Defrenne procedeerde tegen Defrenne ja?quote:
Als jurist dien je nou eenmaal secuur te zijn.quote:
Beter zet je een lekker wijf in de OPquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:48 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb tenminste vrouwe justitia weer in ere hersteld met een mooie uitlijning
Was maar een grapje hoorquote:
Overigens is dat gewoon mogelijk. In het geval van familie. Zie je ook weleens voorbij komen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Defrenne procedeerde tegen Defrenne ja?
We zitten hier wel in het rechtentopic he?!quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Beter zet je een lekker wijf in de OP
Ik sprak dan ook enkel over deze zaak.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Overigens is dat gewoon mogelijk. In het geval van familie. Zie je ook weleens voorbij komen.
Alsof hier ooit over rechten wordt gesproken. Rechtenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
We zitten hier wel in het rechtentopic he?!
WAT?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
We zitten hier wel in het rechtentopic he?!
quote:
Condictio furtiva en revindicatie nooit tegelijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Was maar een grapje hoor![]()
Maar nu je er toch bent, je kan toch naast de actio furti toch ook nog revindicatie instellen en als dat niet mogelijk is condictio furtiva? Furti was toch alleen poenaal
Ja precies, maar als je niet kan revindiceren (goed is vervreemd en je weet niet waar het zich bevindt) wat je normaal gesproken zou willen kan je dus die furtiva instellen. Maar kan het ook al meteen? (ipv revindicatie)quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:56 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Condictio furtiva en revindicatie nooit tegelijk.
Volgens mij stel je de condictio furtiva in als het goed niet meer te revindiceren valt (bijvoorbeeld te niet gegaan) je krijgt dan de waarde van de zaak vergoed plus een boete voor de dief.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja precies, maar als je niet kan revindiceren (goed is vervreemd en je weet niet waar het zich bevindt) wat je normaal gesproken zou willen kan je dus die furtiva instellen. Maar kan het ook al meteen? (ipv revindicatie)
Je hebt inderdaad drie acties tot je beschikking bij diefstal ja.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Was maar een grapje hoor![]()
Maar nu je er toch bent, je kan toch naast de actio furti toch ook nog revindicatie instellen en als dat niet mogelijk is condictio furtiva? Furti was toch alleen poenaal
Feli!quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:59 schreef Giku het volgende:
Ik ben bang voor het tentamen van morgenBurgerlijk 3
Heb wel Handels B gehaald, jeuj!
Ja ik heb 'm net beantwoord.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:55 schreef Ties02 het volgende:
Actajohn had je m'n vraag nou gelezen?
Dat is de actio furti maar die moet je nog wel apart instellen tochquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:01 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Volgens mij stel je de condictio furtiva in als het goed niet meer te revindiceren valt (bijvoorbeeld te niet gegaan) je krijgt dan de waarde van de zaak vergoed plus een boete voor de dief.
De condictio ex causa furtiva stel je in als het goed niet meer bestaat dan wel niet meer bij de dief is (als in reeds vervreemd).quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is de actio furti maar die moet je nog wel apart instellen toch
maar voor de rest klopt het idd
Volgens mij is de condictio furtiva in wezen een combinatie van een niet haalbare revindicatie (dus vergoeding van de zaak) en een actio furti.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat is de actio furti maar die moet je nog wel apart instellen toch
maar voor de rest klopt het idd
Dat dekt de lading inderdaad.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:03 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Volgens mij is de condictio furtiva in wezen een combinatie van een niet haalbare revindicatie (dus vergoeding van de zaak) en een actio furti.
Oh volgens mij dus nietquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:03 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Volgens mij is de condictio furtiva in wezen een combinatie van een niet haalbare revindicatie (dus vergoeding van de zaak) en een actio furti.
Het verzorgen en verdedigen van een mooi stukje natuur kan geen kwaad. Ik vind die opleiding helemaal niet lachwekkend hoor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:56 schreef Yreal het volgende:
Jongens ik ga overstappen naar de studie bosbeheer in wageningen. Doei !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |