Die heb ik toevallig al gezien.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
127 Hours, aanrader. Man valt in een woestijn en komt met zijn arm onder een rotsblok. Verhaal is waargebeurd; man heeft het overleefd dus je weet de hele film al waar het op uit gaat draaien. Erg goed gefilmd en gespeeld en enorm indringend.
Ik ben geen fan-maar dit vond ik een mooie film. Enjoy.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:59 schreef Speedy_T het volgende:
Ah, de eerste is met Will Ferrell - dat wordt hem sowieso
Ik kijk uit naar de Nederlandse remake van deze film. Benieuwd hoe ze daar een shot met blote tieten in gaan verwerken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
127 Hours, aanrader. Man valt in een woestijn en komt met zijn arm onder een rotsblok. Verhaal is waargebeurd; man heeft het overleefd dus je weet de hele film al waar het op uit gaat draaien. Erg goed gefilmd en gespeeld en enorm indringend.
Vegetarisch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:03 schreef Ryon het volgende:
http://www.ah.nl/allerhan(...)?latestAllerhande=on
Het ultieme recept staat deze week in de Allerhande. Kwaliteit van de AH is weer stijgend.
Ben een beetje op het punt gekomen dat verder leren niet meer gaat helpen. Nog 1x het boom basics (die heel goed is voor dit vak) boekje doorlezen, Wie is de Mol kijken en dan is het mooi geweest voor vandaag.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:36 schreef Ayca het volgende:
[..]
Wat doe je op fok, hup aan strafrecht jij! Ik ook, doei.
Ja, dat viel mij ook op. Ongeboren dieren zijn gewoon oké klaarblijkelijk. Maar goed, volgens mij is dit sowieso een grap.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vegetarisch?
[ [url=nicolas cage heel groot]afbeelding[/url] ]
Morgen tentamen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ben een beetje op het punt gekomen dat verder leren niet meer gaat helpen. Nog 1x het boom basics (die heel goed is voor dit vak) boekje doorlezen, Wie is de Mol kijken en dan is het mooi geweest voor vandaag.
Tentamen strafrecht?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ben een beetje op het punt gekomen dat verder leren niet meer gaat helpen. Nog 1x het boom basics (die heel goed is voor dit vak) boekje doorlezen, Wie is de Mol kijken en dan is het mooi geweest voor vandaag.
Lama's waren soms best grappigquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:06 schreef Speedy_T het volgende:
@Tchock
Ik vind sowieso het gegeven dat iets waargebeurd is totaal niet relevant voor hoe ik een film waardeer.
Zelfde geldt voor comedy. Iedereen prijst de lama's in de hemel vanwege hun geweldige 'improvisatietalent'.. Maar ik had liever gehad dat het van tevoren instuderen zodat ik wèl kan lachen
Niet dat dat veel met elkaar te maken heeft maar ik moest het even kwijt
Yes, maar inleiding strafrecht is gewoon zo simpel dat je beter fris bij je tentamen kan komen dan een nacht doorhalen. Moet niet zodanig kapot van het leren zijn dat ik in instinkers ga trappen.quote:
Zo simpel? Dus jij haalt minimaal een 8quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:08 schreef Keyos het volgende:
[..]
Yes, maar inleiding strafrecht is gewoon zo simpel dat je beter fris bij je tentamen kan komen dan een nacht doorhalen. Moet niet zodanig kapot van het leren zijn dat ik in instinkers ga trappen.
Ik vond het vooral tenenkrommend.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:07 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Lama's waren soms best grappig
Het ligt eraan wat je er zelf aan doet, zelfstudie sowieso. Als je veel (verplichte) werkgroepen hebt heb je wel wat 'huiswerk'.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:13 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik vraag mij af wat rechtenstudenten in hun dagelijkse leven doen. Hebben jullie veel huiswerk?
Daar doe ik het wel voor eerlijk gezegd. Ik probeer mijn gemiddelde rond/over de 8 te krijgen, een 7 is dus niet gewenst. Al ben ik wel blij hoor met een 7 als het tentamen vies tegenvalt natuurlijk, zolang mijn lijst maar geen zessen gaat bevatten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:13 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Zo simpel? Dus jij haalt minimaal een 8
Ervan uitgaande dat de meeste studenten niet zoveel onverplichte dingen doen, kan ik dus concluderen dat de vooroordelen over rechtenstudenten kloppen? Zo weinig mogelijk studeren, toetsen van een laag niveau, overheersende zesjescultuur, etc?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:15 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je er zelf aan doet, zelfstudie sowieso. Als je veel (verplichte) werkgroepen hebt heb je wel wat 'huiswerk'.
Spot-onquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat de meeste studenten niet zoveel onverplichte dingen doen, kan ik dus concluderen dat de vooroordelen over rechtenstudenten kloppen? Zo weinig mogelijk studeren, toetsen van een laag niveau, overheersende zesjescultuur, etc?
Lees even 1 post boven je en je vooroordeel wordt al ontkracht. Ligt puur aan de persoon.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat de meeste studenten niet zoveel onverplichte dingen doen, kan ik dus concluderen dat de vooroordelen over rechtenstudenten kloppen? Zo weinig mogelijk studeren, toetsen van een laag niveau, overheersende zesjescultuur, etc?
Ik wil je best de PDF sturen die ik heb gemaakt ter voorbereiding van mijn tentamen. Kun je kijken of het overlapt. 8.6 ECTS bij ons.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:12 schreef Paxcon het volgende:
Is inleiding strafrecht vergelijkbaar met strafrecht 1 bij de RuG? Iemand die dat toevallig weet?
Ach hoeft ook niet hoor... Ik heb morgen pas eerste HC dus ik heb eigenlijk nog niet echt een idee wat ik moet verwachten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik wil je best de PDF sturen die ik heb gemaakt ter voorbereiding van mijn tentamen. Kun je kijken of het overlapt. 8.6 ECTS bij ons.
Stuk voor stuk rake constateringen. Ik volg zelf een beta-studie en daar is de mentaliteit gelukkig anders.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Stuk voor stuk rake constateringen. Ik volg zelf een beta-studie en daar is de mentaliteit gelukkig anders.
Laten we eerlijk zijn, rechten is niet de moeilijkste opleiding 'out there'. De situatie is tegenwoordig wel dat het mogelijk is om als 'luie student' je diploma te halen (al is het eerste jaar wel moeilijk gemaakt met steeds hogere eis van het aantal punten), maar je zit daarna met een probleem dat je cijferlijst niet concurrerend is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wut?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:22 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ach hoeft ook niet hoor... Ik heb morgen pas eerste HC dus ik heb eigenlijk nog niet echt een idee wat ik moet verwachten.
Oke, bedankt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:23 schreef Keyos het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, rechten is niet de moeilijkste opleiding 'out there'. De situatie is tegenwoordig wel dat het mogelijk is om als 'luie student' je diploma te halen (al is het eerste jaar wel moeilijk gemaakt met steeds hogere eis van het aantal punten), maar je zit daarna met een probleem dat je cijferlijst niet concurrerend is.
Je hoeft absoluut niet 40 uur per week in je studie te steken, een uur of 25 p/w is denk ik genoeg om redelijke cijfers te halen. Dat is absoluut niet heel erg veel, het ligt aan jezelf of je die 25 uur kan opbrengen of niet.
Ohja wat een faalquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:28 schreef omelette het volgende:
[..]
Wut?
Strafrecht 1 hc was vandaag
Was het een student of echt een docent?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef SaulGoodman het volgende:
Dat meisje van contractenrecht kon een gestelde vraag niet beantwoorden. Geef dat dan aan en ga de vraag niet ontwijken. Ik zit nou nog met die onbeantwoorde vraag in mijn hoofd. Zo meisje hoort dat toch te weten, lijkt mij?
Paxcon, de truc zit hem in de afhankelijkheid van het eigendomsrecht. Daarom heet het zo. Kun je daar wat mee ?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:26 schreef Paxcon het volgende:
Dit is ook vaag:
Waarom is erfdienstbaarheid een afhankelijk recht en erfpacht niet? Er staat: ''erfdienstbaarheid is een afhankelijk recht, want als A geen gerechtigde tot zijn erf was had hij ook met B hier geen erfdienstbaarheid op kunnen vestigen''.
Als je iemand recht van erfpacht (als dat überhaupt zo heet) wil geven moet de verstrekker toch ook 'gerechtigde tot het erf' zijn?
Ze leidt de werkgroepen. Komt trouwens vaker bij haar voor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:31 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Was het een student of echt een docent?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja maar soms doen studenten dat, die weten ook niet altijd alles meteenquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:32 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ze leidt de werkgroepen. Komt trouwens vaker bij haar voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |