Jammer dat je er dan meteen 'proleet' bij sleept.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:47 schreef Maharbal het volgende:
Hallon.
Ik las net iets over moshpits. Moshpits en aanverwante aangelegenheden....nooit gesnapt. Wat ben je dan voor proleet als je voor je lol een beetje in zo'n grote groep gaat beuken.
Pijnlijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hahah. Ik had laatst een leuk gesprek met mijn schoonmoeder en een HBO-rechtenstudent. Zij vroeg aan hem: 'Hé als je klaar bent, wat ben je dan eigenlijk?' dus hij trots meedelen dat hij dan jurist was en bladiebla. Ik zag de bui al hangen.
En ja, ze vroeg dus: en jij Tchock, wat ben jij dan als je je studie af hebtAwkward. Moest ik d'r gaan vertellen dat jurist geen beroep is en dat je in principe nog helemaal nergens bent met enkel je wo-bachelor.
Ik denk dat bij elke grootschalige studie die groep een groot aandeel vormt van het totaal.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat de meeste studenten niet zoveel onverplichte dingen doen, kan ik dus concluderen dat de vooroordelen over rechtenstudenten kloppen? Zo weinig mogelijk studeren, toetsen van een laag niveau, overheersende zesjescultuur, etc?
Rechtsgeleerdequote:Op donderdag 7 februari 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hahah. Ik had laatst een leuk gesprek met mijn schoonmoeder en een HBO-rechtenstudent. Zij vroeg aan hem: 'Hé als je klaar bent, wat ben je dan eigenlijk?' dus hij trots meedelen dat hij dan jurist was en bladiebla. Ik zag de bui al hangen.
En ja, ze vroeg dus: en jij Tchock, wat ben jij dan als je je studie af hebtAwkward. Moest ik d'r gaan vertellen dat jurist geen beroep is en dat je in principe nog helemaal nergens bent met enkel je wo-bachelor.
Als ik een stuk grond van A koop en jij hebt daarop een recht van erfpacht, gaat dat dan op mij over of blijft dat bij jou ? Even sec hè zonder clausules of bedingen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar het houdt het concreet voor erfpacht en voor erfdienstbaarheid in als het eigendomsrecht van een grond overgaat op iemand anders?
Ik lees in mijn boek dat wanneer A erfpacht heeft op de grond van B en B de grond verkoopt aan X, A z'n erfpacht behoudt. Hetzelfde lijkt echter te gelden bij erfdienstbaarheid. Dat gaat ook van B naar X over.
Wat is het verschil?
Ik kon op dat moment even niets anders bedenken. Vervang het maar door simpele.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jammer dat je er dan meteen 'proleet' bij sleept.
Gewoon jezelf downplayen. Heer-lijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
dat blijft dan bij mij lijkt mequote:Op donderdag 7 februari 2013 19:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als ik een stuk grond van A koop en jij hebt daarop een recht van erfpacht, gaat dat dan op mij over of blijft dat bij jou ? Even sec hè zonder clausules of bedingen.
Ik weet niet zeker of dit sarcastisch is, maar ik wist oprecht niet wat ik moest zeggen. Je bent immers ook niet 'iets' (als in beroep) met enkel je bachelor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gewoon jezelf downplayen. Heer-lijk.
Je had kunnen zeggen dat je eigenlijk al jurist ben op het moment dat je begint met studeren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of dit sarcastisch is, maar ik wist oprecht niet wat ik moest zeggen. Je bent immers ook niet 'iets' (als in beroep) met enkel je bachelor.
Ik heb er nu 4quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:55 schreef SaulGoodman het volgende:
Wat zijn die boombasics toch een verademing.
Ik vind ze veel te duur altijd. Geldverspillingquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik heb er nu 4
nog een paar bijkopen binnenkort
Correct. Maar als tbv dat zelfde stuk grond een recht van erfdienstbaarheid is gevestigd gaat dat recht met de eigendom van de grond over op mij. Daarom is erfpacht zelfstandig; wordt in beginsel niet beïnvloed.quote:
Aan geld geen gebrekquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind ze veel te duur altijd. GeldverspillingIn mijn ogen dan.
Dat zijn ze ook wel maar ik denk altijd "zuchtquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja, het kost natuulijk wel wat. Aan de andere kant hoef ik dan niet door die SBR-boeken te rommelen. Dat vind ik wel een fijne gedachte.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het was meer bedoeld van dat ik het er niet voor over hebquote:
Maar ik heb dan toch dat recht van erfdienstbaarheid, als ik over jouw grond mag?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Correct. Maar als tbv dat zelfde stuk grond een recht van erfdienstbaarheid is gevestigd gaat dat recht met de eigendom van de grond over op mij. Daarom is erfpacht zelfstandig; wordt in beginsel niet beïnvloed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |