Kan inderdaad heel goed dat zo'n best kundige dokter in precies dezelfde spagaat zit als veel renners. En dan kun je jezelf er al gauw van overtuigen dat de manier van doping onder begeleiding de juiste is. Dan ben je voor je eigen gevoel ook niet eens meer immoreel bezig.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat weet ik niet exact maar veronderstel dat wel. Leinders heeft de renners gedopeerd vanuit een begeleidende rol. De ploegarts is er om de renners medisch te ondersteunen en niet zelf aan te laten rommelen met weet ik wat voor troep. Kiest een renner voor doping kan je dat als arts etisch afkeuren, maar hem of haar begeleiden is toch je werk. Je kan dan uiteraard weigeren, maar dan loop je de kans dat de renner zelf gaat experimenteren, met alle gevolgen van dien.
Dan maar beter onder kundig medisch toezicht.
Ze weten echt wel wat van wielrennen maar dan vanuit een sponsoringsperspectief. Hoeveel TV-exposure voor het merk levert het op? In hoeverre verandert de band van het publiek met de Rabobank ten positieve? Enzovoort, zo zullen ze dat ongetwijfeld ook bij andere sporten doen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:12 schreef Szura het volgende:
Deze zooi geeft ook wel weer aan hoe weinig die bankbobo's van het wielrennen weten
Hij wilde graag voor het peloton rijden i.p.v. erachter.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Reinbert had pelotonvrees. Tenzij ze daar een pilletje tegen hadden, denk ik niet dat hij iets had aan die doping
Ach, elke krant of TV-programma wil in deze weken uitpakken met zijn eigen "moedige en onbaatzuchtige getuigenis uit liefde voor de sport", ze gooien daar waarschijnlijk een hoop geld tegenaan en sommige renners gaan daar dan op in, veel meer dan dat zie ik niet gebeuren?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik eerst ook hoor, maar volgens mij heeft SOK dus alleen respect voor wielrenners die uit het niets doping bekennen en een sloot andere wielrenners erbij lappen richting anti-dopingautoriteiten, zonder dat daar enige aanleiding voor is.
er zitten ook duivels van een doktors bij, zoals ze toen met CERA in hun donder reden, terwijl dat nog in de testfase zat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:23 schreef thettes het volgende:
[..]
Kan inderdaad heel goed dat zo'n best kundige dokter in precies dezelfde spagaat zit als veel renners. En dan kun je jezelf er al gauw van overtuigen dat de manier van doping onder begeleiding de juiste is. Dan ben je voor je eigen gevoel ook niet eens meer immoreel bezig.
Daarom verkoos Ricco natuurlijk het zekere voor het onzekere door zichzelf na zijn schorsing zelf te behandelen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zitten ook duivels van een doktors bij, zoals ze toen met CERA in hun donder reden, terwijl dat nog in de testfase zat.
Diercxkens is een heldquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:42 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ludo Diercxkens die al tijdens de test zelf bekende (ik dacht corticosteroïde), en het resultaat later bleek niet eens positief dan ook nog. Maar die werd dan gezien als de kop van jut in die tijd. Maar ja, hij is afkomstig uit mijn streek, misschien wat te subjectief van mij.
die was ook echt gekquote:Op woensdag 23 januari 2013 19:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Daarom verkoos Ricco natuurlijk het zekere voor het onzekere door zichzelf na zijn schorsing zelf te behandelen.
Ludo was echt zo'n ongecompliceerd Vlaams werkmens.quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2013 19:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Ludo was echt zo'n ongecompliceerd Vlaams werkmens.
Om de tweede plek van Rooks te verdedigen uiteraardquote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef wimderon het volgende:
Waarom de hele ploeg, inclusief klimmers, nog volstoppen in de rit naar Parijs?
[ afbeelding ]
quote:Spaanse politie ontmantelt dopinglab
De Spaanse politie heeft woensdag een dopinglab ontmanteld in Molina de Segura, nabij Murcia. In een voormalige fabriek werden verboden prestatiebevorderende middelen als steroïden en anabolica aangemaakt. Er werden vier personen aangehouden. Eén van hen is de Spaanse ex-profrenner José Luiz Martinez.
In de industriële hangar werden 300.000 dosissen dopingproducten aangetroffen. Er stond ook een centrifuge om bloedplasma aan te maken. De Spaanse onderzoekers waren getipt door de Zweedse politie. Die had beslag gelegd op een postpakket met dopingproducten, dat vanuit Molina de Segura verstuurd was.
De 35-jarige José Luis Martinez Jimenez was prof bij de Spaanse teams Jazztel en Comunitat Valenciana, zonder opvallende resultaten te behalen. In 2006 hing hij de fiets aan de haak, nadat zijn naam genoemd was in de bloeddopingzaak Puerto rond de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes. Na zijn wielerloopbaan ging hij verpleegkunde studeren en werd hij persoonlijk raadgever van verscheidene profrenners. Martinez snoepte van twee walletjes. Volgens Spaanse media zou hij voor de Ronde van Spanje van 2012 namelijk antidopingtests geleverd hebben. Bovendien moest hij renners die naar de dopingcontrole moesten na de aankomst als ‘chaperon' opvangen en erop toezien dat ze op weg naar de controle geen verdachte handelingen verrichtten.
De nieuwe dopingzaak komt voor Spanje op een slecht moment. Maandag start in Madrid de rechtszaak tegen Fuentes.
ik zie bij iedereen testo staan, maar Danny.N heeft dat nooit genomenquote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
En als voorbereiding voor de profrondes van Boxmeer en Stipthout.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Om de tweede plek van Rooks te verdedigen uiteraard
quote:
Die zat dan ook niet in de PDM-ploeg. Hij zat toen nog niet eens in het peloton.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie bij iedereen testo staan, maar Danny.N heeft dat nooit genomen
Zonder testo rij je de TDF niet uit en al helemaal niet met 1 teelbalquote:Op woensdag 23 januari 2013 21:44 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Die zat dan ook niet in de PDM-ploeg. Hij zat toen nog niet eens in het peloton.
Lovkvist, vorig jaar nog Sky? Larsson, vorig jaar Vacansoleil, jaar daarvoor CSC/Saxo? Speculeren...quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:15 schreef icebliss het volgende:
[..]
Zweden? Ook al bekend voor wie dat pakket bedoeld was?
Kessiakoff...quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lovkvist, vorig jaar nog Sky? Larsson, vorig jaar Vacansoleil, jaar daarvoor CSC/Saxo? Speculeren...
quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:51 schreef Evertjan het volgende:
wanneer is de schorsing van Nadal afgelopen?
WTF...quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft Danny.N maar 1 teelbal?quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zonder testo rij je de TDF niet uit en al helemaal niet met 1 teelbal
Morgen in de krant "boogerd ontkent voor de 100ste keer"quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:01 schreef Eppie_NL het volgende:
Ben benieuwd of Boogerd nog wat gaat melden komende dagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |