Bij mij staat aardig wat op het spel. Als ik dit tentamen niet haal kan ik pas ergens volgend jaar in maart beginnen met de Nova / LFS, en dat vind ik niet fijn omdat het meteen een (heel) stuk moeilijker wordt voor mij.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:39 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik doe ook vaak enkel de her, zodat de tt beter verspreid zijn. Moet je hem wel halen inderdaad.
Ja. Nóg een vak waar ik niet lekker in kom.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:40 schreef Ties02 het volgende:
Op donderdag 17 januari 2013 21:39 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik doe ook vaak (helft van de vakken) enkel de her, zodat de tt beter verspreid zijn. Moet je hem wel halen inderdaad.
Doe jij rechtsgeschiedenis nou ook 2e kans?
Wel in de OP?quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:42 schreef Ties02 het volgende:
Hee ik zie helemaal geen mooie banner in de TT
¤1730 voor een los vak?quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bij mij staat aardig wat op het spel. Als ik dit tentamen niet haal kan ik pas ergens volgend jaar in maart beginnen met de Nova / LFS, en dat vind ik niet fijn omdat het meteen een (heel) stuk moeilijker wordt voor mij.
Nog los van het feit dat dit ene tentamen net zoveel kost als een heel fucking jaar. Godzijdank hoef ik het niet zelf te betalen.
Banner is een ander woord voor FA.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:42 schreef Ties02 het volgende:
Hee ik zie helemaal geen mooie banner in de OP
Tering, dat is pittig inderdaad.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bijna inderdaad. Leiden hanteert ¤ 150 per EC; dit vak is 10 EC
Of 15 seizoenkaarten voor de Eagles.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:44 schreef Ties02 het volgende:
Pfoe daar kan je aardig wat mooie schoenen van halen
Inderdaad.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:44 schreef Ties02 het volgende:
Pfoe daar kan je aardig wat mooie schoenen van halen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of een mooie das.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:45 schreef Valid het volgende:
Of een mooi horloge. Of een mooie manchetknoop.
Is het zo erg?quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:45 schreef Valid het volgende:
[..]
Helaas omgekeerd evenredig aan de studie.
Ik snap het ook niet helemaal, maar er zijn tegenwoordig meer universiteiten die het zo doen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:47 schreef Ryon het volgende:
Zo'n onzin dat bedrag per studiepunt. Neemt niet weg dat het een mooie motivatie is voor reguliere studenten om nog een vak er bij te doen. Per 10 punten die je extra haalt trek je een goede 1500 euro bij de staat vandaan.
Ja, eigenlijk al een dag of vijf. Doe steeds maar een paar uurtjes per dag productief, zit verder een beetje af te wachten en soms een afspraak met iemand... Heb nog twee vakken (strafprocesrecht en rechtsgeschiedenis) waar ik gewoon niet lekker in kom. Kan te maken hebben met het feit dat dit vakken zijn die ik het hele semester geskipt hebt, maar bijvoorbeeld strafprocesrecht interessert me ook gewoon niet zo. Ik vind Sv onlogisch ingedeeld en heb het gevoel dat ik enkel moet leren wat waar staat, terwijl een logische indeling (ook volgens de HC-docent) behoorlijk ontbreekt. Gewoon niet leuk.quote:
Inderdaad ik had dat 2 weken geleden ofzo. Gelukkig nu wel het idee dat het een beetje aardig loopt maar moet nog steeds ontzettend veel doen voor volgende week en morgen en het weekend eigenlijk weer drukquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:48 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk al een dag of vijf. Doe steeds maar een paar uurtjes per dag productief, zit verder een beetje af te wachten en soms een afspraak met iemand... Heb nu gewoon twee vakken (strafprocesrecht en rechtsgeschiedenis) waar ik gewoon niet lekker in kom. Kan te maken hebben met het feit dat dit vakken zijn die ik het hele semester geskipt hebt, maar bijvoorbeeld strafprocesrecht interessert me ook gewoon niet zo. Ik vind Sv onlogisch ingedeelt en heb het gevoel dat ik enkel moet leren wat waar staat, terwijl een logische indeling (ook volgens de HC-docent) behoorlijk ontbreekt. Gewoon niet leuk.
Ja, een bachelor tegen instellingstarief is 9000 euro. Vroeger kon je voor 48 euro al een studiepunt krijgen, je was dan goedkoper uit als je contractstudent werd met de invoering van het instellingstarief, dus hebben ze dat maar verhoogt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal, maar er zijn tegenwoordig meer universiteiten die het zo doen.
Waardeloos is dat. Ik word nog extra in verwarring gebracht door een stapel artikelen die geschrapt wordt (stuk of 12) en net zo'n stapel die aangepast is per 1 januari i.v.m. Wet versterking positie R-C. Niet zo'n big deal allemaal, mits je er even rustig de tijd voor neemt om het te bekijken. Heb zo'n uitgeprint documentje in slechte lay-out waarop alle wijzigingen staan. En dat doe ik niet, dus blijft het vaag.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad ik had dat 2 weken geleden ofzo. Gelukkig nu wel het idee dat het een beetje aardig loopt maar moet nog steeds ontzettend veel doen voor volgende week en morgen en het weekend eigenlijk weer druk
Ik snapte trouwens ook geen zak van strafrecht. Heb gewoon wat schema's uit m'n hoofd geleerd en de derde keer was het raak.
Verfrissend is èen uitdrukking die hier èventueel zòu kunnen gebruiken ja.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Verfrissend. De tekst staat nu tenminste ook fatsoenlijk gecentreerd.
Oh damn dat maakt het nog erger ja. Die nieuwe shit was er natuurlijk allemaal niet back in the day dat ik nog strafrecht volgde.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Waardeloos is dat. Ik word nog extra in verwarring gebracht door een stapel artikelen die geschrapt worden (stuk of 12) en net zo'n stapel die aangepast is per 1 januari i.v.m. Wet versterking positie R-C. Niet zo'n big deal allemaal, mits je er even rustig de tijd voor neemt om het te bekijken. En dat doe ik niet, dus blijft het vaag.
Tjah, het enige wat je dan kan doen is gewoon even een dag de stof te forceren. Zo heb ik na de kerst ook omgevingsrecht er door heen gedrukt. Als je er eenmaal echt mee bezig bent, gaat het opeens vanzelf en ben je binnen een paar uur er mee klaar i.p.v dat je er een hele week tegen aan loopt te hikken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Waardeloos is dat. Ik word nog extra in verwarring gebracht door een stapel artikelen die geschrapt worden (stuk of 12) en net zo'n stapel die aangepast is per 1 januari i.v.m. Wet versterking positie R-C. Niet zo'n big deal allemaal, mits je er even rustig de tijd voor neemt om het te bekijken. En dat doe ik niet, dus blijft het vaag.
Ik zou me niet blind staren op wet versterking positie R-C. Afgelopen drie tentamens is daar welgeteld 1 vraag over gesteld. Het antwoord op die vraag viel letterlijk uit de wettekst te halen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt, dat is precies wat ik eigenlijk moet doen. Maarja, komende dagen natuurlijk weer veel verplichtingen / jarig / etc. Maargoed.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, het enige wat je dan kan doen is gewoon even een dag de stof te forceren. Zo heb ik na de kerst ook omgevingsrecht er door heen gedrukt. Als je er eenmaal echt mee bezig bent, gaat het opeens vanzelf en ben je binnen een paar uur er mee klaar i.p.v dat je er een hele week tegen aan loopt te hikken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn wat kruimels van je liga tussen je toetsenbord gevallen. Zoek even bij de functietoetsen of bij de shift-toets.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Verfrissend is èen uitdrukking die hier èventueel zòu kunnen gebruiken ja.
Hmm...quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:55 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ik zou me niet blind staren op wet versterking positie R-C. Afgelopen drie tentamens is daar welgeteld 1 vraag over gesteld. Het antwoord op die vraag viel letterlijk uit de wettekst te halen.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt, dat is precies wat ik eigenlijk moet doen. Maarja, komende dagen natuurlijk weer veel verplichtingen / jarig / etc. Maargoed.
Ben jij jarig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feliciteerd alvast!
Sorry ik eet nooit Liga. Alleen Sultana met appelsmaak.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Er zijn wat kruimels van je liga tussen je toetsenbord gevallen. Zoek even bij de functietoetsen of bij de shift-toets.
Ja! Dankje!quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ben jij jarig?
Feliciteerd alvast!
Koningquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sorry ik eet nooit Liga. Alleen Sultana met appelsmaak.
Dat heeft ook zijn nadelenquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij bent ook wel heel jong Ties.
Die nepperts van Lidl zijn ook lekker.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]Echt machtig lekker die dingen.
Art. 243 Sv en Art 36 Sv blijven over.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Hmm...
Hoe zit het bijvoorbeeld met de kennisgeving tot verdere vervolging (kvv) en de kennisgeving tot niet verdere vervolging. (knvv). Beide worden gegeven na een gerechtelijk vooronderzoek toch? Het gvo is nu afschaft en de kvv ook, maar de knvv niet. Dat kwartje wil bijvoorbeeld niet vallen.
Ik denk dat ik met m'n gebrekkige kennis maar vast wat oefenvragen moet doornemen, want ik denk dat m'n grootste probleem is dat de stof gewoon niet leeft omdat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben. Eerst maar eens wat casussen doorlezen, zodat ik weet waar het heen gaat en wat ze van me verwachten.
Dank.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:13 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Art. 243 Sv en Art 36 Sv blijven over.
Kvv weg + termijnen weg. Knvv blijft (243)
Tegen 243 SV is wel beroep in de zin van 12 SV mogelijk
Tegen 36 SV is geen beroep in de zin van 12 SV mogelijk
Dit was mijn enigszins cryptische samenvatting van die zooi.
*edit* Gefeliciteerd alvast.
Die ken ik nietquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die nepperts van Lidl zijn ook lekker.
Oh ja dat inderdaad.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja je wordt vaak aangezien voor noviet terwijl je dat eigenlijk niet bent
Euroshopper spullen zijn vaak minder. Maar misschien is dat een mindset van me.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die ken ik nietik vind die van AH huismerk wel beel minder lekker maar weet niet of ze vergelijkbaar zijn?
De Euroshopper 'sultana's' zijn ronduit
quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:49 schreef Tchock het volgende:
Meningen iedereen!Die dus. Ook in dit topic.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Doen?
• Doen!
• Ga heen met je banner.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier![]()
Voor de zuiverheid van de discussie: ik heb niet gestemd, omdat de interesse ontbreekt. In zijn soort vond ik je banner best mooi.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:23 schreef Tchock het volgende:
Mijn banner afzeiken en dan dit neerzetten, wat zijn jullie voor harteloze klootzakken
De meeste dingen zijn wel minder ja. Dat idee heb ik ook.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:20 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Euroshopper spullen zijn vaak minder. Maar misschien is dat een mindset van me.
Hee ik heb hem ook morgenquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:25 schreef ylSs het volgende:
Heb nu al zin in morgen BUR 2. Ben bang dat ik hem niet ga halen
Haha ik ben ook bezig met oefententamens. Ben veel te veel aan het opzoeken in samenvattingen etc.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hee ik heb hem ook morgen![]()
ben nu zelfs nog bezig met oefententamens
Ik zou die samenvattingen gelijk aan de kant gooien.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:29 schreef ylSs het volgende:
[..]
Haha ik ben ook bezig met oefententamens. Ben veel te veel aan het opzoeken in samenvattingen etc.
Ik moest er wel een beetje om lachenquote:
Wat bedoel je precies? Dat is toch het opportuniteitsbeginsel o.i.d. ?quote:
Dat is altijd zo met mijn grappen. Reteslecht, maar uiteindelijk krijg je de lachers wel meequote:Op donderdag 17 januari 2013 22:37 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik moest er wel een beetje om lachen
Succes alvast Tiesje!quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:48 schreef Ties02 het volgende:
Pfoe ben best wel zenuwachtig voor morgen, terwijl ik het voor mijn gevoel stukken beter ken dan de eerste kans
Succes Ties.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:48 schreef Ties02 het volgende:
Pfoe ben best wel zenuwachtig voor morgen, terwijl ik het voor mijn gevoel stukken beter ken dan de eerste kans
Dat is ook het belangrijkste tochquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is altijd zo met mijn grappen. Reteslecht, maar uiteindelijk krijg je de lachers wel mee
Ties vent je gaat hem acen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:48 schreef Ties02 het volgende:
Meestal omdat jij zelf keihard begint te lachen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is altijd zo met mijn grappen. Reteslecht, maar uiteindelijk krijg je de lachers wel mee
Gaat helemaal goed komen! Minder dan de eerste keer wordt het sowieso niet, hopelijk wel meer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:48 schreef Ties02 het volgende:
Ik denk een Oryx/van Eesteren vraag. Die zat er een stuk of 4 keer in bij de oefententamens.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:55 schreef Ties02 het volgende:
Thanks
Ik probeer nu een beetje te anticiperen wat ze gaan vragen nav de 1e kans. Meestal vragen ze net de andere kant van een onderwerp van een vraag
Is natuurlijk niet altijd een garantie, maar merk het wel vaak
Ja die Sogelease-fiducia zat er de vorige keer in, dus denk nu inderdaad Oryxquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:57 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ik denk een Oryx/van Eesteren vraag. Die zat er een stuk of 4 keer in bij de oefententamens.
Thx voor de support, hoop t ook!quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:55 schreef Valid het volgende:
[..]
Gaat helemaal goed komen! Minder dan de eerste keer wordt het sowieso niet, hopelijk wel meer.
Hahahaquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Meestal omdat jij zelf keihard begint te lachen.
En jij ookquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:28 schreef Valid het volgende:
[..]
Ook namens mij! Morgen om 7 uur een nieuwe start.
quote:
Sleep tightquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:28 schreef Valid het volgende:
[..]
Ook namens mij! Morgen om 7 uur een nieuwe start.
Het is traditie dat de TS de bundel van zijn keuze in de OP zet en de rest niet zeurt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:45 schreef SaulGoodman het volgende:
Beetje jammer dat de bundel van Kluwer op de hoofdpagina staat. Ik lees af en toe wat mee en heb toch maar eens een account aangemaakt. Aangenaam allen.
Okee. Bedankt voor de mededeling.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is traditie dat de TS de bundel van zijn keuze in de OP zet en de rest niet zeurt.
Niet zo serieus nemen. Je had toch meegelezen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:49 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Okee. Bedankt voor de mededeling.
Wie neemt hier nou wie serieusquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet zo serieus nemen. Je had toch meegelezen?
Ik neem altijd iedereen serieus. Je had toch meegelezen??!quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:51 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Wie neemt hier nou wie serieus
Gelijk ook op Tchock reagerende. Ik 'zit' op de UvA.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef Ties02 het volgende:
Welkom Saul
Welke uni zit je? Kan ik de OP even updaten
Jammer de pammerquote:Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)
Ja. Maar heb geen lijstje bijgehouden van iedereen. Mooi!quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik neem altijd iedereen serieus. Je had toch meegelezen??!
Ik ben een nieuwkomer, zowel op de uni als op dit forum.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:53 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jammer de pammer
Studeer je nog een specifieke richting Saul? Ik gok strafrecht
Alles gehaald?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:55 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ik ben een nieuwkomer, zowel op de uni als op dit forum.
waar gaat dit over? extra vak nemen en 1500 euro van de overheid extra krijgen? ik ben geinteresseerdquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:47 schreef Ryon het volgende:
Zo'n onzin dat bedrag per studiepunt. Neemt niet weg dat het een mooie motivatie is voor reguliere studenten om nog een vak er bij te doen. Per 10 punten die je extra haalt trek je een goede 1500 euro bij de staat vandaan.
Heel goed. Ik mag je nu al.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:57 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Hallo daar. Ja. De studiepunten zijn gelukkig binnen.
Dank. Als dat 'beeld' maar niet zo snel verandert als dat je het vaststelt. Die taak is aan mij.quote:
En deze snedigheid waardeer ik ook. Uitstekend.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:00 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dank. Als dat 'beeld' maar niet zo snel verandert als dat je het vaststelt. Die taak is aan mij.
Dat komt omdat de verweren altijd zijn dat de lagere rechter uitging van een onjuiste rechtsopvatting. De Hoge Raad meldt dan dat dat niet het geval is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:07 schreef Polacco het volgende:
Kent er iemand een arrest van de Hoge Raad waarin zij vaststellen dat er sprake is van een lagere rechter die blijk geeft van een "juiste rechtsopvatting"?
Ik lees namelijk altijd dat wanneer de HR de lagere rechter gelijk geeft die lagere rechter "blijk heeft een rechtsopvatting die niet onjuist is". Dat betekent niet dat het een juiste rechtsopvatting is, nee hij is slechts niet onjuist.
Toen ik dat zag, was ik ook even aangeslagen en dan bedoel ik niet ten positieve. Wat doet dat hier op een forum voor rechtsgeleerden? Dat kan toch niet.quote:
Je hebt in elk geval een goede serie smaak.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:00 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dank. Als dat 'beeld' maar niet zo snel verandert als dat je het vaststelt. Die taak is aan mij.
Hallo Bruce. Ook liefhebber dus. Mooi!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:20 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Je hebt in elk geval een goede serie smaak.
Dat is wat je per vak moet betalen als je geen subsidie meer krijgt van de staat. De overheid legt behoorlijk veel geld bij zodat jij kan studeren. Elk vak dat je dus doet wanneer je nog subsidie krijgt is dus tussen de 750 en 1500 euro waard.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:57 schreef Studeur het volgende:
[..]
waar gaat dit over? extra vak nemen en 1500 euro van de overheid extra krijgen? ik ben geinteresseerd
Hoiquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:52 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Gelijk ook op Tchock reagerende. Ik 'zit' op de UvA.
Hahahaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:45 schreef _Rooos_ het volgende:
Die banner, wat slecht.![]()
Ik dacht vanavond even wat dingen door te gaan lezen, maar ik werd net wakker voor de kachel slapend op het boek.![]()
Ik ben toe aan weekend...
Hallo Henk. Ik ga ook maar eens slapen. Heb al de ruimte genomen om de halve pagina onder te spammen met mijn reacties. Enige terughoudendheid voor een nieuwkomer lijkt mij op zijn plaats. Nou maar serie kijken en contractenrecht lezen tot mijn oogleden dichtvallen. Goede nacht allen.quote:
Better call Saulquote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:24 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Hallo Bruce. Ook liefhebber dus. Mooi!
Ik vind seizoen drie (TWD) tot nu toe leuker dan seizoen twee dus het is zeker de moeite waard om verder te kijken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:10 schreef Keyos het volgende:
[..]
Better call Saul.
Ben trouwens verder gegaan met seizoen 2 van The Walking Dead, ben blij dat ik het weer opgepikt heb (heb net S02E07 gezien).
Vandaag trouwens mijn eerste 'Boom Basics' binnen voor Strafrecht, leuke boekjes inderdaad, die ga ik vaker kopen (al is dat afhankelijk van het onderwerp natuurlijk, voor strafrecht met al die schema's is het wel nuttig).
Ik heb er echt al 7 of 8. Téring, die zijn echt belachelijk handig. En helemaal niet duurquote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:10 schreef Keyos het volgende:
[..]
Vandaag trouwens mijn eerste 'Boom Basics' binnen voor Strafrecht, leuke boekjes inderdaad, die ga ik vaker kopen (al is dat afhankelijk van het onderwerp natuurlijk, voor strafrecht met al die schema's is het wel nuttig).
Vind het ook wel leuk dat je constant gaat nadenken van 'wat zou ik in deze situatie doen' , daarnaast krijgen sommige personages een verhaal, ook niet onbelangrijk (al is het niet zo diepgaand als een gemiddelde HBO serie, maar dat verwacht ik ook niet).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:30 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ik vind seizoen drie (TWD) tot nu toe leuker dan seizoen twee dus het is zeker de moeite waard om verder te kijken.
Het NRC Next is echt een afschuwelijke krant. Heb 'm hier jaren gehad in de begintijd (toen was het prima), op een gegeven moment stopgezet voor een andere krant. Tijdje terug weer een paar weken geprobeerd, het is schokkend achteruit gegaanquote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Vind het ook wel leuk dat je constant gaat nadenken van 'wat zou ik in deze situatie doen' , daarnaast krijgen sommige personages een verhaal, ook niet onbelangrijk (al is het niet zo diepgaand als een gemiddelde HBO serie, maar dat verwacht ik ook niet).
Iets anders, net een abonnement afgesloten op de NRC Next (studentenabonnementje), ben benieuwd of ik daar spijt van ga krijgen of niet, vind het belangrijk dat ik mijn nieuwskennis op pijl ga houden, ondanks dat ik bovengemiddeld veel nieuws volg ontbreekt er een dagelijkse krant aan op dit moment.
Hmm, vervelende voor mij is natuurlijk dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb , ik heb jarenlang alleen maar 'De Telegraaf' in huis gehad, niet bepaald het beste voorbeeld. Ik weet dat de meeste professoren in het recht 'De Volkskrant' lezen, maar die weiger ik aan te schaffen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het NRC Next is echt een afschuwelijke krant. Heb 'm hier jaren gehad in de begintijd (toen was het prima), op een gegeven moment stopgezet voor een andere krant. Tijdje terug weer een paar weken geprobeerd, het is schokkend achteruit gegaanDe hele krant bestaat uit hashtags en kleuren en blokken, het niveau is ongeveer dat van de Metro en de Spits en alle diepe stukken zijn er uit verdwenen.
Waarom weiger je dat?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:57 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hmm, vervelende voor mij is natuurlijk dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb , ik heb jarenlang alleen maar 'De Telegraaf' in huis gehad, niet bepaald het beste voorbeeld. Ik weet dat de meeste professoren in het recht 'De Volkskrant' lezen, maar die weiger ik aan te schaffen.
Ik wil absoluut niet kinderachtig overkomen, maar 'De Volkskrant' is een vrij links georiënteerde krant, ik heb niet echt een grote trek in eenrichtingsverkeer in een krant, voor zover ik weer is het NRC vrij in het midden, dat lees ik dus een stuk liever.quote:
Ah, die zag ik wel aankomen ja. Nou, dat is natuurlijk je goed recht. Ik vind dat de Volkskrant een perfecte mix bevat van snelle actualiteit, diepte-stukken en andere dingen als muziek- en sportnieuws. Bovendien is het niet duur - 15 euro per maand voor de dagelijkse ochtendkrant en een extra dikke weekendkrant met magazine.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:03 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik wil absoluut niet kinderachtig overkomen, maar 'De Volkskrant' is een vrij links georiënteerde krant, ik heb niet echt een grote trek in eenrichtingsverkeer in een krant, voor zover ik weer is het NRC vrij in het midden, dat lees ik dus een stuk liever.
Kinderachtig?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:03 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik wil absoluut niet kinderachtig overkomen, maar 'De Volkskrant' is een vrij links georiënteerde krant, ik heb niet echt een grote trek in eenrichtingsverkeer in een krant, voor zover ik weer is het NRC vrij in het midden, dat lees ik dus een stuk liever.
Het is weer tijd voor eenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Xenofobisch indoctrinatieblad de Telegraaf,
Er is geen krant in Nederland die nog nooit genoemd is als subjectief. Wat het natuurlijk niet rechtvaardigt, maar waarmee ik bedoel te zeggen dat je nooit nieuws uit één bron onvoorwaardelijk aan moet nemen als waarheid.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:11 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Kinderachtig?
Ik wist niet eens dat het nog open voor debat stond dat de volkskrant het niet zo nauw neemt met de journalistieke objectiviteit.
Spellingscontrole wil me forceren 'volkskrant' met een hoofdletter te schrijven maar rebel als ik ben vertik ik dat natuurlijk.
Top. Inhoudelijk.quote:
De meest regionale krant in mijn regio is het Algemeen Dagbladquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, die zag ik wel aankomen ja. Nou, dat is natuurlijk je goed recht. Ik vind dat de Volkskrant een perfecte mix bevat van snelle actualiteit, diepte-stukken en andere dingen als muziek- en sportnieuws. Bovendien is het niet duur - 15 euro per maand voor de dagelijkse ochtendkrant en een extra dikke weekendkrant met magazine.
Maar als je echt een kwaliteitskrant wil heb je aan het NRC Next niet genoeg, vermoed ik. Ik vind het echt waardeloos. Wat dat betreft kun je beter voor het fd of NRC gaan, waarbij ik het wel jammer vind dat die laatste een middagkrant is en je dus altijd oud nieuws zit te lezen, maar veel mensen vinden dat niet erg.
En tsja... wat hebben we verder nog. Xenofobisch indoctrinatieblad de Telegraaf, natuurlijk, en het AD, wat ik altijd veel te simplistisch en overdreven vind maar wat verder wel redelijk kleurneutraal is. Het Parool is volgens mij wel aardig, maar niet echt nuttig als je buiten Amsterdam woont, Trouw heb ik geen ervaring mee. Of je kunt een regionale krant afsluiten, maar dan hoop ik voor je dat die beter is dan de Zwolse CourantDie zijn in staat om een Brabantse burgeroorlog naar pagina twee te verwijzen om een nest jonge eendjes bij de plaatselijke kinderboerderij als voorpaginaniews te brengen
Nouja, ik zou zeggen, probeer eens wat dingen uitquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:19 schreef Keyos het volgende:
[..]
De meest regionale krant in mijn regio is het Algemeen Dagblad, leuk krantje om te lezen maar natuurlijk van Telegraaf niveau. Punt waarom ik de Next wil gaan lezen is puur omdat ik een krant voor in de ochtend wil hebben van enig wetenschappelijk/politiek niveau waarmee ik mijn actualiteit kan bijspijkeren en wat te doen heb op de uni/heenreis onder het genot van een bak koffie. Het is jammer dat Nederland niet uitblinkt in kwaliteitskranten, waardoor er al snel alternatieven als de Next overblijven die niet ideaal zijn maar wel het beste van de mogelijkheden.
Dit vind ik wel een zwaktebod. Dat je de krant niet wil aanschaffen omdat je het niet met ze eens bent, helemaal prima. Maar dat je het niet aan kunt schaffen om je beeld er over vind ik onzinquote:Ik kan het als liberaal écht niet vertikken om de Volkskrant aan te schaffen als liberaal (daarnaast kan ik geen krant aanschaffen die ik jarenlang met de grond gelijk heb gemaakt).
Haha, gratis krant is altijd goed. Vooral als je geen student bent kosten die dingen klauwen met geld. Maar de Telegraaf is wel echt heel slecht. Ik lees 'm bij mijn opa en oma incidenteel, en ik erger me altijd dood aan de artikelenquote:De Telegraaf had ik trouwens omdat ik hem 5 jaren heb bezorgd, jammer dat de distributie is veranderd, betaalde niet verkeerd namelijk (voor de kwaliteit van de krant hoefde ik het niet te doen natuurlijk, tenzij je dol bent op de Privé)
Ja, dat is zeker waar. Beide. De Telegraaf heeft een heel uitgebreid netwerk van journalisten die over lijken gaan voor nieuws. Dat is ook de reden dat ze zo vaak negatief in het nieuws komen (vorig jaar, volgens mij, nog dat gedoe met Koolhovenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:26 schreef Keyos het volgende:
De Telegraaf gaat inderdaad vaak best ver (het is rechtser dan de Volkskrant links is in dat opzicht, al is niet alles waar de Telegraaf voor staat liberaal rechts te noemen), ik moet die krant wel op één vlak verdedigen en dat is de primeurs.
Er is geen krant in Nederland met zo een spinnenweb van een nieuwsredactie als die van De Telegraaf, niet voor niets dat hun vaak de Nederlandse primeur hebben en soms zelfs een wereldprimeur (laatst nog met de Armstrong doping informatie).
Klopt, daarom is het ook goed dat ze er zijn om misstanden aan de kaak te stellen, maar de krant van intellectueel Nederland zal het nooit worden natuurlijk. Gelukkig voor die krant dat zij intellectueel Nederland niet nodig hebben om goed te verkopen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker waar. Beide. De Telegraaf heeft een heel uitgebreid netwerk van journalisten die over lijken gaan voor nieuws. Dat is ook de reden dat ze zo vaak negatief in het nieuws komen (vorig jaar, volgens mij, nog dat gedoe met Koolhovenschandalig, daar zul je de andere kranten minder snel op betrappen denk ik) maar dat is natuurlijk ook de reden dat ze altijd overal bovenop zitten. En met dat eerste ben ik het ook wel eens. De Telegraaf heeft een ''agressievere'' stijl van het beïnvloeden van het nieuws, om het zo maar te noemen.
Klopt, ben benieuwd wanneer er een krant op gaat staan die kwalitatief hoogstaand is en niet zodanig politiek bevooroordeeld is dat je constant het gevoel hebt dat het het links of rechts is maar puur wetenschap/debat. Ik denk dat Nederland te klein is voor een échte kwaliteitskrant zoals die er in de U.S.A zijn (al baseer ik dat meer op verhalen, heb wel eens wat kranten als de NY Times gelezen maar ik ben geen kenner).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:34 schreef Tchock het volgende:
Maar eigenlijk is het heel slecht dat de Telegraaf non stop de linkse partijen negatief wegzet, de Volkskrant altijd kritischer is op de VVD dan op de PvdA en dat het NRC een lulverhaal over prins Friso voor waar aanneemt om maar de primeur te hebben. Dat zet je toch te denken over de objectiviteit en kwaliteit van de Nederlandse media.
Ik denk niet dat die ooit gaat komen. Een krant oprichten vandaag de dag is al praktisch onmogelijk, laat staan eentje met pure kwaliteit (want laten we wel wezen, de Telegraaf bewijst wel dat achterklap beter verkoopt dan economisch en politiek nieuws). En daar komt nog bij dat de gehele markt in handen is van een paar grote uitgeverijen (Wegener, Persgroep, Telegraaf Groep) die sowieso niet objectief zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:37 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, ben benieuwd wanneer er een krant op gaat staan die kwalitatief hoogstaand is en niet politiek bevooroordeeld is dat je constant het gevoel hebt dat het partijdig is. Ik denk dat Nederland te klein is voor een échte kwaliteitskrant zoals die er in de U.S.A zijn (al baseer ik dat meer op verhalen, heb wel eens wat kranten als de NY Times gelezen maar ik ben geen kenner).
Totaal gebrek aan visie bij de Telegraaf Media Groepquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:45 schreef Tchock het volgende:
Over de Telegraaf Media Groep gesproken... Wat een helden zijn de oprichters van Hyves joh. Zo'n platform opzetten, driekwart van Nederland aan je binden, op het (achteraf) hoogste punt verkopen voor een astronomisch bedrag vlak voor het als een kaartenhuis in zou stortenOf het toeval is of dat ze dit zagen aankomen weet ik niet, maar tering hè.
Gemiddelde leeftijd is gestegen naar 30 lees ikquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:46 schreef Keyos het volgende:
[..]
Totaal gebrek aan visie bij de Telegraaf Media Groep, elke leek had kunnen zien dat het een kwestie van tijd was tot iedereen naar Facebook zou gaan en Hyves geen drol meer waard zou zijn. Volgens mij zitten er alleen nog maar bejaarden of tieners op Hyves, alles daartussen is weg
( en terecht, site zag er niet uit).
Fuck, is wist niet dat het in NL live uitgezonden zou worden , heb zelfs nog een Livestrong trui in mijn kast liggen (gekocht in de US)quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:48 schreef Tchock het volgende:
Kijk je ook naar Lance, Keyos? Jij bent wel een sportfan toch?
Als je snel TLC opzoekt in de krochten van je TV kun je het laatste stukje nog kijken. Reclame nu.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:50 schreef Keyos het volgende:
[..]
Fuck, is wist niet dat het in NL live uitgezonden zou worden , heb zelfs nog een Livestrong trui in mijn kast liggen (gekocht in de US).
Ik heb hem gevonden inderdaad, had tot vandaag nog nooit van die hele zender gehoord. Ik kijk maar even die laatste 10 minuten mee, scheelt mij weer 10 minuten van de herhaling .quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je snel TLC opzoekt in de krochten van je TV kun je het laatste stukje nog kijken. Reclame nu.
Ik heb er een keer een programma over taarten gezien toen ik me verveelde, volgens mij.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:52 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik heb hem gevonden inderdaad, had tot vandaag nog nooit van die hele zender gehoord. Ik kijk maar even die laatste 10 minuten mee, scheelt mij weer 10 minuten van de herhaling .
Als hij had gezegd het waren vrienden van me dus ik gaf ze geld, maar ze verduisterden niets, had ik 'm nog best geloofd. Maar ditquote:
Hij moest vandaag zijn medaille al terugsturen naar de hoge heren van de Olympische Spelen. Ik hoop dat zijn naam uit alle lijsten wordt gewist. Deze man heeft in zijn eentje echt de wielersport voor mij verpestquote:Op vrijdag 18 januari 2013 04:01 schreef Keyos het volgende:
In mijn ogen hoeft hij écht niet elke cent terug te geven aan organisaties die geld hebben betaald voor zijn komst (die hebben daarvan geprofiteerd in die periode), maar elke cent dat mensen verloren hebben in rechtszaken tegen Lance terwijl zij (naderhand) de waarheid hebben gesproken, moet terugbetaald worden.
Al kan ik het niet van mijn hart verkrijgen mijn Livestrong trui symbolisch te verbranden, ben best gehecht aan die truiquote:Op vrijdag 18 januari 2013 04:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij moest vandaag zijn medaille al terugsturen naar de hoge heren van de Olympische Spelen. Ik hoop dat zijn naam uit alle lijsten wordt gewist. Deze man heeft in zijn eentje echt de wielersport voor mij verpest
Ja, maar dat vind ik anders. Hij is niet de enige die gebruikte, nee. Absoluut niet. Maar hoe hij zich altijd tegen de aanklachten verdedigdequote:Op vrijdag 18 januari 2013 04:04 schreef Keyos het volgende:
[..]
Al kan ik het niet van mijn hart verkrijgen mijn Livestrong trui symbolisch te verbranden, ben best gehecht aan die trui.
Probleem in deze sport is dat het eerder regel dan uitzondering is dat mensen gebruiken, je kan de medaille/winst niet aan de beste '2de' (vaak zijn het eerder 10de of 15de) geven omdat die ook verdacht is.
Als het goed is komt hij dinsdag voor het eerst, ben benieuwd, hopelijk heb ik een goede en vroege bezorger.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 04:14 schreef Tchock het volgende:
Haha. Jij van je Next als die er al is, en laat nog even weten wat je er van vindt.
Ja nog wakker, even filmpje kijken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 05:19 schreef Ties02 het volgende:
Jij bent nog steeds wakker? lol
Ja ik werd net gewoon al wakker, ogen wijd open en aan niets anders denkend dan het tentamen
Je kent het dus.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 05:41 schreef Ties02 het volgende:
Dat over een bestaande relatie komt hier dacht ik niet aan bod
Liser de Morsain gaat inderdaad om bepaalbaarheid en de uitleg inhoud bij akte van cessie. Maar dat ziet niet per sé op toekomstige vorderingen.
Die twee arresten die ik noemde, Saneringsfonds ziet op het moment dat faillissement wordt uitgeroepen en alle gecedeerde toekomstige vorderingen die dan ontstaan in de boedel vallen, bij WUH Onex hetzelfde alleen ziet het dan op na het faillesement verschenen huurtermijnen.
Ties pak ze vent !quote:Op vrijdag 18 januari 2013 05:55 schreef Ties02 het volgende:
Haha ik kan niks beloven
zou wel erg mooi zijn
Bonus was 4 puntjes zag ik bij de 1e kans
Dat is je geraden.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 06:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haaa nog een ochtend mens
Komt goed!
Tevens noviet? Zo ja, heb je al kennis gemaakt met mijn goede collega Actaeon?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:45 schreef SaulGoodman het volgende:
Beetje jammer dat de bundel van Kluwer op de hoofdpagina staat. Ik lees af en toe wat mee en heb toch maar eens een account aangemaakt. Aangenaam allen.
Hij is geen noviet meer aasgier. Opbokken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 07:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Tevens noviet? Zo ja, heb je al kennis gemaakt met mijn goede collega Actaeon?
Bij voorbaat excuses als ik onzin klets. Volgens mij zit het verschil tussen 167 en 242 in het beslismoment. 167 is aan het einde van het politieonderzoek en 242 is aan het einde van het gvo. De beslistermijn is dan korter voor de OvJ en er mag ook niet meer zomaar op een sepot worden teruggekomen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:46 schreef Valid het volgende:
Hoe zit het nou met sepot door het OM. Dat is dus als het OM om technische- of beleids-redenen afziet van vervolging. Volgens mij is dat altijd op basis van art. 167-2 Sv, maar is een knvv op basis van art. 242 Sv niet ook een sepot?
Eigenlijk snap ik nog niet het verschil tussen 167 (opportuniteitsbeginsel) en 242 (verdere vervolging en opportuniteitsbeginsel). In beide staat dat het OM al dan niet (verder) vervolgt. Ook de verhouding met 36 (verklaring einde zaak)
Dat klopt waarschijnlijk wel, maar dan wel voor de wettelijke situatie van voor 1-1-2013. Nu zijn alle termijnstellingen en het gvo afgeschaft. In plaats van het gvo o.l.v. de R-C wordt de R-C nu gewoon in het opsporingsonderzoek betrokken. Art. 242 blijft echter bestaan. Ik snap niet wanneer 242 nou van toepassing is. En: als er wordt afgezien van verdere vervolging op basis van 242, is er dan ook sprake van een sepot? Of is dat enkel op basis van 167? Wat is überhaupt het verschil tussen de knvv op basis van 167 en 242?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bij voorbaat excuses als ik onzin klets. Volgens mij zit het verschil tussen 167 en 242 in het beslismoment. 167 is aan het einde van het politieonderzoek en 242 is aan het einde van het gvo. De beslistermijn is dan korter voor de OvJ en er mag ook niet meer zomaar op een sepot worden teruggekomen.
Hyves is niet alleen geld waard vanwege de huidige gebruikers, maar ook vanwege de al reeds door de jaren heen aangelegde database. De kans is klein dat het een andere website het komend decennium gaat lukken om buiten facebook om zoveel gegevens van zoveel Nederlanders te verzamelen. De database van facebook is onbereikbaar, maar die van hyves was dat niet!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gemiddelde leeftijd is gestegen naar 30 lees ikGemiddeld
En laatst al het bericht dat ze zo veel servers over hebben dat ze ze gaan verhuren aan andere bedrijven
Ok opaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hij is geen noviet meer aasgier. Opbokken.
Ja ik heb ook Inleiding Strafrecht gedaan voor de wetswijziging dus daar had ik nog niet zo over nagedachtquote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:54 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat klopt waarschijnlijk wel, maar dan wel voor de wettelijke situatie van voor 1-1-2013. Nu zijn alle termijnstellingen en het gvo afgeschaft. In plaats van het gvo o.l.v. de R-C wordt de R-C nu gewoon in het opsporingsonderzoek betrokken. Art. 242 blijft echter bestaan. Ik snap niet wanneer 242 nou van toepassing is. En: als er wordt afgezien van verdere vervolging op basis van 242, is er dan ook sprake van een sepot? Of is dat enkel op basis van 167? Wat is überhaupt het verschil tussen de knvv op basis van 167 en 242?
Bedankt voor je hulp in elk geval.![]()
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En Sideshowbobbie trekt de Geronto-kaart. Way below the belt ladies and gentlemen !
Hoe was het onder je steen? Niks nieuws hier, 10¤ is voor kortingskaarten, niet persoonlijke.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:
NSWerkelijk waar. Laatst m'n OV moeten stopzetten. Mijn OV is een persoonsgebonden kaart, dus zou je in theorie met minimaal 10 euro op de kaart kunnen reizen bij de NS. Er stond 19 euro zoveel op, dus ik inchecken > niet mogelijk. Toch maar even saldo checken, stond toch echt voldoende op. Vervolgens maar tien euro er bij gedaan en ja hoor, toen kon ik wel inchecken. Ofwel, ik moet altijd minimaal 20 euro op de kaart hebben staan, wat niet zou moeten, want ik heb een persoonsgebonden OV. NS
Laatst een keer een discussie gehad met een controleur omdat ik op de persoonsgebonden kaart van mijn vrouw reisde. Er zit geen kortingsregeling aan vast; er zit wel een foto op. Mocht niet en ik zat op het randje van een bekeuring. Volgens de regels vast terecht maar ik had netjes betaald en die man begon me een partij te provoceren. Grote mond; totaal respectloos.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:
NSWerkelijk waar. Laatst m'n OV moeten stopzetten. Mijn OV is een persoonsgebonden kaart, dus zou je in theorie met minimaal 10 euro op de kaart kunnen reizen bij de NS. Er stond 19 euro zoveel op, dus ik inchecken > niet mogelijk. Toch maar even saldo checken, stond toch echt voldoende op. Vervolgens maar tien euro er bij gedaan en ja hoor, toen kon ik wel inchecken. Ofwel, ik moet altijd minimaal 20 euro op de kaart hebben staan, wat niet zou moeten, want ik heb een persoonsgebonden OV. NS
Toch grappig dat mijn vriendin met een persoonsgebonden, niet zijnde kortingskaart van de NS wel met minimaal 10 euro kan reizen. Met je steenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe was het onder je steen? Niks nieuws hier, 10¤ is voor kortingskaarten, niet persoonlijke.
Automatisch opladen geactiveerd ? Dan kan het weer wel.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Toch grappig dat mijn vriendin met een persoonsgebonden, niet zijnde kortingskaart van de NS wel met minimaal 10 euro kan reizen. Met je steen
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En Sideshowbobbie trekt de Geronto-kaart. Way below the beltdiaper ladies and gentlemen !
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:59 schreef Valid het volgende:
Hoe weten jullie trouwens van te voren dat jullie post de laatste van het topic gaat worden? Vaak is de laatste post van een topic enkel 'slotje', of 'vol'. Kan je ergens zien hoeveel posts er nog in het topic passen ofzo?Rechtsboven een post staat het nummer. Bij 300 is het klaar. En Paxcon weet het omdat hij bij de laatste vijf posts al het topic begint vol te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, dank. Nooit gezien.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Rechtsboven een post staat het nummer. Bij 300 is het klaar. En Paxcon weet het omdat hij bij de laatste vijf posts al het topic begint vol te maken.
Dat was één keerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Rechtsboven een post staat het nummer. Bij 300 is het klaar. En Paxcon weet het omdat hij bij de laatste vijf posts al het topic begint vol te maken.
Het is helemaal niet bij 301 klaar.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:02 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat was één keer
Trouwens is het pas bij 301 klaar
En bij het postvakje staat: Dit topic sluit over xx posts, te beginnen bij 8 ofzo
Je hebt gelijk. Er gaan 300 reacties in een topic, geen 300 posts.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:02 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat was één keer
Trouwens is het pas bij 301 klaar
En bij het postvakje staat: Dit topic sluit over xx posts, te beginnen bij 8 ofzo
Watte?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is helemaal niet bij 301 klaar.
Ik heb het Parool al als avondkrant, dus het NRC erbij zou iets too much zijn. De next is wel een redelijk alternatief als ochtendkrant, maar de Volkskrant heeft dan meer inhoud te bieden. Ik heb ook nog een tijdje het financieel dagblad gelezen, maar dat is compleet nutteloos.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:28 schreef Valid het volgende:
NRC Handelsblad vind ik zelf het fijnst. De laatste jaren is de krant flink toegankelijker geworden, vooral vanaf het moment dat Peter Vandermeesch aantrad als hoofdredacteur. Voor die tijd stonden er nog wel eens achtergrondstukken in van twee hele pagina's (in spreadsheet toen nog), met weinig (grote) foto's. Dat is nu wel anders: artikelen zijn korter en door het gebruik van speelse koppen en foto's doet het in het algemeen een stuk luchtiger aan. Niet per se een slechte zaak wat mij betreft, aangezien ik het gevoel heb dat de kwaliteit vooralsnog wel hoog (het hoogst van alle Nederlandse kranten) blijft.
NRC-H heeft vooral een goede economie-, buitenland- en boekenredactie . Veel nieuws over internationale politiek (op maandag zelfs een compleet katern 'de wereld'), elke week aandacht voor verduurzaming en op vrijdag een erg goede boekenbijlage. De VK (die ik hiervoor jaren gelezen heb) heeft meer aandacht voor onderwijs en zorg (dit vind je nog meer bij Trouw). Overigens vond ik niet dat de VK uitgesproken links was, volgens mij is dat idee vooral een relikwie van het verleden. NRC Next lees ik ook wel eens bij vrienden, maar dat vind ik echt niet in dit rijtje thuis horen. Het lijkt wel een prentenboek. Ik ben wel benieuwd hoe Next zich gaat ontwikkelen nu Rob Wijnberg weg is.
En Keyos, NRC Handelsblad heeft van huis uit een liberale signatuur, dus dat zou je ook nog kunnen proberen. Overigens is het juist goed om (veel) te lezen van auteurs waarvan je denkt dat je het er niet mee eens zal zijn, tenzij je enkel bevestigd wilt worden in je eigen mening natuurlijk.
Enige nadeel: het is een avondkrant (hier meestal voor 16.30 uur op de mat).
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Maharbal misbruikt zijn macht als mod.
Ah, dat verklaart hetquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Als mod mag je namelijk doorposten en pislollig zijn.
Ik heb hier de kleinste grammofoon van de wereld staan; hij speelt "my heart cries for you"quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat werkt FOK! op de UvA toch bagger. Ergens blokkeert IE een hoop op FOK!, maar dat kan ik niet uitzetten, want beveiligd
Ik zit nu ook op de UvA. Gaat hier wat minder snel dan thuis, maar is nog prima te doen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat werkt FOK! op de UvA toch bagger. Ergens blokkeert IE een hoop op FOK!, maar dat kan ik niet uitzetten, want beveiligd
Daar hoor je wel vaker mensen over.. maar je moet naar review, grammar, options en dan 'check spelling as you type' en het doet weer wel.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:09 schreef Speedy_T het volgende:
Oke, dus zelfs op de UB werkt de spellingscontrole niet. Wat een armoe
Twee keer klikken als hij het de eerste keer niet doet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
@spotless: behoorlijk, want ik kan dus niet quoten
Daar is de VK goed in inderdaad. Ik heb nu Handelsblad als avondkrant en de VK voor 's ochtends op m'n tablet, ook al kom ik daar lang niet altijd aan toe. Prima combinatie. Ik heb ook een tijdje van beide de papieren versie gehad, maar dat was totaal niet bij te houden en m'n huisgenoten waren vast niet erg blij met de stapels oud-papier waar zij part nog deel aan hadden. Soms kwam ik na twee dagen bij m'n vriendin te zijn geweest weer even thuis en dan lagen er alweer 4-6 ongelezen kranten voor je deur.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik heb het Parool al als avondkrant, dus het NRC erbij zou iets too much zijn. De next is wel een redelijk alternatief als ochtendkrant, maar de Volkskrant heeft dan meer inhoud te bieden. Ik heb ook nog een tijdje het financieel dagblad gelezen, maar dat is compleet nutteloos.
Voordeel van de VK is inderdaad de vrij kritische houding en de vele aandacht voor alles wat zich in de publieke sector (domeinen zorg, onderwijs, ruimtelijke ordening etc.) afspeelt. Dat heeft het Parool alleen op 'lokaal' niveau, maar is eigenlijk het enige waar ik echt geinteresseerd in ben.
Hebben die PC's USB-poorten? Anders kun je een portable versie van Firefox op een USB-stick zetten en daarmee werken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Linkje. http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portablequote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Klinkt leukquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:16 schreef Ryon het volgende:
Waar ik trouwens gister pas achterkwam (na al die jaren) is dat je via blackboard toegang hebt tot alle ingevulde evaluatie formulieren door rechtenstudenten.
Schitterend om te zien wat mensen allemaal invullen bij een vak als inleiding in de rechtswetenschappen. Ik weet in ieder geval wel dat ik die krengen nu niet zo 1,2,3 meer ga inleveren.
Ah, na vijf keer klikken een leeg quotescherm en dan na 2 keer klikken inderdaad de quotequote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Twee keer klikken als hij het de eerste keer niet doet.
Zal de volgende keer m'n USB-stick meenemen! Thanks!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Linkje. http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable
Neequote:Op vrijdag 18 januari 2013 07:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Tevens noviet? Zo ja, heb je al kennis gemaakt met mijn goede collega Actaeon?
Stapels oud-papier is inderdaad irritant. Praktisch iedereen die ik ken (of althans: heel veel mensen) lezen Het Parool. Dus ik heb vaak de krant al doorgenomen bij iemand anders als ik thuis kom. met als gevolg dat het oud-papier zich opstapelt omdat ik niet meer de moeite neem om de krant mee te nemenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:15 schreef Valid het volgende:
[..]
Daar is de VK goed in inderdaad. Ik heb nu Handelsblad als avondkrant en de VK voor 's ochtends op m'n tablet, ook al kom ik daar lang niet altijd aan toe. Prima combinatie. Ik heb ook een tijdje van beide de papieren versie gehad, maar dat was totaal niet bij te houden en m'n huisgenoten waren vast niet erg blij met de stapels oud-papier waar zij part nog deel aan hadden. Soms kwam ik na twee dagen bij m'n vriendin te zijn geweest weer even thuis en dan lagen er alweer 4-6 ongelezen kranten voor je deur.
Lekkerste moment van de week (ookal gebeurd het zelden) vind ik toch wel de zaterdagochtend, met verse koffie en een gekookt eitje de weekendkrant ordenen en doorbladeren. Heerlijk.
FD lees ik wel eens in de UB en ik heb onlangs nog een proefabonnementje gehad. Ik vind het wel een prima krant, maar voor mij te specialistisch. Kwaliteit is wel goed, kan me wel voorstellen dat ik het FD ooit (erbij) zou gaan lezen in m'n werkzame leven.
Schijnt geen noviet te zijn als ik Spotless mag geloven. Klaar voor je tentamen?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Neemaar er is weer een noviet bij dus?
Ik ging maar niet te laat slapen gister want uitgerust zijn voor tentamen en alles. Jwz.
Succesquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ging maar niet te laat slapen gister want uitgerust zijn voor tentamen en alles. Jwz.
Oh ik dacht ergens te lezen dat ie ook nieuw was op de uni ofzo?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:22 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Schijnt geen noviet te zijn als ik Spotless mag geloven. Klaar voor je tentamen?
Dankje Pax!quote:
Zou goed kunnen, maar ja, ik durf niet zo goed tegen Spotless in te gaanquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh ik dacht ergens te lezen dat ie ook nieuw was op de uni ofzo?
Ja eigenlijk wel. Moet wel lukken denk ik.
Waar?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:16 schreef Ryon het volgende:
Waar ik trouwens gister pas achterkwam (na al die jaren) is dat je via blackboard toegang hebt tot alle ingevulde evaluatie formulieren door rechtenstudenten.
Schitterend om te zien wat mensen allemaal invullen bij een vak als inleiding in de rechtswetenschappen. Ik weet in ieder geval wel dat ik die krengen nu niet zo 1,2,3 meer ga inleveren.
Goedemorgenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Toch doen af en toequote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, maar ja, ik durf niet zo goed tegen Spotless in te gaan![]()
Succes straks!
Het is ook een fijne manier om altijd je eigen bookmarks e.d. bij je te hebben. Uiteraard zijn er andere methoden maar dit is een fijne.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zal de volgende keer m'n USB-stick meenemen! Thanks!
Ja zo/straks.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
GoedemorgenStrakjes tentamen?
Je weet dat de werkgroep van Int. nu alleen om 11 uur is he? Van de week een mailtje over gehad.quote:
Want ik kom dreigend over?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, maar ja, ik durf niet zo goed tegen Spotless in te gaan![]()
Succes straks!
Zometeen begeeft je hart het, dat is het meer.quote:
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zometeen begeeft je hart het, dat is het meer.
Als je je uberhaupt nog iets herinnert*.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:39 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ook weer waar. Op die leeftijd zijn zelfs je herinneringen in zwart/wit.
Ik wil deze spot niet opgevenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:27 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Je weet dat de werkgroep van Int. nu alleen om 11 uur is he? Van de week een mailtje over gehad.
Ben er overigens zelf niet
Haha, +1quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik blijf het grappig vinden wanneer je een hc op 1,6 afspeelt en vervolgens terug zet naar 1,0
Goed zo Ties.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:06 schreef Ties02 het volgende:
Tentamen ging best goed, bepaalde vragen wist ik gewoon 100% zeker en Bruce; Oryx van Eesteren zat er inderdaad indie rechtsregel ook mooi uitgeschreven
Bedankt alvast dan maarquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:26 schreef Giku het volgende:
[..]
Haha, +1
En gefeli alvast @ Ties02.
Oja, en bedankt, ben nu al 20 mins dit aan het luisteren:
Dankje! Nu maar hopen dat het wel hoger dan een 6 is hequote:
Mooi. Welke arresten heb je genoemd?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:06 schreef Ties02 het volgende:
Tentamen ging best goed, bepaalde vragen wist ik gewoon 100% zeker en Bruce; Oryx van Eesteren zat er inderdaad indie rechtsregel ook mooi uitgeschreven
Heb je even?quote:
Wel weer toevallig dat een Volkskrant-lezer de Telegraaf een xenobofisch indoctrinatieblad vindt. Wat de Telegraaf verweten kan worden, geldt omgekeerd net zo goed voor de Volkskrant. Het is dan alleen 180 graden qua invalshoek gedraait.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, die zag ik wel aankomen ja. Nou, dat is natuurlijk je goed recht. Ik vind dat de Volkskrant een perfecte mix bevat van snelle actualiteit, diepte-stukken en andere dingen als muziek- en sportnieuws.
En tsja... wat hebben we verder nog. Xenofobisch indoctrinatieblad de Telegraaf.
Waarheid. Wat is dat een links propaganda blad.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:06 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Wel weer toevallig dat een Volkskrant-lezer de Telegraaf een xenobofisch indoctrinatieblad vindt. Wat de Telegraaf verweten kan worden, geldt omgekeerd net zo goed voor de Volkskrant. Het is dan alleen 180 graden qua invalshoek gedraait.
Jij zit op de UvA toch? Hoeveelste jaars?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:06 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Wel weer toevallig dat een Volkskrant-lezer de Telegraaf een xenobofisch indoctrinatieblad vindt. Wat de Telegraaf verweten kan worden, geldt omgekeerd net zo goed voor de Volkskrant. Het is dan alleen 180 graden qua invalshoek gedraait.
*hengel* *hengel* Vraag gelijk even of hij zijn P al heeft.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jij zit op de UvA toch? Hoeveelste jaars?
Klopt. Reeds gemeld dat ik een nieuwkomer ben.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jij zit op de UvA toch? Hoeveelste jaars?
Het was een oprechte vraagquote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
*hengel* *hengel* Vraag gelijk even of hij zijn P al heeft.
Je hebt wel enigszins een air om je heen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:28 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Klopt. Reeds gemeld dat ik een nieuwkomer ben.
Explain yourself.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Je hebt wel enigszins een air om je heen.
Haha ja dat merkte ik ook alquote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Je hebt wel enigszins een air om je heen.
Moet je nou bij Europees recht 1 zelf een woordjeslijst maken?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:28 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Klopt. Reeds gemeld dat ik een nieuwkomer ben.
Personal Thesaurus. Ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Moet je nou bij Europees recht 1 zelf een woordjeslijst maken?
Je mag het meenemen naar je tentamen, mits getypt. Heb ook geen bonus. Waardeloos dat je eigen vertrouwde wettenbundel niet mee naar het tentamen mag.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een armoe. Nouwja, je zal wel zien dat ik zak opdat ik geen bonus ga krijgen
Echt?? Dat zal wel een simpel toetsje worden dan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:45 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Je mag het meenemen naar je tentamen, mits getypt. Heb ook geen bonus. Waardeloos dat je eigen vertrouwde wettenbundel niet mee naar het tentamen mag.
Ja. Dat was dus anders? IRW was ook al veranderd dit jaar.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Is Europees Recht tegenwoordig in het Engels én in het eerste jaar?
EU-recht was tot vorig jaar een 2e-jaars vak, 2 blokken en geheel in het Nederlands. Mooi vak welquote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:48 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ja. Dat was dus anders? IRW was ook al veranderd dit jaar.
Dat hervormde beleid vind ik maar niks, als ik het zo vergelijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
EU-recht was tot vorig jaar een 2e-jaars vak, 2 blokken en geheel in het Nederlands. Mooi vak wel
Je had eerst wel ERG in het eerste jaar, tekstboek was in het Engels.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Is Europees Recht tegenwoordig in het Engels én in het eerste jaar?
Ja. Daar ga ik niet van uit.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Echt?? Dat zal wel een simpel toetsje worden dan.
Nee, een erg dikke modquote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:58 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Prutser dat ik ben. Jij hebt het opgelost?
Ik moest lachenquote:
Ja. Sideshowboob is zo'n chille gast, die fixt je posts altijd voor als er iets fout gaat.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:58 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Prutser dat ik ben. Jij hebt het opgelost?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |