Denk het niet. Je ziet dat ze duidelijk op zoek zijn naar problemen. Hoe ze al over t Stratumseind lopen en daarna richting de vestdijk fietsen omver trappen.. Niet op zoek naar iemand, maar wel naar iets.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:05 schreef Smack10 het volgende:
Is er trouwens niet duidelijk of ze het slachtoffer niet kende.
Misschien is er wat aan vooraf gegaan?
Dan hoor je achteraf toch vaak.
En nee, ik praat het niet goed wat er gebeurd is. Als het zonder aanleiding is geweest gewoon 10 jaar de cel in, allemaal.
Van mij sowieso. Als de ouders het niet doen, doe ik het wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat dat soort jochies door falend ouderschap zulk gedrag vertonen natuurlijk. Of ga je nu heel stoer lopen verkondigen dat de jochies in kwestie iets van een straf hebben mogen ontvangen?
Mag je ze tegenwoordig geen klap meer verkopen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En daarna kregen ze gruwelijk op hun flikker van mij en thuis. Ook Marokkaanse en Nederlandse vaders houden er niet van als hun kroost ze te kakken zet door een beschamend telefoontje van de leerkracht onder het mom ""hoor eens wat je zoon uitvreet."
Zijn drie koppen groter dan ik, manquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:07 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Mag je ze tegenwoordig geen klap meer verkopena.
Dat "thuis" kun je niet weten. Maar hoe heb jij ze op hun flikker gegeven?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En daarna kregen ze gruwelijk op hun flikker van mij en thuis. Ook Marokkaanse en Nederlandse vaders houden er niet van als hun kroost ze te kakken zet door een beschamend telefoontje van de leerkracht onder het mom ""hoor eens wat je zoon uitvreet."
Heb je het filmpje zien? Ze komen vanaf Stratum aan bij de Vestdijk waar het slachtoffer ogenschijnlijk naar huis toe loopt. Ze zijn van tevoren al flink agressief bezig en het lijkt me wel heel toevallig dat ze hem ook al tijdens het stappen zijn tegengekomen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:05 schreef Smack10 het volgende:
En nee, ik praat het niet goed wat er gebeurd is. Als het zonder aanleiding is geweest gewoon 10 jaar de cel in, allemaal.
Ah nu wordt het interessant? En dat thuis kan ik wel weten, ik ken de vader van één.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat "thuis" kun je niet weten. Maar hoe heb jij ze op hun flikker gegeven?
Ik ben benieuwd wat hij heeft gedaan, en wat jij hebt gedaan. Ik hoor nog niks concreets namelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Van mij sowieso. Als de ouders het niet doen, doe ik het wel.
Daarnaast ken ik de Marokkaanse vader en die heeft die jongen dus wel degelijk aangepakt.
Dit. We wachten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat hij heeft gedaan, en wat jij hebt gedaan. Ik hoor nog niks concreets namelijk.
Dat zie je steeds vaker, ja ze hadden elkaar al ontmoet en er zijn wat woorden gevallen dus mag je iemand half dood schoppen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:05 schreef Smack10 het volgende:
Ik heb het gezien ja.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:08 schreef El.Wulfo het volgende:
[..]
Heb je het filmpje zien? Ze komen vanaf Stratum aan bij de Vestdijk waar het slachtoffer ogenschijnlijk naar huis toe loopt. Ze zijn van tevoren al flink agressief bezig en het lijkt me wel heel toevallig dat ze hem ook al tijdens het stappen zijn tegengekomen.
En dit is relevant in dit topic, omdat....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat hij heeft gedaan, en wat jij hebt gedaan. Ik hoor nog niks concreets namelijk.
Schorsing.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sensatie, hè.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:11 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
En dit is relevant in dit topic, omdat....
De kans geven nog meer op straat te hangen en rotzooi uitvreten.quote:
Reken maar. Ga nou maar weer verder met snode plannetjes bedenken om Marokkaanse supermarkten te grazen te nemen. Neem ik mijn verantwoordelijk wel op een andere manier.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De kans geven nog meer op straat te hangen en rotzooi uitvreten.
Dat zal ze leren inderdaad.
Jij boos? Nou nou.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Reken maar. Ga nou maar weer verder met snode plannetjes bedenken om Marokkaanse supermarkten te grazen te nemen. Neem ik mijn verantwoordelijk wel op een andere manier.
Meid, wie heeft het over rechtvaardiging ? Misschien is het punt wel dat je niet *zomaar* doodgeschopt wordt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wát er ook gebeurd is, dít rechtvaardigt het niet hoor.
Doet me ergens aan denken dit...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Sensatie, hè.
Zelfde figuur voorstelt lukraak supermarkten van Marokkanen te slopen onder het motto "vergelding". Die gaan jij en ik niet meer normaal laten denken.
Oh? Dat gebeurt niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:15 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Misschien is het punt wel dat je niet *zomaar* doodgeschopt wordt.
Ok danquote:
Klopt. Maar gaat in deze niet op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat zie je steeds vaker, ja ze hadden elkaar al ontmoet en er zijn wat woorden gevallen dus mag je iemand half dood schoppen?
Wát er ook gebeurd is, dít rechtvaardigt het niet hoor.
Zelfde als nu met die grensrechter'hij stond zelf uit te dagen'
Dus mag je iemand doodschoppen
Achterlijkheid, echt.
Ken die leraren. Alles moet opgelost worden met een dialoog. Daarna een kopje thee drinken die je met 2 handjes knus omarmt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Om internet? Nog in geen honderd jaar
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ken die leraren. Alles moet opgelost worden met een dialoog. Daarna een kopje thee drinken die je met 2 handjes knus omarmt.
De gedachte dat pappa savonds langs kwam door jouw handelen moest ten kostte van alles voorkomen worden.
Snap niet wat die mensen in die tak van sport te zoeken hebben.
Blijkbaar wel. Zie grensrechter paar weken geleden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:15 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Meid, wie heeft het over rechtvaardiging ? Misschien is het punt wel dat je niet *zomaar* doodgeschopt wordt.
Trololol.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ken die leraren. Alles moet opgelost worden met een dialoog. Daarna een kopje thee drinken die je met 2 handjes knus omarmt.
De gedachte dat pappa savonds langs kwam door jouw handelen moest ten kostte van alles voorkomen worden.
Snap niet wat die mensen in die tak van sport te zoeken hebben.
En wat gaan we dan doen met dit soort straatgeweld door autochtonen? Ik weet dat het wat minder aandacht krijgt in de krant en op fok, maar dat is er toch echt ook. Welke winkels moeten we dan hebben?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Reken maar. Ga nou maar weer verder met snode plannetjes bedenken om Marokkaanse supermarkten te grazen te nemen. Neem ik mijn verantwoordelijk wel op een andere manier.
Zijn ze dat nuchter wel dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:30 schreef Smack10 het volgende:
Waarschijnlijk waren ze ook flink onder invloed en niet voor rede vatbaar.
Ligt er maar net aan waar je woont...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:17 schreef tong80 het volgende:
Ik ben echt bang voor dit soort gasten. Het kan iedereen overkomen. Het is gewoon te vreselijk.
True. In Drenthe en Groningen en zo ben je vrij safe.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:36 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar je woont...
Dat is inderdaad een goed excuus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:30 schreef Smack10 het volgende:
Waarschijnlijk waren ze ook flink onder invloed en niet voor rede vatbaar.
Wilde eigenlijk terug naar de grote stad maar blijf lekker waar ik zit.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
True. In Drenthe en Groningen en zo ben je vrij safe.
Ik ken toch minstens 5 mensen die in Groningen door een groep zomaar in elkaar getrapt zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
True. In Drenthe en Groningen en zo ben je vrij safe.
Alleen is het altijd alleen maar een grote mond.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zijn ze dat nuchter wel dan?
Als je er wat van zegt krijg je altijd grote bek. Of ze dat in de vorm van naar je toe lopen of van je af lopen is afhankelijk van de grootte van de groep waarin ze zich bevinden.
Dit gebeurd dan ook overal in Nederland.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken toch minstens 5 mensen die in Groningen door een groep zomaar in elkaar getrapt zijn.
Welnee, dat gebeurt niet. Je wordt niet zomaar in elkaar getrapt hoor ik hier net.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken toch minstens 5 mensen die in Groningen door een groep zomaar in elkaar getrapt zijn.
Klopt als een bus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
"Dit land is het zat! Boehoehoe!!!
Dit land is het helemaal niet zat, want na de zoveelste stille tocht en oproep tot een dialoog met allochtonen die hier verder niets mee van doen hebben, mogen dit soort straatratten weer een met gemeenschapsgeld gefinancierde vechtsport gaan beoefenen. Een overheid die aktief de fysieke mishandeling van zijn burgers financiert, wat een land...
Het enige dat hier nog tegen kan helpen, zijn knokploegen die willekeurige woonwagenkampen vernielen en willekeurige bontkragen het ziekenhuis in slaan. Pure terreur dus, voor een andere oplossing is het nl. al lang te laat...
Klopt, maar een aantal figuren zit al met hun hand in de broek om er een Marokkanenprobleem van te maken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit gebeurd dan ook overal in Nederland.
Je begon goed, maar daarna val je in een willekeurig "Alles kapotslaan"-tokkiegebral.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dit land is het helemaal niet zat, want na de zoveelste stille tocht en oproep tot een dialoog met allochtonen die hier verder niets mee van doen hebben, mogen dit soort straatratten weer een met gemeenschapsgeld gefinancierde vechtsport gaan beoefenen. Een overheid die aktief de fysieke mishandeling van zijn burgers financiert, wat een land...
Het enige dat hier nog tegen kan helpen, zijn knokploegen die willekeurige woonwagenkampen vernielen en willekeurige bontkragen het ziekenhuis in slaan. Pure terreur dus, voor een andere oplossing is het nl. al lang te laat...
En sinds wanneer slaan woonwagenbewoners willekeurig mensen in elkaar? Dat ze aankloten met het een en het ander is algemeen bekend daar niet van.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
Hoeft niet gemaakt te worden, is er alquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar een aantal figuren zit al met hun hand in de broek om er een Marokkanenprobleem van te maken.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar een aantal figuren zit al met hun hand in de broek om er een Marokkanenprobleem van te maken.
Marokkanen, Belgen, Duitsers, Kampers, Nederlanders, Tokkies, studenten, volwassen mensen, geleerde mensen slaan allemaal weleens iemand in elkaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:50 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En sinds wanneer slaan woonwagenbewoners willekeurig mensen in elkaar? Dat ze aankloten met het een en het ander is algemeen bekend daar niet van.
Bij dit soort straattereur zijn heel vaak Marokkanen betrokken, hoe komt dat?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem van willekeurige voorbijgangers helemaal in elkaar schoppen met een groep is al decennia Nederlandse folklore.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:53 schreef Mr.Smokey het volgende:
[..]
Hoeft niet gemaakt te worden, is er al
Daar zal vast een aanleiding voor zijn geweest. Echter is er een groep welke het normaal vind om zonder aanleiding iemand in elkaar te schoppen. Dat heeft te maken met de status welke je daarvan krijgt binnen de cultuur. En dat aanpakken zal toch echt van binnenuit moeten komen maar er zijn ook stoere Nederlandse gastjes die dit weleens flikken. Of clowns die heb je ook welke dit gedrag vertonen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Marokkanen, Belgen, Duitsers, Kampers, Nederlanders, Tokkies, studenten, volwassen mensen, geleerde mensen slaan allemaal weleens iemand in elkaar.
De vraag is, waarom doen ze dit en hoe kunnen we dit aanpakken?
Ok..jij maakt er Nederlandse folklore van... Zit jij ook al met je broek op de enkels??quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem van willekeurige voorbijgangers helemaal in elkaar schoppen met een groep is al decennia Nederlandse folklore.
Om te beginnen stop je, je kop niet in het zand en benoem je gewoon alles wat je constateert, beginnend met niet de boel te veralgemeniseren, maar aan de hand van de cijfers gewoon te constateren wat je constateert, in dit geval, dat er bij dit soort straattereur heel veel Marokkanen betrokken zijn, om je vervolgens af te vragen hoe dit komt en wat je er aan kunt doen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Marokkanen, Belgen, Duitsers, Kampers, Nederlanders, Tokkies, studenten, volwassen mensen, geleerde mensen slaan allemaal weleens iemand in elkaar.
De vraag is, waarom doen ze dit en hoe kunnen we dit aanpakken?
Ze hebben een oververtegenwoordiging in de criminaliteit, een oververtegenwoordiging in de onderklasse waar dit veel voorkomt, een oververtegenwoordiging in de grote steden waar dit meer voorkomt en dan hebben we daar bovenop ook nog een oververtegenwoordiging in de beeldvorming.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Bij dit soort straattereur zijn heel vaak Marokkanen betrokken, hoe komt dat?
Dat die groep dat doet komt voort uit het feit dat ze zichzelf minder voelen dan anderen en zo zichzelf proberen te bewijzen denk ik (slechts één van de vele oorzaken).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:57 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Daar zal vast een aanleiding voor zijn geweest. Echter is er een groep welke het normaal vind om zonder aanleiding iemand in elkaar te schoppen. Dat heeft te maken met de status welke je daarvan krijgt binnen de cultuur. En dat aanpakken zal toch echt van binnenuit moeten komen maar er zijn ook stoere Nederlandse gastjes die dit weleens flikken. Of clowns die heb je ook welke dit gedrag vertonen.
Juist, en veelal als dit soort zaken gebeuren want tenslotte. Als men met een groep is voelt men zich sterker en is sneller geneigd om achterlijke dingen te gaan doen. Doe daar nog wat drugs of alcohol bij en het plaatje is compleet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat die groep dat doet komt voort uit het feit dat ze zichzelf minder voelen dan anderen en zo zichzelf proberen te bewijzen denk ik (slechts één van de vele oorzaken).
Frustraties, angst, identiteitsprobleem, toekomstperspectief, opvoeding, geen sancties, goede voorbeelden en nog wat van die dingen.
Je kan wel hard straffen, wat ook moet, maar daarmee haal je de oorzaak niet weg.
De prikkel moet er niet meer zijn of minder en daar heeft de overheid een actieve rol in te spelen.
Kijk in die eerste alinea ben je heel goed op weg. In die 2e ga je de boel weer bagatelliseren en veralgemeniseren om de aandacht maar af te halen van die betreffende groep, dat is zo fout, want als je het probleem wilt oplossen kun je gewoon het beste de feiten op tafel hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben een oververtegenwoordiging in de criminaliteit, een oververtegenwoordiging in de onderklasse waar dit veel voorkomt, een oververtegenwoordiging in de grote steden waar dit meer voorkomt en dan hebben we daar bovenop ook nog een oververtegenwoordiging in de beeldvorming.
Zo zijn er media die groot uitpakken wanneer het Marokkanen zijn en het achterin de krant wegmoffelen als het autochtonen zijn, en zelfs het 'signalement blank' weglaten bij het kopieren van een artikel zodat hun intelligente lezers zelf hun conclusies kunnen trekken. En dan hebben we op Fok ook nog een heleboel minkukels die het nieuws afsporen op dit soort berichten over Marokkanen en niets plaatsen wanneer het om blanke daders gaat. En als een ander dan een keer zo'n nieuwsbericht plaatst, dan reageren ze er niet op en haalt het topic pagina 2 niet.
Ja de joden waren helemaal niet zo'n lievertjes.... Hans Teeuwen... how ironic.quote:[b]Op dinsdag 22 januari 2013 12:25 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
Dit zal zo doorgaan tot Kristallnacht 2.0
Ach gos, de slachtofferkaart wordt weer gespeeld. Net zo'n sneue reflex als de getinte mensen die roepen dat ze worden aangehouden omdat ze een ander kleurtje zouden hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:11 schreef Chahna het volgende:
[..]
het valt mij mee dat het topic nog niet is gesloten omdat het niet positief is voor bepaalde mensen. de racismekaart zeg maar , de kaart die wordt getrokken vlak voor sluiting topic. "jullie kunnen niet discussieren dus topic dicht",...waarmee bepaalde mensen toch weer hun zin krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |