Hoe moet ie de tafel opeten? Met of zonder zout?quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:34 schreef Pino112 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-tafel-opeten.dhtml
Ik zou dat doen als ik de UCI was.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan je me dan even uitleggen waaruit blijkt dat de UCI gaat doen? ze willen het gewoon in eigen hand houden en meer geld voor pr anti-doping?, ze hebben al geen geld om de hoeveelheid bloedtesten in stand te houden, terwijl de ploegen keihard mee betalen.
quote:'Wie denkt dat hij harder kan, gaat harder'
Dat Michael Boogerd harder is gaan rijden door doping, gelooft sportpsycholoog Bram Brouwer absoluut niet. 'Als zulke middelen je prestaties al verhogen, is het marginaal. Het is onwaarschijnlijk dat je er harder van gaat rijden', zegt hij woensdag tegen het ANP.
Brouwer hoopt dit jaar te promoveren op een onderzoek naar de effecten van epo.
Brouwer ziet doping als een placebo. 'Als je ervan overtuigd bent dat je er harder door gaat rijden, ga je ook harder rijden. Als een wielrenner denkt dat hij sneller wordt door druiven te eten, zal hij ook sneller gaan. Dan is het niet toe te schrijven aan het middel, maar in het geloof in het middel. Dat is duidelijk iets anders.'
Dat wielrenners als Boogerd dat placebo gaan gebruiken, heeft deels te maken met de toeschouwers en de pers. 'Boogerd zei dat hij in het begin van zijn carrière nog geen goede prestaties had en daar veel kritiek op kreeg. Hij dacht dat iedereen doping gebruikte en daar sneller van ging fietsen. Maar wat als iedereen dat van elkaar denkt? Dan wordt het een collectieve waarheid die geen waarheid is.'
Ruim een jaar geleden hield Brouwer een lezing over doping. De psycholoog legde toen uit dat epo de prestaties niet bevordert. Na afloop kwam een man naar hem toe, Brouwer wil zijn naam niet noemen. 'Hij zei: 'ik snap precies wat u zegt over epo, ik krijg er geen speld tussen, maar ik kan het niet geloven'.''
Die man bleek zelf een oud-wielrenner te zijn. Hij was een goede amateur, die begin jaren 90 de overstap naar de profs maakte. Daar kon hij niet meekomen. Brouwer: 'Er gingen toen allemaal verhalen over epo rond. Hij heeft alles voor zichzelf op een rijtje gezet en geconcludeerd: ik kan epo gaan gebruiken of ik kan stoppen met wielrennen. Hij is gestopt.' Maar volgens Brouwer komt slechts een enkele amateur direct mee bij de profs. 'Deze man had een paar jaar door moeten gaan. Maar als hij mij zou geloven, geeft hij toe dat hij om de verkeerde reden is gestopt. Zo zou hij zijn ego naar beneden halen.'
Dat is voor Brouwer de essentie van dopegebruik in het wielrennen: het ego. 'Kan het niet zo zijn dat iemand die wordt voorbijgereden, op dat moment gewoon niet goed genoeg is? Dat hij niet wordt verslagen door epo, maar door iemand die beter is?'
Brouwer klaagt over de sfeer die nu heerst in en rond het wielrennen. 'Overal is wantrouwen. Renners die echt schoon zijn, worden niet meer geloofd. Als je bekent, heb je gebruikt. En als je ontkent, lieg je en heb je ook gebruikt, zo is de sfeer nu. Als je doping bekent en je straf uitzit, ben je tenminste van de eeuwige vragen af.'
Ditquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:13 schreef marcodej het volgende:
Ik hoef Erik Dekker niet te zien bekennen in de Telegraaf, NOS en consorten, alleen maar voor de onderbuik voor het StandpuntNL-volk. Het is echter wel schadelijk voor de (nederlandse) wielersport in het algemeen, en Blanco in het bijzonder, als figuren als Dekker en Blijlevens dingen die ze ongetwijfeld weten voor zich blijven houden.
Daarom hoop ik dat ze in gesprek gaan met de Nederlandse autoriteiten en daar hun verhaal doen, even een stap terug doen in de ploeg en er dan voor zorgen dat de huidige generatie niet dezelfde fout maken als zij hebben gedaan.
Heb ik gemist dat Erik Dekker heeft bekend dan?quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:34 schreef Pino112 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-tafel-opeten.dhtml
[..]
Gertje toch.
Of stuur wat naar een Pronk.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:01 schreef Ericr het volgende:
Als ze naar hun bankrekening kijken zullen ze amper spijt hebben. Wees dan een kerel en lever al je verdiensten in die je hebt binnen geharkt met je bedrog.
De echte intentie zal je niet snel achterhalen. Maar hij zegt het tenminste, dat hij onderdeel van het systeem was en mede schuldig. As je het afzet tegenover de andere bekentenissen, waar je de echte intentie ook niet van weet, dan vind ik die van hem het 'best'.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zou hij die spijt echt menen? Hij zegt ook "spijt te hebben dat hij niet in een andere tijd wielrenner was"? Dat is gewoon het lot, daar kun je geen spijt over hebben.
Ik zeg ook in het Parijs-Nice-topic dat het lijkt op "spijt voor de buhne." Was het in de praktijk wel mogelijk om je vinger op te steken? Trek je dan niet een hele ploeg mee en staan er dan niet 50 man op straat? Wil hij dat wel op zijn geweten hebben?
Slecht stuk van de Speld.quote:
Ik doe het niet zo heel graag, maar...quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:13 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wil Dekker, Van Bon etc. zien hangen.
Niet die katholieke mentaliteit van 'nu is het genoeg geweest'. Nee, doorpakken, iedereen kapot maken en dan weer opnieuw opstarten. Dat is ook beter voor het omvormen van de UCI.
Bij belastingfraude zeg je ook niet 'laten we nu maar stoppen' na vijf zaken. Nee, doorpakken.
Dekker heeft al bekent?quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:25 schreef franklop het volgende:
www.ad.nl/ad/nl/1001/Sportwereld/index.dhtml
belangrijkste nieuws bij AD Sportwereld; Gert Jakobs moet tafel opeten
twitter:Gertjakobs64 twitterde op woensdag 06-03-2013 om 08:10:47Buikpijn na het opvreettnn van die tafel nu uitbuiken en genieten van huidige generatie die mij elkedag laten swingen #boogiegate reageer retweet
Dat is dus een tweet van een voetbalmafkees naar Boogie he?quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:53 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste tweet Boogie sinds bekentenis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |