abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122229743
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:33 schreef CREADO het volgende:
Zo weer netjes geordend :)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
lekker overzichtelijk, en lekker veel ook ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122230683
Vind ik er altijd zo mooi uitzien, al die gekleurde bolletjes zo dicht op elkaar O+
pi_122230892
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
:o creado!!! :o jouw voorraad! ik daxht dat jij net begonnen was...(mssn fout gedacht) maar jeetje wat heb je veel.....

en bedankt voor je succes wens!
Ik heb alleen een tik! vind alles mooi! :) En houd van orde en ordelijk hahah :P

En ja ben nog niet zo lang bezig met haken zoals jullie hier, maar gaat goede kant op :). Je begint met wolletjes toch hahaha

Oh ehm en dit is nog alleen de katoen :o . Nu er nog iets van bakken hahaha _O- _O-
Maar top dat je nu een shoppie hebt w/
By DMB
pi_122230956
Dank dames! wordt er altijd vrolijk van! ;)
By DMB
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:13:06 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122231149
och
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:57 schreef Toverheks het volgende:
O+ ohh dat jurkje, snoezig en zal het in alle kleuren willen haken voor mijn ienemienie kleindochter, maar helaas haar moeder houd van stoere broeken etc. Heb toen allemaal vestjes gehaakt en daarbij passende rokjes en broekjes met rusjes en sokjes gekocht,ze heeft het nooit aangehad, dus hoef niet aan een jurk te beginnen

heb toen de hele zooi hier gepost, van sokken tot shirts voor eronder
och arme toverheks, dat is wel zuur zeg, dat ze het zelfs nooit aan gehad heeft... maar dat iemand niet van roezeltjes houdt betekent niet dat ze ook geen enkel jurkje leuk vindt toch? je zou ook eerst een plaatje van het voorbeeld kunnen laten zien voor je je weer aan zo'n project waagt. maar het neemt niet weg dat ik het echt een ondankbare actie vind om die jurkjes en vestjes niet toch minimaal een keertje aan te te trekken bij die kleine. :*
in de haak.
pi_122231595
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:13 schreef trui het volgende:
och

[..]

och arme toverheks, dat is wel zuur zeg, dat ze het zelfs nooit aan gehad heeft... maar dat iemand niet van roezeltjes houdt betekent niet dat ze ook geen enkel jurkje leuk vindt toch? je zou ook eerst een plaatje van het voorbeeld kunnen laten zien voor je je weer aan zo'n project waagt. maar het neemt niet weg dat ik het echt een ondankbare actie vind om die jurkjes en vestjes niet toch minimaal een keertje aan te te trekken bij die kleine. :*
ahaha ach Trui, ik had het eigenlijk kunnen weten hoor, ook mijn eigen schuld, mijn dochter houd gewoon niet van die dingen, maar toen had ik het door hoe leuk haken is, heb altijd wel gehaakt maar toen was ik zo fanatiek met hesjes etc. heb wel een AJAX trui voor haar gemaakt toen ( gebreid) en die heeft ze als pasgeboren baby wel aan gehad, maar mijn oudste houd gewoon van spijkerbroekjes en fleurige truitjes, en heb al 2 vestjes met leuke streepjes voor die kleine gebreid en die droeg ze wel, maar strokenrokjes met hesjes en daaronder een t shirt met little princes hahaha nee dat ging hem toch niet worden.
de oudste heeft een beetje een fobie van gebreide truien en jurken, had wat voor haar gemaakt vroeger van jurken met bijpassen beenwarmers en truien opgemaast en al _O- en vroeger had ze al een hekel aan kriebeldingen dus die kleine krijgt geen kriebeldingen aan.
Nee hoor totaal geen meelij met me, had het van te voren kunnen weten :P

( en haar gehaaktje omslagsjaal die roze, krijgt ze wel om als ze naat buiten gaat, valt dus best mee )
pi_122231676
Ik heb zelf ook een hekel aan jurken en rokken, maar de oudste van 3 wil alleen maar rokken aan en bij de jongste van 1,5 vind ik het ook zo leuk staan, jurkjes en rokken O+
(Kreeg je mij vroeger echt niet in, en ook nachtmerries nog van de wollen broek die mijn oma maakte, of de gebreide kriebeltruien, brrr!)

Creado, mooi die bakken! :D ik heb er 3 vol, met mijn hele voorraad. Alle bolletjes liggen op elkaar, maar zo 'staand' zoals jij het hebt is eigenlijk veel logischer! Leuk uitje :-)
pi_122231902
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:20 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik heb zelf ook een hekel aan jurken en rokken, maar de oudste van 3 wil alleen maar rokken aan en bij de jongste van 1,5 vind ik het ook zo leuk staan, jurkjes en rokken O+

Creado, mooi die bakken! :D ik heb er 3 vol, met mijn hele voorraad. Alle bolletjes liggen op elkaar, maar zo 'staand' zoals jij het hebt is eigenlijk veel logischer!
ja ik vind het zo schattig die kleine mini meisjes met jurkjes enzo.

weet nog wel mijn jongste meid, nu 21 was een jaar of 4 lange zwarte rok met zwart koltruitje en gele kaplaarzen, echt elke dag moest dat aan, en vooral die gele kaplaarzen eronder, in de zomer droeg ze ze ook elke dag, echt waar, ze ging er mee naar bed en dan deed ik ze maar uit als ze sliep, korte broek in de zomer liefst zwart en altijd die gele kaplaarzen eronder, en nu nog steeds alles zwart wat ze draagt, af en toe een wit ding erop maar daar blijft het bij :P
pi_122231960
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:20 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
(Kreeg je mij vroeger echt niet in, en ook nachtmerries nog van de wollen broek die mijn oma maakte, of de gebreide kriebeltruien, brrr!)

Creado, mooi die bakken! :D ik heb er 3 vol, met mijn hele voorraad. Alle bolletjes liggen op elkaar, maar zo 'staand' zoals jij het hebt is eigenlijk veel logischer! Leuk uitje :-)
vond ik overzichtelijker. Lekker snel en makkelijk vindbaar :)
By DMB
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:31:04 #285
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_122232560
Ik voel me zo dom... help!

Ik heb dat boek besteld waar die mooie jurk (en méér !) in stond.
Nu wil ik materiaal bestellen, maar ik begrijp het niet.
Het patroon geeft aan: #3 light worsted weight-yarn.

Volgens het Ravelry schema http://www.ravelry.com/help/yarn/weights kom ik dan uit op:
DK 8 ply 11 wpi 22 stitches

Maar... dan wil ik in Nederland materiaal gaan bestellen, maar daar gebruiken ze die termen niet.
Hoe weet ik nu welk materiaal geschikt is?
... ♥ ik mis je ♥
pi_122233155
GirlyKoosje ook afgemaakt en is bij de kleine eigenaar waar ze verder vertroeteld kan worden:

en natuurlijk mijn sporen niet vergeten hihiihi

en nog een klein uiltje voor mams:
By DMB
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:33:23 #287
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122236975
Pluphy, DK is garen dat gehaakt kan worden op haaknaald 4....dat zou je als richtlijn aan kunnen houden.

Creado wat een schattig en simpele (mooi door eenvoud) labeltjes! Had je die nu zelf gemaakt of gekocht?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_122245669
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:33 schreef Tyler-Girl het volgende:
Pluphy, DK is garen dat gehaakt kan worden op haaknaald 4....dat zou je als richtlijn aan kunnen houden.

Creado wat een schattig en simpele (mooi door eenvoud) labeltjes! Had je die nu zelf gemaakt of gekocht?
Dank mijn eigen creatie :). bij sommige knuffels vind ik een label echt te opzichtig...vandaar nu zo. :Y :P
By DMB
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:44:11 #289
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122246446
Erg mooi! Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:49:44 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122247963
een heel mooi koosje, creado! O+

phluphy, misschien dat dit overzicht nog iets meer aanknopingspunten vindt bij het bepalen van het juiste garen. maar ook daar kun je vooral uithalen dat het geschikt moet zijn voor naald 4. (nou ja ergens tussen 3,75 en 4,5)
in de haak.
pi_122249508
succes met je shop Tyler-Girl! En mooi konijn Creado! :)

een vriendin van mij heeft een vraagje, ze heeft namelijk een patroon waarbij ze het hoofd helemaal af moet maken en dan bijv een oor er aan vast moet haken (het oor is nog niet gemaakt) in het patroon staat: steek de draad in de rand van de kop en haak 1v in de volg. 8 st
kan iemand haar helpen? zelf weet ik het ook niet namelijk :/
alvast dank!
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:47:47 #292
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122249599
Ik denk dat er bedoeld wordt dat het oor eerst gemaakt wordt en dat met vasten bevestigd aan het hoofd. Die rand waar ze het over hebben is denk ik een denkbeeldige rand van het hoofd....waarschijnlijk bovenop het hoofd op het "randje" van de bovenkant en de zijkant.
Ik weet niet of dat logisch klinkt of dat ze daarmee vooruit kan....
pi_122250774
zoals ik al zei,, het oor is nog niet gemaakt ;) het moet dus gehaakt worden vanaf de kop. Er wordt ook niet in de achterste lus o.i.d. gehaakt.
De plek zou prima kunnen hoor Tyler-Girl! Maar hoe maak je dan precies je vasten vast en waar haak je dan omheen? (het is echt een raadsel)

EDIT: het hoofd is dus ook al dicht en zit zelfs aan de rest vast, alleen de oren moeten nog.
  woensdag 30 januari 2013 @ 12:46:53 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122251224
je kunt tussen gemaakte steken insteken, en daar dan vasten op maken. gewoon net doen alsof je in een gewone steek werkt, en dan steeds een gaatje opschuiven. ik zou wel even goed kijken naar het voorbeeld, waar zij het oor plaatsen, en dan het meest waarschijnlijke beginpunt kiezen. wel slordig dat dat er niet zo duidelijk bij beschreven staat! vervolgens is het denk ik een kwestie van heen en weer haken bovenop die eerste rij die je aan 't hoofd vasthaakt..

[ Bericht 22% gewijzigd door trui op 30-01-2013 13:10:13 ]
in de haak.
pi_122251266
wat heb ik een boel gemist!!! mooie dingen weer voorbij zien komen.

Heks! mocht ik ooit aan kinderen starten en er komt een meid, mag je best los met rokjes en jurken haken ;) O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 30 januari 2013 @ 13:27:25 #296
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_122252011
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:49 schreef trui het volgende:
een heel mooi koosje, creado! O+

phluphy, misschien dat dit overzicht nog iets meer aanknopingspunten vindt bij het bepalen van het juiste garen. maar ook daar kun je vooral uithalen dat het geschikt moet zijn voor naald 4. (nou ja ergens tussen 3,75 en 4,5)
Zo'n schema zocht ik inderdaad. Juist die info ontbrak in het Ravelry schema.
Thanks dude. ;)
... ♥ ik mis je ♥
pi_122252126
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:46 schreef trui het volgende:
je kunt tussen gemaakte steken insteken, en daar dan vasten op maken. gewoon net doen alsof je in een gewone steek werkt, en dan steeds een gaatje opschuiven. ik zou wel even goed kijken naar het voorbeeld, waar zij het oor plaatsen, en dan het meest waarschijnlijke beginpunt kiezen. wel slordig dat dat er niet zo duidelijk bij beschreven staat! vervolgens is het denk ik een kwestie van heen en weer haken bovenop die eerste rij die je aan 't hoofd vasthaakt..
Ja precies, dat moest ik ook met de slurf van het olifantje, al was daar de plek wel duidelijk.

Eigenlijk zie ik niet zo goed in waarom je het zo zou doen. Ik vind het maar gehannes, en als je een beetje netjes aannaait dan ziet het er toch wel netjes uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 januari 2013 @ 13:32:13 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122252150
Graag gedaan, kerel! :* :) Misschien moeten we het ravelry schema in de OP vervangen door deze link dan.
in de haak.
  woensdag 30 januari 2013 @ 13:49:14 #299
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_122252731
Bijna klaar met de laatste bobbeltjesrij, zometeen weer op zoek naar een leuke volgende steek!

woensdag 30 januari 2013 @ 13:50:53 #300
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_122252788
Wat tof spuugje :D O+
I`m not weird. I`m limited edition.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')