In het onderzoek, niet in het vonnis.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die ondermijn je zelf al door cultuur mee te laten wegen.
Vertel eens..Wat voor soort moorden waren dat??quote:Veiliger zelfs Rotterdam kende een piek van moorden in begin jaren 90 als ik mij niet vergis.
De stelling dat het 20 jaar geleden veiliger was in Rotterdam wordt in ieder geval niet door feiten ondersteund.quote:
Het vonnis draagt de mening van het onderzoek. Anders is zon onderzoek niks waard.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In het onderzoek, niet in het vonnis.
Net zoals dat in een onderzoek iemand vrijgesproken kan worden die een ander doodt. Het gaat altijd om de omstandigheden, niet de afkomst.
Ja, ik vind die aantallen moorden ook niet alleszeggend. Als die moorden plaatsvinden binnen het criminele circuit hoef ik me daar als brave burger niet heel veel onveiliger van te gaan voelen natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:45 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want mensen zijn alleen bang om vermoord te worden. Een pak rammel of een mes in je donder is wekelijkse kost, nietwaar?
Nou, er is je niks overkomen, je voelde je niet veilig. Dat lijk mij de kern van het probleem een beetje.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, ik vind die aantallen moorden ook niet alleszeggend. Als die moorden plaatsvinden binnen het criminele circuit hoef ik me daar als brave burger niet heel veel onveiliger van te gaan voelen natuurlijk.
Ik vind straatroven, geweld en intimidatie net zo belangrijk qua aantallen.
Ach, het is de creativiteit met cijfers die ze naar zich toetrekken in een poging jou de mond te snoeren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, ik vind die aantallen moorden ook niet alleszeggend. Als die moorden plaatsvinden binnen het criminele circuit hoef ik me daar als brave burger niet heel veel onveiliger van te gaan voelen natuurlijk.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)verstroomt-rotterdamquote:Golf van overvallen in Rotterdam. Hoe komt dat toch?In Rotterdam is er dit jaar sprake van vijftig procent meer overvallen. Daarover verschenen de laatste dagen veel berichten. Gisteren zond Nieuwsuur zelfs een stoere promoclip van de Rotterdamse politie uit, waarin te zien was hoe met de inzet van helicopters en een nieuwe techniek van insluitende zones, de pakkans op die overvallers gestegen was.
Daarbij wordt de vraag opgeworpen waar die enorme toename van overvallen toch vandaan komt. De korpschef van Rotterdam stelde in deze reportage vast dat het nu toch echt nodig is om uit te zoeken waar deze golf vandaan komt. Ja, zei hij, wetenschappelijk onderzoek is nodig.
Goh, hoe zou dat nu toch komen hè, mijnheer de korpschef?
Zou het er misschien iets mee te maken dat de meerderheid van de Rotterdamse bevolking bestaat uit allochtonen?
Of dat meer dan de helft van de Marokkaanse jongeren in Rotterdam een strafblad heeft? Of dat de criminaliteit onder de Antilianen explosief stijgt?
Hebben we in Rotterdam met andere woorden niet zozeer een golf van overvallen, maar een uitbarsting van criminaliteit onder allochtonen? Zien we met andere woorden niet nu het echte gezicht van de multiculturele samenleving?
Vreemd, daar hou je nu even niks over. In al die berichten over overvallen wordt telkens gesproken van 'Rotterdamse daders.' Nu het probleem in de volle omvang aan de oppervlakte komt, mogen we het ineens niet meer weten.
De korpschef kan dan wel willen dat het nu eens wetenschappelijk wordt uitgezocht, dan heeft hij toch wel een probleem, want het is Rotterdam sinds korte tijd verboden om de criminaliteit nog etnisch te registreren.
Dat maakt het wel een beetje lastig, niet?
Voorheen 250 per jaarquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:45 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Vertel eens..Wat voor soort moorden waren dat??
Nee, de rechter interpreteert een onderzoek. Bij het ene onderzoek wordt iemand vrijgesproken wanneer hij een ander doodt, bij het ander onderzoek gaat ie 10 jaar de bak in.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het vonnis draagt de mening van het onderzoek. Anders is zon onderzoek niks waard.
Dus er is pas wat aan de hand op het moment dat je zoals die knaap in het filmpje compleet willekeurig wordt uitverkoren en een ongenadig laf pak rammel op je lazer krijgt?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:47 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nou, er is je niks overkomen, je voelde je niet veilig. Dat lijk mij de kern van het probleem een beetje.
Als er 50 moorden worden gepleegd in het drugsmilieu wordt mijnquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De stelling dat het 20 jaar geleden veiliger was in Rotterdam wordt in ieder geval niet door feiten ondersteund.
Veiligheidsgevoel kan subjectief zijn, is ook best normaal dat dat zo is.
Dus het onderzoek weegt mee in het vonnis.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, de rechter interpreteert een onderzoek. Bij het ene onderzoek wordt iemand vrijgesproken wanneer hij een ander doodt, bij het ander onderzoek gaat ie 10 jaar de bak in.
Er is pas iets aan de hand op het moment dat er iets gebeurt ja, dat lijkt mij ook enigszins logisch ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dus er is pas wat aan de hand op het moment dat je zoals die knaap in het filmpje compleet willekeurig wordt uitverkoren en een ongenadig laf pak rammel op je lazer krijgt?
Nee, de politie is helemaal niet erg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders.
Ik ging uit en even sigaretje roken buiten op het plein voor de uitgaansgelegenheid.
Politie stond met een auto op het plein.
Er hing een groep niet slimme mensen rond om het zo maar te zeggen (blank tokkie volk). Deze waren op zoek naar ruzie en dat ging 20min zo. Politie stond erbij en keek erna.
Op een gegeven moment escaleert het en rijden ze weg, waarna ik een gekneusde rib op heb gelopen.
Andere situatie:
Ik ben uit, loop met een maat ergens en zien dat een jongen helemaal wordt afgetuigd door iemand anders.. Politie staat 300meter? verder in de auto en blijft gewoon staan.
Wij naar de politie gelopen om het te melden, ze doen niks.
Hebben ik en die maat het maar gedaan en ze uit elkaar gehaald (1 jongen zat helemaal onder het bloed).
Ja zo erg is het met de politie.![]()
Hele dikke amen...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem lijkt mij dat mensen willekeurig in elkaar geschopt worden door groepjes agressieve jongeren. Ik zal het de mij bekende slachtoffers nog eens vragen, maar ik geloof niet dat ze vonden dat er geen probleem benoemd hoefde te worden omdat er geen probleem was. Het was een autochtone blanke Groninger die op mijn hoofd aan het schoppen was, dus is er geen probleem, zoiets?
[..]
Ik ben helemaal niet bang om zaken te benoemen. Ik kan het probleem zelfs heel precies benoemen. Het gaat om grof geweld en het gaat om in twee opzichten assymetrisch geweld, in die zin dat het initiatief volledig aan één kant ligt en het slachtoffer er geen schuld aan heeft en ook weinig tot niets kan doen om het te voorkomen, en assymetrisch in die zin dat er ook geen kans is op verweer en de daders nauwelijks risico op letsel lopen. De rechterlijke macht maakt al decennia dergelijk onderscheid niet en behandelt het alsof het om een gewoon vechtpartijtje gaat, wat dan in de meeste gevallen afgedaan kan worden met een taakstraf. Zo heeft die een cultuur gecreeerd waarin dat normaal is.
Verder wil ik nog wel meer benoemen hoor, en heel precies ook, maar dan wordt het wel onvriendelijk tegenover een aantal vaste posters in dit soort topics. De oververtegenwoordiging van Marokkanen had ik ook al benoemd, moet dat nog een keer? Althans, ik ga er zomaar even vanuit dat die er ook bij dit soort geweld is, maar ik wil ook wel even benoemd hebben dat er zonder de gevallen dat er Marokkanen bij betrokken zijn veel en veel teveel van dit soort geweld is.
Of mag dát niet benoemd worden of zo? Of mag niet benoemd worden dat er hier een aantal figuren zich zit te verkneukelen wanneer het weer Marokkanen zijn terwijl ze een artikel of een topic over geweld door autochtonen enthousiast negeren? Ik wil alles wel benoemen, ik moet alleen constateren dat mensen die altijd de mond vol hebben dat de problemen niet benoemd mogen worden doorgaans het probleem helemaal niet willen of kunnen benoemen.
Nee, dat vroeg ik niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:48 schreef De_Guidance het volgende:
Vertel eens..Wat voor soort moorden waren dat??Voorheen 250 per jaarIn de jaren 90 van de vorige eeuw werden jaarlijks zo'n 250 moorden gepleegd. Hierna daalde het aantal moorden flink, tot 143 in 2007, het laagste moordcijfer in vele decennia. Hierna volgde weer een lichte stijging, met 161 moorden in 2008 en 178 in 2009.De grote stedenIn Amsterdam halveerde het aantal moorden van 32 in 2009 tot 16 in het afgelopen jaar. Rotterdam ging van 20 naar 14, Den Haag naar zeven tegenover zes in 2009. De stad Utrecht is net zoals vorig jaar moordvrij gebleven.De getallen van Rotterdam specifiek zal ik ook voor je opdoeken.
Ik ben niet bepaald bang om vermoord te worden, maar wel bang om geintimideerd ,uitgescholden , in een ruzie te belanden als ik uitga, daar is iets meer kans op met die verhuftering van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Voorheen 250 per jaar
In de jaren 90 van de vorige eeuw werden jaarlijks zo'n 250 moorden gepleegd. Hierna daalde het aantal moorden flink, tot 143 in 2007, het laagste moordcijfer in vele decennia. Hierna volgde weer een lichte stijging, met 161 moorden in 2008 en 178 in 2009.
De grote steden
In Amsterdam halveerde het aantal moorden van 32 in 2009 tot 16 in het afgelopen jaar. Rotterdam ging van 20 naar 14, Den Haag naar zeven tegenover zes in 2009. De stad Utrecht is net zoals vorig jaar moordvrij gebleven.
De getallen van Rotterdam specifiek zal ik ook voor je opdoeken.
http://www.rtl.nl/compone(...)ederland_stabiel.xml
Ja manquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Welnee, als je ouder wordt ben je wat sneller bang. De maatschappij is echt niet onveiliger dan in de jaren 80.
Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EUquote:De criminaliteit in Nederland ligt ruim boven het gemiddelde in de Europese Unie. Geweldpleging ligt maar liefst 50 procent hoger dan het EU-gemiddelde en is het afgelopen decennium toegenomen.
Dat blijkt uit het onderzoek 'The burden of crime in the EU', uitgevoerd door een aantal onderzoeksbureaus. Slechts in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Estland hebben burgers meer last van criminaliteit dan de gemiddelde Nederlander.
In de gehele EU loopt de criminaliteit in zijn algemeenheid terug, in vergelijking met tien jaar geleden. Alleen in België is de situatie slechter geworden. België is ook het land waar geweld tegen buitenlanders het meeste voorkomt. Grieken hebben het vaakst te maken met corruptie.
Ook in Nederland is de criminaliteit (inclusief diefstal, inbreken, overvallen en (seksuele) geweldpleging) net als gemiddeld in de hele EU afgenomen. Maar Nederland kende het afgelopen decennium wel een toename van de geweldpleging die hoger ligt dan het EU-gemiddelde. Zo zijn bedreigingen en intimidaties met 4,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 3 procent) en is de daadwerkelijke geweldpleging met 1,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 1 procent). Ook liggen het aantal racistische en incidenten tegen vreemdelingen in Nederland en België relatief gezien hoger dan het EU-gemiddelde.
gelukkig dalen de moorden, dan is het dus veilig tenzij je je niet veilig voelt.....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja man
[ afbeelding ]
Oh en:
[..]
Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EU
en dan nu de mishandelingen, verkrachtingen en berovingen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:52 schreef De_Guidance het volgende:
Op deze website kun je zien dat Rotterdam van 50 moorden per jaar in de jaren '90 naar rond de 17 nu is gegaan.
www.rotterdam.nl/veiligheidscijfers_rotterdam
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Als er 50 moorden worden gepleegd in het drugsmilieu wordt mijn
onveiligheidsgevoel niet groter.
Als marokkaantjes mensen op straat en bij metrostations intimideren, uitschelden en ruzie zoeken wel.
De politie heeft de plicht de burger te helpen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:50 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Nee, de politie is helemaal niet erg.
Het is erg gesteld met de maatschappij en de verhuftering daarvan. En dat komt door mensen zoals er hier ook veel van in het topic zijn. Hard roepen, onderbuikgevoelens en weigeren om ook maar langer dan 1 seconde normaal ergens over na te denken. Deze mensen met dit soort onderbuikgevoelens bepalen helaas het huidige beeld van de maatschappij. Wel een mening hebben over de politie, politiek etc. maar zelf weigeren om ook maar 1 structurele bijdrage te leveren aan de samenleving.
Ik wist niet dat fietsendiefstallen en vandalisme de persoonlijke veiligheid dratisch hebben doen dalen. Maar dank voor je nietszeggende grafiek.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja man
[ afbeelding ]
Oh en:
[..]
Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EU
Je blijft je argument herhalen terwijl je al verloren hebt. Hoe lang nog?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:52 schreef De_Guidance het volgende:
Op deze website kun je zien dat Rotterdam van 50 moorden per jaar in de jaren '90 naar rond de 17 nu is gegaan.
Als ik na onderzoek ontdek dat het effectief is om op een groene knop te drukken om te voorkomen dat Marokkaanse jongens verzeild raken in "straatbendes" en ik ontdek na onderzoek dat het bij Antilliaanse jongeren beter werkt door op de blauwe knop te drukken, dan druk ik bij de Marokkaanse jongeren op groen en bij de Antilliaanse jongeren op blauw. En niet in het algemeen op oranje! En om dat te ontdekken, moet in in 1e instantie, indien nodig, gewoon de feiten benoemen en niet maar een beetje veralgemeniseren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de cijfers over de de Marokkaanse jeugd en hun torenhoge percentage wat betreft bezoek aan justitie en politie onder compleet Nederland bekend is? Iedereen weet het toch? Dan kun je daar naar handelen, maar gelijkheid is nog altijd wel regel 1 in de Grondwet. Gelijke gevallen, gelijke behandeling. Interpretatie over misdrijven is aan de rechter die de situatie beoordeeld, niet de etniciteit.
Vandalisme kun je je wel onveilig van gaan voelen hoor. Als er naast je een bushokje wordt afgetuigd door een stel dronken voetballiefhebbers.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:53 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik wist niet dat fietsendiefstallen en vandalisme de persoonlijke veiligheid dratisch hebben doen dalen. Maar dank voor je nietszeggende grafiek.
Ja, natuurlijk weegt dat mee. Een vonnis kan pas worden toegepast als een rechter op de hoogte is van een situatie. Echter,quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus het onderzoek weegt mee in het vonnis.
Dat is geen onderdeel van het onderzoek. Da's een compleet ander verhaal.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus ze verdienen een zwaardere straf omdat ze hier iets toepassen wat niet thuis hoort?
Kan me er wel in vinden.
Waarom blijf je jezelf dan zo tegenspreken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk weegt dat mee. Een vonnis kan pas worden toegepast als een rechter op de hoogte is van een situatie.
het komt je dus niet uit en dus negeer je het.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:54 schreef De_Guidance het volgende:
Een toename van gergistereede misdrijven heeft voor een groot deel ook te maken met toegenomen aangiftebereidheid en betere opsporingsmethoden.
Wat dat betreft vind ik een moordcijfer eigenlijk vrij solide.
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu in Rotterdam.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je blijft je argument herhalen terwijl je al verloren hebt. Hoe lang nog?
Ik negeer het helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef Chahna het volgende:
[..]
het komt je dus niet uit en dus negeer je het.
typisch
Als je de rest ook eens leest ipv als een stormram door te douwen...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu.
Dat staat ook in de bron. Ik snap niet wat ik verloren zou hebben.
kijk hier eens:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu.
blijf jij je maar doodstaren op moord.quote:Rotterdam is de onveiligste stad van Nederland. Het afgelopen jaar nam de criminaliteit er weliswaar af, maar niet zo snel als in de rest van het land. Dat blijkt uit de AD Misdaadmeter die morgen voor de tiende maal verschijnt.
Bord om aan te geven waar in Rotterdam een hennepkwekerij is opgerold. © ANP
Het is de vijfde keer in tien jaar tijd dat Rotterdam de ranglijst aanvoert. De stad gaat gebukt onder relatief veel bedreigingen, overvallen, straatroven en mishandelingen. Het lukt Rotterdam niet om deze problemen in hetzelfde tempo terug te dringen als andere gemeenten, schrijft het AD vandaag.
Teleurgesteld
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb is teleurgesteld. 'Het goede nieuws is dat Rotterdam veiliger is geworden, maar we zullen nog harder moeten werken om de criminaliteit verder terug te dringen.'
Aboutaleb maakt zich 'ernstige zorgen' over de toekomstige bezuinigingsplannen van het kabinet. Nog zorgwekkender vindt hij het plan van zijn voorganger Ivo Opstelten, nu minister van Veiligheid, om zogeheten 'animal cops' in het leven te roepen. 'Op het gebied van preventie, de aanpak van draaideurcriminelen en nazorg aan ex-gedetineerden raken we zo'n 15 miljoen euro kwijt. Het geld wordt, je verzint het niet, gebruikt voor animal cops.'
Littenseradiel veiligst
De veiligste plaats van Nederland is net als vorig jaar de Friese gemeente Littenseradiel. Eindhoven, vorig jaar de onveiligste plaats, staat nu op nummer 6. De stad gooide enkele jaren geleden het roer radicaal om nadat het enkele keren tot onveiligste stad was uitgeroepen. 'Ik heb weleens wakker gelegen over de AD Misdaadmeter', bekent burgemeester Rob van Gijzel.
Ik spreek mezelf niet tegen. Jij wil de etnische achtergrond mee laten wegen in een vonnis, of lees ik onderstaande quote van jou verkeerd?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom blijf je jezelf dan zo tegenspreken?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus ze verdienen een zwaardere straf omdat ze hier iets toepassen wat niet thuis hoort?
Kan me er wel in vinden.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:52 schreef De_Guidance het volgende:
Terwijl geweldpleging steeg dat maakt de mensen bang want zoiets overkomt je sneller dan moord.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu in Rotterdam.
Dit. Moorden zijn voor de gemiddelde Nederlander een "ver van mijn bed show". Intimidatie en straatgeweld daarentegen.....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Als er 50 moorden worden gepleegd in het drugsmilieu wordt mijn
onveiligheidsgevoel niet groter.
Als marokkaantjes mensen op straat en bij metrostations intimideren en uitschelden wel.
Ik geef het op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik spreek mezelf niet tegen. Jij wil de etnische achtergrond mee laten wegen in een vonnis, of lees ik onderstaande quote van jou verkeerd?
[..]
Rotterdam voerde die lijst 20 jaar geleden ook aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:58 schreef Chahna het volgende:
[..]
kijk hier eens:
[..]
blijf jij je maar doodstaren op moord.
dan kijken wij wel naar de echte cijfers.
Aboutaleb rules, die is tenminste niet bang om beestjes bij de naam te noemen.
Niet? Dan begrijp ik deze quote niet? Je hebt hem nog niet uitgelegd en geeft het nu al op.quote:
Maar kennelijk ben je een aansteller zolang je niet in elkaar gestompt of lek gestoken wordt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit. Moorden zijn voor de gemiddelde Nederlander een "ver van mijn bed show". Intimidatie en straatgeweld daarentegen.....
Ik gaf je gelijk met die stelling, waardoor het zegt dat je zelf al met die stelling kwam.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet? Dan begrijp ik deze quote niet? Je hebt hem nog niet uitgelegd en geeft het nu al op.
Het was op jouw stelling over dat het 20 jaar geleden beter zou zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:00 schreef Jian het volgende:
Krijg je weer van die mensen die gaan zwetsen over de afname van het aantal moorden.
Wat heeft dat in hemelsnaam met dit probleem en een gevoel van onveiligheid veroorzaakt door de onderhavige problematiek te maken, echt
Maar de moorden waren wel hoger!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:03 schreef FAUSTINO het volgende:
20 jaar geleden kwam het amper voor dat je willekeurig in elkaar getrapt werd. Daar gaat het om!
Welke zich merendeels afspeelde in de zwaardere krimiquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar de moorden waren wel hoger!
Ik doe het zelf maar even...
Ik krijg eerder het idee dat jij je beslissing al hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar kennelijk ben je een aansteller zolang je niet in elkaar gestompt of lek gestoken wordt.
Het is door dat soort mensen, die continue alles verdraaien en vertwisten, dat ik steeds minder geduld kan opbrengen hier mee.
O ja?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:03 schreef FAUSTINO het volgende:
20 jaar geleden kwam het amper voor dat je willekeurig in elkaar getrapt werd. Daar gaat het om!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |