quote:Kevin Bacon jaagt op seriemoordenaars in de serie The Following, die vanaf 29 januari op SBS6 te zien is.
Naar FBI-schattingen zijn er rond de 300 seriemoordenaars in Amerika. Wat als zij met elkaar in aanraking zouden komen? Met elkaar zouden communiceren? En wat als slechts één man hier een einde aan kan maken? Dit is binnenkort te zien in nieuwe serie The Following, waar het één briljante seriemoordenaar lukt een ultiem bondgenootschap van volgers op te zetten om zijn levenswerk af te maken.
SBS6 volgt de Amerikaanse uitzendingen met een week, waar de eerste aflevering op 21 januari wordt uitgezonden. De serie is gemaakt door Kevin Williamson (Scream). Centraal staat de rol van goed versus kwaad, met James Purefoy als psychopathische seriemoordenaar en vertegenwoordiger van het allerergste kwaad.
In 2003 is het Ryan Hardy (Kevin Bacon) die de seriemoordenaar achter de tralies weet te krijgen, nadat deze 14 studentes heeft vermoord op de universiteit waar hij werkt als docent literatuur.
In tegenstelling tot het eerste onderzoek heeft Ryan Hardy ditmaal niet de leiding. Tien jaar later lijkt hij in niets nog op de persoon die destijds de seriemoordenaar kon oppakken. Nog steeds geplaagd door de klopjacht van 10 jaar geleden is er lange tijd niets meer van hem vernomen en komt hij terecht in een neerwaartse spiraal. Dit nieuwe onderzoek is zijn redding.
40 minuten lijkt me. Ik kijk hier ook naar uit.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:16 schreef tompsv18 het volgende:
[ afbeelding ]
Afleveringen duren 60 minuten
60 min inclusief reclame denk ik.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:15 schreef Nickske1912 het volgende:
[..]
40 minuten lijkt me. Ik kijk hier ook naar uit.
Kan ook. Ik dacht ergens 60 minuten gelezen te hebben.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:15 schreef Nickske1912 het volgende:
[..]
40 minuten lijkt me. Ik kijk hier ook naar uit.
Klopt zo noemen ze dat in de US. Een 20-minuten serie noemen ze daar een 30-minute show. Komt door de reclames.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:20 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Kan ook. Ik dacht ergens 60 minuten gelezen te hebben.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:04 schreef BroesWillems het volgende:
Deze neem ik mee, Kevin Bacon speelt altijd goed.
"Korte weinig inhoudelijk reacties mogen best zolang ze maar van mij of mensen die het met mij eens zijn komen."quote:
Dat je het crap vindt is prima, maar inhoudsloze, korte en niet-onderbouwde reacties hebben we niets aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
"Korte weinig inhoudelijk reacties mogen best zolang ze maar van mij of mensen die het met mij eens zijn komen."![]()
![]()
Voor de verandering ben ik het eens met Abed eens. Er is duidelijk een aardige zak geld tegenaan gegooid maar wat een crap is dit.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:42 schreef µ het volgende:
[..]
Dat je het crap vindt is prima, maar inhoudsloze, korte en niet-onderbouwde reacties hebben we niets aan.
..juist..quote:
quote:The series premiere of The Following scored a 3.1 adults 18-49 rating down 6 percent from a 3.3 for the two hour premiere of Alcatraz on Monday, January 17, 2012 but up 120 percent from the premiere of timeslot predecessor The Mob Doctor last fall.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:30 schreef Adelante het volgende:
Best aardige eerste aflevering. Kevin Bacon wordt wel oud zeg. Maar gelukkig is er Natalie Zea
Aangezien hij nu 6 nieuwe moorden heeft gepleegd zal hij daar eerst nog voor terecht moeten staan, dus die executie wordt vast uitgesteld.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:50 schreef Adelante het volgende:
Die kerel zou over twee weken geexecuteerd worden, is dit nu van de baan na zijn uitbraak of heeft ie daar nu zijn zoontje voor ontvoerd?
Dat is een andere Kevin.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:04 schreef byah het volgende:
Ik moet de hele tijd aan waterwold denken, en dat is waarschijnlijk nou net niet de bedoeling
Totaal niet, die neger uit Dexter (Mike) speelt hier ook agent!quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:25 schreef Buster91 het volgende:
Is het raar dat ik het heel erg op het vorige seizoen van Dexter vond lijken? Met Travis en het naspelen van de tableaus?
Ook dat idd, maar ik bedoelde meer de crimes scenes. Hier worden de moorden opgehangen aan een dichter en zijn werk. In Dexter doelde het geloof als hoger doel. Ook de teksten in bloed op de muur en bepaalde specifieke personen die als slachtoffer moesten dienen voor de killer.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:36 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Totaal niet, die neger uit Dexter (Mike) speelt hier ook agent!
Klopt hoor, bedoelde Mike meer als aanvulling op wat jij noemde!quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:53 schreef Buster91 het volgende:
[..]
Ook dat idd, maar ik bedoelde meer de crimes scenes. Hier worden de moorden opgehangen aan een dichter en zijn werk. In Dexter doelde het geloof als hoger doel. Ook de teksten in bloed op de muur en bepaalde specifieke personen die als slachtoffer moesten dienen voor de killer.
The Following slaat als naam natuurlijk op de volgelingen van Purefoy. Denk aan The Mentalist en Red John. Purefoys karakter is je enige kans in principe om meer moorden tegen te houden. Zoals ze in de serie met onzin technisch jargon (he uses different URL's, no shit dat doet iedereen op internet als ze meerdere site bezoeken) zeggen honderden blogs etc. Eindeloos veel volgelingen zou hij kunnen hebben. Naast de rode draad zal je dus ook wel een soort case of the week kunnen hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:48 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Kevin Bacon![]()
![]()
Maar dit lijkt iets alsof het in 1,5 uur afgerond kan worden. Ik wacht op ep2....maar denk dat het als film meer kans had gemaakt...wordt vervolgd...
Nog niet nee. Vind je de reclames niet irritant?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:57 schreef golfer het volgende:
Ik ga het maar eens via SBS6 beginnen te volgen. Daar is nog geen NL topic over?
Ik neem als ik ooit programma's op de commerciëlen bekijk het altijd op de DVD-recorder op en bekijk het dan achteraf met snel doorspoelen van reclames.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:02 schreef tompsv18 het volgende:
Nog niet nee. Vind je de reclames niet irritant?
Oh dat is wel beterquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik neem als ik ooit programma's op de commerciëlen bekijk het altijd op de DVD-recorder op en bekijk het dan achteraf met snel doorspoelen van reclames.
Idem. Moet er wel even inkomen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:26 schreef fratsman het volgende:
Net op SBS gekeken. Toffe serie!![]()
En natuurlijkEdgar Allan Poe
Als Nederlanders het prut vinden dan is het meestal wel een hit.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:45 schreef APK het volgende:
Ben ik de enige die het niet echt enerverend vindt als je niet into Edgar Allan Poe bent?
Die referenties zijn misschien spannend, maar het doet mij helemaal niets.
En dan kijk ik niet eens via SBS6quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:00 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Als Nederlanders het prut vinden dan is het meestal wel een hit.
SBS6quote:
Die FBI vrouw is toch een follower? Ik zie geen andere reden waarom ze hem dat boek zou geven. Plus de hele "oooeh kijk eens wat spannend" sfeer die er om heen zat.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben nog steeds bang dat deze serie zich perfect leent voor allerlei zeer onverwachten plottwists en dus ook deus ex machina's.
In episode 2 dacht ik nog, mooi, geen nieuwe characters en dus geen groeiende Following, en toen bam, die gast op het einde. Dat is natuurlijk listig, in principe kan iedereen een volger zijn van Purefoy.
Zelf zie ik het nog wel gebeuren dat iemand van binnen de FBI een Follower is. Dat kleine ventje met zijn tag aan zijn ketting verdenk ik een klein beetje.
Tja in die zelfde voorspelbaarheid zou Mike Weston (Shawn Ashmore) de eerste moeten zijn die er van het team aan gaat. Met zijn idolatie van Ryan Hardy staat ie met stipt op één.quote:Op donderdag 31 januari 2013 00:52 schreef schijffie het volgende:
[..]
Die FBI vrouw is toch een follower? Ik zie geen andere reden waarom ze hem dat boek zou geven. Plus de hele "oooeh kijk eens wat spannend" sfeer die er om heen zat.
Vind het wel mooi dat je gewoon een aflevering en de zeik wordt genomen en dat iemand dan toch weer niet is, wat jij denkt dat ie isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:25 schreef tompsv18 het volgende:
Het einde, dus ongeveer de laatste 5-10 minuten, waren weer erg goed en spannend, maar ook nu vond ik de rest van de ep vrij saai.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en nu weerDie gast zal wel denken wattefak jong0ns!
[ Bericht 32% gewijzigd door wolfrolf op 06-02-2013 00:30:05 ]lekker faxen heel de dag echt genot
Zal het met het interlandvoetbal van gisteren te maken kunnen hebben...?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:41 schreef MaJo het volgende:
Hier staat dat SBS6 het uitzend maar ik heb het vanavond toch echt op Veronica gezien?Toffe serie wel, ik ga het voorlopig volgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook kut dat die rechercheur er uit is, dat leek me echt een toffe rol."Ik heb nog met hem gekoerst"
SBS zendt het op dinsdagavond om 21:30 uur uit, de herhaling is woensdagavond om 22:30 uur op Veronica te zien als ik het goed heb.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:41 schreef MaJo het volgende:
Hier staat dat SBS6 het uitzend maar ik heb het vanavond toch echt op Veronica gezien?Toffe serie wel, ik ga het voorlopig volgen
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wow erg vergelijkbaar aan episode 2 met een vrijwel exact zelfde stukje storywriting. Ik moet zeggen dat ik steeds minder onder de indruk raak van de twisten.Het concept is grappig en het kijkt nog best aardig weg. De voorspelbaarheid van de 'twisten' , de achterlijkheid van sommige situaties ( alleen die rechercheur mee met die vrouw, de vrouw op haar woord geloven enz ) en het focussen op dit ene groepje doen de serie echter nogal teniet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook kut dat die rechercheur er uit is, dat leek me echt een toffe rol.~Cheer up, the worst is yet to come.~
Dat is helemaal die hobbit niet. Deze acteur is Shawn Ashmore. De hobbit die je bedoelt is denk ik Dominic "Peregrin Took" Monaghan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:01 schreef Adelante het volgende:
Epsiode 4 vond ik weer wat minder
Dat Hardy en zijn zus niet zouden sterven stond wel redelijk vast in dat restaurant en dat nam de spanning weg. Ook het feit dat die Hobbit binnenkwam en ze redde zag je aankomen, no surprises there.
Verhaaltje rondom het trio was ook niet meesterlijk, wel leuk dat de hostage weer vast zit in de kelder. Enige dat interessant kan worden is dat dat jochie de telefoon bietst en daarmee gaat bellen.
Spannend wel ja, maar man man man wat vreselijk amateuristisch allemaal. Zat me een groot deel van de tijd te ergeren aan de domme acties van een aantal personages. Ik weet het, het is een serie en ik moet ook niet te kritisch zijn, maar aan kwaliteit wordt wel hard ingeleverd nu.quote:
Het laatste. De serie haalt het niveau van Dexter en BB niet, maar is wel vermakelijk om naar te kijken.quote:Op maandag 25 februari 2013 06:10 schreef shibal het volgende:
ik wil het eigenlijk ook wel gaan volgen. Hoe zit het eigenlijk met de verhaallijn? Is het elke keer een case of the week? of is dit meer als dexter/breaking bad met elke week een cliffhanger en doorlopend verhaal?
Usa topic, maar het is niet druk. Plus dat de afleveringen in NL al iets van een dag later uitgezonden worden, dus het loopt bijna 1 op 1.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:27 schreef D. het volgende:
Er staat [USA] in de TT, maar volgens mij is dit gewoon het NL topic, toch?
Ah dat scheeltquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:35 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Usa topic, maar het is niet druk. Plus dat de afleveringen in NL al iets van een dag later uitgezonden worden, dus het loopt bijna 1 op 1.
Een week later. SBS heeft vandaag episode 5 uitgezonden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:35 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Usa topic, maar het is niet druk. Plus dat de afleveringen in NL al iets van een dag later uitgezonden worden, dus het loopt bijna 1 op 1.
My bad. Maar goed, ik kijk vrijwel nooit series op de NL tvquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:38 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Een week later. SBS heeft vandaag episode 5 uitgezonden.
Tja, ik vindt het ook wel een beetje ongeloofwaardig te vinden allemaal.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:53 schreef schijffie het volgende:
Al die last-minute escapes van iedereen en zijn moeder begint toch wel wat ongeloofwaardig te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zagen alleen niet dat ie ook weer uitstapte (deur was al dicht dus Ryan zag het niet), en doordat het niet de echte videobeelden waren, maar een kopie die eerder gemaakt was. Dus in het echt stapte hij weer uit, maar de video controle zag de kopie waarin de auto gelijk wegreed.quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:19 schreef 3rdRock het volgende:
ik snapte geen reet van die ontsnapping van Joe uit de gevangenis/transportauto. hoe deed ie dat? Ze zagen hem toch ingeladen worden?? Dat FBI-mokkel Debra stond er zelfs bij...
ik snap wel wat je bedoeltquote:Op donderdag 7 maart 2013 09:05 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Ze zagen alleen niet dat ie ook weer uitstapte (deur was al dicht dus Ryan zag het niet), en doordat het niet de echte videobeelden waren, maar een kopie die eerder gemaakt was. Dus in het echt stapte hij weer uit, maar de video controle zag de kopie waarin de auto gelijk wegreed.
Niet helemaal duidelijke zin
Dat jij dat niet kan volgen. Jij kijkt maar 4 miljoen films per jaar.quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:19 schreef 3rdRock het volgende:
ik snapte geen reet van die ontsnapping van Joe uit de gevangenis/transportauto. hoe deed ie dat? Ze zagen hem toch ingeladen worden?? Dat FBI-mokkel Debra stond er zelfs bij...
dat die tape werd gefaked wist ik schat, maar ik vroeg me af hoe hij ongezien kon ontsnappen terwijl er anderen constant irl toezicht hielden. maar eigenlijk heeft one_conundrum dat al beantwoordquote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:56 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dat jij dat niet kan volgen. Jij kijkt maar 4 miljoen films per jaar.![]()
Die tape werd gefaked.
Het is NIET DIE HOBBIT. Dat is een andere acteur, te weten Dominic Monaghan.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:27 schreef One_conundrum het volgende:
Over het geheel best wel spannende en leuke aflevering, maar hoe Ryan en die Hobbit zich gedragen in dat winkelcentrum is weer heel slecht. Dikke paniek veroorzaken, ipv beetje slick de trap op als je flipje gespot hebt.
Of schiet em gewoon neer.
cheese-onion. maar nu gaan we veel te ver ontopicquote:Op zaterdag 9 maart 2013 00:01 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ok sorry![]()
Welke pizza heb je gegeten trouwens
het was aflevering nummer 7, met als titel "Let me go" waar ie online te bekijken is weet ik nie...quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:36 schreef piepie het volgende:
Ik heb de aflvering gemist deze week (keek het ook in de herhaling bij Veronica die het ineens niet meer uitzond).
Weet iemand welke episode dit was en waar ik die on-line kan zien.
Uitzending gemist doen ze ook niet bij SBS.
Mooi, bedankt!! Dan ga ik op zoek ...quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:24 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
het was aflevering nummer 7, met als titel "Let me go" waar ie online te bekijken is weet ik nie...
Gewoon zoeken naar the following s01e06 720p web-dl torrent en ook s01e07quote:Op zaterdag 9 maart 2013 16:36 schreef piepie het volgende:
Ik heb de aflvering gemist deze week (keek het ook in de herhaling bij Veronica die het ineens niet meer uitzond).
Weet iemand welke episode dit was en waar ik die on-line kan zien.
Uitzending gemist doen ze ook niet bij SBS.
ehm nee, ze gaan gewoon verder met seizoen 1....heeft 15afleveringen ofzo. seizoen 2 is overigens al wel aangekondigd, maar dat zal wel volgend jaar wordenquote:Op zondag 10 maart 2013 02:00 schreef piepie het volgende:
Ik heb deel 7 hier kunnen zien:
http://www.ustv.cc/play.php?tid=LZ--ZYTYA/YLTTETYYLAY
Was dit de laatste van seizoen 1?
Dinsdag seizoen 2 dan?
Dat er nog zulke streamende shit bestaat joh. En wat rock zegt, het seizoen is 15 afleveringen.quote:Op zondag 10 maart 2013 02:00 schreef piepie het volgende:
Ik heb deel 7 hier kunnen zien:
http://www.ustv.cc/play.php?tid=LZ--ZYTYA/YLTTETYYLAY
Was dit de laatste van seizoen 1?
Dinsdag seizoen 2 dan?
Ik vond het geen shit hoor, was blij dat ik niks hoefde te downloaden ....quote:Op zondag 10 maart 2013 09:56 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dat er nog zulke streamende shit bestaat joh. En wat rock zegt, het seizoen is 15 afleveringen.
Nee ik bedoelde het ook niet als slechte kritiek. Er staat nog behoorlijk veel op ook! En geen reclame banners. De kwaliteit van de video is ook zeer prima.quote:Op zondag 10 maart 2013 15:47 schreef piepie het volgende:
[..]
Ik vond het geen shit hoor, was blij dat ik niks hoefde te downloaden ....![]()
15 afleveringen, dus nog genoeg vertier voorlopig!!
haha, oké .. Snapte zelf de ballen van die torrentsites dus was blij dat ik na diep graven in de uithoeken van het net dit tegenkwam ...quote:Op zondag 10 maart 2013 15:51 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde het ook niet als slechte kritiek. Er staat nog behoorlijk veel op ook! En geen reclame banners. De kwaliteit van de video is ook zeer prima.
Maarja mierenneuker dat ik ben wil ik het in HD met surround geluid
Hij had twee keer gefaald voor Joe: claire laten ontsnappen en de hobbit niet gedood. hij wilde belangrijk zijn voor Joe en door zich op te offeren, hoopte ie met z'n laatste daad wel iets goed te doen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:11 schreef schijffie het volgende:
Waarom moest/wilde die Charly dood dan?
Falen is een groot woord vind ik; eerste keer misschien (weet niet meer precies wat er gebeurde, politie viel binnen toch?), maar tweede keer waren ze nog gewoon bezig hobbit aan het doodmaken, voordat Bacon binnenkwam. Als dat al iemands schuld was dan was dat de uitkijk of Roderick die uiteindelijk verantwoordelijk was voor de ondervraging. .quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:29 schreef Adelante het volgende:
[..]
Hij had twee keer gefaald voor Joe: claire laten ontsnappen en de hobbit niet gedood. hij wilde belangrijk zijn voor Joe en door zich op te offeren, hoopte ie met z'n laatste daad wel iets goed te doen.
Koleretering. Het is niet de Hobbit. Lees eens terug, ofzo.quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:29 schreef Adelante het volgende:
[..]
Hij had twee keer gefaald voor Joe: claire laten ontsnappen en de hobbit niet gedood. hij wilde belangrijk zijn voor Joe en door zich op te offeren, hoopte ie met z'n laatste daad wel iets goed te doen.
in iets andere bewoordingen ben ik het met je eens. ter verduidelijking:quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:46 schreef wolfrolf het volgende:
Hemeltergend dom om mensen hier Shawm Ashmore te zien omschrijven als een hobbit. Kijk eens even iets beter uit jullie ogen dombo's.
Godver wat irritant
Dank Rockje dat je het nogmaals illustreert.quote:Op woensdag 13 maart 2013 23:56 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
in iets andere bewoordingen ben ik het met je eens. ter verduidelijking:
[ afbeelding ] Hobbit Dominic Monaghan speelt niet in The Following
[ afbeelding ] Iceman Shawn Ashmore speelt wel in The Following
Verer een vette aflevering. wel een tikkie over de top, maar daar houd ik wel van
ik heb er wel een beetje een filler gevoel bij, das best jammer bij een seizoen van 15 afleveringen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:13 schreef JayHovah het volgende:
Ben ik de enigste die de aflevering van deze week erg vond tegenvallen...?
Heb je de episode niet gezien?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:40 schreef Adelante het volgende:
Ik heb geloof ik wat gemist afgelopen weken, maar wie is die Molly nou weer?
Vond de aflevering van vandaag/gister ook behoorlijk slecht/amateuristisch. Hoezo niet gewoon het huis verlaten als je weet dat je locatie compromised is? Echt onbegrijpelijke keuzes. Ik snap dat je een verhaallijn spannend moet houden, maar om dan de hoofdrolspelers zulke domme dingen te laten doen om dat voor elkaar te krijgen..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:05 schreef wolfrolf het volgende:
Nou nou. Nadat Joe vrij is gekomen is het alleen maar matiger geworden. Wat een soap. Die leipo griet met haar harpoen vond ik TE over de top gespeeld en daardoor totaal ongeloofwaardig en impactloos.
Ik hoop van harte dat er in de eindsprint van dit seizoen verbetering komt, want ik vind het de laatste 2 afleveringen erg tam en voorspelbaar geworden. En dat is heel erg jammer.
oh was zij dat, die vriendin die in de flashbacks zat van Ryan en Angel (Dexter)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:37 schreef drGoeroe het volgende:
[..]
Heb je de episode niet gezien?
Molly kwam volgens mij vandaag pas in de serie voor, en is dus blijkbaar een ex van Ryan maar ook een follower..
Idd een matige aflevering weer, ik hoop dat ze de spanning / het niveau / het tempo een beetje oppakken anders zie ik het somber in.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:38 schreef drGoeroe het volgende:
[..]
Vond de aflevering van vandaag/gister ook behoorlijk slecht/amateuristisch. Hoezo niet gewoon het huis verlaten als je weet dat je locatie compromised is? Echt onbegrijpelijke keuzes. Ik snap dat je een verhaallijn spannend moet houden, maar om dan de hoofdrolspelers zulke domme dingen te laten doen om dat voor elkaar te krijgen..
Matige aflevering, het moet echt beter ipv tijd rekkende afleveringen zoals deze.
Jep, net als die Marshall die een doodswens had omdat hij gewoon voor de deur ging staan. Ik zou toch op z'n minst dekking zoeken, zodat je die gasten vol onder vuur kan nemen als ze naar binnen stormen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:02 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Idd een matige aflevering weer, ik hoop dat ze de spanning / het niveau / het tempo een beetje oppakken anders zie ik het somber in.
Wat ik trouwens ook tenenkrommend slecht vond is, als ze in "het safehouse" oftewel het motel zitten, en ze worden aangevallen, Ryan en Claire op zo'n simpele manier weten te ontsnappen (via de tuindeuren direct in een open ruimte achter het motel) dat je toch jezelf afvraagt hoe veilig die safe-house nou was. En assault-group van Joe hoef je dan ook niet gewapend door de gang lopen maar kan je simpelweg via de tuindeuren kijken waar ze zit en zo naar binnen stappen (en dat ene slotje op die tuindeuren had echt niet geholpen).
Maar misschien denk ik ook teveel na met dat soort situaties en moet ik de boel wat luchtiger bekijken (beetje op Britt-niveau).
Ja dat kan je doen natuurlijk. Ik had op meer gehoopt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:19 schreef JochemP het volgende:
Gewoon lekker verstand op 0 en kijken, daar is het een prima serie voor
Niet best. Ze hebben mazzel dat de serie al renewed is.quote:"The Following" (6.629 million viewers, #10; adults 18-49: 2.3, #T6).
Meer informatie @ http://thefutoncritic.com(...)#o9iDvSuDYDVW1zYv.99
Nouja... Het is ook wel weer aardig hoorquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:57 schreef Armageddon het volgende:
Ik loop een paar afleveringen achter maar ik kan deze serie wissen zie ik al.
mwoah, wissen zou ik persoonlijk niet doen aangezien ik altijd benieuwd ben hoe iets afloopt, maar wellicht dat ik seizoen 2 niet meer ga kijken. hangt wellicht van de cliffhanger afquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:57 schreef Armageddon het volgende:
Laat ik het zo zeggenquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:57 schreef Armageddon het volgende:
Zeker niet wissen. Leuke serie en kijkt lekker weg.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:57 schreef Armageddon het volgende:
Nee joh, ga gewoon op je eigen mening afquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:57 schreef Armageddon het volgende:
Ik heb dat idee altijd van Debra Parkerquote:Op woensdag 10 april 2013 08:52 schreef JayHovah het volgende:
Ik vond ook weinig mis met deze aflevering hoor, saai wil ik hem niet noemen. Alleen krijg ik steeds meer het vermoeden dat Mike Weston (nee ik zeg expres niet The Hobbit) wel eens een mol van Joe zou kunnen zijn. Een beetje de verwachte onverwachte plottwist in dit verhaal...?
Is dit de laatste aflevering alweer?quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Saaie laatste aflevering....
Er komen er nog 3:quote:
Dat denk ik al vanaf het begin, maar datzelfde geldt voor Parker.quote:Op woensdag 10 april 2013 08:52 schreef JayHovah het volgende:
Ik vond ook weinig mis met deze aflevering hoor, saai wil ik hem niet noemen. Alleen krijg ik steeds meer het vermoeden dat Mike Weston (nee ik zeg expres niet The Hobbit) wel eens een mol van Joe zou kunnen zijn. Een beetje de verwachte onverwachte plottwist in dit verhaal...?
Kijk je nog Rock? 1x12 is gelukkig weer erg sterk vind je ook?quote:
nog niet gezien. waarschijnlijk als ik later vandaag uit werk komquote:Op donderdag 11 april 2013 20:09 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Kijk je nog Rock? 1x12 is gelukkig weer erg sterk vind je ook?
Dat dacht ik op het begin ook ja, maar waarom zouden ze dan Weston met z'n allen aanvallen om informatie te verkrijgen? En voor Parker geldt hetzelfde, maar in mindere mate. Maar ach, met The Following weet je het nooit.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat denk ik al vanaf het begin, maar datzelfde geldt voor Parker.
The Following maakt me paranoide.
Neen. Kevin Bacon wilde alleen meedoen als de serie in "limited" aantallen van 15 afleveringen per seizoen gemaakt zou worden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:07 schreef drGoeroe het volgende:
Wellicht omdat het een pilot seizoen is en deze dus korter duurt. Kan me zomaar voorstellen dat volgend seizoen een stuk meer episodes gaat hebben.
Zeker. Dat mes van Claire had ik echt niet zien aankomen.quote:
Mja okequote:Op dinsdag 16 april 2013 23:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Claire wordt sowieso niet vermoord.
Laten we hopen dat ze Kill Bill heeft gezien en bij Pei Mei op les is geweestquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:45 schreef Rodawa het volgende:
Het gaat hard op deze manier. Nog één aflevering dit seizoen toch? Om zo te sterven als agent Parker lijkt me het meest kut. Sowieso heb ik het al niet zo op vastzitten in kleine ruimtes, maar als je dan ook nog weet dat dat je einde wordt. Geen licht, geen bewegingsruimte en een langzame dood.
Die scéne was echt briljant inderdaadquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:06 schreef wolfrolf het volgende:
Top aflevering hoor. Helemaal super.
James Purefoy acteert echt de pannen van het dak. Wat een geweldenaar.
Kan niet wachten op de seizoensfinale!
"Parmesan??"![]()
![]()
![]()
![]()
Jajaja zeikerd. Dit is fictie, niet realiteit.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:01 schreef schijffie het volgende:
Gelukkig is de echte FBI toch iets effectiever dan die lui hier, anders zouden de gebroeders Tsarnaev (Boston) inmiddels ook al weer 4 keer zijn ontsnapt.
Kijk ep12,13 en 14quote:Op woensdag 24 april 2013 14:47 schreef FoXje het volgende:
Gisteren ep 11 gezien, wat is nu het plan van Joe, wat wil hij ?
Waarom vraag je dat en kijk je niet 12 13 en 14 iddquote:Op woensdag 24 april 2013 14:47 schreef FoXje het volgende:
Gisteren ep 11 gezien, wat is nu het plan van Joe, wat wil hij ?
Het is een vraag die ik mezelf stel, ik hoef echt geen antwoord van jouquote:Op woensdag 24 april 2013 15:03 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat en kijk je niet 12 13 en 14 idd
Jouw Dharma Initiative UIquote:Op donderdag 25 april 2013 09:46 schreef FoXje het volgende:
[..]
Het is een vraag die ik mezelf stel, ik hoef echt geen antwoord van jou
Hopelijk heeft Joe het niet over "The Greater Good" of "The Evil of Mankind", van die verrekte clichés die ze psychopaten geven in series... Nee hopelijk om een dubieuze reden ofzo, om zijn boekenverkoop te stimuleren of zijn Joe Caroll kledinglijn te introducerenquote:Op maandag 29 april 2013 09:35 schreef FoXje het volgende:
Vanavond de laatste aflevering. Ik snap nog steeds niet wat het ultieme plan van Joe nou is/was. Om herenigd te worden met zijn vrouw/kind? Of zoveel mogelijk mensen vermoorden?
Waarom niet? Er zijn genoeg Followers die zijn 'taak' over kunnen nemen. Ik ben benieuwd hoe hij dan ontsnapt zou moeten zijn. Deze aflevering sloot het verhaal af voor een aantal mensen, zoals Joe en Parker. Daarnaast misschien ook wel voor Claire, al is dat niet duidelijk.quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:30 schreef Revolverocelot het volgende:
Joe zal vast niet echt dood zijn hoor
Bedoel je hiermee Emma met bril en pruik?quote:Op woensdag 1 mei 2013 00:18 schreef drGoeroe het volgende:
Zal het meisje dat we zagen een rol spelen in season 2?
Oh Jezus ik had niet eens door dat dat Emma wasquote:Op woensdag 1 mei 2013 00:19 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee Emma met bril en pruik?
Nogal wiedes dat die een rol gaat spelen.
Ik dus ook niet, vandaar de vraagquote:Op woensdag 1 mei 2013 00:46 schreef JochemP het volgende:
[..]
Oh Jezus ik had niet eens door dat dat Emma was
Het is nogal rommelig geschreven dit seizoen inderdaad. Ik had veel meer freaky shit verwacht van Joe met zijn cult in dat huis. Maar daar werd eigenlijk bar weinig mee gedaan.quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:14 schreef JayHovah het volgende:
Gisteren de seasonfinal gekeken enik denk dat de volgende woorden het seizoen het beste omschrijven (in mijn ogen): Net niet, te hoge verwachtingen, ongeloofwaardig verhaal, overhyped. Het keek leuk weg, dat zeker maar je moet het allemaal niet te serieus nemen.
Wat ze van season 2 zullen maken? Lijkt me duidelijk dat het dan om Emma gaat, maar een terugkeer van Joe zit altijd nog in het vat.
Als je bijvoorbeeld kijk naar de seasonfinal, het moment dat ze met een compleet peleton politieagenten naar de gestrande onsnappingsauto gaan, en dan er een enorm vuurgevecht ontstaat. Nadat ze die sniper hebben opgepakt en de lokatie van Parker hebben weten te achterhalen is er echt niemand extra mee ofzo van de politie om haar helpen te zoeken, je ziet alleen Ryan en Mike met blote handen in de grond graven... Beetje krom...quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:26 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Het is nogal rommelig geschreven dit seizoen inderdaad. Ik had veel meer freaky shit verwacht van Joe met zijn cult in dat huis. Maar daar werd eigenlijk bar weinig mee gedaan.
Absoluut. Ik vond de ontsnapping in ep 7 ofzo heel spannend.quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:47 schreef JayHovah het volgende:
Maar niet teveel in de slechte dingen blijven hangen, The Following had ook leuke, en onverwachte momenten. Die vrouw met die harpoen in de diner, zag ik niet echt aankomen toen. "What's that under the table?" "Ow, just an custom-made harpoon....BAM!"
Ja idd, er had meer ingezeten. Daarom beschreef ik de serie als "net niet". Ze mochten het van mij wel een stuk donkerder maken (een beetje als Hannibal).quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:23 schreef wolfrolf het volgende:
Maar als ik TF echt slecht had gevonden had ik het nooit helemaal uitgekeken. Ik heb wel het knagende gevoel dat er veel meer in had gezeten. Maar wie weet, in seizoen 2!
Indeed.. Echt een geweldige serie!quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:56 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Is er al iets bekend over een volgend seizoen?
Ja is in maart al renewed voor seizoen 2.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:56 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Is er al iets bekend over een volgend seizoen?
waar hebben jullie het nu over, met bril en pruik?quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:07 schreef Vlindur het volgende:
Jezus wat een afgeragd einde. Dat hadden ze wel wat mogen rekken![]()
En dat het Emma was zag ik gelijk
Hierover:quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:21 schreef sbientje het volgende:
[..]
waar hebben jullie het nu over, met bril en pruik?
Het was heus niet de bedoeling van de maker om jouw te laten denken wie die meid met pruik en bril is hoorquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:07 schreef Vlindur het volgende:
Jezus wat een afgeragd einde. Dat hadden ze wel wat mogen rekken![]()
En dat het Emma was zag ik gelijk
Ik ook nietquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:20 schreef sbientje het volgende:
oh in die diner? dat had ik niet door haha
Op dit forum heb ik wel vaker het idee dat mensen intussen ook gewoon aan het fokken zijn als ze series kijkenquote:
In deze serie hoef je daar niet vanuit te gaan neequote:Op dinsdag 30 april 2013 18:30 schreef Revolverocelot het volgende:
Joe zal vast niet echt dood zijn hoor
Je mag de eerste paar seizoenen van 24 en Lost niet vergelijken met The Following... Zit nogal wat kwaliteitsverschil tussen.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:22 schreef kenwel het volgende:
gelukkig een einde waarin Joe echt dood is. Die komt echt niet terug want er zijn genoeg followers zoals Emma waarmee ze verder kunnen in seizoen 2, wat overigens pas volgend jaar maart wordt uitgezonden en dus 13 of 15 afleveringen zal hebben. Dat vind ik genoeg voor een spannende serie als deze. Natuurlijk is er wel kan een en ander mis met de verhaallijn maar dat is in elke serie, ook in 24 en Lost waren er slechte afleveringen.
Dat klopt zeker ja. Bij Lost ben ik na seizoen 4 (dacht ik) afgehaakt. 24 heb ik allemaal gezien, maar 1 tot en met 3 waren superieur ten opzichte van wat daarna kwam.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:48 schreef kenwel het volgende:
De eerste seizoenen niet nee maar vanaf seizoen 3 wordt het minder.
Emma, ofzo.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:42 schreef t4rt4rus het volgende:
Eergister de laatste aflevering gezien.
Maar ze gaan dus een tweede seizoen maken, waar kan dat ooit over gaan?
quote:Op zondag 26 mei 2013 10:22 schreef kenwel het volgende:
gelukkig een einde waarin Joe echt dood is. Die komt echt niet terug want er zijn genoeg followers zoals Emma waarmee ze verder kunnen in seizoen 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:10 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]Wat een verrassingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:10 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voorspelbaar.
Hij is echt een drama in Dexterquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:42 schreef JayHovah het volgende:
Nieuws rondom de toekomstige Joe Carroll Follower:
http://tvline.com/2013/08(...)rwood-season-2-cast/
Yeeaah!quote:Op zondag 19 januari 2014 20:32 schreef ddx het volgende:
seizoen 2 begint vandaag.
En vanaf dinsdag bij Sky Atlantic :
http://www.tvwise.co.uk/2(...)-following-season-2/
Claire was...quote:
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:25 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ik heb seizoen 1 gezien, maar kan me niks van een Claire herinneren...
Ja al opgezocht, maar zelf nu geen ideequote:
quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:25 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ik heb seizoen 1 gezien, maar kan me niks van een Claire herinneren...
SPOILER!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:02 schreef wolfrolf het volgende:
Dat zijn een hele berg doden in 1 aflevering
Het komt allemaal aardig op gang. Leuke twist met die chick uit de metro die een follower blijkt te zijn!
Ja anders kan je het toch ook niet spoilen?quote:
Dat heb ik ook.quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:33 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ja anders kan je het toch ook niet spoilen?
Maar ok ook wel logisch anders kan je hier ook niet over de following praten...
Weet nog niet echt wat ik moet verwachten van het nieuwe seizoen.
Hoezo niet?quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:33 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ja anders kan je het toch ook niet spoilen?
Die zag ik vanaf moment 1 al aankomen. Ze overleefde de slachtpartij, leek meteen geïnteresseerd in Ryan en is het type vrouw dat Ryan aantrekkelijk vind. Het lag er dik bovenop.quote:De twist met metro vrouw vind ik dan wel weer aardig, die zag ik niet aankomen.
Maar dat kon ook niet echt volgens mij.
Je hebt een punt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Die zag ik vanaf moment 1 al aankomen. Ze overleefde de slachtpartij, leek meteen geïnteresseerd in Ryan en is het type vrouw dat Ryan aantrekkelijk vind. Het lag er dik bovenop.
Dat ze mama was van de tweeling had ik dan weer niet verwacht.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:02 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Je hebt een punt.
Een mens kan niet alles zien he
yup. TWIST!quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:07 schreef EddyAlbena het volgende:
Was die FBI vrouw nou met die chick van Joe aan het praten?
Zo, scherp van jou.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:07 schreef EddyAlbena het volgende:
Was die FBI vrouw nou met die chick van Joe aan het praten?
Ik denk het.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:09 schreef FoXje het volgende:
Kijken zo weinig mensen The Following ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |