Hardcore en Hardstyle is bij Friese jongeren erg populair. Pitten (of beuken) is daar zeer gebruikelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:57 schreef Aurelius. het volgende:
Moshpits
Club Q klinkt nou niet als een metal tent
Dat eerste weet ik niet, dat laatste gebeurt niet vaak, maar komt inderdaad wel voor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hardcore en Hardstyle is bij Friese jongeren erg populair. Pitten (of beuken) is daar zeer gebruikelijk.
Ik heb (helaas) wel eens moeten arbeiden op de betere hardcore en hardstyle feesten. Daar wordt flink gebeukt. Ze trekken met name blanke jongeren aan van buiten de randstad. Ook heel veel Friezen (eigenlijk alle boeren). Het is echt plattelands jongeren muziek,quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:02 schreef Giku het volgende:
Pax Moet dit nou weer?
[..]
Dat eerste weet ik niet, dat laatste gebeurt niet vaak, maar komt inderdaad wel voor.
Voor zover ik weet zijn die muziekstijlen vooral in Brabant en midden Nederland populair
Ik vind wel dat je een punt hebt, maar in dit geval niet sterk genoeg. Van medeplegen kan geen sprake zijn aangezien er geen samenwerking was bij het scooterrijden (er is door de rechter zelfs onderzocht of ze hadden kunnen overleggen voor of tijdens het rijden, antwoord: nee). Voorwaardelijke opzet lijkt meer de richting waar jij in wilt gaan, maar dat heeft de rechter bewust vermeden om het begrip niet te veel op te rekken richting een volledige risicoaansprakelijkheid zoals die in het civiel recht ligt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
En in jouw visie heeft alleen de persoon die reed debet aan het doodrijden? En omdat je die niet vast kan stellen volgt er vrijspraak?
Je doet nu net voorkomen alsof het sec om die vraag gaat. Ik vind de voorgeschiedenis minstens even relevant en zou in dezen echt niet hebben gemaald om wie reed: beide vrolijke heren bemanden het voortuig, beiden hebben een situatie in het leven geroepen die niet had moeten ontstaan, beiden heren zijn schuldig aan a: die situatie en b: de dood.
De rechter had hier echt wel naar een doel toe mogen redeneren.
Pitten zijn overal in het land steeds normaler bij uiteenlopende muziek. De tijd dat het een hobby was van blanke cokesnuivende boeren uit de provincie op de meest extreme hardstylefeesten is al jaren voorbij.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hardcore en Hardstyle is bij Friese jongeren erg populair. Pitten (of beuken) is daar zeer gebruikelijk.
Ik ben ongeveer naar 50 van die feesten geweest, waarvan 20-25 van die massale festivals. Daar valt het echt mee hoor. En het zijn inderdaad meestal buiten de randstad mensen (Hardcore is wat meer randstad-gericht).quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik heb (helaas) wel eens moeten arbeiden op de betere hardcore en hardstyle feesten. Daar wordt flink gebeukt. Ze trekken met name blanke jongeren aan van buiten de randstad. Ook heel veel Friezen (eigenlijk alle boeren). Het is echt plattelands jongeren muziek,
Maar komt die zaak niet alsnog voor de HR?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je een punt hebt, maar in dit geval niet sterk genoeg. Van medeplegen kan geen sprake zijn aangezien er geen samenwerking was bij het scooterrijden (er is door de rechter zelfs onderzocht of ze hadden kunnen overleggen voor of tijdens het rijden, antwoord: nee). Voorwaardelijke opzet lijkt meer de richting waar jij in wilt gaan, maar dat heeft de rechter bewust vermeden om het begrip niet te veel op te rekken richting een volledige risicoaansprakelijkheid zoals die in het civiel recht ligt.
Uiteraard valt er voor jouw argument ook veel te zeggen hoor; in elk geval spreekt dat mijn rechtsgevoel veel meer aan
Geen idee. De laatste keer dat ik een pit van binnen heb gezien was bij een hiphop concert in 2006. Op festivals en dergelijke zie ik ze niet langskomen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pitten zijn overal in het land steeds normaler bij uiteenlopende muziek. De tijd dat het een hobby was van blanke cokesnuivende boeren uit de provincie op de meest extreme hardstylefeesten is al jaren voorbij.
Uitspraak is vanmiddag gedaan dus ik dat moeten we afwachten. Ik hoop het wel, ben benieuwd wat de Hoge Raad hier over (of over die scooterjongens) te vertellen heeft.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Maar komt die zaak niet alsnog voor de HR?
Het wordt steeds algemener. Zowel in de elektronische muziek migreert het 'moshen' langzaam de mainstream in via dubstep en DnB, maar ook gitaarmuziek heeft het veel meer dan vroeger.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geen idee. De laatste keer dat ik een pit van binnen heb gezien was bij een hiphop concert in 2006. Op festivals en dergelijke zie ik ze niet langskomen.
Bij Thunderdome waren de moshpits in ieder geval niet van de lucht. Niet dat er wat mis mee is trouwens. Ik kom al een tijdje niet meer op dergelijke feesten als bezoeker, maar als er ergens gepit wordt (zoals dat men vroeger noemde) sta ik er wel een.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer naar 50 van die feesten geweest, waarvan 20-25 van die massale festivals. Daar valt het echt mee hoor. En het zijn inderdaad meestal buiten de randstad mensen (Hardcore is wat meer randstad-gericht).
Maar elkaar kapot beuken (dmv moshpits) gebeurt echt heel weinig.
Nou ja, het is ook leuk. Dansen doe je toch ook wel een beetje om zoveel mogelijk energie eruit te kunnen gooien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het wordt steeds algemener. Zowel in de elektronische muziek migreert het 'moshen' langzaam de mainstream in via dubstep en DnB, maar ook gitaarmuziek heeft het veel meer dan vroeger.
Ja, eens. En bovendien is het beter dan het Britse 'golven', waarbij de menigte ruw heen en weer wiegt en je de hele tijd half onderuit gaat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook leuk. Dansen doe je toch ook wel een beetje om zoveel mogelijk energie eruit te kunnen gooien.
Klopt, bij de Hardcore-feesten komt het wel eens voor (vooral bij die hardere areas), maar mijn ervaring komt dan ook meer van Hardstyle (ratio 3:1 voor Hardstyle/Hardcore-feesten bezochtquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij Thunderdome waren de moshpits in ieder geval niet van de lucht. Niet dat er wat mis mee is trouwens. Ik kom al een tijdje niet meer op dergelijke feesten als bezoeker, maar als er ergens gepit wordt (zoals dat men vroeger noemde) sta ik er wel een.
Het komt uit de gitaarmuziekquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het wordt steeds algemener. Zowel in de elektronische muziek migreert het 'moshen' langzaam de mainstream in via dubstep en DnB, maar ook gitaarmuziek heeft het veel meer dan vroeger.
Tjah, zoals wel met meer dingen is dit echt iets waar je niet teveel over na moet denken. Meer iets wat duidelijk wordt op het moment zelf.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, eens. En bovendien is het beter dan het Britse 'golven', waarbij de menigte ruw heen en weer wiegt en je de hele tijd half onderuit gaat.
Overanalyseren is toch onze studie of niet dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, zoals wel met meer dingen is dit echt iets waar je niet teveel over na moet denken. Meer iets wat duidelijk wordt op het moment zelf.
Kies dan gewoon een mooi arrest ipv dit. Als het toch al vaker moet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:14 schreef Tchock het volgende:
Dit is de vierde Windmill-TT en dan reken ik die die Erik heeft aangepast niet mee
Het belang van een dergelijk arrest kan je niet onderschatten. Niet meer dan terecht dat het met enig regelmaat genoemd wordt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kies dan gewoon een mooi arrest ipv dit. Als het toch al vaker moet.
Er zijn zoveel arresten die belangrijk zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het belang van een dergelijk arrest kan je niet onderschatten. Niet meer dan terecht dat het met enig regelmaat genoemd wordt.
Ah ja, er is ergens - ik kan hem nu even niet vinden - een schitterende etnografie van een antropoloog die een concert bezocht en dat dan observeerde. Wetenschap kan je het niet noemen - hoewel.. - maar de simpelheid van de mens komt weer mooi naar voren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Overanalyseren is toch onze studie of niet dan?
Fijn hč.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef Aurelius. het volgende:
Dat UvA bestandje met die arresten Burgerlijk Procesrecht is erg handig zeg
Misschien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:23 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Heb jij die toevallig gemaakt?
Ik 2.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:24 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Nee man net weer eerste weekje college erop zitten
Morgen nog samen naar Europees tochquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:24 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Nee man net weer eerste weekje college erop zitten
Ik ben het niet, sherlock. En als ik het wel was: ik heb een account dat niet mijn naam heeft.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:25 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Dan weet ik nu je naam (misschien)
Tchock, the master of disguise.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het niet, sherlock. En als ik het wel was: ik heb een account dat niet mijn naam heeft.
Welk bestandje is dat?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef Aurelius. het volgende:
Dat UvA bestandje met die arresten Burgerlijk Procesrecht is erg handig zeg
Hoe doe je dat per ongeluk?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik al vaker dan eens mijn naam per ongeluk op FOK! heb gezet.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:25 schreef Giku het volgende:
[..]
Morgen nog samen naar Europees toch?
Ooh op die manier..dat is niet handig inderdaadquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Screenshots maken van Google Maps terwijl je Google-account ingelogd is.
Noooquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:38 schreef Ryon het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)eNi_rGGIqaSH8VwE_oA/
Godver. Het zat eraan te komen.. Maar toch.
*sidehow UI.gif*quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:38 schreef Ryon het volgende:
Was het toch altijd net niet. Ze proberen zo streng en autoritair te doen, maar slaan daar in door.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:38 schreef Ryon het volgende:
Ik vond ze juist, zeker in de latere seizoenen, heel natuurlijk overkomen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:42 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Was het toch altijd net niet. Ze proberen zo streng en autoritair te doen, maar slaan daar in door.
Hoe wil je uberhaupt bewijzen dat het jouw fiets is?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:43 schreef omelette het volgende:
Ik kwam vanochtend mijn fiets tegen die een paar weken geleden gejat is voor de Pathé waar ik net college had gehad. Ik heb het meisje die erop weg wilde rijden aangesproken, maar die was zich natuurlijk van geen kwaad bewust en beweert de fiets te hebben gekocht bij een winkel waarvan ze de naam niet wist voor 70 euro. Het slot was duidelijk opengebroken. Ik wil mijn fiets terug. Wat te doen?
Revindiceren!quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:43 schreef omelette het volgende:
Ik kwam vanochtend mijn fiets tegen die een paar weken geleden gejat is voor de Pathé waar ik net college had gehad. Ik heb het meisje die erop weg wilde rijden aangesproken, maar die was zich natuurlijk van geen kwaad bewust en beweert de fiets te hebben gekocht bij een winkel waarvan ze de naam niet wist voor 70 euro. Het slot was duidelijk opengebroken. Ik wil mijn fiets terug. Wat te doen?
Legaal? Politie bellen (niet 112) en vertellen. Heb je destijds aangifte gedaan, dan heb je wel een zaak.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:43 schreef omelette het volgende:
Rei vindicatio.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:44 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Revindiceren!
Nee is vrij onmogelijk te bewijzen, met studentenfietsen vooral
Zit het slot er nog op en past je sleutel er nog in?
Het was briljant! Masterchef was het net niet, maar topchef was elke werkdag weer een uurtje vast vermaak.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:42 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Was het toch altijd net niet. Ze proberen zo streng en autoritair te doen, maar slaan daar in door.
Nee is een persoonlijk recht (relatief)quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:46 schreef Paxcon het volgende:
Is een vorderingsrecht nou ook een absoluut recht? Ik geloof van wel maar ik snap het niet, want je vorderingsrecht geldt toch niet ten opzichte van iederen?
Terug stelen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:43 schreef omelette het volgende:
Inderdaad Masterchef was echt slecht eigenlijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het was briljant! Masterchef was het net niet, maar topchef was elke werkdag weer een uurtje vast vermaak.
Oohja, ben er al weer uit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:47 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Nee is een persoonlijk recht (relatief)
Als je sleutel past zou ik de politie bellen zoals Tchock zei en het zo uitleggenquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:48 schreef omelette het volgende:
M'n sleutel past nog ja. Zat er aan te denken om hem gewoon op slot te zetten en onze heler op te wachten. Dan mag ze haar slot eraf halen en anders bel ik de politie
Nee het is een relatief recht.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:46 schreef Paxcon het volgende:
Is een vorderingsrecht nou ook een absoluut recht? Ik geloof van wel maar ik snap het niet, want je vorderingsrecht geldt toch niet ten opzichte van iederen?
Hoe bedoel je een recht op een vorderingsrecht? Vorderingsrecht is gewoon relatiefquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:48 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oohja, ben er al weer uit.
Een recht op een vorderingsrecht is wel absoluut toch?
Ja burgerlijk 1.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:49 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je een recht op een vorderingsrecht?
Welk vak is dit btw? Burgerlijk 1?
Ik denk dat Pax aan bijvoorbeeld een recht van vruchtgebruik op een geldvordering denkt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:49 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je een recht op een vorderingsrecht? Vorderingsrecht is gewoon relatief
Welk vak is dit btw? Burgerlijk 1?
Pandrecht. Je kunt geen hypo vestigen op een vorderingsrecht want het is geen registergoed.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja burgerlijk 1.
Bijvoorbeeld dat iemand hypotheek vestigt op het vorderingsrecht en dus een recht op het vorderingsrecht krijgt?
Ja dacht ik achteraf al, zie edit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Pandrecht. Je kunt geen hypo vestigen op een vorderingsrecht want het is geen registergoed.
Good thinking Paxie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja dacht ik achteraf al, zie edit.
Dankjequote:Op donderdag 7 februari 2013 17:52 schreef Actaeon het volgende:
Pandrecht en recht van vruchtgebruik zijn absolute rechten.
Klopt! Koningquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:51 schreef Aurelius. het volgende:
Die beperking voor roerende goederen bestond in het Romeins Recht niet
(daar heb ik nog een beslissend puntje mee gescoord)
Nee weet ik. Gelukkig maar. Ik vind het zo leuk dat je enthousiast bent voor dat vakquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:54 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Toch had ik maar een 6'je![]()
maarja dat omvat niet mijn waardering voor het vak
Haha dat heb ik met bestuursrecht ookquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:56 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik vind vakken waar ik matig op scoor automatisch niet leuk meer.
Bestuursrecht vind ik automatisch niet leuk, ongeacht de score.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:56 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Haha dat heb ik met bestuursrecht ook
Breek me de bek niet open. Zit daar nu mee, wat een ontiegelijk saai en onoverzichtelijk vak is dat toch.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:56 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Haha dat heb ik met bestuursrecht ook
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het was briljant! Masterchef was het net niet, maar topchef was elke werkdag weer een uurtje vast vermaak.
Herkenbaar. Probeer weg te blijven van Fok! als je echt instort.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:10 schreef Speedy_T het volgende:
Pff, sinds 3 uur in de kroeg en nu al inkakken. Dat krijg je met (verplichte) werkgroepen om 9 uur
Moet jij nodig zeggenquote:Op donderdag 7 februari 2013 18:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Probeer weg te blijven van Fok! als je echt instort.
Lekker manquote:Op donderdag 7 februari 2013 18:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier middagdutjes doet
quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hoe laat moet je op je post zijn ?
quote:Onzin. Rechters hebben enorm veel speelruimte. Het is vaak complete willekeur en maar net hoe de pet staat.
[img=x,y ] [ img] tags omheen zetten. x is breedte, y is hoogte.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:50 schreef Aurelius. het volgende:
Hoe maak je die dingen eigenlijk groter?
(inb4 grappige pun van spotless)
quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]Ik geef het op. Ik spring van een brug.
Oh ja dat laatste hoefde je niet uit te leggen hoor, heb ook nog wiskunde A gehadquote:Op donderdag 7 februari 2013 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
[img=x,y ] [ img] tags omheen zetten. x is breedte, y is hoogte.
Ik had eigenlijk geen enkele quasi-grappige opmerking in gedachtenquote:Op donderdag 7 februari 2013 18:50 schreef Aurelius. het volgende:
Hoe maak je die dingen eigenlijk groter?
(inb4 grappige pun van spotless)
Ctrl+scrollen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk geen enkele quasi-grappige opmerking in gedachten
Everything Must Go.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:55 schreef Speedy_T het volgende:
* Speedy_T staat wederom open voor filmtips
Ken er geen van de drie. Even kijkenquote:Op donderdag 7 februari 2013 18:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Everything Must Go.
Buried.
8mm.
127 Hours, aanrader. Man valt in een woestijn en komt met zijn arm onder een rotsblok. Verhaal is waargebeurd; man heeft het overleefd dus je weet de hele film al waar het op uit gaat draaien. Erg goed gefilmd en gespeeld en enorm indringend.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:58 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ken er geen van de drie. Even kijken
Die heb ik toevallig al gezien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
127 Hours, aanrader. Man valt in een woestijn en komt met zijn arm onder een rotsblok. Verhaal is waargebeurd; man heeft het overleefd dus je weet de hele film al waar het op uit gaat draaien. Erg goed gefilmd en gespeeld en enorm indringend.
Ik ben geen fan-maar dit vond ik een mooie film. Enjoy.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:59 schreef Speedy_T het volgende:
Ah, de eerste is met Will Ferrell - dat wordt hem sowieso
Ik kijk uit naar de Nederlandse remake van deze film. Benieuwd hoe ze daar een shot met blote tieten in gaan verwerken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
127 Hours, aanrader. Man valt in een woestijn en komt met zijn arm onder een rotsblok. Verhaal is waargebeurd; man heeft het overleefd dus je weet de hele film al waar het op uit gaat draaien. Erg goed gefilmd en gespeeld en enorm indringend.
Vegetarisch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:03 schreef Ryon het volgende:
http://www.ah.nl/allerhan(...)?latestAllerhande=on
Het ultieme recept staat deze week in de Allerhande. Kwaliteit van de AH is weer stijgend.
Ben een beetje op het punt gekomen dat verder leren niet meer gaat helpen. Nog 1x het boom basics (die heel goed is voor dit vak) boekje doorlezen, Wie is de Mol kijken en dan is het mooi geweest voor vandaag.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:36 schreef Ayca het volgende:
[..]
Wat doe je op fok, hup aan strafrecht jij! Ik ook, doei.
Ja, dat viel mij ook op. Ongeboren dieren zijn gewoon oké klaarblijkelijk. Maar goed, volgens mij is dit sowieso een grap.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vegetarisch?
[ [url=nicolas cage heel groot]afbeelding[/url] ]
Morgen tentamen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ben een beetje op het punt gekomen dat verder leren niet meer gaat helpen. Nog 1x het boom basics (die heel goed is voor dit vak) boekje doorlezen, Wie is de Mol kijken en dan is het mooi geweest voor vandaag.
Tentamen strafrecht?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ben een beetje op het punt gekomen dat verder leren niet meer gaat helpen. Nog 1x het boom basics (die heel goed is voor dit vak) boekje doorlezen, Wie is de Mol kijken en dan is het mooi geweest voor vandaag.
Lama's waren soms best grappigquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:06 schreef Speedy_T het volgende:
@Tchock
Ik vind sowieso het gegeven dat iets waargebeurd is totaal niet relevant voor hoe ik een film waardeer.
Zelfde geldt voor comedy. Iedereen prijst de lama's in de hemel vanwege hun geweldige 'improvisatietalent'.. Maar ik had liever gehad dat het van tevoren instuderen zodat ik wčl kan lachen
Niet dat dat veel met elkaar te maken heeft maar ik moest het even kwijt
Yes, maar inleiding strafrecht is gewoon zo simpel dat je beter fris bij je tentamen kan komen dan een nacht doorhalen. Moet niet zodanig kapot van het leren zijn dat ik in instinkers ga trappen.quote:
Zo simpel? Dus jij haalt minimaal een 8quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:08 schreef Keyos het volgende:
[..]
Yes, maar inleiding strafrecht is gewoon zo simpel dat je beter fris bij je tentamen kan komen dan een nacht doorhalen. Moet niet zodanig kapot van het leren zijn dat ik in instinkers ga trappen.
Ik vond het vooral tenenkrommend.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:07 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Lama's waren soms best grappig
Het ligt eraan wat je er zelf aan doet, zelfstudie sowieso. Als je veel (verplichte) werkgroepen hebt heb je wel wat 'huiswerk'.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:13 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik vraag mij af wat rechtenstudenten in hun dagelijkse leven doen. Hebben jullie veel huiswerk?
Daar doe ik het wel voor eerlijk gezegd. Ik probeer mijn gemiddelde rond/over de 8 te krijgen, een 7 is dus niet gewenst. Al ben ik wel blij hoor met een 7 als het tentamen vies tegenvalt natuurlijk, zolang mijn lijst maar geen zessen gaat bevatten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:13 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Zo simpel? Dus jij haalt minimaal een 8
Ervan uitgaande dat de meeste studenten niet zoveel onverplichte dingen doen, kan ik dus concluderen dat de vooroordelen over rechtenstudenten kloppen? Zo weinig mogelijk studeren, toetsen van een laag niveau, overheersende zesjescultuur, etc?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:15 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je er zelf aan doet, zelfstudie sowieso. Als je veel (verplichte) werkgroepen hebt heb je wel wat 'huiswerk'.
Spot-onquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat de meeste studenten niet zoveel onverplichte dingen doen, kan ik dus concluderen dat de vooroordelen over rechtenstudenten kloppen? Zo weinig mogelijk studeren, toetsen van een laag niveau, overheersende zesjescultuur, etc?
Lees even 1 post boven je en je vooroordeel wordt al ontkracht. Ligt puur aan de persoon.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat de meeste studenten niet zoveel onverplichte dingen doen, kan ik dus concluderen dat de vooroordelen over rechtenstudenten kloppen? Zo weinig mogelijk studeren, toetsen van een laag niveau, overheersende zesjescultuur, etc?
Ik wil je best de PDF sturen die ik heb gemaakt ter voorbereiding van mijn tentamen. Kun je kijken of het overlapt. 8.6 ECTS bij ons.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:12 schreef Paxcon het volgende:
Is inleiding strafrecht vergelijkbaar met strafrecht 1 bij de RuG? Iemand die dat toevallig weet?
Ach hoeft ook niet hoor... Ik heb morgen pas eerste HC dus ik heb eigenlijk nog niet echt een idee wat ik moet verwachten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik wil je best de PDF sturen die ik heb gemaakt ter voorbereiding van mijn tentamen. Kun je kijken of het overlapt. 8.6 ECTS bij ons.
Stuk voor stuk rake constateringen. Ik volg zelf een beta-studie en daar is de mentaliteit gelukkig anders.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Stuk voor stuk rake constateringen. Ik volg zelf een beta-studie en daar is de mentaliteit gelukkig anders.
Laten we eerlijk zijn, rechten is niet de moeilijkste opleiding 'out there'. De situatie is tegenwoordig wel dat het mogelijk is om als 'luie student' je diploma te halen (al is het eerste jaar wel moeilijk gemaakt met steeds hogere eis van het aantal punten), maar je zit daarna met een probleem dat je cijferlijst niet concurrerend is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wut?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:22 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ach hoeft ook niet hoor... Ik heb morgen pas eerste HC dus ik heb eigenlijk nog niet echt een idee wat ik moet verwachten.
Oke, bedankt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:23 schreef Keyos het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, rechten is niet de moeilijkste opleiding 'out there'. De situatie is tegenwoordig wel dat het mogelijk is om als 'luie student' je diploma te halen (al is het eerste jaar wel moeilijk gemaakt met steeds hogere eis van het aantal punten), maar je zit daarna met een probleem dat je cijferlijst niet concurrerend is.
Je hoeft absoluut niet 40 uur per week in je studie te steken, een uur of 25 p/w is denk ik genoeg om redelijke cijfers te halen. Dat is absoluut niet heel erg veel, het ligt aan jezelf of je die 25 uur kan opbrengen of niet.
Ohja wat een faalquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:28 schreef omelette het volgende:
[..]
Wut?
Strafrecht 1 hc was vandaag
Was het een student of echt een docent?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef SaulGoodman het volgende:
Dat meisje van contractenrecht kon een gestelde vraag niet beantwoorden. Geef dat dan aan en ga de vraag niet ontwijken. Ik zit nou nog met die onbeantwoorde vraag in mijn hoofd. Zo meisje hoort dat toch te weten, lijkt mij?
Paxcon, de truc zit hem in de afhankelijkheid van het eigendomsrecht. Daarom heet het zo. Kun je daar wat mee ?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:26 schreef Paxcon het volgende:
Dit is ook vaag:
Waarom is erfdienstbaarheid een afhankelijk recht en erfpacht niet? Er staat: ''erfdienstbaarheid is een afhankelijk recht, want als A geen gerechtigde tot zijn erf was had hij ook met B hier geen erfdienstbaarheid op kunnen vestigen''.
Als je iemand recht van erfpacht (als dat überhaupt zo heet) wil geven moet de verstrekker toch ook 'gerechtigde tot het erf' zijn?
Ze leidt de werkgroepen. Komt trouwens vaker bij haar voor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:31 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Was het een student of echt een docent?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja maar soms doen studenten dat, die weten ook niet altijd alles meteenquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:32 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ze leidt de werkgroepen. Komt trouwens vaker bij haar voor.
En Keyos geeft hem ook nog eens gelijk ookquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:33 schreef Tchock het volgende:
[..]Fijn, die mensen die periodiek langskomen om even te zeiken
Daar ben ik dan niet zo tevreden over. Je vragen moeten toch in de werkgroepen kunnen worden beantwoord lijkt mij.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:34 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja maar soms doen studenten dat, die weten ook niet altijd alles meteen
Hmm nee...quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Paxcon, de truc zit hem in de afhankelijkheid van het eigendomsrecht. Daarom heet het zo. Kun je daar wat mee ?
Gaat ook over en teniet met dat eigendomsrecht. Misschien is dat duidelijker nog.
Ja is inderdaad een slechte zaak, bewaar je vraag en stel hem aan de hoogleraarquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:35 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Daar ben ik dan niet zo tevreden over. Je vragen moeten toch in de werkgroepen kunnen worden beantwoord lijkt mij.
Ach, soms zitten er ook gewoon van die zeikerige studenten tussen die maar vragen stellen om het vragen stellen. Als de docent het niet weet, is het waarschijnlijk voor dat vak ook niet relevant.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:35 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Daar ben ik dan niet zo tevreden over. Je vragen moeten toch in de werkgroepen kunnen worden beantwoord lijkt mij.
Een afhankelijk recht staat tegenover een zelfstandig recht. Het belang van deze onderscheiding is dat afhankelijke rechten met het hoofdrecht (eigendomsrecht of vorderingsrecht) overgaan, zonder dat een bijzonder beding of een bijzondere handeling nodig is (zie art. 3:82) en dat bij het tenietgaan van het hoofdrecht ook het afhankelijk recht tenietgaat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hmm nee...
Ik wacht het HC + WG wel af
Er werd naar de uitkomst van een afwijkende omstandigheid dan het voorbeeld gevraagd. Lijkt me redelijk relevant.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:36 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ach, soms zitten er ook gewoon van die zeikerige studenten tussen die maar vragen stellen om het vragen stellen. Als de docent het niet weet, is het waarschijnlijk voor dat vak ook niet relevant.
Tja als je daar zo mee zit dan zoek je dat toch gewoon zelf op?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:38 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Er werd naar de uitkomst van een afwijkende omstandigheid dan het voorbeeld gevraagd. Lijkt me redelijk relevant.
Maar het houdt het concreet voor erfpacht en voor erfdienstbaarheid in als het eigendomsrecht van een grond overgaat op iemand anders?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een afhankelijk recht staat tegenover een zelfstandig recht. Het belang van deze onderscheiding is dat afhankelijke rechten met het hoofdrecht (eigendomsrecht of vorderingsrecht) overgaan, zonder dat daarvoor een bijzonder beding of een bijzondere handeling nodig is (zie art. 3:82) en dat bij het tenietgaan van het hoofdrecht ook het afhankelijk recht tenietgaat.
lied.....quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:40 schreef Tchock het volgende:
Ik lied net het sleuteltje van een geldkistje er in vallen terwijl 'ie op slot zit.
[ afbeelding ]
Hahah. Ik had laatst een leuk gesprek met mijn schoonmoeder en een HBO-rechtenstudent. Zij vroeg aan hem: 'Hé als je klaar bent, wat ben je dan eigenlijk?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:44 schreef SaulGoodman het volgende:
Overigens reis ik dikwijls via waterlooplein en Amstel terug. Zo ook vandaag weer. Dan stappen er wel eens rechtenscholieren van de Hogeschool op. Zo kon ik ook vandaag weer meegenieten van hun bevindingen over het recht. Ik pak hier wel eens op dat het voor WO-studenten al moeilijk is om een baan te vinden, maar voor het HBO lijkt het me dan helemaal een gedane zaak. Man man man wat wisten die lui weinig zeg. Ik moest mijn lach inhouden.
Jammer dat je er dan meteen 'proleet' bij sleept.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:47 schreef Maharbal het volgende:
Hallon.
Ik las net iets over moshpits. Moshpits en aanverwante aangelegenheden....nooit gesnapt. Wat ben je dan voor proleet als je voor je lol een beetje in zo'n grote groep gaat beuken.
Pijnlijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hahah. Ik had laatst een leuk gesprek met mijn schoonmoeder en een HBO-rechtenstudent. Zij vroeg aan hem: 'Hé als je klaar bent, wat ben je dan eigenlijk?' dus hij trots meedelen dat hij dan jurist was en bladiebla. Ik zag de bui al hangen.
En ja, ze vroeg dus: en jij Tchock, wat ben jij dan als je je studie af hebtAwkward. Moest ik d'r gaan vertellen dat jurist geen beroep is en dat je in principe nog helemaal nergens bent met enkel je wo-bachelor.
Ik denk dat bij elke grootschalige studie die groep een groot aandeel vormt van het totaal.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Rechtsgeleerdequote:Op donderdag 7 februari 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hahah. Ik had laatst een leuk gesprek met mijn schoonmoeder en een HBO-rechtenstudent. Zij vroeg aan hem: 'Hé als je klaar bent, wat ben je dan eigenlijk?' dus hij trots meedelen dat hij dan jurist was en bladiebla. Ik zag de bui al hangen.
En ja, ze vroeg dus: en jij Tchock, wat ben jij dan als je je studie af hebtAwkward. Moest ik d'r gaan vertellen dat jurist geen beroep is en dat je in principe nog helemaal nergens bent met enkel je wo-bachelor.
Als ik een stuk grond van A koop en jij hebt daarop een recht van erfpacht, gaat dat dan op mij over of blijft dat bij jou ? Even sec hč zonder clausules of bedingen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar het houdt het concreet voor erfpacht en voor erfdienstbaarheid in als het eigendomsrecht van een grond overgaat op iemand anders?
Ik lees in mijn boek dat wanneer A erfpacht heeft op de grond van B en B de grond verkoopt aan X, A z'n erfpacht behoudt. Hetzelfde lijkt echter te gelden bij erfdienstbaarheid. Dat gaat ook van B naar X over.
Wat is het verschil?
Ik kon op dat moment even niets anders bedenken. Vervang het maar door simpele.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jammer dat je er dan meteen 'proleet' bij sleept.
Gewoon jezelf downplayen. Heer-lijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
dat blijft dan bij mij lijkt mequote:Op donderdag 7 februari 2013 19:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als ik een stuk grond van A koop en jij hebt daarop een recht van erfpacht, gaat dat dan op mij over of blijft dat bij jou ? Even sec hč zonder clausules of bedingen.
Ik weet niet zeker of dit sarcastisch is, maar ik wist oprecht niet wat ik moest zeggen. Je bent immers ook niet 'iets' (als in beroep) met enkel je bachelor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gewoon jezelf downplayen. Heer-lijk.
Je had kunnen zeggen dat je eigenlijk al jurist ben op het moment dat je begint met studeren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of dit sarcastisch is, maar ik wist oprecht niet wat ik moest zeggen. Je bent immers ook niet 'iets' (als in beroep) met enkel je bachelor.
Ik heb er nu 4quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:55 schreef SaulGoodman het volgende:
Wat zijn die boombasics toch een verademing.
Ik vind ze veel te duur altijd. Geldverspillingquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik heb er nu 4
nog een paar bijkopen binnenkort
Correct. Maar als tbv dat zelfde stuk grond een recht van erfdienstbaarheid is gevestigd gaat dat recht met de eigendom van de grond over op mij. Daarom is erfpacht zelfstandig; wordt in beginsel niet beīnvloed.quote:
Aan geld geen gebrekquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind ze veel te duur altijd. GeldverspillingIn mijn ogen dan.
Dat zijn ze ook wel maar ik denk altijd "zuchtquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja, het kost natuulijk wel wat. Aan de andere kant hoef ik dan niet door die SBR-boeken te rommelen. Dat vind ik wel een fijne gedachte.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het was meer bedoeld van dat ik het er niet voor over hebquote:
Maar ik heb dan toch dat recht van erfdienstbaarheid, als ik over jouw grond mag?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Correct. Maar als tbv dat zelfde stuk grond een recht van erfdienstbaarheid is gevestigd gaat dat recht met de eigendom van de grond over op mij. Daarom is erfpacht zelfstandig; wordt in beginsel niet beīnvloed.
Erfdienstbaarheid drukt op een perceel en je bent rechthebbendequote:Op donderdag 7 februari 2013 20:03 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar ik heb dan toch dat recht van erfdienstbaarheid, als ik over jouw grond mag?
Ja dan krijg je weer de vraag wat is datquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja, droit de suite. Gewoon hetzelfde toch. Of prefereer je zaaksgevolg als term?
Ik gebruik altijd droit de suite. Klinkt veel mooier.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:12 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja dan krijg je weer de vraag wat is dat
Lekker dure woorden gebruikenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd droit de suite. Klinkt veel mooier.
Ook dat klinkt veel beter toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:16 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Lekker dure woorden gebruiken![]()
accessoir recht ipv afhankelijk
Dat hoort erbij, dat is "de dans"quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kon op dat moment even niets anders bedenken. Vervang het maar door simpele.
Then again, ik heb ook nooit iets gesnapt van overdreven fanaticism voor wat dan ook. Neem bijvoorbeeld voetbal: waarom zou je je zo laten gaan als een idiote hooli. Ik heb hierboven wel eens gelezen dat mensen een week chagrijnig zijn als 'hun' club verliest.
Ik vind het raar dat je het afschrijft als 'dom' en 'idioot'. Dat het jou niet het minste kan boeien is uiteraard helemaal jouw zaak, dat maakt me geen drol uit. Maar het klinkt ernstig alsof het inferieur is en jij daar gelukkig boven staat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kon op dat moment even niets anders bedenken. Vervang het maar door simpele.
Then again, ik heb ook nooit iets gesnapt van overdreven fanaticism voor wat dan ook. Neem bijvoorbeeld voetbal: waarom zou je je zo laten gaan als een idiote hooli. Ik heb hierboven wel eens gelezen dat mensen een week chagrijnig zijn als 'hun' club verliest.
Dan zal dat wel gewenst gedrag zijn in die "kringen".quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dus als iedereen ritueel gaat circlejerken omdat dat 'de dans is', dan is het goed?
Maharbal is weer elitair aan het doenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat je het afschrijft als 'dom' en 'idioot'. Dat het jou niet het minste kan boeien is uiteraard helemaal jouw zaak, dat maakt me geen drol uit. Maar het klinkt ernstig alsof het inferieur is en jij daar gelukkig boven staat.
Corrigeer me als ik het helemaal verkeerd interpreteer
Ik snap alleen niet goed hoe je hersenloos op elkaar inbeuken kunt rechtvaardigen als 'leuk vermaak'.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat je het afschrijft als 'dom' en 'idioot'. Dat het jou niet het minste kan boeien is uiteraard helemaal jouw zaak, dat maakt me geen drol uit. Maar het klinkt ernstig alsof het inferieur is en jij daar gelukkig boven staat.
Corrigeer me als ik het helemaal verkeerd interpreteer
Maar ik kreeg het punt niet overgebracht. En dat is nou juist een teken van waarlijke beheersing.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij had al heel veel uiteengezet volgens mij toch
Als notariële masterstudent was ik het bijna verplicht aan mezelfquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Maar ik kreeg het punt niet overgebracht. En dat is nou juist een teken van waarlijke beheersing.
Ik dacht dat echt even dat je al aan het werk wasquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als notariële masterstudent was ik het bijna verplicht aan mezelf
Uhm nee ik ben nog aan het genieten van m'n studententijd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik dacht dat echt even dat je al aan het werk was
Ik zie dat je je door één adem aangesproken voelt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moshpits en in één adem daarmee als ware het vanzelfsprekend ook clubliefde..
Het is een vorm van dansen. Energetisch actief.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet goed hoe je hersenloos op elkaar inbeuken kunt rechtvaardigen als 'leuk vermaak'.
Uiteraard kun je als je het zo gaat ridiculiseren alles wel afschrijven.quote:Een grote waarom komt bij me op. En ja, dan associeer ik dat met 'dom': getuigen van veel intelligentie kun je met je kop tegen elkaar aan beuken niet noemen, wel?
Ik heb nog nooit zoiets overdreven als clubliefde gevoeld. Ik identificeer mij dan ook niet zo sterk met andere mensen, of verafgod ze wat dat betreft. Bovenal hou ik er niet van om andere mensen boven mij te plaatsen, op welke manier dan ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Aurelius. het volgende:
Als je geen clubliefde voelt begrijp je het ook niet.
Dat snap ik. Ik snap alleen niet waarom het op een dergelijke geweldadige manier moet. Geweld is toch een primitief iets, en dat bestempel ik dan enigszins als dom. Ik doe zelf ook vaak domme dingen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is een vorm van dansen. Energetisch actief.
Hoezo? Ik noem het beestje bij z'n naam. Het is toch niet meer dan dat? Of zit er een diepere gedachte achter?quote:Uiteraard kun je als je het zo gaat ridiculiseren alles wel afschrijven.Ik vind gewoon je standpunt raar.
Ja en nee. Moshpits zijn niet mijn hobby en ik ben geen week chagrijnig als mijn club verliest, maar ik lees wel degelijk je houding tegenover een hele grote groep mensen er uit af.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zie dat je je door één adem aangesproken voelt.
Ik ben het wel enigszins met Tchock eens dat een dergelijke redenering praktisch alles wel kan afschrijven. Immers hele avonden bier drinkend doorbrengen in de kroeg zijn dan ook dom.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is een vorm van dansen. Energetisch actief.
[..]
Uiteraard kun je als je het zo gaat ridiculiseren alles wel afschrijven.Ik vind gewoon je standpunt raar.
Dat klopt toch ook?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ben het wel enigszins met Tchock eens dat een dergelijke redenering praktisch alles wel kan afschrijven. Immers hele avonden bier drinkend doorbrengen in de kroeg zijn dan ook dom.
Acta verwoordt beter wat ik ook bedoelde. As usual.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ben het wel enigszins met Tchock eens dat een dergelijke redenering praktisch alles wel kan afschrijven. Immers hele avonden bier drinkend doorbrengen in de kroeg zijn dan ook dom.
Het is denk ik wel belangrijk om bepaalde gevoelens/activiteiten van andere mensen/groepen niet te snel als dom te bestempelen omdat je voor jezelf niet kan voorstellen hoe iemand daartoe komt.
Daarop neerkijken doe ik niet, maar ik krijg elke keer een grote frons op m'n wenkbrauwen. Ik snap dat gewoon echt niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja en nee. Moshpits zijn niet mijn hobby en ik ben geen week chagrijnig als mijn club verliest, maar ik lees wel degelijk je houding tegenover een hele grote groep mensen er uit af.
Wellicht. Zeker als het je dagelijkse bezigheid isquote:
Dat geloof ik niet. Je hebt het inmiddels proletisch, overdreven, simpel, dom en hersenloos genoemd. Vergeef me als ik er eentje oversloeg.quote:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Je hebt het inmiddels proletisch, overdreven, simpel, dom en hersenloos genoemd. Vergeef me als ik er eentje oversloeg.
Ik bestempel die mensen niet als dom, ik bestempel het gedrag (van mosh pits) als dom. Clubliefde snap ik gewoon niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wellicht. Zeker als het je dagelijkse bezigheid is. Maar wat ik hierboven schreef; het is niet nodig mensen meteen te veroordelen en als dom af te schrijven omdat ze een fanatiek supporter van een club zijn, exotische dansvormen bedrijven of een andere hobby hebben die niet direct in jouw straatje ligt.
Iets niet snappen is natuurlijk iets anders dan iets bestempelen als dom, proletarisch en simpel. Nuanceverschil is nogal groot.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daarop neerkijken doe ik niet, maar ik krijg elke keer een grote frons op m'n wenkbrauwen. Ik snap dat gewoon echt niet.
Dat maakt voor mijn punt niet uit. Het feit dat je op een denigrerende wijze een bepaalde vorm van gedrag wegzet omdat je het niet snapt is niet nodig denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Ik bestempel die mensen niet als dom, ik bestempel het gedrag (van mosh pits) als dom. Clubliefde snap ik gewoon niet.
Waarom leest niemand?
Verre van. Ik ga niet naar mosh pits noch ben ik een fanatiek supporter van een bepaalde club. Ik vind alleen je gedachtegang en bijbehorende veroordeling nogal ongenuanceerd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:42 schreef Maharbal het volgende:
Ik begin het idee te krijgen dat de notie van twee verschillende onderwerpen door elkaar heen jullie vanavond niet gaat lukken.
Niet zo aangevallen voelen.
In hoeverre is mijn negatieve houding daartegenover wezenlijk anders dan een positieve houding? Je mag het wel leuk vinden, maar niet niet leuk? Ik vroeg me een aantal dingen af, en het enige wat je krijgt is sociaal verantwoord gezeikquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat maakt voor mijn punt niet uit. Het feit dat je op een denigrerende wijze een bepaalde vorm van gedrag wegzet omdat je het niet snapt is niet nodig denk ik.
Geeft niet. Ik zwaai naar je vanuit m'n plekkie in Amsterdam.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:45 schreef Tchock het volgende:
Ik ben werken. Iets nuttigs doen.
Niet aangevallen voelen Maharbal.
Ik zwaai mooi niet terug met je stinkstadquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Geeft niet. Ik zwaai naar je vanuit m'n plekkie in Amsterdam.
Ik plaats het ook niet boven me, ik voel gewoon een bepaalde affiniteit met iets wat ik met weinig andere dingen voel, en het gaat mij om de club: sfeer, de mensen, de naam, wij als supporterskern, niet de passanten als overbetaalde spelers of trainers (uitzonderingen daargelaten)quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zoiets overdreven als clubliefde gevoeld. Ik identificeer mij dan ook niet zo sterk met andere mensen, of verafgod ze wat dat betreft. Bovenal hou ik er niet van om andere mensen boven mij te plaatsen, op welke manier dan ook.
Om de discussie een beetje verder aan te wakkeren: waarom zou JIJ chagrijnig moeten zijn als een stel overbetaalde diva's op een grasmat op hun flikker krijgen door een ander stel overbetaalde diva's?
[..]
Omdat je meteen zo veroordelend te werk ging. Waarom zeg je niet gewoon dat je er geen snars van snapt en het niet jouw cup of tea is?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In hoeverre is mijn negatieve houding daartegenover wezenlijk anders dan een positieve houding? Je mag het wel leuk vinden, maar niet niet leuk? Ik vroeg me een aantal dingen af, en het enige wat je krijgt is sociaal verantwoord gezeik
Fair enough.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:46 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik plaats het ook niet boven me, ik voel gewoon een bepaalde affiniteit met iets wat ik met weinig andere dingen voel, en het gaat mij om de club: sfeer, de mensen, de naam, wij als supporterskern, niet de passanten als overbetaalde spelers of trainers (uitzonderingen daargelaten)
Ja dat was ik wel, kan het moeilijk uitleggenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Fair enough.
Maar waarom ben je dan chagrijnig als ze verliezen?
Tenzij dat iemand anders was, correct me if I'm wrong.
Geef jij de aanzet voor een discussie over de zin van het leven?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:48 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Wel een ekt belangrijke discussie.
Spijker, kop.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:49 schreef Tchock het volgende:
Wauw, hadden we bijna een topic lang over iets gepraat zonder dat iemand kwam benadrukken hoe relevant of belangrijk het onderwerp wel niet is
Hee ga jij even lekker verder studeren nerdiequote:Op donderdag 7 februari 2013 20:48 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Wel een ekt belangrijke discussie.
Snel laten we het over maatpakken hebbenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:49 schreef Tchock het volgende:
Wauw, hadden we bijna een topic lang over iets gepraat zonder dat iemand kwam benadrukken hoe relevant of belangrijk het onderwerp wel niet is
Als mijn maatpak niet goed zit, ben ik een week chagrijnig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:49 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Snel laten we het over maatpakken hebben
Nee alsjeblieft niet datquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Geef jij de aanzet voor een discussie over de zin van het leven?
Nee want dan heb je veel geld betaald voor een niet goed zitten maatpakquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als mijn maatpak niet goed zit, ben ik een week chagrijnig.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:49 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Hee ga jij even lekker verder studeren nerdie
Zoiets valt ook niet uit te leggen. Ik begrijp je jongen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:48 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja dat was ik wel, kan het moeilijk uitleggen
Saul zal dat onwaarschijnlijk ook wel begrijpen
Manchetknopen moeten vooral leuk zijn. Niet zozeer van een merk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:53 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Wel pakken van suitsupply for men met whisky van laproigh toch? Met een mooi horloge en manchetknopen van de welbekende a-merken.
Het is Laphroaigquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:53 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Wel pakken van suitsupply for men met whisky van laproigh toch? Met een mooi horloge en manchetknopen van de welbekende a-merken.
Wat zijn jouw leukste?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Manchetknopen moeten vooral leuk zijn. Niet zozeer van een merk.
Nee nee, SuitSupply for men, of 4 men.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is LaphroaigEn SuitSupply heeft niet mijn persoonlijke voorkeur sorry.
Welke?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:54 schreef Aurelius. het volgende:
inb4 Tchock die zijn manchetknopen met die stad weer post voor de 132424ste keer
Mijn ipod-manchetknopen. Of die met kwartjes. Of centen.quote:
Excuses. Dank voor de aanvulling. 4Men staat wel kek hč?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee nee, SuitSupply for men, of 4 men.
Die iPod zijn wel vet. Heb ook weleens gedacht om een keer kwartjes te halen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Welke?
[..]
Mijn ipod-manchetknopen. Of die met kwartjes. Of centen.
DIe moet ik ook nog halen indd! Iemand anders nog goeie whisky tips?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is LaphroaigEn SuitSupply heeft niet mijn persoonlijke voorkeur sorry.
Met cola.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:57 schreef Giku het volgende:
[..]
DIe moet ik ook nog halen indd! Iemand anders nog goeie whisky tips?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Nog een paar posts en dan komt Paxcon "The Lock" weer langs.
Wijn&Colaquote:
Wel doen!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:57 schreef Giku het volgende:
[..]
DIe moet ik ook nog halen indd! Iemand anders nog goeie whisky tips?
Wel lekker praktisch natuurlijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:15 schreef Aurelius. het volgende:
We kunnen ook overgaan op TT's zonder arresten
inb4 shitstorm
TiesTies.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:15 schreef Aurelius. het volgende:
inb4 shitstorm
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! HOE DURF JE AURELIUSquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:15 schreef Aurelius. het volgende:
inb4 shitstorm
Had ik die niet al 's gedaan?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |