Desalniettemin, kan er niet genoeg aandacht voor zijn.quote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Oke. Vreemd. Lijkt me toch alleszins een onderwerp wat besproken moet worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:55 schreef KwadeAfdronk het volgende:
NWS / Getuigen gezocht mbt schokkende mishandeling
gesloten
Dat topic ontaarde echt in een complete baggerdiscussie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:58 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Oke. Vreemd. Lijkt me toch alleszins een onderwerp wat besproken moet worden.
Sst, hier in nieuws heeft men liever dat je het getinte Nederlanders noemt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:59 schreef valek het volgende:
Ah, het zijn medelanders zie ik. Goh......
Precies, ik kom uit Eindhoven, en kan m'n Facebook niet openen of iedereen heeft dat filmpje erop staan. Lijkt me dus slechts een kwestie van tijd voordat dat tuig opgepakt gaat worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat topic ontaarde echt in een complete baggerdiscussie.
Maar goed, hopen dat die figuren stel opgepakt zullen worden. Ze staan in ieder geval redelijk goed in beeld.
Direct het land uit getrapt worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:14 schreef my2cents het volgende:
Ik zou een burgerinitiatief willen opzetten:
Ratten met dubbel paspoort die zoiets doen moet het NL paspoort afgepakt worden, en omgezet in een verblijfsvergunning.
Volgens mij zijn daar easypeasy 40k handtekeningen voor te ritselen.
Daar gaat de aftrek omdat "hun privacy geschonden is en ze zielig zijn" natuurlijk nog vanaf, van die veertig uur.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:45 schreef RedFever007 het volgende:
Verschrikkelijke beeldenmaar in dit land van pappen en nathouden zal er niks veranderen en staan de idioten die dit soort kansloze acties doen binnen 40 uur schoffelen weer op straat
![]()
Creëer je wel een schokeffect wat echt afschrikt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:50 schreef Murdera het volgende:
De oplossing?
NWS / Iran hangt 2 overvallers publiekelijk op
Ik vraag me af of die gast ook op een vechtsport zit. Ik hoop dan echt dat zo een figuur nooit meer bij een club mag komen. het valt niet tegen te houden maar de gedachte dat zulke agressieve lui ook nog eens goed getrained worden is niet aangenaam..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:51 schreef de_boswachter het volgende:
Wat een idioten, what the fuck. Die gast had dood kunnen zijn. Vooral die laatste trap van die vuilak met z'n witte gaybroekje aan is echt te erg voor woorden. Hopelijk pakken ze die gasten en zo niet dan hoop ik dat ze in groepsverband een trein koppen. Lafaards. Met hun ontzettend lelijke bakkessen.
Vorig jaar gebeurde iets soortgelijks in Maastricht.. heel vergelijkbaar. Ook een groep medelanders die een Nederlander op zijn kop bleef trappen nadat deze al bewusteloos was. Ook massaal filmpjes op Facebook geplaatst.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:04 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Precies, ik kom uit Eindhoven, en kan m'n Facebook niet openen of iedereen heeft dat filmpje erop staan. Lijkt me dus slechts een kwestie van tijd voordat dat tuig opgepakt gaat worden.
Och http://hardenberg.nu/index.php?n_id=273800&s_id=387quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:03 schreef gnaeus het volgende:
[..]
2 Uur schoffelen en op de thee bij de burgermeester voor een aai over de bol natuurlijk !
http://hardenberg.nu/index.php?n_id=273800&s_id=387quote:Werkstraf voor klap met ernstige gevolgen
maandag 21 januari 17:09
Hardenberg - Weken kon een Hardenberger niet normaal eten, omdat een 25-jarige man uit Geesbrug hem met slechts één klap een gebroken kaak, een scheur in de schedel en een hersenschudding had bezorgd.
De zware mishandeling leverde de Geesbrugger bij de politierechter in Zwolle 120 uur werkstraf op, waarvan 40 uur voorwaardelijk.
De man meldde zichzelf bij de politie naar aanleiding van een uitzending van Onder de Loep op RTV Oost. Daarop was te zien hoe hij op 12 februari 2012 een jongeman voor een uitgaansgelegenheid in Hardenberg toetakelde en hem een plekje in het ziekenhuis bezorgde. Spijt heeft hij van het gebeuren, zo zei de Geesbrugger tegen de politierechter. 'Het had niet moeten gebeuren.'
De man vertelde dat hij met zijn broer en wat vrienden aan het stappen was toen verschillende groepjes, waaronder dat van het slachtoffer, hen aan het provoceren waren. 'We wilden weggaan, maar gingen buiten nog wat eten. Toen kwam iemand bij ons staan', aldus de man, doelend op het slachtoffer. En toen ging het mis. 'Er werden vervelende dingen gezegd. Op een gegeven moment heb ik een klap gegeven', zo zei de verdachte. Hij zei dat hij uithaalde, omdat zijn broer het mikpunt van spot door het slachtoffer werd. Met alle gevolgen van dien.
Het slachtoffer en zijn maten hadden bij de politie gezegd dat juist de Geesbruggers iedereen uitdaagden. 'Ik vind niet dat wij die avond ruzie hebben gezocht of wat dan ook. Het ging eigenlijk om niets', reageerde de verdachte.
De officier van justitie vroeg om een werkstraf van 80 uur en twee weken voorwaardelijke celstraf. 'Hoe irritant iemand ook kan zijn, het is geen reden om iemand op zo'n manier toe te takelen.' De rechter week af van de eis. De verdachte moet de Hardenberger een schadebedrag van 1290 euro betalen.
Aan zijn traptechniek te zien lijkt het me eerder een agressor met opgekropte woede en haat die alleen vechtsporten doet op zijn Playstation. Zo ene die al jaren twijfelt of hij wel uit de kast moet komen en bij dit soort feestelijkheden zich moet bewijzen ten opzichte van zijn vrienden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:59 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die gast ook op een vechtsport zit. Ik hoop dan echt dat zo een figuur nooit meer bij een club mag komen. het valt niet tegen te houden maar de gedachte dat zulke agressieve lui ook nog eens goed getrained worden is niet aangenaam..
Nederland.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:16 schreef stoeltafel het volgende:
Check eens hoe lachwekkend de straffen zijn.
Dit is de video http://www.geenstijl.nl/m(...)at_man_halfdood.html en dit is de straf
[..]
http://hardenberg.nu/index.php?n_id=273800&s_id=387
Hoe kan zo'n iemand nou niet in de cel belanden?
Precies! Hoe denk je dat zij naar deze aandacht en dit filmpje kijken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:21 schreef Aldo-MC het volgende:
Normale cultuur: Detentie of strafblad devaluatie van sociale status
Straatcultuur: Detentie of strafblad verhoging van je sociale status
We hebben 'The muscles from Brussels' in het topic mensenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:27 schreef 3-voud het volgende:
Ik hoop enkel dat ik het toevallig een keer van een afstandje zie. Dan schop ik ze helemaal lens en begraaf ze onder de straat.
Wat? Die Belg is er niks bij, 3-voud schopt lachend Chuck Norris nog in elkaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
We hebben 'The muscles from Brussels' in het topic mensen
7 vs. 1 Jean-Claude
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
We hebben 'The muscles from Brussels' in het topic mensen
7 vs. 1 Jean-Claude
1 tegen 7 begin je ook niks gast. Al ben je nog zo getraind en heb je 7 van de kneuzen voor je. Is altijd wel een lafaard (zie filmpje) die je een klap vanachter verkoopt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:42 schreef 3-voud het volgende:
![]()
Ze pakken altijd de zwakkere. Zoals ook hier.
Eerst duwen om te zien dat knaapje in een houding schiet van "wat doen jullie nou?" en dan beginnen ze te rammen.
Dit zie je telkens. Het zijn de grootste lafaards die er rondlopen. Zijn het niet dit soort kneupkes die ze pakken zijn het wel bejaarden of invaliden.
M.a.w. pak je er 1, durft nummer 2 wellicht met grote twijfel. Daarna loopt de rest hard weg.
Ik snap dat je meer nadenkt dan handelt. Ziedaar het vrije spel van dit soort gasten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:44 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
1 tegen 7 begin je ook niks gast. Al ben je nog zo getraind en heb je 7 van de kneuzen voor je. Is altijd wel een lafaard (zie filmpje) die je een klap vanachter verkoopt.
Je wint inderdaad nooit van 7 kerels die je aanvallen en bereid zijn daarvoor te bloeden, ook al ben je nog zo getraind, klopt als een bus! Maar wie van dit soort ultieme lafbekken is nummer 2, als de eerste kermend en bloed spuwend op de grond ligt?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:44 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
1 tegen 7 begin je ook niks gast. Al ben je nog zo getraind en heb je 7 van de kneuzen voor je. Is altijd wel een lafaard (zie filmpje) die je een klap vanachter verkoopt.
Precies. Ze zoeken hun slachtoffers uit op de minste weerstand. Bij elke vorm van weerstand is hun denkpatroon in de war.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Je wint inderdaad nooit van 7 kerels die je aanvallen en bereid zijn daarvoor te bloeden, ook al ben je nog zo getraind, klopt als een bus! Maar wie van dit soort ultieme lafbekken is nummer 2, als de eerste kermend en bloed spuwend op de grond ligt?
mijn "zorg"is dat zulke gastjes hun vrije tijd (die ze waarschijnlijk in overvloed hebben) vooral in een sportschool doorbrengen. Dit, plus dat het er altijd meerderen zijn, maakt het toch dat ze niet onderschat moeten worden. Ik hoop dan ook dat zulke lui uit de vechtsportscholen worden verbannen. Maar goed, hulde aan diegenen die daadwerkelijk het lef hebben om in te grijpen (en al jij dat zou doen , veel respect)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]![]()
Ze pakken altijd de zwakkere. Zoals ook hier.
Eerst duwen om te zien dat knaapje in een houding schiet van "wat doen jullie nou?" en dan beginnen ze te rammen.
Dit zie je telkens. Het zijn de grootste lafaards die er rondlopen. Zijn het niet dit soort kneupkes die ze pakken zijn het wel bejaarden of invaliden.
M.a.w. pak je er 1, durft nummer 2 wellicht met grote twijfel. Daarna loopt de rest hard weg.
Eitje. Geen Chuck of Jean Claude voor nodig.
Zijn die gepakt toen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:58 schreef Drugshond het volgende:
Ze zijn in beeld.... maar doet me denken aan de beelden in de parkeergarage.
Ah, dat werd dus bedoeld met het feit dat Badr een rolmodel zou zijn!quote:
Geenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:17 schreef tong80 het volgende:
Ik ben echt bang voor dit soort gasten. Het kan iedereen overkomen. Het is gewoon te vreselijk.
Ik woon in Zaltbommel. Als je het Brabants of Eindhoven-dagblad leest weet je genoeg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:17 schreef El.Wulfo het volgende:
Ik hoop ook echt dat ze gevonden worden, wegwezen uit Eindhoven die klootzakken.
Stuk of 3 vechtersbaasjes die flinke tijd mogen zitten terwijl de rest die niets doet maar taakstraf krijgt. Fijn mensen gaan verzorgen die toegetakeld zijn door mensen zoals hun vrienden. Dan grijpen ze volgende keer wel in.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik woon in Zaltbommel. Als je het Brabants of Eindhoven-dagblad leest weet je genoeg.
Eindhoven is prima wonen...beter dan Tilburg. Daar loopt nog lomper spul rond.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik woon in Zaltbommel. Als je het Brabants of Eindhoven-dagblad leest weet je genoeg.
Apart hoe weinig? Het is bijna op alle media, bekende Nederlanders twitteren lekker mee. De jongens zijn vol in beeld dan moeten er toch zo tientallen tips binnen komen? Vaagquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:02 schreef de_boswachter het volgende:
NOS nieuws meld nu dat er pas 2 (!) tips zijn binnen gekomen.
Google maar. Met een grote schoonmaak bezig hier.quote:
Ook dan pas sinds ik uit eindhoven verhuist ben naar tilburg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Eindhoven is prima wonen...beter dan Tilburg. Daar loopt nog lomper spul rond.
Niks 'maar goed'.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:53 schreef gnaeus het volgende:
Maar goed, onder de rivieren is het sowieso enkel ellende.
quote:Twee Belgische jongeren melden zich na zware mishandeling op Vestdijk Eindhoven
Laatst gewijzigd: dinsdag 22 januari 2013 - 11:58 | Auteur: Karin Kamp
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Het was in het vorige topic de manier waarop. Hier ook al wat gedoe weggehaald.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:58 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Oke. Vreemd. Lijkt me toch alleszins een onderwerp wat besproken moet worden.
Kapot schieten die teringhonden. Eerst met 1 knie beginnen, dan de andere knie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:02 schreef TIM-846 het volgende:
Bron: http://www.omroepbrabant.(...)tdijk+Eindhoven.aspx
[..]
http://www.huiselijkgewel(...)geweld-brabant-noordquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niks 'maar goed'.
Het is door het hele land raak met dit soort tuig.
15 en 17.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:02 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Hoelang had die gast van jou gekregen eik?quote:
3 en 4 jaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoelang had die gast van jou gekregen eik?
( was toch wel opgepakt)
15 en 17. Jezus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:02 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Blijkbaar moeten de daders over de Belgische grens worden gezocht. Misschien vandaar dat er nog weinig herkend word.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:26 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Apart hoe weinig? Het is bijna op alle media, bekende Nederlanders twitteren lekker mee. De jongens zijn vol in beeld dan moeten er toch zo tientallen tips binnen komen? Vaag
https://www.facebook.com/bbrussen/posts/10151368219778390quote:Moeten we niet gewoon eens wat doen? Ons laten horen ofzo? Ik bedoel: hoe lang moeten we dit nog met lede ogen aanzien en pikken? Moeten we niet gewoon een duidelijk signaal afgeven dat we dit ZAT zijn en dat het feit dat ook deze jongens waarschijnlijk NIET worden gestraft en anders hooguit een paar maanden krijgen niet langer trekken? Ik meen het serieus: is een protest niet het minste wat we moeten doen? Het wordt erger en erger in dit land en er verandert NIETS! Hoeveel slachtoffers willen we nog? Wiens kind of geliefde is er morgen aan de beurt? Uw dochter? Uw zoon? Uw oma? Hoeveel juweliers moeten er nog worden beroofd, hoeveel woningovervallen moeten er nog worden gepleegd, hoeveel bendes met winkeldieven en smartphonediefstallen (in 2011 meer dan 5000 berovingen van smartphones alleen in Amsterdam) willen we nog accepteren? Is het niet gewoon tijd om ten minste een debat te mogen aangaan over de rechtstaat? Zonder uit te worden gemaakt voor fascist, racist, middeleeuwer of weet ik wat voor weerzinwekkende haat correct Nederland als emmers stront over je heen gooit als je je openlijk opwindt over dit soort terreur, deze nachtmerrie van een land in verval waar al lang geen plaats meer is voor een "openbare orde" of "veiligheid" laat staan "fatsoen en respect" voor machteloze burgers! En als we iets moeten doen, WAT DAN?
Een protest is een mooi gebaar maar lost vermoedelijk ook niets op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:13 schreef yvonne het volgende:
Bert Brussen
16 uur geleden ·
[..]
https://www.facebook.com/bbrussen/posts/10151368219778390
Je kunt gewoon niets doen als burger. Een overheid die de andere kant opkijkt en een stel rechters die lachwekkende straffen uitdeelt áls dit soort gasten al gepakt wordt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Een protest is een mooi gebaar maar lost vermoedelijk ook niets op.
Dit soort schoften lachen daar ook nog om.
Maar inderdaad... WAT DAN...
En gebruiken dit soort gelegenheden waarschijnlijk ook nog om te lopen k*tten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Een protest is een mooi gebaar maar lost vermoedelijk ook niets op.
Dit soort schoften lachen daar ook nog om.
Hoezo zou je uitgemaakt worden voor racist dan?quote:Zonder uit te worden gemaakt voor fascist, racist, middeleeuwer of weet ik wat voor weerzinwekkende haat correct Nederland als emmers stront over je heen gooit als je je openlijk opwindt over dit soort terreur,
Beter dan niks doen: count me in!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:23 schreef Jareth het volgende:
[..]
En gebruiken dit soort gelegenheden waarschijnlijk ook nog om te lopen k*tten.
Een protest is schattig. Lief bedacht, maar nee, daar zal je niets mee bereiken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:13 schreef yvonne het volgende:
Bert Brussen
16 uur geleden ·
[..]
https://www.facebook.com/bbrussen/posts/10151368219778390
Uhm, accepteren dat we niet in Disneyland wonen en dat geweld,overvallen en maatschappelijk ongewenst gedrag enkel valt in te perken en niet uit te bannen ? Ik zeg maar wat.quote:
En dat is het laatste wat je moet willen, want de Turkse groentenboer op de hoek van de straat is de lul, terwijl de echte daders rustig rondlopen. Gevalletje van brandstichting op Islamitische basisscholen toen Mohammed Theo vermoordde.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
Een protest is schattig. Lief bedacht, maar nee, daar zal je niets mee bereiken.
Dit zal zo doorgaan tot Kristallnacht 2.0
Zo, een revolutie nogwel. Je zou bijna hopen in een land als Egypte of Syrie te wonen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:24 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Beter dan niks doen: count me in!Tijd voor een revolutie
Ik zeg ook niet dat dat een goed ding zou zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dat is het laatste wat je moet willen, want de Turkse groentenboer op de hoek van de straat is de lul, terwijl de echte daders rustig rondlopen. Gevalletje van brandstichting op Islamitische basisscholen toen Mohammed Theo vermoordde.
Iets waar men zich net zo hard tegen moet verzetten als tegen de daders zoals in de OP te zien is. Onschuldigen worden gepakt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:28 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dat een goed ding zou zijn.
Inderdaad.quote:
Nu ook. Maar van 1 kant.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Iets waar men zich net zo hard tegen moet verzetten als tegen de daders zoals in de OP te zien is. Onschuldigen worden gepakt.
Ik snap niet wat je wilt zeggen? Door Turkse en Marokkaanse supermarktjes te slopen komt er balans en rust in de tent? Dat bedoel je hoop ik niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nu ook. Maar van 1 kant.
Wellicht kan een balans wat rust in de tent geven.
Ja, dat bedoel ik serieus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je wilt zeggen? Door Turkse en Marokkaanse supermarktjes te slopen komt er balans en rust in de tent? Dat bedoel je hoop ik niet?
Klopt. Neemt niet weg dat de bomgooierij naar bv de Al Fourqaan-moskee terecht was. De rotte appels dienen weggesneden te worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gevalletje van brandstichting op Islamitische basisscholen toen Mohammed Theo vermoordde.
Ja heel goed mogelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik serieus.
Kan zijn dat ze schrikken van het effect dat ze niet meer de enige zijn die zich zo kunnen gedragen.
Misschien ga je wel uit van het laatste uit angst.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja heel goed mogelijk.
Of het wekt alleen nog maar meer woede en agressie. Ik gok op dat laatste...
Dat is goed nieuws. Alle Belgen het land uit!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:36 schreef Jerruh het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)campaign=Cookiecheck
gaat al de goede kant uit...
ja jong, nogal wiedes. Je kunt toch gewoon in de recente geschiedenis kijken naar het effect van willekeurige vernielingen en afranselpartijen. Dat werkt enorm destabiliserend voor een samenleving, een van de meest gevaarlijke ontwikkelingen voor mensen die graag willen leven zonder brandstichting, moord en oproerpolitie in de straten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja heel goed mogelijk.
Of het wekt alleen nog maar meer woede en agressie. Ik gok op dat laatste en dat zou ook niet zo gek zijn. Als middenstanders die part noch deel hebben aan bizarre handelingen van jongeren die toevallig dezelfde nationaliteit dragen gaan boeten is het einde zoek.
Wat een rare redenering. Waarom zou je onschuldige mensen die iets proberen bij te dragen aan de maatschappij ten gronde willen helpen door hun zaak te slopen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Misschien ga je wel uit van het laatste uit angst.
Niet zo vreemd. Nederlanders hebben een staat van dienst van het overal proberen uit te lullen of wegrennen.
Dat dachten Volkert en Mohammed B. ook. Waarom ben je daar dan zo fel op ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Klopt. Neemt niet weg dat de bomgooierij naar bv de Al Fourqaan-moskee terecht was. De rotte appels dienen weggesneden te worden.
Geen idee. Ik ben nog nieuw in deze casus. Vraag het de Marokkanen, die doen het al decennia.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een rare redenering. Waarom zou je onschuldige mensen die iets proberen bij te dragen aan de maatschappij ten gronde willen helpen door hun zaak te slopen?
Ja, lukraak winkels slopen en mensen ten gronde richten die to-táál buiten de situatie staan. Dat heeft in de geschiedenis goed geholpen, op etniciteit benadelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben nog nieuw in deze casus. Vraag het de Marokkanen, die doen het al decennia.
Omdat het altijd leuk is, mattie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben nog nieuw in deze casus. Vraag het de Marokkanen, die doen het al decennia.
Goed nieuws, ben blij dat het nieuws ook tot in België is gekomen. Daders dachten misschien zelfs toch niet herkend te worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:36 schreef Jerruh het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)campaign=Cookiecheck
gaat al de goede kant uit...
Kerel, ga naar de moskee en vertel daar je verhaal.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, lukraak winkels slopen en mensen ten gronde richten die to-táál buiten de situatie staan. Dat heeft in de geschiedenis goed geholpen, op etniciteit benadelen.
Ik praat dagelijks me jongeren in de leeftijdsklasse van 15 tot 17. Afgelopen week heb ik nog één Marokkaanse jongen en één Nederlandse jongen pleziert met een telefoontje naar huis omdat zij het nodig vonden om op het Binnenhof een passerend meisje van een jaar of 24 duidelijk te maken dat ze lekker was en wellicht in de prostitutie werkte toen ze zonder om te kijken doorliep. Ga mij niet vertellen dat ik mijn verantwoordelijkheid niet neem m.b.t. jongeren, afkomst en gedrag.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kerel, ga naar de moskee en vertel daar je verhaal.
Waarom een idee de kop indrukken en geen ballen hebben datgene wat al afspeelt in hun gezicht te zeggen? Komen we terug bij hetgeen ik al eerder zei he?
En ze gaven je zomaar het telefoonnummer van mamma.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik praat dagelijks me jongeren in de leeftijdsklasse van 15 tot 17. Afgelopen week heb ik nog één Marokkaanse jongen en één Nederlandse jongen pleziert met een telefoontje naar huis omdat zij het nodig vonden om op het Binnenhof een passerend meisje van een jaar of 24 duidelijk te maken dat ze lekker was en wellicht in de prostitutie werkte toen ze zonder om te kijken doorliep. Ga mij niet vertellen dat ik mijn verantwoordelijkheid niet neem m.b.t. jongeren, afkomst en gedrag.
En nee, ik hoef geen lintje.
Je kon hun telefoonnummer en leeftijd zo van hun voorhoofd af lezen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Afgelopen week heb ik nog één Marokkaanse jongen en één Nederlandse jongen pleziert met een telefoontje naar huis omdat zij het nodig vonden om op het Binnenhof een passerend meisje van een jaar of 24 duidelijk te maken dat ze lekker was en wellicht in de prostitutie werkte toen ze zonder om te kijken doorliep.
Bij sommige beroepen heb je naam, adres en telefoonnummers van thuis, Einstein.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En ze gaven je zomaar het telefoonnummer van mamma.
Ik geloof je.
Welk beroep?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bij sommige beroepen heb je naam, adres en telefoonnummers van thuis, Einstein.
Er zijn geen beroepen waar je de verantwoordelijkheid hebt over jongeren, en daarom ook toegang hebt tot personalia zoals gegevens van thuis en eventuele justitiële dossiers?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kon hun telefoonnummer en leeftijd zo van hun voorhoofd af lezen?
Zo, bezig baasje. Resultaat in elk vak is ook 33%?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Pedagogisch werkers, leerkrachten, ambtenaar bij justitie etc.
En alle vrouwen ook!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:39 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws. Alle Belgen het land uit!
Ik vroeg het me ook af, maar bedacht me toen dat ik altijd met oortjes in naar huis loop en als ik 10 meter verderop had gestaan ook niets gehoord zou hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:59 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik vraag me af waarom die andere jongen gewoon doorloopt. Hij liep dan wel voorop maar zoiets hoor je toch?
Ah dus je was met je klas op stap naar een dagje Den Haag Binnenhof en 2 van je leerlingen gingen al gelijk weer een lokale deerne voor teringhoer uitmaken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er zijn geen beroepen waar je de verantwoordelijkheid hebt over jongeren, en daarom ook toegang hebt tot personalia zoals gegevens van thuis en eventuele justitiële dossiers?
Na-denken.
Dus je hebt hun moeders opgebeld? Wat zeiden die? Bedankt voor het bellen en tot nooit meer ziens?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bij sommige beroepen heb je naam, adres en telefoonnummers van thuis, Einstein.
Ben jij beveiliger van Mark Rutte.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik praat dagelijks me jongeren in de leeftijdsklasse van 15 tot 17. Afgelopen week heb ik nog één Marokkaanse jongen en één Nederlandse jongen pleziert met een telefoontje naar huis omdat zij het nodig vonden om op het Binnenhof een passerend meisje van een jaar of 24 duidelijk te maken dat ze lekker was en wellicht in de prostitutie werkte toen ze zonder om te kijken doorliep. Ga mij niet vertellen dat ik mijn verantwoordelijkheid niet neem m.b.t. jongeren, afkomst en gedrag.
En nee, ik hoef geen lintje.
Geen idee wat je bedoelt, maar het ging om verantwoordelijkheid nemen. Ik gaf je maar een voorbeeldje om aan te tonen dat je rustig verantwoordelijkheid kunt nemen op bepaalde momenten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo, bezig baasje. Resultaat in elk vak is ook 33%?
Dat was mijn stap 2, flauwe.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je hebt hun moeders opgebeld? Wat zeiden die? Bedankt voor het bellen en tot nooit meer ziens?
Nee? Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je hebt hun moeders opgebeld? Wat zeiden die? Bedankt voor het bellen en tot nooit meer ziens?
Omdat dat soort jochies door falend ouderschap zulk gedrag vertonen natuurlijk. Of ga je nu heel stoer lopen verkondigen dat de jochies in kwestie iets van een straf hebben mogen ontvangen?quote:
En daarna kregen ze gruwelijk op hun flikker van mij en thuis. Ook Marokkaanse en Nederlandse vaders houden er niet van als hun kroost ze te kakken zet door een beschamend telefoontje van de leerkracht onder het mom ""hoor eens wat je zoon uitvreet."quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah dus je was met je klas op stap naar een dagje Den Haag Binnenhof en 2 van je leerlingen gingen al gelijk weer een lokale deerne voor teringhoer uitmaken?
Denk het niet. Je ziet dat ze duidelijk op zoek zijn naar problemen. Hoe ze al over t Stratumseind lopen en daarna richting de vestdijk fietsen omver trappen.. Niet op zoek naar iemand, maar wel naar iets.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:05 schreef Smack10 het volgende:
Is er trouwens niet duidelijk of ze het slachtoffer niet kende.
Misschien is er wat aan vooraf gegaan?
Dan hoor je achteraf toch vaak.
En nee, ik praat het niet goed wat er gebeurd is. Als het zonder aanleiding is geweest gewoon 10 jaar de cel in, allemaal.
Van mij sowieso. Als de ouders het niet doen, doe ik het wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat dat soort jochies door falend ouderschap zulk gedrag vertonen natuurlijk. Of ga je nu heel stoer lopen verkondigen dat de jochies in kwestie iets van een straf hebben mogen ontvangen?
Mag je ze tegenwoordig geen klap meer verkopen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En daarna kregen ze gruwelijk op hun flikker van mij en thuis. Ook Marokkaanse en Nederlandse vaders houden er niet van als hun kroost ze te kakken zet door een beschamend telefoontje van de leerkracht onder het mom ""hoor eens wat je zoon uitvreet."
Zijn drie koppen groter dan ik, manquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:07 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mag je ze tegenwoordig geen klap meer verkopena.
Dat "thuis" kun je niet weten. Maar hoe heb jij ze op hun flikker gegeven?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En daarna kregen ze gruwelijk op hun flikker van mij en thuis. Ook Marokkaanse en Nederlandse vaders houden er niet van als hun kroost ze te kakken zet door een beschamend telefoontje van de leerkracht onder het mom ""hoor eens wat je zoon uitvreet."
Heb je het filmpje zien? Ze komen vanaf Stratum aan bij de Vestdijk waar het slachtoffer ogenschijnlijk naar huis toe loopt. Ze zijn van tevoren al flink agressief bezig en het lijkt me wel heel toevallig dat ze hem ook al tijdens het stappen zijn tegengekomen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:05 schreef Smack10 het volgende:
En nee, ik praat het niet goed wat er gebeurd is. Als het zonder aanleiding is geweest gewoon 10 jaar de cel in, allemaal.
Ah nu wordt het interessant? En dat thuis kan ik wel weten, ik ken de vader van één.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat "thuis" kun je niet weten. Maar hoe heb jij ze op hun flikker gegeven?
Ik ben benieuwd wat hij heeft gedaan, en wat jij hebt gedaan. Ik hoor nog niks concreets namelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Van mij sowieso. Als de ouders het niet doen, doe ik het wel.
Daarnaast ken ik de Marokkaanse vader en die heeft die jongen dus wel degelijk aangepakt.
Dit. We wachten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat hij heeft gedaan, en wat jij hebt gedaan. Ik hoor nog niks concreets namelijk.
Dat zie je steeds vaker, ja ze hadden elkaar al ontmoet en er zijn wat woorden gevallen dus mag je iemand half dood schoppen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:05 schreef Smack10 het volgende:
Ik heb het gezien ja.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:08 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Heb je het filmpje zien? Ze komen vanaf Stratum aan bij de Vestdijk waar het slachtoffer ogenschijnlijk naar huis toe loopt. Ze zijn van tevoren al flink agressief bezig en het lijkt me wel heel toevallig dat ze hem ook al tijdens het stappen zijn tegengekomen.
En dit is relevant in dit topic, omdat....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat hij heeft gedaan, en wat jij hebt gedaan. Ik hoor nog niks concreets namelijk.
Schorsing.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sensatie, hè.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:11 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
En dit is relevant in dit topic, omdat....
De kans geven nog meer op straat te hangen en rotzooi uitvreten.quote:
Reken maar. Ga nou maar weer verder met snode plannetjes bedenken om Marokkaanse supermarkten te grazen te nemen. Neem ik mijn verantwoordelijk wel op een andere manier.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De kans geven nog meer op straat te hangen en rotzooi uitvreten.
Dat zal ze leren inderdaad.
Jij boos? Nou nou.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Reken maar. Ga nou maar weer verder met snode plannetjes bedenken om Marokkaanse supermarkten te grazen te nemen. Neem ik mijn verantwoordelijk wel op een andere manier.
Meid, wie heeft het over rechtvaardiging ? Misschien is het punt wel dat je niet *zomaar* doodgeschopt wordt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wát er ook gebeurd is, dít rechtvaardigt het niet hoor.
Doet me ergens aan denken dit...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Sensatie, hè.
Zelfde figuur voorstelt lukraak supermarkten van Marokkanen te slopen onder het motto "vergelding". Die gaan jij en ik niet meer normaal laten denken.
Oh? Dat gebeurt niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:15 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Misschien is het punt wel dat je niet *zomaar* doodgeschopt wordt.
Ok danquote:
Klopt. Maar gaat in deze niet op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat zie je steeds vaker, ja ze hadden elkaar al ontmoet en er zijn wat woorden gevallen dus mag je iemand half dood schoppen?
Wát er ook gebeurd is, dít rechtvaardigt het niet hoor.
Zelfde als nu met die grensrechter'hij stond zelf uit te dagen'
Dus mag je iemand doodschoppen
Achterlijkheid, echt.
Ken die leraren. Alles moet opgelost worden met een dialoog. Daarna een kopje thee drinken die je met 2 handjes knus omarmt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Om internet? Nog in geen honderd jaar
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ken die leraren. Alles moet opgelost worden met een dialoog. Daarna een kopje thee drinken die je met 2 handjes knus omarmt.
De gedachte dat pappa savonds langs kwam door jouw handelen moest ten kostte van alles voorkomen worden.
Snap niet wat die mensen in die tak van sport te zoeken hebben.
Blijkbaar wel. Zie grensrechter paar weken geleden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:15 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Meid, wie heeft het over rechtvaardiging ? Misschien is het punt wel dat je niet *zomaar* doodgeschopt wordt.
Trololol.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ken die leraren. Alles moet opgelost worden met een dialoog. Daarna een kopje thee drinken die je met 2 handjes knus omarmt.
De gedachte dat pappa savonds langs kwam door jouw handelen moest ten kostte van alles voorkomen worden.
Snap niet wat die mensen in die tak van sport te zoeken hebben.
En wat gaan we dan doen met dit soort straatgeweld door autochtonen? Ik weet dat het wat minder aandacht krijgt in de krant en op fok, maar dat is er toch echt ook. Welke winkels moeten we dan hebben?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Reken maar. Ga nou maar weer verder met snode plannetjes bedenken om Marokkaanse supermarkten te grazen te nemen. Neem ik mijn verantwoordelijk wel op een andere manier.
Zijn ze dat nuchter wel dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:30 schreef Smack10 het volgende:
Waarschijnlijk waren ze ook flink onder invloed en niet voor rede vatbaar.
Ligt er maar net aan waar je woont...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:17 schreef tong80 het volgende:
Ik ben echt bang voor dit soort gasten. Het kan iedereen overkomen. Het is gewoon te vreselijk.
True. In Drenthe en Groningen en zo ben je vrij safe.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:36 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar je woont...
Dat is inderdaad een goed excuus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:30 schreef Smack10 het volgende:
Waarschijnlijk waren ze ook flink onder invloed en niet voor rede vatbaar.
Wilde eigenlijk terug naar de grote stad maar blijf lekker waar ik zit.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
True. In Drenthe en Groningen en zo ben je vrij safe.
Ik ken toch minstens 5 mensen die in Groningen door een groep zomaar in elkaar getrapt zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
True. In Drenthe en Groningen en zo ben je vrij safe.
Alleen is het altijd alleen maar een grote mond.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zijn ze dat nuchter wel dan?
Als je er wat van zegt krijg je altijd grote bek. Of ze dat in de vorm van naar je toe lopen of van je af lopen is afhankelijk van de grootte van de groep waarin ze zich bevinden.
Dit gebeurd dan ook overal in Nederland.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken toch minstens 5 mensen die in Groningen door een groep zomaar in elkaar getrapt zijn.
Welnee, dat gebeurt niet. Je wordt niet zomaar in elkaar getrapt hoor ik hier net.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken toch minstens 5 mensen die in Groningen door een groep zomaar in elkaar getrapt zijn.
Klopt als een bus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
"Dit land is het zat! Boehoehoe!!!
Dit land is het helemaal niet zat, want na de zoveelste stille tocht en oproep tot een dialoog met allochtonen die hier verder niets mee van doen hebben, mogen dit soort straatratten weer een met gemeenschapsgeld gefinancierde vechtsport gaan beoefenen. Een overheid die aktief de fysieke mishandeling van zijn burgers financiert, wat een land...
Het enige dat hier nog tegen kan helpen, zijn knokploegen die willekeurige woonwagenkampen vernielen en willekeurige bontkragen het ziekenhuis in slaan. Pure terreur dus, voor een andere oplossing is het nl. al lang te laat...
Klopt, maar een aantal figuren zit al met hun hand in de broek om er een Marokkanenprobleem van te maken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit gebeurd dan ook overal in Nederland.
Je begon goed, maar daarna val je in een willekeurig "Alles kapotslaan"-tokkiegebral.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dit land is het helemaal niet zat, want na de zoveelste stille tocht en oproep tot een dialoog met allochtonen die hier verder niets mee van doen hebben, mogen dit soort straatratten weer een met gemeenschapsgeld gefinancierde vechtsport gaan beoefenen. Een overheid die aktief de fysieke mishandeling van zijn burgers financiert, wat een land...
Het enige dat hier nog tegen kan helpen, zijn knokploegen die willekeurige woonwagenkampen vernielen en willekeurige bontkragen het ziekenhuis in slaan. Pure terreur dus, voor een andere oplossing is het nl. al lang te laat...
En sinds wanneer slaan woonwagenbewoners willekeurig mensen in elkaar? Dat ze aankloten met het een en het ander is algemeen bekend daar niet van.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
Hoeft niet gemaakt te worden, is er alquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar een aantal figuren zit al met hun hand in de broek om er een Marokkanenprobleem van te maken.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar een aantal figuren zit al met hun hand in de broek om er een Marokkanenprobleem van te maken.
Marokkanen, Belgen, Duitsers, Kampers, Nederlanders, Tokkies, studenten, volwassen mensen, geleerde mensen slaan allemaal weleens iemand in elkaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:50 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En sinds wanneer slaan woonwagenbewoners willekeurig mensen in elkaar? Dat ze aankloten met het een en het ander is algemeen bekend daar niet van.
Bij dit soort straattereur zijn heel vaak Marokkanen betrokken, hoe komt dat?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem van willekeurige voorbijgangers helemaal in elkaar schoppen met een groep is al decennia Nederlandse folklore.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:53 schreef Mr.Smokey het volgende:
[..]
Hoeft niet gemaakt te worden, is er al
Daar zal vast een aanleiding voor zijn geweest. Echter is er een groep welke het normaal vind om zonder aanleiding iemand in elkaar te schoppen. Dat heeft te maken met de status welke je daarvan krijgt binnen de cultuur. En dat aanpakken zal toch echt van binnenuit moeten komen maar er zijn ook stoere Nederlandse gastjes die dit weleens flikken. Of clowns die heb je ook welke dit gedrag vertonen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Marokkanen, Belgen, Duitsers, Kampers, Nederlanders, Tokkies, studenten, volwassen mensen, geleerde mensen slaan allemaal weleens iemand in elkaar.
De vraag is, waarom doen ze dit en hoe kunnen we dit aanpakken?
Ok..jij maakt er Nederlandse folklore van... Zit jij ook al met je broek op de enkels??quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem van willekeurige voorbijgangers helemaal in elkaar schoppen met een groep is al decennia Nederlandse folklore.
Om te beginnen stop je, je kop niet in het zand en benoem je gewoon alles wat je constateert, beginnend met niet de boel te veralgemeniseren, maar aan de hand van de cijfers gewoon te constateren wat je constateert, in dit geval, dat er bij dit soort straattereur heel veel Marokkanen betrokken zijn, om je vervolgens af te vragen hoe dit komt en wat je er aan kunt doen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Marokkanen, Belgen, Duitsers, Kampers, Nederlanders, Tokkies, studenten, volwassen mensen, geleerde mensen slaan allemaal weleens iemand in elkaar.
De vraag is, waarom doen ze dit en hoe kunnen we dit aanpakken?
Ze hebben een oververtegenwoordiging in de criminaliteit, een oververtegenwoordiging in de onderklasse waar dit veel voorkomt, een oververtegenwoordiging in de grote steden waar dit meer voorkomt en dan hebben we daar bovenop ook nog een oververtegenwoordiging in de beeldvorming.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Bij dit soort straattereur zijn heel vaak Marokkanen betrokken, hoe komt dat?
Dat die groep dat doet komt voort uit het feit dat ze zichzelf minder voelen dan anderen en zo zichzelf proberen te bewijzen denk ik (slechts één van de vele oorzaken).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:57 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Daar zal vast een aanleiding voor zijn geweest. Echter is er een groep welke het normaal vind om zonder aanleiding iemand in elkaar te schoppen. Dat heeft te maken met de status welke je daarvan krijgt binnen de cultuur. En dat aanpakken zal toch echt van binnenuit moeten komen maar er zijn ook stoere Nederlandse gastjes die dit weleens flikken. Of clowns die heb je ook welke dit gedrag vertonen.
Juist, en veelal als dit soort zaken gebeuren want tenslotte. Als men met een groep is voelt men zich sterker en is sneller geneigd om achterlijke dingen te gaan doen. Doe daar nog wat drugs of alcohol bij en het plaatje is compleet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat die groep dat doet komt voort uit het feit dat ze zichzelf minder voelen dan anderen en zo zichzelf proberen te bewijzen denk ik (slechts één van de vele oorzaken).
Frustraties, angst, identiteitsprobleem, toekomstperspectief, opvoeding, geen sancties, goede voorbeelden en nog wat van die dingen.
Je kan wel hard straffen, wat ook moet, maar daarmee haal je de oorzaak niet weg.
De prikkel moet er niet meer zijn of minder en daar heeft de overheid een actieve rol in te spelen.
Kijk in die eerste alinea ben je heel goed op weg. In die 2e ga je de boel weer bagatelliseren en veralgemeniseren om de aandacht maar af te halen van die betreffende groep, dat is zo fout, want als je het probleem wilt oplossen kun je gewoon het beste de feiten op tafel hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben een oververtegenwoordiging in de criminaliteit, een oververtegenwoordiging in de onderklasse waar dit veel voorkomt, een oververtegenwoordiging in de grote steden waar dit meer voorkomt en dan hebben we daar bovenop ook nog een oververtegenwoordiging in de beeldvorming.
Zo zijn er media die groot uitpakken wanneer het Marokkanen zijn en het achterin de krant wegmoffelen als het autochtonen zijn, en zelfs het 'signalement blank' weglaten bij het kopieren van een artikel zodat hun intelligente lezers zelf hun conclusies kunnen trekken. En dan hebben we op Fok ook nog een heleboel minkukels die het nieuws afsporen op dit soort berichten over Marokkanen en niets plaatsen wanneer het om blanke daders gaat. En als een ander dan een keer zo'n nieuwsbericht plaatst, dan reageren ze er niet op en haalt het topic pagina 2 niet.
Ja de joden waren helemaal niet zo'n lievertjes.... Hans Teeuwen... how ironic.quote:[b]Op dinsdag 22 januari 2013 12:25 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
Dit zal zo doorgaan tot Kristallnacht 2.0
Ach gos, de slachtofferkaart wordt weer gespeeld. Net zo'n sneue reflex als de getinte mensen die roepen dat ze worden aangehouden omdat ze een ander kleurtje zouden hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:11 schreef Chahna het volgende:
[..]
het valt mij mee dat het topic nog niet is gesloten omdat het niet positief is voor bepaalde mensen. de racismekaart zeg maar , de kaart die wordt getrokken vlak voor sluiting topic. "jullie kunnen niet discussieren dus topic dicht",...waarmee bepaalde mensen toch weer hun zin krijgen.
Racisme is ook wanneer de groep in het filmpje een blanke jongen half dood slaat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef De_Guidance het volgende:
Racisme is racisme. Moet je ook niet anders noemen.
De oproepen hier om de zaakjes van middenstanders aan te vallen die enorm hard werken voor hun zakcentjes classificeer ik als ziek. Bovendien ook wettelijk niet toelaatbaar.
Verder wat Weltschmerz zegt.
"Ik ben niet racistisch maar het zijn rifapen met inferieure genen"quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach gos, de slachtofferkaart wordt weer gespeeld. Net zo'n sneue reflex als de getinte mensen die roepen dat ze worden aangehouden omdat ze een ander kleurtje zouden hebben.
Als ze dat hebben gedaan omdat hij blank is is dat ook racisme. Vreemde vraag.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Racisme is ook wanneer de groep in het filmpje een blanke jongen half dood slaat.
Of is het eenrichtingsverkeer?
Die status hebben ze alleen bij hun vriendjes hoor, ik geloof er geen bal van dat vader en moeder trots zijn op hun kind als ie weer iemand in elkaar geslagen heeft. Maar vaak weet de familie van niks.quote:Dat heeft te maken met de status welke je daarvan krijgt binnen de cultuur.
Jouw fantasie kent ook geen grenzen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem van willekeurige voorbijgangers helemaal in elkaar schoppen met een groep is al decennia Nederlandse folklore.
En hun vriendjes behoren niet tot die cultuur dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Die status hebben ze alleen bij hun vriendjes hoor, ik geloof er geen bal van dat vader en moeder trots zijn op hun kind als ie weer iemand in elkaar geslagen heeft. Maar vaak weet de familie van niks.
Klopt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef Flow3r het volgende:
Willekeurige onschuldige mensen in elkaar slaan of winkels in puin rammen slaat natuurlijk nergens op![]()
Maar ik vraag me wel af in hoeverre mensen onschuldig zijn.
Neem nu het ' Marokkanenprobleem" .
Meer dan 50% van de Marokkaanse jongeren is in aanraking gekomen met justitie.
Dat betekent tevens dat bijna alle Marokkanen iemand in de familie hebben die het verkeerde pad op is gegaan. Dat maakt ze niet alleen onschuldig, maar ook mede verantwoordelijk, voor opvoeding etc.
Winkels slopen schiet niet op, maar duidelijk onschuldigen erbij betrekken omdat het waarschijnlijk een familielid van hen betreft zou best wel eens kunnen helpen.
Althans, misschien dat sommigen zich zouden schamen als ze ineens door een oom op het matje werd geroepen als ze iets geflikt hadden?Ze willen dat toch meestal stiekem doen, misschien wel stoer voor hun vriendjes, maar zeker niet geaccepteerd door oom , tante of een ander familielid denk ik.
Zo maak je iedereen mede verantwoordelijk.Nu hoor je vaak dat het mensen niet aangaat omdat zij zelf niks fout doen, ondertussen steelt het neefje vrolijk verder en die zien ze toch ook op feestjes en zo, maar dan is hij anoniem en weet niemand van zijn escapades.Maak het maar bekend binnen die families.
Dat is slechts 1 groep, hoe het verder moet met autochtonen etc zien we later wel
Dan krijg je scheve verhoudingen en staat heel je beleid op losse schroeven. Als er iets moet veranderen moet het algemeen zijn, daar hebben degene die niet met justitie in aanraking komt heeft daar dan ook geen last van. Marokkaan, Turk, Nederlander of Belg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef Flow3r het volgende:
Dat is slechts 1 groep, hoe het verder moet met autochtonen etc zien we later wel
Je weet ook niet hoe je je moet gedragen. Zou het helpen als je duidelijk laat zien niet bang te zijn? Is niets doen/wegkijken een teken van zwakte? Wegrennen? Heel relaxt en vriendelijk blijven no matter wat ze je ook naar je kop slingeren?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:17 schreef tong80 het volgende:
Of te wel gewoon wie zich schuldig maakt aan een vergrijp als deze gewoon zoveel jaar in de bak.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar de overheid is ook verantwoordelijk door slap op te treden en om de hete brei heen te draaien om maar niemand voor de kop te stoten.
Het klopt gewoon wat hij zegt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jouw fantasie kent ook geen grenzen.
Ik zag hem opstaan. Dacht later was maar blijven liggenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:23 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je weet ook niet hoe je je moet gedragen. Zou het helpen als je duidelijk laat zien niet bang te zijn? Is niets doen/wegkijken een teken van zwakte? Wegrennen? Heel relaxt en vriendelijk blijven no matter wat ze je ook naar je kop slingeren?
ze kijken wel uit, zie hier op het forum hoe mensen worden beoordeeld op hun mening terwijl die geen vooraanstaande rol in de maatschappij hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar de overheid is ook verantwoordelijk door slap op te treden en om de hete brei heen te draaien om maar niemand voor de kop te stoten.
Is ook schokkend.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het klopt gewoon wat hij zegt.
Bovendien vind ik jouw verhandeling over het slopen van Turkse en Marokkaanse middenstander-winkeltjes bijzonder vergaand en schokkend.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:27 schreef 3-voud het volgende:
Ik hoop enkel dat ik het toevallig een keer van een afstandje zie. Dan schop ik ze helemaal lens en begraaf ze onder de straat.
Wat is dit nu weer voor een onzinnige opmerking, waarom moet de aanpak algemeen zijn? Je pakt een huurmoordenaar toch ook niet op dezelfde manier aan als een psychisch gestoorde lustmoordenaar omdat ze beide een moord op hun geweten hebben .....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan krijg je scheve verhoudingen en staat heel je beleid op losse schroeven. Als er iets moet veranderen moet het algemeen zijn, daar hebben degene die niet met justitie in aanraking komt heeft daar dan ook geen last van. Marokkaan, Turk, Nederlander of Belg.
Ik vind dit een bijzondere slachtofferrolpositie waar je je zelf nu in duwt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef Chahna het volgende:
[..]
ze kijken wel uit, zie hier op het forum hoe mensen worden beoordeeld op hun mening terwijl die geen vooraanstaande rol in de maatschappij hebben.
zie hoe wilders wordt afgebrand als hij enkele feiten noemt.
Het mag niet genoemd worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef Chahna het volgende:
[..]
ze kijken wel uit, zie hier op het forum hoe mensen worden beoordeeld op hun mening terwijl die geen vooraanstaande rol in de maatschappij hebben.
Ook schokkend inderdaad. Zie jij iemand hier daartoe oproepen? Ik niet namelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is ook schokkend.
Maar dat is ook alle winkels die overvallen worden door tuig met twee paspoorten.
In feite is het hetzelfde.
Gewoon zonder reden een winkel in stappen dat aan gort slaan verlaag jij je dus gewoon net als de personen waar we het nu overhebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is ook schokkend.
Maar dat is ook alle winkels die overvallen worden door tuig met twee paspoorten.
In feite is het hetzelfde.
Als er niemand het idee oppert, dan wordt het ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ook schokkend inderdaad. Zie jij iemand hier daartoe oproepen? Ik niet namelijk.
Vaak boeit het de familie gewoon niets.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Die status hebben ze alleen bij hun vriendjes hoor, ik geloof er geen bal van dat vader en moeder trots zijn op hun kind als ie weer iemand in elkaar geslagen heeft. Maar vaak weet de familie van niks.
Er wordt een aanpak gesuggereerd. Op het moment dat je een handelswijze voor politie en justitie inzet voor een bepaalde bevolkingsgroep, in dit geval de Marokkanen, dan denk ik dat het escaleert, omdat een Nederlander die eenzelfde vergrijp pleegt niet in dezelfde handelswijze past. Dan gaat het rommelen, gok ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een onzinnige opmerking, waarom moet de aanpak algemeen zijn? Je pakt een huurmoordenaar toch ook niet op dezelfde manier aan als een psychisch gestoorde lustmoordenaar omdat ze beide een moord op hun geweten hebben .....
Echt dat angsthazengedoe om maar niet te hoeven benoemen
Dikke onzin, maar geloof wat je wilt geloven. Je hebt al Allah, deze zal dan ook wel laagdrempelig zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het klopt gewoon wat hij zegt.
Dat was geen mening. Maar ook hier, geloof lekker wat je wilt. Je hebt toch weinig nodig om te trollen in feedback en de rest van het forum erbij te slepen.quote:Bovendien vind ik jouw verhandeling over het slopen van Turkse en Marokkaanse middenstander-winkeltjes bijzonder vergaand en schokkend.
Waar zeg ik dat ik dat wil ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:28 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Gewoon zonder reden een winkel in stappen dat aan gort slaan verlaag jij je dus gewoon net als de personen waar we het nu overhebben.
Dat is juist het probleem.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:29 schreef Murdera het volgende:
[..]
Vaak boeit het de familie gewoon niets.
Als hij maar een beetje cijfers haalt en zich thuis gedraagt.
Welke kankerzooi hij op straat allemaal uitvreet? Dat is de schuld van de politie, die is daar toch de baas? Daar hoef je bij hun niet mee aan te komen.
Doel dat uiteraard op de mensen welke die uitspraken doenquote:
Het helpt om volledig door het lint te gaan, keihard schreeuwen etcquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:23 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je weet ook niet hoe je je moet gedragen. Zou het helpen als je duidelijk laat zien niet bang te zijn? Is niets doen/wegkijken een teken van zwakte? Wegrennen? Heel relaxt en vriendelijk blijven no matter wat ze je ook naar je kop slingeren?
als iemand die rol herkent ben jij het dus dat zal dan wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind dit een bijzondere slachtofferrolpositie waar je je zelf nu in duwt.
Ach, nog geen maand terug werd overal uitvoerig gesproken over het voetbalgeweld wat een Marokkanenprobleem zou zijn. Maar het mag vooral niet benoemd worden! Trieste slachtofferrol die mensen zich aanmeten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een publiek geheim is toch iets wat iedereen weet.
Als toch iedereen het weet, dan..
Toch hoor je vaak over die zogenaamde ' schaamtecultuur' , zelfs rechters houden daar rekening mee. Dus waarom dan nu ineens in algemene termen denken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan krijg je scheve verhoudingen en staat heel je beleid op losse schroeven. Als er iets moet veranderen moet het algemeen zijn, daar hebben degene die niet met justitie in aanraking komt heeft daar dan ook geen last van. Marokkaan, Turk, Nederlander of Belg.
Wilders doet wel een aantal dingen verkeerd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef Chahna het volgende:
[..]
Waarom? je geeft ze bij een vergrijp toch gewoon dezelfde straf! Maar wanneer je het probleem wilt aanpakken, de vergrijpen wilt voorkomen, dan kijk je goed naar de veroorzakende omstandigheden en als die bij de ene groep anders zijn dan bij de andere dan reageer je situationeel!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er wordt een aanpak gesuggereerd. Op het moment dat je een handelswijze voor politie en justitie inzet voor een bepaalde bevolkingsgroep, in dit geval de Marokkanen, dan denk ik dat het escaleert, omdat een Nederlander die eenzelfde vergrijp pleegt niet in dezelfde handelswijze past. Dan gaat het rommelen, gok ik.
Dat klopt maar ik neem toch aan dat ze niet iemand in elkaar laten meppen door 8 gasten. Maar je kunt niet op elke hoek een agent neerzetten. En we zien hoe preventief cameratoezicht precies werktquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:31 schreef FAUSTINO het volgende:
De Nederlandse politie is nou ook niet echt afschrikwekkend te noemen eerlijk gezegd.
het mag niet benoemd worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach, nog geen maand terug werd overal uitvoerig gesproken over het voetbalgeweld wat een Marokkanenprobleem zou zijn. Maar het mag vooral niet benoemd worden! Trieste slachtofferrol die mensen zich aanmeten.
Bij een Nederlander houden ze ook geen rekening met schaamtecultuur, wat dat ook moge zijnquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er wordt een aanpak gesuggereerd. Op het moment dat je een handelswijze voor politie en justitie inzet voor een bepaalde bevolkingsgroep, in dit geval de Marokkanen, dan denk ik dat het escaleert, omdat een Nederlander die eenzelfde vergrijp pleegt niet in dezelfde handelswijze past. Dan gaat het rommelen, gok ik.
Ja, hèhè. Dat snap ik zelf natuurlijk ook wel en natuurlijk bedoel ik evenredige behandeling, als ik praat over dezelfde aanpak. Het lijkt me nogal verstandig om naar omstandigheden te kijken om een probleem aan te pakken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom? je geeft ze bij een vergrijp toch gewoon dezelfde straf! Maar wanneer je het probleem wilt aanpakken, de vergrijpen wilt voorkomen, dan kijk je goed naar de veroorzakende omstandigheden en als die bij de ene groep anders zijn dan bij de andere dan reageer je situationeel!
Het is waarheid dat je niet overal een agent kunt neerzetten toch zie ik veel verbetering mogelijk bij de politie en dat begint met uitstraling.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:33 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik neem toch aan dat ze niet iemand in elkaar laten meppen door 8 gasten. Maar je kunt niet op elke hoek een agent neerzetten. En we zien hoe preventief cameratoezicht precies werkt.
Nouja je kunt uitstralen wat je wilt maar als ze er niet zijn dan wordt je dus gewoon in elkaar gemept. Kennelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:35 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Het is waarheid dat je niet overal een agent kunt neerzetten toch zie ik veel verbetering mogelijk bij de politie en dat begint met uitstraling.
Dat houdt in dat er een cultuurverschil aan grondslag ligt. Dat is wel belangrijk om rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:34 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Bij een Nederlander houden ze ook geen rekening met schaamtecultuur, wat dat ook moge zijn
Het probleem lijkt mij dat mensen willekeurig in elkaar geschopt worden door groepjes agressieve jongeren. Ik zal het de mij bekende slachtoffers nog eens vragen, maar ik geloof niet dat ze vonden dat er geen probleem benoemd hoefde te worden omdat er geen probleem was. Het was een autochtone blanke Groninger die op mijn hoofd aan het schoppen was, dus is er geen probleem, zoiets?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Kijk in die eerste alinea ben je heel goed op weg. In die 2e ga je de boel weer bagatelliseren en veralgemeniseren om de aandacht maar af te halen van die betreffende groep, dat is zo fout, want als je het probleem wilt oplossen kun je gewoon het beste de feiten op tafel hebben.
Ik ben helemaal niet bang om zaken te benoemen. Ik kan het probleem zelfs heel precies benoemen. Het gaat om grof geweld en het gaat om in twee opzichten assymetrisch geweld, in die zin dat het initiatief volledig aan één kant ligt en het slachtoffer er geen schuld aan heeft en ook weinig tot niets kan doen om het te voorkomen, en assymetrisch in die zin dat er ook geen kans is op verweer en de daders nauwelijks risico op letsel lopen. De rechterlijke macht maakt al decennia dergelijk onderscheid niet en behandelt het alsof het om een gewoon vechtpartijtje gaat, wat dan in de meeste gevallen afgedaan kan worden met een taakstraf. Zo heeft die een cultuur gecreeerd waarin dat normaal is.quote:Zijn alle Marokkanen rot, welnee, wat mij betreft niet! Is het dan gewoon hun cultuur om dit te doen, welnee, wat mij betreft niet. Het is de Wet van de Straat die in deze "bendes" geldt, die zorgt voor het gedrag! Blijft de vraag, waarom zijn er zoveel Marokkanen bij betrokken? Die vraag moet je, je stellen omdat er ook nogal wat Antillianen bij dit soort akkefietjes betrokken zijn. Maar de reden waarom die in dit soort "straatbendes" zitten kan heel goed een andere zijn (is het ook) dan waarom die Marokkanen er in zitten. Wees toch niet altijd zo bang om zaken te benoemen!
Mijn ervaring is anders.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:33 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik neem toch aan dat ze niet iemand in elkaar laten meppen door 8 gasten. Maar je kunt niet op elke hoek een agent neerzetten. En we zien hoe preventief cameratoezicht precies werkt.
En dat komt dus omdat de politie hier in Nederland alles zo zachtaardig mogelijk wil oplossen. Er is geen respect voor de politie in dit land simpel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:36 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nouja je kunt uitstralen wat je wilt maar als ze er niet zijn dan wordt je dus gewoon in elkaar gemept. Kennelijk.
Nee dat is niet belangrijk om rekening mee te houden. Kom op zeg wat een onzin.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat houdt in dat er een cultuurverschil aan grondslag ligt. Dat is wel belangrijk om rekening mee te houden.
Wat mag precies niet benoemd worden?quote:
Dat zie ik nergens terug.quote:mensen die het toch benoemen worden dan ook snel als racist weggezet.
Nee. Niemand klaagt over het benoemen en niemand heeft in FB gevraagd het topic te sluiten.quote:je ziet het 'hier' ook terug, mensen benoemen het, het wordt als racisme aangeduid en men rent naar FB om het topic maar zo snel mogelijk te sluiten.
dan is het dus wel gezegd, maar het mócht niet
En wat is er dan mis om gebruikt te maken van die schaamtecultuur? De meeste Marokkanen die ik ken voeden hun kinderen goed op, zelfs veel strenger dan ikzelf gewend ben.Maar zij weten vaak niet wat het kind van hun broer uitvreet omdat dat verzwegen wordt anders zwaait er wat .quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat houdt in dat er een cultuurverschil aan grondslag ligt. Dat is wel belangrijk om rekening mee te houden.
Wanneer gaan we op wraak tocht?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders.
Ik ging uit en even sigaretje roken buiten op het plein voor de uitgaansgelegenheid.
Politie stond met een auto op het plein.
Er hing een groep niet slimme mensen rond om het zo maar te zeggen (blank tokkie volk). Deze waren op zoek naar ruzie en dat ging 20min zo. Politie stond erbij en keek erna.
Op een gegeven moment escaleert het en rijden ze weg, waarna ik een gekneusde rib op heb gelopen.
Andere situatie:
Ik ben uit, loop met een maat ergens en zien dat een jongen helemaal wordt afgetuigd door iemand anders.. Politie staat 300meter? verder in de auto en blijft gewoon staan.
Wij naar de politie gelopen om het te melden, ze doen niks.
Hebben ik en die maat het maar gedaan en ze uit elkaar gehaald (1 jongen zat helemaal onder het bloed).
Ja zo erg is het met de politie.![]()
Het zou kunnen, ik ben zelf al jaren niet structureel uitgegaan. Maar de verhuftering en verharding van de maatschappij is algemeen, waar ik 20 jaar geleden nog prima door een stad als R'dam durfde te lopen in het donker voelde ik me vorige week echt flink onveilig toen we ff na zonsondergang een metro station in moesten duiken om de chipknip op te laden. Die marocjes zijn daar weer een extreme exponent van, denk ik. Niemand is vrij te pleiten, iedereen is schuldig. Beetje dat idee.quote:
Om als rechter tot een zo goed mogelijk oordeel te kunnen komen lijkt het me van groot belang dat hij op de hoogte is van cultuurverschillen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dat is niet belangrijk om rekening mee te houden. Kom op zeg wat een onzin.
Ja, ik begrijp dat je dat begrijpt, maar als je dus tot die situationele, effectieve aanpak wilt komen dan zul je dus bepaalde zaken moeten benoemen en onderkennen, bijvoorbeeld dat dit soort straattereur nogal vaak veroorzaakt wordt door Marokkaanse jongens en niet dat maar onder het algemene tapijt vegen onder het mom van, "ja maar Polen, Finnen, Duitsers en Nederlanders slaan ook wel eens iemand in elkaar"quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, hèhè. Dat snap ik zelf natuurlijk ook wel en natuurlijk bedoel ik evenredige behandeling, als ik praat over dezelfde aanpak. Het lijkt me nogal verstandig om naar omstandigheden te kijken om een probleem aan te pakken.
Is al gebeurd.quote:
Dus ze verdienen een zwaardere straf omdat ze hier iets toepassen wat niet thuis hoort?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Om als rechter tot een zo goed mogelijk oordeel te kunnen komen lijkt het me van groot belang dat hij op de hoogte is van cultuurverschillen.
Welnee, als je ouder wordt ben je wat sneller bang. De maatschappij is echt niet onveiliger dan in de jaren 80.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:40 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het zou kunnen, ik ben zelf al jaren niet structureel uitgegaan. Maar de verhuftering en verharding van de maatschappij is algemeen, waar ik 20 jaar geleden nog prima door een stad als R'dam durfde te lopen in het donker voelde ik me vorige week echt flink onveilig toen we ff na zonsondergang een metro station in moesten duiken om de chipknip op te laden. Die marocjes zijn daar weer een extreme exponent van, denk ik. Niemand is vrij te pleiten, iedereen is schuldig. Beetje dat idee.
Waarom denk je dat de cijfers over de de Marokkaanse jeugd en hun torenhoge percentage wat betreft bezoek aan justitie en politie onder compleet Nederland bekend is? Iedereen weet het toch? Dan kun je daar naar handelen, maar gelijkheid is nog altijd wel regel 1 in de Grondwet. Gelijke gevallen, gelijke behandeling. Interpretatie over misdrijven is aan de rechter die de situatie beoordeeld, niet de etniciteit.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp dat je dat begrijpt, maar als je dus tot die situationele, effectieve aanpak wilt komen dan zul je dus bepaalde zaken moeten benoemen en onderkennen, bijvoorbeeld dat dit soort straattereur nogal vaak veroorzaakt wordt door Marokkaanse jongens en niet dat maar onder het algemene tapijt vegen onder het mom van, "ja maar Polen, Finnen, Duitsers en Nederlanders slaan ook wel eens iemand in elkaar"
In welke zin voelde je je onveilig?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:40 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het zou kunnen, ik ben zelf al jaren niet structureel uitgegaan. Maar de verhuftering en verharding van de maatschappij is algemeen, waar ik 20 jaar geleden nog prima door een stad als R'dam durfde te lopen in het donker voelde ik me vorige week echt flink onveilig toen we ff na zonsondergang een metro station in moesten duiken om de chipknip op te laden. Die marocjes zijn daar weer een extreme exponent van, denk ik. Niemand is vrij te pleiten, iedereen is schuldig. Beetje dat idee.
Gelijkheidsbeginsel. Lees het.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus ze verdienen een zwaardere straf omdat ze hier iets toepassen wat niet thuis hoort?
Kan me er wel in vinden.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Welnee, als je ouder wordt ben je wat sneller bang. De maatschappij is echt niet onveiliger dan in de jaren 80.
Ja dat kan ook.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Welnee, als je ouder wordt ben je wat sneller bang. De maatschappij is echt niet onveiliger dan in de jaren 80.
Die ondermijn je zelf al door cultuur mee te laten wegen.quote:
Veiliger zelfs Rotterdam kende een piek van moorden in begin jaren 90 als ik mij niet vergis.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Hoeveel ogen waren er blauw?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is al gebeurd.
Vriend waarmee ik was is marinier, dus ik heb niet verloren
Het was wel niet eerlijk qua aantallen.
Want mensen zijn alleen bang om vermoord te worden. Een pak rammel of een mes in je donder is wekelijkse kost, nietwaar?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:44 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Veiliger zelfs Rotterdam kende een piek van moorden in begin jaren 90 als ik mij niet vergis.
Nu echt significant minder.
In het onderzoek, niet in het vonnis.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die ondermijn je zelf al door cultuur mee te laten wegen.
Vertel eens..Wat voor soort moorden waren dat??quote:Veiliger zelfs Rotterdam kende een piek van moorden in begin jaren 90 als ik mij niet vergis.
De stelling dat het 20 jaar geleden veiliger was in Rotterdam wordt in ieder geval niet door feiten ondersteund.quote:
Het vonnis draagt de mening van het onderzoek. Anders is zon onderzoek niks waard.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In het onderzoek, niet in het vonnis.
Net zoals dat in een onderzoek iemand vrijgesproken kan worden die een ander doodt. Het gaat altijd om de omstandigheden, niet de afkomst.
Ja, ik vind die aantallen moorden ook niet alleszeggend. Als die moorden plaatsvinden binnen het criminele circuit hoef ik me daar als brave burger niet heel veel onveiliger van te gaan voelen natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want mensen zijn alleen bang om vermoord te worden. Een pak rammel of een mes in je donder is wekelijkse kost, nietwaar?
Nou, er is je niks overkomen, je voelde je niet veilig. Dat lijk mij de kern van het probleem een beetje.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, ik vind die aantallen moorden ook niet alleszeggend. Als die moorden plaatsvinden binnen het criminele circuit hoef ik me daar als brave burger niet heel veel onveiliger van te gaan voelen natuurlijk.
Ik vind straatroven, geweld en intimidatie net zo belangrijk qua aantallen.
Ach, het is de creativiteit met cijfers die ze naar zich toetrekken in een poging jou de mond te snoeren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, ik vind die aantallen moorden ook niet alleszeggend. Als die moorden plaatsvinden binnen het criminele circuit hoef ik me daar als brave burger niet heel veel onveiliger van te gaan voelen natuurlijk.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)verstroomt-rotterdamquote:Golf van overvallen in Rotterdam. Hoe komt dat toch?In Rotterdam is er dit jaar sprake van vijftig procent meer overvallen. Daarover verschenen de laatste dagen veel berichten. Gisteren zond Nieuwsuur zelfs een stoere promoclip van de Rotterdamse politie uit, waarin te zien was hoe met de inzet van helicopters en een nieuwe techniek van insluitende zones, de pakkans op die overvallers gestegen was.
Daarbij wordt de vraag opgeworpen waar die enorme toename van overvallen toch vandaan komt. De korpschef van Rotterdam stelde in deze reportage vast dat het nu toch echt nodig is om uit te zoeken waar deze golf vandaan komt. Ja, zei hij, wetenschappelijk onderzoek is nodig.
Goh, hoe zou dat nu toch komen hè, mijnheer de korpschef?
Zou het er misschien iets mee te maken dat de meerderheid van de Rotterdamse bevolking bestaat uit allochtonen?
Of dat meer dan de helft van de Marokkaanse jongeren in Rotterdam een strafblad heeft? Of dat de criminaliteit onder de Antilianen explosief stijgt?
Hebben we in Rotterdam met andere woorden niet zozeer een golf van overvallen, maar een uitbarsting van criminaliteit onder allochtonen? Zien we met andere woorden niet nu het echte gezicht van de multiculturele samenleving?
Vreemd, daar hou je nu even niks over. In al die berichten over overvallen wordt telkens gesproken van 'Rotterdamse daders.' Nu het probleem in de volle omvang aan de oppervlakte komt, mogen we het ineens niet meer weten.
De korpschef kan dan wel willen dat het nu eens wetenschappelijk wordt uitgezocht, dan heeft hij toch wel een probleem, want het is Rotterdam sinds korte tijd verboden om de criminaliteit nog etnisch te registreren.
Dat maakt het wel een beetje lastig, niet?
Voorheen 250 per jaarquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Vertel eens..Wat voor soort moorden waren dat??
Nee, de rechter interpreteert een onderzoek. Bij het ene onderzoek wordt iemand vrijgesproken wanneer hij een ander doodt, bij het ander onderzoek gaat ie 10 jaar de bak in.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het vonnis draagt de mening van het onderzoek. Anders is zon onderzoek niks waard.
Dus er is pas wat aan de hand op het moment dat je zoals die knaap in het filmpje compleet willekeurig wordt uitverkoren en een ongenadig laf pak rammel op je lazer krijgt?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:47 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nou, er is je niks overkomen, je voelde je niet veilig. Dat lijk mij de kern van het probleem een beetje.
Als er 50 moorden worden gepleegd in het drugsmilieu wordt mijnquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De stelling dat het 20 jaar geleden veiliger was in Rotterdam wordt in ieder geval niet door feiten ondersteund.
Veiligheidsgevoel kan subjectief zijn, is ook best normaal dat dat zo is.
Dus het onderzoek weegt mee in het vonnis.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, de rechter interpreteert een onderzoek. Bij het ene onderzoek wordt iemand vrijgesproken wanneer hij een ander doodt, bij het ander onderzoek gaat ie 10 jaar de bak in.
Er is pas iets aan de hand op het moment dat er iets gebeurt ja, dat lijkt mij ook enigszins logisch ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dus er is pas wat aan de hand op het moment dat je zoals die knaap in het filmpje compleet willekeurig wordt uitverkoren en een ongenadig laf pak rammel op je lazer krijgt?
Nee, de politie is helemaal niet erg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders.
Ik ging uit en even sigaretje roken buiten op het plein voor de uitgaansgelegenheid.
Politie stond met een auto op het plein.
Er hing een groep niet slimme mensen rond om het zo maar te zeggen (blank tokkie volk). Deze waren op zoek naar ruzie en dat ging 20min zo. Politie stond erbij en keek erna.
Op een gegeven moment escaleert het en rijden ze weg, waarna ik een gekneusde rib op heb gelopen.
Andere situatie:
Ik ben uit, loop met een maat ergens en zien dat een jongen helemaal wordt afgetuigd door iemand anders.. Politie staat 300meter? verder in de auto en blijft gewoon staan.
Wij naar de politie gelopen om het te melden, ze doen niks.
Hebben ik en die maat het maar gedaan en ze uit elkaar gehaald (1 jongen zat helemaal onder het bloed).
Ja zo erg is het met de politie.![]()
Hele dikke amen...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem lijkt mij dat mensen willekeurig in elkaar geschopt worden door groepjes agressieve jongeren. Ik zal het de mij bekende slachtoffers nog eens vragen, maar ik geloof niet dat ze vonden dat er geen probleem benoemd hoefde te worden omdat er geen probleem was. Het was een autochtone blanke Groninger die op mijn hoofd aan het schoppen was, dus is er geen probleem, zoiets?
[..]
Ik ben helemaal niet bang om zaken te benoemen. Ik kan het probleem zelfs heel precies benoemen. Het gaat om grof geweld en het gaat om in twee opzichten assymetrisch geweld, in die zin dat het initiatief volledig aan één kant ligt en het slachtoffer er geen schuld aan heeft en ook weinig tot niets kan doen om het te voorkomen, en assymetrisch in die zin dat er ook geen kans is op verweer en de daders nauwelijks risico op letsel lopen. De rechterlijke macht maakt al decennia dergelijk onderscheid niet en behandelt het alsof het om een gewoon vechtpartijtje gaat, wat dan in de meeste gevallen afgedaan kan worden met een taakstraf. Zo heeft die een cultuur gecreeerd waarin dat normaal is.
Verder wil ik nog wel meer benoemen hoor, en heel precies ook, maar dan wordt het wel onvriendelijk tegenover een aantal vaste posters in dit soort topics. De oververtegenwoordiging van Marokkanen had ik ook al benoemd, moet dat nog een keer? Althans, ik ga er zomaar even vanuit dat die er ook bij dit soort geweld is, maar ik wil ook wel even benoemd hebben dat er zonder de gevallen dat er Marokkanen bij betrokken zijn veel en veel teveel van dit soort geweld is.
Of mag dát niet benoemd worden of zo? Of mag niet benoemd worden dat er hier een aantal figuren zich zit te verkneukelen wanneer het weer Marokkanen zijn terwijl ze een artikel of een topic over geweld door autochtonen enthousiast negeren? Ik wil alles wel benoemen, ik moet alleen constateren dat mensen die altijd de mond vol hebben dat de problemen niet benoemd mogen worden doorgaans het probleem helemaal niet willen of kunnen benoemen.
Nee, dat vroeg ik niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:48 schreef De_Guidance het volgende:
Vertel eens..Wat voor soort moorden waren dat??Voorheen 250 per jaarIn de jaren 90 van de vorige eeuw werden jaarlijks zo'n 250 moorden gepleegd. Hierna daalde het aantal moorden flink, tot 143 in 2007, het laagste moordcijfer in vele decennia. Hierna volgde weer een lichte stijging, met 161 moorden in 2008 en 178 in 2009.De grote stedenIn Amsterdam halveerde het aantal moorden van 32 in 2009 tot 16 in het afgelopen jaar. Rotterdam ging van 20 naar 14, Den Haag naar zeven tegenover zes in 2009. De stad Utrecht is net zoals vorig jaar moordvrij gebleven.De getallen van Rotterdam specifiek zal ik ook voor je opdoeken.
Ik ben niet bepaald bang om vermoord te worden, maar wel bang om geintimideerd ,uitgescholden , in een ruzie te belanden als ik uitga, daar is iets meer kans op met die verhuftering van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Voorheen 250 per jaar
In de jaren 90 van de vorige eeuw werden jaarlijks zo'n 250 moorden gepleegd. Hierna daalde het aantal moorden flink, tot 143 in 2007, het laagste moordcijfer in vele decennia. Hierna volgde weer een lichte stijging, met 161 moorden in 2008 en 178 in 2009.
De grote steden
In Amsterdam halveerde het aantal moorden van 32 in 2009 tot 16 in het afgelopen jaar. Rotterdam ging van 20 naar 14, Den Haag naar zeven tegenover zes in 2009. De stad Utrecht is net zoals vorig jaar moordvrij gebleven.
De getallen van Rotterdam specifiek zal ik ook voor je opdoeken.
http://www.rtl.nl/compone(...)ederland_stabiel.xml
Ja manquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EUquote:De criminaliteit in Nederland ligt ruim boven het gemiddelde in de Europese Unie. Geweldpleging ligt maar liefst 50 procent hoger dan het EU-gemiddelde en is het afgelopen decennium toegenomen.
Dat blijkt uit het onderzoek 'The burden of crime in the EU', uitgevoerd door een aantal onderzoeksbureaus. Slechts in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Estland hebben burgers meer last van criminaliteit dan de gemiddelde Nederlander.
In de gehele EU loopt de criminaliteit in zijn algemeenheid terug, in vergelijking met tien jaar geleden. Alleen in België is de situatie slechter geworden. België is ook het land waar geweld tegen buitenlanders het meeste voorkomt. Grieken hebben het vaakst te maken met corruptie.
Ook in Nederland is de criminaliteit (inclusief diefstal, inbreken, overvallen en (seksuele) geweldpleging) net als gemiddeld in de hele EU afgenomen. Maar Nederland kende het afgelopen decennium wel een toename van de geweldpleging die hoger ligt dan het EU-gemiddelde. Zo zijn bedreigingen en intimidaties met 4,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 3 procent) en is de daadwerkelijke geweldpleging met 1,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 1 procent). Ook liggen het aantal racistische en incidenten tegen vreemdelingen in Nederland en België relatief gezien hoger dan het EU-gemiddelde.
gelukkig dalen de moorden, dan is het dus veilig tenzij je je niet veilig voelt.....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja man
[ afbeelding ]
Oh en:
[..]
Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EU
en dan nu de mishandelingen, verkrachtingen en berovingen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:52 schreef De_Guidance het volgende:
Op deze website kun je zien dat Rotterdam van 50 moorden per jaar in de jaren '90 naar rond de 17 nu is gegaan.
www.rotterdam.nl/veiligheidscijfers_rotterdam
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Als er 50 moorden worden gepleegd in het drugsmilieu wordt mijn
onveiligheidsgevoel niet groter.
Als marokkaantjes mensen op straat en bij metrostations intimideren, uitschelden en ruzie zoeken wel.
De politie heeft de plicht de burger te helpen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:50 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Nee, de politie is helemaal niet erg.
Het is erg gesteld met de maatschappij en de verhuftering daarvan. En dat komt door mensen zoals er hier ook veel van in het topic zijn. Hard roepen, onderbuikgevoelens en weigeren om ook maar langer dan 1 seconde normaal ergens over na te denken. Deze mensen met dit soort onderbuikgevoelens bepalen helaas het huidige beeld van de maatschappij. Wel een mening hebben over de politie, politiek etc. maar zelf weigeren om ook maar 1 structurele bijdrage te leveren aan de samenleving.
Ik wist niet dat fietsendiefstallen en vandalisme de persoonlijke veiligheid dratisch hebben doen dalen. Maar dank voor je nietszeggende grafiek.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja man
[ afbeelding ]
Oh en:
[..]
Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EU
Je blijft je argument herhalen terwijl je al verloren hebt. Hoe lang nog?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:52 schreef De_Guidance het volgende:
Op deze website kun je zien dat Rotterdam van 50 moorden per jaar in de jaren '90 naar rond de 17 nu is gegaan.
Als ik na onderzoek ontdek dat het effectief is om op een groene knop te drukken om te voorkomen dat Marokkaanse jongens verzeild raken in "straatbendes" en ik ontdek na onderzoek dat het bij Antilliaanse jongeren beter werkt door op de blauwe knop te drukken, dan druk ik bij de Marokkaanse jongeren op groen en bij de Antilliaanse jongeren op blauw. En niet in het algemeen op oranje! En om dat te ontdekken, moet in in 1e instantie, indien nodig, gewoon de feiten benoemen en niet maar een beetje veralgemeniseren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de cijfers over de de Marokkaanse jeugd en hun torenhoge percentage wat betreft bezoek aan justitie en politie onder compleet Nederland bekend is? Iedereen weet het toch? Dan kun je daar naar handelen, maar gelijkheid is nog altijd wel regel 1 in de Grondwet. Gelijke gevallen, gelijke behandeling. Interpretatie over misdrijven is aan de rechter die de situatie beoordeeld, niet de etniciteit.
Vandalisme kun je je wel onveilig van gaan voelen hoor. Als er naast je een bushokje wordt afgetuigd door een stel dronken voetballiefhebbers.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:53 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik wist niet dat fietsendiefstallen en vandalisme de persoonlijke veiligheid dratisch hebben doen dalen. Maar dank voor je nietszeggende grafiek.
Ja, natuurlijk weegt dat mee. Een vonnis kan pas worden toegepast als een rechter op de hoogte is van een situatie. Echter,quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus het onderzoek weegt mee in het vonnis.
Dat is geen onderdeel van het onderzoek. Da's een compleet ander verhaal.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus ze verdienen een zwaardere straf omdat ze hier iets toepassen wat niet thuis hoort?
Kan me er wel in vinden.
Waarom blijf je jezelf dan zo tegenspreken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk weegt dat mee. Een vonnis kan pas worden toegepast als een rechter op de hoogte is van een situatie.
het komt je dus niet uit en dus negeer je het.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:54 schreef De_Guidance het volgende:
Een toename van gergistereede misdrijven heeft voor een groot deel ook te maken met toegenomen aangiftebereidheid en betere opsporingsmethoden.
Wat dat betreft vind ik een moordcijfer eigenlijk vrij solide.
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu in Rotterdam.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je blijft je argument herhalen terwijl je al verloren hebt. Hoe lang nog?
Ik negeer het helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef Chahna het volgende:
[..]
het komt je dus niet uit en dus negeer je het.
typisch
Als je de rest ook eens leest ipv als een stormram door te douwen...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu.
Dat staat ook in de bron. Ik snap niet wat ik verloren zou hebben.
kijk hier eens:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu.
blijf jij je maar doodstaren op moord.quote:Rotterdam is de onveiligste stad van Nederland. Het afgelopen jaar nam de criminaliteit er weliswaar af, maar niet zo snel als in de rest van het land. Dat blijkt uit de AD Misdaadmeter die morgen voor de tiende maal verschijnt.
Bord om aan te geven waar in Rotterdam een hennepkwekerij is opgerold. © ANP
Het is de vijfde keer in tien jaar tijd dat Rotterdam de ranglijst aanvoert. De stad gaat gebukt onder relatief veel bedreigingen, overvallen, straatroven en mishandelingen. Het lukt Rotterdam niet om deze problemen in hetzelfde tempo terug te dringen als andere gemeenten, schrijft het AD vandaag.
Teleurgesteld
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb is teleurgesteld. 'Het goede nieuws is dat Rotterdam veiliger is geworden, maar we zullen nog harder moeten werken om de criminaliteit verder terug te dringen.'
Aboutaleb maakt zich 'ernstige zorgen' over de toekomstige bezuinigingsplannen van het kabinet. Nog zorgwekkender vindt hij het plan van zijn voorganger Ivo Opstelten, nu minister van Veiligheid, om zogeheten 'animal cops' in het leven te roepen. 'Op het gebied van preventie, de aanpak van draaideurcriminelen en nazorg aan ex-gedetineerden raken we zo'n 15 miljoen euro kwijt. Het geld wordt, je verzint het niet, gebruikt voor animal cops.'
Littenseradiel veiligst
De veiligste plaats van Nederland is net als vorig jaar de Friese gemeente Littenseradiel. Eindhoven, vorig jaar de onveiligste plaats, staat nu op nummer 6. De stad gooide enkele jaren geleden het roer radicaal om nadat het enkele keren tot onveiligste stad was uitgeroepen. 'Ik heb weleens wakker gelegen over de AD Misdaadmeter', bekent burgemeester Rob van Gijzel.
Ik spreek mezelf niet tegen. Jij wil de etnische achtergrond mee laten wegen in een vonnis, of lees ik onderstaande quote van jou verkeerd?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom blijf je jezelf dan zo tegenspreken?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kan me er wel in vinden.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:52 schreef De_Guidance het volgende:
Terwijl geweldpleging steeg dat maakt de mensen bang want zoiets overkomt je sneller dan moord.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu in Rotterdam.
Dit. Moorden zijn voor de gemiddelde Nederlander een "ver van mijn bed show". Intimidatie en straatgeweld daarentegen.....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Als er 50 moorden worden gepleegd in het drugsmilieu wordt mijn
onveiligheidsgevoel niet groter.
Als marokkaantjes mensen op straat en bij metrostations intimideren en uitschelden wel.
Ik geef het op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik spreek mezelf niet tegen. Jij wil de etnische achtergrond mee laten wegen in een vonnis, of lees ik onderstaande quote van jou verkeerd?
[..]
Rotterdam voerde die lijst 20 jaar geleden ook aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:58 schreef Chahna het volgende:
[..]
kijk hier eens:
[..]
blijf jij je maar doodstaren op moord.
dan kijken wij wel naar de echte cijfers.
Aboutaleb rules, die is tenminste niet bang om beestjes bij de naam te noemen.
Niet? Dan begrijp ik deze quote niet? Je hebt hem nog niet uitgelegd en geeft het nu al op.quote:
Maar kennelijk ben je een aansteller zolang je niet in elkaar gestompt of lek gestoken wordt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit. Moorden zijn voor de gemiddelde Nederlander een "ver van mijn bed show". Intimidatie en straatgeweld daarentegen.....
Ik gaf je gelijk met die stelling, waardoor het zegt dat je zelf al met die stelling kwam.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet? Dan begrijp ik deze quote niet? Je hebt hem nog niet uitgelegd en geeft het nu al op.
Het was op jouw stelling over dat het 20 jaar geleden beter zou zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:00 schreef Jian het volgende:
Krijg je weer van die mensen die gaan zwetsen over de afname van het aantal moorden.
Wat heeft dat in hemelsnaam met dit probleem en een gevoel van onveiligheid veroorzaakt door de onderhavige problematiek te maken, echt
Maar de moorden waren wel hoger!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:03 schreef FAUSTINO het volgende:
20 jaar geleden kwam het amper voor dat je willekeurig in elkaar getrapt werd. Daar gaat het om!
Welke zich merendeels afspeelde in de zwaardere krimiquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar de moorden waren wel hoger!
Ik doe het zelf maar even...
Ik krijg eerder het idee dat jij je beslissing al hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar kennelijk ben je een aansteller zolang je niet in elkaar gestompt of lek gestoken wordt.
Het is door dat soort mensen, die continue alles verdraaien en vertwisten, dat ik steeds minder geduld kan opbrengen hier mee.
O ja?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:03 schreef FAUSTINO het volgende:
20 jaar geleden kwam het amper voor dat je willekeurig in elkaar getrapt werd. Daar gaat het om!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |