Hoe weet hij zo te lopen zodat hij zo klein lijkt... Camerahoeken?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:40 schreef Snowbells het volgende:
Hij lijkt op een dwerg.
[ afbeelding ]
Da's dan niet op de serie gebaseerd want daar ziet het er heel anders uut.quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:28 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
King's Landing in minecraft.
Mensen met een passiequote:Op woensdag 30 januari 2013 17:28 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
King's Landing in minecraft.
Dat is gewoon triest. Je kan het niet eens in je handen houden....quote:Op donderdag 31 januari 2013 00:17 schreef Timwonnacott het volgende:
Schijnt 4 maanden bouwen met 100 man te zijn geweest
http://www.realtimerendering.com/erich/minecraft/public/mineways/quote:Op donderdag 31 januari 2013 00:27 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Dat is gewoon triest. Je kan het niet eens in je handen houden....
Natuurlijk kan je het niet in je handen houden. Het is kings fucking landing.quote:Op donderdag 31 januari 2013 00:27 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Dat is gewoon triest. Je kan het niet eens in je handen houden....
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:40 schreef Funzel het volgende:
Tijd om eens de doden door te kruizen op de plaatjes in de OP.
In feite laten ze niets zien, maar toch geweldigquote:
zo weet je in ieder geval wel dat je een fanboy bent.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:45 schreef Kyubey het volgende:
[..]
In feite laten ze niets zien, maar toch geweldig![]()
Fangirlquote:Op maandag 11 februari 2013 15:47 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
zo weet je in ieder geval wel dat je een fanboy bent.
Good stuff. Die anderhalve seconde Dany maakt het al dubbel en dwars waard.quote:
Beyond the wall.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:32 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Je wordt nog eens een sneeuwbel
The hound heeft in principe al een hoofdrol, omdat hij altijd bij Joff is.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:06 schreef Funzel het volgende:
Gaaf filmpje ja. The Hound dus ook een hoofdrol zo te zien?
Meen je dat nou? Dat had ik nou nooit verwacht he.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:55 schreef Funzel het volgende:
Vaak in beeld zijn wil niet zeggen dat je een hoofdrol hebt.
Maar hij was wel een van de veelvoorkomende karakters en iedereen wil weten hoe het met hem afloopt natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
The hound was toch juist weggelopen?
Ik wil ook wel weten hoe het met Syrio Forel afliepquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:03 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Dat had ik nou nooit verwacht he.
[..]
Maar hij was wel een van de veelvoorkomende karakters en iedereen wil weten hoe het met hem afloopt natuurlijk.
Die is gewoon dood.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:32 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ik wil ook wel weten hoe het met Syrio Forel afliep
Welke hints?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:15 schreef Funzel het volgende:
Lijkt me redelijk duidelijk ja. Dat gedoe van 'ja je zag 'm niet dood gaan' blabla. De hints zijn overduidelijk.
Kit Harington is dan ook best kort (hij is in het echt korter dan Sophie Turner, die Sansa speelt)quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:40 schreef Snowbells het volgende:
Hij lijkt op een dwerg.
[ afbeelding ]
Sansa is ook heel langquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:08 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Kit Harington is dan ook best kort (hij is in het echt korter dan Sophie Turner, die Sansa speelt)
quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:59 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Welke hints?
De enige hint komt van GRRM die zelf bevestigde dat ie dood was.
Wa?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:29 schreef Slayage het volgende:
was het niet dit topic? met popetjes van personages uit de serie, van arya, sansa en rob o.a.
Jaqen H'ghar is ook 'dood'. Veranderd in zo'n andere gast.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:59 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Welke hints?
De enige hint komt van GRRM die zelf bevestigde dat ie dood was.
Jaquote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:51 schreef Muis006 het volgende:
Ik kwam in de nieuwste aflevering van Suits Varys tegenmet haar, dus ik moest drie keer kijken.
[ afbeelding ]
zoveel Faceless Men zijn er niet geloof ik..quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:53 schreef Funzel het volgende:
Dat degene waar Syrio tegen vocht het overleefde, het geschreeuw, het feit dat we niks van hem hebben gehoord.
Het enige wat mij niks zou verbazen is dat die Syrio ook zo'n skinchanger is, net als Jaqen. Maar dat lijkt me erg vergezocht.
little birds , little birds everywherequote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:51 schreef Muis006 het volgende:
Ik kwam in de nieuwste aflevering van Suits Varys tegenmet haar, dus ik moest drie keer kijken.
[ afbeelding ]
A man could tell you but a man would have to kill a girl.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:38 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
zoveel Faceless Men zijn er niet geloof ik..
Dit ja.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:00 schreef Funzel het volgende:
Klinkt goed. Als het daadwerkelijk iets wordt zou ik daar best heen willen.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
http://m.itshbo.nl/articl(...)naar-amsterdam_40268
Wat moet ik me hier bij voorstellen?quote:Blackwater Bay Interactive Experience - Fans will get an opportunity to participate in an exciting interactive experience that will place them amid the action of the epic Battle of Blackwater Bay from Season 2.
Je wordt in wildfire gegooid, vervolgens mag een klein persoon FIREEEEEEEE roepen en gooit iedereen met brandende pijlen naar je.quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:24 schreef Kyubey het volgende:
[..]
[..]
Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Je mag lilliputters in elkaar rammenquote:Op woensdag 20 februari 2013 14:24 schreef Kyubey het volgende:
[..]
[..]
Wat moet ik me hier bij voorstellen?
maar net zo gayquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:45 schreef megamandy het volgende:
[..]
JaIk herkende zijn stem meteen
Hmm niets voor mij danquote:Op woensdag 20 februari 2013 14:50 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Je wordt in wildfire gegooid, vervolgens mag een klein persoon FIREEEEEEEE roepen en gooit iedereen met brandende pijlen naar je.
Dwergwerpenquote:Op woensdag 20 februari 2013 14:51 schreef Pek het volgende:
[..]
Je mag lilliputters in elkaar rammen
Nee, dat wordt seizoen 4.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:51 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Fangirl![]()
Maar dit wordt gewoon het beste seizoen. I can feel it in the water, I feel it in the earth, I smell it in the air.
Dat hoop ik dan maarquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:34 schreef Funzel het volgende:
Seizoen 4 zal echt top worden ja, maar ik verwacht ook al vrij veel van dit seizoen hoor, gaan genoeg geweldige en schokkende dingen gebeuren.
Dat gaat wel lukken met die drakenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 09:36 schreef kirsten. het volgende:
Oooh ik kan echt niet wachten! Ik heb het boek gelezen dus veel van de dingen in de trailer komen me al bekend voor maar het enige wat ik zal zeggen is dat het echt een supergaaf seizoen wordt vol verassingen en dat ik benieuwd ben hoe ze alles hebben verfilmd
Vooral naar Daenerys ben ik benieuwd. Dat was zo episch.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:37 schreef Franknfurter het volgende:
Aaah toffe trailerik heb alle boeken gelezen dus ik wéét wat er gaat gebeuren en alsnog ben ik nu helemaal enthousiast omdat ik wil zien hoe ze het verfilmen.
Ik vond haar hoofdstukken vaak niet veel aan. Emotioneel gezever.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:46 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Vooral naar Daenerys ben ik benieuwd. Dat was zo episch.
Catelyn dan. En Sansa.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vond haar hoofdstukken vaak niet veel aan. Emotioneel gezever.
Alleen Arya is soms nog een beetje boeiend, de rest van de vrouwen zijn meestal oersaaiquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er weer goed uit.
Laten we weer een leuke spoiler-discussie starten inderdaad, het is alweer een tijdje geledenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 11:57 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Stop verdomme eens met spoileren. Ik hoef niet te weten wiens verhaallijn kut wordt en wiens niet.
Moeten ze gewoon in het boekentopic bespreken, klaar.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:01 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Laten we weer een leuke spoiler-discussie starten inderdaad, het is alweer een tijdje geleden
Om de hele discussie meteen maar te stoppen voor 'ie weer begint:quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:01 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Laten we weer een leuke spoiler-discussie starten inderdaad, het is alweer een tijdje geleden
Nee het is zaterdag 23 februari 2013 } 15:07:19quote:
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:07 schreef benx het volgende:
[..]
Nee het is zaterdag 23 februari 2013 } 15:07:19
ik vind het net een goede mix, intriges en de tieten van daenerys !quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:56 schreef VeX- het volgende:
Ik vind Daenerys en de draken dus helemaal niet zo fantastisch. De intriges in GoT boeien me veel meer.
Daenerysquote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik vind het net een goede mix, intriges en de tieten van daenerys !
En wat een mooi nummerquote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:18 schreef Funzel het volgende:
Trailer voor seizoen 3 ziet er weer gelikt uit. Kan niet wachten!
Heerlijk sfeertje in dat nummer inderdaad!quote:
Inderdaad ja, geweldig episch nummer.quote:
Godverdetyfus, nu dus al gespoilerd door de top comment hiervan in combinatie met de trailer.quote:
En dit ja. Mensen die 'zogenaamd subtiel en cryptisch' zijn en dan denken dat ze niet de ervaring voor anderen verpesten.quote:
Blijft een risico, dat soort linksquote:Op maandag 25 februari 2013 14:42 schreef VeX- het volgende:
[..]
Godverdetyfus, nu dus al gespoilerd door de top comment hiervan in combinatie met de trailer.
[..]
Daar heeft een vriend van me ook een handje van ja. "Maar ik zeg toch niet WAT er gebeurd?" Nee oke, maar alles er omheen en 16x "O dit ja, o dat wordt straks zo mooi" is OOK vervelend!quote:En dit ja. Mensen die 'zogenaamd subtiel en cryptisch' zijn en dan denken dat ze niet de ervaring voor anderen verpesten.
Dat wordt zo mooi hequote:Op maandag 25 februari 2013 14:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Blijft een risico, dat soort links
[..]
Daar heeft een vriend van me ook een handje van ja. "Maar ik zeg toch niet WAT er gebeurd?" Nee oke, maar alles er omheen en 16x "O dit ja, o dat wordt straks zo mooi" is OOK vervelend!
31 Maart, zoals in de trailer staat. En te googlen is, gij luie lamzakquote:
Gelukkig zitten er hier in dit topic ook genoeg....quote:Op maandag 25 februari 2013 14:49 schreef Ang3l het volgende:
Daar heeft een vriend van me ook een handje van ja. "Maar ik zeg toch niet WAT er gebeurd?" Nee oke, maar alles er omheen en 16x "O dit ja, o dat wordt straks zo mooi" is OOK vervelend!
Idd , past super bij de trailerquote:
Die verhaallijn gaat echt zo dik wordenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:46 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Vooral naar Daenerys ben ik benieuwd. Dat was zo episch.
Dat viel volgens mij nog wel mee. Natuurlijk zit er wel wat in. Het is fantasy uiteraard. Maar het zal nooit geen Lord of the Rings niveaus halen als je daar bang voor bent.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:52 schreef DO2 het volgende:
Ik vrees toch dat het hocuspocusabracadabra-gedoe de overhand gaat nemen in het volgende seizoen.
Hoop dat ik ernaast zit.
Je zit ernaastquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:52 schreef DO2 het volgende:
Ik vrees toch dat het hocuspocusabracadabra-gedoe de overhand gaat nemen in het volgende seizoen.
Hoop dat ik ernaast zit.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:01 schreef Franknfurter het volgende:
De namen van de afleveringen zijn bekend trouwensik kan ze even niet plaatsen want mn pc is kapot maar dat wil vast een andere lieve fokkert doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
To be determined is trouwens niet de titel van een aflevering, maar dat betekent gewoon dat ze de titel nog niet weten
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2013 23:15:52 ]
quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:15 schreef MAHL het volgende:
[..]Thankyouuu, ik denk dat aflevering 9 heeeeul gaaf gaat wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
To be determined is trouwens niet de titel van een aflevering, maar dat betekent gewoon dat ze de titel nog niet weten
Ik denk dat ze allemaal heel gaaf gaan worden.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:00 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Thankyouuu, ik denk dat aflevering 9 heeeeul gaaf gaat worden
quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:17 schreef Snowbells het volgende:
Ep 309als dat is wat ik denk dat het is
![]()
Joehee, nog heel eventjes wachten tot de series op tv komen dan maar.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:18 schreef Nagil het volgende:
Zondag weer een nieuwe (uitgebreide) trailer.
En 5!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:01 schreef Snowbells het volgende:
En als ik zo nadenk wordt 7 ook wel nice!
quote:I thought that what Jamie and Cersei did in Winterfell when Bran sawed them , maybe Eddard did the same thing whit her sister !!!!!!!!!!!!!!!!!
Die vergeet ik nietquote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:37 schreef Franknfurter het volgende:
Enige belangrijke is khaleesi daenerys
is een beetje een red herring dat hele gebeurenquote:
A man now can play Khaleesi with her?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:37 schreef JaqenHghar het volgende:
Mijn vriendin ook aan de GoT gekrijgt![]()
Was je geband dan?quote:
We zijn nog maar bij aflevering 5 dus ze kent Jaqen nog nietquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:01 schreef MAHL het volgende:
[..]
A man now can play Khaleesi with her?
[..]
Was je geband dan?
Ik vind die rooie veel leuker.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:37 schreef Franknfurter het volgende:
Enige belangrijke is khaleesi daenerys
Die échte rooie.. ygrittequote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:34 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Sansa?
Ygritte?
Catelyn ()?
Melissandre?
Dan Shae of dan Ygritte?quote:
Ik vind die Shae niet zo mooi.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:17 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dan Shae of dan Ygritte?
Moest ff opzoeken wie Catelyn wasvind het een hele mooie vrouw! Als ik 20 jaar ouder was geweest...
Dat mag, was alleen niet duidelijk wat je bedoeldequote:
Als je drie posts terug had gelezen wel.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:31 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dat mag, was alleen niet duidelijk wat je bedoelde
Mjah, vond het eerlijk gezegd moeilijk te interpreteren met die "idd"quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Als je drie posts terug had gelezen wel.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:15 schreef MAHL het volgende:
[..]De titels alleen al hebben zo'n mysterieus vet sfeertje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
To be determined is trouwens niet de titel van een aflevering, maar dat betekent gewoon dat ze de titel nog niet wetenLife is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
Niet geband, maar kom eigenlijk alleen op FOK! voor GoT...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:01 schreef MAHL het volgende:
[..]
A man now can play Khaleesi with her?
[..]
Was je geband dan?
Misschien weet jij dan nog wel de namenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:50 schreef koekii het volgende:
Heb ik eindelijk GoT ontdekt en helemaal afgekeken moet ik wachten tot 1 april
Ik kijk uit naar het weerzien van Kelly C en Tyrone Lamisters.quote:Op zondag 3 maart 2013 00:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Misschien weet jij dan nog wel de namen
De rest van Fok! is ook best leuk hoorquote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:22 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Niet geband, maar kom eigenlijk alleen op FOK! voor GoT...![]()
En nu mogen we dus weer!![]()
SPOILER: still van trailerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het een paar maanden terug gekeken maar ben het nu al redelijk kwijtquote:Op zondag 3 maart 2013 00:45 schreef Franknfurter het volgende:
Als je nu al moeite hebt met alle namen gaat het er niet makkelijker op worden komende seizoenen
quote:Op zondag 3 maart 2013 03:45 schreef Nagil het volgende:
Nieuwe trailer, of eigenlijk alleen uitgebreid met 20 secondes:
Ygritte-fans:1:05 danSPOILER: still van trailerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal super.
En Carl Drogo en Johnson O...quote:Op zondag 3 maart 2013 00:53 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar het weerzien van Kelly C en Tyrone Lamisters.
0:53 heeft mijn voorkeur.quote:
Nope. 1/3quote:Op zondag 3 maart 2013 13:27 schreef MAHL het volgende:
[..]
0:53 heeft mijn voorkeur.
A girl has finished reading ADwD yet, trouwens?
quote:Op zondag 3 maart 2013 18:16 schreef koekii het volgende:
Zijn er al spoilers van season 3 vrijgegeven?
quote:Op zondag 3 maart 2013 18:16 schreef koekii het volgende:
Zijn er al spoilers van season 3 vrijgegeven?
Gdvr heel seizoen verpest!quote:
quote:
Ja, elke maandag nadat het in Amerika is uitgezonden. Dus binnen 24 uur.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:36 schreef CindieY het volgende:
Gaat HBO Nederland de serie ook op hun zenders uitzenden? Een aantal providers hebben leuke acties met het zenderpakket, waaronder m'n eigen provider.
Ik heb een HBO abbo maar ga het opzeggen, je krijgt 3 zenders met slechte films en af en toe een serie. Ik vind het erg tegenvallen voor 15 euro per maand.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:36 schreef CindieY het volgende:
Gaat HBO Nederland de serie ook op hun zenders uitzenden? Een aantal providers hebben leuke acties met het zenderpakket, waaronder m'n eigen provider.
Okee, het laatste sprankje hoop dat ik ooit nog legaal GoT zal kijken is bij deze ook de wereld uit geholpen...quote:Op maandag 4 maart 2013 15:34 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik heb een HBO abbo maar ga het opzeggen, je krijgt 3 zenders met slechte films en af en toe een serie. Ik vind het erg tegenvallen voor 15 euro per maand.
Als je het alleen voor got doet is het nog steeds niet waard of je moet echt niet zonder ondertiteling kunnen.
Waarom dan?quote:Op maandag 4 maart 2013 15:59 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Okee, het laatste sprankje hoop dat ik ooit nog legaal GoT zal kijken is bij deze ook de wereld uit geholpen...Plus dat de makers volgens mij onlangs indirect gezegd hebben geen bezwaar te hebben tegen illegale downloaders.
WTF gast wat doe je, door illegaal downloaden wordt onze show gecanceld!!!!!quote:Op maandag 4 maart 2013 17:57 schreef MPC60 het volgende:
Lol ik dacht nu ga ik me toch een uitbrander krijgen van iemand
http://winteriscoming.net(...)wnloads-dont-matter/quote:Game of Thrones director says illegal downloads dont matter
Bronn eruit geknipt???quote:Op maandag 4 maart 2013 18:16 schreef Kyubey het volgende:
Ach RTL heeft GoT toch ook mede gekocht door de hoeveelheid Nederlandse fans (geen bron, denk ik tenminste)
Ze hadden alleen niet door dat iedereen de serie al gezien had toen ze hem uitzonden
Wat.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:29 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb trouwens de Nederlandse vertaling van aSoS geleend.
Podderik Peyn
Ik had het dan ook over aanbiedingenquote:Op maandag 4 maart 2013 15:34 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik heb een HBO abbo maar ga het opzeggen, je krijgt 3 zenders met slechte films en af en toe een serie. Ik vind het erg tegenvallen voor 15 euro per maand.
Als je het alleen voor got doet is het nog steeds niet waard of je moet echt niet zonder ondertiteling kunnen.
Je zou toch denken dat Ramsay één van de makkelijkere namen zou zijn om te vertalen... Ramsay > Ramses, toch?quote:
Jon Snow > Jon Sneeuw snap ik wel ja. Maar kom op, Ramsay moet gewoon Ramses zijn, anders klinkt het toch voor geen meterquote:Op dinsdag 5 maart 2013 01:54 schreef Nagil het volgende:
Waarom? De meeste namen hebben juist een betekenis in de boeken. Jon Snow zou voor een niet engels-sprekend persoon een vage naam zijn. Jon Sneeuw geeft echter zijn connectie aan met het Noorden. Ik snap dat het idioot klinkt als je ook maar een beetje Engels kan, maar die vertalingen zijn toch echt gemaakt met de veronderstelling dat de lezer alleen maar Nederlands kan.
Omdat ik de boeken al heb gelezen (en dus al weet hoe het verhaal gaat) wacht ik netjes totdat de DVD's hier in Nederland verkrijgbaar zijn koop ik ze dan.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:59 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Okee, het laatste sprankje hoop dat ik ooit nog legaal GoT zal kijken is bij deze ook de wereld uit geholpen...Plus dat de makers volgens mij onlangs indirect gezegd hebben geen bezwaar te hebben tegen illegale downloaders.
Ramsay is wel nog een gewone achternaam in het Engels, als voornaam is het inderdaad een rare naam.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 01:49 schreef Nagil het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar die bullshitnamen die GRRM zelf heeft verzonnen zijn allemaal minstens zo belachelijk als de Nederlandse vertalingen. Podderik, helaas niet minder idioot als Podrick als je het aan een Engelsman vraagt.
Meeste Nederlandse vertaalde namen zijn juist erg goed gedaan, met als voorbeeld The Late Lord Frey vertaald in het Nederlands, de Heer Frey Laat. Ja Rammert klinkt krom, maar zeker geen Ramses want dan was het in het Engels ook Ramses (of Ramesses) geweest. Ramsay is voor een niet Engels-sprekend persoon een onuitspreekbare naam dus dan is het logisch dat daar een alternatief voor wordt gezocht.
Tamelijk misplaatst in een serie als aSoIaF lijkt me, alsof ze zichzelf niet serieus nemen...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:46 schreef Tanin het volgende:
[..]
en Frey Laat natuurlijk ook wel een leuke zinsspeling is
Jammer genoeg kan ik niet elk seizoen wachten tot de dvd box er is...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:48 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vind dat als iemand iets goeds maakt je daar best voor mag betalen.
Mjah, grapje moet kunnen hoor.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:53 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Tamelijk misplaatst in een serie als aSoIaF lijkt me, alsof ze zichzelf niet serieus nemen...
[..]
Jammer genoeg kan ik niet elk seizoen wachten tot de dvd box er is...![]()
Daarnaast ben ik ook niet zo van het DVD's kopen. Je betaalt er een smak geld voor, maar je krijgt ze nooit doorverkocht. Daarbij heb ik het gevoel dat GoT al snel heel kitscherig aan zal voelen na een paar jaar, als er weer betere dingen gemaakt zullen zijn. Zal ik dan de DVD's nog vaak op zetten?
Nee, dan beter stelen he....
Frey Laatquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:46 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ramsay is wel nog een gewone achternaam in het Engels, als voornaam is het inderdaad een rare naam.
En The Late x wordt normaal gesproken gebruikt om aan te duiden dat iemand overleden is, die noot verlies je als je het vertaald naar " x Laat", hoewel je weinig anders kan, en Frey Laat natuurlijk ook wel een leuke zinsspeling ismaar om nou te zeggen dat het een goed voorbeeld is van hoe het moet, nee...
Dat is idd de normale vertaling van the Late, maar zo wordt hij door GRRM zeker niet bedoeld, aangezien hij die bijnaam kreeg omdat hij pas op het eind van een oorlog verscheen als de winnende partij bekend was en niet vanwege zijn leeftijd. Daarom vind ik het wel een goed voorbeeld omdat de vertaler de zinsnede perfect heeft geïnterpreteerd ipv woord voor woord heeft overgenomen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:46 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ramsay is wel nog een gewone achternaam in het Engels, als voornaam is het inderdaad een rare naam.
En The Late x wordt normaal gesproken gebruikt om aan te duiden dat iemand overleden is, die noot verlies je als je het vertaald naar " x Laat", hoewel je weinig anders kan, en Frey Laat natuurlijk ook wel een leuke zinsspeling ismaar om nou te zeggen dat het een goed voorbeeld is van hoe het moet, nee...
Carice lijkt net Cher ofzo...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:33 schreef Funzel het volgende:
http://www.moviescene.nl/(...)ters_game_of_thrones
Coole posters.
Afhankelijk van de context ja. Ik heb de boeken niet gelezen, dus dat weet ik niet, en de vertaler zal allicht voor de betere van de twee vertalingen gekozen hebben, maar een situatie waar een naam een dubbele betekenis heeft en er 1 verloren gaat in de vertaling als voorbeeld nemen van goed vertaalwerk lijkt me niet handig.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:35 schreef Nagil het volgende:
[..]
Dat is idd de normale vertaling van the Late, maar zo wordt hij door GRRM zeker niet bedoeld, aangezien hij die bijnaam kreeg omdat hij pas op het eind van een oorlog verscheen als de winnende partij bekend was en niet vanwege zijn leeftijd. Daarom vind ik het wel een goed voorbeeld omdat de vertaler de zinsnede perfect heeft geïnterpreteerd ipv woord voor woord heeft overgenomen.
Is "the late" niet gewoon "wijle"?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:35 schreef Nagil het volgende:
[..]
Dat is idd de normale vertaling van the Late, maar zo wordt hij door GRRM zeker niet bedoeld, aangezien hij die bijnaam kreeg omdat hij pas op het eind van een oorlog verscheen als de winnende partij bekend was en niet vanwege zijn leeftijd. Daarom vind ik het wel een goed voorbeeld omdat de vertaler de zinsnede perfect heeft geïnterpreteerd ipv woord voor woord heeft overgenomen.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:33 schreef Funzel het volgende:
Coole posters.
Waarom zou Ramsey Ramses moeten zijn? De Engelse variant van Ramses is Ramesses.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 01:57 schreef MAHL het volgende:
[..]
Jon Snow > Jon Sneeuw snap ik wel ja. Maar kom op, Ramsay moet gewoon Ramses zijn, anders klinkt het toch voor geen meter
zoals ik al zei, dat is idd de normale vertaling. Maar als een vertaler moet je ook dingen interpreteren en hier werd duidelijk niet "wijlen" bedoeld maar was het een grap over zijn "te laat komen." Dat een vertaler zo'n juiste keuze maakt, maakt dit in mijn ogen wel een goed voorbeeld van goed vertaalwerk. Overigens is die Gordon Rammert een perfect einde voor deze discussiequote:
Ja dan is het iig een vertaler die zijn verhaal kent ipv puur 1 op 1 droog vanaf papiervertaald.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:16 schreef Nagil het volgende:
[..]
zoals ik al zei, dat is idd de normale vertaling. Maar als een vertaler moet je ook dingen interpreteren en hier werd duidelijk niet "wijlen" bedoeld maar was het een grap over zijn "te laat komen." Dat een vertaler zo'n juiste keuze maakt, maakt dit in mijn ogen wel een goed voorbeeld van goed vertaalwerk. Overigens is die Gordon Rammert een perfect einde voor deze discussie.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:33 schreef Funzel het volgende:
Coole posters.
Direwolf -> Dire -> Fearsome/causing fear-> Schrikbarend/Angstaanjagend -> Schrikkelquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Enige waar ik me echt aan stoorde was Schrikkelwolf, daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Schrikwolf, wolf die overal van schrikt? *insert scooby doo als wolf*quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:44 schreef maurisioo het volgende:
In de boeken die ik las stond gewoon schrikwolf. Vond het een prima vertaling.
Beter een wolf die wat voorzichtiger is dan een wolf die gelijk doodgaat zeg ik altijd maarquote:Op woensdag 6 maart 2013 21:47 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Schrikwolf, wolf die overal van schrikt? *insert scooby doo als wolf*![]()
![]()
Ja nee daar kun je mee aankomen op het slachtveld.
Ik vraag me af in welke situaties jij dit nou naar voren brengtquote:Op woensdag 6 maart 2013 21:51 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Beter een wolf die wat voorzichtiger is dan een wolf die gelijk doodgaat zeg ik altijd maar
quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat is ook het eerste waar ik naar keek ja.
Zouden niet misstaan als een snor.
Zoiets?quote:
hoe weet je mijn naamquote:Op woensdag 6 maart 2013 21:58 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Ik vraag me af in welke situaties jij dit nou naar voren brengt![]()
"Maurice, je vader en papa gaan scheiden''
Maurice: " Nou ja beter een wolf die wat voorzichtiger is, dan een wolf die gelijk dood gaat."
in vertalingen van andere fantasy boeken gebruiken ze ook schrikwolf het was in ieder geval niet de eerste keer dat ik dat woord tegen kwam in een boekquote:Op woensdag 6 maart 2013 21:44 schreef maurisioo het volgende:
In de boeken die ik las stond gewoon schrikwolf. Vond het een prima vertaling.
Dire is ook verschrikkelijke, dus schrikwolf is een hele goede, normale vertaling. Zelfs google vertaald het naar schrikwolf.quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:25 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
in vertalingen van andere fantasy boeken gebruiken ze ook schrikwolf het was in ieder geval niet de eerste keer dat ik dat woord tegen kwam in een boek
"rather intriguing"quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:05 schreef dapluiz het volgende:
http://www.blastr.com/201(...)s3-poster-only-dutch
Het is wel frappant dat er naast de NL versie van haar poster geen Engelse is....quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
"rather intriguing"
Ehhh.. zo werkt het toch altijd in Hollywood. Internationale cast met gerichte marketing op de thuismarkten.
Best logisch toch? Amerikanen die zich meteen weer achtergesteld voelenquote:Exclusief voor HBO NL: de poster van Carice van Houten als Melisandre voor Game of Thrones seizoen 3.
En een Duitse pornoster (Shae).quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:27 schreef Nagil het volgende:
En er spelen gewoon ook een Deen en een Noor mee natuurlijk.
Ja inderdaadquote:
Duits met Turkse oudersquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:54 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dus ze is Duits? Weer een mysterie ontrafeld
quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:40 schreef Vjenne12345 het volgende:
Oké, wat was die zwarte geest of wat het ook was wat uit Carice zwangerschap kwam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |