Oh ja, wat dan? Omschrijf "dat heel erg Nederlands" eens?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het christendom komt oorspronkelijk uit Israel maar is wel degelijk geëvolueerd tot iets dat heel erg Nederlands is.
Ik ben het niet eens met jou. Klaar.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je vindt mij persoonlijk een eikel, maar dat wil niet zeggen dat ik ongelijk heb.
En je bent te kinderachtig dat toe te geven.
Zo een heb ik een keer op het strand gebouwd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:49 schreef Jellereppe het volgende:
Kerk in Algiers, Algerije.
[ afbeelding ]
Hoe het met die Germanen zit moet je niet aan mij vragen, beetje te lang geleden om dat serieus mee te laten spelen. Maar ik ben zelf christelijk opgevoed en kan je zeggen dat zo'n kerkelijk gebeuren een oer-Hollands kneuterig gebeuren is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh ja, wat dan? Omschrijf "dat heel erg Nederlands" eens?
Naar mijn weten hebben die christenen Nederlandse tempels van Germaanse godsdiensten gesloopt, autochtonen onder dwang tot het christendom bekeerd, etc etc.
Dan zijn de moslims hier nog heel lief. Deze slopen naar mijn weten geen kerken in Nederland of bekeren met geweld autochtonen tot het christendom.
Ach ja gebouwd tijdens de Franse overheersingquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:44 schreef Jellereppe het volgende:
La basilique Saint-augustin, Algerije. Prachtig dit soort kerken, synagogen en moskeeën. Ik post zo en dan wat foto's als jullie het niet erg vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Feitelijk heb je ongelijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met jou. Klaar.
Ja, dus? Het staat er nog.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach ja gebouwd tijdens de Franse overheersing
Je wilt perse zou oud mogelijke tradities? Blaas dan de aarde op. Big bang traditie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:52 schreef Nielsch het volgende:
We moeten ook gewoon weer Yule gaan vieren en niet meer Kerst. Dan gaan we pas echt terug naar de oude tradities.
Je herhaalt constant. Vernieuwend zijn svp.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Feitelijk heb je ongelijk.
Maar ja, gelovigen hebben schijf aan feiten
Extreem dom volk.
In het huidige Kerstfeest zitten al wat elementen uit Yule, zoals de terugkeer van het licht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:52 schreef Nielsch het volgende:
We moeten ook gewoon weer Yule gaan vieren en niet meer Kerst. Dan gaan we pas echt terug naar de oude tradities.
Ja, en die mensen die jouw kerkje hebben gesticht hebben een poosje daarvoor wel Germanen uitgeroeid die hier eerder waren en een andere godsdienst hadden. Daarbij hebben ze hun feesten overgenomen en gezegd: "Iedereen die nu godverdegodver geen Christen wordt krijgt een nekschot!"quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoe het met die Germanen zit moet je niet aan mij vragen, beetje te lang geleden om dat serieus mee te laten spelen. Maar ik ben zelf christelijk opgevoed en kan je zeggen dat zo'n kerkelijk gebeuren een oer-Hollands kneuterig gebeuren is.
Klopt. Fransen hebben daar nog veel meer kerken gebouwd. Prachtwerken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach ja gebouwd tijdens de Franse overheersing
Ze hebben daar geen vaklui om het weer op te bouwen. Enige wat ze kunnen is de hele dag blèren en vijanden zoeken.quote:
Einstein claimde niet te weten hoe alles werkte maar vond de religies der aarde lachwekkend.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:49 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nitpick: Einstein was "ietsist". Maar hij vond idd het Judeo/Christelijke concept van god belachelijk.
Ja, ook alleen maar om de Germanen van destijds iets makkelijker te laten wennen aan het Christendom. Then again, ze moesten wel anders gingen ze op de brandstapel.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
In het huidige Kerstfeest zitten al wat elementen uit Yule, zoals de terugkeer van het licht.
Dit soort discussies heeft geen enkele zin. Gelovige mensen staan niet open voor andere zienswijzen, gewoon omdat zij WILLEN geloven en niemand pakt ze dat af. Heb zelf geleerd van ervaringen uit het verleden en vermijd het onderwerp meestal.. komen alleen maar emoties van en het leidt nergens toequote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Feitelijk heb je ongelijk.
Maar ja, gelovigen hebben schijt aan feiten
Extreem dom volk.
En dat is dus geen item der islamitische religieuse tolerantie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Fransen hebben daar nog veel meer kerken gebouwd. Prachtwerken.
Juist wel. Sinds hier in het westen mensen wat meer hun bek los durfden te trekken kreeg kritiek op religie de ruimte. Zie hoe het hedendaags ingekakt is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit soort discussies heeft geen enkele zin. Gelovige mensen staan niet open voor andere zienswijzen, gewoon omdat zij WILLEN geloven en niemand pakt ze dat af. Heb zelf geleerd van ervaringen uit het verleden en vermijd het onderwerp meestal.. komen alleen maar emoties van en het leidt nergens toe
En nu Saoedi-Arabie nog, de voorloper van de regio daar waar het allemaal is ontstaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:44 schreef Jellereppe het volgende:
La basilique Saint-augustin, Algerije. Prachtig dit soort kerken, synagogen en moskeeën. Ik post zo en dan wat foto's als jullie het niet erg vinden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, want jij werkt zo hard?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze hebben daar geen vaklui om het weer op te bouwen. Enige wat ze kunnen is de hele dag blèren en vijanden zoeken.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:57 schreef Jellereppe het volgende:
St Philip the Apostle Orthodox Church Sharjah, Verenigde Arabische Emiraten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En nu Saoedi-Arabie nog, de voorloper van de regio daar waar het allemaal is ontstaan.
Oh, jawel. In Marokko en Algerije heb je alle vrijheid om je religie aan te hangen. Alleen Hindoestanen moeten bijvoorbeeld wel toestemming vragen voor het verbranden van lichamen, aangezien moslims mensen normaal begraven. Maar anders, wordt daar over het algemeen totaal niet moeilijk over gedaan. In Tunesië wordt dat cultureel erfgoed zelfs bewaakt door soldaten van de regering.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En dat is dus geen item der islamitische religieuse tolerantie.
Iedereen weet dat je beter hier kan zitten als religieuze minderheid als daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |