abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122004502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
Goeie openingspost! Gave deken inderdaad. Zo mooi zonder al te veel fratsen. Ik houd ervan! O+

Trui, wat voor garen gebruik je nou voor zo'n muts? Erg leuk!

Ik heb een klein maar ontzettend leuk projectje afgerond, namelijk om wat wolken voor op Ivans kamer te maken:

[ afbeelding ]

Fijn haakwerk vind ik dat, met weinig garen, zonder stukken die aan elkaar genaaid hoeven te worden en met snel resultaat. :Y)
te schattig gewoon, staat heel lief
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122005423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:29 schreef BrainTeaser het volgende:
Bij de reacties eronder staat dat ze het ook bij Action hebben, misschien daar ook even kijken?
Hebeen ze nu in ieder geval niet meer, vanmiddag en gisteren nog bij de Action geweest. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122005667
quote:
Goeie openingspost! Gave deken inderdaad. Zo mooi zonder al te veel fratsen. Ik houd ervan! O+

Ik heb een klein maar ontzettend leuk projectje afgerond, namelijk om wat wolken voor op Ivans kamer te maken:

[ afbeelding ]

Fijn haakwerk vind ik dat, met weinig garen, zonder stukken die aan elkaar genaaid hoeven te worden en met snel resultaat. :Y)
Ik doe niet anders dan snel werk, snel resultaat. :@
Optimist tot in de kist
pi_122005707
hahahah wat leuk ik ben gewoon genomineerd! :D voor CRE yvonne awards O+

nou ben ik oo wel creatief, maar toch! sweet! O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122005799
quote:
hehe _O-
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122005827
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Haha, ja dat was te verwachten natuurlijk :P

Even snel een uiltje gemaakt die zo op de bus gaat naar iemand in het ziekenhuis:
[ afbeelding ]
^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:57 schreef Toverheks het volgende:
Yogalove beterschap.

Hier een rode was opdracht voor vriendin, ondertussen ken ik het patroon wel uit me hoofd. :P

[ afbeelding ]
Mooi. O+
Optimist tot in de kist
pi_122005893
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:44 schreef Dottey het volgende:

:@ ik ook we gaan gewoon samen *O*

dank je Trovey :Y
pi_122006125
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:44 schreef Dottey het volgende:

^O^
Optimist tot in de kist
pi_122006129
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:47 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:@ ik ook we gaan gewoon samen *O*

dank je Trovey :Y
*O*

O+

ik vind het gewoon een hele eer! O+
pi_122006203
EINDELIJK een doel om dat rot pluizige wol kwijt te krijgen! Wat een grappig idee om het zo als gras te verwerken!

Ik ga het in ieder geval onthouden! GOED TIP!

mooie sjaal weer gezien! wat blijft dat lekker weghaken he! Ik gebruik de mijne overigens echt met regelmaat O+
pi_122006295
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:51 schreef Dottey het volgende:

[..]

*O*

O+

ik vind het gewoon een hele eer! O+
:Y ik ook *O*
pi_122006375
Wat een heleboel mooie dingen zijn er voorbij gekomen! :) Teveel om op te noemen.

@Bijou: Zou ik misschien ook het patroon van de deken mogen? :)
pi_122009778
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:00 schreef Toverheks het volgende:
meisjes, even over die rode sjaal, die is van Saskia Wibra, met een dikke naald 5 half. het haakt heerlijk weg het patroon, een aanrader want het is tellen en herhalen, de rode is een beetje stug en kriebelt een beetje maar hij is voor een vriendin hahaa laat die maar lekker kriebelen, ik had hier eens van iemand gelezen ff wassen met wasverzachter dan wordt hij zachter, maar dat mag ze zelf proberen. :@

en Bertha 3 avondjes heb ik over deze rode gedaan, gewoon oppakken wanneer ik even zin had. dus voor jou wordt het ook geen maanden projekt hoor :N
Enne, hoe veel bollen hebbeb we daar dan van nodig? Via mobiel lukt het niet om de patronen te openen, sorry als het daArin staat!
pi_122011619
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:54 schreef x__duck het volgende:

[..]

Enne, hoe veel bollen hebbeb we daar dan van nodig? Via mobiel lukt het niet om de patronen te openen, sorry als het daArin staat!
iets minder dan 3 bollen, met franje erbij, koste dus nog geen eens 3 euro, was Saskia van de Wibra haaknaald 5 half en nu twijfel ik _O- heb hem niet meer hier kunnen ook 4 bollen geweest zijn :@

[ Bericht 16% gewijzigd door Toverheks op 24-01-2013 23:27:16 ]
pi_122011880
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:54 schreef x__duck het volgende:

[..]

:Y je hebt pm
pi_122018589
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:26 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:Y je hebt pm
Neehoor!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:55:01 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122024295
quote:

[ afbeelding ]

prachtig!!

en ik heb Drops Eskimo voor die muts gebruikt, zoals in het patroon ook werd aanbevolen. maar met naald 8 (ook volgens patroon) werd de boord bij mij echt veeeeel te strak.
in de haak.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:56:38 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122024361
en wat grappig dat die 'Alpine shawl' dus eigenlijk dezelfde is als de 'Sidewalk shawl'. ik had die link nog niet gelegd.
in de haak.
pi_122025816
Heeft er iemand ervaring met die ouderwetse gehaakte kastrandjes? Ik zit een beetje te spelen met het idee om die te maken voor de kinderkamer, maar ik vraag me af hoe je dat een beetje gemakkelijk (en niet te zichtbaar) bevestigt zodat het ook weer los kan om te wassen.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 12:58:19 #80
147091 janeway
live long and prosper
pi_122026374
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Heeft er iemand ervaring met die ouderwetse gehaakte kastrandjes? Ik zit een beetje te spelen met het idee om die te maken voor de kinderkamer, maar ik vraag me af hoe je dat een beetje gemakkelijk (en niet te zichtbaar) bevestigt zodat het ook weer los kan om te wassen.
Ik herinner mij zo'n kast en daar zaten die randjes vast met punaises..

Maar ja dat wil je dan dus niet.. iets met een klittebandje?

Wel leuk voor op een kinderkamer..
pi_122026422
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:55 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een heleboel mooie dingen zijn er voorbij gekomen! :) Teveel om op te noemen.

@Bijou: Zou ik misschien ook het patroon van de deken mogen? :)
Ik sluit me daarbij aan. :@

Cowl/col klaar en ook nog een extra verrassing voor de persoon die het ding krijgt, foto's volgens later anders ziet hij het al voordat hij het ontvangen heeft. :')

:W Lekker puh, je moet nog steeds wachten op je cadeautje. :P
Optimist tot in de kist
pi_122026523
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef janeway het volgende:

[..]

Ik herinner mij zo'n kast en daar zaten die randjes vast met punaises..

Maar ja dat wil je dan dus niet.. iets met een klittebandje?

Wel leuk voor op een kinderkamer..
Klittenband is best een goed plan, en onder een wat dichter gehaakt stukje valt dat vast niet op. ^O^
pi_122028907
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:56 schreef trui het volgende:
en wat grappig dat die 'Alpine shawl' dus eigenlijk dezelfde is als de 'Sidewalk shawl'. ik had die link nog niet gelegd.
Serieus :o hahaha had ze allebei in mijn favorieten staan en wilde ze allebei perse maken _O-
De sidewalk lijkt heel anders door gebruik van dikker garen en doordat ze hem op het plaatje anders draagt. Tof, dan heb ik hem dus eigenijk al gemaakt ;)

Wil hem nog wel van dikker garen maken, misschien ook lekker als omslagdoek gewoon op de bank O+
pi_122029230
en die alphine lijkt ook weer op :

http://www.ravelry.com/patterns/library/alpine-shawl-dk234

of is dat dezelfde..
ik heb hem net iets anders met verspringingen gemaakt.

reminds me:
http://www.ravelry.com/projects/Dottey/alphine-shawl

die moet ik nog steeds afmaken! Zou hem toen waarschijnlijk gaan gebruiken op mijn trouwdag, maar finishing touches had ik niet op tijd af door veel geregel en opbouwen enz. Maar waar die nou gebleven is! :?
pi_122031069
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:19 schreef Puala het volgende:
Ik heb een vraagje en eigenlijk gaat het niet over haken, maar over wol :@ Maar wellicht weet iemand hier het wel O+

Waar kun je de wol halen zoals in deze tutorial word gebruikt? :)
Brazilia garen van Schachemayr Nomotta is dat soort garen, maar dat groen is niet veel te vinden.

Deze site heeft nog wat. Wel erg duur.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 16:58:56 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122036145
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 14:09 schreef Dottey het volgende:
en die alphine lijkt ook weer op :

http://www.ravelry.com/patterns/library/alpine-shawl-dk234

of is dat dezelfde..
dat is dezelfde.
in de haak.
pi_122046471
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 16:58 schreef trui het volgende:

[..]

dat is dezelfde.
:Y ja zat al naar de foto van Dotje te kijken. *O* het is een heerlijk patroon, vind hem leuker dan die ene link van jou elise dacht ik, of het komt dat ik de elise al 4 keer gemaakt heb :@ maar als je weer en mooi patroon van een sjaal hebt Trui, iets in de trant van deze mag je gerust posten hoor :P
  vrijdag 25 januari 2013 @ 21:09:28 #88
147091 janeway
live long and prosper
pi_122046711
Even een w.i.p.
Geinspireerd door het als jaren aanzien van mooie granny dekens heb ik bij de lidl een set naalden en garen gekocht.. (niemand wil voor mij een deken haken hahaha)

Dit was mijn eerste gelukte granny..

Ik had rood garen van de lidl maar dat wil ik uiteindelijk niet gebruiken voor een deken.. Maar ik dacht dan heb ik iets om mee te oefenen.. Nou dat was ik snel zat hahaha..

Ik ben op youtube gaan kijken en vond al andere patroontjes.. Even oefenen en klaar..

Bij wat boodschappen doen liep ik in de euroshopper.. Daar hebben ze acryl van en katoen van philar.. De acryl die ik gekocht heb was 1 euro per bol, dus dat vond ik ook best betaalbaar..
Ik had eerst 18 bollen maar heb er nog wat bij gehaald.. Ik wilde er ook wit bij doen maar die hadden ze niet meer in de goede dikte dus ben ik verder gaan kijken.. Ik dacht bij de wibra een goede dikte gevonden te hebben maar met het haken was het toch veel dikker..
Ik heb er nog niet zo heel veel gemaakt.. Nou ja uiteindelijk wel want van dat rode garen heb ik ook nog 6 kleine en 2 grote (waar 4 kleintjes inpassen) gehaakt.. Die gaan op de stapel project X hihi

Hier het resultaat vanaf woensdag gehaakt met deze kleurtjes

Het rondje is de start van de volgende granny, en al die draadjes.... die moet ik dus nog afwerken.
Bedankt voor het kijken en de inspiratie
  vrijdag 25 januari 2013 @ 23:14:35 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122053527
mooi begin janeway! je gebruikt dus twee verschillende patronen voor de granny's, als ik 't goed zie.
het lijkt op de foto wel alsof je sommige toeren 'aan de andere kant' hebt gehaakt, dus met de achterkant voor, klopt dat of liggen sommige granny's gewoon ondersteboven?
in de haak.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 23:33:29 #90
147091 janeway
live long and prosper
pi_122054370
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 23:14 schreef trui het volgende:
mooi begin janeway! je gebruikt dus twee verschillende patronen voor de granny's, als ik 't goed zie.
het lijkt op de foto wel alsof je sommige toeren 'aan de andere kant' hebt gehaakt, dus met de achterkant voor, klopt dat of liggen sommige granny's gewoon ondersteboven?
Die liggen vast onderste boven.. Maar ik heb ook een afwijking hahaha.. Ik kan namelijk verkeerd omwerken.. Maar volgens mij heb ik dat tot nu toe niet gedaan..
En idd verschillende patroontjes.. Om te kijken of ik het kan en voor wat afwisseling, maar ik denk dat ik de meesten op de " gewone" manier maak.. En misschien nog een paar hele grote maar daar moet ik nog even iets mee verzinnen.. Ik heb ondertussen nog een ander patroon gemaakt.. Maar dat werkt niet zo lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')