abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:23:06 #126
40566 Ericr
Livewrong
pi_123657333
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:19 schreef THEFXR het volgende:
Dat vind ik nu een voorbeeld van een uitspraak zonder nuance.
Daar vraag je dan ook om. Actie/reactie. Ook al vraag ik me eigenlijk af waarom ik nog op je reageer. Buiten het topic ontsporen draag je weinig bij. Mijn reactie evenmin overigens.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:31:37 #127
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123657638
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

Daar vraag je dan ook om. Actie/reactie. Ook al vraag ik me eigenlijk af waarom ik nog op je reageer. Buiten het topic ontsporen draag je weinig bij. Mijn reactie evenmin overigens.
Jij vind dat ik weinig bijdraag, maar je presenteert het weer als een feit, ongenuanceerd.
ik weet iig wel dat ik anderen niet censureer en ze dwingt om ongenuanceerd te posten, terwijl het andersom wel wordt geprobeerd.
pi_123658138
quote:
Alberto Contador has told Spanish sports daily MARCA that he hopes that, “for the good of cycling,” the Operación Puerto trial will be as far-reaching as possible and that he was willing to hand over his DNA to clarify “everything for once and for all.”

Speaking about the huge media interest in the arrival of Operación Puerto at the Madrid courts a mere seven years after the police investigation took place, Contador said: “I hope it is useful for something, and for the good of cycling, that we get to the bottom of this. That way, if things are done well and the case is completed correctly, we can finally talk starting about sport.”

Contador was originally due to testify in the Puerto trial but it was finally decided that his witness statement would not be necessary. However, he told MARCA that if required he would provide his DNA – a request made to all the riders who have testified in the case.

“I wouldn’t think about it for a moment,” Contador said. “I would hand it over the moment they asked for it so that everything could be clarified for once and for all.”
Zijn bloedzakje is vast al 'kwijtgeraakt', veel zal het dus niet betekenen. Toch grappig om altijd weer te lezen hoe Contador praat over dopinggebruikers, alsof hij zelf gelooft dat hij onschuldig is. :')
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:01:48 #129
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_123658578
"Nee hoor echt. Rasmussen het vuur aan de schenen leggen in de Tour van 2007 als betrekkelijke nobody was allemaal bammetje pindakaas."
pi_123670412
quote:
Schaatsster Claudia Pechstein vindt dat de antidopingcontroleurs haar wel erg vaak opzoeken. De 41-jarige Duitse schrijft dat op haar website. In de afgelopen acht dagen werd ze vijf keer gecontroleerd. In de twee jaar sinds ze terugkeerde van een dopingschorsing klopten de controleurs 105 keer bij Pechstein aan, waarvan 86 keer onaangekondigd.

"Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat er ergens op de wereld nog een atleet is die in zo'n korte tijd zo streng gecontroleerd is", schrijft Pechstein. Haar advocaat heeft dan ook zijn beklag gedaan bij de mondiale antidopingwaakhond WADA over de ongelijke behandeling van zijn cliënt.

Pechstein geeft overigens aan dat ze er niets op tegen heeft om dagelijks 'of zelfs twee maal per dag' gecontroleerd te worden. Dan moeten andere sporters echter wel hetzelfde behandeld worden, vindt ze. "Alleen als alle sporters, in welke sport dan ook, gelijk behandeld worden is deze strijd zinvol en alleen dan zijn ook resultaten mogelijk."
  dinsdag 5 maart 2013 @ 19:24:01 #131
14505 OProg
A Life in Music
pi_123671193
Nu Armstrong niet helemaal de waarheid zei hebben we bij deze de nieuwe 'meest gecontroleerde atleet' _O_

Ze zullen wat vermoedens hebben nadat het eerder niet helemaal jofel was. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_123676089
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:49 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Zijn bloedzakje is vast al 'kwijtgeraakt', veel zal het dus niet betekenen. Toch grappig om altijd weer te lezen hoe Contador praat over dopinggebruikers, alsof hij zelf gelooft dat hij onschuldig is. :')
Er was geen AC bloedzak, dus dan kan je zoiets makkelijk toegeven. Niet dat hem anders ooit iets gevraagd zou worden.
pi_123683021
Op basis waarvan is Pieter van den Hoogenband (hier) zo verdacht?
pi_123683080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:38 schreef Cavalier het volgende:
Zn pa.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:51:21 #135
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123683855
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 22:38 schreef Cavalier het volgende:
http://www.dopingzaak.nl/(...)-van-den-hoogenband/
pi_123689557
Voorpagina NRC van morgen:

pi_123689604
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 6 maart 2013 @ 01:13:43 #138
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123689757
De NOS zal hem nu ook wel ontslaan, net zoals ES bij Danny.
  woensdag 6 maart 2013 @ 01:14:27 #139
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_123689768
Thijs danst in het rond en sleept vaten bier aan op de redactie

De Grote Boogerd is ten val gebracht!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_123689952
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 01:14 schreef Szura het volgende:
Thijs danst in het rond en sleept vaten bier aan op de redactie

De Grote Boogerd is ten val gebracht!
Dat lijkt me niet. Dit verhaal is volgens mij niet eens van Zonneveld.
pi_123689964
quote:
9s.gif Op woensdag 6 maart 2013 01:13 schreef Pino112 het volgende:
De NOS zal hem nu ook wel ontslaan, net zoals ES bij Danny.
NOS maakte al geen gebruik meer van zijn diensten. Boogerd wilde dat zelf overigens ook niet meer.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 6 maart 2013 @ 01:26:02 #142
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123689974
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 01:25 schreef marcodej het volgende:

[..]

NOS maakte al geen gebruik meer van zijn diensten. Boogerd wilde dat zelf overigens ook niet meer.
Tijdelijk of definitief?
  Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 01:27:37 #143
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_123689998
quote:

[..]

Begrijpelijk. Ik zou er ook geen zin in hebben om dagenlang tussen Dijkstra en Ducrot te zitten. :')

Achja, dit nieuws doet me verder niet veel. Het is niet zo alsof ik nu met terugwerkende kracht niet meer geniet van zijn etappewinst in de Tour van 2002, ofzo.

Ben wel benieuwd wie het volgende slachtoffer is. Gaat men nu alle pijlen richten op Dekker of wordt er gekeken naar renners die nog wel actief zijn?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 6 maart 2013 @ 01:28:14 #144
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_123690011
quote:

[..]

Dat lijkt me niet. Dit verhaal is volgens mij niet eens van Zonneveld.
Wie bij NRC schrijft hier dan over?

Boogerd blijft een held ja
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_123690032
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 01:28 schreef Szura het volgende:

[..]

Wie bij NRC schrijft hier dan over?

Boogerd blijft een held ja
Dit stukje op nrc.nl was iig van Maarten Scholten. De onthulling van die 17.000,- aan dope was bijv. ook niet van Zonneveld, maar van Derix en De Groot.
pi_123690119
DIT KAN NIET WAAR ZIJN
pi_123690143
quote:
Boogerd bekent dopinggebruik

Boogerd heeft het dopinggebruik bekend in een exclusief tv-interview met de NOS

Michael Boogerd heeft het gebruik van doping toegegeven. De voormalig kopman van de Rabobank Wielerploeg bekende in een exclusief televisie-interview met NOS Sport dat hij van 1997 tot het einde van zijn carriere in 2007 gebruik maakte van EPO, bloedtransfusies en cortisonen. Het interview is vanavond, woensdag 6 maart, te zien om 19.00 uur op Nederland 1.

Boogerd erkende dat zijn grootste en meest heroïsche overwinning - de zege in de bergetappe naar La Plagne tijdens de Tour de France van 2002 - valt binnen het tijdvak waarin hij doping gebruikte. "Ik besef dat die zege in de ogen van het publiek nu misschien besmet zal zijn'', zei hij tegen NOS-verslaggever Kees Jongkind. Dezelfde schaduw ligt na vandaag over zijn zege in de Amstel Gold Race van 1999.

"Gebruikte in periodes"

Boogerd zei dat hij in de bewuste tien jaren niet continu verboden middelen had gebruikt. "Het was in periodes, meestal trainingsperiodes, ter voorbereiding op wedstrijden. Ik heb ook vaak genoeg de Tour schoon gereden.''

Hij begon in 1997 met EPO en nam later zijn toevlucht tot bloedtransfusies. "EPO werd te riskant. Ze konden het op zeker moment beter opsporen, daarom ging ik op zoek naar iets anders", aldus Boogerd.

"Ik heb het gedaan"

Via connecties kwam hij in Wenen terecht, bij Humanplasma, een bloedbank annex laboratorium. Boogerd daarover: "Ik heb het gedaan. Ik ben naar Wenen gevlogen en heb daar gebruik gemaakt van bloedtransfusies. Ik liet bloed afnemen met het doel het later weer in te brengen. Punt."

Boogerd is de achtste oud-wielrenner van Rabobank die het gebruik van doping opbiecht. Waar veel van zijn vroegere ploeggenoten teamarts Geert Leinders aanwezen als adviseur en verstrekker van de dopingprodukten hield Boogerd zich op de vlakte. "Ik noem geen namen. Ik heb me goed laten informeren en ben vervolgens zelf op zoek gegaan. Het was mijn verantwoordelijkheid, mijn keus." EPO haalde Boogerd naar eigen zeggen gewoon in Nederland.

Geen namen

Boogerd ging op geen enkel moment in op namen en wenste evenmin in detail te treden over mogelijke dopingnetwerken en systemen. "Ik praat voor mezelf en niet over anderen", zei hij enkele keren. Met bekende dopingdoktoren als Francesco Conconi, Michele Ferrari en Eufemiano Fuentes had hij naar eigen zeggen nooit contact gehad.

Boogerd bevestigde wel contact te hebben gehad met Stefan Matschiner, de spil binnen het Weense dopingnetwerk. Op eerdere uitspraken van Matschiner dat zes Nederlanders uit twee verschillende takken van sport client waren in Wenen, ging Boogerd niet in. "Ik ben alleen naar Wenen gegaan."

"Vanzelfsprekendheid"

Tijdens zijn bekentenis schetste Boogerd een beeld van de wielercultuur in de jaren '90. In dat klimaat was doping welhaast een vanzelfsprekendheid. "Je staat op zeker moment voor een duivels dilemma." Boogerd vertelde over de Waalse Pijl van 1994, toen drie renners van de Italiaanse formatie Gewiss de rest van het peloton kleineerden.

In de jaren daarna ving Boogerd in het peloton steeds vaker signalen op over praktijken waarmee de concurrentie zich bezighield. Boogerd: "Ik wilde meedoen in top. In '97 was voor mij het keerpunt, toen heb ik de keus gemaakt."
  woensdag 6 maart 2013 @ 01:37:49 #148
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_123690148
Verrassend dit! :P
AFCA!
pi_123690295
timvanlieshout twitterde op woensdag 06-03-2013 om 01:49:25 Ok. Nu dus officieel echt klaar met de wielersport. Wat een criminele praktijken in die sport. #Boogerd reageer retweet
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 6 maart 2013 @ 01:55:52 #150
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123690319
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2013 01:52 schreef marcodej het volgende:
timvanlieshout twitterde op woensdag 06-03-2013 om 01:49:25 Ok. Nu dus officieel echt klaar met de wielersport. Wat een criminele praktijken in die sport. #Boogerd reageer retweet
En wie is dat? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')