SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
MarinaJozinas eraderhoesje
De prachtige deken van Bijou
Toverheks's sjaal/poncho
De Muts van Trui:
[ Bericht 5% gewijzigd door Mirjam op 23-01-2013 23:52:56 ]
hoeveel bollen zitten er in die deken?quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:56 schreef Bijou het volgende:
[..]
Thanks
Het is een zelf uitgeplozen patroon wat ik mooiste zigzag vind qua grootte bij een grote deken. Deze is met 10 stokjes tussen iedere onderste en bovenste punt zeg maar. En dan 8 rijen per kleur.
vind je het erg om voor mij uit te tikken hoe je het gedaan hebt?quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:12 schreef Bijou het volgende:
In de op
Er zitten iets minder dan 12 bollen van 100 gr in.
En ik hoef idd maar een paar keer van kleur te switchen, bijna alle kleurvlakken zijn van 1 bol.
Hij is 1.50 x 1.65m
En ik heb nog wel geslapen in die 2,5 week hoor hihi
+1quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
vind je het erg om voor mij uit te tikken hoe je het gedaan hebt?
ik vind hem echt zoooo tof
quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:52 schreef trui het volgende:
mooie op, mirjam. al is het natuurlijk wel een gemiste kans op 'de muts van trui' inde op.(geintje!!!)
oh echt super, dank je wel!quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:06 schreef Bijou het volgende:
Het patroon zo even op Fok! slingeren doe ik inderdaad liever niet, maar Mirjam en Dottey kunnen een PM verwachten
Gaan we vast wel uitkomen, ik vind het al heel tof dat je het doet. Ik wil er nú al 1 maken voor op mijn bank, wat een heerlijke vrolijkheidquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:09 schreef Bijou het volgende:
Ik heb alleen nog nooit een patroon geschreven dus verwacht geen uit een boekje taal
wat lief!!!quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:06 schreef Bijou het volgende:
Het patroon zo even op Fok! slingeren doe ik inderdaad liever niet, maar Mirjam en Dottey kunnen een PM verwachten
ik ben sowieso allang blij dat je er geen picasso tekening van hebt gemaaktquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:09 schreef Bijou het volgende:
Ik heb alleen nog nooit een patroon geschreven dus verwacht geen uit een boekje taal
Zoooo jaloersquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:06 schreef Bijou het volgende:
Geeft niks hoor, dank je!quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:33 schreef trui het volgende:
ohjee, ben echt niet zo helder vandaag (migraine). sorry zouzomaarkunnen, het compliment was dus voor jou bedoeld!
Blijf m mooi vindenquote:Op donderdag 24 januari 2013 13:57 schreef Toverheks het volgende:
Yogalove beterschap.
Hier een rode was opdracht voor vriendin, ondertussen ken ik het patroon wel uit me hoofd.![]()
[ afbeelding ]
Dus als ik 1-2 avonden per week haak, moet het in 2 maanden wel lukken?quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:57 schreef blabbel6 het volgende:
B.ertha, ik doe er een week of 2-3 over en dan haast ik me niet. ik ben met meer dingen tegelijk bezig en ik heb geen hoog haaktempo.
ALPINE OMSLAGDOEK -quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:01 schreef B.ertha het volgende:
Deze is het toch?
http://www.ravelry.com/patterns/library/sidewalk-shawl
Dan vind ik deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/alpine-shawl-dk234quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:04 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ALPINE OMSLAGDOEK -
Door Cristina Mershon
Raveley, of kan ook een andere wezen nu ga ik twijFelenheb de link van iemand van hier, maar jou link is dezelfde volgens mij
ja dat is hemquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:08 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dan vind ik deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/alpine-shawl-dk234
Bij mij, ik heb het in blauw en witquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:19 schreef Puala het volgende:
Ik heb een vraagje en eigenlijk gaat het niet over haken, maar over wolMaar wellicht weet iemand hier het wel
![]()
Waar kun je de wol halen zoals in deze tutorial word gebruikt?
Ik wil hem ook in het groenquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:22 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Bij mij, ik heb het in blauw en wit
Zonder gein, het mijne komt van de zeeman.
ja datquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:32 schreef MarinaJozina het volgende:
Wat leuk gedaan Claudia_xWeinig werk, snelle effecten, daar hou ik ook van!
Wowww wat een coole shawl maar pff ziet er best ingewikkeld uit en vooral de niet "standaard" dingen.... en dan in Engels maar staat zeker op mijn lijstje om eens te doen lijkt me nu nog te lastig.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:12 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja dat is hemBegin er nu maar aan, je zal zien hij is af voor je het weet
heb je een pm gestuurd met patroon, vriendin had hem voor me vertaald......quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:09 schreef dapmar het volgende:
[..]
Wowww wat een coole shawl maar pff ziet er best ingewikkeld uit en vooral de niet "standaard" dingen.... en dan in Engels maar staat zeker op mijn lijstje om eens te doen lijkt me nu nog te lastig.
te schattig gewoon, staat heel liefquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
Goeie openingspost! Gave deken inderdaad. Zo mooi zonder al te veel fratsen. Ik houd ervan!
Trui, wat voor garen gebruik je nou voor zo'n muts? Erg leuk!
Ik heb een klein maar ontzettend leuk projectje afgerond, namelijk om wat wolken voor op Ivans kamer te maken:
[ afbeelding ]
Fijn haakwerk vind ik dat, met weinig garen, zonder stukken die aan elkaar genaaid hoeven te worden en met snel resultaat.
Hebeen ze nu in ieder geval niet meer, vanmiddag en gisteren nog bij de Action geweest.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:29 schreef BrainTeaser het volgende:
Bij de reacties eronder staat dat ze het ook bij Action hebben, misschien daar ook even kijken?
Ik doe niet anders dan snel werk, snel resultaat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
Goeie openingspost! Gave deken inderdaad. Zo mooi zonder al te veel fratsen. Ik houd ervan!
Ik heb een klein maar ontzettend leuk projectje afgerond, namelijk om wat wolken voor op Ivans kamer te maken:
[ afbeelding ]
Fijn haakwerk vind ik dat, met weinig garen, zonder stukken die aan elkaar genaaid hoeven te worden en met snel resultaat.
hehequote:Op donderdag 24 januari 2013 12:30 schreef Angelof9 het volgende:
Leuk Giraffen patroontje!
http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-giraffe-2
quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Haha, ja dat was te verwachten natuurlijk
Even snel een uiltje gemaakt die zo op de bus gaat naar iemand in het ziekenhuis:
[ afbeelding ]
Mooi.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:57 schreef Toverheks het volgende:
Yogalove beterschap.
Hier een rode was opdracht voor vriendin, ondertussen ken ik het patroon wel uit me hoofd.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:44 schreef Dottey het volgende:
hahahah wat leuk ik ben gewoon genomineerd!voor CRE yvonne awards
![]()
nou ben ik oo wel creatief, maar toch! sweet!
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:44 schreef Dottey het volgende:
hahahah wat leuk ik ben gewoon genomineerd!voor CRE yvonne awards
![]()
nou ben ik oo wel creatief, maar toch! sweet!
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:47 schreef Toverheks het volgende:
[..]ik ook we gaan gewoon samen
dank je Trovey![]()
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:51 schreef Dottey het volgende:
[..]![]()
![]()
ik vind het gewoon een hele eer!
Enne, hoe veel bollen hebbeb we daar dan van nodig? Via mobiel lukt het niet om de patronen te openen, sorry als het daArin staat!quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:00 schreef Toverheks het volgende:
meisjes, even over die rode sjaal, die is van Saskia Wibra, met een dikke naald 5 half. het haakt heerlijk weg het patroon, een aanrader want het is tellen en herhalen, de rode is een beetje stug en kriebelt een beetje maar hij is voor een vriendin hahaa laat die maar lekker kriebelen, ik had hier eens van iemand gelezen ff wassen met wasverzachter dan wordt hij zachter, maar dat mag ze zelf proberen.![]()
en Bertha 3 avondjes heb ik over deze rode gedaan, gewoon oppakken wanneer ik even zin had. dus voor jou wordt het ook geen maanden projekt hoor
iets minder dan 3 bollen, met franje erbij, koste dus nog geen eens 3 euro, was Saskia van de Wibra haaknaald 5 half en nu twijfel ikquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:54 schreef x__duck het volgende:
[..]
Enne, hoe veel bollen hebbeb we daar dan van nodig? Via mobiel lukt het niet om de patronen te openen, sorry als het daArin staat!
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:54 schreef x__duck het volgende:
[..]
Enne, hoe veel bollen hebbeb we daar dan van nodig? Via mobiel lukt het niet om de patronen te openen, sorry als het daArin staat!
prachtig!!quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
Ik herinner mij zo'n kast en daar zaten die randjes vast met punaises..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heeft er iemand ervaring met die ouderwetse gehaakte kastrandjes? Ik zit een beetje te spelen met het idee om die te maken voor de kinderkamer, maar ik vraag me af hoe je dat een beetje gemakkelijk (en niet te zichtbaar) bevestigt zodat het ook weer los kan om te wassen.
Ik sluit me daarbij aan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:55 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een heleboel mooie dingen zijn er voorbij gekomen!Teveel om op te noemen.
@Bijou: Zou ik misschien ook het patroon van de deken mogen?
Klittenband is best een goed plan, en onder een wat dichter gehaakt stukje valt dat vast niet op.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef janeway het volgende:
[..]
Ik herinner mij zo'n kast en daar zaten die randjes vast met punaises..
Maar ja dat wil je dan dus niet.. iets met een klittebandje?
Wel leuk voor op een kinderkamer..
Serieusquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:56 schreef trui het volgende:
en wat grappig dat die 'Alpine shawl' dus eigenlijk dezelfde is als de 'Sidewalk shawl'. ik had die link nog niet gelegd.
Brazilia garen van Schachemayr Nomotta is dat soort garen, maar dat groen is niet veel te vinden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:19 schreef Puala het volgende:
Ik heb een vraagje en eigenlijk gaat het niet over haken, maar over wolMaar wellicht weet iemand hier het wel
![]()
Waar kun je de wol halen zoals in deze tutorial word gebruikt?
dat is dezelfde.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:09 schreef Dottey het volgende:
en die alphine lijkt ook weer op :
http://www.ravelry.com/patterns/library/alpine-shawl-dk234
of is dat dezelfde..
quote:
Die liggen vast onderste boven.. Maar ik heb ook een afwijking hahaha.. Ik kan namelijk verkeerd omwerken.. Maar volgens mij heb ik dat tot nu toe niet gedaan..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:14 schreef trui het volgende:
mooi begin janeway! je gebruikt dus twee verschillende patronen voor de granny's, als ik 't goed zie.
het lijkt op de foto wel alsof je sommige toeren 'aan de andere kant' hebt gehaakt, dus met de achterkant voor, klopt dat of liggen sommige granny's gewoon ondersteboven?
ik vind deze ook heel mooi inderdaad. de Elise ook hoor, maar die schat ik gewoon een flinke categorie 'makkelijker' in, dus die tip ik vaak als een simpel doch effectieve shawl. maar misschien vergis ik me wel deerlijk, ik zal toch eens een poging gaan wagen aan die sidewalk/alpine! maar eerst nog een stuk of tig andere dingen afmaken. ben vanavond ook maar weer een paar ei-poppetjes gaan versieren, ik was vorige week wel zo enthousiast met de eerste helft gestart maar die tweede helft moet ook nog steeds...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:05 schreef Toverheks het volgende:
[..]ja zat al naar de foto van Dotje te kijken.
het is een heerlijk patroon, vind hem leuker dan die ene link van jou elise dacht ik, of het komt dat ik de elise al 4 keer gemaakt heb
maar als je weer en mooi patroon van een sjaal hebt Trui, iets in de trant van deze mag je gerust posten hoor
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:33 schreef janeway het volgende:
[..]
Die liggen vast onderste boven.. Maar ik heb ook een afwijking hahaha.. Ik kan namelijk verkeerd omwerken.. Maar volgens mij heb ik dat tot nu toe niet gedaan..
En idd verschillende patroontjes.. Om te kijken of ik het kan en voor wat afwisseling, maar ik denk dat ik de meesten op de " gewone" manier maak.. En misschien nog een paar hele grote maar daar moet ik nog even iets mee verzinnen.. Ik heb ondertussen nog een ander patroon gemaakt.. Maar dat werkt niet zo lekker
Trui, deze vind ik een stuk makelijker, erg toch hahaha met de elise kwam ik steeds in de war met dat tellen 3 stokjes dan weer 1 dan weer 2 stokjes in 1 stokjes en ik haak onder de tv dus met de A sjaal kon ik gewoon even terug kijken op wat ik al gemaakt heb, en jij doet er dagje over met jou haaktalentquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:47 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind deze ook heel mooi inderdaad. de Elise ook hoor, maar die schat ik gewoon een flinke categorie 'makkelijker' in, dus die tip ik vaak als een simpel doch effectieve shawl. maar misschien vergis ik me wel deerlijk, ik zal toch eens een poging gaan wagen aan die sidewalk/alpine! maar eerst nog een stuk of tig andere dingen afmaken. ben vanavond ook maar weer een paar ei-poppetjes gaan versieren, ik was vorige week wel zo enthousiast met de eerste helft gestart maar die tweede helft moet ook nog steeds...
Goed begin! Houd er wel rekening mee met vastmaken, dat ze per vierkantje een gelijk aan de rest aantal steken nodig hebben. Dan kan je verder varieren met patronen (als je maar even groot worden). En kijk wel goed of je ze niet op zijn kop vastnaaid/vasthaakt. Ik ben daar zelf als beginner wel eens mee in de knoei gekomen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:09 schreef janeway het volgende:
Even een w.i.p.
Geinspireerd door het als jaren aanzien van mooie granny dekens heb ik bij de lidl een set naalden en garen gekocht.. (niemand wil voor mij een deken haken hahaha)
Dit was mijn eerste gelukte granny..
[ afbeelding ]
Ik had rood garen van de lidl maar dat wil ik uiteindelijk niet gebruiken voor een deken.. Maar ik dacht dan heb ik iets om mee te oefenen.. Nou dat was ik snel zat hahaha..
Ik ben op youtube gaan kijken en vond al andere patroontjes.. Even oefenen en klaar..
Bij wat boodschappen doen liep ik in de euroshopper.. Daar hebben ze acryl van en katoen van philar.. De acryl die ik gekocht heb was 1 euro per bol, dus dat vond ik ook best betaalbaar..
Ik had eerst 18 bollen maar heb er nog wat bij gehaald.. Ik wilde er ook wit bij doen maar die hadden ze niet meer in de goede dikte dus ben ik verder gaan kijken.. Ik dacht bij de wibra een goede dikte gevonden te hebben maar met het haken was het toch veel dikker..
Ik heb er nog niet zo heel veel gemaakt.. Nou ja uiteindelijk wel want van dat rode garen heb ik ook nog 6 kleine en 2 grote (waar 4 kleintjes inpassen) gehaakt.. Die gaan op de stapel project X hihi
Hier het resultaat vanaf woensdag gehaakt met deze kleurtjes
[ afbeelding ]
Het rondje is de start van de volgende granny, en al die draadjes.... die moet ik dus nog afwerken.
Bedankt voor het kijken en de inspiratie
Een bekende van mij pak het slimmer aan.. Ze begint gewoon met effen lapjes en een patroon.. Ik moest natuurlijk weer moeilijk doen.. Maar ik hou van een uitdaging.. Ik heb ondertussen 4 patronen.. Maar de laatste is wat onhandig.. die laat ik vervallen denk ik of ik haal de laatste toer uit.. Het lijkt niet te passen...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:10 schreef Dottey het volgende:
[..]
Goed begin! Houd er wel rekening mee met vastmaken, dat ze per vierkantje een gelijk aan de rest aantal steken nodig hebben. Dan kan je verder varieren met patronen (als je maar even groot worden). En kijk wel goed of je ze niet op zijn kop vastnaaid/vasthaakt. Ik ben daar zelf als beginner wel eens mee in de knoei gekomen.
Mocht het teveel van hetzelfde zijn als begin project.. kan je altijd nog een leuke babydeken of kussensloop ervan maken!
Succes met de draadjes wegwerken!
je kan het ook even tellen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:36 schreef janeway het volgende:
[..]
Een bekende van mij pak het slimmer aan.. Ze begint gewoon met effen lapjes en een patroon.. Ik moest natuurlijk weer moeilijk doen.. Maar ik hou van een uitdaging.. Ik heb ondertussen 4 patronen.. Maar de laatste is wat onhandig.. die laat ik vervallen denk ik of ik haal de laatste toer uit.. Het lijkt niet te passen...
Mooi!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:21 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Dottey: hoe gaat het eigenlijk met je zelfbedachte pop?
Gisteravond begonnen met de Calm Cowl, ook al door een aantal van jullie gehaakt.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:21 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Gisteravond begonnen met de Calm Cowl, ook al door een aantal van jullie gehaakt.
[ afbeelding ]
ben ik ook erg benieuwd naar dottey?quote:Dottey: hoe gaat het eigenlijk met je zelfbedachte pop?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:24 schreef CREADO het volgende:
Ik heb weer wol voor mijn eigen sloffen..jippie!
Heeft iemand nog tips voor een leuk niet te duur haak boekje voor iemand die nog niet zo lang haakt? Heb wel al wol gekocht, maar nu nog iets aanvullen :-). Ze wordt 30.
Oh wat ontzettend leuk, wat zitten daar een schatjes tussen!!quote:Op zondag 27 januari 2013 09:45 schreef trui het volgende:
eiermonster update, ik heb er nu 26. dit zijn de laatste 12 die ik maakte:
[ afbeelding ]
nog 4 te gaan..!
Een schildpad?quote:Op zondag 27 januari 2013 11:01 schreef trui het volgende:
tnx ladies. we hebben er in elk geval al veel pret mee gehad tot nu toe. nog suggesties voor de laatste vier?
de pop heb ik eventjes aan de kant geschoven.. Heb haar al drie keer opnieuw tot aan schouders gehaakt. maar is nog niet naar mijn zin. Dus even afstand en dan weer oppakken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:21 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[ afbeelding ]
wat is die linkse grappigquote:Op zondag 27 januari 2013 09:45 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
nog 4 te gaan..!
Wat een klus!quote:Op zondag 27 januari 2013 09:45 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
nog 4 te gaan..!
Hier kom ik toch even voor uit de lurkstandquote:Op zondag 27 januari 2013 11:01 schreef trui het volgende:
tnx ladies. we hebben er in elk geval al veel pret mee gehad tot nu toe. nog suggesties voor de laatste vier?
en dan een foto van de hele kleurijke familie he? Ze zijn zo gaaf!quote:Op zondag 27 januari 2013 14:35 schreef trui het volgende:
bedankt voor alle ideeën, ik denk dat we er wel uitkomen zo!
Wauw!quote:Op maandag 28 januari 2013 12:26 schreef Spuuglokje het volgende:
Tyler-Girl, wat een mooie shawl. Erg leuke steek heb je gebruik.
En een prachtige calm cowl zouzomaarkunnen!![]()
Ik ben begonnen aan mijn project, de deken met allemaal verschillende steken. Hij is 2.30 meter breed. Zo past ie ook mooi op ons bed.Dit is hoe ver ik tot nu toe ben:
[ afbeelding ]
Het is Lisa, acryl van de actionquote:Op maandag 28 januari 2013 08:52 schreef CREADO het volgende:
Vind hem erg mooi ook de kleurcombi. Welke wol is dit?
quote:Op maandag 28 januari 2013 12:26 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben begonnen aan mijn project, de deken met allemaal verschillende steken. Hij is 2.30 meter breed. Zo past ie ook mooi op ons bed.Dit is hoe ver ik tot nu toe ben:
[ afbeelding ]
ik gebruik saskia acryl van de wibra :-)quote:Op maandag 28 januari 2013 13:10 schreef Miii3 het volgende:
Dankje trui! Ik moet zeggen dat ik nog niet zoveel weet over de verschillende merken enzo, er is zoveel keuze! Wat zou jij dan aanraden voor een deken? Ik wil wel graag 'sprekende' kleuren, ik vind Royal van de Zeeman bijvoorbeeld ook fijne wol, maar die kleuren vind ik wat te flets voor een deken.
Ik vind de acryl van Bravo erg mooiquote:Op maandag 28 januari 2013 13:10 schreef Miii3 het volgende:
Dankje trui! Ik moet zeggen dat ik nog niet zoveel weet over de verschillende merken enzo, er is zoveel keuze! Wat zou jij dan aanraden voor een deken? Ik wil wel graag 'sprekende' kleuren, ik vind Royal van de Zeeman bijvoorbeeld ook fijne wol, maar die kleuren vind ik wat te flets voor een deken.
Kortom veel keuze, smaak en prijs bepalend :-) hhhquote:Op maandag 28 januari 2013 13:32 schreef trui het volgende:
ik vind het lastig iets te adviseren hierin, het hangt ook erg van je smaak af en je voorkeur voor dik/dun garen, maar zou zelf denk ik niet voor 100% katoen kiezen in elk geval.
zag op lucy's blog dat ze nog steeds lyrisch is over Stylecraft DK, dat is niet in NL verkrijgbaar maar er zijn vaak leuke aanbiedingen waardoor het toch loont om een pakket te bestellen. ik heb 't zelf nog nooit gebruikt maar er zijn hier volgens mij wel mensen met Stylecraft ervaring. (voor 4 mm naalden ongeveer geloof ik)
Verder verkoopt woolly.nl bijvoorbeeld het Amerikaanse Caron 'simply soft'. het lijkt vrij duur, maar de bollen zijn wel 170 grams, dat scheelt. ze hebben enorm veel kleuren. Spuuglokje kan je vast vertellen of het lekker haakt, ik geloof van wel. (naald 5mm?)
ook relatief goedkope acryl is Phildar Impact. bijv. te koop bij Hobbydoos. Ik hoor er verschillende verhalen over. (naald 5,5 à 6)
verder heb ik wel eens gehaakt met Katia Planet. (naald 4,5 à 5). in veel kleuren verkrijgbaar! (bollen van 100g).
als je op zoek bent naar garens die deels katoen/deels acryl zijn is Drops Cotton Light wel een aardige optie, vind ik. o.a. te koop bij Hobbydoos. Softfun van scheepjeswol is ook heel fijn, maar een stuk duurder. heeft wel veel keuze qua kleuren. (naald 4mm).
een mengvorm van wol met polyamide&acryl is Phildar Partner 6. (naald 6)
Heb je wel eens een Etsy-shop overwogen?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:52 schreef trui het volgende:
niet zonde hoor, juist leuk om weg te geven! wat moet ik er allemaal thuis mee joh.
Heel erg gaaf! Ik wil nog steeds graag een deken haken, en ik ben nog steeds aan het brainstormen. Ik ben er nog steeds niet uit wat ik nou wil...quote:Op maandag 28 januari 2013 12:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
Miss_sly heeft een deken met Phildar Partner 6 gebreid, en dat is wel onwijs zacht spul! Ik weet verder niet hoe fijn het haakt. Ik heb zelf Pildar Impact in bestelling bij Hobbysdoos (om een pop te breien). Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:32 schreef trui het volgende:
ik vind het lastig iets te adviseren hierin, het hangt ook erg van je smaak af en je voorkeur voor dik/dun garen, maar zou zelf denk ik niet voor 100% katoen kiezen in elk geval.
zag op lucy's blog dat ze nog steeds lyrisch is over Stylecraft DK, dat is niet in NL verkrijgbaar maar er zijn vaak leuke aanbiedingen waardoor het toch loont om een pakket te bestellen. ik heb 't zelf nog nooit gebruikt maar er zijn hier volgens mij wel mensen met Stylecraft ervaring. (voor 4 mm naalden ongeveer geloof ik)
Verder verkoopt woolly.nl bijvoorbeeld het Amerikaanse Caron 'simply soft'. het lijkt vrij duur, maar de bollen zijn wel 170 grams, dat scheelt. ze hebben enorm veel kleuren. Spuuglokje kan je vast vertellen of het lekker haakt, ik geloof van wel. (naald 5mm?)
ook relatief goedkope acryl is Phildar Impact. bijv. te koop bij Hobbydoos. Ik hoor er verschillende verhalen over. (naald 5,5 à 6)
verder heb ik wel eens gehaakt met Katia Planet. (naald 4,5 à 5). in veel kleuren verkrijgbaar! (bollen van 100g).
als je op zoek bent naar garens die deels katoen/deels acryl zijn is Drops Cotton Light wel een aardige optie, vind ik. o.a. te koop bij Hobbydoos. Softfun van scheepjeswol is ook heel fijn, maar een stuk duurder. heeft wel veel keuze qua kleuren. (naald 4mm).
een mengvorm van wol met polyamide&acryl is Phildar Partner 6. (naald 6)
ja, ik heb ook een deken van phildar partner 6 gehaakt, en die is inderdaad heel zacht. maar 't is nog wel relatief duur hoor. die bolletjes zijn erg snel op.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
Miss_sly heeft een deken met Phildar Partner 6 gebreid, en dat is wel onwijs zacht spul! Ik weet verder niet hoe fijn het haakt. Ik heb zelf Pildar Impact in bestelling bij Hobbysdoos (om een pop te breien). Daar ben ik wel benieuwd naar.
Vind je dat dat moet? Als je nou 3 knuffels hebt gehaakt, kun je dan niet gewoon die drie knuffels online zetten? Op=op.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:49 schreef trui het volgende:
jahoor, maar zodra ik daar wat serieuzer over nadenk lijkt het me killing voor m'n haakplezier. het 'moeten' van iets is voor mijn motivatie zwaar ondermijnend. zolang ik helemaal zelf kan bepalen wat ik maak zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen, maar ik denk dat dat niet voldoende loont. je moet mensen dan ook de optie geven om bestellingen te doen. ik zie 't al helemaal voor me dat ik dan op bestelling tig keer hetzelfde moet gaan zitten maken. beh!
Mooi!quote:Op maandag 28 januari 2013 13:51 schreef trui het volgende:
[..]
ja, ik heb ook een deken van phildar partner 6 gehaakt, en die is inderdaad heel zacht. maar 't is nog wel relatief duur hoor. die bolletjes zijn erg snel op.
ja dat ook. maar goed, zelfs zonder bestel-opties, ik heb nu al m'n handen vol aan de dingen die ik voor m'n eigen lol maak, veelal cadeautjes. als ik uitge-'cadeaut' ben ga ik wel eens een voorraad aanleggen voor de verkoop.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
Vind je dat dat moet? Als je nou 3 knuffels hebt gehaakt, kun je dan niet gewoon die drie knuffels online zetten? Op=op.
Het lijkt mij verder ook veel moeite, hoor, alleen al het tijdig reageren/verzenden.
Waartussen weef je dan heen en weer? Ik doe het ook als ik bij de binnenkant van het werk kan, maar bij amigurumi maak ik me toch schuldig aan knoopjes omdat ik bang ben dat het anders niet houdt.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:01 schreef trui het volgende:
ik leg geen knoopje, weef 'gewoon' heen en weer en trek de draad ergens de diepte in.
quote:
Succes Tyler-Girlquote:Op maandag 28 januari 2013 15:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik ga waarschijnlijk ook een Etsy shop beginnen. Ik hoop dat het een beetje gaat lopen maar ook dat ik de shop een beetje gevuld kan houden
nee joh, ik bedoelde het niet serieus hoor. ik denk dat ik er wel een keer een bestemming voor vind en anders start ik toch een shopje voor tijdelijk. betaal je ook startkosten of hoe werkt dat?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:14 schreef Bijou het volgende:
Leuk dekentje trui
Maar dan zit je nog steeds met snel moeten verzenden enzo
En als ik heel eerlijk ben zie ik dan wel een beetje op tegen de extra administratieve zaken die erbij komen kijken, mijn boekhouder was al niet zo blij toen hij deze bijverdienste van mij onder ogen kreeg
dat is wel een goed teken, dat ze als warme broodjes gaan...!quote:Op maandag 28 januari 2013 15:15 schreef Bijou het volgende:
Dat gevuld houden is best lastig idd, ik ben helemaal uitverkocht in chevron dekens waar ik mezelf nou juist mee op de kaart wil zetten
wat dacht je van Noro?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Even een vraagje. Ik ben binnenkort jarig, en nu heb ik bedacht dat ik mooi van kleur verlopend garen ga vragen voor het haken van een omslagdoek. Heeft iemand tips?
Dankjequote:Op maandag 28 januari 2013 15:21 schreef trui het volgende:
[..]
dat is wel een goed teken, dat ze als warme broodjes gaan...!
succes Tyler-Girl!
Geen startkosten, alleen die 0,20 dollarquote:Op maandag 28 januari 2013 15:20 schreef trui het volgende:
[..]
nee joh, ik bedoelde het niet serieus hoor. ik denk dat ik er wel een keer een bestemming voor vind en anders start ik toch een shopje voor tijdelijk. betaal je ook startkosten of hoe werkt dat?
en is 't zo ingewikkeld ja, die administratieve bijkomstigheden? jij bent natuurlijk al zzp-er, met veel diverse producten. dat maakt het misschien extra ingewikkeld.
Noro ligt gewoon in de betere wolwinkel. Malabrigo wordt hier en daar ook wel verkocht, maar volgens mij niet op veel plaatsen nee. Dat heb ik tot nu toe alleen online besteld. Even opgezocht, dit zijn verkoopadressen van Malabrigo in Nederland.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:25 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja dat is mooi!Is dat alleen online te krijgen?
In mijn etsy shop wil ik me voornamelijk richten op amigurumi...maar net wat je zegt...ik moet een beetje letten op die auteursrechten enzo.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:39 schreef trui het volgende:
ah, misschien dan toch een poging waard. ooit...![]()
tyler-girl, wat voor soort (gehaakte) dingen zou jij dan 't liefst verkopen? en zo'n blog erbij, het lijkt me allemaal zoveel tijd kosten.(jaja misschien kan ik me beter lui noemen dan trui).
ik vind al dat gedoe rond copyright over patronen ook al wat ontmoedigend moet ik zeggen. sommige dingen mag je wel verkopen, als je de naam van de ontwerper er maar bij noemt. andere mag je alleen voor niet-commerciële doeleinden maken. pff.
Ja, ik denk dat je het slim aan moet pakken: sommige dingen verkopen voor een bodemprijs, opdat je bekendheid verwerft. Maar je moet ook ergens inkomsten mee genereren. En waarmee dan? Wat ik wel een aardige formule vind, is om een bepaalde huisstijl te hebben en daar verschillend spul in te verkopen. Ik kom bijvoorbeeld wel eens leuke winkels tegen met gebreide knuffels (duur! 40 dollar of zo) en ook ansichtkaarten (betaalbaar, altijd leuk). Maar eigenlijk moet je dan van huis uit grafisch ontwerper zijn.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:47 schreef trui het volgende:
ik vraag me altijd ernstig af of er genoeg animo is voor gehaakte knuffeltjes, tegen een prijs waar je ook nog wat aan hebt dan he. zeker als er ook nog verzendkosten bij komen, is dat in verhouding al snel te duur denk ik. of je moet iets heel speciaals in de aanbieding hebben.
Leukquote:Op maandag 28 januari 2013 16:35 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik ga vanavond even je winkel checken, Bijou!
quote:Op maandag 28 januari 2013 15:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
In mijn etsy shop wil ik me voornamelijk richten op amigurumi...maar net wat je zegt...ik moet een beetje letten op die auteursrechten enzo.
Maar mocht ik ooit een echte winkel/webshop hebben zou ik er ook graag garens enzo bij verkopen.
welkom, ik zou als ik jou was geen deken van katoen gaan haken, echt zwaar, phildar (hobbyland) bollen van 1 euro allemaal mooie kleurtjes haakt best fijn weg en is niet zwaar, Saskia vabn Wibra is ook lekker weg te haken maar iets dikker.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:10 schreef Miii3 het volgende:
prachtigquote:Op maandag 28 januari 2013 12:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
Hahah wie zegt dat ik betrouwbaar ben?quote:Op maandag 28 januari 2013 21:58 schreef Toverheks het volgende:
[..]dan wordt ik klant bij je als je garen gaat verkopen, wel lekker betrouwbaar dan een vage webonlinegeval
ziet er gelikt uit, leuk en je staat bij mijn favorieten, ik wens je een mega succesquote:Op maandag 28 januari 2013 22:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hahah wie zegt dat ik betrouwbaar ben?![]()
Mare hij is online![]()
http://www.etsy.com/shop/CrochetedbyTamara?ref=si_shop
Nog niet helemaal perfect (ik had al alles in het engels gezet, terwijl het dus gewoon in het Nederlands kon...maar het begin is er)
Gelikt/ mooi/strak/netjes en overzichtelijkquote:Op maandag 28 januari 2013 22:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dankjeenne gelikt???
ik ben best tevreden maar tkan beter natuurlijk
ik heb je geliked... maar mag je die beestjes die je gehaakt hebt naar iemands patroon zomaar verkopen? Er staat ook niet bij van wie ze zijn enzo..quote:Op maandag 28 januari 2013 22:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dankjeenne gelikt???
ik ben best tevreden maar tkan beter natuurlijk
Superba Poems van Rico Design is heel mooi! Kriebelt alleen wel behoorlijk, maar dat is met de meeste sokkenwol.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Even een vraagje. Ik ben binnenkort jarig, en nu heb ik bedacht dat ik mooi van kleur verlopend garen ga vragen voor het haken van een omslagdoek. Heeft iemand tips?
Datquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:26 schreef trui het volgende:
een verschil is, dat je met de handleiding van Ikea 1 kastje maakt. Niet meteen 100, zodat je er flink winst op kunt maken.
Goed dat je het uitgezocht hebt... beter voorkomen dan genezenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:07 schreef Tyler-Girl het volgende:
Het valt gelukkig mee....alleen de uil mag ik niet verkopen, dus die heb ik maar even gedeactiveerd. De rest moet ik dan nog even vermelden van wie het patroon is, maar mag wel gewoon verkocht worden.
Ik had er wel aan gedacht, maar nog niet echt uitgezocht. Enne je bent geen spoiler hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:52 schreef Dottey het volgende:
[..]
Goed dat je het uitgezocht hebt... beter voorkomen dan genezen![]()
Blij dat ik het gezegd heb.. want ik voelde me zo een spoiler in j gelukkige gevoel
Hopelijk gaat het goed lopen!
Ik zou wel betere foto's maken. Die een soort sfeertje wegzetten en niet de helft van je huisraad laten zien.misschien een tip. Haal wat rollen cadeaupapier (effen, met een leuke vrolijke print) dan kan je die gebruiken als achtergrond, waar je op kan fotograferen.
leuk idee van dat cadeaupapier!quote:
ik pak wel eens een fleecedeken met een kleurtje ofzo.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:02 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik had er wel aan gedacht, maar nog niet echt uitgezocht. Enne je bent geen spoiler hoor.
Ja de foto's moeten idd nog anders/beter. Maar heb verder nergens een egale achtergrond. Maar inpakpapier had ik nog niet aangedachtbedankt voor de tip!
Nog meer tips??alles is welkom hoor
allebei natuurlijk. Leuk ook te combineren ^^.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:13 schreef trui het volgende:
[..]
leuk idee van dat cadeaupapier!
maar effen met een vrolijke print spreekt elkaar toch een beetje tegen, lijkt me? of bedoel je allebei.
Helaas niets van dat in huis/rondom huis (en ga met zo'n weer ook niet naar buitenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:22 schreef Dottey het volgende:
[..]
allebei natuurlijk. Leuk ook te combineren ^^.
Je kunt ook je konijn bijvoorbeeld tussen stro leggen met een wortel ofzo.. als je dat hebt.
Ik hang ze wel eens in de planten. Nou zijn dat niet echt beste foto's van mij. moet er meer tijd voor nemen eigenlijk ^^. maar geeft wel en leuk verhaal ^^.
Ik zou ook een soort serie nemen... beetje hoofdje draaien, arm omhoog.. andere pose.. dan komen je beestjes meer tot leven.
Dankje. En ik wil wel updates geven hoor, maar nu gebeurd er nog weinigquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Tyler-Girl, wat leuk dat je een Etsy-shop begonnen bent! Veel succes ermee! Laat je ons weten hoe het gaat?
Bijou, ik was vergeten dat jij van die mooie dekens bent.Ik vind je vlaggetjes leuk, en je egeltjesansichtkaart! En ik ben vooral benieuwd naar je eerste boek. Misschien maar eens in mijn winkelmand gooien.
binnenkort is het weer er weer meer naarquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:27 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Helaas niets van dat in huis/rondom huis (en ga met zo'n weer ook niet naar buiten) maar ik snap je idee en klinkt heel leuk. Poses enzo ga ik zeker proberen, als ze mooi blijven zitten
[..]
Dankje. En ik wil wel updates geven hoor, maar nu gebeurd er nog weinig
Enne boek? wat voor boek?
cute.. doet me wel heel erg aan de padma denkenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben overgehaald, trui.Het boek voor Ivan en de egeltjes voor Lena.
Oh, ik heb gister een van de dieren uit het Zoo Animals patroon gehaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb oogjes van Creamijn gebruikt, maar die vond ik niet zo fijn. Ik kon de achterkant niet genoeg aandrukken waardoor de oogjes niet diep genoeg in de stof zitten. Is dit een bekend probleem, of ligt het aan mij?
Oh, en Ivans eerste reactie op zijn olifant: "Waar blijven de neushoorn en het nijlpaard?"
Is dat dit patroon?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:31 schreef Dottey het volgende:
[..]
cute.. doet me wel heel erg aan de padma denken![]()
Ja dat is vrij veelquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:18 schreef Tyler-Girl het volgende:
volgens mij bedoelt ze allebei...of in ieder geval allebei om uit te proberen. Ik ga het zeker proberen.
En Bijou bedankt voor je linkje, zijn zeker handige tips. Alleen dat geduld ontbreek (nu al) en hun prijsformule laat ik ook nog maar ff zitten (na een ruwe schatting kwam ik op ¤66 uit....beetje veel voor een ami lijkt me)......
ja, er is hier een hele Padma hausse geweest enige tijd terug.quote:
Hij is heel leuk, die padma!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:43 schreef trui het volgende:
[..]
ja, er is hier een hele Padma hausse geweest enige tijd terug.![]()
maar die van jou is ook erg schattig! en haha die Ivan. maar logisch hoor, ik word ook altijd hebberig-naar-meer van haakwerk.
Dank!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
Bijou, ik was vergeten dat jij van die mooie dekens bent.Ik vind je vlaggetjes leuk, en je egeltjesansichtkaart! En ik ben vooral benieuwd naar je eerste boek. Misschien maar eens in mijn winkelmand gooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:24 schreef trui het volgende:
dat boek is zeker een aanrader, Claudia. wij hebben 'm thuis!
quote:quote:![]()
Hihi heel cutequote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben overgehaald, trui.Het boek voor Ivan en de egeltjes voor Lena.
Oh, ik heb gister een van de dieren uit het Zoo Animals patroon gehaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb oogjes van Creamijn gebruikt, maar die vond ik niet zo fijn. Ik kon de achterkant niet genoeg aandrukken waardoor de oogjes niet diep genoeg in de stof zitten. Is dit een bekend probleem, of ligt het aan mij?
Oh, en Ivans eerste reactie op zijn olifant: "Waar blijven de neushoorn en het nijlpaard?"
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:50 schreef Bijou het volgende:
[..]
Dank!Mocht je het boek willen bestellen, het kan ook rechtstreeks bij de uitgever en dan krijg je er tegenwoordig kleurpotloodjes bij
Wat leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besteld!En ik zou nog wel bezuinigen, hmf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat leuk!
Besteld!En ik zou nog wel bezuinigen, hmf.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:50 schreef Bijou het volgende:
Dank!Mocht je het boek willen bestellen, het kan ook rechtstreeks bij de uitgever en dan krijg je er tegenwoordig kleurpotloodjes bij
leuke actie! alleen wel een erg slordige spelfout van die uitgever...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:zeker als je meerdere boeken besteld.in de haak.
Nou, ik hoopte het...quote:Op maandag 28 januari 2013 15:47 schreef trui het volgende:
ik vraag me altijd ernstig af of er genoeg animo is voor gehaakte knuffeltjes, tegen een prijs waar je ook nog wat aan hebt dan he. zeker als er ook nog verzendkosten bij komen, is dat in verhouding al snel te duur denk ik. of je moet iets heel speciaals in de aanbieding hebben.
Ik heb ze erover gemaild!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:36 schreef trui het volgende:
[..]
leuke actie! alleen wel een erg slordige spelfout van die uitgever...
[..]
Berterschap en heel veel succes met je Tentamen, en je haaksels heel leukquote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:50 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hoi![]()
Heb weer even bijgelezen, heb af en toe wel meegelezen maar niet gereageerd.
Was te druk met lamlendig zijn. Ging weer beter, gister en vandaag is t weer ruk. En word gek van mezelf.
En dan heb je ook nog vrijdag tentamen die je moet halen omdat je naar de her niet kan wegens ander verplicht vakDus ik zie t even niet meer zitten.
Leuk olifantje zag ik! En trui dr beestjes, echt te leuk!
En wij verkopen inderdaad in een soort van handwerkwinkeltje, heeft ook andere hobbyspulletjes. En het gaat wel aardig. Ook zitten wij in een andere winkel, die wilt vaak aparte dingen. Gaat ook wel aardig.
We komen er in ieder geval vanaf.
Ben niet zo veel meer aan t haken, heb nergens zin in en moet ook druk zijn met andere dingen(lees: moet, niet dat ik t doe, maar zou moeten).
Heb nog wel een paar foto's van de laatste dingen, weet niet wat ik al heb laten zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er iemand een suggestie voor me heeft hou ik me aanbevolen!Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:52 schreef Saffier het volgende:
Beterschap Whoopidoo, veel succes met je tentamen!
Ik val weer eens binnen hier. Ik heb pas een leuk visje gehaakt!
[ afbeelding ]
Inspiratie opgedaan op internet en het uit de hand gemaakt. Zonder patroon dus.
Ik ben nu op zoek naar een patroon voor een jurkje voor mijn dochter (maat 92 ongeveer) maar ik kan echt niets vinden! En toen ik een hele leuke foto zag (van een japans patroon overigens
) kon ik er geen patroon van vinden
Misschien vind je dit leuk...? http://www.ravelry.com/patterns/library/angel-wings-pinaforeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er iemand een suggestie voor me heeft hou ik me aanbevolen!
Die heb ik laatst gemaakt voor een baby die nog geboren moet worden in mijn omgeving. Het is een heel simpel patroon, en snel klaar. Je kan er een jurkje van maken door na een paar toeren de rij te sluiten en in de rondte verder te gaan (tips daarvoor kan je op Ravelry vinden)
Geen idee of je het wat vindt hoor, maar dat was zo even het enige jurkje wat ik kon bedenken![]()
ik denk dat een hele gehaakte jurk wel snel zwaar is. maar 't hangt natuurlijk af van het type garen dat je gebruikt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:03 schreef Saffier het volgende:
Het combi-jurkje is niet zo mijn stijl. Ligt vnl aan de kleur/stofkeuze denk ik. Maar met de bovenkant als uitgangspatroon kan ik er zelf een rok onder haken!
Oh wat een schattige jurkjesquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:00 schreef trui het volgende:
saffier, ik vind de jurkjes van ponnekeblom ook altijd wel leuk. de vorige link was 't 'lentejurkje'. en hier is nog een 'zomerjurkje' (met stof aan de onderkant) misschien zoiets eerst proberen?
misschien kun je ze nog afmaken en verkopen, of bij verse baby's cadeau doen?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:05 schreef Saffier het volgende:
Ik heb trouwens al eerder jurkjes gehaakt, die heb ik alleen nooit afgemaakt. Zo ontzettend zonde, het afmaken was hooguit een half uurtje per jurkje en ze heeft ze dus nooit aangehad! Nu is ze er allang uitgegroeid. Ik baal daar best wel van eigenlijk
daar ben ik ook bang voor, trui.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:06 schreef trui het volgende:
[..]
ik denk dat een hele gehaakte jurk wel snel zwaar is. maar 't hangt natuurlijk af van het type garen dat je gebruikt.
Dat zou ik ook zeggenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:46 schreef SpaceInvaders het volgende:
In de volgende 2 vasten 2 stokjes haken?
ik zou zeggen "twee keer > twee stokjes in de volgende vasten"quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:42 schreef haakmaarraak het volgende:
hoi medehaaksters!
Ik heb mezelf onlangs aangeleerd om te haken met behulp van youtube
Mijn eerste project is een pinguin uit het boekje dierenvriendjes haken van Christel Krukkert. Ik loop alleen vast in het patroon. Er staat:
2x 2 st in de volgende v
Ik begrijp niet wat hiermee wordt bedoelt. Betekent dit dat ik 2 dubbele stokjes moet haken in 1 vaste? Ik heb op internet gezocht, maar kom er niet uit.
Hopelijk begrijpen jullie deze term!
hehe.. eindelijk is het zo ver. Tyler girl is over stag. Kun je eindelijk je hele voorraad showen en hopelijk goed verkopen. Heel veel suc6 en laat je het weten als je de eerste hebt verkocht.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hahah wie zegt dat ik betrouwbaar ben?![]()
Mare hij is online![]()
http://www.etsy.com/shop/CrochetedbyTamara?ref=si_shop
Nog niet helemaal perfect (ik had al alles in het engels gezet, terwijl het dus gewoon in het Nederlands kon...maar het begin is er)
lekker overzichtelijk, en lekker veel ookquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:33 schreef CREADO het volgende:
Zo weer netjes geordend
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb alleen een tik! vind alles mooi!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
creado!!!
jouw voorraad! ik daxht dat jij net begonnen was...(mssn fout gedacht) maar jeetje wat heb je veel.....
en bedankt voor je succes wens!
och arme toverheks, dat is wel zuur zeg, dat ze het zelfs nooit aan gehad heeft... maar dat iemand niet van roezeltjes houdt betekent niet dat ze ook geen enkel jurkje leuk vindt toch? je zou ook eerst een plaatje van het voorbeeld kunnen laten zien voor je je weer aan zo'n project waagt. maar het neemt niet weg dat ik het echt een ondankbare actie vind om die jurkjes en vestjes niet toch minimaal een keertje aan te te trekken bij die kleine.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:57 schreef Toverheks het volgende:
ohh dat jurkje, snoezig en zal het in alle kleuren willen haken voor mijn ienemienie kleindochter, maar helaas haar moeder houd van stoere broeken etc. Heb toen allemaal vestjes gehaakt en daarbij passende rokjes en broekjes met rusjes en sokjes gekocht,ze heeft het nooit aangehad, dus hoef niet aan een jurk te beginnen
heb toen de hele zooi hier gepost, van sokken tot shirts voor eronder
ahaha ach Trui, ik had het eigenlijk kunnen weten hoor, ook mijn eigen schuld, mijn dochter houd gewoon niet van die dingen, maar toen had ik het door hoe leuk haken is, heb altijd wel gehaakt maar toen was ik zo fanatiek met hesjes etc. heb wel een AJAX trui voor haar gemaakt toen ( gebreid) en die heeft ze als pasgeboren baby wel aan gehad, maar mijn oudste houd gewoon van spijkerbroekjes en fleurige truitjes, en heb al 2 vestjes met leuke streepjes voor die kleine gebreid en die droeg ze wel, maar strokenrokjes met hesjes en daaronder een t shirt met little princes hahaha nee dat ging hem toch niet worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:13 schreef trui het volgende:
och
[..]
och arme toverheks, dat is wel zuur zeg, dat ze het zelfs nooit aan gehad heeft... maar dat iemand niet van roezeltjes houdt betekent niet dat ze ook geen enkel jurkje leuk vindt toch? je zou ook eerst een plaatje van het voorbeeld kunnen laten zien voor je je weer aan zo'n project waagt. maar het neemt niet weg dat ik het echt een ondankbare actie vind om die jurkjes en vestjes niet toch minimaal een keertje aan te te trekken bij die kleine.
ja ik vind het zo schattig die kleine mini meisjes met jurkjes enzo.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:20 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik heb zelf ook een hekel aan jurken en rokken, maar de oudste van 3 wil alleen maar rokken aan en bij de jongste van 1,5 vind ik het ook zo leuk staan, jurkjes en rokken![]()
Creado, mooi die bakken!ik heb er 3 vol, met mijn hele voorraad. Alle bolletjes liggen op elkaar, maar zo 'staand' zoals jij het hebt is eigenlijk veel logischer!
vond ik overzichtelijker. Lekker snel en makkelijk vindbaarquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:20 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik heb zelf ook een hekel aan jurken en rokken, maar de oudste van 3 wil alleen maar rokken aan en bij de jongste van 1,5 vind ik het ook zo leuk staan, jurkjes en rokken![]()
(Kreeg je mij vroeger echt niet in, en ook nachtmerries nog van de wollen broek die mijn oma maakte, of de gebreide kriebeltruien, brrr!)
Creado, mooi die bakken!ik heb er 3 vol, met mijn hele voorraad. Alle bolletjes liggen op elkaar, maar zo 'staand' zoals jij het hebt is eigenlijk veel logischer! Leuk uitje :-)
Dank mijn eigen creatiequote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:33 schreef Tyler-Girl het volgende:
Pluphy, DK is garen dat gehaakt kan worden op haaknaald 4....dat zou je als richtlijn aan kunnen houden.
Creado wat een schattig en simpele (mooi door eenvoud) labeltjes! Had je die nu zelf gemaakt of gekocht?
Zo'n schema zocht ik inderdaad. Juist die info ontbrak in het Ravelry schema.quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:49 schreef trui het volgende:
een heel mooi koosje, creado!
phluphy, misschien dat dit overzicht nog iets meer aanknopingspunten vindt bij het bepalen van het juiste garen. maar ook daar kun je vooral uithalen dat het geschikt moet zijn voor naald 4. (nou ja ergens tussen 3,75 en 4,5)
Ja precies, dat moest ik ook met de slurf van het olifantje, al was daar de plek wel duidelijk.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:46 schreef trui het volgende:
je kunt tussen gemaakte steken insteken, en daar dan vasten op maken. gewoon net doen alsof je in een gewone steek werkt, en dan steeds een gaatje opschuiven. ik zou wel even goed kijken naar het voorbeeld, waar zij het oor plaatsen, en dan het meest waarschijnlijke beginpunt kiezen. wel slordig dat dat er niet zo duidelijk bij beschreven staat! vervolgens is het denk ik een kwestie van heen en weer haken bovenop die eerste rij die je aan 't hoofd vasthaakt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |