ik gebruik saskia acryl van de wibra :-)quote:Op maandag 28 januari 2013 13:10 schreef Miii3 het volgende:
Dankje trui! Ik moet zeggen dat ik nog niet zoveel weet over de verschillende merken enzo, er is zoveel keuze! Wat zou jij dan aanraden voor een deken? Ik wil wel graag 'sprekende' kleuren, ik vind Royal van de Zeeman bijvoorbeeld ook fijne wol, maar die kleuren vind ik wat te flets voor een deken.
Ik vind de acryl van Bravo erg mooiquote:Op maandag 28 januari 2013 13:10 schreef Miii3 het volgende:
Dankje trui! Ik moet zeggen dat ik nog niet zoveel weet over de verschillende merken enzo, er is zoveel keuze! Wat zou jij dan aanraden voor een deken? Ik wil wel graag 'sprekende' kleuren, ik vind Royal van de Zeeman bijvoorbeeld ook fijne wol, maar die kleuren vind ik wat te flets voor een deken.
Kortom veel keuze, smaak en prijs bepalend :-) hhhquote:Op maandag 28 januari 2013 13:32 schreef trui het volgende:
ik vind het lastig iets te adviseren hierin, het hangt ook erg van je smaak af en je voorkeur voor dik/dun garen, maar zou zelf denk ik niet voor 100% katoen kiezen in elk geval.
zag op lucy's blog dat ze nog steeds lyrisch is over Stylecraft DK, dat is niet in NL verkrijgbaar maar er zijn vaak leuke aanbiedingen waardoor het toch loont om een pakket te bestellen. ik heb 't zelf nog nooit gebruikt maar er zijn hier volgens mij wel mensen met Stylecraft ervaring. (voor 4 mm naalden ongeveer geloof ik)
Verder verkoopt woolly.nl bijvoorbeeld het Amerikaanse Caron 'simply soft'. het lijkt vrij duur, maar de bollen zijn wel 170 grams, dat scheelt. ze hebben enorm veel kleuren. Spuuglokje kan je vast vertellen of het lekker haakt, ik geloof van wel. (naald 5mm?)
ook relatief goedkope acryl is Phildar Impact. bijv. te koop bij Hobbydoos. Ik hoor er verschillende verhalen over. (naald 5,5 à 6)
verder heb ik wel eens gehaakt met Katia Planet. (naald 4,5 à 5). in veel kleuren verkrijgbaar! (bollen van 100g).
als je op zoek bent naar garens die deels katoen/deels acryl zijn is Drops Cotton Light wel een aardige optie, vind ik. o.a. te koop bij Hobbydoos. Softfun van scheepjeswol is ook heel fijn, maar een stuk duurder. heeft wel veel keuze qua kleuren. (naald 4mm).
een mengvorm van wol met polyamide&acryl is Phildar Partner 6. (naald 6)
Heb je wel eens een Etsy-shop overwogen?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:52 schreef trui het volgende:
niet zonde hoor, juist leuk om weg te geven! wat moet ik er allemaal thuis mee joh.
Heel erg gaaf! Ik wil nog steeds graag een deken haken, en ik ben nog steeds aan het brainstormen. Ik ben er nog steeds niet uit wat ik nou wil...quote:Op maandag 28 januari 2013 12:26 schreef Spuuglokje het volgende:
Tyler-Girl, wat een mooie shawl. Erg leuke steek heb je gebruik.
En een prachtige calm cowl zouzomaarkunnen!![]()
Ik ben begonnen aan mijn project, de deken met allemaal verschillende steken. Hij is 2.30 meter breed. Zo past ie ook mooi op ons bed.Dit is hoe ver ik tot nu toe ben:
[ afbeelding ]
Miss_sly heeft een deken met Phildar Partner 6 gebreid, en dat is wel onwijs zacht spul! Ik weet verder niet hoe fijn het haakt. Ik heb zelf Pildar Impact in bestelling bij Hobbysdoos (om een pop te breien). Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:32 schreef trui het volgende:
ik vind het lastig iets te adviseren hierin, het hangt ook erg van je smaak af en je voorkeur voor dik/dun garen, maar zou zelf denk ik niet voor 100% katoen kiezen in elk geval.
zag op lucy's blog dat ze nog steeds lyrisch is over Stylecraft DK, dat is niet in NL verkrijgbaar maar er zijn vaak leuke aanbiedingen waardoor het toch loont om een pakket te bestellen. ik heb 't zelf nog nooit gebruikt maar er zijn hier volgens mij wel mensen met Stylecraft ervaring. (voor 4 mm naalden ongeveer geloof ik)
Verder verkoopt woolly.nl bijvoorbeeld het Amerikaanse Caron 'simply soft'. het lijkt vrij duur, maar de bollen zijn wel 170 grams, dat scheelt. ze hebben enorm veel kleuren. Spuuglokje kan je vast vertellen of het lekker haakt, ik geloof van wel. (naald 5mm?)
ook relatief goedkope acryl is Phildar Impact. bijv. te koop bij Hobbydoos. Ik hoor er verschillende verhalen over. (naald 5,5 à 6)
verder heb ik wel eens gehaakt met Katia Planet. (naald 4,5 à 5). in veel kleuren verkrijgbaar! (bollen van 100g).
als je op zoek bent naar garens die deels katoen/deels acryl zijn is Drops Cotton Light wel een aardige optie, vind ik. o.a. te koop bij Hobbydoos. Softfun van scheepjeswol is ook heel fijn, maar een stuk duurder. heeft wel veel keuze qua kleuren. (naald 4mm).
een mengvorm van wol met polyamide&acryl is Phildar Partner 6. (naald 6)
ja, ik heb ook een deken van phildar partner 6 gehaakt, en die is inderdaad heel zacht. maar 't is nog wel relatief duur hoor. die bolletjes zijn erg snel op.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
Miss_sly heeft een deken met Phildar Partner 6 gebreid, en dat is wel onwijs zacht spul! Ik weet verder niet hoe fijn het haakt. Ik heb zelf Pildar Impact in bestelling bij Hobbysdoos (om een pop te breien). Daar ben ik wel benieuwd naar.
Vind je dat dat moet? Als je nou 3 knuffels hebt gehaakt, kun je dan niet gewoon die drie knuffels online zetten? Op=op.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:49 schreef trui het volgende:
jahoor, maar zodra ik daar wat serieuzer over nadenk lijkt het me killing voor m'n haakplezier. het 'moeten' van iets is voor mijn motivatie zwaar ondermijnend. zolang ik helemaal zelf kan bepalen wat ik maak zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen, maar ik denk dat dat niet voldoende loont. je moet mensen dan ook de optie geven om bestellingen te doen. ik zie 't al helemaal voor me dat ik dan op bestelling tig keer hetzelfde moet gaan zitten maken. beh!
Mooi!quote:Op maandag 28 januari 2013 13:51 schreef trui het volgende:
[..]
ja, ik heb ook een deken van phildar partner 6 gehaakt, en die is inderdaad heel zacht. maar 't is nog wel relatief duur hoor. die bolletjes zijn erg snel op.
ja dat ook. maar goed, zelfs zonder bestel-opties, ik heb nu al m'n handen vol aan de dingen die ik voor m'n eigen lol maak, veelal cadeautjes. als ik uitge-'cadeaut' ben ga ik wel eens een voorraad aanleggen voor de verkoop.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
Vind je dat dat moet? Als je nou 3 knuffels hebt gehaakt, kun je dan niet gewoon die drie knuffels online zetten? Op=op.
Het lijkt mij verder ook veel moeite, hoor, alleen al het tijdig reageren/verzenden.
Waartussen weef je dan heen en weer? Ik doe het ook als ik bij de binnenkant van het werk kan, maar bij amigurumi maak ik me toch schuldig aan knoopjes omdat ik bang ben dat het anders niet houdt.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:01 schreef trui het volgende:
ik leg geen knoopje, weef 'gewoon' heen en weer en trek de draad ergens de diepte in.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |