abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:44:38 #201
348522 BusterPosey
Catch me if you can...
pi_121958540
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik zie bij iedereen testo staan, maar Danny.N heeft dat nooit genomen :')
Die zat dan ook niet in de PDM-ploeg. Hij zat toen nog niet eens in het peloton.
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)
pi_121958655
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:44 schreef BusterPosey het volgende:

[..]

Die zat dan ook niet in de PDM-ploeg. Hij zat toen nog niet eens in het peloton.
Zonder testo rij je de TDF niet uit en al helemaal niet met 1 teelbal
pi_121958751
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:15 schreef icebliss het volgende:

[..]

Zweden? Ook al bekend voor wie dat pakket bedoeld was?
Lovkvist, vorig jaar nog Sky? Larsson, vorig jaar Vacansoleil, jaar daarvoor CSC/Saxo? Speculeren...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_121958970
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:47 schreef marcodej het volgende:

[..]

Lovkvist, vorig jaar nog Sky? Larsson, vorig jaar Vacansoleil, jaar daarvoor CSC/Saxo? Speculeren...
Kessiakoff...
pi_121959002
wanneer is de schorsing van Nadal afgelopen?
pi_121959102
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:51 schreef Evertjan het volgende:
wanneer is de schorsing van Nadal afgelopen?
:')
U MAD?
pi_121959214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef wimderon het volgende:
Waarom de hele ploeg, inclusief klimmers, nog volstoppen in de rit naar Parijs :') ?

[ afbeelding ]
WTF...
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 januari 2013 @ 21:55:54 #208
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_121959313
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zonder testo rij je de TDF niet uit en al helemaal niet met 1 teelbal
Heeft Danny.N maar 1 teelbal? :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_121959740
Ben benieuwd of Boogerd nog wat gaat melden komende dagen.
pi_121960753
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 22:01 schreef Eppie_NL het volgende:
Ben benieuwd of Boogerd nog wat gaat melden komende dagen.
Morgen in de krant "boogerd ontkent voor de 100ste keer"
pi_121966333
quote:
Waarom de hele ploeg, inclusief klimmers, nog volstoppen in de rit naar Parijs :') ?

[ afbeelding ]
Kuurtje afmaken, op zich niet eens zo vreemd en gezonder dan ergens in het midden de kuur afbreken.
pi_121967278
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:29 schreef Ericr het volgende:

[..]

Kuurtje afmaken, op zich niet eens zo vreemd en gezonder dan ergens in het midden de kuur afbreken.
whaha, kuurtje, het is geen bb
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 januari 2013 @ 23:46:22 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121967307
bb?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_121967545
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:46 schreef rubbereend het volgende:
bb?
bodybuilding
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 januari 2013 @ 00:20:07 #215
862 Arcee
Look closer
pi_121968943
quote:

[ afbeelding ]
Bizar dat dat notitieblokje bewaard is gebleven. Juist datgene dat je geheim wilt houden komt ongeschonden 25 jaar later nog weer boven water. Hoe knullig.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_121969284
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Bizar dat dat notitieblokje bewaard is gebleven. Juist datgene dat je geheim wilt houden komt ongeschonden 25 jaar later nog weer boven water. Hoe knullig.:')
het was iig een gesponsord notitieblokje :')
pi_121969766
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Heeft gewoon een stagiair van De Volkskrant gisteren in elkaar geflanst.
pi_121970132
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[Artikel Spaanse politie ontmantelt dopinglab]
Ik ben toch echt wielrenfan, en tja een beetje doping is al zo oud als het wielrennen is, maar dit gaat toch wel heel erg ver als dit waar is. Een dopingfabriek en dan ook nog eens anti-dopingstests leveren en werkt er ook nog eens oud-renner, dan is de sport echt door en door verrot en ga ik niet meer kijken. ;(
pi_121970232
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:47 schreef marcodej het volgende:
Via Zweden naar een ander land kan ook nog.
pi_121970407
quote:
13s.gif Op donderdag 24 januari 2013 01:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik ben toch echt wielrenfan, en tja een beetje doping is al zo oud als het wielrennen is, maar dit gaat toch wel heel erg ver als dit waar is. Een dopingfabriek en dan ook nog eens anti-dopingstests leveren en werkt er ook nog eens oud-renner, dan is de sport echt door en door verrot en ga ik niet meer kijken. ;(
ach, het gaat toch om de onderlinge strijd, niet perse om de doping, een ploegleider die in het oor van vroome schreeuwt, "hou je poten stil" vind ik erger, de beste moet winnen en niet wat een ploegleider bepaalt.
pi_121971123
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 01:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ach, het gaat toch om de onderlinge strijd, niet perse om de doping, een ploegleider die in het oor van vroome schreeuwt, "hou je poten stil" vind ik erger, de beste moet winnen en niet wat een ploegleider bepaalt.
Ja? Juist dat laatste vind ik eigenlijk ook nog wel een mooi onderdeel van wielrennen, het hele gedoe er omheen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 02:58:25 #222
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121971352
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2013 03:42 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

Speciaal voor buzz1291 even een bevestiging dat Adrianus van der Poel gewoon keihard aan de doping zat.
Allereerst zat het je blijkbaar nogal hoog dat je een quote van 4 maanden geleden terug moest halen. Ten tweede vond ik het een zeer misselijke opmerking van je om enige toespeling op de prestaties van Mathieu van der Poel te maken. (en ga niet zeggen dat dat nav een opmerking van mij was over Woutje van Aert die vorig seizoen als junior weggereden werd en nu bij de beloften ineens super presteert)

En last but not least, ik ben een maandje weg uit en NL dus volg niet altijd alles even nauwgezet, maar zie echt nergens een bevestiging dat Adrie van der Poel in 1988 deel van die 7 gebruikers uitmaakte. Kom dan even met je de detailleerde feitjes zonder bron vermelding......

Zo'n 300 posts later inderdaad een briefje met de bevestiging van het Testo gebruik, Maar het is toch al meer dan 20 jaar bekend dat PDM daar als herstelmiddel mee experimenteerde. Ging je echt niet harder van fietsen.

Wat ik op dit moment veel interessanter vind is waarom de Belgische justitie geen onderzoek naar Geert Leinders opent. Want daar zijn tenslotte genoeg redenen voor. En voor het aanwijzen van getuigen hoef je dan ook niet ver te zoeken. Maar ja, met als gevolg een automatische schorsing kan de halve Belgische afvaardiging voor Louisville 2013 dan zo weer naar huis. Klassejustitie of gewoon Belgische corruptie????

[ Bericht 6% gewijzigd door buzz1291 op 24-01-2013 03:54:53 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_121971998
Kemna dus de volgende die wel heeft gebruikt maar niet tijdens zijn belangrijkste overwinningen. Een bekentenis van Boogerd zal ook wel met uitzondering van 2x tdf en AGR zijn :')

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 24-01-2013 08:16:28 ]
pi_121972406
Volgens mij is er nu een wachtrij bij de pers om te bekennen. 'Nee je kan helaas niet al in het stuk van volgende week, Thijs zit nu even samen met Karsten. Volgende week hebben we Erik al dus wat dacht je van de 3e week van februari?'
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_121972530
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 07:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kemna dus de volgende die wel heeft gebruikt maar niet tijdens zijn belangrijkste overwinningen. Een bekentenis van Boogerd zal ook wel met uitzondering van 2x tdf en AGR zijn :')
quote:
Oud-wielrenner Kemna bekent epogebruik

HOOFDDORP - Rudi Kemna, ploegleider van Argos-Shimano, onthult in het nieuwste magazine van NUsport dat hij in het voorjaar van 2003 kortstondig epo heeft gebruikt. Kemna reed toen voor de profploeg Bankgiroloterij.
Foto: NUsport/Dirk-Jan van Dijk
Kemna vertelt in het zeven pagina's tellende interview dat plaatsvond op 23 december onder meer: "Ik wist dat het verboden was en toch zette ik die stap. Omdat het langzaam ging (de dopingcultuur die zich opdrong, N, kon het mij ook gebeuren."
"Ik was geen meeloper en ik zat ook niet op de fiets voor het geld. Ik was er niet op uit om miljonair te worden, maar het kwam op mijn weg en ik gebruikte epo."

Kemna zette een streep onder het prestatiebevorderende middel toen hij na Gent-Wevelgem 2003 naar de dopingcontrole moest en de paniek toesloeg. Hij had zichzelf voor de gek gehouden, zegt hij. "Hoe had ik zo dom kunnen zijn?" Kemna stelt met klem dat hij zijn nationale titel op de weg later dat jaar 'clean' heeft gewonnen.
Kemna vertelt aan NUsport dat ploegarts Peter Janssen de epo voor hem aanschafte. Kemna betaalde aan Janssen. Waar Janssen de epo vandaan haalde, weet Kemna nog altijd niet. Janssen liet in een schriftelijke reactie aan NUsport weten geen behoefte te hebben te reageren op journalistieke onderzoeken over doping.
Groene zones
Volgens Kemna was de belangrijkste oorzaak van zijn 'misstap' de komst in 2002 van de Belgische ploegleider Johan Capiot en de komst van een aantal ervaren renners. De sfeer sloeg om, vertelt Kemna, en in 2003 introduceerde Capiot 'groene zones', periodes waarin renners die aan een epo-kuur zaten niet koersten.

Kemna vertelt gedetailleerd hoe hij ondanks zijn pure sportbeleving toch overstag ging en gebruik ging maken van epo en welke processen eraan vooraf gingen. Ook Capiot reageerde niet op schriftelijke verzoeken van NUsport om mee te werken aan het verhaal. Capiot vertrok na het seizoen 2003 naar de ploeg van Chocolade Jacques.

Kemna vertelt zijn geheim nu te onthullen omdat hij wil laten zien dat ze bij Argos-Shimano de wielercultuur kunnen veranderen.
Argos-Shimano
Team Argos-Shimano - dat achter Kemna blijft staan na zijn bekentenis en door ploegbaas Iwan Spekenbrink is aangemoedigd openheid te geven - stelt het dopingvrij sporten boven winnen. Er heerst een zero-tolerance-beleid.

Spekenbrink zegt in een uitgebreide reactie in het magazine op Kemna's onthulling het extreem belangrijk te vinden dat er voor het wielrenen een sterk plan komt. "Dat is er nu niet", zegt Spekenbrink, "en daarom sta ik achter dit verhaal van Rudi, omdat wij op deze manier inzicht kunnen geven in het werkelijke probleem. Daarom vind ik dat Rudi kan aanblijven als ploegleider."

Kemna zegt er het grootste belang aan te hechten de renners uit zijn team proberen te behoeden voor een cultuur die hij heeft meegemaakt.
Kemna: "Ik hoop dat mijn verhaal inzicht geeft en een beetje kan bijdragen aan die verandering, zodat we meer jongens aan de goede kant houden en we voorkomen dat ze keuzes maken die ze niet willen maken, zoals ik heb gedaan."

[ Bericht 51% gewijzigd door Steven184 op 24-01-2013 08:34:49 ]
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 08:26:00 #226
9859 crew  Karina
Woman
pi_121972540
Ik zit zo langzamerhand te wachten op een renner die bekent dat hij NOOIT heeft gebruikt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_121972577
quote:
99s.gif Op donderdag 24 januari 2013 08:26 schreef Karina het volgende:
Ik zit zo langzamerhand te wachten op een renner die bekent dat hij NOOIT heeft gebruikt.
Maandag Mathé Pronk gemist?
pi_121972580
quote:
99s.gif Op donderdag 24 januari 2013 08:26 schreef Karina het volgende:
Geen DWDD gekeken van de week? Matthé Pronk(nouja zijn vrouw) kwam zijn verhaal doen. En zo zijn er meer, zoals het stuk van het NRC ook vertelde.
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 08:30:18 #229
9859 crew  Karina
Woman
pi_121972585
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 08:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maandag Mathé Pronk gemist?
Oh ja die heb ik gezien. Al was het meer zijn vrouw die "bekende" ;)

En het was sarcastisch bedoeld heren. Ik bedoelde te zeggen: het zijn er nu ZOveel die bekennen, blijft niet veel meer over.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 24 januari 2013 @ 08:50:22 #230
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_121972820
Het gaat wel hard met winnaars van het NK. Koerts (2001) had al bekend, van dijk (2002) is gepakt, nu heeft Kemna (2003) bekend, Dekker (2004) is al een flinke tijd verdacht, dus de volgende kan niet anders dan Van Bon (2000 en 2005) zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_121973214
Allemaal inzetten op de volgende Nederlander die bekent!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_121973408
quote:
13s.gif Op donderdag 24 januari 2013 01:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het ergste is misschien nog wel de lauwe reacties die het oplevert. Niemand is er meer verbaasd over, terwijl het inderdaad vrij extreem is.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 07:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat zijn die naast het NK? Want het NK winnen in een sprint voor Stefan van Dijk vind ik zelfs in die tijd niet per se verdacht :P.
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:30:17 #233
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_121973688
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 02:58 schreef buzz1291 het volgende:

Zo'n 300 posts later inderdaad een briefje met de bevestiging van het Testo gebruik, Maar het is toch al meer dan 20 jaar bekend dat PDM daar als herstelmiddel mee experimenteerde. Ging je echt niet harder van fietsen.

Nou, je hebt er toch een groot voordeel qua herstel zeker in een TdF. Dat herstel is van even groot belang als hoe hard je kan fietsen. Zonder voldoende herstel sta je na een week ook op een anomnieme plek aan te klampen hoe hoog je potentiele snelheid ook is, zeker in de tijd dat er veel minder EPO werd genomen.
Zelfs in de EPO tijd is testo een erg goed middel zoals Hamilton in zijn boek beschrijft. Met wat extra testo kon ie eindelijk ook eens vooraan in het peleton meedoen ipv achteraan aan te klampen voordat ie aan EPO begon. Natuurlijk dat gold niet voor een TdF, dan had je in die tijd ook wel EPO nodig.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 januari 2013 @ 09:32:01 #234
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_121973743
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 08:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het gaat wel hard met winnaars van het NK. Koerts (2001) had al bekend, van dijk (2002) is gepakt, nu heeft Kemna (2003) bekend, Dekker (2004) is al een flinke tijd verdacht, dus de volgende kan niet anders dan Van Bon (2000 en 2005) zijn.
En dan 2006 ~O>
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_121975445
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]

whaha, kuurtje, het is geen bb
Dat maakt verder weinig uit, het blijven wel medicijnen met een bepaalde werking en een kuurtje kan je beter afmaken dan ergens in het midden afbreken.
pi_121976075
Vaughters geeft trouwens nog een interessant detail op een ander forum: T.Dekker heeft na zijn schorsing wel met het WADA gesproken, maar bij zijn oprotvergoeding van Rabobank zat ook een zwijgplicht, dus hij kon weinig zeggen. Die zwijgplicht is na 2012 afgelopen, dus daarom is hij nu pas de juridische vrijheid om echt namen te noemen. Ik denk dat de meesten wel zoiets hadden vermoed.
pi_121976171
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:43 schreef Ereinion het volgende:
Vaughters geeft trouwens nog een interessant detail op een ander forum: T.Dekker heeft na zijn schorsing wel met het WADA gesproken, maar bij zijn oprotvergoeding van Rabobank zat ook een zwijgplicht, dus hij kon weinig zeggen. Die zwijgplicht is na 2012 afgelopen, dus daarom is hij nu pas de juridische vrijheid om echt namen te noemen. Ik denk dat de meesten wel zoiets hadden vermoed.
We zien dus steeds meer vermoedens bevestigd worden.
pi_121976889
quote:
Kemna op eigen verzoek half jaar op non-actief
DEVENTER - Ploegleider Rudi Kemna van Team Argos-Shimano wordt op eigen verzoek een half jaar op non-actief gezet.
© ANP

Dat is donderdag in Deventer bekendgemaakt. De maatregel volgt op zijn bekentenis aan NUsport dat hij in het verleden het verboden middel epo heeft gebruikt.

De straf is overeenkomstig het convenant dat de twee andere Nederlandse wielerploegen onlangs sloten met wielerbond KNWU.

De ploegleiding van Argos-Shimano kon zich maar ten dele in die afspraken vinden, het miste vooral toekomstvisie.
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:15:00 #239
394255 nabroer
De lange adem
pi_121977263
De bekentenissen van de dopingzondaars en de info van o.a. PDM zal weinig oplossen. Het wordt mijn inziens tijd dat Wetenschappers en Medische begeleiders van het wielrennen met informatie komen dat de huidige manier van wielrennen niet zonder medische begeleiding kan. Welke middelen noodzakelijk zijn voor een gezonde sport en welke niet.

Wellicht een aardige voor de NOS: een thema-avond over Doping in de sport (wielrennen).

Topsport is per definitie ongezond voor je lichaam. En eerlijke sport? Ach het blijft leuk om te volgen.

Ook zal de UCI flink gereorganiseerd moeten worden. Wel verantwoordelijk voor de organisatie van wedstrijden, maar niet verantwoordelijk voor dopingcontroles! Dit dient onafhankelijk te zijn van de UCI. Ook de idioot zware etappes van de TdF, Giro en Vuelta mogen op de schop.

Met de huidige hyperige manier waarmee de media omgaat met de bekentenissen worden mensen op basis van vermoedens kapot gemaakt Belachelijk, wie durft zijn hand in het vuur te steken voor de afgelopen 25 tourwinnaars?
pi_121978384
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:15 schreef nabroer het volgende:Ook de idioot zware etappes van de TdF, Giro en Vuelta mogen op de schop.
Ik denk dat geen enkele renner doping neemt omdat hij de zwaarte niet aankan. Dus daar schiet je niets mee op.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_121980115
http://www.53x12.com/do/show?page=article&id=126

Ferrari neemt de Kuipers-route. Al die doping die Armstrong nam werkte eigenlijk niet.

quote:
Therefore Armstrong would have achieved the same level of performance without resorting to doping, also thanks to his talent which was far superior to the rivals of his era.
_O- Allemaal prutsers nu omdat ze vele minuten langzamer dan Armstrong de cols oprijden. Waarbij je dan ook nog eens grote vraagtekens kan zetten bij de renners die momenteel het snelst een col kunnen bedwingen.
pi_121980408
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:26 schreef Ericr het volgende:
http://www.53x12.com/do/show?page=article&id=126

Ferrari neemt de Kuipers-route. Al die doping die Armstrong nam werkte eigenlijk niet.

[..]

_O- Allemaal prutsers nu omdat ze vele minuten langzamer dan Armstrong de cols oprijden. Waarbij je dan ook nog eens grote vraagtekens kan zetten bij de renners die momenteel het snelst een col kunnen bedwingen.
Als het niet zou werken, waarom zouden ze het dan doen? :')
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_121980713
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:35 schreef Felagund het volgende:

[..]

En waarom zou Ferrari het voorschrijven als het toch niet werkt?
  donderdag 24 januari 2013 @ 12:54:19 #244
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_121981015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:44 schreef Ericr het volgende:

[..]

En waarom zou Ferrari het voorschrijven als het toch niet werkt?
Placebo effect, je weet toch.
pi_121981721
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:35 schreef Felagund het volgende:

[..]

En er ook nog tonnen aan uit geven.
  donderdag 24 januari 2013 @ 13:16:52 #246
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_121981797
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

En er ook nog tonnen aan uit geven.
Kan Lance Ferrari aanklagen voor oplichterij en zijn verlies aan claims zo compenseren. })
pi_121981832
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:16 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Kan Lance Ferrari aanklagen voor oplichterij en zijn verlies aan claims zo compenseren. })
:D Ferrari bekent hiermee eigenlijk een kwakzalver te zijn.
pi_121981966
Wat Ferrari vergeet, is dat je juist tijdens een Tour enorm veel profijt hebt van een transfusie. Natuurlijk kun je voor de Tour maanden op hoogtestage gaan, maar tijdens de Tour kan je niveau gewoon uitstekend op peil blijven door er een "zak" in te gooien.

Toch denk ik wel dat Lance ook minimaal één Tour gewonnen zou hebben zonder doping.

Aan de andere kant: zijn hematocriet was van nature geloof ik niet hoog. In 1999 zou hij op 41 gezeten hebben. Dan heb je van EPO toch wel erg veel profijt. Ik denk ook dat 3-6% misschien onderschat is.
  donderdag 24 januari 2013 @ 13:44:50 #249
394255 nabroer
De lange adem
pi_121982838
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:22 schreef JohnDDD het volgende:
Toch denk ik wel dat Lance ook minimaal één Tour gewonnen zou hebben zonder doping.

:Y
En wellicht nog wel één!
pi_121983028
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:44 schreef nabroer het volgende:

[..]

:Y
En wellicht nog wel één!
In 2004 had hij 6.19 voorsprong op Klöden, in 2002 7.17 op Beloki. Dat is best veel tijd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')