Voor principes koop je niksquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:37 schreef Paxcon het volgende:
Niet dat ik die troep wil, maar gaat me om het principe
Ja.. was maar 1 week (twee hc's). Nu vermogensrecht ofzo.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:40 schreef Aurelius. het volgende:
Heb je nu personen en familie bij Burgerlijk 1 pax?
Waar ging het ook alweer over?quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:38 schreef Paxcon het volgende:
TT is leuke casus die ik vandaag gehoord heb bij burgerlijk 1.
Een of andere jurist die in z'n testament dingen liet verdelen onder mensen die elkaar niet konden luchten en de rest moest gegeven worden aan de moeder die binnen 10 jaar na zijn overleden in Toronto het meeste kinderen baartquote:
Ja je hebt gelijk. Het was me niet eens opgevallen voordat je het zei.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dan zou je 'en' moeten vervangen door 'bij' lijkt me...
Wat? Waar?quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:46 schreef Tchock het volgende:
De UvA heeft trouwens voor alle Bestuursrechtstudenten een speciale mini-Vermande besteld met alleen de AwB er in omdat die heel erg vernieuwd is per 1 januari en die kunnen we kopen voor ongeveer twee euro.
Zo tof heb ik de UvA nog nooit meegemaakt
Nice ! Morgen even halen danquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vanaf eind deze week bij de onderwijsbalie
Ben jij bestuursrechtstudent?quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nice ! Morgen even halen dan![]()
ik wil ook een mini bw trouwens
Die verdragenbundel voor EU-recht is ook ziek handig trouwensquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nice ! Morgen even halen dan![]()
ik wil ook een mini bw trouwens
Handig boekje is dat ja.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die verdragenbundel voor EU-recht is ook ziek handig trouwensZo klein
Misschien maar kopen, Ik denk niet dat ik 2 zo makkelijk maak als 1 als ik er niks aan doequote:Op woensdag 6 februari 2013 19:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die verdragenbundel voor EU-recht is ook ziek handig trouwensZo klein
Zo, jij weet je weg wel in de Koffiequote:Op woensdag 6 februari 2013 19:51 schreef Yreal het volgende:
Ik heb vanmiddag nog zulke slimme opmerkingen gemaakt dat een fiscalist even heel diep moest gaan nadenken wat ie precies aan het doen was
Pfff iedereen haalt de hele dag meteen voor de hele clubquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo, jij weet je weg wel in de Koffie
Nou als het eigenlijk alleen voor bestuursrechtstudenten is? Of bedoelen ze mensen die het vak bestuursrecht volgen?quote:
Dat laatste. Waarschijnlijk gewoon voor iedere student die 'm bij de informatiebalie komt kopen hoor.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nou als het eigenlijk alleen voor bestuursrechtstudenten is? Of mensen die het vak bestuursrecht volgen?
Dat je daar een pak voor nodig hebt zegquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:55 schreef Yreal het volgende:
Net liep er weer zo'n meisjes helemaal naar mij te gluren in de tramEn alle kassameisjes ook ineens lief naar mij lachen... en zo gaat het de hele dag door...
Maffe toestanden ineens
Pics van jou?quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:02 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dat je daar een pak voor nodig hebt zeg
Gewoon markeren wat belangrijk is en artikelverwijzingen opnemen in de inhoudsopgavequote:Op woensdag 6 februari 2013 20:30 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Kan niet fokken tegelijk, moet wel even opletten hier, zoveel EHRM arresten
Doet de rug altijdquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:33 schreef Yreal het volgende:
Wow, ondernemingsrecht snijdt gewoon alle loze ruimte uit de hc opnames![]()
wat een bazen
![]()
Ook de stukken aan het begin en eind, bovendien zelfs de verschillende docenten naar verschillende documentenquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:57 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja de pauze altijd sowieso maar volgens mij bedoelt Yreal nog iets anders?
En dat moet je uit je hoofd leren? Wat zinloosquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:03 schreef Aurelius. het volgende:
74 arresten voor relatievermogensrecht
Lijkt me vrij onmogelijkquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dat moet je uit je hoofd leren? Wat zinloos
Vooral omdat dat hoeveelheden zijn die er toe leiden dat je de essentie snel weer kwijt bent. Zeker als je alle arresten van komend semester bij elkaar optelt (dat loopt in enkele honderden).quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:04 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Lijkt me vrij onmogelijk
En inderdaad zinloos.
Eens. De tegenwerping die je vaak hoort (namelijk: je moet het uit je hoofd weten om het te kunnen signaleren) gaat wat mij betreft niet op. Oķk als je ze de arresten op tafel hebt liggen zul je de essentie moeten kennen om ze in tentamencasussen te herkennen. Meenemen =/= niet hoeven bestuderen. En uiteindelijk gaat het toch om het toepassen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:06 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, elk vak waar je niet jurisprudentie en wetten mag meezeulen naar het tentamen![]()
hoeveelste jaars was jij dat nou?quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:09 schreef Aurelius. het volgende:
Net alsof je in de (notaris) praktijk dit soort dingen uit je hoofd gaat toepassen, je zoekt toch gewoon in jurisprudentie als dat nodig is. Ik vind het zoiets raars.
Het enige argument wat er tegen te bedenken is is dat je bij sommige vakken dermate weinig jurisprudentie hebt dat je ze op een tentamen stuk voor stuk af kunt lopen om te vinden wat je nodig hebt, en op die manier leer je het dus niet. Verder heb ik nog nooit iets zinnigs tegen gehoord.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:08 schreef Valid het volgende:
[..]
Eens. De tegenwerping die je vaak hoort (namelijk: je moet het uit je hoofd weten om het te kunnen signaleren) gaat wat mij betreft niet op. Oķk als je ze de arresten op tafel hebt liggen zul je de essentie moeten kennen om ze in tentamencasussen te herkennen. Meenemen =/= niet hoeven bestuderen. En uiteindelijk gaat het toch om het toepassen.
Mja. Ik geloof niet dat je arresten succesvol kunt betrekken in je redenatie als je ter plekke de rechtsregels nog moet gaan zitten uitpluizen. Ook niet als het maar vijf arresten zijn. Als je kunt googlen heb je de rechtsregel zo te pakken, maar dat kan tijdens een tentamen natuurlijk niet, waardoor het al snel (te) veel tijd kost.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het enige argument wat er tegen te bedenken is is dat je bij sommige vakken dermate weinig jurisprudentie hebt dat je ze op een tentamen stuk voor stuk af kunt lopen om te vinden wat je nodig hebt, en op die manier leer je het dus niet. Verder heb ik nog nooit iets zinnigs tegen gehoord.
Ik heb het wel eens gedaan, haha. Had tijd over, wist dat er een arrest van toepassing was maar geen idee welke. Hele bundel doorgespit tot ik 'm gevonden had.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:13 schreef Valid het volgende:
[..]
Mja. Ik geloof niet dat je arresten succesvol kunt betrekken in je redenatie als je ter plekke de rechtsregels nog moet gaan zitten uitpluizen. Ook niet als het maar tien arresten zijn. Als je kunt googlen heb je de rechtsregel zo te pakken, maar dat kan tijdens een tentamen natuurlijk niet.
Zovaakquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens gedaan, haha. Had tijd over, wist dat er een arrest van toepassing was maar geen idee welke. Hele bundel doorgespit tot ik 'm gevonden had.
Konden niet zonder mij.quote:
Ga ik niet aan je neusje hangen.quote:
Zo'n koken-voor-1 ding van AH voor in de koekenpan. Maar even bij buurmeisje boter lenen want niet in huis:{quote:
Goed spul. Is je buurmeisje trouwens lekker?quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zo'n koken-voor-1 ding van AH voor in de koekenpan. Maar even bij buurmeisje boter lenen want niet in huis:{
'Hey, mag ik jouw gladde... boter?'quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zo'n koken-voor-1 ding van AH voor in de koekenpan. Maar even bij buurmeisje boter lenen want niet in huis:{
quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:51 schreef Aurelius. het volgende:
Misschien heeft boterbartje nog wel wat
Gaat, maar vriend.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Goed spul. Is je buurmeisje trouwens lekker?
nodig haar uit om je 1 pans maaltijd te delenquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gaat, maar vriend.
Mijn schuine bovenbuurvrouw is godin. Maar die maakt hele tijd dubbelzinnige opmerkingen maar gaat niet in op mijn versierpogingen
Ooit lukt het.
Sla gewoon een keer met je wed in haar gezicht als ze niet opletquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:57 schreef Aurelius. het volgende:
Gooi gewoon een keer je wed op tafel kijken wat ze dan zegt
Te ver gastquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:59 schreef Yreal het volgende:
Beter, sla haar knockout met de wed en verkracht haar
Eerlijk is eerlijk, ik gooide zelf het balletje op maar men had er al over nagedacht en wilde het de volgende dag vragen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:00 schreef Yreal het volgende:
Maar erik, je bent serieus terug gevraagd? Dat is zeker baas
Goed genoegquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ik gooide zelf het balletje op maar men had er al over nagedacht en wilde het de volgende dag vragen.
Ja, dat was wel een fijn gevoel. Kan ook geen kwaad soms.
Dat maakt het in mijn ogen niet minder. Of ze je nou vragen of niet, als ze je niet wilden hebben stond je op straat.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ik gooide zelf het balletje op maar men had er al over nagedacht en wilde het de volgende dag vragen.
Ja, dat was wel een fijn gevoel. Kan ook geen kwaad soms.
Waar De Vrij, Maher en Lens eindbazen zijn.quote:
quote:Ben jij 1e of 2e jaars HBO-student Accountancy, Bedrijfseconomie of Fiscale Economie en benieuwd welke mogelijkheden PwC jou te bieden heeft? Wil je op een leuke manier kennismaken met onze organisatie, cultuur en medewerkers? En Oranje aanmoedigen op weg naar Brazilië? Meld je dan aan en ga met PwC naar Oranje!
Werkstudent.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:04 schreef Yreal het volgende:
Maar wat ben je nu dan? Werkstudent? Studerend medewerker?
Nemen geen fiscalisten meer aan. Big 4 hebben sowieso de kraan nagenoeg dichtgedraaid. Ook voor fiscaal recht gaat het dus lastig worden.quote:
Heldquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Werkstudent.
Vanaf april ga ik naar het lijkt voor het echte werk.
Eerst nog een week of 6 vrij.
maar waarom je uberhaupt iets wil doen met 1/2e jaars hbo'rsquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nemen geen fiscalisten meer aan. Big 4 hebben sowieso de kraan nagenoeg dichtgedraaid. Ook voor fiscaal recht gaat het dus lastig worden.
Mr. Yreal RA is opzich wel baasquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:07 schreef Keyos het volgende:
Al voor de 1ste en 2de jaars HBO? Holy shit. Erge is nog dat ik al in mijn accountancy master had kunnen zitten als ik iets meer doorzettingsvermogen had gehad(al is het ook weer niet zo erg, rechten past veel meer bij mij).
*onweersgeluiden*quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nemen geen fiscalisten meer aan. Big 4 hebben sowieso de kraan nagenoeg dichtgedraaid. Ook voor fiscaal recht gaat het dus lastig worden.
Ach, dat die ketens geen fiscalisten willen betekent niet dat je werkeloos wordt. Al dondert de hele zuidas in elkaar dan is er altijd nog mkb werk.quote:
Hopen maar dat de situatie over een jaar of 3-4 anders is (in het geval dat ik ook voor fiscaal ga). Al weet ik niet of mijn ambitie stopt bij de Big 4, wat voornamelijk routinewerk is volgens mij.quote:
wat een bazen linkquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kijk nu hoorcollege met http://www.rainymood.com/ open om de toon te benadrukken
Waar ligt jouw ambitie dan wel?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:12 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hopen maar dat de situatie over een jaar of 3-4 anders is (in het geval dat ik ook voor fiscaal ga). Al weet ik niet of mijn ambitie stopt bij de Big 4, wat voornamelijk routinewerk is volgens mij.
Zoetermeerquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:17 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Waar ligt jouw ambitie dan wel?
Ik zou best voor de stad willen werkenquote:
Waarom? Dat ik niet hoef te koken?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:23 schreef eriksd het volgende:
Soms ben ik wel jaloers op Tchock bedenk ik me nu.
Ik moet je het recept voor de paupermaaltijd eens sturen. 2.20 voor 2 man, simpel en lekkerquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:23 schreef eriksd het volgende:
Soms ben ik wel jaloers op Tchock bedenk ik me nu.
Ik moet mij weer scheren.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom? Dat ik niet hoef te koken?
Hoe lang heb je?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:31 schreef _Rooos_ het volgende:
Als je nog nooit in Amsterdam bent geweest, en je bent er toevallig, wat zijn dan plekken die je gezien moet hebben?
Niks te doen, echt een kut stadquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:31 schreef _Rooos_ het volgende:
Als je nog nooit in Amsterdam bent geweest, en je bent er toevallig, wat zijn dan plekken die je gezien moet hebben?
Alleen 's middags denk ik, misschien 's avonds nog eventjes, maar moeten nog terug naar Groningen, dus zal niet heel laat worden.quote:
Ik woon er.quote:
quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:32 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Alleen 's middags denk ik, misschien 's avonds nog eventjes, maar moeten nog terug naar Groningen, dus zal niet heel laat worden.
Wat dat betreft, je kan natuurlijk erik doen.quote:
quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Wat dat betreft, je kan natuurlijk erik doen.
Trouwens, laatste trein van amsterdam naar grunn is 23.32
Gare shit is dat altijdquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:37 schreef Aurelius. het volgende:
Ik heb die laatste trein een keer gemist in Amsterdam, hele nacht leidseplein rondgehangen en toen rond 5uur via Utrecht naar Grunn
Gerenommeerd politicus of advocaat worden, op een Big 4 kantoor zitten voldoet niet 100% aan die ambitie.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:17 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Waar ligt jouw ambitie dan wel?
Kut is dat hč?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:37 schreef Aurelius. het volgende:
Ik heb die laatste trein een keer gemist in Amsterdam, hele nacht leidseplein rondgehangen en toen rond 5uur via Utrecht naar Grunn
Heb je geen vrienden met slaapplaats hier dan?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kut is dat hč?Dat is hier dus vaste hap als ik een feest in Amsterdam heb en geen slaapplek
Zo lelijk ben ik toch niet?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:37 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]![]()
Wat heb ik nou aan zulke adviezen.![]()
Ben er met de auto en 's ochtends op tijd weg, dus zal niet heel erg laat worden...
Ik zat een keer in een afschuwelijke tent op het Leidse samen met een vriend omdat verder alles dicht was of entree vroeg. Gewoon de tijd doden. Vriend was blut, ik had nog een vijf eurobiljet en twintig cent. Op een gegeven moment vertelde ik een verhaal, maak een mongolische beweging, veeg twee shotjes van meisjes naast ons op de grondquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:41 schreef Aurelius. het volgende:
Kom je ook echt altijd het gaarste volk tegen
Ja, meestal wel maar een enkele keer niet. Zeker als ik met Zwolse vriendin Amsterdam ben niet.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb je geen vrienden met slaapplaats hier dan?
Mazzelaar. Wat had je gedaan als ze 2.65 per stuk waren??quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zat een keer in een afschuwelijke tent op het Leidse samen met een vriend omdat verder alles dicht was of entree vroeg. Gewoon de tijd doden. Vriend was blut, ik had nog een vijf eurobiljet en twintig cent. Op een gegeven moment vertelde ik een verhaal, maak een mongolische beweging, veeg twee shotjes van meisjes naast ons op de grondDus ik vanzelfsprekend meteen nieuwe besteld, 2,60 per stuk
Hard weggerend.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mazzelaar. Wat had je gedaan als ze 2.65 per stuk waren??
wacht, zwolse vriendin, heb je er 2 tjockie?quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, meestal wel maar een enkele keer niet. Zeker als ik met Zwolse vriendin Amsterdam ben niet.
Tongelenquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mazzelaar. Wat had je gedaan als ze 2.65 per stuk waren??
Ik bedoelde vriendenquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
wacht, zwolse vriendin, heb je er 2 tjockie?
Ik kan niet liegen en ben veel te braaf om zoiets te doen. Voel me al schuldig als een kassičre een item vergeet te scannenquote:
quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja dat lukt jou niet zonder dat shotje he
Ik ook, ik betaal er dan ook gewoon voor. Die paar euro zijn mij mijn karma niet waardquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan niet liegen en ben veel te braaf om zoiets te doen. Voel me al schuldig als een kassičre een item vergeet te scannen.
Omdat het hot isquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:48 schreef Yreal het volgende:
He maar jongens , waarom geilen vrouwen nou zo op die pakken? Ik zit al de hele avond te hengelen naar antwoorden
Mijn punt was dus dat twee vriendinnen buiten mijn capaciteit ligt. Nog afgezien van of ik het zou willen of niet.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:48 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik ook, ik betaal er dan ook gewoon voor. Die paar euro zijn mij mijn karma niet waard
koesie koesie koesiequote:Op woensdag 6 februari 2013 22:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan niet liegen en ben veel te braaf om zoiets te doen. Voel me al schuldig als een kassičre een item vergeet te scannen.
Geen idee. Ik ben geen vrouw.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:48 schreef Yreal het volgende:
He maar jongens , waarom geilen vrouwen nou zo op die pakken? Ik zit al de hele avond te hengelen naar antwoorden
Nee duidelijk, maar ongelofelijk wat een effecten het heeft zeg. Ik ben nog steeds dezelfde kneus onder het pak...quote:
Waardeloosquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben geen vrouw.
Weet ik, en ik ging er niet op door omdat het een grapje wasquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn punt was dus dat twee vriendinnen buiten mijn capaciteit ligt. Nog afgezien van of ik het zou willen of niet.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:50 schreef Tchock het volgende:
Ik denk dat we het wel geloven na een keer of acht Y
echt hequote:Op woensdag 6 februari 2013 22:50 schreef Tchock het volgende:
Mo' woman mo' cry.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn punt was dus dat twee vriendinnen buiten mijn capaciteit ligt. Nog afgezien van of ik het zou willen of niet.
Dat zeg ik dan ook nergens.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb je geen vrienden met slaapplaats hier dan?
[..]
Zo lelijk ben ik toch niet?
Geen idee, zo speciaal is dat toch ook weer niet...quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:48 schreef Yreal het volgende:
quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:50 schreef Tchock het volgende:
negeer me dan nietquote:
Ik denk dat ik het dit weekeinde maar weer oppak. Er komt nu ook weinig van.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:51 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ben je al begonnen met studeren?
Jij ziet toch ook liever een vrouw in leuke kleding, mooi verzorgd, leuke schoenen aan en een lekker luchtje etc? Wij zien mannen graag in een mooi pak, met mooie verzorgde haren en een lekker luchtje. Heeft iets mannelijks, en mannelijk is aantrekkelijk ( houdt dus niet altijd spierballen oid in ) . Is precies hetzelfde alleen kost het jullie minder werk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee duidelijk, maar ongelofelijk wat een effecten het heeft zeg. Ik ben nog steeds dezelfde kneus onder het pak...
Fair enough, maar ergens trekken vrouwen die er veel aandacht aan besteden mij ook niet...quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:53 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Jij ziet toch ook liever een vrouw in leuke kleding, mooi verzorgd, leuke schoenen aan en een lekker luchtje etc? Wij zien mannen graag in een mooi pak, met mooie verzorgde haren en een lekker luchtje. Heeft iets mannelijks, en mannelijk is aantrekkelijk ( houdt dus niet altijd spierballen oid in ) . Is precies hetzelfde alleen kost het jullie minder werk.
Maandag.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:54 schreef solo020 het volgende:
@Tchock wanneer moest je ook al weer hospiteren?
Jaja, op fok hebben we allemaal spierbundelsquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:54 schreef Aurelius. het volgende:
Dus ik heb mijn spierballen voor niks
quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jaja, op fok hebben we allemaal wettenbundels
Wat is veel aandacht, het kost vrouwen nou eenmaal meer tijd/werk om zich klaar te maken. Ik bedoel niet de over de top gevallen. Laat ik het anders zeggen, je kan een vriendin hebben die er elke dag voor jou super uit ziet en als je een avondje met haar naar een speciaal dinner gaat ofzo, kleedt ze zich toch anders en reageer je als het goed is met "wauw" whohoo kijk mijn vriendin eens whihoe. Een pak kan dat effect ook bij een man teweeg brengen. Het is dus niet zo dat vrouwen over het algemeen verwachten dat je elke dag in pak moet rondlopen. Maar het heeft dus wel wat.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Fair enough, maar ergens trekken vrouwen die er veel aandacht aan besteden mij ook niet...
Ik weet niet hoor, van mij hoeft een pak echt niet zo nodig, veel te zakelijk...quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:53 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Jij ziet toch ook liever een vrouw in leuke kleding, mooi verzorgd, leuke schoenen aan en een lekker luchtje etc? Wij zien mannen graag in een mooi pak, met mooie verzorgde haren en een lekker luchtje. Heeft iets mannelijks, en mannelijk is aantrekkelijk ( houdt dus niet altijd spierballen oid in ) . Is precies hetzelfde alleen kost het jullie minder werk.
Ok, succes man, ik hoop dat het wat wordt met de kamer! Morgen ga ik zelf voor de 14e keer hospiteren...quote:
Pakken zijn voor bazen. Horloges ook. Luchtjes heb ik dan weer niet zo'n uitgebreide collectie van.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:53 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Kan, maar over het algemeen vinden vrouwen vinden het wel mooi. Er zijn ook vrouwen die een uniform heel aantrekkelijk vinden, dat hoeft van mij dan weer niet zo. Ik kan echter wel begrijpen waarom dat is. Op die manier ga ik op dat hele pak gebeuren in, natuurlijk zijn er ook vrouwen die er dan net niet van houden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:57 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, van mij hoeft een pak echt niet zo nodig, veel te zakelijk...
Jezusquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:59 schreef solo020 het volgende:
[..]
Ok, succes man, ik hoop dat het wat wordt met de kamer! Morgen ga ik zelf voor de 14e keer hospiteren...Ik hoop en dank dat jij minder hospiteeravonden nodig hebt.
Lose the quotation marksquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:59 schreef Yreal het volgende:
vandaag voor het eerst mijn "ex" gewoon 100% niet gesproken
Mondeling is je derde kans dit jaar... Volgend jaar heb je weer opnieuw tentamen/hertentamen/mondeling.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:55 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Gaan ze volgend jaar bij de RuG geen EIP meer geven? Zoiets heb ik gehoord en lijkt mij aannemelijk, aangezien ze ineens iedereen die ervoor in aanmerking komt een mondeling te geven.
Is het ook. Eén keer in een fucking tof huis geweest waar de hospitatie bestond uit met twaalf man door het huis heen lopen, dan super kort iets over jezelf vertellen en weer weg. Waren we ronde twee van de vijf.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:00 schreef Aurelius. het volgende:
Wow
Hospiteren lijkt me echt super kut btw
Is dit voor mij?quote:
Ah joh, die toets gaat een appeltje eitje worden. Alle antwoorden staan in een mooi boek genaamd 'De Wet'.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:01 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Is dit voor mij?Ik heb nog lang geen fijne avond. Strafrecht strafrecht strafrecht. Vrijdag na het tentamen is er pas weer een fijne avond.
Ja, maar normaal moet je je aanmelden voor een mondeling. Dit keer sturen ze iedereen die daarvoor in aanmerking komt een uitnodiging.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mondeling is je derde kans dit jaar... Volgend jaar heb je weer opnieuw tentamen/hertentamen/mondeling.
Nooit een dag voorbij laten gaan waar je elkaar op geen enkele manier hebt gesproken? Kan aan mij liggen, ik heb er best behoefte aan om mijn vriendin even een dag niet te spreken, maar ik ben dan ook niet bepaald romantisch ingesteld.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:59 schreef Yreal het volgende:
vandaag voor het eerst mijn "ex" gewoon 100% niet gesproken
Volgens mij doen ze dat zelf. Ik dacht namelijk in zo'n mail van staatsrecht te hebben gelezen dat daar ook iets stond van: ''bij het versturen van de uitnodiging voor de mondelingen houden we hier rekening mee''.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:02 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Ja, maar normaal moet je je aanmelden voor een mondeling. Dit keer sturen ze iedereen die daarvoor in aanmerking komt een uitnodiging.
Mij overkomt het ook nooitquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nooit een dag voorbij laten gaan waar je elkaar op geen enkele manier hebt gesproken? Kan aan mij liggen, ik heb er best behoefte aan om mijn vriendin even een dag niet te spreken, maar ik ben dan ook niet bepaald romantisch ingesteld.
niet echt..quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nooit een dag voorbij laten gaan waar je elkaar op geen enkele manier hebt gesproken? Kan aan mij liggen, ik heb er best behoefte aan om mijn vriendin even een dag niet te spreken, maar ik ben dan ook niet bepaald romantisch ingesteld.
je bent de derde pasquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:11 schreef Joosie200 het volgende:
Dit al meegekregen?![]()
En zo weet je opeens een goed onderwerp voor de scriptie in de masterHandig hoor, ouders hebben die met je meedenken en uit interesse het e.e.a. tegen komen op internet waar ik nog niet van gehoord had
Is ook nog eens actueel, want het betreft een Europese verordening die nog in moet gaan
Ben sowieso wel benieuwd welke uitwerking die verordening gaat hebben in de praktijk!
Maar nu eerst naar bed, morgen hoorcollege fiscale aspecten van registergoederen. Ik gok een combi van registergoederen en belastingrecht. Scheelt dat ik de Brv/Ob prima snap, dus je suis benieuwd,,,
Oh, achja.. heb wel alles bijgelezen, maar snel gescanned. Dus niks opgeslagenquote:
Mooi werk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:14 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Oh, achja.. heb wel alles bijgelezen, maar snel gescanned. Dus niks opgeslagenWel geniaal though. En oh.. +1 voor Engelse rechtspraak. Auteursrechteninbreuk =/= diefstal Niks nieuws onder de zon natuurlijk, maar altijd leuk om nu iets te hebben om Brein en consorten mee te confronteren. Die spotjes ook op legaal aangeschafte DVD's 'downloaden = diefstal. Je steelt toch ook geen auto?!'
![]()
En oh.. -1 Teeven, +1 regering
![]()
Aha. Achja, ik heb al een mailtje naar een docent gestuurd met wat vragen. Ik hoor het snel genoeg.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze dat zelf. Ik dacht namelijk in zo'n mail van staatsrecht te hebben gelezen dat daar ook iets stond van: ''bij het versturen van de uitnodiging voor de mondelingen houden we hier rekening mee''.
Moet je hem herkansen dan?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:17 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Aha. Achja, ik heb al een mailtje naar een docent gestuurd met wat vragen. Ik hoor het snel genoeg.
Dankjequote:Op woensdag 6 februari 2013 23:20 schreef Joosie200 het volgende:
@Doc: EIP? I hear ya. Had het exact hetzelfde, een te veel.![]()
En oh: bazen TTZou je er haast toe dwingen zoiets te gaan doen in je eigen testament met voorwaardelijke makingen
Echt jammer, maar ik twijfel nu of ik de mondeling moet doen of niet. Voor de rest heb ik alles gehaald (wacht nog op JVA, maar dat ging erg lekker), dus dan zit het wel goed en kan ik het volgend jaar doen. Maar mijn P in één jaar halen is ook wel lekker.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:20 schreef Joosie200 het volgende:
@Doc: EIP? I hear ya. Had het exact hetzelfde, een te veel.![]()
En oh: bazen TTZou je er haast toe dwingen zoiets te gaan doen in je eigen testament met voorwaardelijke makingen
Ach, de wereld vergaat niet. Mocht voor JvC geen tweede versie inleveren want Piet Piraatquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:21 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Echt jammer, maar ik twijfel nu of ik de mondeling moet doen of niet. Voor de rest heb ik alles gehaald (wacht nog op JVA, maar dat ging erg lekker), dus dan zit het wel goed en kan ik het volgend jaar doen. Maar mijn P in één jaar halen is ook wel lekker.
Dat was zeker niet die Ierquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:23 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ach, de wereld vergaat niet. Mocht voor JvC geen tweede versie inleveren want Piet PiraatAls enige niet gehaald, EIP tweemaal gemaakt, tweemaal 1 te veel. Nabespreking gehad: docent er van overtuigt dat een antwoord hoogst discutabel was, dus mijn antwoord werd ook goed gerekend. That's how I roll
Jaar twee JvC recidivst geweest en geen Piet Piraat als beoordelingsdocent = 6+ voor JVC
Nee, die Ier met zijn vernederlandse Engels is nogal voet bij stukkerig.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat was zeker niet die IerDaar is echt geen normaal gesprek mee te voeren
Ik zou het niet weten. En dingen opzoeken met zes paar ogen (denk ik) op mij gericht terwijl ik door dat ding blader, is ook een beetje hatelijk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:22 schreef Paxcon het volgende:
Wat vragen ze trouwens op zo'n mondeling want voor dat Europees deel ben je nergens zonder wetboek..
Klopt, maar als het in één jaar kan is dat wel lekker. Ik had de eerste keer op EIP ganz viel fout, maar de tweede keer maar eentje. Toch jammer. Cijfer staat nog niet op Progress, maarja.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:23 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ach, de wereld vergaat niet. Mocht voor JvC geen tweede versie inleveren want Piet PiraatAls enige niet gehaald, EIP tweemaal gemaakt, tweemaal 1 te veel. Nabespreking gehad: docent er van overtuigt dat een antwoord hoogst discutabel was, dus mijn antwoord werd ook goed gerekend. That's how I roll
Jaar twee JvC recidivst geweest en geen Piet Piraat als beoordelingsdocent = 6+ voor JVC
= P in twee jaar. Jammer, maar soms is het niet anders!
Daarom ben ik blij nog nooit een mondeling nodig te hebben hoeven gehad. Zit je daar tegenover een hoogleraar, het idee dat iemand jou blijft aankijken terwijl je iets opzoekt bevordert nou net datgene wat ik goed kan missen: stress. En eensch met P in 1 jaar is wel zo fijn. Had er dan ook flink de balen van in. De rest ging gewoon goed, krijg je zo'n kink in de kabel. En waarom? Omdat ze het inhoudelijk oneens warenquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:26 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. En dingen opzoeken met zes paar ogen (denk ik) op mij gericht terwijl ik door dat ding blader, is ook een beetje hatelijk.
[..]
Klopt, maar als het in één jaar kan is dat wel lekker.
Ik reageer gewoon op heel veel kamers van kamernet. Op mijn pc heb ik een standaardreactie staan en dan is het gewoon een beetje copy paste. Eerst kreeg ik niet heel veel uitnodigingen, later heb ik mijn standaardreactie een beetje aangepast nadat ik die van iemand van fok had gezien die zei dat zij met die reactie altijd werd uitgenodigd. Ik weet niet of jij ook vaak reageert op advertenties van kamernet? Want in dat geval zou ik mijn standaardreactie wel naar jou willen sturen als je wilt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jezusa) hoe kom je aan zo veel hospitaties?
b) wat gaat er fout
Ligt er aan vind ik. Vaak is het gewoon een beetje chillen en drinken op de kosten van het huis.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:00 schreef Aurelius. het volgende:
Wow
Hospiteren lijkt me echt super kut btw
Oh ja graag. Kan nooit kwaad.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:30 schreef solo020 het volgende:
[..]
Ik reageer gewoon op heel veel kamers van kamernet. Op mijn pc heb ik een standaardreactie staan en dan is het gewoon een beetje copy paste. Eerst kreeg ik niet heel veel uitnodigingen, later heb ik mijn standaardreactie een beetje aangepast nadat ik die van iemand van fok had gezien die zei dat zij met die reactie altijd werd uitgenodigd. Ik weet niet of jij ook vaak reageert op advertenties van kamernet? Want in dat geval zou ik mijn standaardreactie wel naar jou willen sturen als je wilt.![]()
Hmmm... Lijkt me kut manquote:Wat er fout gaat vraag ik mijzelf ook heel erg af... Natuurlijk moet het gewoon een beetje klikken met de bewoners. Van de eerste 13 keer dacht ik zelf 5 keer dat het best wel aardig ging, maar toch steeds niet gekozen. Een keer werd er een gast gekozen die al bevriend was met een huisgenoot, dan heb je natuurlijk al bijna geen kans. Een andere keer had ik drie concurrenten, bleek dat die drie al veel eerder als ik uitgenodigd waren.Ik was nog maar even binnen en ik mocht al weer naar huis, toen had ik ook al het gevoel al afgeschreven te zijn voor ik een stap binnen had gezet. Ik zit tijdens de hospitaties echt niet heel de tijd autistisch stil in een hoekje ofzo. Ik ben volgens mij nog nooit langer dan twee weken geleden naar de kapper geweest, komt omdat hij best wel goedkoop (maar wel goed) is.
Ik probeer ook altijd mijn mooiste kleding aan te doen.
Wat is deze dan?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:30 schreef solo020 het volgende:
Ligt er aan vind ik. Vaak is het gewoon een beetje chillen en drinken op de kosten van het huis.Als het huis kut is vind ik het wel heel kut. Het ergste wat ik bijvoorbeeld heb meegemaakt is dat ik een half uur door die sneeuw van een tijdje terug moest fietsen. Willen twee mensen van dat huis mij niet eens een hand geven.
Het is vaak gewoon net als uitgaan als je teveel drinkt, op het moment zelf is het leuk, de kater later als je een smsje krijg dat je niet gekozen wordt is kut.
Dat is hospiteren. En dat kan met, zo wel met meer dingen, leuk of kut zijn. Hoort erbij.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat is deze dan?
Als ik die figuren zou tegenkomen zou ik gelijk weggaan. Donderstraal lekker op met die kamer van je...
Leuke mensen zijn dat, de Schols broers.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:41 schreef Joosie200 het volgende:
Overigens, typisch hoe Rutte de salarissen van EU-ambtenaren 'bizar' noemt maar over de salarissen van ambtenaren op de ministeries muisstil blijft. En dan ook nog eens niet overtuigt zijn van je eigen kracht dat die 1 miljard korting gewoon blijft bestaan. Niks van dat alles.Enfin.. biss später,
morgenochtend na HC aan de slag met voorwaardelijke makingen 'hemel op aarde' volgens gebr. Schols
Hierin heeft Rutte gelijk. Vind het echter wel een schande hoe Rutte het gedachtegoed van de VVD verkwanselt. Tevens vormen niet alleen de salarissen een probleem, het is ook zorgelijk hoe die Europese instanties groeien als kool.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:41 schreef Joosie200 het volgende:
Overigens, typisch hoe Rutte de salarissen van EU-ambtenaren 'bizar' noemt maar over de salarissen van ambtenaren op de ministeries muisstil blijft. En dan ook nog eens niet overtuigt zijn van je eigen kracht dat die 1 miljard korting gewoon blijft bestaan. Niks van dat alles.Enfin.. biss später,
morgenochtend na HC aan de slag met voorwaardelijke makingen 'hemel op aarde' volgens gebr. Schols
Wat ergens wel logisch is als je bedenkt dat je super gemakkelijk in kunt haken op de wijdverspreide Europa-haat om zo'n punt over te brengen maar mensen wel weten dat onze Ministers helemaal nergens zijn zonder hun topambtenaren.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:41 schreef Joosie200 het volgende:
Overigens, typisch hoe Rutte de salarissen van EU-ambtenaren 'bizar' noemt maar over de salarissen van ambtenaren op de ministeries muisstil blijft.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat ergens wel logisch is als je bedenkt dat je super gemakkelijk in kunt haken op de wijdverspreide Europa-haat om zo'n punt over te brengen maar mensen wel weten dat onze Ministers helemaal nergens zijn zonder hun topambtenaren.
Kut man. Ga slapen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:29 schreef Speedy_T het volgende:
Verdomme, vergeten.. werkgroep morgen om 9 uur
Zo'n mondeling valt best mee, ze verwachten echt niet dat je het wetboek uit je hoofd kent en krijgt dus echt wel gelegenheid om het een en ander op te zoeken. Het is natuurlijk wel handig als je ongeveer weet wat je zoekt en waar dat moet staan, maar dat is bij een schriftelijk tentamen ook het geval.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:29 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daarom ben ik blij nog nooit een mondeling nodig te hebben hoeven gehad. Zit je daar tegenover een hoogleraar, het idee dat iemand jou blijft aankijken terwijl je iets opzoekt bevordert nou net datgene wat ik goed kan missen: stress. En eensch met P in 1 jaar is wel zo fijn. Had er dan ook flink de balen van in. De rest ging gewoon goed, krijg je zo'n kink in de kabel. En waarom? Omdat ze het inhoudelijk oneens waren
Topperquote:Op donderdag 7 februari 2013 07:15 schreef Joosie200 het volgende:
Goeiemorgen! And a gudmurning it is! Burgerlijk recht 3 in de knip
Vorig jaar kreeg ook iedereen die in aanmerking kwam een uitnodigingquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:02 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Ja, maar normaal moet je je aanmelden voor een mondeling. Dit keer sturen ze iedereen die daarvoor in aanmerking komt een uitnodiging.
Nicequote:Op donderdag 7 februari 2013 07:15 schreef Joosie200 het volgende:
quote:Politie vindt lijk in natuurgebied Wassenaar
AMSTERDAM - De politie heeft tijdens een zoektocht naar de vermiste jongen in Wassenaar een lichaam in een natuurgebied gevonden.
Vermoedelijk gaat het om de vermiste 13-jarige Anass Aouragh. Volgens Omroep West werd het lichaam in de bosstrook bij de Katwijkseweg in Wassenaar gevonden.
Onderzoek moet uitwijzen of het aangetroffen stoffelijk overschot inderdaad van Anass Aouragh is, meldt de politie.
Woensdag werd er een Amber Alert voor de vermiste jongen uitgegeven. Deze werd donderdag ingetrokken.
Aouragh bracht op zijn fiets folders rond, maar keerde niet terug, meldde de politie. De fiets van Anass is teruggevonden in Wassenaar.
De politie heeft gezocht bij zijn vrienden en andere plekken waar hij zou kunnen zijn, maar daar is hij niet gevonden.
Staat inmiddels op elke nieuwssitequote:
http://www.omroepwest.nl/(...)onden-wassenaars-bosquote:Man met grijze joggingbroek
Een moeder meldt dat haar zoon Anass woensdagavond met een man het bos in heeft zien gaan. Hij zou een grijze joggingbroek aanhebben en er volgens de zoon 'eng' uitzien.
Ow, oke. En stellen ze erg diepe vragen, heb je nog enige inspraak in wat ze vragen en is het moeilijk?quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:02 schreef Modder het volgende:
[..]
Vorig jaar kreeg ook iedereen die in aanmerking kwam een uitnodiging
EIP mondeling vond ik zelf niet echt geslaagd. Ik had me goed voorbereid, maar ik werd een beetje overvallen door de eerste vraag. "Wat houdt het Europese recht volgens jou in?" Ik gaf een antwoord, zag aan zijn hoofd dat hij dat niet het goede antwoord vond, dus ik lulde er gauw nog wat achteraan maar dat had ik beter niet kunnen doenEn zo was de toon voor het mondeling al een beetje gezet. Naja, heb hem nu alsnog in the pocket
Je hele leven gepest worden en van het leven beroofd worden door een waarschijnlijk gestoorde pedofiel. Buitengewoon tragisch.quote:
Daar krijg je geen kinderen voor inderdaad. Arme jongen en ook de ouders. Dieptriest.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je hele leven gepest worden en van het leven beroofd worden door een waarschijnlijk gestoorde pedofiel. Buitengewoon tragisch.
Nice! Wat had jequote:Op donderdag 7 februari 2013 07:15 schreef Joosie200 het volgende:
Hoor dat wel vaker jaquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:49 schreef Tchock het volgende:
Postbode die een briefje door de bus gooit dat ik niet thuis ben zonder aan te bellen
Ik helemaal twijfelen of ik door de bel heen geslapen heb maar ik heb de normale post wel gehoord en het briefje dat ik niet thuis ben ligt er bovenopquote:
Vooral leuk als je speciaal voor de postbode thuis blijft. Hufters.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik helemaal twijfelen of ik door de bel heen geslapen heb maar ik heb de normale post wel gehoord en het briefje dat ik niet thuis ben ligt er bovenop
Eng hč de wereld buiten de kast.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:05 schreef Aurelius. het volgende:
Mijn kleding kast gaat uit het niets open en ik schrik me kapot
Misschien moet Aurelius inderdaad maar een keer uit de kast komen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Eng hč de wereld buiten de kast.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Eng hč de wereld buiten de kast.
http://www.rtl.nl/compone(...)dschoppen-tiener.xmlquote:Weer vrijspraak voor doodschoppen tiener
De zes jonge mannen die verdacht werden van het doodschoppen van de 16-jarige Redmar Smedema zijn ook in hoger beroep vrijgesproken.
Volgens het gerechtshof in Leeuwarden is het nog steeds onduidelijk wie de dodelijke klap uitdeelde aan de tiener. Ook de rechter kwam eerder tot vrijspraak.
Smedema werd in april 2010 tegen zijn hoofd geslagen in discotheek Club Q in het Friese Noardburgum. Hij overleed een paar uur later aan zijn verwondingen.
Volgens het hof is er te weinig 'betrouwbaar' bewijs om de verdachten te veroordelen. De ruim 200 verklaringen van getuigen van het incident verschillen te veel van elkaar om tot een oordeel te komen.
Commotie door slapende rechter
Tijdens de inhoudelijke behandeling van de zaak ontstond twee weken geleden commotie over een uitspraak van het Openbaar Ministerie. Volgens de advocaat-generaal zou een rechter bij de rechtbank in Leeuwarden in slaap zijn gevallen tijdens de behandeling van de zaak. De rechtbank verklaarde later dat de rechter destijds onwel is geworden.
Geheel terechte uitspraak, was 'm in een ander topic al aan het verdedigenquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:34 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)dschoppen-tiener.xml
Oh godquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geheel terechte uitspraak, was 'm in een ander topic al aan het verdedigen![]()
Jep. En met ivoren torens en scooterjongens en opknopen en de hele rits.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:39 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Oh godWerd er al weer met D66 rechters geslingerd?
Laat gaan joh, die discussie aangaan levert alleen maar frustratie opquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:42 schreef Tchock het volgende:
Die scooterjongens-zaak lijkt ook echt niemand te willen begrijpen zeg
Volgens het slachtoffer (toen hij nog leefde) kreeg hij een mep van een jongen uit een ander dorp.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:45 schreef Giku het volgende:
Scooterjongens-zaak?
Overigens, die uitspraak is terecht, maar er was dus ook niet genoeg bewijs voor medeplichtigheid oid?
Het is dan ook een bijzonder lastige zaak.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:42 schreef Tchock het volgende:
Die scooterjongens-zaak lijkt ook echt niemand te willen begrijpen zeg
Bron?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
Volgens het slachtoffer (toen hij nog leefde) kreeg hij een mep van een jongen uit een ander dorp.
Ik post net de link en het verhaal grapjasquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:48 schreef Giku het volgende:
Welke scooterjongens-zaak? Ik volg het nieuws wel een beetje, maar met google kom ik nergens op
quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:34 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)dschoppen-tiener.xml
Twee jongens plegen een overval en springen op een scooter. Zelfde jas, zelfde helm, totaal onherkenbaar. De scooter rijdt iemand aan, die overlijdt. Onmogelijk kan bewezen worden wie reed en wie achterop de scooter zat, dus vrijspraak.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:48 schreef Giku het volgende:
Welke scooterjongens-zaak? Ik volg het nieuws wel een beetje, maar met google kom ik nergens op
Het punt was dat hij niet door alle verdachten geslagen is, maar door maar ééntje. Medeplichtigheid of plegen in gemeenschap was dus niet van toepassing. Er zijn 194 getuigen gehoord, daarvan konden er 192 geen dader aanwijzen. Eén getuige kon een dader beschrijven maar die niet herkennen, en het slachtoffer zei zelf voor hij overleed nog een andere naam.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:45 schreef Giku het volgende:
Scooterjongens-zaak?
Overigens, die uitspraak is terecht, maar er was dus ook niet genoeg bewijs voor medeplichtigheid oid?
Oh die ja, interessante zaak ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Twee jongens plegen een overval en springen op een scooter. Zelfde jas, zelfde helm, totaal onherkenbaar. De scooter rijdt iemand aan, die overlijdt. Onmogelijk kan bewezen worden wie reed en wie achterop de scooter zat, dus vrijspraak.
Wie is hier nou de grapjas!?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:49 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik post net de link en het verhaal grapjas
[..]
Ja, maar in een groep acteren = als groep boeten, toch? Zal wel niet zo makkelijk gelegen hebben natuurlijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het punt was dat hij niet door alle verdachten geslagen is, maar door maar ééntje. Er zijn 194 getuigen gehoord, daarvan konden er 192 geen dader aanwijzen. Eén getuige kon een dader beschrijven maar die niet herkennen, en het slachtoffer zei zelf voor hij overleed nog een andere naam.
http://zoeken.rechtspraak(...)=BZ1024&vrije_tekst=quote:
quote:Ten aanzien van het slaan tegen het lichaam van Redmar Smedema overweegt het hof het volgende.
[getuige 1] is de enige van de in totaal 194 door de politie gehoorde getuigen die verklaard heeft gezien te hebben door wie [slachtoffer] is geslagen. [getuige 1] heeft tegenover de politie, de rechter-commissaris en de rechtbank verklaard dat hij zag dat een jongen met gemillimeterd oranje haar en een rond hoofd met sproeten [slachtoffer] sloeg. [getuige 1] (her)kent deze jongen aanvankelijk niet. Als [getuige 1] op 19 april 2010 tegen een kennis, [naam 1], een omschrijving geeft van deze persoon, antwoordt laatstgenoemde dat het niet kan missen dat dit (medeverdachte) [persoon 1] is. [getuige 1] ontvangt van [naam 1] een link van de hyves-pagina van [persoon 1] en bezoekt deze pagina vervolgens. [getuige 1] herkent [persoon 1] dan als de jongen die [slachtoffer] geslagen heeft.
Tegenover de verklaring van [getuige 1] staat hetgeen [slachtoffer]hierover zelf tegen anderen heeft gezegd. Uit ondermeer de verklaringen van [getuige 3], [getuige 4] en verbalisant [naam verbalisant] volgt dat [slachtoffer] die bewuste nacht, kort na het incident, tegen hen gezegd heeft geslagen te zijn door iemand uit [plaats 3], oftewel [plaats 3]. [slachtoffer] heeft blijkens de verklaring van [getuige 4] gezegd dat hij twee klappen heeft gehad.
Daar komt bij dat [getuige 5] heeft verklaard dat [slachtoffer] buiten [naam] tegen hem gezegd heeft dat hij ruzie had met dezelfde jongen/jongens als de week ervoor. Uit de verklaringen van [getuige 6] en [getuige 7] volgt dat [slachtoffer] een week voor het incident in de nacht van 17 op 18 april 2010, te weten op 11 april 2010, in [naam] ruzie had met [inwoners plaats 3] en tegen zijn maag en hoofd was gestompt.
Ja, dat is dus als je als groep acteert. Als ze allemaal geslagen hadden maakt het niet uit wie de beslissende klap uitdeelt, daar heb je gelijk in. Alleen in casu was er geen sprake van een massale vechtpartij; alle zes verdachten waren 'wild aan het dansen en springen' net als vijf anderen en nog veel meer mensen op de dansvloer.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:53 schreef Giku het volgende:
[..]
Ja, maar in een groep acteren = als groep boeten, toch?
Ja, dat dansen zal het lastig maken, maar volgens mij hoef je niet eens een klap uit te delen maar gewoon fysiek in de buurt te staan en geen afstand te nemen om iig aansprakelijk te kunnen zijn, dacht ik?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat is dus als je als groep acteert. Als ze allemaal geslagen hadden maakt het niet uit wie de beslissende klap uitdeelt, daar heb je gelijk in. Alleen in casu was er geen sprake van een massale vechtpartij; alle zes verdachten waren 'wild aan het dansen en springen' net als vijf anderen en nog veel meer mensen op de dansvloer.
Net wat ik zeg, dat zal het wel lastig gemaakt hebben, reden dat ik ook niet graag mee doe aan die dingen, als er iets gebeurdquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:56 schreef Ryon het volgende:
Het ging om een moshpit met een wellicht dodelijke afloop. Voor zover ik weet zijn die nog niet verboden in Nederland.
En in jouw visie heeft alleen de persoon die reed debet aan het doodrijden? En omdat je die niet vast kan stellen volgt er vrijspraak?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Twee jongens plegen een overval en springen op een scooter. Zelfde jas, zelfde helm, totaal onherkenbaar. De scooter rijdt iemand aan, die overlijdt. Onmogelijk kan bewezen worden wie reed en wie achterop de scooter zat, dus vrijspraak.
Het zou ook belachelijk zijn als hier iemand voor veroordeeld wordt. Ik heb in moshpits gezeten met vijftig mensen, wil je die als er een dode valt dan allemaal voor doodslag veroordelen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:56 schreef Ryon het volgende:
Het ging om een moshpit met een wellicht dodelijke afloop. Voor zover ik weet zijn die nog niet verboden in Nederland.
Dood door schuld zou misschien wel kunnen als het er erg heftig aan toe ging.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zou ook belachelijk zijn als hier iemand voor veroordeeld wordt. Ik heb in moshpits gezeten met vijftig mensen, wil je die als er een dode valt dan allemaal voor doodslag veroordelen?
Maar die zaak komt nog voor de Hoge Raad dacht ik? Wordt sowieso belangrijk arrest.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
En in jouw visie heeft alleen de persoon die reed debet aan het doodrijden? En omdat je die niet vast kan stellen volgt er vrijspraak?
Je doet nu net voorkomen alsof het sec om die vraag gaat. Ik vind de voorgeschiedenis minstens even relevant en zou in dezen echt niet hebben gemaald om wie reed: beide vrolijke heren bemanden het voortuig, beiden hebben een situatie in het leven geroepen die niet had moeten ontstaan, beiden heren zijn schuldig aan a: die situatie en b: de dood.
De rechter had hier echt wel naar een doel toe mogen redeneren.
Geloof het wel. Hoop het in ieder geval.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:58 schreef Giku het volgende:
[..]
Maar die zaak komt nog voor de Hoge Raad dacht ik? Wordt sowieso belangrijk arrest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |