Als ik na onderzoek ontdek dat het effectief is om op een groene knop te drukken om te voorkomen dat Marokkaanse jongens verzeild raken in "straatbendes" en ik ontdek na onderzoek dat het bij Antilliaanse jongeren beter werkt door op de blauwe knop te drukken, dan druk ik bij de Marokkaanse jongeren op groen en bij de Antilliaanse jongeren op blauw. En niet in het algemeen op oranje! En om dat te ontdekken, moet in in 1e instantie, indien nodig, gewoon de feiten benoemen en niet maar een beetje veralgemeniseren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de cijfers over de de Marokkaanse jeugd en hun torenhoge percentage wat betreft bezoek aan justitie en politie onder compleet Nederland bekend is? Iedereen weet het toch? Dan kun je daar naar handelen, maar gelijkheid is nog altijd wel regel 1 in de Grondwet. Gelijke gevallen, gelijke behandeling. Interpretatie over misdrijven is aan de rechter die de situatie beoordeeld, niet de etniciteit.
Vandalisme kun je je wel onveilig van gaan voelen hoor. Als er naast je een bushokje wordt afgetuigd door een stel dronken voetballiefhebbers.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:53 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik wist niet dat fietsendiefstallen en vandalisme de persoonlijke veiligheid dratisch hebben doen dalen. Maar dank voor je nietszeggende grafiek.
Ja, natuurlijk weegt dat mee. Een vonnis kan pas worden toegepast als een rechter op de hoogte is van een situatie. Echter,quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus het onderzoek weegt mee in het vonnis.
Dat is geen onderdeel van het onderzoek. Da's een compleet ander verhaal.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus ze verdienen een zwaardere straf omdat ze hier iets toepassen wat niet thuis hoort?
Kan me er wel in vinden.
Waarom blijf je jezelf dan zo tegenspreken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk weegt dat mee. Een vonnis kan pas worden toegepast als een rechter op de hoogte is van een situatie.
het komt je dus niet uit en dus negeer je het.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:54 schreef De_Guidance het volgende:
Een toename van gergistereede misdrijven heeft voor een groot deel ook te maken met toegenomen aangiftebereidheid en betere opsporingsmethoden.
Wat dat betreft vind ik een moordcijfer eigenlijk vrij solide.
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu in Rotterdam.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je blijft je argument herhalen terwijl je al verloren hebt. Hoe lang nog?
Ik negeer het helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef Chahna het volgende:
[..]
het komt je dus niet uit en dus negeer je het.
typisch
Als je de rest ook eens leest ipv als een stormram door te douwen...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu.
Dat staat ook in de bron. Ik snap niet wat ik verloren zou hebben.
kijk hier eens:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu.
blijf jij je maar doodstaren op moord.quote:Rotterdam is de onveiligste stad van Nederland. Het afgelopen jaar nam de criminaliteit er weliswaar af, maar niet zo snel als in de rest van het land. Dat blijkt uit de AD Misdaadmeter die morgen voor de tiende maal verschijnt.
Bord om aan te geven waar in Rotterdam een hennepkwekerij is opgerold. © ANP
Het is de vijfde keer in tien jaar tijd dat Rotterdam de ranglijst aanvoert. De stad gaat gebukt onder relatief veel bedreigingen, overvallen, straatroven en mishandelingen. Het lukt Rotterdam niet om deze problemen in hetzelfde tempo terug te dringen als andere gemeenten, schrijft het AD vandaag.
Teleurgesteld
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb is teleurgesteld. 'Het goede nieuws is dat Rotterdam veiliger is geworden, maar we zullen nog harder moeten werken om de criminaliteit verder terug te dringen.'
Aboutaleb maakt zich 'ernstige zorgen' over de toekomstige bezuinigingsplannen van het kabinet. Nog zorgwekkender vindt hij het plan van zijn voorganger Ivo Opstelten, nu minister van Veiligheid, om zogeheten 'animal cops' in het leven te roepen. 'Op het gebied van preventie, de aanpak van draaideurcriminelen en nazorg aan ex-gedetineerden raken we zo'n 15 miljoen euro kwijt. Het geld wordt, je verzint het niet, gebruikt voor animal cops.'
Littenseradiel veiligst
De veiligste plaats van Nederland is net als vorig jaar de Friese gemeente Littenseradiel. Eindhoven, vorig jaar de onveiligste plaats, staat nu op nummer 6. De stad gooide enkele jaren geleden het roer radicaal om nadat het enkele keren tot onveiligste stad was uitgeroepen. 'Ik heb weleens wakker gelegen over de AD Misdaadmeter', bekent burgemeester Rob van Gijzel.
Ik spreek mezelf niet tegen. Jij wil de etnische achtergrond mee laten wegen in een vonnis, of lees ik onderstaande quote van jou verkeerd?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom blijf je jezelf dan zo tegenspreken?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus ze verdienen een zwaardere straf omdat ze hier iets toepassen wat niet thuis hoort?
Kan me er wel in vinden.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:52 schreef De_Guidance het volgende:
Op deze website kun je zien dat Rotterdam van 50 moorden per jaar in de jaren '90 naar rond de 17 nu is gegaan.
www.rotterdam.nl/veiligheidscijfers_rotterdam
Terwijl geweldpleging steeg dat maakt de mensen bang want zoiets overkomt je sneller dan moord.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het aantal moorden van rond de 50 in de jaren 90 naar rond de 17 nu in Rotterdam.
Dit. Moorden zijn voor de gemiddelde Nederlander een "ver van mijn bed show". Intimidatie en straatgeweld daarentegen.....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Als er 50 moorden worden gepleegd in het drugsmilieu wordt mijn
onveiligheidsgevoel niet groter.
Als marokkaantjes mensen op straat en bij metrostations intimideren en uitschelden wel.
Ik geef het op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik spreek mezelf niet tegen. Jij wil de etnische achtergrond mee laten wegen in een vonnis, of lees ik onderstaande quote van jou verkeerd?
[..]
Rotterdam voerde die lijst 20 jaar geleden ook aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:58 schreef Chahna het volgende:
[..]
kijk hier eens:
[..]
blijf jij je maar doodstaren op moord.
dan kijken wij wel naar de echte cijfers.
Aboutaleb rules, die is tenminste niet bang om beestjes bij de naam te noemen.
Niet? Dan begrijp ik deze quote niet? Je hebt hem nog niet uitgelegd en geeft het nu al op.quote:
Maar kennelijk ben je een aansteller zolang je niet in elkaar gestompt of lek gestoken wordt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:59 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit. Moorden zijn voor de gemiddelde Nederlander een "ver van mijn bed show". Intimidatie en straatgeweld daarentegen.....
Ik gaf je gelijk met die stelling, waardoor het zegt dat je zelf al met die stelling kwam.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet? Dan begrijp ik deze quote niet? Je hebt hem nog niet uitgelegd en geeft het nu al op.
Het was op jouw stelling over dat het 20 jaar geleden beter zou zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:00 schreef Jian het volgende:
Krijg je weer van die mensen die gaan zwetsen over de afname van het aantal moorden.
Wat heeft dat in hemelsnaam met dit probleem en een gevoel van onveiligheid veroorzaakt door de onderhavige problematiek te maken, echt
Maar de moorden waren wel hoger!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:03 schreef FAUSTINO het volgende:
20 jaar geleden kwam het amper voor dat je willekeurig in elkaar getrapt werd. Daar gaat het om!
Welke zich merendeels afspeelde in de zwaardere krimiquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar de moorden waren wel hoger!
Ik doe het zelf maar even...
Ik krijg eerder het idee dat jij je beslissing al hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar kennelijk ben je een aansteller zolang je niet in elkaar gestompt of lek gestoken wordt.
Het is door dat soort mensen, die continue alles verdraaien en vertwisten, dat ik steeds minder geduld kan opbrengen hier mee.
O ja?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:03 schreef FAUSTINO het volgende:
20 jaar geleden kwam het amper voor dat je willekeurig in elkaar getrapt werd. Daar gaat het om!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |