Hardcore en Hardstyle is bij Friese jongeren erg populair. Pitten (of beuken) is daar zeer gebruikelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:57 schreef Aurelius. het volgende:
Moshpits
Club Q klinkt nou niet als een metal tent
Dat eerste weet ik niet, dat laatste gebeurt niet vaak, maar komt inderdaad wel voor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hardcore en Hardstyle is bij Friese jongeren erg populair. Pitten (of beuken) is daar zeer gebruikelijk.
Ik heb (helaas) wel eens moeten arbeiden op de betere hardcore en hardstyle feesten. Daar wordt flink gebeukt. Ze trekken met name blanke jongeren aan van buiten de randstad. Ook heel veel Friezen (eigenlijk alle boeren). Het is echt plattelands jongeren muziek,quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:02 schreef Giku het volgende:
Pax Moet dit nou weer?
[..]
Dat eerste weet ik niet, dat laatste gebeurt niet vaak, maar komt inderdaad wel voor.
Voor zover ik weet zijn die muziekstijlen vooral in Brabant en midden Nederland populair
Ik vind wel dat je een punt hebt, maar in dit geval niet sterk genoeg. Van medeplegen kan geen sprake zijn aangezien er geen samenwerking was bij het scooterrijden (er is door de rechter zelfs onderzocht of ze hadden kunnen overleggen voor of tijdens het rijden, antwoord: nee). Voorwaardelijke opzet lijkt meer de richting waar jij in wilt gaan, maar dat heeft de rechter bewust vermeden om het begrip niet te veel op te rekken richting een volledige risicoaansprakelijkheid zoals die in het civiel recht ligt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
En in jouw visie heeft alleen de persoon die reed debet aan het doodrijden? En omdat je die niet vast kan stellen volgt er vrijspraak?
Je doet nu net voorkomen alsof het sec om die vraag gaat. Ik vind de voorgeschiedenis minstens even relevant en zou in dezen echt niet hebben gemaald om wie reed: beide vrolijke heren bemanden het voortuig, beiden hebben een situatie in het leven geroepen die niet had moeten ontstaan, beiden heren zijn schuldig aan a: die situatie en b: de dood.
De rechter had hier echt wel naar een doel toe mogen redeneren.
Pitten zijn overal in het land steeds normaler bij uiteenlopende muziek. De tijd dat het een hobby was van blanke cokesnuivende boeren uit de provincie op de meest extreme hardstylefeesten is al jaren voorbij.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hardcore en Hardstyle is bij Friese jongeren erg populair. Pitten (of beuken) is daar zeer gebruikelijk.
Ik ben ongeveer naar 50 van die feesten geweest, waarvan 20-25 van die massale festivals. Daar valt het echt mee hoor. En het zijn inderdaad meestal buiten de randstad mensen (Hardcore is wat meer randstad-gericht).quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik heb (helaas) wel eens moeten arbeiden op de betere hardcore en hardstyle feesten. Daar wordt flink gebeukt. Ze trekken met name blanke jongeren aan van buiten de randstad. Ook heel veel Friezen (eigenlijk alle boeren). Het is echt plattelands jongeren muziek,
Maar komt die zaak niet alsnog voor de HR?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je een punt hebt, maar in dit geval niet sterk genoeg. Van medeplegen kan geen sprake zijn aangezien er geen samenwerking was bij het scooterrijden (er is door de rechter zelfs onderzocht of ze hadden kunnen overleggen voor of tijdens het rijden, antwoord: nee). Voorwaardelijke opzet lijkt meer de richting waar jij in wilt gaan, maar dat heeft de rechter bewust vermeden om het begrip niet te veel op te rekken richting een volledige risicoaansprakelijkheid zoals die in het civiel recht ligt.
Uiteraard valt er voor jouw argument ook veel te zeggen hoor; in elk geval spreekt dat mijn rechtsgevoel veel meer aan
Geen idee. De laatste keer dat ik een pit van binnen heb gezien was bij een hiphop concert in 2006. Op festivals en dergelijke zie ik ze niet langskomen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pitten zijn overal in het land steeds normaler bij uiteenlopende muziek. De tijd dat het een hobby was van blanke cokesnuivende boeren uit de provincie op de meest extreme hardstylefeesten is al jaren voorbij.
Uitspraak is vanmiddag gedaan dus ik dat moeten we afwachten. Ik hoop het wel, ben benieuwd wat de Hoge Raad hier over (of over die scooterjongens) te vertellen heeft.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Maar komt die zaak niet alsnog voor de HR?
Het wordt steeds algemener. Zowel in de elektronische muziek migreert het 'moshen' langzaam de mainstream in via dubstep en DnB, maar ook gitaarmuziek heeft het veel meer dan vroeger.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geen idee. De laatste keer dat ik een pit van binnen heb gezien was bij een hiphop concert in 2006. Op festivals en dergelijke zie ik ze niet langskomen.
Bij Thunderdome waren de moshpits in ieder geval niet van de lucht. Niet dat er wat mis mee is trouwens. Ik kom al een tijdje niet meer op dergelijke feesten als bezoeker, maar als er ergens gepit wordt (zoals dat men vroeger noemde) sta ik er wel een.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer naar 50 van die feesten geweest, waarvan 20-25 van die massale festivals. Daar valt het echt mee hoor. En het zijn inderdaad meestal buiten de randstad mensen (Hardcore is wat meer randstad-gericht).
Maar elkaar kapot beuken (dmv moshpits) gebeurt echt heel weinig.
Nou ja, het is ook leuk. Dansen doe je toch ook wel een beetje om zoveel mogelijk energie eruit te kunnen gooien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het wordt steeds algemener. Zowel in de elektronische muziek migreert het 'moshen' langzaam de mainstream in via dubstep en DnB, maar ook gitaarmuziek heeft het veel meer dan vroeger.
Ja, eens. En bovendien is het beter dan het Britse 'golven', waarbij de menigte ruw heen en weer wiegt en je de hele tijd half onderuit gaat.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook leuk. Dansen doe je toch ook wel een beetje om zoveel mogelijk energie eruit te kunnen gooien.
Klopt, bij de Hardcore-feesten komt het wel eens voor (vooral bij die hardere areas), maar mijn ervaring komt dan ook meer van Hardstyle (ratio 3:1 voor Hardstyle/Hardcore-feesten bezochtquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij Thunderdome waren de moshpits in ieder geval niet van de lucht. Niet dat er wat mis mee is trouwens. Ik kom al een tijdje niet meer op dergelijke feesten als bezoeker, maar als er ergens gepit wordt (zoals dat men vroeger noemde) sta ik er wel een.
Het komt uit de gitaarmuziekquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het wordt steeds algemener. Zowel in de elektronische muziek migreert het 'moshen' langzaam de mainstream in via dubstep en DnB, maar ook gitaarmuziek heeft het veel meer dan vroeger.
Tjah, zoals wel met meer dingen is dit echt iets waar je niet teveel over na moet denken. Meer iets wat duidelijk wordt op het moment zelf.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, eens. En bovendien is het beter dan het Britse 'golven', waarbij de menigte ruw heen en weer wiegt en je de hele tijd half onderuit gaat.
Overanalyseren is toch onze studie of niet dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, zoals wel met meer dingen is dit echt iets waar je niet teveel over na moet denken. Meer iets wat duidelijk wordt op het moment zelf.
Kies dan gewoon een mooi arrest ipv dit. Als het toch al vaker moet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:14 schreef Tchock het volgende:
Dit is de vierde Windmill-TT en dan reken ik die die Erik heeft aangepast niet mee
Het belang van een dergelijk arrest kan je niet onderschatten. Niet meer dan terecht dat het met enig regelmaat genoemd wordt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kies dan gewoon een mooi arrest ipv dit. Als het toch al vaker moet.
Er zijn zoveel arresten die belangrijk zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het belang van een dergelijk arrest kan je niet onderschatten. Niet meer dan terecht dat het met enig regelmaat genoemd wordt.
Ah ja, er is ergens - ik kan hem nu even niet vinden - een schitterende etnografie van een antropoloog die een concert bezocht en dat dan observeerde. Wetenschap kan je het niet noemen - hoewel.. - maar de simpelheid van de mens komt weer mooi naar voren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Overanalyseren is toch onze studie of niet dan?
Fijn hč.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef Aurelius. het volgende:
Dat UvA bestandje met die arresten Burgerlijk Procesrecht is erg handig zeg
Misschien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:23 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Heb jij die toevallig gemaakt?
Ik 2.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:24 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Nee man net weer eerste weekje college erop zitten
Morgen nog samen naar Europees tochquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:24 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Nee man net weer eerste weekje college erop zitten
Ik ben het niet, sherlock. En als ik het wel was: ik heb een account dat niet mijn naam heeft.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:25 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Dan weet ik nu je naam (misschien)
Tchock, the master of disguise.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het niet, sherlock. En als ik het wel was: ik heb een account dat niet mijn naam heeft.
Welk bestandje is dat?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef Aurelius. het volgende:
Dat UvA bestandje met die arresten Burgerlijk Procesrecht is erg handig zeg
Hoe doe je dat per ongeluk?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik al vaker dan eens mijn naam per ongeluk op FOK! heb gezet.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:25 schreef Giku het volgende:
[..]
Morgen nog samen naar Europees toch?
Ooh op die manier..dat is niet handig inderdaadquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Screenshots maken van Google Maps terwijl je Google-account ingelogd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |