ik vind deze ook heel mooi inderdaad. de Elise ook hoor, maar die schat ik gewoon een flinke categorie 'makkelijker' in, dus die tip ik vaak als een simpel doch effectieve shawl. maar misschien vergis ik me wel deerlijk, ik zal toch eens een poging gaan wagen aan die sidewalk/alpine! maar eerst nog een stuk of tig andere dingen afmaken. ben vanavond ook maar weer een paar ei-poppetjes gaan versieren, ik was vorige week wel zo enthousiast met de eerste helft gestart maar die tweede helft moet ook nog steeds...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:05 schreef Toverheks het volgende:
[..]ja zat al naar de foto van Dotje te kijken.
het is een heerlijk patroon, vind hem leuker dan die ene link van jou elise dacht ik, of het komt dat ik de elise al 4 keer gemaakt heb
maar als je weer en mooi patroon van een sjaal hebt Trui, iets in de trant van deze mag je gerust posten hoor
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:33 schreef janeway het volgende:
[..]
Die liggen vast onderste boven.. Maar ik heb ook een afwijking hahaha.. Ik kan namelijk verkeerd omwerken.. Maar volgens mij heb ik dat tot nu toe niet gedaan..
En idd verschillende patroontjes.. Om te kijken of ik het kan en voor wat afwisseling, maar ik denk dat ik de meesten op de " gewone" manier maak.. En misschien nog een paar hele grote maar daar moet ik nog even iets mee verzinnen.. Ik heb ondertussen nog een ander patroon gemaakt.. Maar dat werkt niet zo lekker
Trui, deze vind ik een stuk makelijker, erg toch hahaha met de elise kwam ik steeds in de war met dat tellen 3 stokjes dan weer 1 dan weer 2 stokjes in 1 stokjes en ik haak onder de tv dus met de A sjaal kon ik gewoon even terug kijken op wat ik al gemaakt heb, en jij doet er dagje over met jou haaktalentquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:47 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind deze ook heel mooi inderdaad. de Elise ook hoor, maar die schat ik gewoon een flinke categorie 'makkelijker' in, dus die tip ik vaak als een simpel doch effectieve shawl. maar misschien vergis ik me wel deerlijk, ik zal toch eens een poging gaan wagen aan die sidewalk/alpine! maar eerst nog een stuk of tig andere dingen afmaken. ben vanavond ook maar weer een paar ei-poppetjes gaan versieren, ik was vorige week wel zo enthousiast met de eerste helft gestart maar die tweede helft moet ook nog steeds...
Goed begin! Houd er wel rekening mee met vastmaken, dat ze per vierkantje een gelijk aan de rest aantal steken nodig hebben. Dan kan je verder varieren met patronen (als je maar even groot worden). En kijk wel goed of je ze niet op zijn kop vastnaaid/vasthaakt. Ik ben daar zelf als beginner wel eens mee in de knoei gekomen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:09 schreef janeway het volgende:
Even een w.i.p.
Geinspireerd door het als jaren aanzien van mooie granny dekens heb ik bij de lidl een set naalden en garen gekocht.. (niemand wil voor mij een deken haken hahaha)
Dit was mijn eerste gelukte granny..
[ afbeelding ]
Ik had rood garen van de lidl maar dat wil ik uiteindelijk niet gebruiken voor een deken.. Maar ik dacht dan heb ik iets om mee te oefenen.. Nou dat was ik snel zat hahaha..
Ik ben op youtube gaan kijken en vond al andere patroontjes.. Even oefenen en klaar..
Bij wat boodschappen doen liep ik in de euroshopper.. Daar hebben ze acryl van en katoen van philar.. De acryl die ik gekocht heb was 1 euro per bol, dus dat vond ik ook best betaalbaar..
Ik had eerst 18 bollen maar heb er nog wat bij gehaald.. Ik wilde er ook wit bij doen maar die hadden ze niet meer in de goede dikte dus ben ik verder gaan kijken.. Ik dacht bij de wibra een goede dikte gevonden te hebben maar met het haken was het toch veel dikker..
Ik heb er nog niet zo heel veel gemaakt.. Nou ja uiteindelijk wel want van dat rode garen heb ik ook nog 6 kleine en 2 grote (waar 4 kleintjes inpassen) gehaakt.. Die gaan op de stapel project X hihi
Hier het resultaat vanaf woensdag gehaakt met deze kleurtjes
[ afbeelding ]
Het rondje is de start van de volgende granny, en al die draadjes.... die moet ik dus nog afwerken.
Bedankt voor het kijken en de inspiratie
Een bekende van mij pak het slimmer aan.. Ze begint gewoon met effen lapjes en een patroon.. Ik moest natuurlijk weer moeilijk doen.. Maar ik hou van een uitdaging.. Ik heb ondertussen 4 patronen.. Maar de laatste is wat onhandig.. die laat ik vervallen denk ik of ik haal de laatste toer uit.. Het lijkt niet te passen...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:10 schreef Dottey het volgende:
[..]
Goed begin! Houd er wel rekening mee met vastmaken, dat ze per vierkantje een gelijk aan de rest aantal steken nodig hebben. Dan kan je verder varieren met patronen (als je maar even groot worden). En kijk wel goed of je ze niet op zijn kop vastnaaid/vasthaakt. Ik ben daar zelf als beginner wel eens mee in de knoei gekomen.
Mocht het teveel van hetzelfde zijn als begin project.. kan je altijd nog een leuke babydeken of kussensloop ervan maken!
Succes met de draadjes wegwerken!
je kan het ook even tellen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:36 schreef janeway het volgende:
[..]
Een bekende van mij pak het slimmer aan.. Ze begint gewoon met effen lapjes en een patroon.. Ik moest natuurlijk weer moeilijk doen.. Maar ik hou van een uitdaging.. Ik heb ondertussen 4 patronen.. Maar de laatste is wat onhandig.. die laat ik vervallen denk ik of ik haal de laatste toer uit.. Het lijkt niet te passen...
Mooi!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:21 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Dottey: hoe gaat het eigenlijk met je zelfbedachte pop?
Gisteravond begonnen met de Calm Cowl, ook al door een aantal van jullie gehaakt.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:21 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Dottey: hoe gaat het eigenlijk met je zelfbedachte pop?
Gisteravond begonnen met de Calm Cowl, ook al door een aantal van jullie gehaakt.
[ afbeelding ]
ben ik ook erg benieuwd naar dottey?quote:Dottey: hoe gaat het eigenlijk met je zelfbedachte pop?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:24 schreef CREADO het volgende:
Ik heb weer wol voor mijn eigen sloffen..jippie!
Heeft iemand nog tips voor een leuk niet te duur haak boekje voor iemand die nog niet zo lang haakt? Heb wel al wol gekocht, maar nu nog iets aanvullen :-). Ze wordt 30.
Oh wat ontzettend leuk, wat zitten daar een schatjes tussen!!quote:Op zondag 27 januari 2013 09:45 schreef trui het volgende:
eiermonster update, ik heb er nu 26. dit zijn de laatste 12 die ik maakte:
[ afbeelding ]
nog 4 te gaan..!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |