quote:Kevin Bacon jaagt op seriemoordenaars in de serie The Following, die vanaf 29 januari op SBS6 te zien is.
Naar FBI-schattingen zijn er rond de 300 seriemoordenaars in Amerika. Wat als zij met elkaar in aanraking zouden komen? Met elkaar zouden communiceren? En wat als slechts één man hier een einde aan kan maken? Dit is binnenkort te zien in nieuwe serie The Following, waar het één briljante seriemoordenaar lukt een ultiem bondgenootschap van volgers op te zetten om zijn levenswerk af te maken.
SBS6 volgt de Amerikaanse uitzendingen met een week, waar de eerste aflevering op 21 januari wordt uitgezonden. De serie is gemaakt door Kevin Williamson (Scream). Centraal staat de rol van goed versus kwaad, met James Purefoy als psychopathische seriemoordenaar en vertegenwoordiger van het allerergste kwaad.
In 2003 is het Ryan Hardy (Kevin Bacon) die de seriemoordenaar achter de tralies weet te krijgen, nadat deze 14 studentes heeft vermoord op de universiteit waar hij werkt als docent literatuur.
In tegenstelling tot het eerste onderzoek heeft Ryan Hardy ditmaal niet de leiding. Tien jaar later lijkt hij in niets nog op de persoon die destijds de seriemoordenaar kon oppakken. Nog steeds geplaagd door de klopjacht van 10 jaar geleden is er lange tijd niets meer van hem vernomen en komt hij terecht in een neerwaartse spiraal. Dit nieuwe onderzoek is zijn redding.
40 minuten lijkt me. Ik kijk hier ook naar uit.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:16 schreef tompsv18 het volgende:
[ afbeelding ]
Afleveringen duren 60 minuten
60 min inclusief reclame denk ik.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:15 schreef Nickske1912 het volgende:
[..]
40 minuten lijkt me. Ik kijk hier ook naar uit.
Kan ook. Ik dacht ergens 60 minuten gelezen te hebben.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:15 schreef Nickske1912 het volgende:
[..]
40 minuten lijkt me. Ik kijk hier ook naar uit.
Klopt zo noemen ze dat in de US. Een 20-minuten serie noemen ze daar een 30-minute show. Komt door de reclames.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:20 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Kan ook. Ik dacht ergens 60 minuten gelezen te hebben.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:04 schreef BroesWillems het volgende:
Deze neem ik mee, Kevin Bacon speelt altijd goed.
"Korte weinig inhoudelijk reacties mogen best zolang ze maar van mij of mensen die het met mij eens zijn komen."quote:
Dat je het crap vindt is prima, maar inhoudsloze, korte en niet-onderbouwde reacties hebben we niets aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
"Korte weinig inhoudelijk reacties mogen best zolang ze maar van mij of mensen die het met mij eens zijn komen."![]()
![]()
Voor de verandering ben ik het eens met Abed eens. Er is duidelijk een aardige zak geld tegenaan gegooid maar wat een crap is dit.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:42 schreef µ het volgende:
[..]
Dat je het crap vindt is prima, maar inhoudsloze, korte en niet-onderbouwde reacties hebben we niets aan.
..juist..quote:
quote:The series premiere of The Following scored a 3.1 adults 18-49 rating down 6 percent from a 3.3 for the two hour premiere of Alcatraz on Monday, January 17, 2012 but up 120 percent from the premiere of timeslot predecessor The Mob Doctor last fall.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:30 schreef Adelante het volgende:
Best aardige eerste aflevering. Kevin Bacon wordt wel oud zeg. Maar gelukkig is er Natalie Zea
Aangezien hij nu 6 nieuwe moorden heeft gepleegd zal hij daar eerst nog voor terecht moeten staan, dus die executie wordt vast uitgesteld.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:50 schreef Adelante het volgende:
Die kerel zou over twee weken geexecuteerd worden, is dit nu van de baan na zijn uitbraak of heeft ie daar nu zijn zoontje voor ontvoerd?
Dat is een andere Kevin.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:04 schreef byah het volgende:
Ik moet de hele tijd aan waterwold denken, en dat is waarschijnlijk nou net niet de bedoeling
Totaal niet, die neger uit Dexter (Mike) speelt hier ook agent!quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:25 schreef Buster91 het volgende:
Is het raar dat ik het heel erg op het vorige seizoen van Dexter vond lijken? Met Travis en het naspelen van de tableaus?
Ook dat idd, maar ik bedoelde meer de crimes scenes. Hier worden de moorden opgehangen aan een dichter en zijn werk. In Dexter doelde het geloof als hoger doel. Ook de teksten in bloed op de muur en bepaalde specifieke personen die als slachtoffer moesten dienen voor de killer.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:36 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Totaal niet, die neger uit Dexter (Mike) speelt hier ook agent!
Klopt hoor, bedoelde Mike meer als aanvulling op wat jij noemde!quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:53 schreef Buster91 het volgende:
[..]
Ook dat idd, maar ik bedoelde meer de crimes scenes. Hier worden de moorden opgehangen aan een dichter en zijn werk. In Dexter doelde het geloof als hoger doel. Ook de teksten in bloed op de muur en bepaalde specifieke personen die als slachtoffer moesten dienen voor de killer.
The Following slaat als naam natuurlijk op de volgelingen van Purefoy. Denk aan The Mentalist en Red John. Purefoys karakter is je enige kans in principe om meer moorden tegen te houden. Zoals ze in de serie met onzin technisch jargon (he uses different URL's, no shit dat doet iedereen op internet als ze meerdere site bezoeken) zeggen honderden blogs etc. Eindeloos veel volgelingen zou hij kunnen hebben. Naast de rode draad zal je dus ook wel een soort case of the week kunnen hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:48 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Kevin Bacon![]()
![]()
Maar dit lijkt iets alsof het in 1,5 uur afgerond kan worden. Ik wacht op ep2....maar denk dat het als film meer kans had gemaakt...wordt vervolgd...
Nog niet nee. Vind je de reclames niet irritant?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:57 schreef golfer het volgende:
Ik ga het maar eens via SBS6 beginnen te volgen. Daar is nog geen NL topic over?
Ik neem als ik ooit programma's op de commerciëlen bekijk het altijd op de DVD-recorder op en bekijk het dan achteraf met snel doorspoelen van reclames.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:02 schreef tompsv18 het volgende:
Nog niet nee. Vind je de reclames niet irritant?
Oh dat is wel beterquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik neem als ik ooit programma's op de commerciëlen bekijk het altijd op de DVD-recorder op en bekijk het dan achteraf met snel doorspoelen van reclames.
Idem. Moet er wel even inkomen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:26 schreef fratsman het volgende:
Net op SBS gekeken. Toffe serie!![]()
En natuurlijkEdgar Allan Poe
Als Nederlanders het prut vinden dan is het meestal wel een hit.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:45 schreef APK het volgende:
Ben ik de enige die het niet echt enerverend vindt als je niet into Edgar Allan Poe bent?
Die referenties zijn misschien spannend, maar het doet mij helemaal niets.
En dan kijk ik niet eens via SBS6quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:00 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Als Nederlanders het prut vinden dan is het meestal wel een hit.
SBS6quote:
Die FBI vrouw is toch een follower? Ik zie geen andere reden waarom ze hem dat boek zou geven. Plus de hele "oooeh kijk eens wat spannend" sfeer die er om heen zat.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben nog steeds bang dat deze serie zich perfect leent voor allerlei zeer onverwachten plottwists en dus ook deus ex machina's.
In episode 2 dacht ik nog, mooi, geen nieuwe characters en dus geen groeiende Following, en toen bam, die gast op het einde. Dat is natuurlijk listig, in principe kan iedereen een volger zijn van Purefoy.
Zelf zie ik het nog wel gebeuren dat iemand van binnen de FBI een Follower is. Dat kleine ventje met zijn tag aan zijn ketting verdenk ik een klein beetje.
Tja in die zelfde voorspelbaarheid zou Mike Weston (Shawn Ashmore) de eerste moeten zijn die er van het team aan gaat. Met zijn idolatie van Ryan Hardy staat ie met stipt op één.quote:Op donderdag 31 januari 2013 00:52 schreef schijffie het volgende:
[..]
Die FBI vrouw is toch een follower? Ik zie geen andere reden waarom ze hem dat boek zou geven. Plus de hele "oooeh kijk eens wat spannend" sfeer die er om heen zat.
Vind het wel mooi dat je gewoon een aflevering en de zeik wordt genomen en dat iemand dan toch weer niet is, wat jij denkt dat ie isquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:25 schreef tompsv18 het volgende:
Het einde, dus ongeveer de laatste 5-10 minuten, waren weer erg goed en spannend, maar ook nu vond ik de rest van de ep vrij saai.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en nu weerDie gast zal wel denken wattefak jong0ns!
[ Bericht 32% gewijzigd door wolfrolf op 06-02-2013 00:30:05 ]lekker faxen heel de dag echt genot
Zal het met het interlandvoetbal van gisteren te maken kunnen hebben...?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:41 schreef MaJo het volgende:
Hier staat dat SBS6 het uitzend maar ik heb het vanavond toch echt op Veronica gezien?Toffe serie wel, ik ga het voorlopig volgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook kut dat die rechercheur er uit is, dat leek me echt een toffe rol."Ik heb nog met hem gekoerst"
SBS zendt het op dinsdagavond om 21:30 uur uit, de herhaling is woensdagavond om 22:30 uur op Veronica te zien als ik het goed heb.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:41 schreef MaJo het volgende:
Hier staat dat SBS6 het uitzend maar ik heb het vanavond toch echt op Veronica gezien?Toffe serie wel, ik ga het voorlopig volgen
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wow erg vergelijkbaar aan episode 2 met een vrijwel exact zelfde stukje storywriting. Ik moet zeggen dat ik steeds minder onder de indruk raak van de twisten.Het concept is grappig en het kijkt nog best aardig weg. De voorspelbaarheid van de 'twisten' , de achterlijkheid van sommige situaties ( alleen die rechercheur mee met die vrouw, de vrouw op haar woord geloven enz ) en het focussen op dit ene groepje doen de serie echter nogal teniet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook kut dat die rechercheur er uit is, dat leek me echt een toffe rol.~Cheer up, the worst is yet to come.~
Dat is helemaal die hobbit niet. Deze acteur is Shawn Ashmore. De hobbit die je bedoelt is denk ik Dominic "Peregrin Took" Monaghan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:01 schreef Adelante het volgende:
Epsiode 4 vond ik weer wat minder
Dat Hardy en zijn zus niet zouden sterven stond wel redelijk vast in dat restaurant en dat nam de spanning weg. Ook het feit dat die Hobbit binnenkwam en ze redde zag je aankomen, no surprises there.
Verhaaltje rondom het trio was ook niet meesterlijk, wel leuk dat de hostage weer vast zit in de kelder. Enige dat interessant kan worden is dat dat jochie de telefoon bietst en daarmee gaat bellen.
Spannend wel ja, maar man man man wat vreselijk amateuristisch allemaal. Zat me een groot deel van de tijd te ergeren aan de domme acties van een aantal personages. Ik weet het, het is een serie en ik moet ook niet te kritisch zijn, maar aan kwaliteit wordt wel hard ingeleverd nu.quote:
Het laatste. De serie haalt het niveau van Dexter en BB niet, maar is wel vermakelijk om naar te kijken.quote:Op maandag 25 februari 2013 06:10 schreef shibal het volgende:
ik wil het eigenlijk ook wel gaan volgen. Hoe zit het eigenlijk met de verhaallijn? Is het elke keer een case of the week? of is dit meer als dexter/breaking bad met elke week een cliffhanger en doorlopend verhaal?
Usa topic, maar het is niet druk. Plus dat de afleveringen in NL al iets van een dag later uitgezonden worden, dus het loopt bijna 1 op 1.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:27 schreef D. het volgende:
Er staat [USA] in de TT, maar volgens mij is dit gewoon het NL topic, toch?
Ah dat scheeltquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:35 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Usa topic, maar het is niet druk. Plus dat de afleveringen in NL al iets van een dag later uitgezonden worden, dus het loopt bijna 1 op 1.
Een week later. SBS heeft vandaag episode 5 uitgezonden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:35 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Usa topic, maar het is niet druk. Plus dat de afleveringen in NL al iets van een dag later uitgezonden worden, dus het loopt bijna 1 op 1.
My bad. Maar goed, ik kijk vrijwel nooit series op de NL tvquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:38 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Een week later. SBS heeft vandaag episode 5 uitgezonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |