Die zat dan ook niet in de PDM-ploeg. Hij zat toen nog niet eens in het peloton.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie bij iedereen testo staan, maar Danny.N heeft dat nooit genomen
Zonder testo rij je de TDF niet uit en al helemaal niet met 1 teelbalquote:Op woensdag 23 januari 2013 21:44 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Die zat dan ook niet in de PDM-ploeg. Hij zat toen nog niet eens in het peloton.
Lovkvist, vorig jaar nog Sky? Larsson, vorig jaar Vacansoleil, jaar daarvoor CSC/Saxo? Speculeren...quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:15 schreef icebliss het volgende:
[..]
Zweden? Ook al bekend voor wie dat pakket bedoeld was?
Kessiakoff...quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lovkvist, vorig jaar nog Sky? Larsson, vorig jaar Vacansoleil, jaar daarvoor CSC/Saxo? Speculeren...
quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:51 schreef Evertjan het volgende:
wanneer is de schorsing van Nadal afgelopen?
WTF...quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef wimderon het volgende:
Waarom de hele ploeg, inclusief klimmers, nog volstoppen in de rit naar Parijs?
[ afbeelding ]
Heeft Danny.N maar 1 teelbal?quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zonder testo rij je de TDF niet uit en al helemaal niet met 1 teelbal
Morgen in de krant "boogerd ontkent voor de 100ste keer"quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:01 schreef Eppie_NL het volgende:
Ben benieuwd of Boogerd nog wat gaat melden komende dagen.
Kuurtje afmaken, op zich niet eens zo vreemd en gezonder dan ergens in het midden de kuur afbreken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
whaha, kuurtje, het is geen bbquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kuurtje afmaken, op zich niet eens zo vreemd en gezonder dan ergens in het midden de kuur afbreken.
Bizar dat dat notitieblokje bewaard is gebleven. Juist datgene dat je geheim wilt houden komt ongeschonden 25 jaar later nog weer boven water. Hoe knullig.:')quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
het was iig een gesponsord notitieblokjequote:Op donderdag 24 januari 2013 00:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bizar dat dat notitieblokje bewaard is gebleven. Juist datgene dat je geheim wilt houden komt ongeschonden 25 jaar later nog weer boven water. Hoe knullig.:')
Heeft gewoon een stagiair van De Volkskrant gisteren in elkaar geflanst.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bizar dat dat notitieblokje bewaard is gebleven. Juist datgene dat je geheim wilt houden komt ongeschonden 25 jaar later nog weer boven water. Hoe knullig.:')
Ik ben toch echt wielrenfan, en tja een beetje doping is al zo oud als het wielrennen is, maar dit gaat toch wel heel erg ver als dit waar is. Een dopingfabriek en dan ook nog eens anti-dopingstests leveren en werkt er ook nog eens oud-renner, dan is de sport echt door en door verrot en ga ik niet meer kijken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[Artikel Spaanse politie ontmantelt dopinglab]
Via Zweden naar een ander land kan ook nog.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:47 schreef marcodej het volgende:
Lovkvist, vorig jaar nog Sky? Larsson, vorig jaar Vacansoleil, jaar daarvoor CSC/Saxo? Speculeren...
ach, het gaat toch om de onderlinge strijd, niet perse om de doping, een ploegleider die in het oor van vroome schreeuwt, "hou je poten stil" vind ik erger, de beste moet winnen en niet wat een ploegleider bepaalt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 01:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben toch echt wielrenfan, en tja een beetje doping is al zo oud als het wielrennen is, maar dit gaat toch wel heel erg ver als dit waar is. Een dopingfabriek en dan ook nog eens anti-dopingstests leveren en werkt er ook nog eens oud-renner, dan is de sport echt door en door verrot en ga ik niet meer kijken.
Ja? Juist dat laatste vind ik eigenlijk ook nog wel een mooi onderdeel van wielrennen, het hele gedoe er omheen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 01:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ach, het gaat toch om de onderlinge strijd, niet perse om de doping, een ploegleider die in het oor van vroome schreeuwt, "hou je poten stil" vind ik erger, de beste moet winnen en niet wat een ploegleider bepaalt.
Allereerst zat het je blijkbaar nogal hoog dat je een quote van 4 maanden geleden terug moest halen. Ten tweede vond ik het een zeer misselijke opmerking van je om enige toespeling op de prestaties van Mathieu van der Poel te maken. (en ga niet zeggen dat dat nav een opmerking van mij was over Woutje van Aert die vorig seizoen als junior weggereden werd en nu bij de beloften ineens super presteert)quote:Op woensdag 23 januari 2013 03:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
Speciaal voor buzz1291 even een bevestiging dat Adrianus van der Poel gewoon keihard aan de doping zat.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 07:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kemna dus de volgende die wel heeft gebruikt maar niet tijdens zijn belangrijkste overwinningen. Een bekentenis van Boogerd zal ook wel met uitzondering van 2x tdf en AGR zijn
quote:Oud-wielrenner Kemna bekent epogebruik
HOOFDDORP - Rudi Kemna, ploegleider van Argos-Shimano, onthult in het nieuwste magazine van NUsport dat hij in het voorjaar van 2003 kortstondig epo heeft gebruikt. Kemna reed toen voor de profploeg Bankgiroloterij.
Foto: NUsport/Dirk-Jan van Dijk
Kemna vertelt in het zeven pagina's tellende interview dat plaatsvond op 23 december onder meer: "Ik wist dat het verboden was en toch zette ik die stap. Omdat het langzaam ging (de dopingcultuur die zich opdrong, N, kon het mij ook gebeuren."
"Ik was geen meeloper en ik zat ook niet op de fiets voor het geld. Ik was er niet op uit om miljonair te worden, maar het kwam op mijn weg en ik gebruikte epo."
Kemna zette een streep onder het prestatiebevorderende middel toen hij na Gent-Wevelgem 2003 naar de dopingcontrole moest en de paniek toesloeg. Hij had zichzelf voor de gek gehouden, zegt hij. "Hoe had ik zo dom kunnen zijn?" Kemna stelt met klem dat hij zijn nationale titel op de weg later dat jaar 'clean' heeft gewonnen.
Kemna vertelt aan NUsport dat ploegarts Peter Janssen de epo voor hem aanschafte. Kemna betaalde aan Janssen. Waar Janssen de epo vandaan haalde, weet Kemna nog altijd niet. Janssen liet in een schriftelijke reactie aan NUsport weten geen behoefte te hebben te reageren op journalistieke onderzoeken over doping.
Groene zones
Volgens Kemna was de belangrijkste oorzaak van zijn 'misstap' de komst in 2002 van de Belgische ploegleider Johan Capiot en de komst van een aantal ervaren renners. De sfeer sloeg om, vertelt Kemna, en in 2003 introduceerde Capiot 'groene zones', periodes waarin renners die aan een epo-kuur zaten niet koersten.
Kemna vertelt gedetailleerd hoe hij ondanks zijn pure sportbeleving toch overstag ging en gebruik ging maken van epo en welke processen eraan vooraf gingen. Ook Capiot reageerde niet op schriftelijke verzoeken van NUsport om mee te werken aan het verhaal. Capiot vertrok na het seizoen 2003 naar de ploeg van Chocolade Jacques.
Kemna vertelt zijn geheim nu te onthullen omdat hij wil laten zien dat ze bij Argos-Shimano de wielercultuur kunnen veranderen.
Argos-Shimano
Team Argos-Shimano - dat achter Kemna blijft staan na zijn bekentenis en door ploegbaas Iwan Spekenbrink is aangemoedigd openheid te geven - stelt het dopingvrij sporten boven winnen. Er heerst een zero-tolerance-beleid.
Spekenbrink zegt in een uitgebreide reactie in het magazine op Kemna's onthulling het extreem belangrijk te vinden dat er voor het wielrenen een sterk plan komt. "Dat is er nu niet", zegt Spekenbrink, "en daarom sta ik achter dit verhaal van Rudi, omdat wij op deze manier inzicht kunnen geven in het werkelijke probleem. Daarom vind ik dat Rudi kan aanblijven als ploegleider."
Kemna zegt er het grootste belang aan te hechten de renners uit zijn team proberen te behoeden voor een cultuur die hij heeft meegemaakt.
Kemna: "Ik hoop dat mijn verhaal inzicht geeft en een beetje kan bijdragen aan die verandering, zodat we meer jongens aan de goede kant houden en we voorkomen dat ze keuzes maken die ze niet willen maken, zoals ik heb gedaan."
Maandag Mathé Pronk gemist?quote:Op donderdag 24 januari 2013 08:26 schreef Karina het volgende:
Ik zit zo langzamerhand te wachten op een renner die bekent dat hij NOOIT heeft gebruikt.
Geen DWDD gekeken van de week? Matthé Pronk(nouja zijn vrouw) kwam zijn verhaal doen. En zo zijn er meer, zoals het stuk van het NRC ook vertelde.quote:Op donderdag 24 januari 2013 08:26 schreef Karina het volgende:
Ik zit zo langzamerhand te wachten op een renner die bekent dat hij NOOIT heeft gebruikt.
Oh ja die heb ik gezien. Al was het meer zijn vrouw die "bekende"quote:
Het ergste is misschien nog wel de lauwe reacties die het oplevert. Niemand is er meer verbaasd over, terwijl het inderdaad vrij extreem is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 01:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben toch echt wielrenfan, en tja een beetje doping is al zo oud als het wielrennen is, maar dit gaat toch wel heel erg ver als dit waar is. Een dopingfabriek en dan ook nog eens anti-dopingstests leveren en werkt er ook nog eens oud-renner, dan is de sport echt door en door verrot en ga ik niet meer kijken.
Wat zijn die naast het NK? Want het NK winnen in een sprint voor Stefan van Dijk vind ik zelfs in die tijd niet per se verdachtquote:Op donderdag 24 januari 2013 07:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kemna dus de volgende die wel heeft gebruikt maar niet tijdens zijn belangrijkste overwinningen. Een bekentenis van Boogerd zal ook wel met uitzondering van 2x tdf en AGR zijn
Nou, je hebt er toch een groot voordeel qua herstel zeker in een TdF. Dat herstel is van even groot belang als hoe hard je kan fietsen. Zonder voldoende herstel sta je na een week ook op een anomnieme plek aan te klampen hoe hoog je potentiele snelheid ook is, zeker in de tijd dat er veel minder EPO werd genomen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 02:58 schreef buzz1291 het volgende:
Zo'n 300 posts later inderdaad een briefje met de bevestiging van het Testo gebruik, Maar het is toch al meer dan 20 jaar bekend dat PDM daar als herstelmiddel mee experimenteerde. Ging je echt niet harder van fietsen.
En dan 2006quote:Op donderdag 24 januari 2013 08:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het gaat wel hard met winnaars van het NK. Koerts (2001) had al bekend, van dijk (2002) is gepakt, nu heeft Kemna (2003) bekend, Dekker (2004) is al een flinke tijd verdacht, dus de volgende kan niet anders dan Van Bon (2000 en 2005) zijn.
Dat maakt verder weinig uit, het blijven wel medicijnen met een bepaalde werking en een kuurtje kan je beter afmaken dan ergens in het midden afbreken.quote:
We zien dus steeds meer vermoedens bevestigd worden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:43 schreef Ereinion het volgende:
Vaughters geeft trouwens nog een interessant detail op een ander forum: T.Dekker heeft na zijn schorsing wel met het WADA gesproken, maar bij zijn oprotvergoeding van Rabobank zat ook een zwijgplicht, dus hij kon weinig zeggen. Die zwijgplicht is na 2012 afgelopen, dus daarom is hij nu pas de juridische vrijheid om echt namen te noemen. Ik denk dat de meesten wel zoiets hadden vermoed.
quote:Kemna op eigen verzoek half jaar op non-actief
DEVENTER - Ploegleider Rudi Kemna van Team Argos-Shimano wordt op eigen verzoek een half jaar op non-actief gezet.
© ANP
Dat is donderdag in Deventer bekendgemaakt. De maatregel volgt op zijn bekentenis aan NUsport dat hij in het verleden het verboden middel epo heeft gebruikt.
De straf is overeenkomstig het convenant dat de twee andere Nederlandse wielerploegen onlangs sloten met wielerbond KNWU.
De ploegleiding van Argos-Shimano kon zich maar ten dele in die afspraken vinden, het miste vooral toekomstvisie.
Ik denk dat geen enkele renner doping neemt omdat hij de zwaarte niet aankan. Dus daar schiet je niets mee op.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:15 schreef nabroer het volgende:Ook de idioot zware etappes van de TdF, Giro en Vuelta mogen op de schop.
quote:Therefore Armstrong would have achieved the same level of performance without resorting to doping, also thanks to his talent which was far superior to the rivals of his era.
Als het niet zou werken, waarom zouden ze het dan doen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:26 schreef Ericr het volgende:
http://www.53x12.com/do/show?page=article&id=126
Ferrari neemt de Kuipers-route. Al die doping die Armstrong nam werkte eigenlijk niet.
[..]Allemaal prutsers nu omdat ze vele minuten langzamer dan Armstrong de cols oprijden. Waarbij je dan ook nog eens grote vraagtekens kan zetten bij de renners die momenteel het snelst een col kunnen bedwingen.
En waarom zou Ferrari het voorschrijven als het toch niet werkt?quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als het niet zou werken, waarom zouden ze het dan doen?
Placebo effect, je weet toch.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
En waarom zou Ferrari het voorschrijven als het toch niet werkt?
En er ook nog tonnen aan uit geven.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als het niet zou werken, waarom zouden ze het dan doen?
Kan Lance Ferrari aanklagen voor oplichterij en zijn verlies aan claims zo compenseren.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
En er ook nog tonnen aan uit geven.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:16 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Kan Lance Ferrari aanklagen voor oplichterij en zijn verlies aan claims zo compenseren.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:22 schreef JohnDDD het volgende:
Toch denk ik wel dat Lance ook minimaal één Tour gewonnen zou hebben zonder doping.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |