Desalniettemin, kan er niet genoeg aandacht voor zijn.quote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Oke. Vreemd. Lijkt me toch alleszins een onderwerp wat besproken moet worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:55 schreef KwadeAfdronk het volgende:
NWS / Getuigen gezocht mbt schokkende mishandeling
gesloten
Dat topic ontaarde echt in een complete baggerdiscussie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:58 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Oke. Vreemd. Lijkt me toch alleszins een onderwerp wat besproken moet worden.
Sst, hier in nieuws heeft men liever dat je het getinte Nederlanders noemt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:59 schreef valek het volgende:
Ah, het zijn medelanders zie ik. Goh......
Precies, ik kom uit Eindhoven, en kan m'n Facebook niet openen of iedereen heeft dat filmpje erop staan. Lijkt me dus slechts een kwestie van tijd voordat dat tuig opgepakt gaat worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat topic ontaarde echt in een complete baggerdiscussie.
Maar goed, hopen dat die figuren stel opgepakt zullen worden. Ze staan in ieder geval redelijk goed in beeld.
Direct het land uit getrapt worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:14 schreef my2cents het volgende:
Ik zou een burgerinitiatief willen opzetten:
Ratten met dubbel paspoort die zoiets doen moet het NL paspoort afgepakt worden, en omgezet in een verblijfsvergunning.
Volgens mij zijn daar easypeasy 40k handtekeningen voor te ritselen.
Daar gaat de aftrek omdat "hun privacy geschonden is en ze zielig zijn" natuurlijk nog vanaf, van die veertig uur.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:45 schreef RedFever007 het volgende:
Verschrikkelijke beeldenmaar in dit land van pappen en nathouden zal er niks veranderen en staan de idioten die dit soort kansloze acties doen binnen 40 uur schoffelen weer op straat
![]()
Creëer je wel een schokeffect wat echt afschrikt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:50 schreef Murdera het volgende:
De oplossing?
NWS / Iran hangt 2 overvallers publiekelijk op
Ik vraag me af of die gast ook op een vechtsport zit. Ik hoop dan echt dat zo een figuur nooit meer bij een club mag komen. het valt niet tegen te houden maar de gedachte dat zulke agressieve lui ook nog eens goed getrained worden is niet aangenaam..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:51 schreef de_boswachter het volgende:
Wat een idioten, what the fuck. Die gast had dood kunnen zijn. Vooral die laatste trap van die vuilak met z'n witte gaybroekje aan is echt te erg voor woorden. Hopelijk pakken ze die gasten en zo niet dan hoop ik dat ze in groepsverband een trein koppen. Lafaards. Met hun ontzettend lelijke bakkessen.
Vorig jaar gebeurde iets soortgelijks in Maastricht.. heel vergelijkbaar. Ook een groep medelanders die een Nederlander op zijn kop bleef trappen nadat deze al bewusteloos was. Ook massaal filmpjes op Facebook geplaatst.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:04 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Precies, ik kom uit Eindhoven, en kan m'n Facebook niet openen of iedereen heeft dat filmpje erop staan. Lijkt me dus slechts een kwestie van tijd voordat dat tuig opgepakt gaat worden.
Och http://hardenberg.nu/index.php?n_id=273800&s_id=387quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:03 schreef gnaeus het volgende:
[..]
2 Uur schoffelen en op de thee bij de burgermeester voor een aai over de bol natuurlijk !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |