Johan1994 | dinsdag 19 februari 2013 @ 00:28 |
![]() SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity. Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers. In Nederland komt SimCity uit op 7 maart 2013. Stadsplanning Het succes van je stad is afhankelijk van je stadsplanning. Fabrieken kunnen niet op tijd openen als de Sims de hele ochtend in de file staan. Als de brandweerdekking te laag is, kan een vonkje je halve stad in de as leggen. Zonder een uitgebreid politiekorps bestaat je stad al snel uit achterbuurten vol ongelukkige Sims. Je moet de voor- en nadelen van de verschillende energiebronnen goed afwegen. Ga je voor vervuilende kolen, kies je voor milieuvriendelijke wind- en zonne-energie of gebruik je nucleaire energie. Je kunt ook te veel diensten inzetten die al je geld uitgeven! Gebouwen aanpassen Kavels bevatten gedetailleerde 3D-gebouwen die je kunt upgraden met modules om de functionaliteit van je stad te verbeteren. Plaats een ziekenhuis en voeg extra behandelkamers toe om meer Sims te genezen. Met een ambulancedienst vergroot je je medische bereik. Upgrade je brandweerkazerne door een extra garage toe te voegen met meer plek voor brandweerwagens, of stuur de wagens naar nabijgelegen steden door een hoofdkwartier te plaatsen. Speel extra modules vrij voor politiebureaus, studentenhuizen en nog veel meer. Hoe succesvoller je stad, hoe meer kavels je vrijspeelt. Multi-city Met Multi-city kun je hele regio's met steden veranderen en beïnvloeden. Nu kun je SimCity op nog grotere schaal spelen, aangezien je stad deel uitmaakt van een regio. Je kunt één of meerdere steden besturen in een open regio, in een afgeschermde regio die je deelt met de steden van vrienden of in je eigen persoonlijke regio. Elke stad in een bepaalde regio beïnvloedt de omliggende steden. Je keuzes zijn dus niet alleen bepalend voor je eigen stad, maar ook voor de steden van je vrienden. Word een goede buur en stuur brandweerwagens en politiemannen naar andere steden die in de problemen zitten, of bouw veel vervuilende fabrieken en zie de Sims in je regio ziek worden. Alles heeft met elkaar te maken! Video's Plaatjes ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit zijn alle specializations. - Mining (kolen en erts uit de grond halen, voor energie en handig om handelssteden te voorzien van materialen) - Drilling (olie uit de grond halen, goed voor de handelssteden maar ook voor energie) - Trading (havens, beurzen, commercie, je weet het wel) - Electronics (stad van de toekomst en uitvindingen die ook weer verhandelt kunnen worden) - Culture (maak hoge mooie gebouwen en andere toeristische trekpleisters) - Gambling (casino's en entertainment, goeie inkomsten waarmee je ook andere steden kan helpen) - Education (scholen en universiteiten waarmee je hoogopgeleide sims kunt leveren) De greatworks Je kunt kiezen om 1 van onderstaande greatworks te maken, je zult dit in team verband moeten doen, want ze kosten gruwelijk veel resources - Arcology Zorgt voor werkgelegenheid, studenten en bezoekers aan alle steden in de regio. Eisen sinds de beta, 2800 ton metaal, 1000 ton aluminium, 6 miljoen kratten televisies. EN een stad met minimaal 58000 inwoners in de regio - International Airport Zorgt voor veel toeristen en helpt de industrie met vervoer van vracht door de hele regio. Eisen sinds de beta, 2000 Ton metaal, 1500 Ton aluminium, 400.000 vaten aan ruwe olie. EN een gemeentelijk vliegveld met meer dan 100 toeristen - Solar Farm Zorgt voor grote hoeveelheden goedkope en schone energie voor de regio. Vereisten (sinds de beta) 1200 ton aluminium, 23 miljoen kratten plastic, 9 miljoen kratten met processoren . EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio. - Space Station Geeft een enorme boost aan scholing en toerisme. Eisen (sinds beta) 4 miljoen kratten met computers, 1400 ton aluminium, 170,000 vaten met brandstof EN een universiteit met "School of Science" met compleet ontwikkelde research, in de regio. Fok! Regio('s) Nu er multiplayer in SimCity beschikbaar is gaan we natuurlijk met zijn alleen één of meerdere Fok! regio's maken. Voor zover nu bekend is zal de grootste beschikbare regio 16 steden ondersteunen en dus ruimte bieden aan 16 spelers. Hieronder vindt je een lijst met Fokkers die de verschillende regio's gaan volbouwen. Wil je er ook bij? Laat je Origin naam weten in dit topic en we zorgen dat je er bij komt te staan. ![]() Hier is altijd de laatste versie te vinden Regio 1 | Regio 2 | Regio 3 | Regio 4 Sandbox Regio('s) Je hebt ook Sandbox Regio's, hier kun je legale Cheat's gebruiken en gelden in principe geen regel's. Er zijn ook geen random disasters. ![]() Sandbox Regio 1 OP door TigerXtrm, Regio overzicht door Mschol | |
kensei | dinsdag 19 februari 2013 @ 00:29 |
FIPO | |
Johan1994 | dinsdag 19 februari 2013 @ 00:30 |
Nee jij bent een Fipo ![]() | |
kensei | dinsdag 19 februari 2013 @ 00:30 |
Je moeder is een fipo ![]() | |
TigerXtrm | dinsdag 19 februari 2013 @ 00:32 |
Je moeder is een sneeuwblazer ![]() | |
Johan1994 | dinsdag 19 februari 2013 @ 00:33 |
Me moeder is al een tandem zak hooi. | |
kensei | dinsdag 19 februari 2013 @ 00:35 |
Waar ging dit topic ook alweer over? ![]() | |
Johan1994 | dinsdag 19 februari 2013 @ 00:37 |
Een of andere suffe stadgame ![]() | |
mschol | dinsdag 19 februari 2013 @ 00:43 |
![]() | |
Johan1994 | dinsdag 19 februari 2013 @ 00:44 |
Ze waren bij mijn nooit rond, het is het passertrauma all over again... | |
kensei | dinsdag 19 februari 2013 @ 00:53 |
Het plaatsen werkt niet-echt lekker nee, maar als je eenmaal zo'n machtig mooie ronde boulevard hebt ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 19 februari 2013 @ 06:26 |
Met shift zou dat moeten lukken. | |
Troel | dinsdag 19 februari 2013 @ 08:19 |
Ik heb er zin in! Kunnen we niet stiekem nog een beta doen ofzo ![]() Maar dan wel maar 1 keer kunnen spelen en dan drie uur lang ofzo ![]() | |
xienix2501 | dinsdag 19 februari 2013 @ 08:22 |
En met alle gebouwen die niet in de beta zaten ![]() ![]() | |
Thrilled | dinsdag 19 februari 2013 @ 10:10 |
Weet iemand al iets over verhoogde wegen (zonder noodzaak ![]() | |
Wells.p | dinsdag 19 februari 2013 @ 10:15 |
Ik mis fietsen en fietspaden! | |
AppleMartini | dinsdag 19 februari 2013 @ 10:28 |
Nog 2.5 week ![]() | |
_NZT_ | dinsdag 19 februari 2013 @ 10:43 |
Niet ben ik bang, anders hadden we dat al lang gezien/gehoord. | |
LeaderRoel | dinsdag 19 februari 2013 @ 10:51 |
Hier is een lijst met alle steden en regio's van welke stats ze hebben! ![]() Handig voor het indelen van de FOK! regio's https://docs.google.com/s(...)ue&gid=0&output=html | |
Troel | dinsdag 19 februari 2013 @ 11:12 |
Dit is inderdaad wel praktisch ja. | |
Mishu | dinsdag 19 februari 2013 @ 11:17 |
Voor mij is tactisch gezien het beste om Titan Gorge te nemen, en dan specifiek Mosquite ofzo. Ivm wonen + olie voor trade. | |
xienix2501 | dinsdag 19 februari 2013 @ 11:23 |
Voor mij zal het een stad zijn met railroad connection en shipping connection voor trade. de rest maakt voor mij niet zo veel uit ![]() | |
Troel | dinsdag 19 februari 2013 @ 11:28 |
Ik zal in ieder geval voor mijn groepje voor wat ik weet aan specialisaties eens kijken of het al een beetje in te passen is ![]() | |
Thrilled | dinsdag 19 februari 2013 @ 12:54 |
Lekker bezig Troel ![]() Ik hoef geen ore/olie of andere troep in mijn grond ![]() ![]() | |
lipjes | dinsdag 19 februari 2013 @ 12:57 |
Ja, ik ga de gokzooi in, dus moet maar even kijken wat ik moet hebben ![]() | |
tim94 | dinsdag 19 februari 2013 @ 12:58 |
Ik neem Education erbij, dus een "vraagteken" is niet meer nodig:) Het enige wat ik nodig heb is een railway, hoge bebouwingsgraad en that's it | |
Troel | dinsdag 19 februari 2013 @ 13:40 |
Handleiding | |
Johan1994 | dinsdag 19 februari 2013 @ 14:13 |
Die Troel wat zouden we toch zonder haar moeten ![]() ![]() | |
Troel | dinsdag 19 februari 2013 @ 14:21 |
Gewoon doorgaan met je leven raad ik aan ![]() | |
TigerXtrm | dinsdag 19 februari 2013 @ 14:53 |
Maar is het nou mogelijk om een stad te maken die volledig uit industrie bestaat en het dus moet hebben van de inwoners van een andere stad? Het lijkt me wel tof om dat hele vlak gewoon vol te bouwen met industrie en iedere ochtend de file te bekijken op de snelweg ![]() | |
Romanus | dinsdag 19 februari 2013 @ 14:59 |
Kan dacht ik wel, maar zoals ik het in de beta had geprobeerd vond ik de interactie tussen steden niet geweldig lopen | |
Thrilled | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:01 |
Dat is meer omdat je zelf moet switchen tussen de steden en moet wachten tot de veranderingen van kracht worden.. Als ik start met woonwijken, en Tiger start met fabrieken, dan kunnen we direct al 'diensten' uit wisselen natuurlijk.. zal een stuk sneller lopen dan dat je het zelf doet.. | |
Troel | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:06 |
Ik denk wat Thrilled zegt. Maar bij een heleboel dingen is het gewoon afwachten ![]() | |
tim94 | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:12 |
Nu heb ik al helemaal zin in maart ![]() | |
Isabeau | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:16 |
Dat klinkt wel tof eigenlijk! | |
Wells.p | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:54 |
Ha Simcity is niet de eerste Simcity die je online kan met andere kan spelen ![]() | |
PdeHoog | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:57 |
Ik vind dat iedereen wel al een hoop aan het bedenken en regelen is ![]() ![]() | |
TigerXtrm | dinsdag 19 februari 2013 @ 16:10 |
We moeten toch wat, het duurt nog zo lang ![]() | |
jackson | dinsdag 19 februari 2013 @ 16:23 |
Dit ![]() | |
Mishu | dinsdag 19 februari 2013 @ 16:32 |
Precies ![]() Heb nu bij gebrek aan beter SimCity 4 maar geïnstalleerd ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Mishu op 20-02-2013 00:49:17 ] | |
tim94 | dinsdag 19 februari 2013 @ 16:51 |
Ik ben uit pure verveling maar boekverslagen gaan maken :S | |
Troel | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:31 |
Boekverslagen ![]() Heerlijk! | |
DJKoster | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:18 |
Ik ben het weer gaan spelen.. En stiekem zijn die kleine steden in SimCity5 helemaal geen slecht idee, na 2 uur bouwen heb ik nog niets.. ![]() | |
Rickocum | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:20 |
Maar wat als die map "vol" is en je bent zeg maar drie week verder en iedereen heeft alles al uitgebouwd ![]() | |
82Sander | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:28 |
Volgens bepaalde mensen hier zal er een grotere map beschikbaar komen (tegen betaling). | |
_NZT_ | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:06 |
Niemand heeft gezegd dat het er zal komen. Maar er gaat zeker weten DLC weten komen (gratis en betaald, lees de manual maar die Troel hier heeft gedeeld) en de hele community schreeuwt al om grotere steden. EA (en Maxis) zouden heel dom zijn om hier geen gehoor aan te geven. Als het technisch mogelijk is gaat het naar mijn mening 100% zeker gebeuren, maar dat is nog steeds niet gebaseerd op feiten. | |
TigerXtrm | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:26 |
Het probleem is volgens mij dat grotere steden niet geschikt zouden zijn voor de wat tragere systemen. Ze willen dat SimCity toegankelijk blijft voor casual gamers en dat zou niet meer kunnen met grotere maps. Als je die dan vol bouwt loopt de hele handel vast. Dat zou dus betekenen dat een eventuele DLC met grotere maps ook hogere systeem eisen met zich mee krijgen. In dat opzicht dus misschien wel handig om het gescheiden te laten. Dan kan je bij aankoop mensen inlichten dat er andere systeemeisen van toepassing zijn. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:35 |
Is dat zo, of is dat het excuus van EA om geen grotere maps te maken. | |
Johan1994 | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:41 |
Klopt, ik deed altijd met me vader Simcity 2000 Network Edition, was erg leuk om te doen ![]() | |
TigerXtrm | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:47 |
Met het niveau van de simulatie waarbij elk stukje stroom, water, afval en personen tot in detail worden gesimuleerd kan ik me voorstellen dat zoiets bij grotere steden veel meer van je computer vergt om te berekenen. Een stad met 100.000 inwoners is makkelijker te berekenen dan een stad met 4 miljoen inwoners. Daarbij hebben we tot nu toe alleen een uurtje van de beta's meegemaakt en kwamen de meeste van ons niet verder dan 50.000 mensen in 1 of 2 steden met alleen medium density. Het zou zomaar kunnen dat we straks in het echte spel een stad volledig hebben uitgebouwd en er dan achter komen dat het toch wel een beetje gaat haperen. | |
tim94 | dinsdag 19 februari 2013 @ 22:07 |
Ik wacht wel met klagen tot ik alles goed uitgeprobeert heb | |
_NZT_ | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:23 |
Je moet natuurlijk niet vergeten dat op dat moment er ook nog max 6 andere steden meegerekend worden, 300.000 inwoners per stad kan gehaald worden (van wat we gezien hebben) dus 300.000 x 6 = 1.800.000 losstaande 'agents' die gesimuleerd moeten worden. Krijg je een stad van 4x4 ipv van 2x2 kunnen er 4 keer zoveel mensen in de stad. Dus minimaal 1.200.000 per stad, zeg dat je dan met drie steden direct contact heb, dan kom je dus op 4 x1.200.000 = 4.800.000 (!!!) losstaande 'agents' die elkaar beïnvloeden... | |
TigerXtrm | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:36 |
En dan heb je het nog alleen over mensen. Niet over energie, water, riool, etc. Dat getal kan makkelijk verdubbelen als je alles meerekent. | |
TigerXtrm | woensdag 20 februari 2013 @ 00:22 |
Mooi stukje onder de motorkap van SimCity. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 20 februari 2013 @ 06:33 |
Maar die berekeningen werden toch juist door de servers van EA gedaan? Dat is toch ook de hoofdreden van het altijd online gebeuren... Of heb ik iets verkeerd begrepen. ![]() | |
_NZT_ | woensdag 20 februari 2013 @ 08:39 |
Ik heb ff gegoogeld. Door Maxis wordt beweerd dat gebeurtenissen tussen steden door de EA servers gesimuleerd worden. Echter dit werd pas beweerd in december 2012. In april 2012 kwam Maxis maar met één reden: de game is zo opgebouwd om een multiplayer game te zijn. Die bereking door de EA server gebeurd eens in de 3 minuten om alles te synchroniseren. Het altijd online zijn is maar voor één ding: illegale downloads tegen gaan. Als je connectie er uit vliegt kan je nog gewoon door spelen tot die berekening komt van de EA server, dat geeft al aan dat je pc het meeste werk doet | |
xienix2501 | woensdag 20 februari 2013 @ 08:44 |
zeer interessant om te lezen! dat moest denk ik een enorm kut karwei zijn geweest om de curved roads te ontwikkelen ![]() | |
Pheno | woensdag 20 februari 2013 @ 09:07 |
Een stad kan door je pc gedaan worden, zo gauw je verbinding eruit ligt en je wil naar een andere stad in de regio lig je eruit. Om je pc ook 16 steden te laten simuleren is misschien te zwaar? | |
LeaderRoel | woensdag 20 februari 2013 @ 10:36 |
Alle plaatjes van de regio's staan op IGN ![]() ![]() Ohja: Gele lijntjes zijn snelwegen, witte lijntjes zijn rails. Viridian Woods ![]() Titan Gorge ![]() Discovery Delta ![]() | |
Nielsch | woensdag 20 februari 2013 @ 10:45 |
Ehehe mijn computer trok de beta al slecht dus helaas dit gaat 'em niet worden. Haal me maar uit de regio (4). Wel jammer maar eh. | |
RubenSosa | woensdag 20 februari 2013 @ 10:49 |
Dus niet alle 16 steden zijn met elkaar verbonden? Als ik zo naar de snelweg kijk. | |
#ANONIEM | woensdag 20 februari 2013 @ 10:55 |
Leuk allemaal, maar had het dan simtown genoemd ofzo. Ik ben er van overtuigd dat een groot gedeelte Simcity fans graag een grote stad wil nabouwen. Dit zijn volgens mij de kleinste maps voor Simcity ooit. Allemaal dankzij het fijne EA welke altijd maar alles simpel makkelijk en kleinschalig wil. En over de speelbaarheid? Met slim programmeren kan je een heel eind komen, daarnaast had je bijvoorbeeld in Simcity 4 iets ingebouwd waardoor alleen het gedeelte wat in je beeld viel volledig werd berekend, de rest van de kaart werd niks mee gedaan totdat je er naar ging kijken. Het mag geen excuus zijn. "We doen het zo gedetailleerd, daarom is de map grootte genoeg voor 3 straten". Dan slaan ze de plank echt mis. Ik voel mezelf verplicht deze Simcity aan te schaffen aangezien ik het al vanaf deel 1 (ms-dos) speel. Echter voorzie ik een grootte faal, EA heeft na SimCity Societies wederom niks geleerd | |
LeaderRoel | woensdag 20 februari 2013 @ 11:00 |
Niet direct nee, je moet een beetje slim spelen met transport om alles naar elkaar te krijgen. Met vliegtuigen, boten, treinen, vrachtwagens enzo ![]() | |
mschol | woensdag 20 februari 2013 @ 11:01 |
ik dat opzicht vind ik 1 aansluting op de snelweg wel jammer, had liever gezien dat een 2de aansluiting een optie was ( maarja, die regio indelingen laten dat niet echt toe..) | |
RubenSosa | woensdag 20 februari 2013 @ 11:03 |
Las dat je maar met 6 steden handel kan drijven. Dus dat lijkt me de max. | |
mschol | woensdag 20 februari 2013 @ 11:07 |
4,8mil dat lijkt veel, maar is volgens mij helemaal niet zo bijzonder.. ja je kan het niet op 10 jaar oude systemen draaien (wat ze nu willen) maar een nu al gedateerd hi-end systeem van 3 jaar oud zal dat wel aankunnen, desnoods via CUDA en soort gelijke technologie videokaarten, processoren staan het merendeel van de tijd tegenwoordig uit hun neus te eten, de gedistributeerde computing projecten zoals SETI@HOME hebben niet voor niets een GPU client.. ik ben er heilig van overtuigd dat piraterij de enige 100% valide reden is om berekeningen op de server te doen.. | |
LeaderRoel | woensdag 20 februari 2013 @ 11:08 |
Maar die steden kunnen weer doorhandelen naar de andere steden. Dat geeft het meer uitdaging dan dat je gewoon met elke stad die je maar wil in 1 keer goederen kan vervoeren | |
RubenSosa | woensdag 20 februari 2013 @ 11:12 |
Maar op de foto's die je plaatst lijkt het er net op dat er max 4 steden dezelfde hoofdsnelweg kunnen gebruiken. | |
LeaderRoel | woensdag 20 februari 2013 @ 11:13 |
Wel boten en vliegtuigen | |
RubenSosa | woensdag 20 februari 2013 @ 11:17 |
Dat waar ja. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 20 februari 2013 @ 12:44 |
Ik verwacht geen problemen ![]() 980x 24g ddr3 triple Chanel Quadfire 6870 3 ssd's in raid 0 Watercooling ![]() | |
Thrilled | woensdag 20 februari 2013 @ 12:55 |
Nog 2 lange weken .. ![]() | |
mschol | woensdag 20 februari 2013 @ 12:56 |
+1 dag ![]() | |
Thrilled | woensdag 20 februari 2013 @ 12:57 |
+extra tijd die cdkeyshere nodig heeft om mijn code in te scannen en te e-mailen ![]() | |
mschol | woensdag 20 februari 2013 @ 12:59 |
meeste zaken hebben de spullen minimaal 1 dag voor release binnen (webshops kunnen zo zorgen dat de klanten op dag van release de spullen binnen krijgen) | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 20 februari 2013 @ 15:14 |
bestel dan bij origin ![]() | |
Thrilled | woensdag 20 februari 2013 @ 15:16 |
en dan het dubbele voor de game betalen? nah-ah! | |
Doler12 | woensdag 20 februari 2013 @ 15:22 |
Waarom komt hij eerder uit in de VS dan de rest van de wereld? ![]() | |
Wells.p | woensdag 20 februari 2013 @ 15:33 |
Inderdaad de LE Simcity ¤37,99 vond ik wel een mooie prijs | |
mschol | woensdag 20 februari 2013 @ 15:51 |
lokalisatie zal het excuus wel zijn ![]() | |
TigerXtrm | woensdag 20 februari 2013 @ 16:17 |
De schijfjes gaan tegelijk op transport en komen later aan in Europa dan in Amerika. Is een logistiek probleem. | |
CherryLips | woensdag 20 februari 2013 @ 16:26 |
waar ![]() | |
Wells.p | woensdag 20 februari 2013 @ 17:04 |
https://www.g2play.net/store/ Hier was hij toen in de aanbieding vanwege valentijn. Maar is nog steeds goedkoper dan bij Origin | |
_NZT_ | woensdag 20 februari 2013 @ 17:06 |
Alles is goedkoper dan origin. Origin (EA store) is altijd full price, terwijl in retail dit nooit gebeurd (vandaar dat game developers en uitgevers nu met de vingers wijzen naar de retail als schuldige van de neerwaartse spiraal in de gaming industrie) | |
TigerXtrm | woensdag 20 februari 2013 @ 17:55 |
Misschien moeten developers en uitgevers niet zulke idiote prijzen hanteren voor hun games. Zeker als verpakking en distributie niet eens een rol speelt. | |
_NZT_ | woensdag 20 februari 2013 @ 18:07 |
Games zijn duur om te maken. Een GTA zijn ze jaren mee bezig om te maken, kost uiteindelijk 110 miljoen en levert 1,4 miljard op. Retail pakt daar een marge van 20 a 30 procent. Daarnaast zijn er nog allemaal bijkomende kosten die niet direct worden toegeschreven aan de game, maar die wel gedekt moeten worden. Uitgever pakt ook nog een flinke marge. Zo houd je als developer uiteindelijk een bedrag over wat verdeeld moet worden over het aantal jaar. Dat valt dan nog vies tegen, en dan is GTA een van de meest winstgevende titels die er zijn. Daarnaast te bedenken dat met games het verlies wat word geleden op een console (jazeker consoles worden met verlies verkocht) goed gemaakt moet worden. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 20 februari 2013 @ 18:20 |
Origin had idd wel goedkoper gekunt dan in de winkel, ze zitten niet met fysieke producten, maar een digitale code ![]() | |
Wells.p | woensdag 20 februari 2013 @ 18:21 |
Eens dat het duur is om een game te maken. Alleen als EA zijn eigen store heeft pakken ze dus alles zelf en lijkt mij het logische dat ze het goedkoper kunnen verkopen aangezien verpakking en het vervoeren geen rol meer speelt. Wat ik denk is dat ze de prijs nu simpel weg kunstmatig hoog houden en daarmee gewoon meer wist pakken. En daarbij weet ik ook wel dat elke uitgever een bedrijf is en geen liefdadigheidsinstelling en dus zo veel mogelijk geld willen verdienen. Alleen komt dat er wel op neer dat ik bijvoorbeeld ergens anders ga kijken voor een betere prijs. | |
TigerXtrm | woensdag 20 februari 2013 @ 20:32 |
Je rekent enkele zaken nu volgens mij dubbel. Als een game 110 miljoen kost om te maken dan hebben we het dus over een pure winst van enkele honderden miljoenen op zijn minst. Van mij hoeft een developer niet tegen de kostprijs te werken, maar om 5 tot 6 keer de kostprijs terug te verdienen is dan ook weer enigsinds overdreven. Verlies op consoles wordt terug verdient met de licentie kosten die developers betalen en wat dus bij de development kosten in zit. De pure winst die op games gemaakt wordt zal niet worden afgedragen aan Sony en Microsoft. Games maken is duur, maar de prijs waarvoor ze, zeker in Europa, in de winkel liggen is echt belachelijk. | |
AppleMartini | woensdag 20 februari 2013 @ 21:15 |
Andere projecten moeten ook gefinancierd worden he. | |
_NZT_ | woensdag 20 februari 2013 @ 21:15 |
Jij kijkt dus alleen naar de gross margin, zeer bekrompen al zeg ik het zelf. Daarnaast is GTA een van de weinige die überhaupt boven de miljard draaien. Simcity zal dat bij lange na niet halen. Daarnaast is die winst niet voor één jaar, maar je moet ook de jaren van development + de jaren van verkoop meerekenen. Daarnaast zijn er projecten die uiteindelijk niet op de markt komen maar wel veel geld kosten. Jij kijkt echt alleen naar de gross margin zoals ik al zei. Ja die is groot, maar aan het einde blijft er weinig over. | |
_NZT_ | woensdag 20 februari 2013 @ 21:29 |
Heb het even net income opgezocht van 2k games (waarbij cijfers rockstar dus in op is opgenomen): 2009 : net LOSS van 140 miljoen dollar 2010: net LOSS van 28 miljoen dollar 2011: net PROFIT van 48 miljoen dollar Alsjeblieft, ik zie nergens honderdenmiljoenen winst. Als ze winst draaien door een grote titel is dat hard nodig omdat voorgaande jaren tientallen miljoenen verlies worden gedraaid. | |
Stoepboer | woensdag 20 februari 2013 @ 21:55 |
Moet hem nogsteeds pre-orderen ![]() ![]() | |
Johan1994 | woensdag 20 februari 2013 @ 22:07 |
Ik vind Viridian Woods en Discovery Delta het leukst eruit zien ![]() En Viridian Woods? Pokemon? Iemand? ![]() | |
n00b13 | woensdag 20 februari 2013 @ 22:08 |
Ze doen iets fout iig. Godskolere. | |
n00b13 | woensdag 20 februari 2013 @ 22:08 |
Viridian Forest! het was anders. | |
Johan1994 | woensdag 20 februari 2013 @ 22:10 |
Het is stiekem gewoon een hele slechte verwijzing ![]() | |
_NZT_ | woensdag 20 februari 2013 @ 22:11 |
Één van de gezondste bedrijven (samen met EA) in de games industrie. THQ was echt huilen met de pet op met een miljarden verlies op een gegeven moment. 2k had trouwens wel bijna 197 miljoen winst in 2007, zijn echt die jaren waarin een grote game uitkomt die goedmaken voor de andere jaren. Dat bedoel ik met dat er minder overblijft dan meeste mensen denken. | |
mschol | woensdag 20 februari 2013 @ 22:22 |
maar tegelijkertijd moeten ze wel de servers hosten, bandbreedte voor de gamedownloads (wat er zeer veel zijn) betalen e.t.c.: de kosten zijn wellicht niet zo enorm hoog als retail. maar er zijn zeer zeker hoge kosten.. | |
n00b13 | woensdag 20 februari 2013 @ 22:27 |
| |
_NZT_ | woensdag 20 februari 2013 @ 22:27 |
Jep, daarnaast gaat ongeveer 20% van de omzet van een game naar de marketing van deze game. | |
n00b13 | woensdag 20 februari 2013 @ 22:28 |
Wat is dan het percentage aan echte ontwikkeling van de game? | |
_NZT_ | woensdag 20 februari 2013 @ 22:30 |
Net revenue 1,2 miljard. Cost of goods sold 700 miljoen, nu weet ik niet precies wat hier allemaal onder valt. | |
n00b13 | woensdag 20 februari 2013 @ 22:32 |
Nog steeds een flink bedrag dus! Het is jammer dat dat allemaal zo duur is. Het zou veel leuker zijn als het allemaal wat goedkoper kon. Kun je ook gelijk een groter publiek aanspreken. | |
_NZT_ | woensdag 20 februari 2013 @ 22:35 |
Destiny (nieuwe game van Bungie) werken al 5 jaar lang 270 mensen aan, kan je voorstellen wat voor een arbeidskosten dat zijn, en dan staat er tot nu toe nog geen enkele opbrengst tegen over. | |
_NZT_ | woensdag 20 februari 2013 @ 22:40 |
EA draaide in Q3 van 2012 955 miljoen omzet, maar hadden ook alleen al 290 miljoen kosten aan research en development. | |
PG18 | donderdag 21 februari 2013 @ 00:07 |
Ik heb altijd erg graag SimCity 3000 en SimCity 4 gespeeld, maar ik twijfel om SimCity 5 aan te schaffen. Weet jullie deze vragen voor mij te beantwoorden?: - Is het werkelijk waar dat je constant een internetverbinding nodig hebt om te kunnen spelen? Ook voor die 'sandbox'-mode? - Is die sandbox-mode hetzelfde zoals de voorgaande delen van SimCity waarbij je je geld moet verdienen om verder te kunnen uitbreiden? Of is het dan juist dat je onbeperkt geld hebt? - Kun je in meerdere regio's spelen? - Je hebt dus regio's waarin je met andere spelers speelt, maar is dat ook leuk als je zelf geen vrienden hebt die SimCity 5 spelen? Speel je dan met onbekende mensen in een regio ofzo? - En zo ja (met onbekende mensen spelen), is er dan de kans dat zij niets doen aan hun steden in de regio waar jouw stad bij zit? Dus dat je dan de enige bent die iets doet aan je stad in de regio? En dat dan blijkt dat het niets aan is dat de buursteden niets doen en dat al die moeite om je stad op te bouwen voor niets is geweest? Wie o wie kan mij deze informatie geven? ![]() Alvast bedankt. | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 00:15 |
je zal voor zowel regulier als sandbox continue online moeten zijn (helaas) niet helemaal: je kan in sandbox mode bepaalde cheats gebruiken en is alles direct inzetbaar, tevens schijnen wat factoren uitgezet te kunnen worden (maar dit alles is volgens mij nog wel optioneel) wat ik begrepen heb is dat je in tot 10 regio's tegelijk spelen je kan met onbekende gaan spelen, je kan ook zelf een prive regio oprichten en die helemaal volbouwen hoe dat zal uitwerken weet niemand precies, maar na verloop van tijd worden steden z.g.n. ghost towns
| |
Cowamundo | donderdag 21 februari 2013 @ 01:15 |
Misschien heeft iemand antwoord op het volgende: Stel ik ben een stad aan het bouwen en in het begin of misschien beter, later in het spel bedenk ik mij dat de indeling/planning van mijn stad niet goed is en je stad slecht functioneert. Dit door bv een slecht wegen net, te kleine ruimtes tussen wegen waardoor hogere densiteit bereiken niet meer mogelijk is, verkeerde keuze van specialisatie etc. of gewoonweg omdat je stad oerlelijk is en je opnieuw wil beginnen.... Enfin "You get the point!?" Is er dan een optie om jou stad met de grond gelijk te maken en helemaal opnieuw te beginnen alsof er nog niks gebeurd is of moet je alles handmatig gaan bulldozeren en maar opnieuw beginnen met het geld dat nog in je potje zit? En is deze optie bijvoorbeeld ook mogelijk als je de stad van iemand anders overneemt die zijn stad heeft verlaten en jij eigenlijk veel betere plannen hebt voor dat gebied? Ik weet dat je een plot/city kan verlaten en iemand anders deze dan kan oppakken en verder bouwen, maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat iedereen als een stad niet naar zijn zin is maar gewoon een nieuwe plot pakt en je uiteindelijk overal in de regio mislukte steden hebt. Dit wil je niet als je met een clubje vrienden speelt en natuurlijk al helemaal niet als jij je regio open stelt voor onbekende spelers zodat hun binnen 10 min even alle plots in je regio verzieken en dan weer pleiten gaan!? Eigenlijk is mijn vraag dus best duidelijk maar ik kan iets nooit kort houden dus maak ik er maar meteen een uitgebreid verhaal van... long story short: Kan ik mijn stad helemaal platgooien met een restart/reset optie als hij niet goed is?? ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Cowamundo op 21-02-2013 01:48:19 (small corrections.) ] | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 01:25 |
dat deel hebben we in de beta nog niet gezien, maar zelfs simcity 4 had die (imho) basisfunctionaliteit, ik denk dus ook wel dat die aanwezig is.. (nog 2 weekjes, dan weten we het) | |
_NZT_ | donderdag 21 februari 2013 @ 08:52 |
Nog niet bekend, echter is er in een trailer wel verteld dat als je niet tevreden bent over je stad dat je er dissaster overheen kunt sturen (duh!!) of gewoon handmatig slopen. Niks gezegd over een reset functie, kan nog maar mn eerste gedachten zegt dat het niet mogelijk gaat zijn. | |
Thrilled | donderdag 21 februari 2013 @ 10:12 |
Heeft iemand al zitten stunten met het upgraden van wegen? Stel dat je in het begin een smal weggetje hebt in het centrum en later wil je daar een dikke avenue van maken.. Moet je dan de huizen slopen, weg slopen, nieuwe weg aanleggen? Of is het onvermijdelijk dat je in het begin al de grootste wegen moet neerleggen met kleine huisjes zodat er later geen problemen ontstaan? | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 10:13 |
ik kon in de beta niet van medium road naar avenue upgraden, maar dat had wellicht te maken met het feit dat een aantal wegsoorten uitstonden | |
Cowamundo | donderdag 21 februari 2013 @ 10:20 |
Hmm... Als dit niet mogelijk is, laten we dan maar hopen dat niet elke keer als je jou regio opent voor public dat andere spelers de overige plots gebruiken als speeltuin en ze verzieken waardoor jou hele regio naar de knoppen is en je stad niks meer waard is en je weer opnieuw kan beginnen. By the way, het is mogelijk om in 10 regio's te gelijk te spelen.. Maar dus geen maximum aan steden? Als je dan 10x de regio Discovery Delta, Viridian Woods of Titan Gorge privé aanmaakt zou je technische gezien dus 160 steden kunnen maken!? ![]() | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 10:38 |
theoretisch kan dat, in de praktijk zal denk ik <5% v/d spelers dat daadwerkelijk gaan doen | |
Cowamundo | donderdag 21 februari 2013 @ 10:52 |
Het is in ieder geval NIET mogelijk om straten naar Avenue's te upgraden, mocht je dat toch willen dan zul je inderdaad een deel moeten slopen, herindelen en weer laten opbouwen. Verder kan je lage densiteit wegen wel upgraden naar hoge densiteit wegen. Wel moet je dan in gedachten houden dat verschillende straten andere maximale groottes van gebouwen ondersteunen. Langs een zandweg zal je dus nooit dikke villa's of grote kantoor panden zien! Voor zover ik het tijdens het spelen en aan de hand van deze blog (plaatje 9 en 10) heb begrepen werkt het als volgt: Tijdens het neergooien van je wegen krijg je hulplijnen te zien, (aan/uitzetten met ALT) Deze lijnen geven aan hoeveel ruimte de gebouwen nodig hebben om te kunnen upgraden naar de maximale grootte die het weg type ondersteund. Deze lijnen worden berekend aan de hand van de wegen die al gebouwd zijn en het type weg dat je op dat moment wilt bouwen (welke je aangeklikt heb). Ligt er al een zandweg en wil je er een Avenue naast bouwen dan zal er een hulplijn aangegeven worden op het punt dat er tussen de Avenue en zandweg genoeg ruimte is zodat ze allebei kunnen upgraden naar hun maximale grootte! (de ruimte tussen de lijnen van 2 zandwegen is dus veel kleiner dan tussen 2 avenue's) Maar als je dus die zandweg en avenue volgens de hulplijnen heb gebouwd en je gaat de zandweg later helemaal upgraden naar een hoge densiteit weg dan is er voor zover ik begrijp waarschijnlijk niet meer genoeg ruimte tussen de Avenue en de hoge densiteit weg om hun maximale gebouw grootte kwijt te kunnen en dan krijg je uiteindelijk meldingen dat bewoners wel willen upgraden maar dit niet kunnen ivm ruimtegebrek. ALS VOORBEELD: (vakjes berekend in lengte vanaf de weg gezien, breedte niet meegenomen.) Low density support maximaal gebouwen van bv 3 vakjes lang, medium van bv 6 vakjes, en high van bv 12 vakjes. Tussen 2 low density roads moet dus minimaal 6 "vakjes" ruimte zitten, Tussen een high en low density road 15 vakjes en tussen 2 High density roads zelfs 24 vakjes om alles tot het maximale te kunnen laten upgraden! [ Bericht 3% gewijzigd door Cowamundo op 21-02-2013 11:05:33 ] | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 12:42 |
2 weken voor release pas gold? ![]() | |
Thrilled | donderdag 21 februari 2013 @ 12:50 |
Gisteravond nog even cities XL gespeeld, maar zo rond de 500.000 inwoners begon mn pc het niet helemaal meer te trekken.. Irriteer me vooral aan dat token-systeem en het feit dat ik veels te veel met statistieken bezig ben en mijn stad alleen maar uit kan breiden in de oppervlakte en niet in de hoogte.. kan niet wachten op simcity ![]() /edit weet niet of iemand het al gezegd had, maar leverdatum op cdkeyshere:
![]() | |
Troel | donderdag 21 februari 2013 @ 12:58 |
Wat Cowa zegt heb ik ook ergens gezien/gelezen | |
TigerXtrm | donderdag 21 februari 2013 @ 13:42 |
Ze kunnen moeilijk gold gaan voor de 2e beta ![]() In mijn dorst naar een beetje leuke economie simulatie heb ik Settlers 7 maar weer geïnstalleerd. Toch nog best lastig om alles in goede banen te leiden in dat spel, maar ik ben echt een drama als het aan komt op RTS ![]() | |
Troel | donderdag 21 februari 2013 @ 14:18 |
Settlers is leuk, maar inderdaad erg moeilijk. Het zou leuker zijn als je geen legers nodig had en dergelijke ![]() | |
Isabeau | donderdag 21 februari 2013 @ 14:30 |
Ik vind heel veel spelletjes leuker zonder te vechten ![]() | |
Troel | donderdag 21 februari 2013 @ 15:16 |
Maar bij al die spelletjes kom je uiteindelijk uit op een SimCity als je het vechten weghaalt ![]() | |
Isabeau | donderdag 21 februari 2013 @ 15:18 |
Jah, daarom vind ik Simcity ook zo leuk ![]() | |
Troel | donderdag 21 februari 2013 @ 15:20 |
Is het dat ![]() ![]() | |
Isabeau | donderdag 21 februari 2013 @ 15:21 |
Nou ja, ik vind Civilization bijv ook erg leuk, alleen het vechten dus niet ![]() | |
Mishu | donderdag 21 februari 2013 @ 15:23 |
Simcity is voor de hippies ![]() | |
Pheno | donderdag 21 februari 2013 @ 15:26 |
In de beta die ik heb gespeeld (was voor pers). Kon dat wel, maar misschien was dat een handigheidje om snel dingen te testen. Technisch is het dus mogelijk. | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 15:58 |
juist de economie goed hebben voor je legers is een uitdaging... zelf ben ik erg fan van 3 & 4, 7 kan mij ook enigsinds bekoren.. | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 16:03 |
hihi ![]() true, maar 2 weken is wel heel kort dag.. RTS is altijd leuk, C&C fan hiero ![]() maarzoals gezegd: een aantal Settlers games kunnen mij ook goed bekoren, al is dat wel een totaal ander soort RTS | |
Troel | donderdag 21 februari 2013 @ 16:07 |
Ja, maar ik ben niet zo van het vechten ![]() ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 21 februari 2013 @ 16:38 |
Dat heb ik ook altijd. Dat is mijn probleem ook bij RTS. Ik ben te veel bezig met een mooi stadje of basis bouwen let vervolgens totaal niet op mijn leger. En dan staat het leger van de vijand ineens voor de deur en heb ik maar 1 tank ofzo ![]() | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 16:47 |
dat probleem heb ik vooral bij settlers 3&4.. bij C&C pomp ik wel tankjes ![]() ![]() | |
SuperHarregarre | donderdag 21 februari 2013 @ 17:51 |
Maar bij C&C/RA bouw je sowieso geen stad maar gewoon een basis. Dus dan ben je al snel bezig met units pompen. Bij AoE heb ik ook altijd de neiging om het er goed uit te laten zien met een mooie stad en muren, hier en daar een extra onnodig gebouw omdat ik toch genoeg hout heb en het er tof uitziet. ![]() | |
davedavy | donderdag 21 februari 2013 @ 18:05 |
Nog 2 weken jongens ![]() | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 18:07 |
basis/stad => zelfde idee zolang er geen micromanagment is (a la settlers) ik zet hooguit alles gegroepeerd bij elkaar, en probeer een sluitende muur te maken, maar daar houdt het qua mooi maken wel bij op ![]() | |
Isabeau | donderdag 21 februari 2013 @ 18:16 |
Ik vrees dat dat te snel is voor mij ![]() | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 18:43 |
antwoord op de vraag of we steden konden 'resetten' of dat we het handmatig moeten vernielen ![]() | |
tim94 | donderdag 21 februari 2013 @ 18:44 |
oefff... Dat word dan dus eerst belastingen omhoog en gebouwen sluiten om geld te verdienen en daarna slopen | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 18:47 |
sinds wanneer kosten rampen geld? ![]() | |
tim94 | donderdag 21 februari 2013 @ 18:59 |
Je moet je stad ook weer opbouwen hea ![]() | |
SuperHarregarre | donderdag 21 februari 2013 @ 19:11 |
Hangt er ook vanaf of je online speelt of niet. Tegen de AI heb je bij AoE meestal niet zo'n probleem als je wat langzamer bent en vind ik 't leuker om ze schaakmat te bouwen. ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 21 februari 2013 @ 19:21 |
Bij RA maakte ik altijd een groepje van die apocalyps tanks en dan de basis vernietigen. ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 21 februari 2013 @ 19:22 |
Live broadcast nu bezig: http://www.origin.com/simcity-broadcast | |
SuperHarregarre | donderdag 21 februari 2013 @ 19:23 |
Ik was fan van paratroopers. ![]() | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 19:24 |
leuk, al ben ik meer een opafstand speler: alle mogelijke vliegtuigen en superweapons die je kan bedenken ![]() zeker die koreanen.. een groepje van 4 a 6 is vaak genoeg de meeste productie plat te gooien.. | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 21 februari 2013 @ 19:39 |
Ik ben meer van grote tankdivisie en dan alles kapot knallen. ![]() | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 20:06 |
met die apocalypse tanks gaat het mij altijd erg snel.. (9 van die tanks achterin de basis gooien en dan langzaam oprukken, dan heb je in no time een stuk of 6 elite en maai je al je vijanden wel weg ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 21 februari 2013 @ 20:11 |
Zo doe ik het dus altijd. | |
TigerXtrm | donderdag 21 februari 2013 @ 20:14 |
In de livestream heeft Ocean een beetje uitgelegd waarom ze voor de 'kleine' maps gekozen hebben. Het verraste me eigenlijk dat ze er überhaupt over begonnen omdat EA dat soort controversiële dingen vaak in de doofpot probeert te gooien. Toen ze net begonnen met het ontwikkelen van het spel hadden ze de keus om het spel enorme diepgang te geven maar op beperkte schaal. Of een hele oppervlakkige game (weinig simulatie) op een gigantische schaal. De keus was toen snel gemaakt om een zeer diepe simulatie te bouwen. Wat ook meewoog was dat ze deze simulatie kunnen uitbreiden wanneer computers krachtiger worden en het gaan ondersteunen. De simulatie zal altijd mee groeien, hoe groot je de map ook maakt. Je computer is de beperkende factor daar in. Als je het om zou draaien dan heb je een oppervlakkig spel en die diepe simulatie kan je er niet achteraf in zetten wanneer computers krachtiger worden. Dus wat dat betreft vind ik het een hele goede keus, en het 'bevestigd' ook dat, wanneer mogelijk, er grotere maps in de planning staan. | |
PG18 | donderdag 21 februari 2013 @ 20:30 |
Daar ben ik dus ook bang voor, en daarom zit ik te twijfelen om wel of niet dit spel te kopen. Aangezien die sandbox-mode volgens mij ook al weinig uitdaging geeft doordat alles meteen al beschikbaar is, moet dit spel het het toch hebben van de multiplayer. Maar het lijkt mij dat dat alleen leuk is als je medespelers ook fanatiek meespelen. Tevens vraag ik mij af of die servers van EA op elk moment goed blijven werken... | |
Johan1994 | donderdag 21 februari 2013 @ 21:35 |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 21:49 |
je bent niet verplicht een sandbox of multiplayer regio te starten he ![]() je kan gewoon een normale regio starten die alleen jij speelt.. | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 21:51 |
ik vind dat minder leuk ![]() ik doe liever massa's vliegtuigen (denk dan aan ~10x8 vliegtuigen die in 1x over een basis heen komen... haperende pc gegarandeerd ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 21 februari 2013 @ 21:51 |
Dat vind ik ook wel leuk om te doen bij de geallieerden. ![]() | |
PdeHoog | donderdag 21 februari 2013 @ 21:58 |
Oftewel....dan kun je 16 steden bouwen ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 21 februari 2013 @ 22:00 |
Ben ik naast de Fok! regio sowieso wel van plan. Voor je zo'n regio helemaal klaar hebt ben je wel even zoet. Heb net in die live stream dingen voorbij zien komen (aan gameplay) die ik me niet eens had voorgesteld. Geweldige dingen die je kan maken. Twee weken is echt nog te lang! | |
PdeHoog | donderdag 21 februari 2013 @ 22:03 |
Ik ben heel benieuwd. Niet verder gekomen dan de tutorial door tijdsgebrek tijdens de beta ![]() | |
Romanus | donderdag 21 februari 2013 @ 22:09 |
Reactie daaronder: I can't wait to build a pristine city and then transform it into utter hell on earth. No hospitals, one police station (for ambience) no schools, no exit road. Just a city, it's people and the instinct to survive - good luck! Ook wel een leuk idee ![]() | |
PG18 | donderdag 21 februari 2013 @ 22:17 |
Ahh toch wel? ![]() Maar je moet dan nog wel steeds verbonden zijn met het internet? | |
_NZT_ | donderdag 21 februari 2013 @ 22:22 |
Altijd online, of je je regio openstelt voor andere spelers is aan jou. | |
dj_ko | donderdag 21 februari 2013 @ 22:25 |
Waar kan ik het beste en goedkoopste een pre-order plaatsen? En waar hebben jullie dit gedaan? Is dit de goedkoopste? Of kan het nog goedkoper ![]() http://www.gamesync.nl/si(...)eorder-gamesync.html | |
mschol | donderdag 21 februari 2013 @ 22:48 |
dat is relatief duur, wil je perse een disk dan kan je beter voor deze gaan: yourGameZone.nl of 12game (maar die is flink duurder voor alleen de London DLC + een tinnen doosje sta je open voor alleen een product code die je invoert in Origin en het spel vervolgens download via die client: dan kan je deze of 1 van deze kiezen, om dat er een kleine kans op oplichting bestaat bij dit soort websites kan je de kopers ervaringen hier vinden met een heel scala aan webshops.. vragen? stel ze gerust ![]() | |
RubenSosa | donderdag 21 februari 2013 @ 23:06 |
Waren de stuken grond in simcity 4 veel groter dan in 5? of valt dat wel mee? | |
Cowamundo | donderdag 21 februari 2013 @ 23:10 |
Ik heb die van mij hier vandaan: http://www.directgamecards.com/pre-order-simcity-cd-key.html Gewoon de basic game dus geen helden en schurken of andere stad types etc, die koop ik wel een keer als ze in de aanbieding zijn over een tijdje. ![]() | |
Cowamundo | donderdag 21 februari 2013 @ 23:17 |
Oh SNAP ![]() Mocht er iemand zo kansloos zijn om alle plots in jou regio te verzieken en verlaten, kun je altijd nog de stad overnemen als burgemeester, vanuit jou goed draaiende stad geld overpompen en vervolgens de plot weer verlaten en achterlaten met een startkapitaal!! Het kost je natuurlijk wel wat centen maar als je het goed doet denk ik niet dat 50K investeren in een andere plot heel veel geld is aangezien ik zelf in de Beta al tot 300K+ ben gekomen en er zijn vast nog wel meer mensen die een dikkere portemonnee hebben gehad! Kost je dus gewoon tijd en geld maar het zou een oplossing zijn jou regio en dus je huidige stad te redden en weer speelbaar te maken voor andere mensen! ![]() | |
TigerXtrm | donderdag 21 februari 2013 @ 23:19 |
Het lijkt me nog steeds vrij onwaarschijnlijk dat de host van een regio niet enige mate van controle heeft over de andere steden. Op zijn minst de burgermeester de regio uit zetten en op zijn meest de stad met de grond gelijk maken. Maarja we zullen zien. Trollen gebeurt in ieder spel, het is erg optimistisch om te denken dat dat in dit spel niet zal gebeuren. | |
dj_ko | vrijdag 22 februari 2013 @ 08:52 |
Als ik een losse code koop dan is het gewoon een kwestie van origin downloaden, de code invoeren en daarna de iso ofzo downloaden? Of start je de installatie vanuit origin? [ Bericht 1% gewijzigd door dj_ko op 22-02-2013 08:57:43 ] | |
LinQ | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:02 |
We hebben een aantal dagen terug een discussie gehad over het aantal mensen in 1 regio, worden de regio's nog opnieuw ingedeeld of houden we toch de indeling uit de OP aan? | |
Cowamundo | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:02 |
Bij deze: http://www.directgamecards.com/pre-order-simcity-cd-key.html Wordt een code ingescand en die krijg je via de mail binnen op de dag van release of soms zelfs de dag ervoor al. Dan ga je in het Origin programma naar Origin -> Productcode verzilveren, vult daar je code in en het spel kan gedownload worden en daarna spelen maar! ![]() | |
dj_ko | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:09 |
Ok thanks ![]() | |
_NZT_ | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:11 |
Ik ben benieuwd hoe lang die download gaat duren... daarom ook maar disc gekocht. Als je ziet hoe langzaam het al bij sommige mensen bij de beta ging... | |
DJKoster | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:18 |
Dat ging bij mij redelijk vlot. Maar dat was ook maar 2-3 gig. En niet 12. | |
Cowamundo | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:20 |
Kan ik er bij een regio bijgezet worden? Cowamundo/Cowamundo Education/Trade(?)/Electronics(?) Klopt het trouwens dat er meerdere mensen dubbel in de regio lijsten staan? Lijkt me wel zo chill als mensen in een regio redelijk dedicated zijn aan hun stad en je dus niet in een regio zit met mensen die af en toe maar es komen kijken hoe hun 2e stad boert... ![]() | |
dj_ko | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:43 |
Ik heb de knoop doorgehakt, pre-order is inmiddels gedaan. Ik wil ook wel meedoen met de FOK! regio's maar ik ga eerst het spel zelf wel ff verkennen ![]() | |
mschol | vrijdag 22 februari 2013 @ 11:02 |
je staat erbij ikzelf ben van mening dat je vermoedelijk snel op 1 stad bent uitgegeken, al zal ik in eerste instantie wel maar in 1 stad + een sandbox game zitten ik heb nog niks van troel gehoord ![]() | |
Tim12311 | vrijdag 22 februari 2013 @ 13:03 |
Ik zoek ook nog een regio:) OriginID: Tim12311 En als specialisatie weet ik nog niet wat ik wil. | |
AppleMartini | vrijdag 22 februari 2013 @ 13:07 |
Is deze al langsgekomen? http://www.livestream.com(...)&utm_medium=ui-thumb | |
davedavy | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:40 |
Sandbox regio word dus maar een kleine regio ![]() | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:42 |
Ik heb maar van vijf mensen ofzo wat gehoord, dus het was nog niet de moeite om mschol wat door te geven ![]() Ergo: ik ga gewoon de mensen in mijn regio aanschrijven om duidelijkheid te krijgen, ook voor wat betreft de specialisatie ![]() | |
82Sander | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:02 |
GAM / SimCity 5 #21 -De beta is voorbij Deze poll geeft anders aan in ieder geval. Maar heb nergens gezien dat ik iets moest melden buiten deze poll... | |
Mogart1234 | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:17 |
Ik zou me ook graag aanmelden voor een regio. Mijn origin-naam is: Thorben2112. Mijn specialisatie zou Trading worden. | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:21 |
Ja, maar 19 mensen van de bijna 4 * 16 mensen die zich aangemeld hebben vind ik niet voldoende om daar echt wat mee te doen ![]() | |
82Sander | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:56 |
Lijkt me logisch he als de poll ergens in het midden van een topic staat. ![]() | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:59 |
Ik heb geen moderatorrechten, dus daar moet je mij niet voor aankijken ![]() | |
Johan1994 | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:14 |
We dachten dat we op je konden bouwen! ![]() | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:14 |
Dat kan je ook, als ik zelf het topic open ![]() ![]() En straks als we echt gaan beginnen en je bij mij in de regio komt ![]() | |
Johan1994 | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:19 |
Nou gelukkig zit ik idd in je regio. Hopelijk ga je niet stunten met kerncentralens ofzo ![]() | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:20 |
Kerncentrale? Ik? Nee, dat denk ik niet ![]() | |
Johan1994 | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:22 |
Gelukkig maar, dat zou een emotionele meltdown worden ![]() | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:25 |
Je verwacht dat ik de boel in de soep laat lopen? | |
Johan1994 | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:26 |
Nee hoezo dat, helemaal niet jóh! | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:26 |
Ik dacht al, je kent me beter dan je doet voorkomen ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:35 |
Nog te lang wachten. | |
Johan1994 | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:36 |
Nog maar 14 dagen ~o~ | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:36 |
Dat is 14 dagen te lang. | |
Johan1994 | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:37 |
Nou tel maar dan hier af: http://www.simsnieuws.nl/ . Iets rechts onder is een aftel ding. | |
PG18 | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:38 |
Maar als je niemand kent die ook SimCity 5 speelt, wordt je dan random bij andere onbekende mensen geplaatst in een regio? Of moet je persé uitgenodigd worden in een regio? | |
Johan1994 | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:39 |
Niet als je een privé regio maakt. Je kan niet random door vreemde uitgenodigd worden. Maar je kan denk ik wel op een server lijst kijken lijkt mijn. | |
mschol | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:47 |
volgens mij moet je worden uitgenodigd in multiplayer regio's | |
PG18 | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:49 |
In dit plaatje staat wel een knop "Join game", alleen ik zou wel willen weten of je dan inderdaad een lijst te zien krijgt van games die je kunt joinen, en zo ja, of je ook nog geaccepteerd moet worden (of dat dat eventueel ingesteld kan worden door de host van een game).![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:50 |
Volgens mij in publike regio's niet. Enkel in privé regio's dien je een uitnodiging te krijgen van de oprichter. | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:53 |
De eerste maakt de regio aan en nodigt anderen uit. Die kunnen kiezen uit alle aanwezige spots. Kortom, van mijn regio, mensen, lees even alle informatie die tot nu toe gegeven is goed door zodat je voor jezelf de juiste plek pakt en ook anderen een goede plek laat pakken ![]() En echt, lees anders even de handleiding, aangezien die direct antwoord geeft op een heleboel vragen! | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:54 |
Johan, voor in de OP: http://www.troel.nl/troel/Manual.pdf Ik kan zo snel dat linkje naar de overzichten van de verschillende steden in de verschillende regio's niet vinden, maar die mag ook in de OP! | |
PG18 | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:56 |
Werkt niet ![]() | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:59 |
Wel ![]() Ow ook voor in de op voor de Regio 2 mensen: irc.fok.nl #regio2 ![]() | |
PG18 | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:59 |
Ah nu wel ![]() | |
TigerXtrm | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:00 |
Kijkje onder de hood van de Glassbox engine.![]() | |
AppleMartini | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:06 |
PG18 | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:12 |
Die handleiding die Troel online heeft staan is wel verhelderend ![]() - De host van een game kan kiezen om de regio openbaar of privé te maken en om de sandbox-mode aan of uit te zetten. - Je kunt een privé regio joinen door de uitnodiging te accepteren die de host moet versturen. - Je kunt een openbare regio joinen door die regio in een lijst met openbare regio's te kiezen. Deze lijst kun je ook filteren op regio's met verlaten steden of regio's met de sandbox-mode aan. - Je kunt in maximaal 10 regio's tegelijk spelen. Maar om alleen in een regio te spelen (zoals SimCity 4) kun je dus een regio creëren, die op privé zetten, en geen vrienden uitnodigen? Of zou dat niet mogelijk zijn? | |
TigerXtrm | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:13 |
Natuurlijk is dat mogelijk. Als je mensen moet uitnodigen voor ze mee kunnen doen dan heb je uiteraard ook de keus om niemand uit te nodigen. Vrij simpel ![]() | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:15 |
![]() ![]() | |
TigerXtrm | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:29 |
Dat idee van die ventwegen heb ik tijdens de beta eens getest om te kijken of het de verkeerssituatie hielp. Het neemt wel de drukte weg van de hoofdweg in ieder geval. | |
LeaderRoel | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:33 |
Kom naar irc.fok.nl en dan #regio2 voor de mensen uit regio 2 ![]() | |
PG18 | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:34 |
Stel dat over een aantal jaar er nog maar weinig mensen zijn die SimCity 5 spelen, en EA ook de servers daarvan offline haalt (http://www.gamer.nl/nieuw(...)-games-waaronder-mma), zou er dan nog wel een patch komen waardoor je nog wel voor jezelf een regio kan aanmaken en steden daarin kan gaan bouwen? En dat die hele online-check er dan uit is? Want ik heb geen zin om nu 40 tot 60 euro ervoor te betalen als over enkele jaren geen enkele functie meer werkt omdat EA geen servers meer beschikbaar heeft voor SimCity. | |
LeaderRoel | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:37 |
Ik denk dat deze game nog best lang meegaat. Het is niet zoals die FIFA shit waarvan elk jaar een nieuwe uitkomt | |
TigerXtrm | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:38 |
Is op het moment niets over bekend en Maxis en EA zeggen er geen woord over. We kunnen er wel over gaan speculeren maar helaas weten we het gewoon niet. | |
TigerXtrm | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:40 |
Nog niet. Persoonlijk hoop ik wel dat, als men er achter komt dat er weer wat te halen valt in het City Building genre, we een vervolg krijgen of een zooi uitbreidingen. Daar zou ik in dit geval geen enkel probleem mee hebben ![]() | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:17 |
Dit dus ![]() En praat mee hierover: http://www.troel.nl/simcity/ | |
TigerXtrm | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:22 |
Cool! Waar heb je dat plaatje vandaan geplukt? | |
LeaderRoel | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:40 |
We zijn al druk bezig met het voorbereiden van regio 2 ![]() | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:42 |
Een van de linkjes die net gepost werd ![]() http://uk.ign.com/wikis/simcity/Regions http://imgur.com/a/D32fH https://docs.google.com/a(...)ue&gid=0&output=html Drie handige linkjes ![]() | |
Qunix | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:51 |
Iemand al Flabber gezien? http://www.flabber.nl/lin(...)ten-in-simcity-14248 | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:58 |
![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 22 februari 2013 @ 21:06 |
lol ![]() | |
Thrilled | vrijdag 22 februari 2013 @ 21:21 |
82sander - 1982sander kaasmaniak - kaasmaniak boterbartje - killingkat101 qunix - pmkq lockie - videoband yuri_boyka - yuri_B100 Deze mensen heb ik nog steeds niet online gezien in mijn origin-friends list.. laat eens wat van je horen in dit topic als je nog actief bent ![]() | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 21:22 |
Een aantal van die mensen is wel actief hier in op het forum ![]() | |
Thrilled | vrijdag 22 februari 2013 @ 21:23 |
oh.. maar laat je gezicht dan zien in Origin ![]() | |
82Sander | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:01 |
Dacht dat ik een 2 weken geleden iedereen een uitnodiging had gestuurd. Zie nu dat ik jou moest "accepteren" . En dat heb ik dan nu ook gedaan ![]() | |
82Sander | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:03 |
Waar ik wel bang voor ben is dat ik jullie niet kan bijhouden. Heb simcity4 nooit gespeeld, en merk (door alle discussies) dat ik sowieso met een achterstand begin... | |
Thrilled | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:08 |
Het is niet echt een kwestie van bijhouden, zolang je je stad maar niet verwaarloost ![]() Iedereen bouwt/ontwikkelt zn stad op zijn eigen tempo.. In de beta knalde ik in een uur zoveel mogelijk neer, waar er ook maar ruimte was.. straks wil ik dat niet en ga ik over alles goed nadenken wat de beste keuzes zijn.. Ik wil nu echt geen vierkantje volgebouwd met andere vierkantjes en ga zo maar door ![]() Ik zou me niet al te veel zorgen maken om je voortgang t.o.v. de rest hoor.. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:14 |
Ik ga sowieso niet voor saaie recht-toe-recht-aan-wegen. | |
Metonae | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:14 |
Ga gewoon mn stad maken zoals ik mn huizen in de Sims 1 maakte op de basisschool. Plattegrondjes tekenen op kladpapier ![]() | |
Thrilled | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:15 |
ik heb er ook al een geschetst hoor ![]() | |
mschol | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:20 |
ik denk dat ik daar op terug ga vallen als die ronde wegen tool mij teveel ergernissen gaat opleveren ![]() | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:52 |
Daar zou ik me niet druk over maken. Heel simpel: ik heb het wel gespeeld en ik heb werkelijk nooit zonder cheats een goedlopende stad kunnen neerzetten. Desondanks durf ik het nu wel aan, ook door de beta. Goed nadenken en rustig aandoen zijn volgens mij de sleutelwoorden. En vragen als je iets niet weet ![]() | |
Romanus | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:53 |
In de beta zag ik dat je fabrieken ook groeien, maar ligt dat dan ook aan de density-wegen of aan de scholing van je arbeiders? Was me nog niet helemaal duidelijk. | |
Troel | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:55 |
Een combinatie van beiden denk ik ![]() | |
_NZT_ | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:04 |
Ik ga binnenkort ook maar ff iedereen toevoegen ![]() | |
PdeHoog | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:11 |
En desnoods eerst ff een teststad opzetten. Daarnaast: kom op zeg....het is maar een spelletje ![]() | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:28 |
![]() ![]() | |
Cowamundo | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:58 |
Residential Desirability gaat er zeker om hoe graag mensen in die regio willen wonen en je dus een grotere flow van inkomend volk heb? Of telt dit ook mee voor tourisme en cultuur meuk? Ik zal ook even een berg invites rond sturen.... Altijd leuk om later nog bij mensen in een regio aan te haken!.... Lang terug dat ik zo uit heb gekeken naar een spel en damn wat duren 2 weken dan nog lang ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 23 februari 2013 @ 00:05 |
niet eens 2 weken meer, maar 12 dagen ![]() ![]() | |
Johan1994 | zaterdag 23 februari 2013 @ 00:43 |
Ik ben super bleu, maar hoe werkt dat ![]() | |
Johan1994 | zaterdag 23 februari 2013 @ 00:45 |
Wattefuk | |
Thrilled | zaterdag 23 februari 2013 @ 09:14 |
Ik merkte dat na het plaatsen van goede brandweer- en politiezorg in de buurt van mijn fabrieken dat ze direct begonnen met upgraden.. die factoren spelen dus (denk ik) ook mee. | |
Troel | zaterdag 23 februari 2013 @ 09:33 |
![]() | |
mschol | zaterdag 23 februari 2013 @ 09:52 |
net als SC4 spelen brandweer dekking, politiedekking en ziekenhuis dekking mee in het wel of niet upgraden als ik zo kijk naar mijn ervaring met de beta.. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:07 |
kent iemand die al ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:17 |
Nu wel. Kan je als greatwork ook een fusion reactor bouwen? ![]() | |
Troel | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:28 |
Zo. Ik heb van de mensen die nog geen specialisatie hebben doorgegeven of waar we een tijdje niets van gehoord hebben of die niet zo heel actief meepraten in dit topic en mogelijk toch echt mee willen helpen aan de voorbereidingen, een PM gestuurd. Voor de duidelijkheid: wat mij betreft speelt iedereen gewoon mee. Mocht je het PM-ding ervaren hebben als een "ze willen me lozen", dan is dat een verkeerde indruk die ik gegeven heb ![]() ![]() Ik heb op dit moment zelf de mensen ingepland die al specialisaties hadden doorgegeven, voor 82Sander heb ik op dit moment, zij het met een misschien, een stad gereserveerd in Residental, aangezien hij (naar mijn idee onterecht) een beetje bibbers heeft ![]() Voor de duidelijkheid. Uiterlijk volgend weekend wil ik de steden eigenlijk allemaal ingedeeld hebben. Ik ben van het ruim op tijd. ![]() | |
Cowamundo | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:31 |
Het plaatsen van Brandweer, Politie, Ziekenhuis, Scholen etc verhoogt de land value in het omliggende gebied waardoor sommige bewoners idd kunnen gaan upgraden naar een hogere wealth class! | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:37 |
goed bezig. | |
Cowamundo | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:52 |
Nou ik heb zelf ook maar eventjes wat invites rond gestuurd so don't be alarmed! Ben trouwens echt zeer benieuwd naar de game-play straks aangezien Ocean Quigley in die live feed aangeeft dat er wel degelijk een behoorlijke tuning zit tussen de beta versie van het spel en hoe het over 2 weken speelbaar is! Volgens hem wordt het een stuk moeilijker kwa dingen regelen en is het niet meer zo makkelijk om binnen een uur een stad van 50K inwoners de grond uit te pompen! Is er toevallig al een voorbereiding aan de gang voor regio 4? | |
Troel | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:11 |
Ik mag toch hopen dat het inderdaad wat moeilijker wordt ![]() | |
Troel | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:13 |
Mag ik nu alvast zeggen dat Regio 2 een heerlijke regio is ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Troel op 23-02-2013 11:23:07 ] | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:22 |
regio 2 bedoel je denk ik ![]() | |
Johan1994 | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:28 |
Ja lach me maar uit hoor ![]() Edit: Troel je bent de moeder van regio 2, thanks ![]() | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:28 |
MOGEN WE AL | |
Thrilled | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:44 |
Het helpt gewoon dat er wat fanatieke mensen in zitten ![]() ![]() | |
BarbaClan | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:44 |
FISSION! | |
mschol | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:46 |
dat zou het minder casual gamer aantrekkelijk maken, lijkt me haast niet dat ze dat doen ![]() | |
TigerXtrm | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:50 |
Hebben we voor Regio 1 al een regio op het oog en een eventuele verdeling? Ik vind Discovery Delta namelijk wel heel cool ![]() ![]() Gaat door die rivier in het midden ook veel samenwerking vergen om vracht op de juiste plek te krijgen. ![]() | |
Cowamundo | zaterdag 23 februari 2013 @ 12:02 |
http://www.livestream.com(...)&utm_medium=ui-thumb Op 49:15 Vertelt Ocean toch echt dat het meer uitdagender gaat worden en niet meer draait om je plot vol te stompen met gebouwtjes en klaar! ![]() | |
TigerXtrm | zaterdag 23 februari 2013 @ 12:13 |
Daar draaide het in de Beta ook niet om. Mensen speelde echter op max snelheid en wouden zo snel mogelijk alles volbouwen omdat ze maar 1 uurtje hadden. Wat Ocean daar zegt heeft denk ik meer betrekking op alle gebouwen en features die in de Beta nog op slot zaten. Wanneer je daar mee aan de slag gaat is het spel moeilijker. Ik denk niet dat ze de moeilijkheid sinds de beta daadwerkelijk veranderd hebben. | |
abruzzese | zaterdag 23 februari 2013 @ 12:21 |
Twee volwassenen personen praten over SimCity http://www.gameliner.nl/n(...)bedenker-Will-Wright Deze game word een juweeltje om te spelen en tel de dagen voor de release | |
Cowamundo | zaterdag 23 februari 2013 @ 12:29 |
Ja ok, dat speelt natuurlijk ook mee! Ach ik ben benieuwd naar het eindproduct en hoe fanatiek ze deze game blijven supporten kwa updates, bug & exploit fixes,dlc etc. Wat voor mij alleen nog niet helemaal duidelijk is... Zijn de raw material deposits nou bodemloos of kunnen ze uiteindelijk ook echt opraken? Of is een grotere deposit alleen maar nuttig zodat je meer boortorens oid kan plaatsen en dus meer raws per uur/dag naar boven kan trekken? | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 23 februari 2013 @ 12:33 |
Wat ik begrepen heb, is dat de grondstoffen wel op kunne raken, maar dat dit wel heel erg lang gaat duren. | |
Troel | zaterdag 23 februari 2013 @ 12:35 |
Zo. Aanvullingen, betere vertalingen, noem maar op, gil ze maar en ik zal het wel verwerken ![]() | |
TigerXtrm | zaterdag 23 februari 2013 @ 12:41 |
Mooi gedaan hoor! | |
Troel | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:08 |
Iedereen heeft meegeholpen, dus iedereen mag die veer in zijn reet steken ![]() | |
Metonae | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:12 |
Ik mis nog wat mensen in mijn Origin vriendenlijst: Blik Earl_J_Hickey mar456 Dven jackson J95 Isabeau Heb deze personen (waar mogelijk) een vriendenverzoek gestuurd. Accepteren aub ![]() Zie deze post ook even als een roll call. | |
AppleMartini | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:19 |
Leuk, fanatiekelingen in regio 3 ![]() | |
BarbaClan | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:38 |
moet je eens in regio 2 kijken | |
82Sander | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:49 |
Waar je me ingedeeld hebt is prima ![]() Thanks. Wat ik wel jammer vind is dat mijn stad dan direct naast Bamberg Basin zit. Maar dat ik daar geen verbinding mee heb. (trein/snelweg). Dus dat kan dan alleen via vliegtuig? Ook raar eigenlijk. | |
Troel | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:49 |
Iedereen zit aan de snelweg, dat is waar je mee begint. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:51 |
Maar zijn stad (Matisse Plains) ligt tegen Bamberg Basin aan, maar hebben geen verbinding met elkaar. Ook niet over de weg. | |
Troel | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:51 |
Ow, op die fiets. Dat heeft te maken met de subregio's. | |
82Sander | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:53 |
Bedankt Luctor, dat bedoelde ik. Dat vind ik op zich raar dat ze zo gedaan hebben.. Maar goed, volgens mij is dat bij alle regio's zo. | |
AppleMartini | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:55 |
Kun je medeusers pesten? Metonae zit me te bedreigen via origin ![]() | |
Metonae | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:56 |
![]() | |
AppleMartini | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:56 |
Ja wel dus he ![]() | |
82Sander | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:56 |
Nu al een binnenlandse oorlog in regio 3 ![]() ![]() ![]() | |
TigerXtrm | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:57 |
Army Base DLC ![]() | |
AppleMartini | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:58 |
Ik ben bang dat ik die gelijk moet aanschaffen met die dreigementen ![]() | |
82Sander | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:59 |
Gekke is dat "Italie" en "frankrijk" wel met elkaar verbonden zijn. | |
Metonae | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:13 |
Dat weet ik wel zeker. | |
AppleMartini | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:31 |
Wacht maar mattie ![]() | |
davedavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:51 |
Is het niet een goed idee af te spreken in welke server we de regio's gaan bouwen? Bijv EU1 of EU2? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:52 |
| |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:52 |
Ik stem voor een militaire interventie in regio 3 | |
mschol | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:53 |
ik pomp wel tankjes ![]() | |
Cowamundo | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:54 |
![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:54 |
Mijn apocalype tanks staan ook al klaar. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:55 |
FallSchirmjagers ![]() ![]() | |
Cowamundo | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:55 |
Ik begin wel met een vluchtelingenkamp op te bouwen in Regio 4 voor jullie! ![]() | |
PdeHoog | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:56 |
Arme jij ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:57 |
Ik heb al wat F35's richting regio 3 gestuurd, met oa een moab ![]() | |
PdeHoog | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:57 |
Ik speel wel VN in regio 3 ![]() | |
PdeHoog | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:57 |
Die actie is niet gesanctioneerd door de VN ![]() ![]() | |
mschol | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:57 |
even om over na te denken: hoe gaan we onze regio's benoemen (indien dat mogelijk is) |