het is niet voor niets gereekstquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:09 schreef Nielsch het volgende:
Dit kan volgens mij wel naar het centrale PVV topic. Niet veel meer over te melden
Ze worden op grote schaal geopend ipv gesloten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:22 schreef Ga.aguyim het volgende:
was net gezellig aan het worden
wat is trouwens zo imperialistisch aan moskeeën dat synagogen en kerken niet hebben?
er komen steeds meer moslims in nederland ja, terwijl het jodendom en christendom niet echt stijgt hier volgens mij?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze worden op grote schaal geopend ipv gesloten.
Even niet gekeken naar het verloop van het netto-aantal zou het mij niet eens verbazen wanneer het aantal nieuw geopende kerken en moskeeën in Nederland elkaar niet eens zoveel ontloopt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze worden op grote schaal geopend ipv gesloten.
nou dan heb ik met die ene geen probleemquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hier hebben ze een oude kleuterschool betrokken. Uiterlijk is er dus niets aan te zien
Ik ook niet, staat een grote gereformeerde kerk naast waar net een uitvaart was toen ik er langs moest vanochtend. Die verkeerschaos had ik toen wel even een probleem meequote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dan heb ik met die ene geen probleem
Mwah, de 'blanke' man, al dan niet christelijk, heeft voor aardig wat ellende gezorgd bij meer volken dan het Joodse, zo door de eeuwen heen .. Indianen, Afrikanen, de diverse Aziatische volkeren .. en daar voelt de blanke man zich niet echt schuldig over, in tegendeel, er zijn er zelfs die beweren dat 'ze' ons dankbaar moeten zijn, want de beschaving die ze nu hebben hebben ze aan ons te danken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Antisemitisme heeft al tot heel veel ellende geleid.
nee en niet elke voetbalwedstrijd is saaiquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ook niet, staat een grote gereformeerde kerk naast waar net een uitvaart was toen ik er langs moest vanochtend. Die verkeerschaos had ik toen wel even een probleem mee.
Maar goed het punt is dat lang niet alle geopende moskeeën echt oerlelijk zijn. Er ontstaat ook een soort Nederlandse moskee-architectuur.
Als je goed kijkt wordt er buiten de moskeeën nog heel veel meer lelijks gebouwd (langs de gemiddelde snelweg bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee en niet elke voetbalwedstrijd is saai
als ik er 1 zie val ik 9 van de 10 keer in slaap iig, heb verder weinig problemen met die dingen en een Nederlandse moskee-architectuur juich ik toe maar vooralsnog passen ze over het algemeen totaal niet in het straatbeeld en dat is vreemd in een land waar de burgers nog de kleur van de voordeur niet zelf mogen bepalen
ga je mee protesteren met de PVV in Enschede?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:31 schreef 3-voud het volgende:
Dat ze samenscholen motten ze zelf weten. Zat leegstaande gebouwen waar ze kunnen bukken.
Die halve Bosche Bollen met die raketten ernaast, en eventueel dat kattegejank erbij, is straatverloedering.
Nee, sorry. Je moet eigen vervoer regelen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ga je mee protesteren met de PVV in Enschede?
ow breek me de bek niet openquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je goed kijkt wordt er buiten de moskeeën nog heel veel meer lelijks gebouwd (langs de gemiddelde snelweg bijvoorbeeld). Misschien moet de welstand maar gewoon afgeschaft worden
Welk straatbeeld? Die in Lelystad waar roze schuttingen meer voorkomen dan je lief is, of die in Almere met de meeste vage kleuren woningen met soms nog vreemdere vormen? Of doel je op de prachtige "schoen" van de ABN bank in amsterdam?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee en niet elke voetbalwedstrijd is saai
als ik er 1 zie val ik 9 van de 10 keer in slaap iig, heb verder weinig problemen met die dingen en een Nederlandse moskee-architectuur juich ik toe maar vooralsnog passen ze over het algemeen totaal niet in het straatbeeld en dat is vreemd in een land waar de burgers nog de kleur van de voordeur niet zelf mogen bepalen
Het "straatbeeld" is nogal verschillend en het staat vol met gruwelijk lelijke gebouwen van allerlei pluimage, ook met hele bijzondere en mooie gebouwen trouwens, die vaak helemaal niet bij de rest passen.quote:
het is een algemene termquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Het "straatbeeld" is nogal verschillend en het staat vol met gruwelijk lelijke gebouwen van allerlei pluimage, ook met hele bijzondere en mooie gebouwen trouwens, die vaak helemaal niet bij de rest passen.
Ja ja blanken zijn het schuim der aarde en alle anderen zijn zoo prachtig joh.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, de 'blanke' man, al dan niet christelijk, heeft voor aardig wat ellende gezorgd bij meer volken dan het Joodse, zo door de eeuwen heen .. Indianen, Afrikanen, de diverse Aziatische volkeren .. en daar voelt de blanke man zich niet echt schuldig over, in tegendeel, er zijn er zelfs die beweren dat 'ze' ons dankbaar moeten zijn, want de beschaving die ze nu hebben hebben ze aan ons te danken.
Bij de Joden heeft die het iets te gortig gemaakt, daar voelt die zich wel schuldig over. Zo schuldig dat er amper nog normale kritiek mogelijk is, laat staan zo'n vergelijking als een fictieve naam van een fictieve website, dat is dan antisemitisme, en dat willen we nooit meer.
Maar hebben 'we' er nou echt van geleerd? Nee, want 'we' gaan gewoon door op de oude voet met een volgende bevolkingsgroep die 'anders' is. Het trieste is dat de retoriek van nu voor een groot gedeelte maar weinig verschilt van die van het derde rijk, toen werden de Joden weggezet als criminele ratten die de westerse wereld overspoelen en willen overheersen, nu is het een tsunami van criminele woestijnratten die ons wil gaan overheersen
Kun je niet voor de verandering gewoon zeggen wat je denkt in plaats van IEDERE KEER mensen woorden in de mond leggen en daar dan sarcastisch op reageren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja ja blanken zijn het schuim der aarde en alle anderen zijn zoo prachtig joh.
Ga erover huilen in fb of zo. En leer nls lezen want het staat weer gewoon.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Kun je niet voor de verandering gewoon zeggen wat je denkt in plaats van IEDERE KEER mensen woorden in de mond leggen en daar dan sarcastisch op reageren.
Sterker nog, zelfs een land als Turkije maakt het de facto onmogelijk daar kerken te bouwen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Het probleem dat ik heb met het bouwen van moskeeën is in eerste instantie dat ze hier niet horen, dit is een land zonder islamitische traditie en dat wil ik graag zo houden. Ten tweede eigenen moslims zich hier rechten toe, die je als (bijvoorbeeld) christen in hun eigen land niet hebt. Ik denk niet dat de Marokkaanse overheid het bouwen van kerken toestaat. Alleen al om die kromme moraal wil ik geen moskeeën in Nederland. Integratie juich ik toe, islamisering van onze samenleving moet ten koste van alles worden voorkomen.
Dit!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Het probleem dat ik heb met het bouwen van moskeeën is in eerste instantie dat ze hier niet horen, dit is een land zonder islamitische traditie en dat wil ik graag zo houden. Ten tweede eigenen moslims zich hier rechten toe, die je als (bijvoorbeeld) christen in hun eigen land niet hebt. Ik denk niet dat de Marokkaanse overheid het bouwen van kerken toestaat. Alleen al om die kromme moraal wil ik geen moskeeën in Nederland. Integratie juich ik toe, islamisering van onze samenleving moet ten koste van alles worden voorkomen.
Dit gebied kende vroeger ook geen christelijke traditie en als we ons beleid moeten afstemmen op de gebruiken in Islamitische landen dan wordt ons land er in veel opzichten niet veel beter op. Ik beschouw het bouwen van een moskee niet als islamisering, er moet alleen net als bij andere bouwprojecten goed overleg gevoerd worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Erdogan heeft sowieso 4 historische Armeense kerken zelf persoonlijk laten renoveren en gesloten kerken geopend voor aanbidding. Tevens heeft hij een oproep gedaan aan de Griekse en Armeense orthodxe geleerden om een Patriarch te openen, the fuck heb jij het overquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sterker nog, zelfs een land als Turkije maakt het de facto onmogelijk daar kerken te bouwen.
En in Marokko wordt je als christelijke zendeling het land uit gepleurt.
Maar hier doen ze allemaal snikkie snikkie huil huil als ze iets niet wordt toegestaan. Extreem hypocriet.
Dat zij primitief en intolerant zijn betekent natuurlijk niet dat wij ons per se tot hun niveau moeten verlagen hequote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Ten tweede eigenen moslims zich hier rechten toe, die je als (bijvoorbeeld) christen in hun eigen land niet hebt. Ik denk niet dat de Marokkaanse overheid het bouwen van kerken toestaat.
De seculiere traditie is in Nederland gekomen nadat het al eeuwen de baas was in een van de grootste moslimlanden ter wereld, had het miljoenen moslims als onderdanen binnen haar eigen koninkrijk, sterker nog, het telde meer moslims dan andersdenkenden. Om maar niet te vergeten dat ook het Christendom en Jodendom geimporteerde invloeden zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Offerfeest of anaal verkeer?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:55 schreef Triggershot het volgende:
Tevens heeft hij een oproep gedaan aan de Griekse en Armeense orthodxe geleerden om een Patriarch te openen
Gast dat is net onder EU druk? Decennia lang was het onmogelijk. Ontken jij dat echt?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Erdogan heeft sowieso 4 historische Armeense kerken zelf persoonlijk laten renoveren en gesloten kerken geopend voor aanbidding. Tevens heeft hij een oproep gedaan aan de Griekse en Armeense orthodxe geleerden om een Patriarch te openen, the fuck heb jij het over?
Nederlandse moskeeën stellen inderdaad heel weinig voor. Meestal gaat het die mensen erom dat ze gewoon een plaats hebben waar ze kunnen bidden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:31 schreef Ga.aguyim het volgende:
zoiets ziet er trouwens wel wat imperialistisch uit [ afbeelding ]
maar in nederland zijn de gebouwen gewoon bescheiden vergeleken met dit en valt het niet zo op in vergelijking met kerken en synagogen
Grappig dat een moslimleider aan de macht wel buigt voor EU druk, maar al de secularisten 80 jaar lang niet toe gaven, hmm.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gast dat is net onder EU druk? Decennia lang was het onmogelijk. Ontken jij dat echt?
Erdoğan staat er niet echt om bekend te luisteren naar de EU.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gast dat is net onder EU druk? Decennia lang was het onmogelijk. Ontken jij dat echt?
Je zegt hier niets. En al helemaal niet als antwoord op die Post.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De seculiere traditie is in Nederland gekomen nadat het al eeuwen de baas was in een van de grootste moslimlanden ter wereld, had het miljoenen moslims als onderdanen binnen haar eigen koninkrijk, sterker nog, het telde meer moslims dan andersdenkenden. Om maar niet te vergeten dat ook het Christendom en Jodendom geimporteerde invloeden zijn.
Ssstt, dat Turkije zelfs dreigde met de EU vaarwel te zeggen en dat de EU door ging hameren op voortzetten van overleg is even niet relevant.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Erdoğan staat er niet echt om bekend te luisteren naar de EU.
Vertel, mijn waarde, waar wil je concreet repliek op, welk punt?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je zegt hier niets. En al helemaal niet als antwoord op die Post.
In hoeverre was die druk aanwezig tijdens de Koude Oorlog? (Dit is een oprechte vraag, ik weet het niet.)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Grappig dat een moslimleider aan de macht wel buigt voor EU druk, maar al de secularisten 80 jaar lang niet toe gaven, hmm.
we moeten ons dus maar tot dat achterlijke niveau verlagen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sterker nog, zelfs een land als Turkije maakt het de facto onmogelijk daar kerken te bouwen.
En in Marokko wordt je als christelijke zendeling het land uit gepleurt.
Maar hier doen ze allemaal snikkie snikkie huil huil als ze iets niet wordt toegestaan. Extreem hypocriet.
lech, maar ik spreek slechts gebrekkig hebreeuwsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hoe zeg je 'word' in het hebreeuws?
Ook grappig dat in 2005 onder Erdoğan een wet (van de oude elite) is afgeschaft die verkrachters strafvermindering gaven als ze met hun slachtoffer trouwden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Grappig dat een moslimleider aan de macht wel buigt voor EU druk, maar al de secularisten 80 jaar lang niet toe gaven, hmm.
Turkije als land is een product van het verdrag van Laussane, letterlijk gedicteerd door Frankrijk en Engeland. er zijn tientallen artikels in het verdrag waar Turkije zich aan diende te houden mbt behandeling van minderheden, sterker nog, Turkije als natie-staat verzet zich nu meer dan ooit tegen internationaal druk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:02 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
In hoeverre was die druk aanwezig tijdens de Koude Oorlog? (Dit is een oprechte vraag, ik weet het niet.)
Turkije wacht al 60 jaar op de EU, maar ze zijn pas onder Erdoğan van veel achterlijke wetten af. En ook van een groot deel van de Koerden-onderdrukking.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ssstt, dat Turkije zelfs dreigde met de EU vaarwel te zeggen en dat de EU door ging hameren op voortzetten van overleg is even niet relevant.
Ja, maar nu nog over de Koude Oorlog.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turkije als land is een product van het verdrag van Laussane, letterlijk gedicteerd door Frankrijk en Engeland. er zijn tientallen artikels in het verdrag waar Turkije zich aan diende te houden mbt behandeling van minderheden, sterker nog, Turkije als natie-staat verzet zich nu meer dan ooit tegen internationaal druk.
onwaar!!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://chiesa.espresso.repubblica.it/articolo/21393?eng=y
Zal wel weer niet waar zijn volgens TS
De gemiddelde woonwijk ligt niet langs een snelweg.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je goed kijkt wordt er buiten de moskeeën nog heel veel meer lelijks gebouwd (langs de gemiddelde snelweg bijvoorbeeld). Misschien moet de welstand maar gewoon afgeschaft worden
Precies.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:05 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Turkije wacht al 60 jaar op de EU, maar ze zijn pas onder Erdoğan van veel achterlijke wetten af. En ook van een groot deel van de Koerden-onderdrukking.
Nee wij moeten alles toelaten maar zij niets! En de achterlijken tot ons laten toetreden!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
we moeten ons dus maar tot dat achterlijke niveau verlagen?
De NAVO heeft Turkije's ass gered van Stalins plannen om het te veroveren, dus gelegenheid om zware eisen te stellen was toen groter dan nu.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:05 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, maar nu nog over de Koude Oorlog.
het was dan ook maar een voorbeeldje. De gemiddelde moskee wordt ook niet midden in een woonwijk gebouwd, al was het maar omdat daar meestal woningen staanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
De gemiddelde woonwijk ligt niet langs een snelweg.
Kerken worden volgens mij niet meer bijgebouwd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:08 schreef ems. het volgende:
Jammer dat de man niet dezelfde aanpak wil toepassen op kerken. Voor de rest natuurlijk een prima initiatief. Bijgeloof moet nooit gemotiveerd worden.
Eens.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:08 schreef Jellereppe het volgende:
Hier staan diverse welbekende kerken en synagogen. Een lust voor het oog. Veel oude kerken zijn cultureel erfgoed op de UNESCO lijst. Zoals het hoort.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1513416&page=2
De gemiddelde moskee hier staat in een woonwijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het was dan ook maar een voorbeeldje. De gemiddelde moskee wordt ook niet midden in een woonwijk gebouwd, al was het maar omdat daar meestal woningen staan.
wat probeer je me nu weer aan te wrijven?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee wij moeten alles toelaten maar zij niets! En de achterlijken tot ons laten toetreden!
Linkse logica.
Men laat toch ook de bouw van kerken, eveneens afkomstig van een buitenlandse geimporteerde woestijngodsdienst, toe?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee wij moeten alles toelaten maar zij niets! En de achterlijken tot ons laten toetreden!
Linkse logica.
toch wel hoor. Al eerder in dit topic genoemd, over heel Nederland gezien vermoedelijk meer dan moskeeën.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kerken worden volgens mij niet meer bijgebouwd.
Mooiquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er zijn een aantal problemen met wat jij nu zegt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is wel nog steeds mogelijk. En daar hoor je Wilders dan weer niet over.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe zwaar Wilders het moet hebben, Indonesische-Joodse voorouders.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:13 schreef Zienswijze het volgende:
Evenals het bouwen van synagogen, ook een product van een geimporteerde buitenlandse woestijngodsdienst.
Ja hiervoor was het een militaire dictatuur. Nu stevenen ze af op een theocratie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:05 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Turkije wacht al 60 jaar op de EU, maar ze zijn pas onder Erdoğan van veel achterlijke wetten af. En ook van een groot deel van de Koerden-onderdrukking.
Bijna 500!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:11 schreef De_Guidance het volgende:
Maar Turkije kan natuurlijk niet aan Nederland tippen wat betreft godsdienstvrijheid.
Er zijn redelijk veel moskeeën (200 dacht ik)in Nederland met heel weinig tot meestal geen tegenwerking van de gemeentes en andere overheden uit de grond gestampt. Vaak is er juist constructief meegedacht.
Dat moet ook gezegd.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja hiervoor was het een militaire dictatuur. Nu stevenen ze af op een theocratie.
Door Armeense kerken te renoveren en Griekse patriarchen burgerschap en staatsubsidie te geven? Ja toch.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja hiervoor was het een militaire dictatuur. Nu stevenen ze af op een theocratie.
Religie moet wat mij betreft sowieso uitgeroeid worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:13 schreef Zienswijze het volgende:
Evenals het bouwen van synagogen, ook een product van een geimporteerde buitenlandse woestijngodsdienst.
het gebeurt ook nog best veel. Onder andere de afsplitsing van de hersteld hervormde gemeenten na de vorming van PKN heeft voor vrij veel nieuwbouw gezorgd de laatste jaren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is wel nog steeds mogelijk. En daar hoor je Wilders dan weer niet over.
Zijn nieuwe kapsel is ook niet echt een aanwinst voor het straatbeeld.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe zwaar Wilders het moet hebben, Indonesische-Joodse voorouders.
Islam volgens het boek moet respect geven aan hun voorgangers hé.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Door Armeense kerken te renoveren en Griekse patriarchen burgerschap en staatsubsidie te geven? Ja toch.
Jodendom en Christendom zijn de voorgangers van de Islam.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Islam volgens het boek moet respect geven aan hun voorgangers hé.
Andere religies echter moeten kapot.
Dat gaat ook weer te ver. Maar ik vind wel dat Wilders en jij zich wat meer voor de Nederlandse cultuur in mogen zetten. Dus weg met die kerken en de christelijk gerelateerde feestdagen. Geimporteerde buitenlandse woestijngodsdiensten en hun gebruikenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Religie moet wat mij betreft sowieso uitgeroeid worden.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:13 schreef Zienswijze het volgende:
Je blijft dezelfde dingen herhalen. Kom eens met iets vernieuwends.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Religie moet wat mij betreft sowieso uitgeroeid worden.
Daar wonen er natuurlijk weer heel weinig van he. De islam staat, net als het christendom, nou niet bepaald bekend om tolerantie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Welke andere religies? Ik heb nog nooit gehoord over spanningen tussen tussen Hindoes, Boedhisten, Paganisten en moslims in Turkije.
Hij heeft toch gelijk. Religie zorgt al sinds het bestaat voor allerlei ellende. Nu dan voornamelijk die haatbaarden van de Islam en in mindere mate het Jodendom maar in het (recente) verleden ook het Katholicisme, Protestantisme en zulks.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je blijft dezelfde dingen herhalen. Kom eens met iets vernieuwends.
Een niet te verwerpen feit blijft wel dat het Ottomaanse kalifaat toleranter was voor de minderheden dan de Kemalistische staat en haar verbanning van allerlei religieuze instituten, ook die van de christenen en joden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar wonen er natuurlijk weer heel weinig van he. De islam staat, net als het christendom, nou niet bepaald bekend om tolerantie.
Mijn ogen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aanschouw
Ja, natuurlijk zorgt religie voor veel ellende. Of eigenlijk de mensen, die niet weten om te gaan met de verschillen en altijd hun gelijk willen behalen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk. Religie zorgt al sinds het bestaat voor allerlei ellende. Nu dan voornamelijk die haatbaarden van de Islam en in mindere mate het Jodendom maar in het (recente) verleden ook het Katholicisme, Protestantisme en zulks.
.. bij Wodan !quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat gaat ook weer te ver. Maar ik vind wel dat Wilders en jij zich wat meer voor de Nederlandse cultuur in mogen zetten. Dus weg met die kerken en de christelijk gerelateerde feestdagen. Geimporteerde buitenlandse woestijngodsdiensten en hun gebruiken
Met de vervaging van religieuze invloeden en transitie naar seculiere filsofieën hebben we gelukkig geen ellende gehad a la communisme, socialisme, nationalisme, imperialisme etc.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij heeft toch gelijk. Religie zorgt al sinds het bestaat voor allerlei ellende. Nu dan voornamelijk die haatbaarden van de Islam en in mindere mate het Jodendom maar in het (recente) verleden ook het Katholicisme, Protestantisme en zulks.
Oh ja. Zo enorm tolerant.. Vooral voor mannen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een niet te verwerpen feit blijft wel dat het Ottomaanse kalifaat toleranter was voor de minderheden dan de Kemalistische staat en haar verbanning van allerlei religieuze instituten, ook die van de christenen en joden.
Oh oke. Dat wist ik niet eens. Hier in de Randstad merk ik er anders weinig van, hier zijn het meer moskeeen. Maar buiten de Randstand kunnen het idd meer kerken zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het gebeurt ook nog best veel. Onder andere de afsplitsing van de hersteld hervormde gemeenten na de vorming van PKN heeft voor vrij veel nieuwbouw gezorgd de laatste jaren.
Daarnaast worden er ook veel kerken gesloopt maar dat is voor de discussie over bezwaren en bestemmingsplannen niet zo relevant.
De islam vervloekt de polyetisten zoals de hindoes man!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jodendom en Christendom zijn de voorgangers van de Islam.
Welke andere religies? Ik heb nog nooit gehoord over spanningen tussen tussen Hindoes, Boedhisten, Paganisten en moslims in Turkije.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aanschouw
De achtergestelde positie van de vrouw is een universeel maatschappelijk probleem, daar waar de vrouw in het Westen tot 1900 niet mocht erven, mocht dat wel in het Ottomaanse rijk, al 1000 jaar voor het hier werd besproken, waar heb jij het over?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh ja. Zo enorm tolerant.. Vooral voor mannen.
Oh, zo onschuldig... Ik doelde op hun voorliefde voor homoseksuelen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De achtergestelde positie van de vrouw is een universeel maatschappelijk probleem, daar waar de vrouw in het Westen tot 1900 niet mocht erven, mocht dat wel in het Ottomaanse rijk, al 1000 jaar voor het hier werd besproken, waar heb jij het over?
Ja en de Turkse staat tot voorheen ieder geloof, toch apart dat met komst van de Islamisten het toleranter is geworden he.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De islam vervloekt de polyetisten zoals de hindoes man!
Ik ben geen christen hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat gaat ook weer te ver. Maar ik vind wel dat Wilders en jij zich wat meer voor de Nederlandse cultuur in mogen zetten. Dus weg met die kerken en de christelijk gerelateerde feestdagen. Geimporteerde buitenlandse woestijngodsdiensten en hun gebruiken
Sorry, ik volg je echt totaal niet meer.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh, zo onschuldig... Ik doelde op hun voorliefde voor homoseksuelen.![]()
Dat ophemelen van de Ottomaanse rijk
Doe nou niet... Ik voel dan weer de behoefte op te komen voor die ene etnische minderheid in Turkije, die als stront behandeld wordt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en de Turkse staat tot voorheen ieder geloof, toch apart dat met komst van de Islamisten het toleranter is geworden he.
Oh jawel hoor. Enkel zit het bij de meeste moslims nog wat dieper door gebrek aan intelligentie en ontwikkeling.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:24 schreef Ambipur het volgende:
Maar, religie gaat niet uitgeroeid worden. Nooit. Dus dat continu herhalen, draagt nergens aan bij.
Ja, Pieter Jan Coenszoon was ook toleranter dan Hitler, en dus? Feit blijft dat het een massamoordenaar is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een niet te verwerpen feit blijft wel dat het Ottomaanse kalifaat toleranter was voor de minderheden dan de Kemalistische staat en haar verbanning van allerlei religieuze instituten, ook die van de christenen en joden.
Alleen voor de volgens de islam zijnde 'mensen vh boek'.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en de Turkse staat tot voorheen ieder geloof, toch apart dat met komst van de Islamisten het toleranter is geworden he.
Hoe onderdeel?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
ten tijde van jezus was Israel onderdeel van een Europees rijk en zaten de Arabieren nog ver weg op hun schiereiland.
Ik zeg niet dat het niet beter kan, of moet, maar de ogen sluiten voor de sociologische hervormingen wat betreft de uitgebreidere rechten van minderheden is ook niet terecht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Doe nou niet... Ik voel dan weer de behoefte op te komen voor die ene etnische minderheid in Turkije, die als stront behandeld wordt.
Correct. Maar had je nu echt verwacht dat zijn visie verder reikte?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alleen voor de volgens de islam zijnde 'mensen vh boek'.
De rest echter...
Ik moest lachen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus? Het blijft een feit. Wat is er goed aan onzinnige sprookjes die negens op slaan die mensen verdelen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je blijft dezelfde dingen herhalen. Kom eens met iets vernieuwends.
Toch mooi dat je een voorbeeld haalt van een product van een seculiere ideologie, dankje.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, Pieter Jan Coenszoon was ook toleranter dan Hitler, en dus? Feit blijft dat het een massamoordenaar is.
Met afstand zijn de seculiere ideologieën de laatste eeuwen geweldadiger en intoleranter geweest voor de mensheid dan het Christendom en Islam samen, je punt is? Voortrekken hoeft wmb niet, selectiviteit in beargumentatie daarentegen is wel krom.quote:Met afstand zijn zowel het christendom en de islam gewelddadiger en intoleranter dan de andere godsdiensten. Het is mij om het even wie met de hoofdprijs ervan door mag gaan; de islam heeft 600 jaar minder de tijd dan het christendom gehad. Beiden zijn intolerant, en het zou PVV- en islam-apologeten sieren de ene niet "voor te trekken" boven de andere.
Eens ja, zie eerdere post.quote:Ook in een relatief welvarend land als Turkije - en verreweg de meeste andere moslimlanden - kan het beter met de godsdienstvrijheid, immers.
Wat voor groepen minderheden buiten de door jou en mij genoemde voorbeelden kan je noemen dan in Turkije?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alleen voor de volgens de islam zijnde 'mensen vh boek'.
De rest echter...
Past exact in zijn islamisten-agenda.
So what. God, heb zo'n hekel aan atheisten...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus? Het blijft een feit. Wat is er goed aan onzinnige sprookjes die negens op slaan die mensen verdelen?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:49 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dit gebied kende vroeger ook geen christelijke traditie en als we ons beleid moeten afstemmen op de gebruiken in Islamitische landen dan wordt ons land er in veel opzichten niet veel beter op. Ik beschouw het bouwen van een moskee niet als islamisering, er moet alleen net als bij andere bouwprojecten goed overleg gevoerd worden.
Ik snap dat er mensen zijn die er zo over denken, maar ik vrees dat dit soort softe redeneringen precies is wat de moslims hier willen.. je moet ze niet teveel pamperen, dan loopt het alleen maar uit de hand. Godsdienstvrijheid oké, maar islamisering nee bedankt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:56 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dat zij primitief en intolerant zijn betekent natuurlijk niet dat wij ons per se tot hun niveau moeten verlagen he
Al zou een quid pro quo in de pragmatische wereld inderdaad wel praktisch zijn. "Jullie een moskee hier ? Wij een atheistisch ontmoetingspunt en homobar daar". Zoiets.
Ten eerste zei ik niet dat blanken het schuim der aarde zijn, ik zei dat ze voor aardig wat ellende gezorgd hebben bij diverse volkeren en zich daar selectief schuldig over voelen. En ten tweede zeg ik nergens dat alle anderen zo prachtig zijn. Ik constateer alleen maar dat er erg schuldbewust gereageerd wordt als het om Joden gaat, terwijl de rest net als van oudsher benadert wordt .. of te wel, helemaal niets geleerd van de haat die de Holocaust heeft veroorzaakt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja ja blanken zijn het schuim der aarde en alle anderen zijn zoo prachtig joh.
Verdelen is een understatement.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus? Het blijft een feit. Wat is er goed aan onzinnige sprookjes die negens op slaan die mensen verdelen?
Geen enkele natuurlijk.. Of hij moet even googlen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor groepen minderheden buiten de door jou en mij genoemde voorbeelden kan je noemen dan in Turkije?
Hoera, en waar komt de haat vandaan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:36 schreef moussie het volgende:
[..]
of te wel, helemaal niets geleerd van de haat die de Holocaust heeft veroorzaakt.
Het grappige is dat allerlei rechts-extremisten (echte neo-nazi's) ook de christelijke invloeden weg uit Europa willen. Natuurlijk een abject standpunt, maar je moet hen wel toegeven dat ze consequent zijn. PVV'ers daarentegen zijn weer selectief aan het shoppen met hun islamhaat, maar hun liefhebberij voor het christendom en het jodendom. Dat laatste is dan weer hypocriet.quote:
Kennen ze in het Midden Oosten wel een giro 555 oid om andere volkeren te helpen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zonde dat er zoveel geld wordt besteed aan onzinnige gebouwen terwijl er hele volkstammen ergens op de wereld creperen van de honger.
Ja, stel je voor. Mensen die geloven in wetenschappelijke feiten in plaats van onzichtbare mannen op wolkjes die het laten donderen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
So what. God, heb zo'n hekel aan atheisten...
God ik heb zo'n hekel aan theisten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
So what. God, heb zo'n hekel aan atheisten...
Nou, nee.. Het geloven in wetenschappelijke feiten is niet hetgeen mij stoort. "Jullie" bekeringsdrang is zo enorm storend.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, stel je voor. Mensen die geloven in wetenschappelijke feiten in plaats van onzichtbare mannen op wolkjes die het laten donderen.
Genoeg naam gemaakte religieuze wetenschappers in de geschiedenis aan te wijzen die wel geloofden in wetenschappelijke feiten en niet in donderende wolkgoden, en nu?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, stel je voor. Mensen die geloven in wetenschappelijke feiten in plaats van onzichtbare mannen op wolkjes die het laten donderen.
Je mag zeggen en schelden op gelovigen. I don't care. Maar kom met argumenten ipv "het geloof dient uitgeroeid te worden."quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
God ik heb zo'n hekel aan theisten.
Oh noes das heel erg!
Wtf hoe hypocriet is dit zeg??? Zie je dat echt niet?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor groepen minderheden buiten de door jou en mij genoemde voorbeelden kan je noemen dan in Turkije?
Eerlijk gezegd, ik weet het niet maar als ik zou moeten raden, denk het niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kennen ze in het Midden Oosten wel een giro 555 oid om andere volkeren te helpen?
Ik ben benieuwd, noem er eens een paar.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wtf hoe hypocriet is dit zeg??? Zie je dat echt niet?
Welke bekeringsdrang? Heb jij ooit wel eens atheïsten langs de deur zien gaan met de mededeling: "Goedemiddag, ik kom u het woord van Nietzsche verkopen, heeft u even?"quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nou, nee.. Het geloven in wetenschappelijke feiten is niet hetgeen mij stoort. "Jullie" bekeringsdrang is zo enorm storend.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Empathie is een goed wat ze ontbreekt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik weet het niet maar als ik zou moeten raden, denk het niet.
Tsja. In de ogen van veel ongelovigen is de God van Abraham nu eenmaal iets wat redelijk dicht in de buurt van het ultieme kwaad komt. Zie ook Dawkins zijn beroemde "The god of the old testament..." etc. uitspraak.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nou, nee.. Het geloven in wetenschappelijke feiten is niet hetgeen mij stoort. "Jullie" bekeringsdrang is zo enorm storend.
Overduidelijk dat jij nooit in Cuba, Noord Korea of Turkije bent geweest.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Welke bekeringsdrang? Heb jij ooit wel eens atheïsten langs de deur zien gaan met de mededeling: "Goedemiddag, ik kom u het woord van Nietzsche verkopen, heeft u even?"
Of bouwen atheïsten de openbare ruimte soms vol met hun gebedshuizen om vervolgens in de vroege ochtend iedereen uit hun bed te dreunen zodat in dat gebedshuis vervolgens Darwin vereerd kan worden?
Wat is er goed aan dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je mag zeggen en schelden op gelovigen. I don't care. Maar kom met argumenten ipv "het geloof dient uitgeroeid te worden."
b
Goh, zou een gemiddelde Saudi-Arabiër ooit van Giro 555 gehoord hebben denk je?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Empathie is een goed wat ze ontbreekt.
Ik ben ook niet gelovig hoorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ben geen christen hoor.
Huh?quote:Jij als hindoe faalt echter in onze geschiedenis: ten tijde van jezus was Israel onderdeel van een Europees rijk en zaten de Arabieren nog ver weg op hun schiereiland.
Nee, gelukkig niet nee.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Overduidelijk dat jij nooit in Cuba, Noord Korea of Turkije bent geweest.
Iedere atheist die ik spreek doet een poging mij te bekeren. Daar doel ik op. Ik bouw geen gebedshuizen. Hell, ik ben de afgelopen 29 jaar 2 keer een moskee binnen geweestquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Welke bekeringsdrang? Heb jij ooit wel eens atheïsten langs de deur zien gaan met de mededeling: "Goedemiddag, ik kom u het woord van Nietzsche verkopen, heeft u even?"
Of bouwen atheïsten de openbare ruimte soms vol met hun gebedshuizen om vervolgens in de vroege ochtend iedereen uit hun bed te dreunen zodat in dat gebedshuis vervolgens Darwin vereerd kan worden?
Ik ga met jou geen discussies aan. JIj speelt op de man af.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is er goed aan dan?
Ze weten wel dat ze geld krijgen van het westen als hun land in puin ligt. Dat dramatische geblèr pontificaal op de camera is allemaal voor de show. Ze noemen zelfs het beestje bij het naampje.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goh, zou een gemiddelde Saudi-Arabiër ooit van Giro 555 gehoord hebben denk je?
'Geloof' in feiten? Je snapt deze zin echt niet hè?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je speelt op de man of je vraagt iets op de man af.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ga met jou geen discussies aan. JIj speelt op de man af.
Okee.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Laten we er samen heen gaan. Cuba is geweldig.
Zonder meer waar, ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat zelfs Einstein geloofde in zweverige godjes maar hoe briljant hij ook was wil helemaal niet zeggen dat goden bestaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Genoeg naam gemaakte religieuze wetenschappers in de geschiedenis aan te wijzen die wel geloofden in wetenschappelijke feiten en niet in donderende wolkgoden, en nu?
Je faalt dus gewoon en zoekt een excuus.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ga met jou geen discussies aan. JIj speelt op de man af.
Ik herhaalde zijn zin. Goed, prop het woord veronderstelde in.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
'Geloof' in feiten? Je snapt deze zin echt niet hè?
Het christendom komt oorspronkelijk uit Israel maar is wel degelijk geëvolueerd tot iets dat heel erg Nederlands is. Als je zo gaat redeneren vraag ik me af wat je dan over de islam moet zeggen.. Die godsdienst bestaat pas sinds 600.. Waar ze voor die tijd in de woestijn mee bezig waren weet ik niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:44 schreef Zienswijze het volgende:
Het christendom heeft toch niets Nederlands man. Voordat jouw voorouders met geweld door de christenen werden bekeerd, heerste hier een Germaanse godsdienst.
Dank je.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Je speelt op de man of je vraagt iets op de man af.
Nee. Ik vind jou gewoon een eikel. Zonder enig vorm van onderbouwing, zoals jij discussies ook aangaat.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je faalt dus gewoon en zoekt een excuus.
Nee Einstein was niet gelovig. Vaak gemaakte fout.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zonder meer waar, ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat zelfs Einstein geloofde in zweverige godjes maar hoe briljant hij ook was wil helemaal niet zeggen dat goden bestaan.
Het punt is dat jij net zo verwerpelijk de uitwassen van de islam bagatelliseert dan wel "ophemelt" zoals PVV'ers het christendom ophemelen en de islam bekritiseren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:33 schreef Triggershot het volgende:
Met afstand zijn de seculiere ideologieën de laatste eeuwen geweldadiger en intoleranter geweest voor de mensheid dan het Christendom en Islam samen, je punt is?
Nitpick: Einstein was "ietsist". Maar hij vond idd het Judeo/Christelijke concept van god belachelijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee Einstein was niet gelovig. Vaak gemaakte fout.
Je vindt mij persoonlijk een eikel, maar dat wil niet zeggen dat ik ongelijk heb.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dank je.
[..]
Nee. Ik vind jou gewoon een eikel. Zonder enig vorm van onderbouwing, zoals jij discussies ook aangaat.
Bingo.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het punt is dat jij net zo verwerpelijk de uitwassen van de islam bagatelliseert dan wel "ophemelt" zoals PVV'ers het christendom ophemelen en de islam bekritiseren.
Terwijl beiden niet voor elkaar onder doen.
Oh ja, wat dan? Omschrijf "dat heel erg Nederlands" eens?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het christendom komt oorspronkelijk uit Israel maar is wel degelijk geëvolueerd tot iets dat heel erg Nederlands is.
Ik ben het niet eens met jou. Klaar.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je vindt mij persoonlijk een eikel, maar dat wil niet zeggen dat ik ongelijk heb.
En je bent te kinderachtig dat toe te geven.
Zo een heb ik een keer op het strand gebouwd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:49 schreef Jellereppe het volgende:
Kerk in Algiers, Algerije.
[ afbeelding ]
Hoe het met die Germanen zit moet je niet aan mij vragen, beetje te lang geleden om dat serieus mee te laten spelen. Maar ik ben zelf christelijk opgevoed en kan je zeggen dat zo'n kerkelijk gebeuren een oer-Hollands kneuterig gebeuren is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh ja, wat dan? Omschrijf "dat heel erg Nederlands" eens?
Naar mijn weten hebben die christenen Nederlandse tempels van Germaanse godsdiensten gesloopt, autochtonen onder dwang tot het christendom bekeerd, etc etc.
Dan zijn de moslims hier nog heel lief. Deze slopen naar mijn weten geen kerken in Nederland of bekeren met geweld autochtonen tot het christendom.
Ach ja gebouwd tijdens de Franse overheersingquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:44 schreef Jellereppe het volgende:
La basilique Saint-augustin, Algerije. Prachtig dit soort kerken, synagogen en moskeeën. Ik post zo en dan wat foto's als jullie het niet erg vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Feitelijk heb je ongelijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met jou. Klaar.
Ja, dus? Het staat er nog.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach ja gebouwd tijdens de Franse overheersing
Je wilt perse zou oud mogelijke tradities? Blaas dan de aarde op. Big bang traditie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:52 schreef Nielsch het volgende:
We moeten ook gewoon weer Yule gaan vieren en niet meer Kerst. Dan gaan we pas echt terug naar de oude tradities.
Je herhaalt constant. Vernieuwend zijn svp.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Feitelijk heb je ongelijk.
Maar ja, gelovigen hebben schijf aan feiten
Extreem dom volk.
In het huidige Kerstfeest zitten al wat elementen uit Yule, zoals de terugkeer van het licht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:52 schreef Nielsch het volgende:
We moeten ook gewoon weer Yule gaan vieren en niet meer Kerst. Dan gaan we pas echt terug naar de oude tradities.
Ja, en die mensen die jouw kerkje hebben gesticht hebben een poosje daarvoor wel Germanen uitgeroeid die hier eerder waren en een andere godsdienst hadden. Daarbij hebben ze hun feesten overgenomen en gezegd: "Iedereen die nu godverdegodver geen Christen wordt krijgt een nekschot!"quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoe het met die Germanen zit moet je niet aan mij vragen, beetje te lang geleden om dat serieus mee te laten spelen. Maar ik ben zelf christelijk opgevoed en kan je zeggen dat zo'n kerkelijk gebeuren een oer-Hollands kneuterig gebeuren is.
Klopt. Fransen hebben daar nog veel meer kerken gebouwd. Prachtwerken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach ja gebouwd tijdens de Franse overheersing
Ze hebben daar geen vaklui om het weer op te bouwen. Enige wat ze kunnen is de hele dag blèren en vijanden zoeken.quote:
Einstein claimde niet te weten hoe alles werkte maar vond de religies der aarde lachwekkend.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:49 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nitpick: Einstein was "ietsist". Maar hij vond idd het Judeo/Christelijke concept van god belachelijk.
Ja, ook alleen maar om de Germanen van destijds iets makkelijker te laten wennen aan het Christendom. Then again, ze moesten wel anders gingen ze op de brandstapel.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
In het huidige Kerstfeest zitten al wat elementen uit Yule, zoals de terugkeer van het licht.
Dit soort discussies heeft geen enkele zin. Gelovige mensen staan niet open voor andere zienswijzen, gewoon omdat zij WILLEN geloven en niemand pakt ze dat af. Heb zelf geleerd van ervaringen uit het verleden en vermijd het onderwerp meestal.. komen alleen maar emoties van en het leidt nergens toequote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Feitelijk heb je ongelijk.
Maar ja, gelovigen hebben schijt aan feiten
Extreem dom volk.
En dat is dus geen item der islamitische religieuse tolerantie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Fransen hebben daar nog veel meer kerken gebouwd. Prachtwerken.
Juist wel. Sinds hier in het westen mensen wat meer hun bek los durfden te trekken kreeg kritiek op religie de ruimte. Zie hoe het hedendaags ingekakt is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit soort discussies heeft geen enkele zin. Gelovige mensen staan niet open voor andere zienswijzen, gewoon omdat zij WILLEN geloven en niemand pakt ze dat af. Heb zelf geleerd van ervaringen uit het verleden en vermijd het onderwerp meestal.. komen alleen maar emoties van en het leidt nergens toe
En nu Saoedi-Arabie nog, de voorloper van de regio daar waar het allemaal is ontstaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:44 schreef Jellereppe het volgende:
La basilique Saint-augustin, Algerije. Prachtig dit soort kerken, synagogen en moskeeën. Ik post zo en dan wat foto's als jullie het niet erg vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, want jij werkt zo hard?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze hebben daar geen vaklui om het weer op te bouwen. Enige wat ze kunnen is de hele dag blèren en vijanden zoeken.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:57 schreef Jellereppe het volgende:
St Philip the Apostle Orthodox Church Sharjah, Verenigde Arabische Emiraten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En nu Saoedi-Arabie nog, de voorloper van de regio daar waar het allemaal is ontstaan.
Oh, jawel. In Marokko en Algerije heb je alle vrijheid om je religie aan te hangen. Alleen Hindoestanen moeten bijvoorbeeld wel toestemming vragen voor het verbranden van lichamen, aangezien moslims mensen normaal begraven. Maar anders, wordt daar over het algemeen totaal niet moeilijk over gedaan. In Tunesië wordt dat cultureel erfgoed zelfs bewaakt door soldaten van de regering.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En dat is dus geen item der islamitische religieuse tolerantie.
Iedereen weet dat je beter hier kan zitten als religieuze minderheid als daar.
Willen geloven in bewezen onzin is gewoon achterlijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit soort discussies heeft geen enkele zin. Gelovige mensen staan niet open voor andere zienswijzen, gewoon omdat zij WILLEN geloven en niemand pakt ze dat af. Heb zelf geleerd van ervaringen uit het verleden en vermijd het onderwerp meestal.. komen alleen maar emoties van en het leidt nergens toe
Hmm ik vind dat mensen pas ballen tonen als ze kritiek durven uiten op de islam. Christenen bashen is makkelijk, die slaan niet terug. Maar los daarvan vind ik het totaal zinloos om gelovigen aan te vallen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Juist wel. Sinds hier in het westen mensen wat meer hun bek los durfden te trekken kreeg kritiek op religie de ruimte. Zie hoe het hedendaags ingekakt is.
Beetje ballen tonen is van alle tijden.
Vaklui. Ambacht.quote:
Het hapt ook nog...:') Alsof het mij interesseert.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vaklui. Ambacht.
Hoe beter je ambacht, hoe minder inzet nodig.
Als je me probeert te pakken doe het dan goed.
Hahahahahaa.... wat een idiotenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Willen geloven in bewezen onzin is gewoon achterlijk.
Bv in die koran staat letterlijk dat sperma aangemaakt wordt bij de nieren. Dat is bewezen onzin. Hoe gek ben je dan als je dat blijft geloven en daar respect voor eist?
Echt wel.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het hapt ook nog...:') Alsof het mij interesseert.
Klopt, het is geen argument voor het bestaan van god, ik wilde enkel aantonen dat een briljant mind die de grondlegger is van wetenschappelijke feiten, prima in overeenstemming kan zijn met het geloven in een godquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zonder meer waar, ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat zelfs Einstein geloofde in zweverige godjes maar hoe briljant hij ook was wil helemaal niet zeggen dat goden bestaan.
Oer-Hollands? Man, het christendom bestaat hier nog niet eens 2000 jaar. Op hoeveel duizenden jaren geschiedenis?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoe het met die Germanen zit moet je niet aan mij vragen, beetje te lang geleden om dat serieus mee te laten spelen. Maar ik ben zelf christelijk opgevoed en kan je zeggen dat zo'n kerkelijk gebeuren een oer-Hollands kneuterig gebeuren is.
Ik heb een Koran maar zo ver was ik nog niet gekomenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bv in die koran staat letterlijk dat sperma aangemaakt wordt bij de nieren. Dat is bewezen onzin. Hoe gek ben je dan als je dat blijft geloven en daar respect voor eist?
Euhm nee, ik ben niets aan het ophemelen, ieders vrijheid eindigt waar die van de ander begint, moslim of niet boeit mij vrij weinig.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het punt is dat jij net zo verwerpelijk de uitwassen van de islam bagatelliseert dan wel "ophemelt" zoals PVV'ers het christendom ophemelen en de islam bekritiseren.
Terwijl beiden niet voor elkaar onder doen.
Zal zo eens kijken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En nu Saoedi-Arabie nog, de voorloper van de regio daar waar het allemaal is ontstaan.
Hoe dom ben jij?quote:
Pas op! Er staat een Djinn achter je!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je herhaalt constant. Vernieuwend zijn svp.
Letterlijk nog welquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is het ook niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oer-Hollands? Man, het christendom bestaat hier nog niet eens 2000 jaar. Op hoeveel duizenden jaren geschiedenis?
Het christendom is voor Nederland, net als het jodendom en de islam, een geimporteerde buitenlandse godsdienst. Laten we daar nou niet moeilijk over gaan doen.
Dus óf je verbiedt de bouw van gebedshuizen van die godsdiensten in het algemeen (niet erg tolerant, maar ik sluit mij aan bij de wens van de meerderheid van het volk) óf je laat alles toe. Maar laten we niet selectief gaan shoppen, zoals onze PVV-leider wil.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pas op! Er staat een Djinn achter je!
Einstein geloofde niet in een God.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, het is geen argument voor het bestaan van god, ik wilde enkel aantonen dat een briljant mind die de grondlegger is van wetenschappelijke feiten, prima in overeenstemming kan zijn met het geloven in een god
Dat scenario klinkt niet zo aanlokkelijk.. Jammer dat je geen scheiding kan maken tussen mannen en vrouwen.. Alleen islamitische vrouwen toelaten en de mannen lekker in de woestijn laten zitten. Dat zou wel een boost geven aan het Nederlandse ras.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is het ook niet.
Onze voorheen aanwezige religie verliest terrein. Zelfs kerken worden omgedoopt to bedrijfspanden.
Maar nu importeren we een paar schreeuwerts, die op hun beurt hele stambomen binnenhalen, en we moeten ineens opnieuw beginnen met een geloofje genaamd islam.
Nergens voor nodig. Dat is vooruitgang omzetten in achteruitgang.
Avicenna wel, Averroes wel, Maimonides wel, Chawarizmi wel.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Einstein geloofde niet in een God.
Sorry? Niet waar dus volgens jou?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Letterlijk nog wel
Verwar intepretaties niet met de letterlijke verzen.
Je bent wel weer aan het overdrijven. In Marokko mogen alleen soennieten bekeren (sji'ieten mogen dat niet). Laat staan hoe men met niet-moslims omgaat.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oh, jawel. In Marokko en Algerije heb je alle vrijheid om je religie aan te hangen. Alleen Hindoestanen moeten bijvoorbeeld wel toestemming vragen voor het verbranden van lichamen, aangezien moslims mensen normaal begraven. Maar anders, wordt daar over het algemeen totaal niet moeilijk over gedaan. In Tunesië wordt dat cultureel erfgoed zelfs bewaakt door soldaten van de regering.
Die vrouwen zijn net zo erg. Alleen houden die zich wat langer op de oppervlakte.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat scenario klinkt niet zo aanlokkelijk.. Jammer dat je geen scheiding kan maken tussen mannen en vrouwen.. Alleen islamitische vrouwen toelaten en de mannen lekker in de woestijn laten zitten. Dat zou wel een boost geven aan het Nederlandse ras.
Worden er uberhaubt nieuwe kerken geopend zonder dat er eerst 1 of meer kerken voor gesloopt zijn? Dat er meer moskeeen komen is ook niet heel raar. Aantal moslims neemt toe, dus hebben meer gebedshuizen nodig. Daar waar steeds meer blanken ontchristenen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Even niet gekeken naar het verloop van het netto-aantal zou het mij niet eens verbazen wanneer het aantal nieuw geopende kerken en moskeeën in Nederland elkaar niet eens zoveel ontloopt.
Dus? Die waren enorm ver van Einsteins niveau verwijderd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Avicenna wel, Averroes wel, Maimonides wel, Chawarizmi wel.
Vergeet mij, hoeveel sites / citaten / geleerden wil je hebben om te begrijpen dat moslims niet achter de door jou gegeven interpretatie staan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sorry? Niet waar dus volgens jou?
Nu vraag je hem zijn boekje aan te vallen. Die gaat ie ontwijken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sorry? Niet waar dus volgens jou?
Wat lelijk, tijd dat daar bommen op gaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef Jellereppe het volgende:
St. Mark Coptic Orthodox Church, Koeweit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ver bevorderd vergeleken met de gemiddelde atheist / gelovige vandaag de dag, wil jij zeggen dat een atheist per definitie rationeler is vanwege ongeloof in god, dan deze namen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus? Die waren enorm ver van Einsteins niveau verwijderd.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef Jellereppe het volgende:
St. Mark Coptic Orthodox Church, Koeweit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oké, je hebt een punt. Het is niet zo vrij als ik beweerde, maar over het algemeen genomen ben je vrij in je geloof als je maar geen andere mensen gaat bekeren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je bent wel weer aan het overdrijven. In Marokko mogen alleen soennieten bekeren (sji'ieten mogen dat niet). Laat staan hoe men met niet-moslims omgaat.
Ja, we weten dat Marokko geen S-A is, maar overdrijven is ook een vak.
Je wordt Marokko uitgegooid als je je als Christelijke zendeling gedraagt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je bent wel weer aan het overdrijven. In Marokko mogen alleen soennieten bekeren (sji'ieten mogen dat niet). Laat staan hoe men met niet-moslims omgaat.
Ja, we weten dat Marokko geen S-A is, maar overdrijven is ook een vak.
Ja.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ver bevorderd vergeleken met de gemiddelde atheist / gelovige vandaag de dag, wil jij zeggen dat een atheist per definitie rationeler is vanwege ongeloof in god, dan deze namen?
Eens kijken wie de discussie gaat vermijden wanneer het overgaat op inhoud, jij die op de zijlijn wat ad hominems verspreid en zelf totaal niet inhoudelijk kunt reageren, give me a breakquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nu vraag je hem zijn boekje aan te vallen. Die gaat ie ontwijken.
Jij wilt zeggen intelligenter, rationeler te zijn dan een Averroes?quote:
André Azoulayquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oké, je hebt een punt. Het is niet zo vrij als ik beweerde, maar over het algemeen genomen ben je vrij in je geloof als je maar geen andere mensen gaat bekeren.
Je bedoelt zoals jullie moslims in Nl eisen te kunnen doen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oké, je hebt een punt. Het is niet zo vrij als ik beweerde, maar over het algemeen genomen ben je vrij in je geloof als je maar geen andere mensen gaat bekeren.
Je blijft ontwijken. Geef nu eens antwoord op hofstadtgruppe.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eens kijken wie de discussie gaat vermijden wanneer het overgaat op inhoud, jij die op de zijlijn wat ad hominems verspreid en zelf totaal niet inhoudelijk kunt reageren, give me a break
Dit is ook een ad hominem.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eens kijken wie de discussie gaat vermijden wanneer het overgaat op inhoud, jij die op de zijlijn wat ad hominems verspreid en zelf totaal niet inhoudelijk kunt reageren, give me a break
quote:
Ipiales, colombia en de tweede normandie, frankrijkquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Prachtig. Waar staat dat gebouw als ik mag vragen?
Euhm, goed lezen, ik wacht op antwoord van hem.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je blijft ontwijken. Geef nu eens antwoord op hofstadtgruppe.
Je hemelt telkens alle "tolerantie" van het Ottomaanse Rijk op, net zoals een PVV'ers alle "tolerantie" van het christendom ophemelt (naastenliefde, zogenaamd niet gewelddadig, etc, etc).quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Euhm nee, ik ben niets aan het ophemelen, ieders vrijheid eindigt waar die van de ander begint, moslim of niet boeit mij vrij weinig.
Nee knul. Je moet gewoon antwoord geven.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Euhm, goed lezen, ik wacht op antwoord van hem.
Averroes geloofde in boze geesten toch?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij wilt zeggen intelligenter, rationeler te zijn dan een Averroes?
Je hebt altijd mensen die anderen het geloof proberen aan te praten, maar over het algemeen eisen moslims in NL alleen een geloofsruimte waar ze kunnen bidden en dat niet alles op een hoopje wordt gegooid. Je hebt gradaties in een religie. Extremisten zijn niet hetzelfde als gematigden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals jullie moslims in Nl eisen te kunnen doen?
Toleranter dan X, X in dit geval being Kemalisme, ik zeg niet dat het Ottomaanse rijk boegbeeld was van tolerantie, verre van, kon op tig manieren beter, wel is het een belangrijk punt wmb om te constateren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je hemelt telkens alle "tolerantie" van het Ottomaanse Rijk op, net zoals een PVV'ers alle "tolerantie" van het christendom ophemelt (naastenliefde, zogenaamd niet gewelddadig, etc, etc).
Ik kies geen partij voor het christendom noch de islam.
Je bent het dus eens dat islam en tolerantie slecht samen gaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je hebt altijd mensen die anderen het geloof proberen aan te praten, maar over het algemeen eisen Moslims in NL alleen een geloofsruimte waar ze kunnen bidden en dat niet alles op een hoopje wordt gegooid. Je hebt gradaties in een religie. Extremisten zijn niet hetzelfde als gematigden.
Religieuzen zijn per definitie extremisten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je hebt altijd mensen die anderen het geloof proberen aan te praten, maar over het algemeen eisen soslims in NL alleen een geloofsruimte waar ze kunnen bidden en dat niet alles op een hoopje wordt gegooid. Je hebt gradaties in een religie. Extremisten zijn niet hetzelfde als gematigden.
3-voud begint ongesteld te worden, ga je nog antwoord op mijn vraag geven over de door jou aangehaalde claim over sperma?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Averroes geloofde in boze geesten toch?
Dank je. Dat is een kunstwerk, damn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:14 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[..]
Ipiales, colombia en de tweede normandie, frankrijk
Het is idd jammer dat religie nu meer aandacht krijgt. Binnenshuis mogen mensen geloven wat zij willen, daarbuiten zie ik uitvloeisels van religie liever niet. Voor het handhaven van de regeltjes hebben wij de wet, daar hebben we niet de normen en waarden van de bijbel, koran, tora of welk boek dan ook voor nodig.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is het ook niet.
Onze voorheen aanwezige religie verliest terrein. Zelfs kerken worden omgedoopt to bedrijfspanden.
Maar nu importeren we een paar schreeuwerts, die op hun beurt hele stambomen binnenhalen, en we moeten ineens opnieuw beginnen met een geloofje genaamd islam.
Nergens voor nodig. Dat is vooruitgang omzetten in achteruitgang.
Nee, dat zijn ze niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Religieuzen zijn per definitie extremisten.
Extremistisch standpunt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zelfs hier begin ik je kwijt te raken. /nohommoquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
simpel. Geloof in iets wat niet bestaat is behoorlijk extreem.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zelfs hier begin ik je kwijt te raken. /nohommo
Wat is deze?
Daarme heb je ook Einstein en Dawkins weggezet als extreem.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
simpel. Geloof in iets wat niet bestaat is behoorlijk extreem.
Nee, dat is gewoon dom.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
simpel. Geloof in iets wat niet bestaat is behoorlijk extreem.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dank je. Dat is een kunstwerk, damn.
Je bedoelt dat soennieten vrij in hun geloof zijn. Sji'ieten en niet-moslims zijn niet vrij in hun geloof. Als Nederland protestanten voorrechten zou geven en katholieken en niet-christenen niet, dan zou iedereen hier discriminatie roepen. En terecht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee. Maar jij moet het van het herhalen hebben dus doe je ding. armoedige.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarme heb je ook Einstein en Dawkins weggezet als extreem.
Bewust dom zijn is dan ook je eigen realiteit ondermijnen. Zelfde laken en pak.quote:
Jawel, lees eens iets over Dawkins en Einstein, zij filosoferen over de mogelijkheid / aannemelijkheid van honderden dingen die niet bewezen zijn, sterker nog, ze hebben zich er inhoudelijk in hun studies er sterk voor gemaakt, maar dat wist je natuurlijk niet?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee. Maar jij moet het van het herhalen hebben dus doe je ding. armoedige.
Filosoferen is iets anders dan de waarheid claimen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, lees eens iets over Dawkins en Einstein, zij filosoferen over de mogelijkheid / aannemelijkheid van honderden dingen die niet bewezen zijn, sterker nog, ze hebben zich er inhoudelijk in hun studies er sterk voor gemaakt, maar dat wist je natuurlijk niet?
Prachtig. Dit soort gebouwen dienen gewoon op handen gedragen te worden. Niet per se om het geloof, maar vanwege de culturele waarde.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:20 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wat oosters
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*zucht*quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, lees eens iets over Dawkins en Einstein, zij filosoferen over de mogelijkheid / aannemelijkheid van honderden dingen die niet bewezen zijn, sterker nog, ze hebben zich er inhoudelijk in hun studies er sterk voor gemaakt, maar dat wist je natuurlijk niet?
Een belangrijk punt om te constanteren? Net zo belangrijk om Pieter Jan Coenszoon te bagatelliseren, omdat die andere massamoordenaar (Hitler) nog net even wat intoleranter was?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toleranter dan X, X in dit geval being Kemalisme, ik zeg niet dat het Ottomaanse rijk boegbeeld was van tolerantie, verre van, kon op tig manieren beter, wel is het een belangrijk punt wmb om te constateren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |