abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 januari 2013 @ 23:47:20 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122054930
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:05 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:Y ja zat al naar de foto van Dotje te kijken. *O* het is een heerlijk patroon, vind hem leuker dan die ene link van jou elise dacht ik, of het komt dat ik de elise al 4 keer gemaakt heb :@ maar als je weer en mooi patroon van een sjaal hebt Trui, iets in de trant van deze mag je gerust posten hoor :P
ik vind deze ook heel mooi inderdaad. de Elise ook hoor, maar die schat ik gewoon een flinke categorie 'makkelijker' in, dus die tip ik vaak als een simpel doch effectieve shawl. maar misschien vergis ik me wel deerlijk, ik zal toch eens een poging gaan wagen aan die sidewalk/alpine! maar eerst nog een stuk of tig andere dingen afmaken. ben vanavond ook maar weer een paar ei-poppetjes gaan versieren, ik was vorige week wel zo enthousiast met de eerste helft gestart maar die tweede helft moet ook nog steeds...
in de haak.
pi_122061652
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 23:33 schreef janeway het volgende:

[..]

Die liggen vast onderste boven.. Maar ik heb ook een afwijking hahaha.. Ik kan namelijk verkeerd omwerken.. Maar volgens mij heb ik dat tot nu toe niet gedaan..
En idd verschillende patroontjes.. Om te kijken of ik het kan en voor wat afwisseling, maar ik denk dat ik de meesten op de " gewone" manier maak.. En misschien nog een paar hele grote maar daar moet ik nog even iets mee verzinnen.. Ik heb ondertussen nog een ander patroon gemaakt.. Maar dat werkt niet zo lekker
^O^ leuk en meteen zo een lekker groot projekt
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122061695
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 23:47 schreef trui het volgende:

[..]

ik vind deze ook heel mooi inderdaad. de Elise ook hoor, maar die schat ik gewoon een flinke categorie 'makkelijker' in, dus die tip ik vaak als een simpel doch effectieve shawl. maar misschien vergis ik me wel deerlijk, ik zal toch eens een poging gaan wagen aan die sidewalk/alpine! maar eerst nog een stuk of tig andere dingen afmaken. ben vanavond ook maar weer een paar ei-poppetjes gaan versieren, ik was vorige week wel zo enthousiast met de eerste helft gestart maar die tweede helft moet ook nog steeds...
Trui, deze vind ik een stuk makelijker, erg toch hahaha met de elise kwam ik steeds in de war met dat tellen 3 stokjes dan weer 1 dan weer 2 stokjes in 1 stokjes en ik haak onder de tv dus met de A sjaal kon ik gewoon even terug kijken op wat ik al gemaakt heb, en jij doet er dagje over met jou haaktalent *O* en die eipoppetjes wat jij nu maakt staat op lijstje van dat ga ik doen over een paar jaar, als mijn kleindochter naar school gaat en gaat uitdelen. vind ze zo schattig
  zaterdag 26 januari 2013 @ 10:03:01 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122061901
ik heb er nu 22 af, olé.
in de haak.
pi_122061977
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:03 schreef trui het volgende:
ik heb er nu 22 af, olé.
hahaha Ole *O*
pi_122061993
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 21:09 schreef janeway het volgende:
Even een w.i.p.
Geinspireerd door het als jaren aanzien van mooie granny dekens heb ik bij de lidl een set naalden en garen gekocht.. (niemand wil voor mij een deken haken hahaha)

Dit was mijn eerste gelukte granny..
[ afbeelding ]

Ik had rood garen van de lidl maar dat wil ik uiteindelijk niet gebruiken voor een deken.. Maar ik dacht dan heb ik iets om mee te oefenen.. Nou dat was ik snel zat hahaha..

Ik ben op youtube gaan kijken en vond al andere patroontjes.. Even oefenen en klaar..

Bij wat boodschappen doen liep ik in de euroshopper.. Daar hebben ze acryl van en katoen van philar.. De acryl die ik gekocht heb was 1 euro per bol, dus dat vond ik ook best betaalbaar..
Ik had eerst 18 bollen maar heb er nog wat bij gehaald.. Ik wilde er ook wit bij doen maar die hadden ze niet meer in de goede dikte dus ben ik verder gaan kijken.. Ik dacht bij de wibra een goede dikte gevonden te hebben maar met het haken was het toch veel dikker..
Ik heb er nog niet zo heel veel gemaakt.. Nou ja uiteindelijk wel want van dat rode garen heb ik ook nog 6 kleine en 2 grote (waar 4 kleintjes inpassen) gehaakt.. Die gaan op de stapel project X hihi

Hier het resultaat vanaf woensdag gehaakt met deze kleurtjes
[ afbeelding ]

Het rondje is de start van de volgende granny, en al die draadjes.... die moet ik dus nog afwerken.
Bedankt voor het kijken en de inspiratie
Goed begin! Houd er wel rekening mee met vastmaken, dat ze per vierkantje een gelijk aan de rest aantal steken nodig hebben. Dan kan je verder varieren met patronen (als je maar even groot worden). En kijk wel goed of je ze niet op zijn kop vastnaaid/vasthaakt. Ik ben daar zelf als beginner wel eens mee in de knoei gekomen.
Mocht het teveel van hetzelfde zijn als begin project.. kan je altijd nog een leuke babydeken of kussensloop ervan maken!
Succes met de draadjes wegwerken! :9
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zaterdag 26 januari 2013 @ 10:36:04 #97
147091 janeway
live long and prosper
pi_122062430
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:10 schreef Dottey het volgende:

[..]

Goed begin! Houd er wel rekening mee met vastmaken, dat ze per vierkantje een gelijk aan de rest aantal steken nodig hebben. Dan kan je verder varieren met patronen (als je maar even groot worden). En kijk wel goed of je ze niet op zijn kop vastnaaid/vasthaakt. Ik ben daar zelf als beginner wel eens mee in de knoei gekomen.
Mocht het teveel van hetzelfde zijn als begin project.. kan je altijd nog een leuke babydeken of kussensloop ervan maken!
Succes met de draadjes wegwerken! :9
Een bekende van mij pak het slimmer aan.. Ze begint gewoon met effen lapjes en een patroon.. Ik moest natuurlijk weer moeilijk doen.. Maar ik hou van een uitdaging.. Ik heb ondertussen 4 patronen.. Maar de laatste is wat onhandig.. die laat ik vervallen denk ik of ik haal de laatste toer uit.. Het lijkt niet te passen...
pi_122066118
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:36 schreef janeway het volgende:

[..]

Een bekende van mij pak het slimmer aan.. Ze begint gewoon met effen lapjes en een patroon.. Ik moest natuurlijk weer moeilijk doen.. Maar ik hou van een uitdaging.. Ik heb ondertussen 4 patronen.. Maar de laatste is wat onhandig.. die laat ik vervallen denk ik of ik haal de laatste toer uit.. Het lijkt niet te passen...
je kan het ook even tellen.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  Moderator/colorchick zaterdag 26 januari 2013 @ 13:15:31 #99
382129 crew  Donna
pi_122067001
Wat een sneeuw storm. Heerlijk haak weer!
pi_122069406
Dottey: hoe gaat het eigenlijk met je zelfbedachte pop?

Gisteravond begonnen met de Calm Cowl, ook al door een aantal van jullie gehaakt.
pi_122069434
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 14:21 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

Gisteravond begonnen met de Calm Cowl, ook al door een aantal van jullie gehaakt.
[ afbeelding ]
Mooi!
pi_122070959
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 14:21 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[ afbeelding ]
^O^ mooi
pi_122071723
Mooi die col!

Grrr ik had gisteren wol van zolder gehaald en zat zo'n beetje in de startblokken om aan de Alpineshawl te beginnen, toen mijn man er over begon dat hij de sjaal die ik vorig jaar voor hem gebreid had, eigenlijk te dik vond.
Zucht! Die heb ik nu uitgehaald en ga ik dan eerst maar wat dunner voor hem maken. Maar ja, dat is breien, dus ik zal hier mijn mond houden :{w . De Alpine moet nog even wachten.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:19:46 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122076211
mooi, zouzomaarkunnen!
in de haak.
pi_122078778
quote:

[ afbeelding ]
ben ik ook erg benieuwd naar dottey?
By DMB
pi_122078882
Ik heb weer wol voor mijn eigen sloffen..jippie!

Heeft iemand nog tips voor een leuk niet te duur haak boekje voor iemand die nog niet zo lang haakt? Heb wel al wol gekocht, maar nu nog iets aanvullen :-) ;)
By DMB
pi_122078903
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:24 schreef CREADO het volgende:
Ik heb weer wol voor mijn eigen sloffen..jippie!

Heeft iemand nog tips voor een leuk niet te duur haak boekje voor iemand die nog niet zo lang haakt? Heb wel al wol gekocht, maar nu nog iets aanvullen :-) ;). Ze wordt 30.
By DMB
pi_122078975
En mijn wolletjes weer opgeruimd..wordt je zo vrolijk van al die kleurtjes..
By DMB
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:46:17 #109
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122079885
mooie kleuren zouzomaarkunnen!

ik heb mijn seasonless scarf af! vanmiddag 2bollen bij gehaald, maar bleek aan 1 extra al genoeg t hebben. ben er redelijk blij mee, maar hij moet nog wat vormen denk ik. zal morgen even foto's maken. nu mijn andere projectjes afmaken.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_122081912
bedankt allemaal! :D vind hem leuk om t haken, dus nu posten met mijn gsm in de ene hand en de haaknaald klaar in andere.

Creado: ik heb 2wk terug mijn moeder leren haken (ja,ja, meestal is het anders om) en heb toen bij de witte boekwinkel/boekenvoordeel voor ¤7,- dat boekje gekocht waar Koosje in staat. De poes die er in staat doet ze nu als 1e project, hij is al af maar ik heb het eindresultaat nog niet gezien. :)

Ff googelen naar titel, zo terug...
- gehaakte beestenboel, christel krukkert

En als voorbeeld die poes (deze heeft ze dus niet gemaakt):

[ Bericht 4% gewijzigd door zouzomaarkunnen op 26-01-2013 19:40:46 ]
pi_122083663
[quote]En als voorbeeld die poes (deze heeft ze dus niet gemaakt)[/qoute]

Die heb je dan zelf gemaakt? Haha.. ja ik heb die zelf ook het boekje, maar vind ze die wel goed te doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door CREADO op 27-01-2013 07:59:43 ]
By DMB
pi_122083870
Haha, ja niet dus ;)

Ze vond die poes eigenlijk best makkelijk, al vond ze het constant tellen soms niet zo leuk. Ik heb haar meerderen en minderen geleerd, en ze had die poes na een week af! Zo snel ben ik niet eens.. :D
  zondag 27 januari 2013 @ 09:45:26 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122103101
eiermonster update, ik heb er nu 26. dit zijn de laatste 12 die ik maakte:

nog 4 te gaan..!
in de haak.
pi_122103126
Superleuk trui :D
  zondag 27 januari 2013 @ 10:07:38 #115
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_122103419
lieve Poes, en Trui die dopjes, vooral die rode met vleugeltjes *O*
sla ze ff op :P
pi_122103697
Die worden leuk Trui! Het is al een hele beestenboel :)
Mooie kleuren van de granny squares janeway.
De Calm cowl ziet er ook netjes uit!

Ik heb al heel wat sjaals gehaakt en gebreid, dus ik ga eens op zoek naar andere patronen. Al die sjaals kan ik niet tegelijk om, dus ik hoef er nu ook niet meteen meer te maken :+
pi_122103881
Trui _O_ Geniaal!!!
  zondag 27 januari 2013 @ 10:38:34 #118
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_122103955
Trui wat een geweldig mooi project!
  zondag 27 januari 2013 @ 11:01:25 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122104387
tnx ladies. we hebben er in elk geval al veel pret mee gehad tot nu toe. nog suggesties voor de laatste vier?
in de haak.
pi_122104699
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:45 schreef trui het volgende:
eiermonster update, ik heb er nu 26. dit zijn de laatste 12 die ik maakte:

[ afbeelding ]

nog 4 te gaan..!
Oh wat ontzettend leuk, wat zitten daar een schatjes tussen!! O+ O+ O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: