abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122002871
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:54 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Je uitleg was trouwens 'spot on'.
Ben er nu over aan het lezen.
Spot on. Het kwartje valt. _O-
pi_122002921
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:56 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik wist niet dat jij zo verantwoordelijk was Ties. Zeker ook een product van je goede guidance hier in het topic voor de novieten.
Nou ik houd meer gewoon van lekker eten, en magnetonmaaltijden vallen daar niet onder

Maar ik werk natuurlijk niet enzo zoals Haarbal dus als hij geen zin heeft iets te koken na een lange dag overbetaald krijgen dan mag dat ^O^
pi_122003036
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:57 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nou ik hoor meer gewoon van lekker eten, en magnetonmaaltijden vallen daar niet onder

Maar ik werk natuurlijk niet enzo zoals Haarbal dus als hij geen zin heeft iets te koken na een lange dag overbetaald krijgen dan mag dat ^O^
Je hebt helemaal gelijk. Ik kook ook graag iets fatsoenlijks en ik eet eigenlijk zelden fastfood.

^O^
pi_122003244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:57 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nou ik houd meer gewoon van lekker eten, en magnetonmaaltijden vallen daar niet onder

Maar ik werk natuurlijk niet enzo zoals Haarbal dus als hij geen zin heeft iets te koken na een lange dag luie kutstudenten subsidieren dan mag dat ^O^
Fixed.
pi_122003313
Ik eet trouwens best vaak magnetronmaaltijden hoor. Zuurkool met rookworst. 5 minuten in magnetron en klaar. Zuurkool is fraai en om dat zelf te gaan koken (aardappels en al die onzin) en dan voor 1 persoon. Niet te doen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122003347
Gewoon zelf koken, scheelt geld en is gezonder :{w
pi_122003387
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef Yreal het volgende:
Jaa maar af en toe.
En toen de stamppotten ind e aanbieding waren; fucking 1,50 per maaltijd _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122003430
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef Yreal het volgende:
Heey Yreal ben jij er ook.
pi_122004656
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

I'll take it anytime. Beter dan jezelf bezig houden met saai alledaags positiefrechtelijk gedoe. :O
Ik begin er ook wel steeds meer de schoonheid van in te zien moet ik zeggen. Wel opvallend dat je (voor zover ik weet) nergens een master rechtsgeschiedenis kunt doen. Waarom eigenlijk niet... :s)
pi_122004746
Weer een ziel verloren aan de donkere zijde.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_122004903
quote:
3s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:26 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik begin er ook wel steeds meer de schoonheid van in te zien moet ik zeggen. Wel opvallend dat je (voor zover ik weet) nergens een master rechtsgeschiedenis kunt doen. Waarom eigenlijk niet... :s)
Omdat de beroepsopleiding voor werkloosheid al vol zit met mensen die Vrijetijdsmanagement en American studies hebben gedaan.
pi_122005042
quote:
3s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:26 schreef Valid het volgende:

[..]

Nee dat kan nergens inderdaad. Wel jammer. Zou eigenlijk een keer opgezet moeten worden ergens. Het is sowieso tragisch dat steeds minder mensen er mee bezig zijn en het een minder essentieel deel van de opleiding is geworden in tegenstelling tot de rechtenstudie vroeger.
pi_122005199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:27 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Weer een ziel verloren aan de donkere zijde.
:P

Dat valt mee hoor. Het is meer dat ik nog een week vol op dit vak duik en ik -nu ik SR2 heb laten vallen en hier zoveel tijd voor heb- eigenlijk alleen genoegen neem met een >8. Als ik een beetje een leuke week wil hebben kan ik maar beter de lol ervan in proberen te zien.
pi_122005331
quote:
3s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:35 schreef Valid het volgende:

[..]

:P

Dat valt mee hoor. Het is meer dat ik nog een week vol op dit vak duik en ik -nu ik SR2 heb laten vallen en hier zoveel tijd voor heb- eigenlijk alleen genoegen neem met een >8. Als ik een beetje een leuke week wil hebben kan ik maar beter de lol ervan in proberen te zien.
Hoever ben je met dat procesrecht?
pi_122005392
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nee dat kan nergens inderdaad. Wel jammer. Zou eigenlijk een keer opgezet moeten worden ergens. Het is sowieso tragisch dat steeds minder mensen er mee bezig zijn en het een minder essentieel deel van de opleiding is geworden in tegenstelling tot de rechtenstudie vroeger.
Op zich wel mee eens. Als er meer EC voor ingeruimd zou zijn dan (1) is het beter mogelijk om het serieus in de studie in te bedden en het een duidelijke functie te geven, zodat het puur inleidende karakter overstegen wordt en (2) zou het meer handen en voeten kunnen geven aan de academische en reflectieve kant van de studie. Een iets minder sterke nadruk op puur toepassing van het positieve recht zou de studie goed doen, al zou dat wellicht weer problemen opleveren voor de rechtsprakijk.
pi_122005440
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:38 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Hoever ben je met dat procesrecht?
Heb het hoofdstuk (een paar weken geleden) gelezen en het hoorcollege gekeken. Heb het dus wel behandeld, maar nog niet ready for take-off zeg maar.
pi_122005484
quote:
3s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:40 schreef Valid het volgende:

[..]

Heb het hoofdstuk (een paar weken geleden) gelezen en het hoorcollege gekeken. Heb het dus wel behandeld, maar nog niet ready for take-off zeg maar.
Er horen ook nogal wat adagia bij zag ik, als je dat goed kent en dan die procesovereenkomst die altijd terug komt ben je al wel een eind
pi_122005843
quote:
3s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:39 schreef Valid het volgende:

[..]

Op zich wel mee eens. Als er meer EC voor ingeruimd zou zijn dan (1) is het beter mogelijk om het serieus in de studie in te bedden en het een duidelijke functie te geven, zodat het puur inleidende karakter overstegen wordt en (2) zou het meer handen en voeten kunnen geven aan de academische en reflectieve kant van de studie. Een iets minder sterke nadruk op puur toepassing van het positieve recht zou de studie goed doen, al zou dat wellicht weer problemen opleveren voor de rechtsprakijk.
Helemaal eens. En dat laatste moet niet relevant zijn. De studie is nu al veel te praktisch gericht terwijl juist de academische en reflectieve kant van de studie ondergesneeuwd dreigt te worden. En het is ook goed, en mooi, om de ontwikkeling van het recht te bekijken en de diepe wortels van ons positieve recht te ontwaarden in rechtsstelsels uit (lang) vervlogen tijden. Daar kan je ook van leren. Geschiedenis als zodanig is immers het collectieve geheugen van de mensheid hetgeen rechtsgeschiedenis tot het collectieve geheugen van de specifieke beroepsgroep van juristen maakt. Iets wat mijns inziens te allen tijde gekoesterd moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Actaeon op 24-01-2013 21:55:26 ]
pi_122006024
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Helemaal eens. En dat laatste moet niet relevant zijn. De studie is nu al veel te praktisch gericht terwijl kuist de academische en reflectieve kant van de studie ondergesneeuwd dreigt te worden. En het is ook goed, en mooi, om de ontwikkeling van het recht te bekijken en de diepe wortels van ons positieve recht te ontwaarden in rechtsstelsels uit (lang) vervlogen tijden. Daar kan je ook van leren. Geschiedenis als zodanig is immers het collectieve geheugen van de mensheid hetgeen rechtsgeschiedenis tot het collectieve geheugen van de specifieke beroepsgroep van juristen maakt. Iets wat mijns inziens te allen tijde gekoesterd moet worden.
Mooi betoog. Ik deel je mening ook wel; ik zou alleen de metajuridische vakken wat later in de bachelor willen introduceren. Ten eerste schrikt het wat af, rechtsgeschiedenis, rechtssociologie en rechtsfilosofie (want die vakken zou ik ook graag meenemen) en ten tweede denk ik dat je geest wat moet rijpen om dergelijke vakken ten volle te kunnen apprecieren. Het helpt daarbij als in ieder geval enige positiefrechtelijke kennis aanwezig is om een en ander een context te geven.
pi_122006232
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Mooi betoog. Ik deel je mening ook wel; ik zou alleen de metajuridische vakken wat later in de bachelor willen introduceren. Ten eerste schrikt het wat af, rechtsgeschiedenis, rechtssociologie en rechtsfilosofie (want die vakken zou ik ook graag meenemen) en ten tweede denk ik dat je geest wat moet rijpen om dergelijke vakken ten volle te kunnen apprecieren. Het helpt daarbij als in ieder geval enige positiefrechtelijke kennis aanwezig is om een en ander een context te geven.
Vooral dat laatste inderdaad.

Ik vond overigens rechtsgeschiedenis een erg leuk vak toentertijd. Eigenlijk heb ik veels te weinig metajuridische vakken gehad tijdens mijn opleiding, denk ik. Alhoewel ik het in m'n eerste jaar waarschijnlijk geneuzel in de marge had gevonden. Het duurde ook een paar weken voordat ik rechtsgeschiedenis begon te waarderen.
pi_122006301
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom was ik het ook met Valid eens mbt een master rechtsgeschiedenis. Een inleidend vak in de bachelor en vervolgens een master waarin je er dieper en uitegbreider op in gaat mede ondersteund door je reeds (uitgebreide) opgedane kennis van het positief recht.

Deelden overigens maar meer mensen mijn mening :P
pi_122006445
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:54 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Deelden overigens maar mensen mijn mening :P
En wat zijn Maharbal en ik? Honden? :(
pi_122006493
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:54 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom was ik het ook met Valid eens mbt een master rechtsgeschiedenis. Een inleidend vak in de bachelor en vervolgens een master waarin je er dieper en uitegbreider op in gaat mede ondersteund door je reeds (uitgebreide) opgedane kennis van het positief recht.

Deelden overigens maar mensen mijn mening :P
Ik kan rechtsgeschiedenis ook waarderen, zij het in mindere mate :P
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_122006548
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Jij bent in ieder geval geen dalmatiër want je bent spotless

huehuehuehahe
pi_122006587
hey chickies waddup?!
pi_122006654
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Sorry! Ik was een woordje vergeten :@ uiteraard weten jullie dat ik niets minder dan de meeste hoogachting voor jullie zeer gewaardeerde heren heb.
pi_122006693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:58 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Ik kan rechtsgeschiedenis ook waarderen, zij het in mindere mate :P
Toch O+
pi_122006704
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:59 schreef Ties02 het volgende:

[..]

huehuehuehahe
Oeh uitermate scherp. Die fake lach doet dan weer afbreuk aan je grap.
pi_122006746
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Helemaal eens. En dat laatste moet niet relevant zijn. De studie is nu al veel te praktisch gericht terwijl juist de academische en reflectieve kant van de studie ondergesneeuwd dreigt te worden. En het is ook goed, en mooi, om de ontwikkeling van het recht te bekijken en de diepe wortels van ons positieve recht te ontwaarden in rechtsstelsels uit (lang) vervlogen tijden. Daar kan je ook van leren. Geschiedenis als zodanig is immers het collectieve geheugen van de mensheid hetgeen rechtsgeschiedenis tot het collectieve geheugen van de specifieke beroepsgroep van juristen maakt. Iets wat mijns inziens te allen tijde gekoesterd moet worden.
Eens. Naar mijn idee heb je een goed begrip van de (rechts)geschiedenis nodig om zinnige dingen te zeggen over de actuele ontwikkeling van de rechtswetenschap, dus in die zin heeft het ook zeker niet. Helaas speelt de kritiek op de rechtenstudie (hij zou 'flinterdun' zijn volgens de Orde) vanuit de toga-wereld wel degelijk mee in het vormgeven van de studie. Daaruit blijkt maar weer dat de mensen die roepen dat het een verkapte beroepsopleiding is (wat mij betreft) gelijk hebben.
pi_122006758
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:59 schreef Boterbartje het volgende:
hey chickies waddup?!
pi_122006789
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:59 schreef Ties02 het volgende:

[..]

huehuehuehahe
:')
pi_122006819
Ik ben zo blij he :D :D
pi_122006868
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:04 schreef Boterbartje het volgende:
Ik ben zo blij he :D :D
Nou meid vertel
pi_122006911
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:05 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nou meid vertel
Ik heb een key voor de gesloten beta van SimCity _O_
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:07:28 #152
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122006991
Ik krijg mensen niet uitgelegd dat heksenjachten misschien toch niet de goede weg is (misdrijf van Eindhoven)
graag verwijderen
pi_122007000
quote:
3s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:02 schreef Valid het volgende:

[..]

Eens. Naar mijn idee heb je een goed begrip van de (rechts)geschiedenis nodig om zinnige dingen te zeggen over de actuele ontwikkeling van de rechtswetenschap, dus in die zin heeft het ook zeker niet. Helaas speelt de kritiek op de rechtenstudie (hij zou 'flinterdun' zijn volgens de Orde) vanuit de toga-wereld wel degelijk mee in het vormgeven van de studie. Daaruit blijkt maar weer dat de mensen die roepen dat het een verkapte beroepsopleiding is (wat mij betreft) gelijk hebben.
Gezeur van die beroepsorganisaties :{ . Maar je hebt wel een punt. Universiteiten moeten zich eigenlijk ook gewoon niks van dergelijke geluiden aantrekken maar juist tegendraads beginnen met van rechtswetenschap weer een academische studie, een wetenschap, te maken.
pi_122007035
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:07 schreef Giku het volgende:
Ik krijg mensen niet uitgelegd dat heksenjachten misschien toch niet de goede weg is (misdrijf van Eindhoven)
Was gisternacht nog een lange discussie over met Tchock, lees maar terug voor de grap
pi_122007055
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:07 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Gezeur van die beroepsorganisaties :{ . Maar je hebt wel een punt. Universiteiten moeten zich eigenlijk ook gewoon niks van dergelijke geluiden aantrekken maar juist tegendraads beginnen met van rechtswetenschap weer een academische studie, een wetenschap, te maken.
Dat is natuurlijk een andere uiterste. Hoe graag je het ook anders wil, uiteindelijk gaat het gros van die studenten wel fatsoenlijk moeten kunnen functioneren in een beroepsomgeving. Leuk dat je dan de Digesten uit je hoofd kunt citeren, maar daar hebben ook wij niets aan. Overigens geldt dit eigenlijk wel voor alle studies.

Gechargeerd, ofcourse.
pi_122007064
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:08 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Was gisternacht nog een lange discussie over met Tchock, lees maar terug voor de grap
Ja sjokko heeft overal wel mening over te verkondigen ja :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')