abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123551441
quote:
International Peru betrapt op doping
De Peruaanse voetbalitnernational Joel Sanchez mag twee jaar geen noppen onderbinden. De aanvallende middenvelder werd op 12 oktober vorig jaar positief getest op een stimulerend middel en is door wereldvoetbalbond FIFA voor twee jaar geschorst.

Bij de dopingtest na het kwalificatieduel voor het WK van 2014 wees op de aanwezigheid van methylhexaneamine, een middel dat de alertheid verhoogt, de vermoeidheid vermindert en bovendien gebruikt wordt als bestandsdeel van sommige partydrugs.
Zelfde middeltje als Yohan Blake :D
pi_123551528
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:49 schreef marcodej het volgende:

[..]

Uit een interview met VK in 2012.
http://www.volkskrant.nl/(...)komen-die-kwam.dhtml Posthuma en Weening dus niet.
Om die twee hing toch altijd wel een luchtje. Toch heel anders dan bij bijvoorbeeld Tankink en Gesink.

Uit de tekst haal ik dan: Boogerd, TD, Rasmussen en Vroemen.
pi_123551670
Ook een interessant stukje:
quote:
Matschiner zegt alle andere renners, roeiers, atleten en wintersporters te kennen die tussen 2003 en 2006 hun bloed lieten aftappen in het pand tegenover het Centraal Station van Wenen. Alle 37, op één na. 'Diegene was al weg toen ik op Humanplasma werd geattendeerd.'

Eind 2004 kwam hij het bestaan van de bloedbank te weten. Die stelde op verzoek van de Oostenrijkse bondscoaches roeien (Martin Kessler) en skilopen (Walter Mayer) zijn deuren open voor, toen nog, legale bloedafnames. Het bloed kon dan later weer bij de sporter worden ingebracht, zodat die daarvan in wedstrijdverband profiteerde.

Op peppen
De samenwerking met Humanplasma was bedoeld om de Oostenrijkse sport op te peppen. Matschiner: 'De roeicoach zei: iedereen doet dit al (bloeddoping, red.), kunnen jullie dit ook voor Oostenrijkers mogelijk maken?'

Een nationale aangelegenheid was Humanplasma al gauw niet meer. Dat in de Weense Alserbachstrasse een plek bestond waar sporters hun bloed konden laten opslaan, verspreidde zich als een lopend vuurtje onder sporters in binnen- en buitenland.

Matschiner (36) had als oud-atleet al geëxperimenteerd met vrijwel alle denkbare vormen van doping, zoals epo, steroïden, groeihormonen en testosteron. Hij had bovendien een netwerk in de sport opgebouwd en fungeerde als persoonlijk begeleider van diverse atleten, zoals de Nederlandse steeplechaseloper Simon Vroemen.

In hoog tempo groeide hij uit tot de onmisbare schakel tussen de atleten en de bloedbank. Andere tussenpersonen trokken hun handen ervan af. 'Bij mijn eerste bezoek had ik er drie (sporters, red.) bij me. En plotseling had ik ze ineens allemaal. Want niemand wilde er meer wat mee te maken hebben.'

Mond-tot-mondreclame
Hij hoefde nooit moeite te doen om klanten te werven. Mond-tot-mondreclame van de sporters was genoeg. 'Het ging vanzelf', zegt hij.

'Een Oostenrijkse renner die voor een Italiaanse ploeg reed, nam de twee beste Italianen mee. Dan heb je ineens een wereldkampioen wielrennen op de weg, ritwinnaars in de Giro en zelfs de winnaar van de Giro over de vloer. Vervolgens komt een Nederlander die zegt: een goede vriend van mij is een atleet, kan hij ook eens meekomen? O ja, geen probleem.'

Of het hier om Boogerd en Vroemen gaat? Het blijft gissen, want Matschiner heeft zijn dekking weer op orde. Namen noemt hij zogezegd niet meer, deze woensdagavond.
Een Oostenrijkse renner bij een Italiaans team dus. Gerrit Glomser, het ex-liefje van Dione de Graaff? Reed bij Saeco en Lampre.

Italiaanse WK op de weg. Mooie Mario lijkt me. Reed ook bij Saeco.

Winnaar Giro? Cunego waarschijnlijk, of misschien Simeoni. Reden rond die tijd beide voor Saeco en Lampre.

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 02-03-2013 22:04:00 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_123551980
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:57 schreef marcodej het volgende:
Ook een interessant stukje:

[..]

Een Oostenrijkse renner bij een Italiaans team dus. Gerrit Glomser, het ex-liefje van Dione de Graaff? Reed bij Saeco en Lampre.

Italiaanse WK op de weg. Mooie Mario lijkt me. Reed ook bij Saeco.
Totschnig reed bij Polti, maar Glomser reed in 2006 inderdaad in Italiaanse dienst.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 22:08:38 #80
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_123552136
Glomser is inderdaad de enige logische optie als ik zo op wikipedia kijk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_123552166
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:05 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Totschnig reed bij Polti, maar Glomser reed in 2006 inderdaad in Italiaanse dienst.
Totschnig reed daar half jaren '90. Reed in de periode waar het over ging voor Gerolsteiner. Ook zo'n heerlijk team btw.
pi_123552234
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:09 schreef marcodej het volgende:

[..]

Totschnig reed daar half jaren '90. Reed in de periode waar het over ging voor Gerolsteiner. Ook zo'n heerlijk team btw.
Nog een gevonden:
wijlen Andreas Matzbacher
pi_123552382
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Matschiner was zijn manager (net als van Herzog en Vroemen).
Dat klopt niet volgens mij.
pi_123552724
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:13 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat klopt niet volgens mij.
Als ik losseveter.nl mag geloven noemt Matschiner op zijn website in 2008 Florant als een van zijn atleten. Maar er is idd zeer gerede twijfel over zie ik.
pi_123552762
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Als ik losseveter.nl mag geloven noemt Matschiner op zijn website in 2008 Florant als een van zijn atleten. Maar er is idd zeer gerede twijfel over zie ik.
Ik las hetzelfde inderdaad.
  zondag 3 maart 2013 @ 00:03:58 #86
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_123557106
Arnoud Okken?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_123557888
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 00:03 schreef Szura het volgende:
Arnoud Okken?
Dit lijkt me duidelijk geval van versterkende middelen :D
pi_123584200
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:51 schreef Mani89 het volgende:
Jammer de pammer, het grote boze wielrennen is weer de klos :')

KeesJongkind twitterde op maandag 25-02-2013 om 20:49:22 @marcodej aan de orde komt wat is bewezen. Koss hebben we uitgezocht, maar in het justitieel onderzoek is zijn naam niet gevonden... reageer retweet
Hij heeft mij nog een uitgebreider antwoord teruggestuurd zie ik nu :D

quote:
Uiteraard wordt in het item gemeld dat Conconi met atleten en langlaufers werkte. Maar Koss kunnen wij niet bewijzen. We zijn er zeker achteraan gegaan. De mensen die bij het onderzoek naar Conconi betrokken waren, zijn de naam van Koss echter niet tegengekomen. Er wordt ook gesuggereerd dat er foto's bestaan waarop Koss met Conconi te zien is. Die foto's hebben wij niet kunnen vinden. Het zijn wat ons betreft (zeer hardnekkige) geruchten die voor ons op dit moment niet hard te maken zijn. Maar we blijven spitten.
Gr. Kees
  maandag 4 maart 2013 @ 01:04:32 #89
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_123603541
Koss = Johan Olav?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_123605934
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:17 schreef Felagund het volgende:
De andere Dekker? Of zat die niet bij Matschiner?
Die reed natuurlijk ook niet op een broodje pindakaas rond.
pi_123609014
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 01:04 schreef Parafernalia het volgende:
Koss = Johan Olav?
ja
  maandag 4 maart 2013 @ 11:04:24 #92
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123609294
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 19:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij heeft mij nog een uitgebreider antwoord teruggestuurd zie ik nu :D

[..]

stel dat ze wel koss kunnen noemen, welke stap zijn we dan verder? want koss is jaren 90
krijg je weer zo'n antwoord, ja in die tijd deed iedereen het, nu is het veel schoner.
Het lijkt mij veel beter om in die verdachte blessures van de afgelopen tijd in andere sporten te duiken.
pi_123609801
ze kunnen moeilijk iets roepen op basis van geruchten, op tv moet je toch wel bewijs hebben :)

over schaatsen gesproken, ik vond het altijd verdacht dat Gianni Romme altijd alles won en plotseling niet eens meer een podium haalde. Misschien binnenskamers op de vingers getikt?
  maandag 4 maart 2013 @ 13:34:13 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123614767
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:19 schreef planethugo het volgende:
ze kunnen moeilijk iets roepen op basis van geruchten, op tv moet je toch wel bewijs hebben :)

over schaatsen gesproken, ik vond het altijd verdacht dat Gianni Romme altijd alles won en plotseling niet eens meer een podium haalde. Misschien binnenskamers op de vingers getikt?
nikkels kon hem geestelijk niet meer tunen/op de rails krijgen.
pi_123619070
quote:
IJshockey-international Dijkstra betrapt op doping

Door: redactie
4-3-13 - 13:26 bron: ANP

De Nederlandse ijshockey-international Sander Dijkstra moet zich maandagavond voor de tuchtcommissie van de Nederlandse IJshockeybond verantwoorden voor vermeend dopegebruik.
De 26-jarig Dijkstra werd in oktober betrapt op een stof in zijn lichaam waardoor hij sneller zou herstellen. Dat meldde Henk Hoekstra, de voorzitter van Dijkstra's club UNIS Flyers uit Heerenveen, maandag.

Dijkstra mocht in afwachting van de hoorzitting bij de tuchtcommissie zijn wedstrijden blijven spelen. Het is nog onduidelijk of maandagavond al een uitspraak komt.
Geen partydrug dus.
  maandag 4 maart 2013 @ 15:36:24 #96
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123619401
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:27 schreef marcodej het volgende:

[..]

Geen partydrug dus.
oktober is 6 mnd later, ze hadden eerder geen tijd?
  maandag 4 maart 2013 @ 16:25:20 #97
14505 OProg
A Life in Music
pi_123621336
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oktober is 6 mnd later, ze hadden eerder geen tijd?
En ook gewoon door mogen spelen. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 4 maart 2013 @ 16:27:20 #98
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123621413
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:25 schreef OProg het volgende:

[..]

En ook gewoon door mogen spelen. :')
hebben ze van contador afgekeken
  maandag 4 maart 2013 @ 16:29:52 #99
14505 OProg
A Life in Music
pi_123621519
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hebben ze van contador afgekeken
Moeilijk te vergelijken waar daar duurde het maar door vrijspraak van de Spaanse bond die schoon aan het vegen was. De UCI die niks naar buiten bracht, dat ze vervolgens weer met zijn alleen aan het rollebollen waren over wat nu te doen...

Dit is gewoon doorspelen omdat ze een half jaar doen om een zaak te beginnen. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 4 maart 2013 @ 16:32:06 #100
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123621610
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:29 schreef OProg het volgende:

[..]

Moeilijk te vergelijken waar daar duurde het maar door vrijspraak van de Spaanse bond die schoon aan het vegen was. De UCI die niks naar buiten bracht, dat ze vervolgens weer met zijn alleen aan het rollebollen waren over wat nu te doen...

Dit is gewoon doorspelen omdat ze een half jaar doen om een zaak te beginnen. :')
gebrek aan ervaring, is waarschijnlijk de eerste positieve test.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')