collega’s
CC wikimedia Danny Lechanteur
Door Diederik Smit en Alexander Brandenburg • woensdag 6 maart 2013, 10:55
Nu Michael Boogerd eindelijk dopinggebruik tijdens zijn actieve wielercarrière heeft toegegeven,
is het wachten op meer namen. Boogerd weigert echter een boekje open te doen over de dopingcultuur binnen het gehele Rabobankteam. “Ik ga geen namen noemen. Zeker niet die van Erik Dekker.”
Boogerd neemt zijn ‘zwijgplicht’ hoog op: “Met Erik Dekker heb ik een hechte band en een jarenlange vriendschap opgebouwd. Hij is mijn bloedbroeder. Waarom zou ik dan de eerste zijn om bekend te maken dat hij tien jaar lang EPO en cortisonen heeft gebruikt? Het zou niet collegiaal zijn om over oud-ploeggenoten uit de school te klappen. Met name niet tegenover Bram Tankink, Pieter Weening, Joost Posthuma en Karsten Kroon.”
Boogerd denkt dat doping wel stelselmatig werd gebruikt binnen het team, maar noemt man noch paard. “Als ik tel wie er in al die jaren doping heeft gebruikt, kom ik zo tot ongeveer vijftien à dertig Nederlandse renners. Maar ik vind het niet chic om daarmee naar buiten te treden. Dat moeten ze zelf doen. Zo’n jongen als Léon van Bon kan heel goed voor zichzelf praten. Laat staan Jan Boven, Maarten den Bakker of Gerben Löwik. Ik vergeet er vast nog wel een paar.”
Boogerd ontkent niet dat het in zijn eigen belang is om terughoudend te zijn: “De naam van Max van Heeswijk wil ik in het bijzonder niet noemen: ik krijg nog geld van hem.”
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Je snapt toch wel dat dit niet echt is?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een achterbakse manier om toch namen te noemen![]()
nee had ik niet gezien, sorryquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:22 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat dit niet echt is?![]()
![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lijk-geschrapt.dhtml
Gabriele Missaglia - die kent u niet meer - die voor de prachtige en propere ploeg Mapei reed wint alsnog de Amstel Gold Race 1999 als het meezit. Direct met afstand zijn grootste overwinning ooit.
Soort van Tim Kuik van de dopingwereld.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:31 schreef Pino112 het volgende:
Ik vind die Ram wel zo'n nare man. Met z'n baard.
![]()
De speld dus, ik dacht dat het wel duidelijk was dat het satire is.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:23 schreef Pino112 het volgende:
Als er geen bron bij staat weet je eigenlijk al wat de bron is.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Alles ten spijt heb ik toendertijd met volle teugen genoten van alle koersen met BoogerdI am a Koala who Stretches :P![]()
Hoe wist Boogerd hoe het er van a-z bij andere ploegen aan toe ging? dat wil je toch ook voor je eigen ploeg, strijden met gelijke wapens, weet je welquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:21 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Jaja, daar is 'ie weer...![]()
Zat er verder natuurlijk aan te komen. Verder een duidelijk verhaal en tsja, Boogerd blijft gewoon wel een held, want juist dat hij zelden won maakte hem wel een toffe renner.
Opmerking over Leinders vind ik wel opvallend, want het slaat inderdaad nergens op dat de (Nederlandse) media nergens een nuance aanbrengen tussen het gebruik bij Rabo en bijv. US Postal.
Rabo heeft geen tests afgekocht bij de UCI, of mensen bedreigd of een staf van 4/5 dopingdoktoren gehad met een intimidatiecultuur van hier tot Tokyo...
Maar ja, lekker makkelijk scoren is hier het niveau, dan kan 'kritische consument en PvdA-lid' Tim van Lieshout lekker dat soort bagger blijven plaatsen op Twitter als reactie...![]()
![]()
Ga je nou weer mensen woorden in de mond leggen? Hij zegt alleen dat hij de boeken heeft gelezen die wij ook allemaal hebben gelezen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hoe wist Boogerd hoe het er van a-z bij andere ploegen aan toe ging? dat wil je toch ook voor je eigen ploeg, strijden met gelijke wapens, weet je welquote:"Ik heb in alle boeken van oud-verzorgers en oud-renners gelezen wat er onder andere bij Festina en US Postal gebeurde. De praktijken waarover ik in die boeken las, heb ik bij Rabobank nooit gezien."
"Het dopinggebruik bij die ploegen was voor mij een hele andere wereld. Sommige media lijken nu boven water te willen halen dat er eenzelfde cultuur binnen Rabobank was. In mijn beleving was het absoluut niet zo."Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
niemand roept datquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:38 schreef Lewinsky het volgende:
Roepen dat iedereen doping gebruikt daarentegen....![]()
Dat komt wel aan bod als ze zometeen bij de mannen klaar zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:32 schreef THEFXR het volgende:
gelukkig gebruiken ze bij de vrouwen geen doping en zijn die lekker clean
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Briljant jaquote:
"Het is nu wachten op één naam he? Erik Dekker." aldus het NOS Journaal.
Lekker journalistiek."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Lekker kritischquote:Op woensdag 6 maart 2013 13:51 schreef marcodej het volgende:
"Het is nu wachten op één naam he? Erik Dekker." aldus het NOS Journaal.
Lekker journalistiek.
En waarom wil je dat? Maakt dat je blijer?quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik wil Erik Dekker en een groot deel van TVM zien bekennen.
Ik hoef niemand per se te zien bekennen. Ik hoop dat de mensen die meer weten dat ook vertellen en dat vooral dat alle betrokkenen erachter bekend worden. Dat die losse renners dingen hebben gebruikt, interesseert me echt geen ene flikker.![]()
Nee, ik ben van mening dat een grote openbaringsgolf op de langere termijn beter is voor de wielersport zodat het vertrouwen in het wielrennen hersteld gaat worden.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:04 schreef TheArt het volgende:
En waarom wil je dat? Maakt dat je blijer?
Ik hoef niemand per se te zien bekennen. Ik hoop dat de mensen die meer weten dat ook vertellen en dat vooral dat alle betrokkenen erachter bekend worden. Dat die losse renners dingen hebben gebruikt, interesseert me echt geen ene flikker.![]()
Ik hoef Erik Dekker niet te zien bekennen in de Telegraaf, NOS en consorten, alleen maar voor de onderbuik voor het StandpuntNL-volk. Het is echter wel schadelijk voor de (nederlandse) wielersport in het algemeen, en Blanco in het bijzonder, als figuren als Dekker en Blijlevens dingen die ze ongetwijfeld weten voor zich blijven houden.
Daarom hoop ik dat ze in gesprek gaan met de Nederlandse autoriteiten en daar hun verhaal doen, even een stap terug doen in de ploeg en er dan voor zorgen dat de huidige generatie niet dezelfde fout maken als zij hebben gedaan."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Het vertrouwen in het wielrennen is al tot het nulpunt gezakt en er zullen altijd dopinggebruikers zijn, ook nu nog. Maar wat het wielrennen er bij gebaat is dat bijv. een deel van TVM gaat bekennen dat vraag ik me dus echt af. Nogmaals, dat zijn alleen maar losse poppetjes. Het enige wat me bij TVM interesseert is de vraag hielp de ploeg actief mee bij het faciliteren en op welk moment is men begonnen, meer niet. Dat kan van 1 persoon afkomen, maar daar hoeven van mij niet 10 renners voor te gaan bekennen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nee, ik ben van mening dat een grote openbaringsgolf op de langere termijn beter is voor de wielersport zodat het vertrouwen in het wielrennen hersteld gaat worden.
Waar ik wel geïnteresseerd is ben, is de Nederlanders die in buitenlandse dienst hebben gereden. De Van Bons, Vierhoutens, Moerenhouts en anderen van deze wereld dus. Al is het alleen maar om te laten zien dat het bij buitenlandse ploegen net zo was en dat de debiele focus van de Nederlandse ploegen wat afgaat.![]()
Ik heb liever dat actieve renners als Gilbert of Contador gaan bekennen. Echt ongelofelijk dat Contador nog mag fietsen.![]()
![]()
Scarponi danquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:15 schreef Slobeend het volgende:
Ik heb liever dat actieve renners als Gilbert of Contador gaan bekennen. Echt ongelofelijk dat Contador nog mag fietsen.![]()
![]()
Pozzato en nog een paar.quote:
Daar moet men idd achteraan. Ga bewijzen zoeken om dat soort gasten op te knopen, niet om dat voor de generatie of 2 generaties hiervoor te doen.![]()
Als je dan toch gaat schoonmaken hebben al die voormalige dopeurs en/of besmette ploegleiders, ploegartsen etc geen plek meer in het wielrennen. Maar doe het dan gelijk goed en flikker figuren als Ibarguren, Lefevere, Riis, Testa, Lelangue en eigenlijk ook Vaughters uit de sport. Een schone lei klinkt leuk maar zolang de sport hoofdzakelijk wordt geregeerd door besmette figuren kan je niet spreken van echte schoonmaak.
Naar buiten toe mooi weer spelen betekent nog niet dat je intern ook zo netjes omgaat met dopingpraktijken. Een Vaughters outte ook alleen maar enkele van zijn renners toen inmiddels onofficieel duidelijk was dat die renners uit de school hadden geklapt tegenover Usada of andere instanties.
Eens een dief altijd geldt dan niet maar wielrennen wordt geregeerd door voormalige dieven.![]()
De broertjes Schleck vind ik zeker geen zuivere koffie.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:15 schreef Slobeend het volgende:
Het is eigenlijk nog schokkender dat mensen die nooit echt serieus verdacht zijn toch zwaar aan de dope zaten. Is Pozzato zo'n pakhaas ja?quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Pozzato en nog een paar.
Daar moet men idd achteraan. Ga bewijzen zoeken om dat soort gasten op te knopen, niet om dat voor de generatie of 2 generaties hiervoor te doen.![]()
Zijn wel twee individuen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
De broertjes Schleck vind ik zeker geen zuivere koffie.![]()
Pozzato ging langs Ferrari voor 'trainingsadvies' en is gewoon onderdeel van die Padua-zaak, dus ik hoop dat daar binnenkort ook duidelijkheid in komt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het is eigenlijk nog schokkender dat mensen die nooit echt serieus verdacht zijn toch zwaar aan de dope zaten. Is Pozzato zo'n pakhaas ja?![]()
Schandalig ook. Op TT staat dat Van Kessel heeft gezegd dat de druk op Erik Dekker nu erg groot is. Kom ik hier toch het bewuste interview tegen met hem:
http://nos.nl/audio/48149(...)e-renners-groot.html
Hij heeft NERGENS de naam van Erik Dekker in zijn mond genomen. De enige die hem dat probeert op te dringen, is de interviewer van dienst. Is dit nou journalistiek![]()
![]()
Die Padua-zaak had in november al moeten uitkomen toch?quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Pozzato ging langs Ferrari voor 'trainingsadvies' en is gewoon onderdeel van die Padua-zaak, dus ik hoop dat daar binnenkort ook duidelijkheid in komt.![]()
Zijn ze nog mee bezig. Wordt één van de komende maanden duidelijk.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:33 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die Padua-zaak had in november al moeten uitkomen toch?![]()
quote:Dankjewel, Michael Boogerd. Voor alles.
/Frank Heinen 6 maart 2013 door Frank Heinen
Vandaag ziet de wereld er een heel klein beetje anders uit. Michael Boogerd, de man die mijn jeugd hielp inkleuren en die ik tot ver voorbij mijn adolescentie aanmoedigde alsof het mijn broer of mijn buurjongen was die daar weer net niet won, heeft bekend.
De druk is hem te machtig geworden, de wereld is veranderd en dat wat ooit normaal was, is nu uit den boze. Lang leek hij de fictie boven de waarheid te verkiezen, zoals velen, maar onderwijl raakte hij meer en meer verstrikt in een web van kleverige leugens die elkaar niet meer als vanzelf aanvulden.
Steeds vaker ook werd hij in zijn dromen bezocht door een man die hij eerder nog zijn volledige vertrouwen had geschonken. Stefan Matschiner zou nooit spreken, dacht Michael Boogerd. Zoals Michael Rasmussen, Thomas Dekker en Theo de Rooij nooit zouden spreken.
Zoals niemand ooit zou spreken.
Omdat je dat nu eenmaal niet doet, spreken.
Dat was toch afgesproken?
What happens in Vienna…
‘Ik heb hem wel eens ontmoet bij een wedstrijd.’
‘Ik heb met hem in een wijnbar gezeten.’
‘Ik kocht afslankmiddelen voor mijn vrouw.’
‘Ik kocht vitaminen. Voor 17.000 euro, ja. Waarom niet?’
Geen leugens
Het waren al heel lang geen leugens meer die Boogerd vertelde. Het waren pogingen een wereld in stand te houden die zo vreselijk lang de zijne is geweest, een wereld waar regels en wetten gelden. Die regels en wetten zijn intussen veranderd of opgerekt of in elk geval worden ze tegenwoordig wat anders geïnterpreteerd.
Dat moet ergens na 2007 zijn gebeurd, in de tijd dat Michael Boogerd niet meer fietste en dat ze bij de Rabobank niets meer met hem te maken wilden hebben. Hij ging kunstschaatsen, commentaar leveren en stroperige televisieprogramma’s presenteren. Het een ging hem beter af dan het ander, maar nergens trof hij aan wat hij al die jaren in het wielrennen gevonden had: een onvoorwaardelijke liefde die voor altijd wederzijds leek te zijn.
Michael Boogerd hield van het wielrennen zoals maar weinigen van wielrennen hebben gehouden. Hem horen praten over wedstrijden, verzetten, bergen en historische coureurs was als luisteren naar een verhulde liefdesverklaring en een dankwoord ineen: ik hou van je en ik ben blij dat jij ook van mij houdt.
Nog altijd houdt Boogerd van wielrennen. Hij heeft het nodige mispeuterd, in een wereld waarin bedrog de norm was hield hij zich aan die norm. In veel gevallen was het een misdaad in koelen bloede, in het geval-Boogerd geloof ik heilig in een crime passionel. Hij wilde meedoen, erbij zijn, hij wilde dat de sport net zo dol op hem zou worden als hij op haar. En toen het afgelopen was, wilde hij niet flauw zijn, zijn geliefde de rug niet toekeren. Geen regels veranderen als het spel al gespeeld is.
Voor altijd een jongetje
Michael Boogerd, voor altijd een jongetje. Een dom jongetje, een schuldig jongetje, maar: een jongetje. Toen iedereen in de klas al had toegegeven dat ze allemaal hadden meegeholpen om ‘Juf is stom’ op het bord te kliederen, zweeg hij als enige nog.
Toen iedereen naar huis mocht, moest hij blijven zitten. De strenge juffenblik van een heel land op zijn schuldbewust gebogen hoofd gericht.
We wilden het hem graag nog even zelf horen zeggen.
We zouden vergeven, maar niet vergeten.
We zouden de bedrogen geliefde spelen.
Ik moet steeds denken aan die etappezege in Aix-les-Bains. De Tour van ’96. Clean, althans, dat zegt hij. Die jongen die daar over de streep komt, die jongen die zo ontzettend veel van wielrennen houdt.
Die jongen, is dat niet eigenlijk de echte bedrogen geliefde?
Michael Boogerd, als jij en het wielrennen nu toch uit elkaar gaan, laat ons dan in ieder geval vrienden blijven."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Wauw.quote:'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
dat gedoe altijd over spijt... tuurlijk hebben ze allemaal helemaal geen spijt. Pas als er rekeningen gepubliceerd zijn van een dopingarts, tig andere teamgenoten bekend hebben, onderzoeken gestart worden en je eigenlijk helemaal geen kant meer op kan, dan hebben ze 'spijt'![]()
![]()
Als ze naar hun bankrekening kijken zullen ze amper spijt hebben. Wees dan een kerel en lever al je verdiensten in die je hebt binnen geharkt met je bedrog.![]()
Inderdaadquote:We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage![]()
Dat is gewoon hoe het spel gespeeld wordt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:01 schreef Ericr het volgende:
Als ze naar hun bankrekening kijken zullen ze amper spijt hebben. Wees dan een kerel en lever al je verdiensten in die je hebt binnen geharkt met je bedrog.
het boek komt later om de verliezen te compenseren, zeg maar![]()
Nou, als het over bedrog gaat, dan mag ik ook wel een paar maandsalarissen inleveren voor al die keren dat mn baas dacht dat ik keihard geld zat te verdienen voor hem, terwijl ik intussen hier op Fok zat....quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:01 schreef Ericr het volgende:
Als ze naar hun bankrekening kijken zullen ze amper spijt hebben. Wees dan een kerel en lever al je verdiensten in die je hebt binnen geharkt met je bedrog.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
De nieuwe zakelijkheid van de NOSquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Dat is geen journalistiek, dat is effectbejag.NOS is geen haar beter dan Telesport en consorten.
![]()
is Nelissen weg bij Eurosport?quote:Op woensdag 6 maart 2013 01:13 schreef Pino112 het volgende:
De NOS zal hem nu ook wel ontslaan, net zoals ES bij Danny.![]()
Mooi stuk, hoewel dit natuurlijk ook niet juist is want er zwijgen er nog voldoende uit die tijd.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:41 schreef marcodej het volgende:
Toen iedereen in de klas al had toegegeven dat ze allemaal hadden meegeholpen om ‘Juf is stom’ op het bord te kliederen, zweeg hij als enige nog.
Maar verder mooi stuk.
en met KOSS wel de schijn ophoudenquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De nieuwe zakelijkheid van de NOSNOS is geen haar beter dan Telesport en consorten.
![]()
![]()
De bekentenis van Boogerd neem ik met kennisgeving aan.
Ik ben voorstander geweest van openheid door Nederlandse renners van de vorige generatie. Verder teruggaan zoals recent dat nieuws over toegediende middelen bij PDM heeft geen zin. De openheid was goed om de mythe dat Nederlandse renners niet gebruikten door te prikken en duidelijk te maken dat renners dader zijn maar ook slachtoffer vanwege de druk door de media, sponsors en publiek. Media, sponsors en publiek gaan ook niet vrij uit.
Echter naar mijn mening zijn we nu op een punt aangekomen dat we het verleden moeten laten rusten en ons moeten richten op het huidige wielrennen en haar toekomst. Terug blijven kijken heeft geen zin, zeker niet omdat de media toch alleen maar uit is op sensatie en hypocriet bezig is door nu met vingers te wijzen en alleen maar interesse te hebben voor doping in het wielrennen en andere sporten te negeren. Zie als voorbeeld de NOS dat nu ineens het braafste jongetje van de klas is maar ze zijn zelf ook onderdeel van het systeem geweest. Bovendien zijn ze hypocriet bezig door wielrennen zakelijk te benaderen maar nog steeds uit hun dak te gaan bij de NBA, voetbal en andere sporten.
Dat we het verleden moeten laten rusten wil niet zeggen dat er geen verandering moet komen, echter door alleen openheid door Nederlandse renners over het verleden gaat er geen verandering komen. De UCI, nationale bonden en ploegen zullen er samen moet voor zorgen dat er verandering komt.![]()
Die Danny nelissen is slim geweest die heeft alle symphatie gekregen. En Boogerd krijgt nu alle schijt over zich heen omdat hij 3? maanden later bekend.![]()
Boogerd is volgens mij de eerste die zegt spijt te hebben niet de vinger hebben opgestoken dat dit zo niet kan. En geeft ook toe met het gebruik het systeem in stand te hebben gehouden.
De bekentenis is alleen een verrassing voor de echte noobs, maar deze twee elementen vind ik toch positief, zeker omdat de rest zichzelf voor 100% als slachtoffer van het systeem wegzet.
Boogerd blijft een held voor mij.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Mag Richard Virenque dan ook geen commentaar meer geven bij Eurosport?quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nog niet officieel nee, geruchten gaan er wel.![]()
Zou hij die spijt echt menen? Hij zegt ook "spijt te hebben dat hij niet in een andere tijd wielrenner was"? Dat is gewoon het lot, daar kun je geen spijt over hebben.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Boogerd is volgens mij de eerste die zegt spijt te hebben niet de vinger hebben opgestoken dat dit zo niet kan. En geeft ook toe met het gebruik het systeem in stand te hebben gehouden.
De bekentenis is alleen een verrassing voor de echte noobs, maar deze twee elementen vind ik toch positief, zeker omdat de rest zichzelf voor 100% als slachtoffer van het systeem wegzet.
Boogerd blijft een held voor mij.
Ik zeg ook in het Parijs-Nice-topic dat het lijkt op "spijt voor de buhne." Was het in de praktijk wel mogelijk om je vinger op te steken? Trek je dan niet een hele ploeg mee en staan er dan niet 50 man op straat? Wil hij dat wel op zijn geweten hebben?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Trouwens als je gewoon in 1996 al een etappe hebt gewonnen. Je rijd leuk mee in de top van het wielrennen waarom zou je dan doping nemen. Ook al win je niets meer in je leven je hebt een tour-etappe. Ik geloof niet dat hij in 96 niet aan de doping zat.![]()
Dit wordt altijd gezegd, je had ze 1998 moeten horen met de Festina affaire. elke keer gaan ze opnieuw beginnen en wordt het tijd voor schoon te maken, in 2006 hetzelfde en in andere jaren hetzelfde blabla.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:45 schreef TargaFlorio het volgende:
De bekentenis van Boogerd neem ik met kennisgeving aan.
Ik ben voorstander geweest van openheid door Nederlandse renners van de vorige generatie. Verder teruggaan zoals recent dat nieuws over toegediende middelen bij PDM heeft geen zin. De openheid was goed om de mythe dat Nederlandse renners niet gebruikten door te prikken en duidelijk te maken dat renners dader zijn maar ook slachtoffer vanwege de druk door de media, sponsors en publiek. Media, sponsors en publiek gaan ook niet vrij uit.
Echter naar mijn mening zijn we nu op een punt aangekomen dat we het verleden moeten laten rusten en ons moeten richten op het huidige wielrennen en haar toekomst. Terug blijven kijken heeft geen zin, zeker niet omdat de media toch alleen maar uit is op sensatie en hypocriet bezig is door nu met vingers te wijzen en alleen maar interesse te hebben voor doping in het wielrennen en andere sporten te negeren. Zie als voorbeeld de NOS dat nu ineens het braafste jongetje van de klas is maar ze zijn zelf ook onderdeel van het systeem geweest. Bovendien zijn ze hypocriet bezig door wielrennen zakelijk te benaderen maar nog steeds uit hun dak te gaan bij de NBA, voetbal en andere sporten.
Dat we het verleden moeten laten rusten wil niet zeggen dat er geen verandering moet komen, echter door alleen openheid door Nederlandse renners over het verleden gaat er geen verandering komen. De UCI, nationale bonden en ploegen zullen er samen moet voor zorgen dat er verandering komt.
Er zal niks veranderen en in het wielrennen worden ze al scheel getest tov andere sporten, de media helpt ook hard mee om de sport kapot te maken.![]()
Enkele zaken die ik als UCI zou doen:quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dit wordt altijd gezegd, je had ze 1998 moeten horen met de Festina affaire. elke keer gaan ze opnieuw beginnen en wordt het tijd voor schoon te maken, in 2006 hetzelfde en in andere jaren hetzelfde blabla.
Er zal niks veranderen en in het wielrennen worden ze al scheel getest tov andere sporten, de media helpt ook hard mee om de sport kapot te maken.
- Anti-doping uitbesteden aan externe onafhankelijke partij.
- I.v.m. Protour licentie: Ploegen met ex-dopers in hun team (renners, ploegleiders, enz.) meer minpunten.
- Renners die vanaf nu betrapt zijn mogen niet meer actief zijn in het wielrennen (deze regel is er volgens mij)
- Betere PR m.b.t. anti-doping.![]()
kan je me dan even uitleggen waaruit blijkt dat de UCI gaat doen? ze willen het gewoon in eigen hand houden en meer geld voor pr anti-doping?, ze hebben al geen geld om de hoeveelheid bloedtesten in stand te houden, terwijl de ploegen keihard mee betalen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Enkele zaken die ik als UCI zou doen:
- Anti-doping uitbesteden aan externe onafhankelijke partij.
- I.v.m. Protour licentie: Ploegen met ex-dopers in hun team (renners, ploegleiders, enz.) meer minpunten.
- Renners die vanaf nu betrapt zijn mogen niet meer actief zijn in het wielrennen (deze regel is er volgens mij)
- Betere PR m.b.t. anti-doping.![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-tafel-opeten.dhtmlGertje tochquote:Gert Jakobs moet tafel opeten
Als een van de laatste mensen in Nederland geloofde Gert Jakobs in de onschuld van Michael Boogerd. De oud-renner en vaste tafelgast bij tv-programma Tour du jour zei begin dit jaar nog: 'Ik eet deze tafel op als Michael Boogerd en Erik Dekker doping gebruikt hebben.'
'Ik geloof Boogerd en ik geloof Dekker ook', zei Jakobs na de bekentenis van Danny Nelissen in januari tegen RTL7. 'Ik weet zeker dat Dekker gevraagd is toen hij bij Blanco werd aangesteld: 'Erik, komen er nog lijken uit de kast?' Want ze kunnen heel Blanco meteen opdoeken, als blijkt dat Dekker ook gebruikt heeft. Want hij is wel ploegleider hè. Hij is verantwoordelijk voor al zijn renners.'
Jakobs: 'Dekker heeft genoeg centen op de bank. Die had helemaal geen ploegleider hoeven worden. Hij had ook kunnen zeggen toen Rabobank stopte met sponsoring: dan stop ik er nu ook mee.'.
![]()
![]()
Hoe moet ie de tafel opeten? Met of zonder zout?quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:34 schreef Pino112 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-tafel-opeten.dhtml![]()
Ik zou dat doen als ik de UCI was.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan je me dan even uitleggen waaruit blijkt dat de UCI gaat doen? ze willen het gewoon in eigen hand houden en meer geld voor pr anti-doping?, ze hebben al geen geld om de hoeveelheid bloedtesten in stand te houden, terwijl de ploegen keihard mee betalen.
Geld zal wel een rol spelen. Andi-doping is duur.![]()
quote:'Wie denkt dat hij harder kan, gaat harder'
Dat Michael Boogerd harder is gaan rijden door doping, gelooft sportpsycholoog Bram Brouwer absoluut niet. 'Als zulke middelen je prestaties al verhogen, is het marginaal. Het is onwaarschijnlijk dat je er harder van gaat rijden', zegt hij woensdag tegen het ANP.
Brouwer hoopt dit jaar te promoveren op een onderzoek naar de effecten van epo.
Brouwer ziet doping als een placebo. 'Als je ervan overtuigd bent dat je er harder door gaat rijden, ga je ook harder rijden. Als een wielrenner denkt dat hij sneller wordt door druiven te eten, zal hij ook sneller gaan. Dan is het niet toe te schrijven aan het middel, maar in het geloof in het middel. Dat is duidelijk iets anders.'
Dat wielrenners als Boogerd dat placebo gaan gebruiken, heeft deels te maken met de toeschouwers en de pers. 'Boogerd zei dat hij in het begin van zijn carrière nog geen goede prestaties had en daar veel kritiek op kreeg. Hij dacht dat iedereen doping gebruikte en daar sneller van ging fietsen. Maar wat als iedereen dat van elkaar denkt? Dan wordt het een collectieve waarheid die geen waarheid is.'
Ruim een jaar geleden hield Brouwer een lezing over doping. De psycholoog legde toen uit dat epo de prestaties niet bevordert. Na afloop kwam een man naar hem toe, Brouwer wil zijn naam niet noemen. 'Hij zei: 'ik snap precies wat u zegt over epo, ik krijg er geen speld tussen, maar ik kan het niet geloven'.''
Die man bleek zelf een oud-wielrenner te zijn. Hij was een goede amateur, die begin jaren 90 de overstap naar de profs maakte. Daar kon hij niet meekomen. Brouwer: 'Er gingen toen allemaal verhalen over epo rond. Hij heeft alles voor zichzelf op een rijtje gezet en geconcludeerd: ik kan epo gaan gebruiken of ik kan stoppen met wielrennen. Hij is gestopt.' Maar volgens Brouwer komt slechts een enkele amateur direct mee bij de profs. 'Deze man had een paar jaar door moeten gaan. Maar als hij mij zou geloven, geeft hij toe dat hij om de verkeerde reden is gestopt. Zo zou hij zijn ego naar beneden halen.'
Dat is voor Brouwer de essentie van dopegebruik in het wielrennen: het ego. 'Kan het niet zo zijn dat iemand die wordt voorbijgereden, op dat moment gewoon niet goed genoeg is? Dat hij niet wordt verslagen door epo, maar door iemand die beter is?'
Brouwer klaagt over de sfeer die nu heerst in en rond het wielrennen. 'Overal is wantrouwen. Renners die echt schoon zijn, worden niet meer geloofd. Als je bekent, heb je gebruikt. En als je ontkent, lieg je en heb je ook gebruikt, zo is de sfeer nu. Als je doping bekent en je straf uitzit, ben je tenminste van de eeuwige vragen af.'
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ditquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:13 schreef marcodej het volgende:
Ik hoef Erik Dekker niet te zien bekennen in de Telegraaf, NOS en consorten, alleen maar voor de onderbuik voor het StandpuntNL-volk. Het is echter wel schadelijk voor de (nederlandse) wielersport in het algemeen, en Blanco in het bijzonder, als figuren als Dekker en Blijlevens dingen die ze ongetwijfeld weten voor zich blijven houden.
Daarom hoop ik dat ze in gesprek gaan met de Nederlandse autoriteiten en daar hun verhaal doen, even een stap terug doen in de ploeg en er dan voor zorgen dat de huidige generatie niet dezelfde fout maken als zij hebben gedaan.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Heb ik gemist dat Erik Dekker heeft bekend dan?quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:34 schreef Pino112 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-tafel-opeten.dhtml
[..]
Gertje toch.
Of stuur wat naar een Pronk.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:01 schreef Ericr het volgende:
Als ze naar hun bankrekening kijken zullen ze amper spijt hebben. Wees dan een kerel en lever al je verdiensten in die je hebt binnen geharkt met je bedrog.Kein gewalt! Wir sind das volk!
De echte intentie zal je niet snel achterhalen. Maar hij zegt het tenminste, dat hij onderdeel van het systeem was en mede schuldig. As je het afzet tegenover de andere bekentenissen, waar je de echte intentie ook niet van weet, dan vind ik die van hem het 'best'.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zou hij die spijt echt menen? Hij zegt ook "spijt te hebben dat hij niet in een andere tijd wielrenner was"? Dat is gewoon het lot, daar kun je geen spijt over hebben.
Ik zeg ook in het Parijs-Nice-topic dat het lijkt op "spijt voor de buhne." Was het in de praktijk wel mogelijk om je vinger op te steken? Trek je dan niet een hele ploeg mee en staan er dan niet 50 man op straat? Wil hij dat wel op zijn geweten hebben?
De druk van misschien een hele ploeg opblazen was misschien te hoog ja.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Slecht stuk van de Speld.quote:Kein gewalt! Wir sind das volk!
Ik wil Dekker, Van Bon etc. zien hangen.
Niet die katholieke mentaliteit van 'nu is het genoeg geweest'. Nee, doorpakken, iedereen kapot maken en dan weer opnieuw opstarten. Dat is ook beter voor het omvormen van de UCI.
Bij belastingfraude zeg je ook niet 'laten we nu maar stoppen' na vijf zaken. Nee, doorpakken.Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."![]()
Ik doe het niet zo heel graag, maar...quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:13 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wil Dekker, Van Bon etc. zien hangen.
Niet die katholieke mentaliteit van 'nu is het genoeg geweest'. Nee, doorpakken, iedereen kapot maken en dan weer opnieuw opstarten. Dat is ook beter voor het omvormen van de UCI.
Bij belastingfraude zeg je ook niet 'laten we nu maar stoppen' na vijf zaken. Nee, doorpakken..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
www.ad.nl/ad/nl/1001/Sportwereld/index.dhtml
belangrijkste nieuws bij AD Sportwereld; Gert Jakobs moet tafel opeten
Dekker heeft al bekent?quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:25 schreef franklop het volgende:
www.ad.nl/ad/nl/1001/Sportwereld/index.dhtml
belangrijkste nieuws bij AD Sportwereld; Gert Jakobs moet tafel opeten![]()
twitter:Gertjakobs64 twitterde op woensdag 06-03-2013 om 08:10:47Buikpijn na het opvreettnn van die tafel nu uitbuiken en genieten van huidige generatie die mij elkedag laten swingen #boogiegate reageer retweet
![]()
Dat is dus een tweet van een voetbalmafkees naar Boogie he?quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:53 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste tweet Boogie sinds bekentenis."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Misschien heb ik dit gemist of geen aandacht aan besteed. Weet iemand waar bovenstaande over gaat?quote:Thijs Zonneveld @thijszonneveld
@TourDeJose Ik heb anderhalve maand geleden geschreven dat QS-dok Van Mol epo verkocht.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: