Als notariële masterstudent was ik het bijna verplicht aan mezelfquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Maar ik kreeg het punt niet overgebracht. En dat is nou juist een teken van waarlijke beheersing.
Ik dacht dat echt even dat je al aan het werk wasquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als notariële masterstudent was ik het bijna verplicht aan mezelf
Uhm nee ik ben nog aan het genieten van m'n studententijd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik dacht dat echt even dat je al aan het werk was
Ik zie dat je je door één adem aangesproken voelt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moshpits en in één adem daarmee als ware het vanzelfsprekend ook clubliefde..
Het is een vorm van dansen. Energetisch actief.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet goed hoe je hersenloos op elkaar inbeuken kunt rechtvaardigen als 'leuk vermaak'.
Uiteraard kun je als je het zo gaat ridiculiseren alles wel afschrijven.quote:Een grote waarom komt bij me op. En ja, dan associeer ik dat met 'dom': getuigen van veel intelligentie kun je met je kop tegen elkaar aan beuken niet noemen, wel?
Ik heb nog nooit zoiets overdreven als clubliefde gevoeld. Ik identificeer mij dan ook niet zo sterk met andere mensen, of verafgod ze wat dat betreft. Bovenal hou ik er niet van om andere mensen boven mij te plaatsen, op welke manier dan ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Aurelius. het volgende:
Als je geen clubliefde voelt begrijp je het ook niet.
Dat snap ik. Ik snap alleen niet waarom het op een dergelijke geweldadige manier moet. Geweld is toch een primitief iets, en dat bestempel ik dan enigszins als dom. Ik doe zelf ook vaak domme dingen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is een vorm van dansen. Energetisch actief.
Hoezo? Ik noem het beestje bij z'n naam. Het is toch niet meer dan dat? Of zit er een diepere gedachte achter?quote:Uiteraard kun je als je het zo gaat ridiculiseren alles wel afschrijven.Ik vind gewoon je standpunt raar.
Ja en nee. Moshpits zijn niet mijn hobby en ik ben geen week chagrijnig als mijn club verliest, maar ik lees wel degelijk je houding tegenover een hele grote groep mensen er uit af.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zie dat je je door één adem aangesproken voelt.
Ik ben het wel enigszins met Tchock eens dat een dergelijke redenering praktisch alles wel kan afschrijven. Immers hele avonden bier drinkend doorbrengen in de kroeg zijn dan ook dom.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is een vorm van dansen. Energetisch actief.
[..]
Uiteraard kun je als je het zo gaat ridiculiseren alles wel afschrijven.Ik vind gewoon je standpunt raar.
Dat klopt toch ook?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ben het wel enigszins met Tchock eens dat een dergelijke redenering praktisch alles wel kan afschrijven. Immers hele avonden bier drinkend doorbrengen in de kroeg zijn dan ook dom.
Acta verwoordt beter wat ik ook bedoelde. As usual.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ben het wel enigszins met Tchock eens dat een dergelijke redenering praktisch alles wel kan afschrijven. Immers hele avonden bier drinkend doorbrengen in de kroeg zijn dan ook dom.
Het is denk ik wel belangrijk om bepaalde gevoelens/activiteiten van andere mensen/groepen niet te snel als dom te bestempelen omdat je voor jezelf niet kan voorstellen hoe iemand daartoe komt.
Daarop neerkijken doe ik niet, maar ik krijg elke keer een grote frons op m'n wenkbrauwen. Ik snap dat gewoon echt niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja en nee. Moshpits zijn niet mijn hobby en ik ben geen week chagrijnig als mijn club verliest, maar ik lees wel degelijk je houding tegenover een hele grote groep mensen er uit af.
Wellicht. Zeker als het je dagelijkse bezigheid isquote:
Dat geloof ik niet. Je hebt het inmiddels proletisch, overdreven, simpel, dom en hersenloos genoemd. Vergeef me als ik er eentje oversloeg.quote:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Je hebt het inmiddels proletisch, overdreven, simpel, dom en hersenloos genoemd. Vergeef me als ik er eentje oversloeg.
Ik bestempel die mensen niet als dom, ik bestempel het gedrag (van mosh pits) als dom. Clubliefde snap ik gewoon niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wellicht. Zeker als het je dagelijkse bezigheid is. Maar wat ik hierboven schreef; het is niet nodig mensen meteen te veroordelen en als dom af te schrijven omdat ze een fanatiek supporter van een club zijn, exotische dansvormen bedrijven of een andere hobby hebben die niet direct in jouw straatje ligt.
Iets niet snappen is natuurlijk iets anders dan iets bestempelen als dom, proletarisch en simpel. Nuanceverschil is nogal groot.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daarop neerkijken doe ik niet, maar ik krijg elke keer een grote frons op m'n wenkbrauwen. Ik snap dat gewoon echt niet.
Dat maakt voor mijn punt niet uit. Het feit dat je op een denigrerende wijze een bepaalde vorm van gedrag wegzet omdat je het niet snapt is niet nodig denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Ik bestempel die mensen niet als dom, ik bestempel het gedrag (van mosh pits) als dom. Clubliefde snap ik gewoon niet.
Waarom leest niemand?
Verre van. Ik ga niet naar mosh pits noch ben ik een fanatiek supporter van een bepaalde club. Ik vind alleen je gedachtegang en bijbehorende veroordeling nogal ongenuanceerd.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:42 schreef Maharbal het volgende:
Ik begin het idee te krijgen dat de notie van twee verschillende onderwerpen door elkaar heen jullie vanavond niet gaat lukken.
Niet zo aangevallen voelen.
In hoeverre is mijn negatieve houding daartegenover wezenlijk anders dan een positieve houding? Je mag het wel leuk vinden, maar niet niet leuk? Ik vroeg me een aantal dingen af, en het enige wat je krijgt is sociaal verantwoord gezeikquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat maakt voor mijn punt niet uit. Het feit dat je op een denigrerende wijze een bepaalde vorm van gedrag wegzet omdat je het niet snapt is niet nodig denk ik.
Geeft niet. Ik zwaai naar je vanuit m'n plekkie in Amsterdam.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:45 schreef Tchock het volgende:
Ik ben werken. Iets nuttigs doen.
Niet aangevallen voelen Maharbal.
Ik zwaai mooi niet terug met je stinkstadquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Geeft niet. Ik zwaai naar je vanuit m'n plekkie in Amsterdam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |