Defrenne procedeerde tegen Defrenne ja?quote:
Als jurist dien je nou eenmaal secuur te zijn.quote:
Beter zet je een lekker wijf in de OPquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:48 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb tenminste vrouwe justitia weer in ere hersteld met een mooie uitlijning
Was maar een grapje hoorquote:
Overigens is dat gewoon mogelijk. In het geval van familie. Zie je ook weleens voorbij komen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Defrenne procedeerde tegen Defrenne ja?
We zitten hier wel in het rechtentopic he?!quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Beter zet je een lekker wijf in de OP
Ik sprak dan ook enkel over deze zaak.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Overigens is dat gewoon mogelijk. In het geval van familie. Zie je ook weleens voorbij komen.
Alsof hier ooit over rechten wordt gesproken. Rechtenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
We zitten hier wel in het rechtentopic he?!
WAT?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
We zitten hier wel in het rechtentopic he?!
quote:
Condictio furtiva en revindicatie nooit tegelijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Was maar een grapje hoor![]()
Maar nu je er toch bent, je kan toch naast de actio furti toch ook nog revindicatie instellen en als dat niet mogelijk is condictio furtiva? Furti was toch alleen poenaal
Ja precies, maar als je niet kan revindiceren (goed is vervreemd en je weet niet waar het zich bevindt) wat je normaal gesproken zou willen kan je dus die furtiva instellen. Maar kan het ook al meteen? (ipv revindicatie)quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:56 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Condictio furtiva en revindicatie nooit tegelijk.
Volgens mij stel je de condictio furtiva in als het goed niet meer te revindiceren valt (bijvoorbeeld te niet gegaan) je krijgt dan de waarde van de zaak vergoed plus een boete voor de dief.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja precies, maar als je niet kan revindiceren (goed is vervreemd en je weet niet waar het zich bevindt) wat je normaal gesproken zou willen kan je dus die furtiva instellen. Maar kan het ook al meteen? (ipv revindicatie)
Je hebt inderdaad drie acties tot je beschikking bij diefstal ja.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Was maar een grapje hoor![]()
Maar nu je er toch bent, je kan toch naast de actio furti toch ook nog revindicatie instellen en als dat niet mogelijk is condictio furtiva? Furti was toch alleen poenaal
Feli!quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:59 schreef Giku het volgende:
Ik ben bang voor het tentamen van morgenBurgerlijk 3
Heb wel Handels B gehaald, jeuj!
Ja ik heb 'm net beantwoord.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:55 schreef Ties02 het volgende:
Actajohn had je m'n vraag nou gelezen?
Dat is de actio furti maar die moet je nog wel apart instellen tochquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:01 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Volgens mij stel je de condictio furtiva in als het goed niet meer te revindiceren valt (bijvoorbeeld te niet gegaan) je krijgt dan de waarde van de zaak vergoed plus een boete voor de dief.
De condictio ex causa furtiva stel je in als het goed niet meer bestaat dan wel niet meer bij de dief is (als in reeds vervreemd).quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is de actio furti maar die moet je nog wel apart instellen toch
maar voor de rest klopt het idd
Volgens mij is de condictio furtiva in wezen een combinatie van een niet haalbare revindicatie (dus vergoeding van de zaak) en een actio furti.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is de actio furti maar die moet je nog wel apart instellen toch
maar voor de rest klopt het idd
Dat dekt de lading inderdaad.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:03 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Volgens mij is de condictio furtiva in wezen een combinatie van een niet haalbare revindicatie (dus vergoeding van de zaak) en een actio furti.
Oh volgens mij dus nietquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:03 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Volgens mij is de condictio furtiva in wezen een combinatie van een niet haalbare revindicatie (dus vergoeding van de zaak) en een actio furti.
Het verzorgen en verdedigen van een mooi stukje natuur kan geen kwaad. Ik vind die opleiding helemaal niet lachwekkend hoor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:56 schreef Yreal het volgende:
Jongens ik ga overstappen naar de studie bosbeheer in wageningen. Doei !
nee ik was bloedserieus ! Dag iedereenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:05 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het verzorgen en verdedigen van een mooi stukje natuur kan geen kwaad. Ik vind die opleiding helemaal niet lachwekkend hoor.
Het is volgens mij wel waar. De condictio ex causa furtiva gebruik je alleen als de rei vindicatio niet meer (kan) slagen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh volgens mij dus niet
actio furti: poenaal dus geen schadevergoeding, daar 2e actie voor nodig
Dit is wat ik op het werkcollege tehoren kreeg
Ja maar de boete zit er niet in besloten, daar heb je een aparte actie voor (volgens Gaius uit haat voor de dieven odio furum)quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is volgens mij wel waar. De condictio ex causa furtiva gebruik je alleen als de rei vindicatio niet meer (kan) slagen.
Vertelquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:08 schreef Paxcon het volgende:
Mensen, ik heb het kluwer/sdu probleem opgelost
quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:08 schreef Paxcon het volgende:
Die aparte actie is de actio furti. Maar die samenloop heb je dus alleen als de rei vindicatio niet werkt. Want anders combineer je toch gewoon de actio furti met de rei vindicatio?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja maar de boete zit er niet in besloten, daar heb je een aparte actie voor (volgens Gaius uit haat voor de dieven odio furum)
quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:10 schreef Ties02 het volgende:
Hee pax dat is niet de bedoeling he grapjas!
En bruce en akta ik raak helemaal in de war door jullie
Ja preciesquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:12 schreef Actaeon het volgende:
Want de actio furti concurreert cumulatief met de rei vindicatio en de condictio ex causa furtiva. Terwijl de rei vindicatio en de condictio ex causa furtiva electief concurreren ten opzichte van elkaar.
Nouja het is inderdaad niet heel zuiver. Je krijgt dan meteen een schadevergoeding omdat je de zaak toch niet meer kan krijgen. De condictio is reipersecutoir en de actio furti poenaal.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:13 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar jullie zeiden net dat de condictio furtiva genoeg was, dat het een combinatie van, was en dat klopt toch niet?:
[..]
[..]
Ja precies![]()
In die bewoordingen zal ik het wel niet opslaan maar ik onthoudt wel gewoon dat de actio furti altijd kan en dat de condictio furtiva en de revindicatie niet kunnen cumulerenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als je die twee zinnen onthoudt kan het nooit meer misgaan.
Wanneer mag je op?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:15 schreef Valid het volgende:
[..]
Pfoe, jij bent al behoorlijk veel verder met rechtsgeschiedenis dan ik.
Alleen verbintenissenrecht hoor, goederenrecht en erfrecht ga ik nog mee bezigquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:15 schreef Valid het volgende:
[..]
Pfoe, jij bent al behoorlijk veel verder met rechtsgeschiedenis dan ik.
Volgende week donderdagavond, dus ik heb nog wel even gelukkig. Ik ben voorlopig nog bezig met het deel over goederenrecht.quote:
iew....quote:
Ja die hebben ze er sindskort zeker opgezetquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:18 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
iew....
De vraag over Rize K. staat trouwens letterlijk in de oefenvragen die op nestor staan.
Dat is een soort van restcategorie ja.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
In die bewoordingen zal ik het wel niet opslaan maar ik onthoudt wel gewoon dat de actio furti altijd kan en dat de condictio furtiva en de revindicatie niet kunnen cumuleren
Trouwens: condictio sine causa, wat valt daar allemaal onder? Of is dat gewoon een restcategorie
Heb je nog (goede) uitwerkingen van de werkgroepen? Of 'algemene' opmerkingen meegekregen over hoe je zo'n casus moet oplossen (qua opbouw, uitgebreidheid etc.)?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Alleen verbintenissenrecht hoor, goederenrecht en erfrecht ga ik nog mee bezig
maar vind het wel leuke stof
Ooooh tijd zat nog.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Volgende week donderdagavond, dus ik heb nog wel even gelukkig. Ik ben voorlopig nog bezig met het deel over goederenrecht.
Nee we hebben geen opbouw geleerd, alleen steeds die casus besproken maar dat ging nogal eens op de hak op de tak. Je moet gewoon snel kunen herkennen waar zo'n vraag op zietquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:19 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb je nog (goede) uitwerkingen van de werkgroepen? Of 'algemene' opmerkingen meegekregen over hoe je zo'n casus moet oplossen (qua opbouw, uitgebreidheid etc.)?
goederenrecht is toch tijdens de HC's behandeld? Hoe leer je dat dan? Via het boek?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Volgende week donderdagavond, dus ik heb nog wel even gelukkig. Ik ben voorlopig nog bezig met het deel over goederenrecht.
Ik merk wel dat het wat meer vorm krijgt nu ik op weg ben, al worstel ik nog steeds met de vraag wat de eindbestemming van dit vak is. Hoe/wat moet je nou weten, etc.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ooooh tijd zat nog.
En dat is ōok leuk.
De eindbestemming is dat de faculteit rechtsgeleerdheid 6 punten in het 2e jaars curriculum heeft opgevuld.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:21 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik merk wel dat het wat meer vorm krijgt nu ik op weg ben, al worstel ik nog steeds met de vraag wat de eindbestemming van dit vak is. Hoe/wat moet je nou weten, etc.
De eindbestemming is uiteraard dat je enige inzichten in het prachtige vakgebied van het Romeins privaatrecht krijgt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:21 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik merk wel dat het wat meer vorm krijgt nu ik op weg ben, al worstel ik nog steeds met de vraag wat de eindbestemming van dit vak is. Hoe/wat moet je nou weten, etc.
Ik kijk eerst steeds een paar hoorcollege's (stuk of twee) en vervolgens lees ik het boek tot ik weer bij een onderwerp kom dat nog niet langs is gekomen bij de college's. Het is wat lastig plannen aangezien er helemaal geen planning/opzet per college is (ik heb het idee dat hij gewoon begint met praten en stopt als de tijd op is), maar hij volgt wel aardig de volgorde van het boek. Als ik dat allemaal gehad heb ga ik de adagia van goederenrecht leren en dan verder met verbintenissenrecht. Ik hoop zondag het boek uit te hebben + alle HC's gezien te hebben, zodat ik maandag met het werkboek kan beginnen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee we hebben geen opbouw geleerd, alleen steeds die casus besproken maar dat ging nogal eens op de hak op de tak. Je moet gewoon snel kunen herkennen waar zo'n vraag op ziet
[..]
goederenrecht is toch tijdens de HC's behandeld? Hoe leer je dat dan? Via het boek?
Eigenlijk zouden ze er gewoon veel meer EC aan moeten besteden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:22 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
De eindbestemming is dat de faculteit rechtsgeleerdheid 6 punten in het 2e jaars curriculum heeft opgevuld.
Precies, dat is ook mijn idee. Zoals al die vormen van originaire wijze van eigendomsverkrijging. Die komen in het boek allemaal ongeveer 1/2 pagina langs, met een of ander citaat erbij. Dat voegt wat mij betreft echt niets toe, vooral omdat het meestal niet eens gepresenteerd wordt als achtergrond van het geldende recht, maar gewoon ad hoc wat voorbeeldjes uit het Romeinse recht worden genoemd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:22 schreef Ties02 het volgende:
De eindbestemming is dat je van alles een heel klein beetje te weten komt maar eigenlijk niks opsteekt
Ze willen de aanwas van studenten beperken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze er gewoon veel meer EC aan moeten besteden.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:26 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ze willen de aanwas van studenten beperken.
Meer studiepunten aan rechtsgeschiedenis besteden zou inderdaad de sleutel kunnen zijn.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:26 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Meer studiepunten aan rechtsgeschiedenis besteden zou inderdaad de sleutel kunnen zijn.
Jij verdient echt de edit award 2013, nooit een post die je zelf in 1 keer goed vindt.quote:
Bestaat die award ook echt?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jij verdient echt de edit award 2013, nooit een post die je zelf in 1 keer goed vindt.![]()
Maar je hebt wel gelijk, structuur/duidelijkheid en oefenmateriaal ontbreekt
`quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jij verdient echt de edit award 2013, nooit een post die je zelf in 1 keer goed vindt.![]()
Maar je hebt wel gelijk, structuur/duidelijkheid en oefenmateriaal ontbreekt
Heel goed. Er mogen best weleens veel minder rechtenstudenten zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:26 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Het is dan ook een inleiding (neem ik maar even aan) en dan is daar allemaal geen ruimte voor. Ook niet om veel tijd te besteden aan dwarsverbanden met het geldende recht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Precies, dat is ook mijn idee. Zoals al die vormen van originaire wijze van eigendomsverkrijging. Die komen in het boek allemaal ongeveer 1/2 pagina langs, met een of ander citaat erbij. Dat voegt wat mij betreft echt niets toe, vooral omdat het meestal niet eens gepresenteerd wordt als achtergrond van het geldende recht, maar gewoon ad hoc wat voorbeeldjes uit het Romeinse recht worden genoemd.
Het wordt (ook op het HC) zo verbrokkeld gebracht dat het lijkt alsof het vooral een opsomming van voorbeeldjes en anekdotes ter kennisgeving is. Ik mis structuur en focus. Een fatsoenlijke studiehandleiding en planning per college zou daarbij al kunnen helpen.
/edit
Let me guess...Sideshow is ook genomineerd?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:33 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja er bestaat ook een award voor de Beste Novietenhoeder, en jij bent genomineerd!
Ja het was geen spannende verkiezing dit jaarquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Let me guess...Sideshow is ook genomineerd?
een eendenkooiquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:34 schreef Actaeon het volgende:
Wat is de prijs dan? Een gouden herdersstaf ofzo.
Op wie heb jij gestemd?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:35 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja het was geen spannende verkiezing dit jaar
Pax ! Jij blauwhelmige gigant ! Ik vind het nog mooie plaatjes ook zoquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:08 schreef Paxcon het volgende:
Dankjequote:Op donderdag 24 januari 2013 20:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Pax ! Jij blauwhelmige gigant ! Ik vind het nog mooie plaatjes ook zo
I'll take it anytime. Beter dan jezelf bezig houden met saai alledaags positiefrechtelijk gedoe.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:37 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Een vergulde limited edition prota met een handtekening van Lokin op de koop toe.
Verder een 'all expenses paid' bezoek aan de villa van die oude berggeit met gratis excursie naar de befaamde deur.
Heb je die weleens eerder gehad?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Roti magnetronmaaltijd hier.
O, en hallon mensen.
truequote:Op donderdag 24 januari 2013 20:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
I'll take it anytime. Beter dan jezelf bezig houden met saai alledaags positiefrechtelijk gedoe.
Hey Maharbal, weinig in de buurt de laatste tijd, is het niet?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Roti magnetronmaaltijd hier.
O, en hallon mensen.
Ja, best te kanenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heb je die weleens eerder gehad?
Er zijn inderdaad dagen dat ik echt helemaal niet op fok kan kijken. Vandaag was er weer 1.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hey Maharbal, weinig in de buurt de laatste tijd, is het niet?
Ja, klootzakkenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:42 schreef Ties02 het volgende:
Ah het is weer de grote Yreal negeer dag
Mijn eetlust kun je niet bederven, mij boeit het allemaal niet. En ja, 'echte' roti is veel beter (vriend van mij is Surinaams), maar ik ben net thuis, ik ben moe, ik heb honger, ik zag dit en ik ga eten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Serieus?Die van AH? Want in that case
![]()
![]()
zeg ik maar even niks om je eetlust niet te bederven.
Precies. Dat zoeken ze binnen wel uit.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mijn eetlust kun je niet bederven, mij boeit het allemaal niet. En ja, 'echte' roti is veel beter (vriend van mij is Surinaams), maar ik ben net thuis, ik ben moe, ik heb honger, ik zag dit en ik ga eten.
Oh ik bedoelde niet eens in de zin dat 'echte' beter is dan deze. Ik bedoelde meer dat ik dat één van de mindere AH-maaltijden vind.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mijn eetlust kun je niet bederven, mij boeit het allemaal niet. En ja, 'echte' roti is veel beter (vriend van mij is Surinaams), maar ik ben net thuis, ik ben moe, ik heb honger, ik zag dit en ik ga eten.
Je uitleg was trouwens 'spot on'.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Precies. Dat zoeken ze binnen wel uit.
Ik wist niet dat jij zo verantwoordelijk was Ties. Zeker ook een product van je goede guidance hier in het topic voor de novieten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:50 schreef Ties02 het volgende:
Wie eet er anno 2013 nou nog magentronmaaltijden
Hey fijnquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:54 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Je uitleg was trouwens 'spot on'.
Ben er nu over aan het lezen.
Spot on. Het kwartje valt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:54 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Je uitleg was trouwens 'spot on'.
Ben er nu over aan het lezen.
Nou ik houd meer gewoon van lekker eten, en magnetonmaaltijden vallen daar niet onderquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij zo verantwoordelijk was Ties. Zeker ook een product van je goede guidance hier in het topic voor de novieten.
Je hebt helemaal gelijk. Ik kook ook graag iets fatsoenlijks en ik eet eigenlijk zelden fastfood.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou ik hoor meer gewoon van lekker eten, en magnetonmaaltijden vallen daar niet onder
Maar ik werk natuurlijk niet enzo zoals Haarbal dus als hij geen zin heeft iets te koken na een lange dag overbetaald krijgen dan mag dat
Fixed.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou ik houd meer gewoon van lekker eten, en magnetonmaaltijden vallen daar niet onder
Maar ik werk natuurlijk niet enzo zoals Haarbal dus als hij geen zin heeft iets te koken na een lange dag luie kutstudenten subsidieren dan mag dat
Jaa maar af en toe.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef Yreal het volgende:
Gewoon zelf koken, scheelt geld en is gezonder
Heey Yreal ben jij er ook.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef Yreal het volgende:
Gewoon zelf koken, scheelt geld en is gezonder
Ik begin er ook wel steeds meer de schoonheid van in te zien moet ik zeggen. Wel opvallend dat je (voor zover ik weet) nergens een master rechtsgeschiedenis kunt doen. Waarom eigenlijk niet...quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
I'll take it anytime. Beter dan jezelf bezig houden met saai alledaags positiefrechtelijk gedoe.
Omdat de beroepsopleiding voor werkloosheid al vol zit met mensen die Vrijetijdsmanagement en American studies hebben gedaan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik begin er ook wel steeds meer de schoonheid van in te zien moet ik zeggen. Wel opvallend dat je (voor zover ik weet) nergens een master rechtsgeschiedenis kunt doen. Waarom eigenlijk niet...
Nee dat kan nergens inderdaad. Wel jammer. Zou eigenlijk een keer opgezet moeten worden ergens. Het is sowieso tragisch dat steeds minder mensen er mee bezig zijn en het een minder essentieel deel van de opleiding is geworden in tegenstelling tot de rechtenstudie vroeger.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik begin er ook wel steeds meer de schoonheid van in te zien moet ik zeggen. Wel opvallend dat je (voor zover ik weet) nergens een master rechtsgeschiedenis kunt doen. Waarom eigenlijk niet...
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:27 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Weer een ziel verloren aan de donkere zijde.
Hoever ben je met dat procesrecht?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:35 schreef Valid het volgende:
[..]![]()
Dat valt mee hoor. Het is meer dat ik nog een week vol op dit vak duik en ik -nu ik SR2 heb laten vallen en hier zoveel tijd voor heb- eigenlijk alleen genoegen neem met een >8. Als ik een beetje een leuke week wil hebben kan ik maar beter de lol ervan in proberen te zien.
Op zich wel mee eens. Als er meer EC voor ingeruimd zou zijn dan (1) is het beter mogelijk om het serieus in de studie in te bedden en het een duidelijke functie te geven, zodat het puur inleidende karakter overstegen wordt en (2) zou het meer handen en voeten kunnen geven aan de academische en reflectieve kant van de studie. Een iets minder sterke nadruk op puur toepassing van het positieve recht zou de studie goed doen, al zou dat wellicht weer problemen opleveren voor de rechtsprakijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee dat kan nergens inderdaad. Wel jammer. Zou eigenlijk een keer opgezet moeten worden ergens. Het is sowieso tragisch dat steeds minder mensen er mee bezig zijn en het een minder essentieel deel van de opleiding is geworden in tegenstelling tot de rechtenstudie vroeger.
Heb het hoofdstuk (een paar weken geleden) gelezen en het hoorcollege gekeken. Heb het dus wel behandeld, maar nog niet ready for take-off zeg maar.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hoever ben je met dat procesrecht?
Er horen ook nogal wat adagia bij zag ik, als je dat goed kent en dan die procesovereenkomst die altijd terug komt ben je al wel een eindquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:40 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb het hoofdstuk (een paar weken geleden) gelezen en het hoorcollege gekeken. Heb het dus wel behandeld, maar nog niet ready for take-off zeg maar.
Helemaal eens. En dat laatste moet niet relevant zijn. De studie is nu al veel te praktisch gericht terwijl juist de academische en reflectieve kant van de studie ondergesneeuwd dreigt te worden. En het is ook goed, en mooi, om de ontwikkeling van het recht te bekijken en de diepe wortels van ons positieve recht te ontwaarden in rechtsstelsels uit (lang) vervlogen tijden. Daar kan je ook van leren. Geschiedenis als zodanig is immers het collectieve geheugen van de mensheid hetgeen rechtsgeschiedenis tot het collectieve geheugen van de specifieke beroepsgroep van juristen maakt. Iets wat mijns inziens te allen tijde gekoesterd moet worden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:39 schreef Valid het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens. Als er meer EC voor ingeruimd zou zijn dan (1) is het beter mogelijk om het serieus in de studie in te bedden en het een duidelijke functie te geven, zodat het puur inleidende karakter overstegen wordt en (2) zou het meer handen en voeten kunnen geven aan de academische en reflectieve kant van de studie. Een iets minder sterke nadruk op puur toepassing van het positieve recht zou de studie goed doen, al zou dat wellicht weer problemen opleveren voor de rechtsprakijk.
Mooi betoog. Ik deel je mening ook wel; ik zou alleen de metajuridische vakken wat later in de bachelor willen introduceren. Ten eerste schrikt het wat af, rechtsgeschiedenis, rechtssociologie en rechtsfilosofie (want die vakken zou ik ook graag meenemen) en ten tweede denk ik dat je geest wat moet rijpen om dergelijke vakken ten volle te kunnen apprecieren. Het helpt daarbij als in ieder geval enige positiefrechtelijke kennis aanwezig is om een en ander een context te geven.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Helemaal eens. En dat laatste moet niet relevant zijn. De studie is nu al veel te praktisch gericht terwijl kuist de academische en reflectieve kant van de studie ondergesneeuwd dreigt te worden. En het is ook goed, en mooi, om de ontwikkeling van het recht te bekijken en de diepe wortels van ons positieve recht te ontwaarden in rechtsstelsels uit (lang) vervlogen tijden. Daar kan je ook van leren. Geschiedenis als zodanig is immers het collectieve geheugen van de mensheid hetgeen rechtsgeschiedenis tot het collectieve geheugen van de specifieke beroepsgroep van juristen maakt. Iets wat mijns inziens te allen tijde gekoesterd moet worden.
Vooral dat laatste inderdaad.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mooi betoog. Ik deel je mening ook wel; ik zou alleen de metajuridische vakken wat later in de bachelor willen introduceren. Ten eerste schrikt het wat af, rechtsgeschiedenis, rechtssociologie en rechtsfilosofie (want die vakken zou ik ook graag meenemen) en ten tweede denk ik dat je geest wat moet rijpen om dergelijke vakken ten volle te kunnen apprecieren. Het helpt daarbij als in ieder geval enige positiefrechtelijke kennis aanwezig is om een en ander een context te geven.
Dat klopt, daarom was ik het ook met Valid eens mbt een master rechtsgeschiedenis. Een inleidend vak in de bachelor en vervolgens een master waarin je er dieper en uitegbreider op in gaat mede ondersteund door je reeds (uitgebreide) opgedane kennis van het positief recht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mooi betoog. Ik deel je mening ook wel; ik zou alleen de metajuridische vakken wat later in de bachelor willen introduceren. Ten eerste schrikt het wat af, rechtsgeschiedenis, rechtssociologie en rechtsfilosofie (want die vakken zou ik ook graag meenemen) en ten tweede denk ik dat je geest wat moet rijpen om dergelijke vakken ten volle te kunnen apprecieren. Het helpt daarbij als in ieder geval enige positiefrechtelijke kennis aanwezig is om een en ander een context te geven.
En wat zijn Maharbal en ik? Honden?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Deelden overigens maar mensen mijn mening
Ik kan rechtsgeschiedenis ook waarderen, zij het in mindere matequote:Op donderdag 24 januari 2013 21:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat klopt, daarom was ik het ook met Valid eens mbt een master rechtsgeschiedenis. Een inleidend vak in de bachelor en vervolgens een master waarin je er dieper en uitegbreider op in gaat mede ondersteund door je reeds (uitgebreide) opgedane kennis van het positief recht.
Deelden overigens maar mensen mijn mening
Jij bent in ieder geval geen dalmatiër want je bent spotlessquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En wat zijn Maharbal en ik? Honden?
Sorry! Ik was een woordje vergetenquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En wat zijn Maharbal en ik? Honden?
Tochquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:58 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik kan rechtsgeschiedenis ook waarderen, zij het in mindere mate
Oeh uitermate scherp. Die fake lach doet dan weer afbreuk aan je grap.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jij bent in ieder geval geen dalmatiër want je bent spotless
huehuehuehahe
Eens. Naar mijn idee heb je een goed begrip van de (rechts)geschiedenis nodig om zinnige dingen te zeggen over de actuele ontwikkeling van de rechtswetenschap, dus in die zin heeft het ook zeker niet. Helaas speelt de kritiek op de rechtenstudie (hij zou 'flinterdun' zijn volgens de Orde) vanuit de toga-wereld wel degelijk mee in het vormgeven van de studie. Daaruit blijkt maar weer dat de mensen die roepen dat het een verkapte beroepsopleiding is (wat mij betreft) gelijk hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Helemaal eens. En dat laatste moet niet relevant zijn. De studie is nu al veel te praktisch gericht terwijl juist de academische en reflectieve kant van de studie ondergesneeuwd dreigt te worden. En het is ook goed, en mooi, om de ontwikkeling van het recht te bekijken en de diepe wortels van ons positieve recht te ontwaarden in rechtsstelsels uit (lang) vervlogen tijden. Daar kan je ook van leren. Geschiedenis als zodanig is immers het collectieve geheugen van de mensheid hetgeen rechtsgeschiedenis tot het collectieve geheugen van de specifieke beroepsgroep van juristen maakt. Iets wat mijns inziens te allen tijde gekoesterd moet worden.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jij bent in ieder geval geen dalmatiër want je bent spotless
huehuehuehahe
Ik heb een key voor de gesloten beta van SimCityquote:
Gezeur van die beroepsorganisatiesquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:02 schreef Valid het volgende:
[..]
Eens. Naar mijn idee heb je een goed begrip van de (rechts)geschiedenis nodig om zinnige dingen te zeggen over de actuele ontwikkeling van de rechtswetenschap, dus in die zin heeft het ook zeker niet. Helaas speelt de kritiek op de rechtenstudie (hij zou 'flinterdun' zijn volgens de Orde) vanuit de toga-wereld wel degelijk mee in het vormgeven van de studie. Daaruit blijkt maar weer dat de mensen die roepen dat het een verkapte beroepsopleiding is (wat mij betreft) gelijk hebben.
Was gisternacht nog een lange discussie over met Tchock, lees maar terug voor de grapquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:07 schreef Giku het volgende:
Ik krijg mensen niet uitgelegd dat heksenjachten misschien toch niet de goede weg is (misdrijf van Eindhoven)
Dat is natuurlijk een andere uiterste. Hoe graag je het ook anders wil, uiteindelijk gaat het gros van die studenten wel fatsoenlijk moeten kunnen functioneren in een beroepsomgeving. Leuk dat je dan de Digesten uit je hoofd kunt citeren, maar daar hebben ook wij niets aan. Overigens geldt dit eigenlijk wel voor alle studies.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Gezeur van die beroepsorganisaties. Maar je hebt wel een punt. Universiteiten moeten zich eigenlijk ook gewoon niks van dergelijke geluiden aantrekken maar juist tegendraads beginnen met van rechtswetenschap weer een academische studie, een wetenschap, te maken.
Ja sjokko heeft overal wel mening over te verkondigen jaquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Was gisternacht nog een lange discussie over met Tchock, lees maar terug voor de grap
Irony says hi.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja sjokko heeft overal wel mening over te verkondigen ja
Overigens wel altijd min of meer beargumenteerd en voorzien van nuance.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat is er mis met een mening over iets hebbenquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Doe niet zo raar joh. Trek je burka nou maar weer aan en ga koken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:14 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een mening over iets hebben
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Doe niet zo raar joh. Trek je burka nou maar weer aan en ga koken.
Maar dat moet geen vrijbrief zijn om het hele wetenschappelijke karakter van de studie te grabbel te gooien. En die ontwikkeling is tragisch genoeg wel waarneembaar.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een andere uiterste. Hoe graag je het ook anders wil, uiteindelijk gaat het gros van die studenten wel fatsoenlijk moeten kunnen functioneren in een beroepsomgeving. Leuk dat je dan de Digesten uit je hoofd kunt citeren, maar daar hebben ook wij niets aan. Overigens geldt dit eigenlijk wel voor alle studies.
Gechargeerd, ofcourse.
Goede vraag. Nooit behoefte aan gehad eigenlijk. Ik zie de lacune uiteraard, en ik heb ook overwogen om hem op te vullen maar de Rain Man in mij zou me dan dwingen om ook een UI van Eternal Sunshine Of The Spotless Mind te nemen. Nah.quote:
Inderdaad, het OM heeft mijn standpunt ook nog eens extra duidelijk gemaakt vandaag.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Was gisternacht nog een lange discussie over met Tchock, lees maar terug voor de grap
Je leest m'n andere posts dan niet goed. Ik beaamde al dat er wellicht te weinig metajuridische vakken worden gedoceerd. Dat betekent niet dat je, zoals jij zei, maar de hele beroepspraktijk kunt gaan negeren.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar dat moet geen vrijbrief zijn om het hele wetenschappelijke karakter van de studie te grabbel te gooien. En die ontwikkeling is tragisch genoeg wel waarneembaar.
Wellicht was mijn post niet helemaal genuanceerd genoeg maar de kern was duidelijk en daar blijf ik achter staan.
Bruine suiker en kaneel er door. Dig in.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:16 schreef Paxcon het volgende:
Ik maakte van de week rijst en dat mislukte een beetjeNiet goed afgegoten ofzo waardoor het onderin helemaal ging plakken en één bal werd..
Link? heb geen nieuws gevolgd vandaagquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:19 schreef Keyos het volgende:
[..]
Inderdaad, het OM heeft mijn standpunt ook nog eens extra duidelijk gemaakt vandaag.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)handeling-eindhoven/quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Link? heb geen nieuws gevolgd vandaag
Oooh... het is een film?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goede vraag. Nooit behoefte aan gehad eigenlijk. Ik zie de lacune uiteraard, en ik heb ook overwogen om hem op te vullen maar de Rain Man in mij zou me dan dwingen om ook een UI van Eternal Sunshine Of The Spotless Mind te nemen. Nah.
Te veel gedoe...quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bruine suiker en kaneel er door. Dig in.
Het is een film inderdaad. Niet mijn all-time favourite of iets hoor. Het is de strijd om een nickname te kiezen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:23 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oooh... het is een film?Ik zal wel de enige zijn die dit niet wist
Ik kon ook niks bedenken... Toen dacht ik aan dat spelletje en toen heb ik de 'x' en de 'c' nog verkeerd om gedaan ookquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het is een film inderdaad. Niet mijn all-time favourite of iets hoor. Het is de strijd om een nickname te kiezen.
De strekking van mijn standpunt was dat ik er voor pleit dat universiteiten niet als een mak lam hun onderwijsprogramma aanpassen naar aanleiding van elke roep uit de rechtspraktijk en daarmee het karakter (en tevens ook de meerwaarde) van een wo rechtenstudie verloochenen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je leest m'n andere posts dan niet goed. Ik beaamde al dat er wellicht te weinig metajuridische vakken worden gedoceerd. Dat betekent niet dat je, zoals jij zei, maar de hele beroepspraktijk kunt gaan negeren.
Je weet dat ik, als praktijkman, erg allergisch ben voor argumenten als 'de strekking van mijn verhaal'. Zeg het dan gewoon.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De strekking van mijn standpunt was dat ik er voor pleit dat universiteiten niet als een mak lam hun onderwijsprogramma aanpassen naar aanleiding van elke roep uit de rechtspraktijk en daarmee het karakter (en tevens ook de meerwaarde) van een wo rechtenstudie verloochenen.
Tuurlijk hoef je de rechtspraktijk niet compleet te negeren (zoals ik hierboven ook al zei; wellicht was ik eerder iets te ongenuanceerd) maar de pure rechtspraktijk mag nooit het zwaartepunt van de studie worden. En daar dienen universiteiten voor te waken.
Nou ja precies. En dat moet dan je online identiteit reflecteren. En dat voor vele jaren.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik kon ook niks bedenken... Toen dacht ik aan dat spelletje en toen heb ik de 'x' en de 'c' nog verkeerd om gedaan ook
Dat weet ik. Do forgive me.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je weet dat ik, als praktijkman, erg allergisch ben voor argumenten als 'de strekking van mijn verhaal'. Zeg het dan gewoon.
Poeh ja... benieuwd hoeveel jaar ik nog op FOK blijf..quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nou ja precies. En dat moet dan je online identiteit reflecteren. En dat voor vele jaren.
Je kunt gewoon een nieuwe maken hoor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nou ja precies. En dat moet dan je online identiteit reflecteren. En dat voor vele jaren.
Dan ben je je zorgvuldig opgebouwde postcount kwijtquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kunt gewoon een nieuwe maken hoor.
Niet Heel Deftig alleen, non?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kunt gewoon een nieuwe maken hoor.
Dat is wel waarquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:30 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dan ben je je zorgvuldig opgebouwde postcount kwijt
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Niet Heel Deftig alleen, non?
I feel you. Ik denk ook altijd dat ik 'conservative' zou stemmen als ik in Engeland zou wonen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
K.U.T. Het hele menu omgegooid bij de OU. En inderdaad, ik kan niet tegen verandering
Vōlkomen acceptabel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Niet Heel Deftig alleen, non?
Toch ben ik het nog met het OM eensquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik vergeef het je. Ik ben ook gewoon verpest door de praktijk. Ik kan niet eens meer tellen hoe vaak ik naar m'n hoofd geslingerd heb gekregen dat bedoelingen de prullenbak in kunnen. Wil je iets zeggen, dan moet je het letterlijk zeggen.quote:
David Cameron zou in ieder geval mijn stem krijgen, wat een baas met zijn speech gisteren. Ik ben absoluut niet anti-Europa, ik ben wel voor het Europa zoals de Britten dat willen hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
I feel you. Ik denk ook altijd dat ik 'conservative' zou stemmen als ik in Engeland zou wonen.
Danku!quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik vergeef het je. Ik ben ook gewoon verpest door de praktijk. Ik kan niet eens meer tellen hoe vaak ik naar m'n hoofd geslingerd heb gekregen dat bedoelingen de prullenbak in kunnen. Wil je iets zeggen, dan moet je het letterlijk zeggen.
quote:e. Gebruiker verklaart bij het aanmaken van een profiel tenminste de leeftijd van zestien jaren te hebben bereikt, danwel toestemming te hebben van ouders of wettelijke voogd om op FOK! een profiel aan te maken.
quote:f. Het is niet toegestaan een extra account te registreren, noch hiermee te posten, wanneer een ander account van dezelfde persoon de toegang tot (een gedeelte van) FOK.nl is ontzegd. Indien gebruiker (gedeeltelijk) in strijd handelt met het in dit artikel bepaalde verbeurt gebruiker, zonder nadere waarschuwing of ingebrekestelling en zonder dat daartoe rechterlijke tussenkomt is vereist, een direct opeisbare boete van ¤ 50,- (zegge vijftig euro) per gebeurtenis, waarbij elke met deze kloon geplaatste posts of verzonden private messages of direct messages geldt als één gebeurtenis.
Is dat bijzonder? Wat moest je daarvoor dan om je in te tekenen? Een postduif sturen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Woohoo. OK. Vergeet alles wat ik heb gezegd over verandering.
We kunnen nu naast digitaal aanmelden voor tentamens ook digitaal AFmelden voor tentamens. Excuse me, while I kiss the sky
Dat kan hier al heel langquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Woohoo. OK. Vergeet alles wat ik heb gezegd over verandering.
We kunnen nu naast digitaal aanmelden voor tentamens ook digitaal AFmelden voor tentamens. Excuse me, while I kiss the sky
Je wordt er wel idioot nauwkeurig van. Aan de andere kant, je wordt er wel een typische jurist van en je gaat overal (nog meer) erg juridische antwoorden op geven. Cover your ass druipt overal vanaf.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Danku!
Ik kreeg dat laatst over een 'misschien' naar m'n hoofd geslingerd.
Het heeft z'n voordelen inderdaad.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je wordt er wel idioot nauwkeurig van. Aan de andere kant, je wordt er wel een typische jurist van en je gaat overal (nog meer) erg juridische antwoorden op geven. Cover your ass druipt overal vanaf.
Als ik niet iets met 100% zekerheid kan zeggen, dan zeg ik nooit 'will' of 'is', maar dan gebruik ik 'may', 'can' of 'should'. De verschillende woorden (is, will, may, should, more likely than not etc. geven ook daadwerkelijk gradaties aan uitgedrukt in percentages).
Maar je wordt er ook irritant vanquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het heeft z'n voordelen inderdaad.
Dat ookquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar je wordt er ook irritant van, althans voor je (normale) omgeving. Solution: geen juridische discussies aangaan.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het is een film inderdaad. Niet mijn all-time favourite of iets hoor. Het is de strijd om een nickname te kiezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:35 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is dat bijzonder? Wat moest je daarvoor dan om je in te tekenen? Een postduif sturen?
Ja wij dus niet. Aanmelden betekende deelnemen, of een tentamenkans verbruiken. Zo heb ik ooit mijn eerste tentamen drie maanden ver weg gezet om vervolgens een maand duimen te moeten draaien. Hoe stoer is dit:quote:
Er zijn zekere positieve kanten. Je gaat alleen merken dat heel veel van je antwoorden heel vaak zullen (gaan) beginnen met 'Hangt er vanaf'. Soms heb je helemaal geen zin om alle 'vanafs' te gaan beredeneren, uitleggen of uitschrijvenquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:40 schreef Keyos het volgende:
Ik zie juist de positieve kanten bij mijzelf sinds ik deze opleiding doe, ik ging voorheen altijd met gestrekt been discussies in zonder soms zeker te zijn van elk beetje informatie, nu probeer ik alles, maar dan ook alles te baseren op 100% waterdicht bewijs. Word je gelijk een stuk serieuzer genomen en leert je dingen soms te relativeren.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:40 schreef N0rah het volgende:
[..]Je plaatje doet het nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook waar. Ik ben wel vooruit gegaan sinds m'n 17equote:Op donderdag 24 januari 2013 22:40 schreef Keyos het volgende:
Ik zie juist de positieve kanten bij mijzelf sinds ik deze opleiding doe, ik ging voorheen altijd met gestrekt been discussies in zonder soms zeker te zijn van elk beetje informatie, nu probeer ik alles, maar dan ook alles te baseren op 100% waterdicht bewijs. Word je gelijk een stuk serieuzer genomen en leert je om dingen soms te relativeren.
Vindt ik ookquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:39 schreef Ties02 het volgende:
Valid lijkt me een uitstekende jurist aangezien hij zijn posts altijd edit totdat ze perfect zijn.
God, je had mij moeten zien tot m'n 20e. Vanaf daar ben ik een stuk relaxter geworden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook waar. Ik ben wel vooruit gegaan sinds m'n 17e
Vooral dat 'geen zin hebben' herken ikquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er zijn zekere positieve kanten. Je gaat alleen merken dat heel veel van je antwoorden heel vaak zullen (gaan) beginnen met 'Hangt er vanaf'. Soms heb je helemaal geen zin om alle 'vanafs' te gaan beredeneren, uitleggen of uitschrijven
Ik ging vaak bijna schreeuwend om m'n eigen gelijk discussies inquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
God, je had mij moeten zien tot m'n 20e. Vanaf daar ben ik een stuk relaxter geworden.
Ik zou ook eigenlijk mijn huidige Fok en Facebook account moeten deleten om opnieuw te beginnen, zal vast ergens in de afgelopen jaren wat dingen hebben gezegd die ik nu terug zou willen nemen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook waar. Ik ben wel vooruit gegaan sinds m'n 17e
Tof!quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:42 schreef Paxcon het volgende:
Zometeen maar even naar P&W. Een vriend van me zit in het publiek vanavond.
Who cares. Die tijden horen er ook bij.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:43 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik zou ook eigenlijk mijn huidige Fok en Facebook account moeten deleten om opnieuw te beginnen, zal vast ergens in de afgelopen jaren wat dingen hebben gezegd die ik nu terug zou willen nemen.
Oh op Facebook niet. Ik in ieder geval. En ik heb al een nieuwe Fokquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:43 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik zou ook eigenlijk mijn huidige Fok en Facebook account moeten deleten om opnieuw te beginnen, zal vast ergens in de afgelopen jaren wat dingen hebben gezegd die ik nu terug zou willen nemen.
Kon dat in het echte leven ook maarquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:43 schreef Keyos het volgende:
[..]
Bij ons op het hbo was er eentje die een bankier mailde met het adress Gangstertje_nogiets@hotmail.com.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:44 schreef N0rah het volgende:
[..]
Who cares. Die tijden horen er ook bij.
Enige wat ik altijd heb, hoe kan die roommate nou in het begin van de film die tafel uit het raam gooien?quote:
Dat heb ik nooit begrepen. Mensen die na de middelbare school nog dat soort adressen gebruikenquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bij ons op het hbo was er eentje die een bankier mailde met het adress Gangstertje_nogiets@hotmail.com.
Die werd even mooi afgezeken door betreffende damen voor een volle collegezaal en mocht daarna met een 3 naar huis
Maar verwijder in elk geval je hyves!quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:44 schreef N0rah het volgende:
[..]
Who cares. Die tijden horen er ook bij.
Oke oke Laphroaig eigenlijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat vervelend.
Hoe lang heb je nog?
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar verwijder in elk geval je hyves!
Wat heb jij op je kerfstok dan?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:45 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Kon dat in het echte leven ook maar
[ afbeelding ]
Ik zit nog op hyves voor de schakelbrommer community. Hoe weet ik anders welke tandwielen ik moet kopen? Daar vragen is makkelijker dan de tanden van die dingen gaan tellen en mijn ketting metenquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Have fun.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:48 schreef Keyos het volgende:
Dit is sowieso een maand voor films ; Lincoln, The Master en Zero Dark Thirty.
quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zullen we het daar maar bij laten? Details zijn niet nodig denk ik.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vind je nog wel lief hoor. Heb je over mijn aanbod nagedacht?
Ja maar ik heb mijn brommer helemaal niet hierquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vind je nog wel lief hoor. Heb je over mijn aanbod nagedacht?
Heb je geen schakelbrommercommunity binnen Fok!?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zit nog op hyves voor de schakelbrommer community. Hoe weet ik anders welke tandwielen ik moet kopen? Daar vragen is makkelijker dan de tanden van die dingen gaan tellen en mijn ketting meten
Dat is tot nu toe een clubje van 3 man.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Heb je geen schakelbrommercommunity binnen Fok!?
Ik heb hem nog niet verwijderd, heb daar zoveel foto's op. Is eigenlijk een soort van back-up systeem haha. Maar wel alles gesloten voor alles en iedereenquote:
Terug in je eendenkooi jij.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als dat geen afpaling wordt.
Ik zou het ook wel willen maar ik heb tegelijkertijd geen zin om alle accounts om te zeggen. Daarnaast gebruik ik al 10 jaar hetzelfde adres, vrij lastig om ineens een ander te nemen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:50 schreef Boterbartje het volgende:
Er was iemand die als email naar professor had gemaild met 'geilebeer_89@hotmail.com ofzo
Ik vind trouwens 'hotmail' een lelijk naam
en ik vind _ en - lelijk in mail. Daarom heb ik een nieuw mailadress enzo
Heb je hotmail dan? Die kan je omzetten naar eigen gewenste outlook.com adresquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:51 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik zou het ook wel willen maar ik heb tegelijkertijd geen zin om alle accounts om te zeggen. Daarnaast gebruik ik al 10 jaar hetzelfde adres, vrij lastig om ineens een ander te nemen.
Want jij hebt ook geilebeer in je adres?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:51 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik zou het ook wel willen maar ik heb tegelijkertijd geen zin om alle accounts om te zeggen. Daarnaast gebruik ik al 10 jaar hetzelfde adres, vrij lastig om ineens een ander te nemen.
Geilebeer in je huisadres, dat is pas ernstig.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Want jij hebt ook geilebeer in je adres?
Eendenkooien zijn tof.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Geilebeer in je huisadres, dat is pas ernstig.
Geilebeer 69.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg, heb account met mijn naam erin met een _ tussen de voor & achternaam. Het is alleen wel eens tijd om het iets professioneler op te zetten en om te zorgen voor een zuiver account (in de zin van de grote hoeveelheid spam).quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Want jij hebt ook geilebeer in je adres?
Ja ik woon op de Geilebeer nummer 10.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Waarmee?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik was sneller, en beffen bestaat echt
Ik dacht al.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:55 schreef Keyos het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg, heb account met mijn naam erin met een _ tussen de voor & achternaam. Het is alleen wel eens tijd om het iets professioneler op te zetten en om te zorgen voor een zuiver account (in de zin van de grote hoeveelheid spam).
Dan woon je vlakbij Maharbalquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja ik woon op de Geilebeer nummer 10.
You can think of one or two things.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Geen idee. Ik was de eerste die zo'n grapje postte.
Gebruik je maar een mailadres dan? Ik heb er drie.. een voor professionele gebruik, een voor privegebruik en een voor registraties en spam bij allerlei bedrijven en webshops e.d.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:51 schreef Keyos het volgende:
[..]
We barbecuen ook samen enzo in de zomer. Allebei hetzelfde teakhouten teunmeubel. Zelfde parasol.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dan woon je vlakbij Maharbal
Teun? Ben jij dat?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
We barbecuen ook samen enzo in de zomer. Allebei hetzelfde teakhouten teunmeubel.
BBQ... heerlijk :quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
We barbecuen ook samen enzo in de zomer. Allebei hetzelfde teakhouten teunmeubel.
Goede BBQ's welquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot ik de Weber weer aan kan zetten.
Er ligt sneeuw.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mag wel weer ja. Als er geen sneeuw ligt hoeft die kou van mij niet
Ik heb er twee (exclusief schoolmail en nieuwe mail) , één daarvan komt alleen maar spam en heeft een niet zo nette google naam dat ik in een opwelling had gekozen, ander komt er veel spam in en de rest van de belangrijke mails. Maar ik zie het wel, een keer een streep zetten onder oude accounts op sites , digitale media en mails kan wel eens goed zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:58 schreef N0rah het volgende:
[..]
Gebruik je maar een mailadres dan? Ik heb er drie.. een voor professionele gebruik, een voor privegebruik en een voor registraties en spam bij allerlei bedrijven en webshops e.d.
Waar komt dat notaris ineens vandaan?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:02 schreef Yreal het volgende:
Maharbal![]()
Notarissen![]()
Werken![]()
Machtsmisbruik
Voel je je aangesproken?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waar komt dat notaris ineens vandaan?
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:02 schreef Yreal het volgende:
Maharbal![]()
Notarissen![]()
Werken![]()
Machtsmisbruik
Nouwja, vanwaar dan je vraag?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoe kan ik me aangesproken voelen door 'notarissen'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |