Hallo Henk. Ik ga ook maar eens slapen. Heb al de ruimte genomen om de halve pagina onder te spammen met mijn reacties. Enige terughoudendheid voor een nieuwkomer lijkt mij op zijn plaats. Nou maar serie kijken en contractenrecht lezen tot mijn oogleden dichtvallen. Goede nacht allen.quote:
Better call Saulquote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:24 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Hallo Bruce. Ook liefhebber dus. Mooi!
Ik vind seizoen drie (TWD) tot nu toe leuker dan seizoen twee dus het is zeker de moeite waard om verder te kijken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:10 schreef Keyos het volgende:
[..]
Better call Saul.
Ben trouwens verder gegaan met seizoen 2 van The Walking Dead, ben blij dat ik het weer opgepikt heb (heb net S02E07 gezien).
Vandaag trouwens mijn eerste 'Boom Basics' binnen voor Strafrecht, leuke boekjes inderdaad, die ga ik vaker kopen (al is dat afhankelijk van het onderwerp natuurlijk, voor strafrecht met al die schema's is het wel nuttig).
Ik heb er echt al 7 of 8. Téring, die zijn echt belachelijk handig. En helemaal niet duurquote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:10 schreef Keyos het volgende:
[..]
Vandaag trouwens mijn eerste 'Boom Basics' binnen voor Strafrecht, leuke boekjes inderdaad, die ga ik vaker kopen (al is dat afhankelijk van het onderwerp natuurlijk, voor strafrecht met al die schema's is het wel nuttig).
Vind het ook wel leuk dat je constant gaat nadenken van 'wat zou ik in deze situatie doen' , daarnaast krijgen sommige personages een verhaal, ook niet onbelangrijk (al is het niet zo diepgaand als een gemiddelde HBO serie, maar dat verwacht ik ook niet).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:30 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ik vind seizoen drie (TWD) tot nu toe leuker dan seizoen twee dus het is zeker de moeite waard om verder te kijken.
Het NRC Next is echt een afschuwelijke krant. Heb 'm hier jaren gehad in de begintijd (toen was het prima), op een gegeven moment stopgezet voor een andere krant. Tijdje terug weer een paar weken geprobeerd, het is schokkend achteruit gegaanquote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Vind het ook wel leuk dat je constant gaat nadenken van 'wat zou ik in deze situatie doen' , daarnaast krijgen sommige personages een verhaal, ook niet onbelangrijk (al is het niet zo diepgaand als een gemiddelde HBO serie, maar dat verwacht ik ook niet).
Iets anders, net een abonnement afgesloten op de NRC Next (studentenabonnementje), ben benieuwd of ik daar spijt van ga krijgen of niet, vind het belangrijk dat ik mijn nieuwskennis op pijl ga houden, ondanks dat ik bovengemiddeld veel nieuws volg ontbreekt er een dagelijkse krant aan op dit moment.
Hmm, vervelende voor mij is natuurlijk dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb , ik heb jarenlang alleen maar 'De Telegraaf' in huis gehad, niet bepaald het beste voorbeeld. Ik weet dat de meeste professoren in het recht 'De Volkskrant' lezen, maar die weiger ik aan te schaffen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het NRC Next is echt een afschuwelijke krant. Heb 'm hier jaren gehad in de begintijd (toen was het prima), op een gegeven moment stopgezet voor een andere krant. Tijdje terug weer een paar weken geprobeerd, het is schokkend achteruit gegaanDe hele krant bestaat uit hashtags en kleuren en blokken, het niveau is ongeveer dat van de Metro en de Spits en alle diepe stukken zijn er uit verdwenen.
Waarom weiger je dat?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:57 schreef Keyos het volgende:
[..]
Hmm, vervelende voor mij is natuurlijk dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb , ik heb jarenlang alleen maar 'De Telegraaf' in huis gehad, niet bepaald het beste voorbeeld. Ik weet dat de meeste professoren in het recht 'De Volkskrant' lezen, maar die weiger ik aan te schaffen.
Ik wil absoluut niet kinderachtig overkomen, maar 'De Volkskrant' is een vrij links georiënteerde krant, ik heb niet echt een grote trek in eenrichtingsverkeer in een krant, voor zover ik weer is het NRC vrij in het midden, dat lees ik dus een stuk liever.quote:
Ah, die zag ik wel aankomen ja. Nou, dat is natuurlijk je goed recht. Ik vind dat de Volkskrant een perfecte mix bevat van snelle actualiteit, diepte-stukken en andere dingen als muziek- en sportnieuws. Bovendien is het niet duur - 15 euro per maand voor de dagelijkse ochtendkrant en een extra dikke weekendkrant met magazine.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:03 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik wil absoluut niet kinderachtig overkomen, maar 'De Volkskrant' is een vrij links georiënteerde krant, ik heb niet echt een grote trek in eenrichtingsverkeer in een krant, voor zover ik weer is het NRC vrij in het midden, dat lees ik dus een stuk liever.
Kinderachtig?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:03 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik wil absoluut niet kinderachtig overkomen, maar 'De Volkskrant' is een vrij links georiënteerde krant, ik heb niet echt een grote trek in eenrichtingsverkeer in een krant, voor zover ik weer is het NRC vrij in het midden, dat lees ik dus een stuk liever.
Het is weer tijd voor eenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Xenofobisch indoctrinatieblad de Telegraaf,
Er is geen krant in Nederland die nog nooit genoemd is als subjectief. Wat het natuurlijk niet rechtvaardigt, maar waarmee ik bedoel te zeggen dat je nooit nieuws uit één bron onvoorwaardelijk aan moet nemen als waarheid.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:11 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Kinderachtig?
Ik wist niet eens dat het nog open voor debat stond dat de volkskrant het niet zo nauw neemt met de journalistieke objectiviteit.
Spellingscontrole wil me forceren 'volkskrant' met een hoofdletter te schrijven maar rebel als ik ben vertik ik dat natuurlijk.
Top. Inhoudelijk.quote:
De meest regionale krant in mijn regio is het Algemeen Dagbladquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, die zag ik wel aankomen ja. Nou, dat is natuurlijk je goed recht. Ik vind dat de Volkskrant een perfecte mix bevat van snelle actualiteit, diepte-stukken en andere dingen als muziek- en sportnieuws. Bovendien is het niet duur - 15 euro per maand voor de dagelijkse ochtendkrant en een extra dikke weekendkrant met magazine.
Maar als je echt een kwaliteitskrant wil heb je aan het NRC Next niet genoeg, vermoed ik. Ik vind het echt waardeloos. Wat dat betreft kun je beter voor het fd of NRC gaan, waarbij ik het wel jammer vind dat die laatste een middagkrant is en je dus altijd oud nieuws zit te lezen, maar veel mensen vinden dat niet erg.
En tsja... wat hebben we verder nog. Xenofobisch indoctrinatieblad de Telegraaf, natuurlijk, en het AD, wat ik altijd veel te simplistisch en overdreven vind maar wat verder wel redelijk kleurneutraal is. Het Parool is volgens mij wel aardig, maar niet echt nuttig als je buiten Amsterdam woont, Trouw heb ik geen ervaring mee. Of je kunt een regionale krant afsluiten, maar dan hoop ik voor je dat die beter is dan de Zwolse CourantDie zijn in staat om een Brabantse burgeroorlog naar pagina twee te verwijzen om een nest jonge eendjes bij de plaatselijke kinderboerderij als voorpaginaniews te brengen
Nouja, ik zou zeggen, probeer eens wat dingen uitquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:19 schreef Keyos het volgende:
[..]
De meest regionale krant in mijn regio is het Algemeen Dagblad, leuk krantje om te lezen maar natuurlijk van Telegraaf niveau. Punt waarom ik de Next wil gaan lezen is puur omdat ik een krant voor in de ochtend wil hebben van enig wetenschappelijk/politiek niveau waarmee ik mijn actualiteit kan bijspijkeren en wat te doen heb op de uni/heenreis onder het genot van een bak koffie. Het is jammer dat Nederland niet uitblinkt in kwaliteitskranten, waardoor er al snel alternatieven als de Next overblijven die niet ideaal zijn maar wel het beste van de mogelijkheden.
Dit vind ik wel een zwaktebod. Dat je de krant niet wil aanschaffen omdat je het niet met ze eens bent, helemaal prima. Maar dat je het niet aan kunt schaffen om je beeld er over vind ik onzinquote:Ik kan het als liberaal écht niet vertikken om de Volkskrant aan te schaffen als liberaal (daarnaast kan ik geen krant aanschaffen die ik jarenlang met de grond gelijk heb gemaakt).
Haha, gratis krant is altijd goed. Vooral als je geen student bent kosten die dingen klauwen met geld. Maar de Telegraaf is wel echt heel slecht. Ik lees 'm bij mijn opa en oma incidenteel, en ik erger me altijd dood aan de artikelenquote:De Telegraaf had ik trouwens omdat ik hem 5 jaren heb bezorgd, jammer dat de distributie is veranderd, betaalde niet verkeerd namelijk (voor de kwaliteit van de krant hoefde ik het niet te doen natuurlijk, tenzij je dol bent op de Privé)
Ja, dat is zeker waar. Beide. De Telegraaf heeft een heel uitgebreid netwerk van journalisten die over lijken gaan voor nieuws. Dat is ook de reden dat ze zo vaak negatief in het nieuws komen (vorig jaar, volgens mij, nog dat gedoe met Koolhovenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:26 schreef Keyos het volgende:
De Telegraaf gaat inderdaad vaak best ver (het is rechtser dan de Volkskrant links is in dat opzicht, al is niet alles waar de Telegraaf voor staat liberaal rechts te noemen), ik moet die krant wel op één vlak verdedigen en dat is de primeurs.
Er is geen krant in Nederland met zo een spinnenweb van een nieuwsredactie als die van De Telegraaf, niet voor niets dat hun vaak de Nederlandse primeur hebben en soms zelfs een wereldprimeur (laatst nog met de Armstrong doping informatie).
Klopt, daarom is het ook goed dat ze er zijn om misstanden aan de kaak te stellen, maar de krant van intellectueel Nederland zal het nooit worden natuurlijk. Gelukkig voor die krant dat zij intellectueel Nederland niet nodig hebben om goed te verkopen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker waar. Beide. De Telegraaf heeft een heel uitgebreid netwerk van journalisten die over lijken gaan voor nieuws. Dat is ook de reden dat ze zo vaak negatief in het nieuws komen (vorig jaar, volgens mij, nog dat gedoe met Koolhovenschandalig, daar zul je de andere kranten minder snel op betrappen denk ik) maar dat is natuurlijk ook de reden dat ze altijd overal bovenop zitten. En met dat eerste ben ik het ook wel eens. De Telegraaf heeft een ''agressievere'' stijl van het beïnvloeden van het nieuws, om het zo maar te noemen.
Klopt, ben benieuwd wanneer er een krant op gaat staan die kwalitatief hoogstaand is en niet zodanig politiek bevooroordeeld is dat je constant het gevoel hebt dat het het links of rechts is maar puur wetenschap/debat. Ik denk dat Nederland te klein is voor een échte kwaliteitskrant zoals die er in de U.S.A zijn (al baseer ik dat meer op verhalen, heb wel eens wat kranten als de NY Times gelezen maar ik ben geen kenner).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:34 schreef Tchock het volgende:
Maar eigenlijk is het heel slecht dat de Telegraaf non stop de linkse partijen negatief wegzet, de Volkskrant altijd kritischer is op de VVD dan op de PvdA en dat het NRC een lulverhaal over prins Friso voor waar aanneemt om maar de primeur te hebben. Dat zet je toch te denken over de objectiviteit en kwaliteit van de Nederlandse media.
Ik denk niet dat die ooit gaat komen. Een krant oprichten vandaag de dag is al praktisch onmogelijk, laat staan eentje met pure kwaliteit (want laten we wel wezen, de Telegraaf bewijst wel dat achterklap beter verkoopt dan economisch en politiek nieuws). En daar komt nog bij dat de gehele markt in handen is van een paar grote uitgeverijen (Wegener, Persgroep, Telegraaf Groep) die sowieso niet objectief zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:37 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, ben benieuwd wanneer er een krant op gaat staan die kwalitatief hoogstaand is en niet politiek bevooroordeeld is dat je constant het gevoel hebt dat het partijdig is. Ik denk dat Nederland te klein is voor een échte kwaliteitskrant zoals die er in de U.S.A zijn (al baseer ik dat meer op verhalen, heb wel eens wat kranten als de NY Times gelezen maar ik ben geen kenner).
Totaal gebrek aan visie bij de Telegraaf Media Groepquote:Op vrijdag 18 januari 2013 03:45 schreef Tchock het volgende:
Over de Telegraaf Media Groep gesproken... Wat een helden zijn de oprichters van Hyves joh. Zo'n platform opzetten, driekwart van Nederland aan je binden, op het (achteraf) hoogste punt verkopen voor een astronomisch bedrag vlak voor het als een kaartenhuis in zou stortenOf het toeval is of dat ze dit zagen aankomen weet ik niet, maar tering hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |