abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2013 @ 20:34:27 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121519488
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 20:36:30 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121519620
Volgens mij posten hier best veel Utrechters Uniek dus vandaar mijn oproep :P

Ik ben tegenwoordig wel veel meer van de dealtjes aflopen :Y De laatste tijd ook veel deals ingeslagen bij de appie waardoor we veel meer voorraad in huis hebben :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 13 januari 2013 @ 20:39:21 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121519810
Ik zag net plaatje van brownies D: *wil*

Maar verder gaat het wel goed :+

*thee zet*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 20:41:39 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121519960
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zag net plaatje van brownies D: *wil*

Maar verder gaat het wel goed :+

*thee zet*
Ik wilde net echt heeeeel graag een cola bij het eten maar heb me ingehouden *O*

* MaJo trots is :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 13 januari 2013 @ 20:43:36 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121520084
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik wilde net echt heeeeel graag een cola bij het eten maar heb me ingehouden *O*

* MaJo trots is :@
Goed zo! *O*
pi_121520323
Zit iemand Secret Eaters op TLC te kijken?
Had het interessanter verwacht, dit is wel duidelijk waarom ze aankomen.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 20:48:27 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121520408
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:43 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Goed zo! *O*
Vond ik ook wel :D Netjes water gedronken en een rood wijntje :s)
pi_121520855
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:47 schreef Sarabi het volgende:
Zit iemand Secret Eaters op TLC te kijken?
Had het interessanter verwacht, dit is wel duidelijk waarom ze aankomen.
Dochter dacht 1200 calorien te eten, alleen die enirme hoeveelheid gebakken aardappels al 8)7
Hoop dat moeders ook minder gaat zuipen
pi_121521024
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dochter dacht 1200 calorien te eten, alleen die enirme hoeveelheid gebakken aardappels al 8)7
En een Big Mac menu er bij :D
pi_121521597
Sinaasappels :9
pi_121521618
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

:9 kan je dat online zien? Klinkt goed :') :@
pi_121521662
Het is alweer maandag morgen ;(

Lijstje:
O: havermout, banaan, cacao, kokos
S: uurtje zumba en half uurtje oefeningen
L: 2 crackers geitenkaas en een kikkererwt/tomaten salade
T: koffie verkeerd, cranberry sap
D: linzen/pompoencurry met wat gele rijst
T: stukje bananenbrood :9
Be someone that makes you happy
pi_121521717
Op zich van alcohol kom je niet aan... Wanneer je bijvoorbeeld 3000kcal wodka naar binnen werkt kom je niets aan. Eet je iets daarnaast dan zul je dat opslaan omdat je lichaam altijd als eerste de alcohol aanspreekt.
Daarom zie je dus alcoholisten die 2 flessen wodka wegwerken per dag en broodmager zijn.

MaJo, ik dacht dat bij stap 1 het lowcarb was? Roosvicee, patat en wijn op 1 dag lijkt me dan niet de bedoeling? Niet alleen zijn het kh's, maar ook nog snelle...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121521811
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

Geen idee, maar het is wel weer een bewijs om mensen die beweren alleen van rauwe worteltjes al dik te worden met een klein korreltje zout te nemen.
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 21:10:58 #15
70532 loveli
N
pi_121521841
De lever vervet alleen een beetje.
crap in = crap out
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:11:46 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121521876
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:09 schreef V1z0R het volgende:
Op zich van alcohol kom je niet aan... Wanneer je bijvoorbeeld 3000kcal wodka naar binnen werkt kom je niets aan. Eet je iets daarnaast dan zul je dat opslaan omdat je lichaam altijd als eerste de alcohol aanspreekt.
Daarom zie je dus alcoholisten die 2 flessen wodka wegwerken per dag en broodmager zijn.

MaJo, ik dacht dat bij stap 1 het lowcarb was? Roosvicee, patat en wijn op 1 dag lijkt me dan niet de bedoeling? Niet alleen zijn het kh's, maar ook nog snelle...
Dat klopt maar vandaag heb ik me er wat minder aan gehouden. Vriend en ik werden een beetje grumpy van het weinige eten dus toen we een wandeling maakten en een leuk restaurantje tegenkwamen hebben we besloten om even het dieet te laten voor wat het is en even te genieten ;) En alsnog zoveel mogelijk aan het dieet gehouden: hoofdgerecht vis. En heb maar een paar frietjes op hoor, hooguit 10. Dus vind dat ik me goed ingehouden heb :) En vooral: geen cola :o _O_
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 21:12:56 #17
70532 loveli
N
pi_121521944
Vaiz, was ook mijn eerste gedachte, maar surprise etentje van/met haar lief. Dan is zalm met carpaccio geen slechte keuze.
crap in = crap out
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:14:11 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121522006
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:12 schreef loveli het volgende:
Vaiz, was ook mijn eerste gedachte, maar surprise etentje van/met haar lief. Dan is zalm met carpaccio geen slechte keuze.
Dat dus :Y En ook meteen een uur gewandeld dus dat is sowieso al win *O*
pi_121522030
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:09 schreef V1z0R het volgende:
Op zich van alcohol kom je niet aan...
Wel als je 2000 kcals wegdrinkt naast een enorm bord avondeten?
pi_121522168
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:07 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja, volgens mij heb ik dat wel eens op youtube gezien. Stond naast de filmpjes van supersize vs superskinny. :') :@ :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:20:33 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121522389
En gloeiende ik krijg een tweede koortslip :X Ik heb er al een in mijn mondhoek die bijna weg is maar ik heb nu een gloednieuwe bloeiende midden op mijn lip :') Wat om twee redenen kut is: hoogstwaarschijnlijk word ik ziek maar nog erger, ik heb morgen een sollicitatiegesprek :') :'(
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 21:23:16 #22
70532 loveli
N
pi_121522567
L-lysine en zink om hem te voorkomen. Hotkiss of Herpotherm om 'em te bestrijden. Compeed pleisters om daarna te genezen. En suiker verbannen.
crap in = crap out
pi_121522597
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat klopt maar vandaag heb ik me er wat minder aan gehouden. Vriend en ik werden een beetje grumpy van het weinige eten dus toen we een wandeling maakten en een leuk restaurantje tegenkwamen hebben we besloten om even het dieet te laten voor wat het is en even te genieten ;) En alsnog zoveel mogelijk aan het dieet gehouden: hoofdgerecht vis. En heb maar een paar frietjes op hoor, hooguit 10. Dus vind dat ik me goed ingehouden heb :) En vooral: geen cola :o _O_
Als je zondigt, doe het dan met eiwitten! Dan is er niks aan de hand en val je net zo hard af. Dus eitjes, stukjes kip en zo. Low carb is een chemisch proces en als je wel koolhydraten eet dan kan je het net zo goed niet doen. Dan zal je niks afvallen.

Dus indien honger, grijp naar de eiwitten!
  zondag 13 januari 2013 @ 21:25:31 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121522741
Volgens mij moet je alleen wel uitkijken met low carb wat dat (dagje slacken) betreft, ofzo? Had Co eens gezegd, dacht ik? Ik herinner me een pepermuntje van GeeBee :+

Succes met de sollicitatie morgen Majo!
  zondag 13 januari 2013 @ 21:26:20 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121522781
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:23 schreef conleche het volgende:

[..]

Als je zondigt, doe het dan met eiwitten! Dan is er niks aan de hand en val je net zo hard af. Dus eitjes, stukjes kip en zo. Low carb is een chemisch proces en als je wel koolhydraten eet dan kan je het net zo goed niet doen. Dan zal je niks afvallen.

Ah daar was je al! :P
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:26:52 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121522815
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:23 schreef loveli het volgende:
L-lysine en zink om hem te voorkomen. Hotkiss of Herpotherm om 'em te bestrijden. Compeed pleisters om daarna te genezen. En suiker verbannen.
Ik heb wel zofirax in huis dus ben al druk aan het smeren :Y Snap eigenlijk niet waar het opeens vandaan komt, eet juist de laatste tijd zo gezond :o

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:23 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik weet het wel maar af en toe eens "uit de band springen" moet kunnen toch? En ik heb me echt ingehouden hoor, had ook cola kunnen drinken en een hele schaal friet weg kunnen werken :P Denk niet dat die paar frietjes nu mijn hele dieet om zeep hebben geholpen?
pi_121523032
Yup, omdat je altijd eerst de alcohol zult gebruiken als brandstof. Het overschot sla je dan op...
Ook niet goed voor je lever inderdaad :')

MaJo, punt van lowcarb is dat je lichaam een omschakeling maakt in wat het gebruikt als brandstof door het tekort aan kh's... Nu bij zo'n groot tekort aan voedingsstoffen ga je sneller spierinhoud verbranden wat je met de verandering veroorzaakt door lowcarb wilt tegengaan. Co heeft volgens mij na zo'n 2 dagen niet echt die honger meer, bij een teveel aan kh's dus ... Kom op, is maar 17 dagen compleet zonder, dat moet nog wel te doen zijn.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_121523146
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb wel zofirax in huis dus ben al druk aan het smeren :Y Snap eigenlijk niet waar het opeens vandaan komt, eet juist de laatste tijd zo gezond :o

[..]

Ik weet het wel maar af en toe eens "uit de band springen" moet kunnen toch? En ik heb me echt ingehouden hoor, had ook cola kunnen drinken en een hele schaal friet weg kunnen werken :P Denk niet dat die paar frietjes nu mijn hele dieet om zeep hebben geholpen?
Dat doet het nu juist wel! Je mag echt wel meer eten dan je dieet, want honger lijden is niet de bedoeling, maar je moet dan bepaalde dingen echt vermijden. Dus de carpaccio en zalm zijn perfect! Maar die frietjes moet je niet doen, vraag daarvoor in de plaats een extra andere groente, ik kreeg van de week groene asperges bv! :9

En dan bij je ontbijt: een eitje of wat kip of zo. Als het maar geen carbs zijn. Het is toch bedoeld als kickstart voor het afvallen? Daarom luistert het zo nauw. Als je het gewoon zou doen als gezondere levensstijl, dan is af en toe een frietje helemaal niet zo erg. Maar nu nog niet dus.
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 21:32:00 #29
70532 loveli
N
pi_121523167
En je had daarna ook nog naar de mac, bk en kfc gekund. Je doet geen dieet om er constant van af te wijken, right?

Als de eerste 17 dg die hard low carb zijn, kan uit de band springen wel kwaad.
crap in = crap out
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:33:35 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121523267
Ok ik wist niet dat het zoveel invloed zou hebben :@ Maar dan weet ik dat nu en zal ik de volgende 10 dagen me er weer netjes aan houden :) En dit zijn de eerste carbs deze week hoor, heb me er 6 dagen helemaal netjes aan gehouden *O*
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:36:00 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121523423
En mooi moment om nog even de was uit te hangen en op bed nog een aflevering van the Sopranos te kijken :s) Wil morgen ondanks mijn koortslip wel een beetje goed voor de dag komen dus beetje goede nachtrust lijkt me dan niet verkeerd :P

Truste lieve slankies :*
pi_121523548
Zag volgens mij ook keer siroop staan :P

Zie het als je hond zindelijk maken, af en toe het goedkeuren dat 'ie in de hoek pist doet al het andere teniet.
  zondag 13 januari 2013 @ 21:39:35 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121523706
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:37 schreef V1z0R het volgende:

Zie het als je hond zindelijk maken, af en toe het goedkeuren dat 'ie in de hoek pist doet al het andere teniet.
+1 voor metafoor! :D
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:41:25 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121523828
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:37 schreef V1z0R het volgende:

Agavesiroop :Y Dat staat juist specifiek in het boek als vervanger van suiker, net als stevia :)

En die vergelijking is wel mooi _O-
pi_121523981
Volgens mij is Majo dr dieet niet perse low carb hoor, want er staat ook fruit bij. Dus dan kunnen die paar frietjes niet zoveel kwaad als bij echt strenge low carb.
pi_121524077
Ik heb bedacht dat ik na m'n stage ga schaatsten en dan aan het einde van het seizoen een marathon :s)! Dan heeft het een doel haha.
Worry is a misuse of imagination
pi_121524317
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Volgens mij moet je alleen wel uitkijken met low carb wat dat (dagje slacken) betreft, ofzo? Had Co eens gezegd, dacht ik? Ik herinner me een pepermuntje van GeeBee :+

Succes met de sollicitatie morgen Majo!
Hehehehe, ik ook. Maar dat was meer dat ik het zo gedachteloos zou gaan opeten. :@ :D
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_121524323
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:43 schreef Nallie het volgende:
Volgens mij is Majo dr dieet niet perse low carb hoor, want er staat ook fruit bij. Dus dan kunnen die paar frietjes niet zoveel kwaad als bij echt strenge low carb.
Ja, dat fruit verbaasde me ook, want voor de rest is het vrijwel carbloos. Vroeg me al eerder af wat daar de bedoeling van was.
pi_121524426
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, dat fruit verbaasde me ook, want voor de rest is het vrijwel carbloos. Vroeg me al eerder af wat daar de bedoeling van was.
Ik denk met name gewoon weinig kcals, maar hoger in eiwitten zodat je minder honger hebt
pi_121524494
Ah, ik dacht dat het ahorn was...

<insert zonnebril smiley> voor analogiecomplimentjes

Bedacht me trouwens net dat wanneer je zondag cleansheetday maakt het leven wel 10x beter maakt. :o
Schoon beddengoed, kneitervers ondergoed aan nadat je daarvoor loeiwarm hebt gedouched, dan nog even kom warme melk en de bek schrobben en slapen. Zo ga je gewoon uitkijken naar de zondagavond :D
pi_121524644
Nagezocht, maar is wel lowcarb.
Stap 1 dan...
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 21:53:54 #42
70532 loveli
N
pi_121524648
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Agavesiroop :Y Dat staat juist specifiek in het boek als vervanger van suiker, net als stevia :)

Agavesiroop is NIET gezonder dan suiker. Eten als je het lekker vindt prima, maar niet omdat het nou zo gezond is.
crap in = crap out
pi_121524727
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:51 schreef V1z0R het volgende:

Bedacht me trouwens net dat wanneer je zondag cleansheetday maakt het leven wel 10x beter maakt. :o
Schoon beddengoed, kneitervers ondergoed aan nadat je daarvoor loeiwarm hebt gedouched, dan nog even kom warme melk en de bek schrobben en slapen. Zo ga je gewoon uitkijken naar de zondagavond :D
Ik heb ook schoon beddengoed en net mn elektrische deken weer eens geïnstalleerd O+
Zondagavond is niet zo erg, het is meer die maandagochtend :P

En ik lolde om 'kneitervers' ondergoed :D
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 21:55:19 #44
70532 loveli
N
pi_121524748
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:53 schreef V1z0R het volgende:
Stap 1 dan...
Waar komt dat fruit dan vandaan?
crap in = crap out
pi_121524793
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:53 schreef V1z0R het volgende:
Ja, het is echt alleen dat fruit en niet eens fruit wat relatief weinig KH's heeft. Vreeeeemde zaak.
pi_121524921
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Waar komt dat fruit dan vandaan?
Ik heb geen zin dat boek te lezen, ( :@ ) maar vroeg me dus al eerder af wat hier voor theorie/filosofie achter zou zitten.
  zondag 13 januari 2013 @ 21:58:44 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121524975
Dudududuh, in-spec-tor Slaaaankie, dududududuu, duuduuuu! *muzieknootje*

Ik heb trek :') Maar weer eens brainstormen op goede dingen voor na avondeten, kwark is baah, noten kunnen (maar kcal zijn bij mij veelal niet het probleem denk ik :+), ham-augurkrolletjes, fruit... Maar weer eens nuttige T's in huis halen :P OLD gaat verder wel prima laatste dagen. Suggesties welkom, ik ben het weer een beetje kwijt :+
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 21:58:58 #48
70532 loveli
N
pi_121524994
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb geen zin dat boek te lezen, ( :@ )
Ik ook niet :')
crap in = crap out
pi_121525344
Weet niet, maar eerste fase zou lowcarb zijn... :@
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:54 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik heb ook schoon beddengoed en net mn elektrische deken weer eens geïnstalleerd O+
Zondagavond is niet zo erg, het is meer die maandagochtend :P

En ik lolde om 'kneitervers' ondergoed :D
Elektrisch deken? Bah...
Koud bed O+

Maandag is ook vervelend :{
pi_121525460
Eindstand:
O: yoghurt met banaan, bth roomkaas
S: bodycombat + buikspieren
L: thaise kokossoep met tahoe, veel groenten en wat rijst & 3 viskoekjes
T: koffie verkeerd met sojamelk, peer, appel
D: 2 kipdijfilet met wat aardappeltjes & een little gem sla met feta, olijfolie, frambozenazijn
T: sinaasappel

*O*
pi_121525679
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:04 schreef Perruche het volgende:
Eindstand:
O: yoghurt met banaan, bth roomkaas
S: bodycombat + buikspieren
L: thaise kokossoep met tahoe, veel groenten en wat rijst & 3 viskoekjes
T: koffie verkeerd met sojamelk, peer, appel
D: 2 kipdijfilet met wat aardappeltjes & een little gem sla met feta, olijfolie, frambozenazijn
T: sinaasappel

*O*
Mooi Perr!!

En V1, ik ben een koukleum! Met deze temperaturen ben ik een half uur aan het rillen in bed tot ik beetje warm ben. Mn slaapkamer is namelijk gewoon koud met raam op een kier!
En bij gebrek aan man, dan maar een warm bed :P
pi_121525726
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Dudududuh, in-spec-tor Slaaaankie, dududududuu, duuduuuu! *muzieknootje*

Ik heb trek :') Maar weer eens brainstormen op goede dingen voor na avondeten, kwark is baah, noten kunnen (maar kcal zijn bij mij veelal niet het probleem denk ik :+), ham-augurkrolletjes, fruit... Maar weer eens nuttige T's in huis halen :P OLD gaat verder wel prima laatste dagen. Suggesties welkom, ik ben het weer een beetje kwijt :+
Magere T's dus?

Kipfilet, tonijn, garnalen, yoghurt... Ik typ morgen wel meer, mobiel en Chloe die loopt te donderjagen.
pi_121525838
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:07 schreef Nallie het volgende:

[..]

Mooi Perr!!

En V1, ik ben een koukleum! Met deze temperaturen ben ik een half uur aan het rillen in bed tot ik beetje warm ben. Mn slaapkamer is namelijk gewoon koud met raam op een kier!
En bij gebrek aan man, dan maar een warm bed :P
Nog poosje en dan heb je Mc ;)
pi_121525858
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:09 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nog poosje en dan heb je Mc ;)
O+ maar dan is t geen winter meer :'(
pi_121525864
Toch zie ik graag dat majo zo blijft eten.....qua voedingsstoffen dan. Vandaag was niet handig, maar ze leert wel!

Lijstje:

O: havermoutpap met soyamelk, kokos en banaan.
L: ei, spitskool, komkommer, tomaat salade met yofresh en mosterd. Cracker met filet american.
T: een paar plakjes old amsterdam, thee met soyamelk.
D: rosbief, worteltjes, aardappeltjes, jus met champignons, twee glazen wijn en vers mangoijs :9
T: kruidenthee
pi_121525915
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:51 schreef V1z0R het volgende:

Ik heb sinds vandaag een elektrische deken O+ Hemel!
  zondag 13 januari 2013 @ 22:11:01 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121525921
Ik zie de 'surprise' niet zo als je samen gaat wandelen en in overleg besluit 'even het dieet te laten voor wat het is en even te genieten' :@. Maar ok.

Moet zelf ook even beetje gaan opletten. M'n brede baarheupen worden me iets te snel te breed.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121526493
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:10 schreef An24 het volgende:
Toch zie ik graag dat majo zo blijft eten.....qua voedingsstoffen dan. Vandaag was niet handig, maar ze leert wel!

Lijstje:

O: havermoutpap met soyamelk, kokos en banaan.
L: ei, spitskool, komkommer, tomaat salade met yofresh en mosterd. Cracker met filet american.
T: een paar plakjes old amsterdam, thee met soyamelk.
D: rosbief, worteltjes, aardappeltjes, jus met champignons, twee glazen wijn en vers mangoijs :9
Zo maak je alleen dit hele dieet overbodig.
Stap 1 tekort + lowcarb
Stap 2 tekort + goede verhouding stoffen
Stap 3 op onderhoud + goede verhouding
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 22:21:53 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121526699
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Agavesiroop is NIET gezonder dan suiker. Eten als je het lekker vindt prima, maar niet omdat het nou zo gezond is.
Eerst moet ik me helemaal aan het dieet houden en nu zeg je juist dat het niet uitmaakt, hoezo meten met twee maten _O-

En het is inderdaad low carb, niet no carb :P met fruit waar weinig suikers inzitten dus banaan en ananas mag weer niet in de eerste fase :) en alleen reinigende groente en mager vlees als kip en kalkoen. En twee probiotica op een dag :)

Ik denk zelf dat het fruit er nog in zit zodat je ook nog wat zoetigs kunt blijven eten, voor de rest mag je niks zoets. Qua drinken alleen water, koffie en groene thee :) de theorie erachter weet ik ook niet precies, blijkbaar val je met deze combinatie het snelst af. Vanaf de tweede cyclus worden veel dingen weer toegevoegd :)
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 22:24:29 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121526865
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zie de 'surprise' niet zo als je samen gaat wandelen en in overleg besluit 'even het dieet te laten voor wat het is en even te genieten' :@. Maar ok.

Moet zelf ook even beetje gaan opletten. M'n brede baarheupen worden me iets te snel te breed.
Dat surprise heb ik nooit gezegd hè, daar kwam loveli mee ;)

En het gaat inderdaad om mager vaiz :Y

En nu heb ik genoeg van alle kritiek, ik lijk het wel nooit goed te doen hier :')

Truste :W :z
pi_121526929
Je leest het verkeerd, kern was dat agavesiroop niet beter is dan suiker. Losstaand van jouw dieet.
  zondag 13 januari 2013 @ 22:27:49 #62
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121527088
Niet meten met twee maten, uitleg over voeding! :+ Beter het waarom van bepaalde betere keuzes weten, toch? :Y

En ook bewust worden van je eigen valkuilen, ik heb er zelf ook een boel :')

Ik denk dat niemand kritiek uit omdat ze gemeen willen zijn (correct me if I'm wrong :+) maar omdat het natuurlijk het tofste is als hetgeen waar je moeite voor doet ook werkt (dus niet low carb effect onbewust saboteren).

quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Magere T's dus?

Kipfilet, tonijn, garnalen, yoghurt... Ik typ morgen wel meer, mobiel en Chloe die loopt te donderjagen.
Thankies O+ Jij bent vooral fan van eiwitrijke dingen he, dus vast ook gekookte eitjes enzo? Magere yoghurt ga ik idd vaker nemen in smoothies. :9

Heb nu maar even een speltboterhammetje pindakaas naar binnen geschoven en de zak chips die er nog lag genegeerd :+
pi_121527172
Soms... Vrouwen...

Is inderdaad kritiek, je wilt iets doen maar doet het half zodat je het doel mist. Beetje als masturberen zonder klaarkomen, compleet zinloos.
pi_121527268
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:29 schreef V1z0R het volgende:
Soms... Vrouwen...

Is inderdaad kritiek, je wilt iets doen maar doet het half zodat je het doel mist. Beetje als masturberen zonder klaarkomen, compleet zinloos.
Ja dan doe je iets niet goed hoor :{w
  zondag 13 januari 2013 @ 22:31:37 #65
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121527307
V1zmans is weer op dreef :D Mooie woorden ('donderjagen' is ook leuk) en metaforen en dan ook nog nuttige tips geven O+

:Y)
pi_121527317
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Eerst moet ik me helemaal aan het dieet houden en nu zeg je juist dat het niet uitmaakt, hoezo meten met twee maten _O-

En het is inderdaad low carb, niet no carb :P met fruit waar weinig suikers inzitten dus banaan en ananas mag weer niet in de eerste fase :) en alleen reinigende groente en mager vlees als kip en kalkoen. En twee probiotica op een dag :)

Ik denk zelf dat het fruit er nog in zit zodat je ook nog wat zoetigs kunt blijven eten, voor de rest mag je niks zoets. Qua drinken alleen water, koffie en groene thee :) de theorie erachter weet ik ook niet precies, blijkbaar val je met deze combinatie het snelst af. Vanaf de tweede cyclus worden veel dingen weer toegevoegd :)
Ik raad je aan een boek te lezen over voeding/ je hierin te verdiepen. Scheelt zo veel in inzicht :) En niemand bedoelt het rot!
(Maar van weinig eten word je wel vaak chago :P)
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 22:33:04 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121527397
Punt is gewoon dat ik het nooit goed doe hier. Eerst at ik slecht en kreeg daar terecht kritiek op. Toen begon ik aan dit dieet en was de kritiek dat het een crashdieet is. Nu at ik wat extra en is het niet goed omdat ik me aan mijn dieet moet houden :? Vind je het gek dat ik af en toe het spoor bijster ben hier, wat ik ook doe het lijkt nooit goed te zijn :@ en ja, dat is best vermoeiend want ik doe juist echt mijn best -O-

Maar goed, ben echt blij met de adviezen enzo maar die eindeloze kritiek op alles wat ik doe begin ik langzaamaan wel zat te worden...
pi_121527518
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:33 schreef MaJo het volgende:
Punt is gewoon dat ik het nooit goed doe hier. Eerst at ik slecht en kreeg daar terecht kritiek op. Toen begon ik aan dit dieet en was de kritiek dat het een crashdieet is. Nu at ik wat extra en is het niet goed omdat ik me aan mijn dieet moet houden :? Vind je het gek dat ik af en toe het spoor bijster ben hier, wat ik ook doe het lijkt nooit goed te zijn :@ en ja, dat is best vermoeiend want ik doe juist echt mijn best -O-

Maar goed, ben echt blij met de adviezen enzo maar die eindeloze kritiek op alles wat ik doe begin ik langzaamaan wel zat te worden...
Het is geen kritiek op jou, maar op t dieet. Heel veel mensen hier weten gewoon veel van voeding en dieten, de theorieën die erachter zitten en hoe je lichaam werkt. Niet te persoonlijk nemen!!
pi_121527551
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:29 schreef V1z0R het volgende:
Soms... Vrouwen...

:')

Je hebt gelijk hoor Vaiz.
pi_121527562
Lamzakdagje vandaag O+

Laat O: volkorenbrood met oa. hummus en nutella 8-)
L: Yoghurt met banaan, bran flakes
D: 4 kippenpoten, pompoen en aardappel uit de oven

klinkt niet als heel veel, maar komt wel op ongeveer 1700Kcal volgens FatSecret app :)
Ja doei.
pi_121527584
quote:

Nee joh je doet het prima - het dieet is alleen niet helemaal optimaal: dat ligt dus niet aan jou. Want die siroop is niet gezond en ik fruit zitten wel KH's - ook al schrijft je dieet het voor.

En in principe is een crashdieet ook niet het beste - maar als je gezond eet en niet te weinig (dus extra eiwitten zoals Co zegt) kan het niet veel kwaad en is het een hele verbetering met hoe je eerst at. Als het dus maar wel tijdelijk is en je daarna echt gezond & goed gaat eten.

Het is geen kritiek: maar basiskennis over voedsel. Ik heb zelf een jaar voeding gestudeerd - Li heeft geloof ik ook een studie die kant op gedaan, logisch dat 'wij' er meer over weten. Hoe meer je over voedsel weet hoe leuker en minder 'raadselachtig' en 'tegenstrijdig' is en hoe minder vaak je het spoor bijster raakt.

Dus wel volhouden he :)
  zondag 13 januari 2013 @ 22:37:20 #72
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121527629
Als je goede dingen doet wordt dat ook gezegd toch? :Y

Men wil geloof ik alleen meehelpen aan jouw doel: een gezondere, slankere MaJo *O* .

Perfectie is natuurlijk lastig (lukt mij ook niet :')), maar uitgangspunt hier is wel dat lijstjes posten = kritiek krijgen, vooral als het iets is waarbij het nauwer luistert, zoals bij low carb. Het zou zonde zijn als je allemaal moeite doet maar het chemische proces erbij dan teniet doet, toch?

Ik had laatst ook een lijstje waarvan ik dacht dat ie best okay was, maar toen zei iemand dat het toch niet zo was - dat is dan even meh, dan moet je weer even her-evalueren (en het misschien oneens zijn, dat kan, was ik in dit geval niet echt :+), en realistisch zijn.
pi_121527804
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
V1zmans is weer op dreef :D Mooie woorden ('donderjagen' is ook leuk) en metaforen en dan ook nog nuttige tips geven O+

:Y)
Ik ben een superheld met een rare gave, ik kan alles herleiden naar poep-/piesgrapjes of sex. :7
pi_121527880
quote:

Kom op Majo, je hebt nu gewoon iets verkeerd geinterpreteerd. Je gaat over het algemeen prima. Je wordt alleen overspoelt met informatie. Dat is wat anders dan eindeloos kritiek krijgen.
pi_121527881
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik ben een superheld met een rare gave, ik kan alles herleiden naar poep-/piesgrapjes of sex. :7
Geil.
Ja doei.
pi_121527965
quote:

[..]

De meeste mensen ontgroeien die fase zo na hun 8e :P
pi_121528093
O en MaJo als we het rot bedoelen dan zijn we wel duidelijker in de verwoording. Dan spreek ik namens bijna iedereen.
pi_121528267
450Kcal, dat is echt fantastisch.
Ja doei.
pi_121528525
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:43 schreef MarMar het volgende:

[..]

De meeste mensen ontgroeien die fase zo na hun 8e :P
Heb ik even geluk!

Ik weet dus ook nog het verschil tussen een allosaurus en een brontosaurus, het houd mij gelukkig en leid me af van hoe vreselijk gestoord de wereld is. O+
pi_121528599
quote:
6s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:49 schreef motorbloempje het volgende:
450Kcal, dat is echt fantastisch.
Beter 450 kcal aan groenten en fruit, dan aan brownies *O* :')
pi_121528624
Mjah, mensen komen hier voor feedback toch? :)

Ik zal binnenkort ook weer lijstjes gaan posten, mijn spierkracht is zodanig toegenomen dat ik nu wel weer een beetje wil werken aan finetunen.
Nu mijn sporten niet zoveel met revalideren meer te maken heeft, zet ik mijn doel gewoon hoger :)
Nu wil ik een lekker gezond afgetraind lijf, gewoon omdat dat kan :D

Op zich moet dat gewoon lukken voor deze zomer als ik op dit tempo door train en ietsjes minder carbs eet denk ik. Hoeveel ik er af wil weet ik nog niet precies, ligt aan de spiegel, maar ik gok dat het niet veel meer dan 5 kg gaat zijn.
Ik doe nu 3 keer per week een uurtje krachttraining, met daar achteraan een kwartiertje loopband op gewoon rustig looptempo (5 km per uur) en ik fiets heen en terug naar de sportschool.
Dan wandel ik nog 2 tot 3 keer per week anderhalf uur en doe ik elke dag wel een keer boodschappen op de fiets etc.
Ik vind dat ik daar een prachtlijf mee moet kunnen creëren voor mijn 37e verjaardag :P (dat is in juni)
pi_121528631
Heeft iemand toevallig lage noren die ik mag overkopen? Heb wel schaatsten maar die zijn hoog..
pi_121528676
Wanneer wil je weer gaan werken, MarMar?
pi_121528694
quote:
12s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:55 schreef An24 het volgende:

[..]

Beter 450 kcal aan groenten en fruit, dan aan brownies *O* :')
Hm... brownies. Mr.Mo moet weer naar NL (laatste keer!!! Afstudeerpresentatie as. woensdag, spannend!) dus kan mezelf dinsdagavond wel eens wat beloven :9 moet nog steeds die raw brownie dingen eens proberen. 8-)
Ja doei.
pi_121528718
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:57 schreef Perruche het volgende:
Wanneer wil je weer gaan werken, MarMar?
Ik ben al zachtjes aan op zoek :) Dus dat zal zijn wanneer ik een positieve reactie krijg op een sollicitatie.
pi_121528765
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:58 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik ben al zachtjes aan op zoek :) Dus dat zal zijn wanneer ik een positieve reactie krijg op een sollicitatie.
lekker hoor ^O^
pi_121528791
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hm... brownies. Mr.Mo moet weer naar NL (laatste keer!!! Afstudeerpresentatie as. woensdag, spannend!) dus kan mezelf dinsdagavond wel eens wat beloven :9 moet nog steeds die raw brownie dingen eens proberen. 8-)
Doen! Ze zijn lekker :9
pi_121528795
Oh en nog even een ^O^ voor majo, voor je ruggengraat en da je het toch probeert. Nu nog leren gezonde keuzes te maken ook als het niet "moet" en gaan met die banaan.
pi_121528827
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:00 schreef An24 het volgende:

[..]

Doen! Ze zijn lekker :9
Toch heb ik nog steeds liever de creamcheesebrownies van mr. lebovitz. Maar als gezonde snack zijn ze wel lekker!
pi_121528875
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:01 schreef Perruche het volgende:

[..]

Toch heb ik nog steeds liever de creamcheesebrownies van mr. lebovitz. Maar als gezonde snack zijn ze wel lekker!
breng me nou niet op ideeën :{w

Zo maar eens slapen. En als ik wakker word mogen de pukkels op m'n gezicht ook wel weg zijn. Grmbl. Alsof ik schurft heb.
Ja doei.
pi_121528973
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:01 schreef Perruche het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, maar jah..... ;(
  zondag 13 januari 2013 @ 23:05:25 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121529009
quote:

[..]

Oe, heb je al een naam? O+ Vunz0R the Vile? V1z the Vulgar?

Bedtijd!
pi_121529132
He bah, heb me tijdens het koken verbrand aan hete olie. Ik voelde het te laat. Het deed daarna twee uurtjes pijn, maar nu helemaal niet meer. Nu hopen dat mijn debiele huid een beetje goed geneest, want mijn hele pols zit onder plekken ;(
pi_121529305
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Welk boek is dat?
Wat wel zo is, is dat je van agavesiroop maar heel weinig nodig hebt om het zoet te maken.
Misschien dat het daarom wel als goede vervanging wordt gezien.
Het is niet gezonder dan suiker, maar je hebt er wel minder van nodig voor hetzelfde effect.
  Vis een optie? zondag 13 januari 2013 @ 23:31:02 #95
70532 loveli
N
pi_121530174
Agavesiroop = fructose = van de duivel. Mobiel, dus kort door de bocht.
crap in = crap out
pi_121530382
Lactose was ook al de duivel!
pi_121530507
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:36 schreef Probability het volgende:
Ergo: de duivel is een koe?
pi_121530698
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:36 schreef Probability het volgende:
Lactose is melksuiker.. Dus melk én suiker.. Pure evil }) bij wijze van dan.
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 00:24:37 #99
70532 loveli
N
pi_121532256
Agavesiroop wordt als een goede vervanger gezien, omdat het een lage GI heeft. Maar als je er teveel van eet (fructose dus), is de kans op diabetes II een stuk groter. Hoe het precies zit met metaboliseren van fructose weten ze nog niet (wel dat er geen insuline wordt aangemaakt om het te verwerken), maar als er voor dierproeven een rat diabetes moet hebben, voeren ze 'em fructose en binnen 2 weken heeft 'ie insulineresistentie.

Tafelsuiker = 50% glucose en 50% fructose.

Van stevia weet ik nog niks geks, dus by all means, experimenteer ermee en breng verslag uit van hoeveel je waarin stopt om het lekker te krijgen.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 00:24:55 #100
70532 loveli
N
pi_121532267
Melk was ook van de duivel.
crap in = crap out
pi_121533753
Wel erg lekker, agavesiroop. O+

Zo eens teruglezen.. Jullie gaan rap!

O, en: sinds mijn eerste terugkeerpost hier blijk ik alweer anderhalve kilo minder te wegen nu.
Vast jullie vetwegsmeltende invloed. ;)
Als ik straks nou nog maar in mijn Nikola Tesla-kostuum pas! (->thema-personeelsfeest in aantocht *) )
Let me see you stripped down to the bone
pi_121534853
Net een tosti op :@ lekker hoor!
MaJo: de beste bespaarstraat is denk ik wel de amsterdamsestraatweg. Daar zitten veel goedkope groenteboeren, bakkers en slagers. Voor je drogisterijdingen kan je naar de action :) oh en een aldi en appie ook, dus als je daar niet in de buurt woont is 1x per week erlangs alsnog de moeite.
pi_121534988
Louter testje. Bericht plaatsen via nieuwe browser op mijn telefoon, hoe ziet dat eruit? Testerdetest. #slapeloos
  maandag 14 januari 2013 @ 08:17:16 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121535733
Teslakostuum :D moet meteen denken aan the Oatmeal :')
pi_121536246
kun je beter lopen of rennen in de regen, om zo droog mogelijk te blijven?

pi_121536266
verder, planning:

O: 3 volkoren/durum/wit zuurdezemboterhammen met half jam, half hagelslag
T: mandarijn
L: broodje hamburger met sla, bacon en komkommer (hamburger zelf gedraaid, brood zelf gemaakt)
T: 200 gram wortels
T: wat yoghurt
B: 50 minuten wandelen
D: uiensoep met zuurdezembrood met kaas.
pi_121536384
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 08:57 schreef Jagärtrut het volgende:
kun je beter lopen of rennen in de regen, om zo droog mogelijk te blijven?

Dat hebben ze een keer getest bij Mythbusters! :D Geloof dat t niet zoveel uitmaakte uiteindelijk. De renner was iets minder doorweekt, maar t scheelde niet veel!
pi_121536580
Oh hi!

Vandaag lange dag voor de boeg en kut geslapen, ben altijd bang dat ik me verslaap :').

Planning wordt zoiets:
O: banaan met pindakaas
T: dubbel boterham boursin/ham
L: salade & soep
T: 2 appels
T: handje rozijnen/noten
D: nog onbekend
pi_121537438
Ik weet niet wat ik gister verkeerd heb gedaan, maar mijn handen ruiken enorm naar ui/knoflook }:|. Genoeg om er nu steeds last van te hebben, en slecht te slapen. Zeep heeft niet het gewenste effect. Dus. Maandagochtend.

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:56 schreef Probability het volgende:
Heeft iemand toevallig lage noren die ik mag overkopen? Heb wel schaatsten maar die zijn hoog..
Kringloop al geprobeerd? Vorig jaar voor 5 euro een paar schaatsen vandaan gehaald.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_121537483
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:58 schreef Chicolate het volgende:
Ik weet niet wat ik gister verkeerd heb gedaan, maar mijn handen ruiken enorm naar ui/knoflook }:|. Genoeg om er nu steeds last van te hebben, en slecht te slapen. Zeep heeft niet het gewenste effect. Dus. Maandagochtend.

[..]

Kringloop al geprobeerd? Vorig jaar voor 5 euro een paar schaatsen vandaan gehaald.
Handen nat maken en dan wat keukenzout erop en scrubben! Mijn handen nemen geur van ui en knoflook heel erg op en dan blijft het een tijd hangen maar als ik dat doe na het snijden heb ik nergens last van :)
pi_121537995
Brrr wat is het koud. Nu lekker slapen!
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 10:25:42 #112
70532 loveli
N
pi_121538052
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Brrr wat is het koud. Nu lekker slapen!
Nu pas klaar? Zulke late nachtdiensten zijn killing.
crap in = crap out
pi_121538211
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:25 schreef loveli het volgende:

[..]

Nu pas klaar? Zulke late nachtdiensten zijn killing.
Half 10 klaar. Maar het was mn laatste en nu weer ff vrij :)
pi_121538212
Eindelijk winter! Vind het ook wel lekker eigenlijk, en het is tenminste mooi weer!
Mijn lijstje voor vandaag:
O 3 bth smeerkaas ham
T: koffie met 1 stukje chocolade
L 3 bth pindakaas , kip
T banaan
D ik denk iets van stamppot boerenkool met rookworst
T 250 gram kwark

Ik weet alleen niet echt een goed/gezond alternatief voor rookworst wat ook lekker is bij boerenkool.. Ik heb altijd het idee dat rookworst echt bagger is.. Maar goed, huisgenoot kookt dus laat ik ook niet te moeilijk gaan doen ;)
pi_121538286
Planning:
O: glas sap, zuurdesemboterham (groot), half met gekookte worst, half met filet americain
T: cappuccino
L: enorme bak zelfgemaakte kippensoep. En misschien maak ik later vandaag nog een pan kippensoep.
T: denk nog een zuurdesemboterham, weet nog niet wat erop
D: broccoli en bloemkool, nog even verzinnen wat erbij. :)
B: rondje wandelen met verstandelijk gehandicatpen. *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121538504
Mwuh voel me nog steeds niet lekker.

Lijstjes

Gisteren
O: gekookt eitje, 2 plakjes uitgebakken bacon, 5 plakjes kipfilet gevuld met philedelphia
L: 2 flinke borden tomaten soep met veel soepgroenten en veel balletjes (gehakt)
T: huttenkase met wat komkommer
D: Zuurkoolschotel

Vandaag:
O: 250 gram volle kwark
T: 1 koffie verkeerd
L: gebakken ei met bacon (2 xl eieren) met daarbij 2 tomaten mee gebakken
T: 2 babybell en komkommer
T: wat nootjes
D: indiaase curry
T: wodka voor het slapen gaan
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 10:48:00 #117
70532 loveli
N
pi_121538630
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:32 schreef the85mc het volgende:
Eindelijk winter! Vind het ook wel lekker eigenlijk, en het is tenminste mooi weer!
Mijn lijstje voor vandaag:
O 3 bth smeerkaas ham
T: koffie met 1 stukje chocolade
L 3 bth pindakaas , kip
T banaan
D ik denk iets van stamppot boerenkool met rookworst
T 250 gram kwark

Ik weet alleen niet echt een goed/gezond alternatief voor rookworst wat ook lekker is bij boerenkool.. Ik heb altijd het idee dat rookworst echt bagger is.. Maar goed, huisgenoot kookt dus laat ik ook niet te moeilijk gaan doen ;)
Gerookte spekjes (of bacon, minder dierlijk vet, helemaal mager kun je gerookte kalkoenreepjes van de appie nemen). Slagersworsten zijn verser dan prefab houdbaar, kun je ook nog zien dat er vlees in zit ipv een toe moes gemalen massa verrassingsvlees. Verse van de appie vind ik vrij aardig.
crap in = crap out
  maandag 14 januari 2013 @ 10:59:15 #118
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121538917
Rookworst is allemaal even niet goed, dan moet je gewoon voor de lekkerste gaan. Hema dus
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_121539011
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:42 schreef Skoap het volgende:
Mwuh voel me nog steeds niet lekker.

D: Zuurkoolschotel

Beterschap! :*

Hoe was die zuurkool? Ziet er goed uit!
pi_121539021
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Rookworst is allemaal even niet goed, dan moet je gewoon voor de lekkerste gaan. Hema dus
Die magere scharrel van zowel de AH als Unox vind ik ook niet vies. Mager is zeer relatief, dat wel.
pi_121539032
Tsja, rookworst is veel te zout, veels te vet en eigenlijk vind ik het niet eens écht lekker.. Of ik neem gewoon een kleiner stuk.
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 11:09:47 #122
70532 loveli
N
pi_121539198
Appie heeft ook een extra magere die deels plantaardig is. Vond 'em niet zo, maar kan ook zijn omdat ik het wist. En veels is geen woord :6
Mijn probleem met bijna alle rookworsten is de E621, die wil ik er liefst niet in, maar je vindt ze nauwelijks zonder. Op de verse van de appie staat het niet, maar er staat wel 'aroma's'. Weet niet of het ook zo mag worden gedeclareerd.
crap in = crap out
pi_121539278
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:02 schreef conleche het volgende:

[..]

Beterschap! :*

Hoe was die zuurkool? Ziet er goed uit!
erg lekker! En machtig :D
Ik had er ook nog wat gebakken ui doorheen gedaan.
pi_121539328
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:09 schreef loveli het volgende:
Appie heeft ook een extra magere die deels plantaardig is. Vond 'em niet zo, maar kan ook zijn omdat ik het wist. En veels is geen woord :6
Mijn probleem met bijna alle rookworsten is de E621, die wil ik er liefst niet in, maar je vindt ze nauwelijks zonder. Op de verse van de appie staat het niet, maar er staat wel 'aroma's'. Weet niet of het ook zo mag worden gedeclareerd.
He, ik deed het maar in de helft van de keren fout ;) Is dat echt geen woord, of is dat echt spreektaal?
pi_121539391
Ik vond de vegarookworst van appie altijd superlekker :@ vooral wanneer warmgemaakt in bouillon!

Ik zoek een nieuwe laptoptas, die er niet uitziet als een laptoptas. wat denken jullie? Ze hebben allemaal nog een extra schouderriem, die gewone hengsels vind ik maar niets :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of als jullie nog een leuke site weten, graag!
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 11:18:23 #126
70532 loveli
N
pi_121539439
Spreektaal, ik hoop erop dat je dat eigenlijk wel weet..
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 11:19:27 #127
70532 loveli
N
pi_121539475
Echt leer >>> nep. Billy had pas een mooie gespot.
crap in = crap out
pi_121539653
ik vind ze allemaal niet zo, maar de tweede het mooist!
pi_121539754
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:25 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vind ze allemaal niet zo, maar de tweede het mooist!
Wat vind jij tof dan? Van die cowboybags enzo wat nu helemaal mode is vind ik echt niet geschikt voor mijn werk. Het moet wel representatief zeg maar.
pi_121539952
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wat vind jij tof dan? Van die cowboybags enzo wat nu helemaal mode is vind ik echt niet geschikt voor mijn werk. Het moet wel representatief zeg maar.
Hehe, ik zag je ninjaedit ;)
Is dit leuk? of te mannelijk? http://www.dressmylaptop.(...)t-bag-15-inch-cognac
pi_121540057
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

ik ben echt heel erg picky qua tassen. Ik heb deze, maar dit is geen laptoptas: . Ideaal voor naar het werk, m'n ipad, lunchbox en nog wat papieren passen erin, en het heeft veel verschillende vakken. Ik hou op de een of andere manier alleen maar van bruine tassen, dat speelt ook een rol. Voor mij moeten tassen niet te rond zijn, en veel vakken voor organisatie hebben..
pi_121540168
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:36 schreef the85mc het volgende:

[..]

Hehe, ik zag je ninjaedit ;)
Is dit leuk? of te mannelijk? http://www.dressmylaptop.(...)t-bag-15-inch-cognac
Veeeeeel te mannelijk!

En jagar, ja da's leuk en aardig maar da's geen laptoptas :P
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 11:43:11 #133
70532 loveli
N
pi_121540198
Prijsklasse? Alles wat echt mooi is, vind ik meestal 3x te duur.
crap in = crap out
pi_121540261
En het formaat laptop maakt ook nogal uit.. Als je een 17 inch hebt zit je bijna aan een weekendtas..
pi_121540307
MC, 13 inch ofzo. 30 cm breed iig
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:43 schreef loveli het volgende:
Prijsklasse? Alles wat echt mooi is, vind ik meestal 3x te duur.
Ja dat is ook mijn probleem. Die ik nu wil kost 210. Da's wel mijn max!
pi_121540411
Bon, let the finetuning begin:

O: havermout met rozijnen
T: cappuccino, 2 zelfgebakken koekjes
L: 4 rijstwafels kaas, gekookt ei, salade
B: anderhalf uur wandelen
T: cappuccino, 2 zelfgebakken koekjes (en dan zijn ze op boehoe), banaan
D: bloemkool, kaassaus, kabeljauwfilet
T: yoghurt met een beetje vla

planning morgen:
O: havermout met appel en kokos
B: sportschool
T: cappuccino, kwark metbanaan
L: boeren omelet (eigenlijk een soort van korstloze quiche uit de koekenpan), salade met feta en olijfjes
T: cappuccino, 2 rijstwafels met kaas
D: nog nader te bepalen, maar in elk geval veel groente en vlees of vis.
T: kwark met warme appel en kaneel
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 11:57:50 #137
70532 loveli
N
pi_121540736
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:45 schreef Perruche het volgende:
MC, 13 inch ofzo. 30 cm breed iig

[..]

Ja dat is ook mijn probleem. Die ik nu wil kost 210. Da's wel mijn max!
Leonhard Heyden, Mandarina Duck (oude Herma-serie, misschien nog op eBay), Bree.
crap in = crap out
pi_121540817
Knomo vind ik wel mooi, maar die zijn meestal best duur..
pi_121540845
Aurum heeft ook een mooie tas waar dr laptop inpast!
Verder ben ik ook gezegend met een dure smaak, maar ben tegelijkertijd ook voor je aan het kijken. :)
Zou sowieso wel voor een mooie leren tas gaan. :)
Doe wat je niet durft.
pi_121540907
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Leonhard Heyden, Mandarina Duck (oude Herma-serie, misschien nog op eBay), Bree.
Zegt me niets :P en ebay doe ik niet aan, wel een "gewone" winkel of een normale webwinkel.
pi_121540915
Ik vind de tassen van Oxfam, British Heart Foundation of Dove Hospice altijd wel tof :') 8-)

Te lang geslapen. Volgend weekend maar wat minder uitbundig van het weekend genieten qua lang opblijven en lang slapen, ritme verneukend, die shit.

Lijstje eens over nadenken, maar vanavond eten we in ieder geval volkoren pizza, met spinazie en groenten enzo. Nom.
Ja doei.
pi_121541044
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:59 schreef uniekhoorn het volgende:
^^ :9~
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121541054
Bree heeft erg mooie tassen. Tijdje terug in hun winkel in Maastricht geweest en baal stiekem toch nog wel een beetje dat ik daar toen geen tas heb gekocht. :P
De Mandarina Duck winkel in Parijs vond ik overigens ontzettend tegenvallen. Iets te hysterisch allemaal. :)
Doe wat je niet durft.
pi_121541121
Dat mandarine duck is niet mijn ding wat ik er van zie, en bree kan ik niet vinden! Alleen op zalando, 20 euro voor een tas?
pi_121541150
De tweede vind ik erg mooi Per :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121541254
En vind je zoiets wat?
Dat is zo'n knomo.
pi_121541274
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:14 schreef the85mc het volgende:
En vind je zoiets wat?
[ afbeelding ] Dat is zo'n knomo.
Ja die had ik ook gezien, maar iets te casual nog...
pi_121541324
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:14 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja die had ik ook gezien, maar iets te casual nog...
Je hebt ze ook in candystick roze *)
pi_121541332
Ola!

Ik heb French fries met kaas en bacon gehad :D ik wist niet eens dat dat bestond :')

Voor de rest probeer ik wel op te letten wat ik eet maar het zijn rare lijstjes:

O: roerei, crumpet met boter, kalkoenworstjes, verse ananas
L: red velvet cheesecake
T: appel
T: hummus, groenten/ guacamole, nachos, 2 wijn
D: fajitas met kip en garnalen, stuffed jalapenos.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121541338
:D aurum wat doe je!!!

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:15 schreef the85mc het volgende:

[..]

Je hebt ze ook in candystick roze *)
Huuuuuuu ;(
  maandag 14 januari 2013 @ 12:17:31 #151
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121541382
French fries met kaas en bacon, dat klinkt als een hartverknettering in een bakje :D
pi_121541411
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
French fries met kaas en bacon, dat klinkt als een hartverknettering in een bakje :D
Ieow ;( inderdaad!

brrr. Koud.
Ja doei.
pi_121541427
red velvet cheesecake :9~ :9~ }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121541669
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:16 schreef Perruche het volgende:
:D aurum wat doe je!!!

[..]

Huuuuuuu ;(
Ik moest testen of het lekker was! :D

Hoe groot is je laptop?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121541715
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:25 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik moest testen of het lekker was! :D

Hoe groot is je laptop?
30 cm. ongeveer. En was het lekker?
pi_121542178
En nu zit ik dus tassen uit te zoeken. Op Zalando. Met als gevolg dat ik de komende 2 jaar natuurlijk alleen nog maar Zalando reclames te zien krijg.
En met als gevolgd dat ik eindelijk een verjaardagscadeautje weet! :D
naast de kitchenaid dan. :P
Doe wat je niet durft.
pi_121542286
Kon je knoflookgeur niet van je handen krijgen door ze aan RVS te wrijven?
pi_121542294
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

30 cm. ongeveer. En was het lekker?
ik heb deze tas in het zwart

Heb een 14" laptop die stop ik in een sleeve met ipad/notieblok/businesscards en dat past prima in die tas. Dan heb ik nog ruimte voor mijn portemonee, los etuitje met meuk, drinkfles en wat andere kleine dingen :)

Baconfries waren lekker maar je moet het niet iedere dag eten, dan ga je eruit zien als sommige van de locals :')
  maandag 14 januari 2013 @ 13:00:03 #159
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121542816
Ik las beconfries. Spekkige Fries
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 13:04:24 #160
70532 loveli
N
pi_121542998
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:09 schreef Perruche het volgende:
Dat mandarine duck is niet mijn ding wat ik er van zie, en bree kan ik niet vinden! Alleen op zalando, 20 euro voor een tas?
Waar ik bij Mandarina Duck ´Herma´ tikte moet ´Hera´zijn, dat is de buisinesslijn. Oude lijn had erg glad leer, de nieuwe collectie heeft wat relief.
crap in = crap out
pi_121543124
Bacon fries klinken wel erg lekker inderdaad :9
Beetje als kapsalon zonder groente en bacon in plaats van shoarma :+

Nu zin in kapsalon... :')

[ Bericht 17% gewijzigd door V1z0R op 14-01-2013 13:14:08 ]
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 13:45:13 #162
70532 loveli
N
pi_121544565
crap in = crap out
pi_121544997
Ik vind de tweede het mooist Per.

Zelf kocht ik onlangs deze:

http://www.vanostassenenk(...)2%20ritsen%20Alessia

Stoer en zakelijk tegelijk. Ik weet niet of je laptop er in past, maar een kleine moet zeker passen.

-edit- binnenkant is 25, haal je net niet. Ze hebben wel meer mooie tassen.
  maandag 14 januari 2013 @ 14:43:19 #164
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121546893
O: anderhalf sneetje speltzuurdesembrood (1 met pindakaas, 0,5 met kaas)
T: nog een sneetje met limburger cervelaat
T: verse muntthee met wat honing
L: paar ham-augurkrolletjes (drie plakken ham en 3 grote plakken augurk), gekookt ei en ehh?
T: crackers?
D: kabeljauwburger met spinazie
S: Zumbaaa
T: ?

[ Bericht 6% gewijzigd door MariaEtcetera op 14-01-2013 15:00:51 ]
pi_121547181
En dan tussen de bedrijven door ook maar eens een planning. Ben lekker aan het werk, dus geen honger.

O: 500g kwark (50-50 magere franse en danio smaakje) met enorme hand muesli
L: 3 maisboterhammen met filet americain
T: een pepermuntje en paar glazen cola light
T: ik stop vast nog wel meer in mn mond op een onbewaakt moment
D: boerenkool zonder worst
T: geen idee.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 14:52:44 #166
70532 loveli
N
pi_121547363
Sneeuw!
crap in = crap out
  maandag 14 januari 2013 @ 14:53:28 #167
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121547404
Ja al een tijdje in Den Haag. En vanochtend met de bedrijfsbak gekomen en mag dus noodgedwongen terug in de Polo op gladde zomerbanden.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 14:55:21 #168
70532 loveli
N
pi_121547507
Je zult niet de enige zijn. Is er niet op MP een setje winterbanden op velg te scoren? Kwartiertje werk voor Duuf om te vervangen.
crap in = crap out
  maandag 14 januari 2013 @ 14:55:45 #169
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121547533
Over een maand gaat ie naar de sloop. Ga er niets meer in investeren.
pi_121547996
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:44 schreef V1z0R het volgende:
Kon je knoflookgeur niet van je handen krijgen door ze aan RVS te wrijven?
Met citroen wil het behoorlijk goed.
pi_121549158
MaJo, groente en fruit koop je natuurlijk op de Kanaalstraat, evenals feta, pijnboompitten, knoflook, durum, roti en een mooi thee-servies.
  maandag 14 januari 2013 @ 15:45:25 #172
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121549585
Tyf op met sneeuw!

Lijst:
Kwark/vla/basterdsuiker
1 paprika, halve komkommer, cup a soup champignons, kom aspergeroomsoep met ham, tomaat, 3 boterhammen beleg, cracker kaas, appel, peer, 2 mandarijnen, 4 lychees, 3 dropjes, beker melk, 200 gr wortel.

KOmt nog: Sperziebonen gekookt in allerlei smaakjes, vispakketjes met prei, kruiden, citroen, bosui, tomaat, gevulde champignons met knoflookkaas, aardappelkroketjes, gebakken ui
pi_121550980
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Tyf op met sneeuw!

^^
pi_121551069
Sneeuw ;(
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_121551417
sneeuw is leuk!

O+

Morgen krijgen we ook weer een laag, er zou zo 40 cm. vallen, zeggen ze!
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 16:34:36 #176
70532 loveli
N
pi_121551816
Hmz.. geen goede schoenen hebben voor in de sneeuw :')
crap in = crap out
pi_121551951
Zo! Terug van lang weekendje Drenthe :) Niet bijgelezen though; heb ik nog iets gemist?
pi_121551990
Jaaaah O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doei! Vliegen! In de sneeuw :')
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 16:38:47 #179
70532 loveli
N
pi_121551993
The usual.
crap in = crap out
pi_121552065
Die is mooi Perr!! O+
En een goede prijs!
Doe wat je niet durft.
pi_121552110
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:38 schreef Perruche het volgende:
Jaaaah O+

SPOILER
oeh nice O+
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 16:43:27 #182
70532 loveli
N
pi_121552200
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Die is mooi Perr!! O+
En een goede prijs!
^^
crap in = crap out
pi_121552310
Slankie approval O+
pi_121552425
quote:
Jaaaah O+

SPOILER
Ook een mooie :Y
pi_121552726
quote:
Jaaaah O+

SPOILER
Mooi! En beestje maakt het af. Althans, het lijkt een beestje. Is het geen beestje? Ik ga best teleurgesteld zijn als het geen beestje is ;(
pi_121552756
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:38 schreef loveli het volgende:
The usual.
Ah. Kk.

Las ik trouwens iets over een ontluikende relatie tussen Mc en nog iemand hier? Of heb ik me dat verbeeld? Zou best kunnen namelijk. Droom raar de laatste tijd :')
pi_121553340
MC en nallie gaan trouwen coco! In mei ofzo.

En het is een beestje!!
pi_121553410
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:08 schreef Perruche het volgende:
MC en nallie gaan trouwen coco! In mei ofzo.

En het is een beestje!!
Oh, wat tof! *; Worden wij slankies uitgenodigd? Zo ja, dan moet ik voor die tijd dus in een strak en sexy jurkje zien te passen :9

En de tas wint met beestje dus helemaal!
Duur? Ik moet ook een nieuwe tas...
pi_121553739
Leuke tas Perr! Paars O+
Ik heb hardgelopen in de sneeuw. Nu vind ik mezelf een bikkel :Y)
pi_121553871
Hij is tof per!
/ netwakker
Nu boerenkool halen, voor de stamppot, met worst :9
pi_121553901
11,7km gerend in een sneeuwstorm! Koud! Maar wel tof O+

Brrr.
Ja doei.
pi_121554015
Ik zou het toch wel mogen hopen dat we op Mc en Nallie hun bruiloft mogen komen.... :Y

Was de dierentuin nog beetje leuk, Coco?
  maandag 14 januari 2013 @ 17:26:58 #193
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121554117
Sneeuwlopers _O_
pi_121554205
Hee, sneeuw. :)

Nallie! MoBlo! ^O^ Erg koude voeten gekregen? Ik zit momenteel klem tegen de verwarming aangepropt, moet er even niet aan denken om buiten hard te gaan lopen.

En: potver, wat zijn goede kwaliteit nepsnorren prijzig!

Lijstje (toch maar weer eens):

O: Niks. Uitgeslapen
L: Geitenyoghurt, havermout en een peer
B: Twintig minuten naar markt lopen, met volle boodschappentas weer twintig minuten terug
D: Couscous met heeeeeel veel peterselie, gebakken spitskool met appelstroop en granaatappelpitten erdoor. Daarnaast een geroosterd kippenpootje.
T: Vijf bosbessen in laagje witte chocolade

*burp*
pi_121554434
Voeten waren niet heel koud, bovenbenen wel, zeker toen ik daarna de douche in sprong. Manmanman wat een jeuk van de overgang koud --> warm :o :o
Ja doei.
pi_121554544
Respect voor Nallie en Mo _O_
pi_121554728
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:18 schreef Nallie het volgende:
Leuke tas Perr! Paars O+
Ik heb hardgelopen in de sneeuw. Nu vind ik mezelf een bikkel :Y)
*) Lekker hè? *O*
Ja doei.
pi_121555108
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

*) Lekker hè? *O*
Ja jij bent de superhero, want ik was maar 20 minuten met mn kneuzenschema en hier ligt nog bijna niks :P Ik had ongeveer een kwartier nodig om mezelf te overtuigen dat het echt wel meeviel qua kou en toen was ik alweer bijna thuis. Daarna lekker heet gedoucht! En jeuk inderdaad ;)
pi_121555187
:{w ik ben niet meer hero :{w we zijn allebei gegaan!

*bikkelboks*

Ik heb niet eens heet kunnen douchen, terwijl ik normaal van 't hele huis een sauna maak. Anders had je me echt gillend af kunnen voeren. Had gewoon blaasjes, ofzo... :')
Ja doei.
pi_121555340
Lange stagedag gehad, vanavond nog buikdanstraining.
Liet alleen net de zoutpot open vallen op mijn avondeten/omelet :(
pi_121555433
O getver Sarabi!

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb niet eens heet kunnen douchen, terwijl ik normaal van 't hele huis een sauna maak. Anders had je me echt gillend af kunnen voeren. Had gewoon blaasjes, ofzo... :')
Jeumig! Blijf dan toch ook binnen, kind! -x-[

Zo... lijst door eetmetertje gehaald. Bord vol couscous met geklaarde boter, dat gaat hard zeg!
pi_121555527
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, wat tof! *; Worden wij slankies uitgenodigd? Zo ja, dan moet ik voor die tijd dus in een strak en sexy jurkje zien te passen :9

En de tas wint met beestje dus helemaal!
Duur? Ik moet ook een nieuwe tas...

135 pond plus 15 verzendkosten. Maar hopelijk hoef ik de komende 5 jaar geen nieuwe!

[ Bericht 2% gewijzigd door Perruche op 14-01-2013 18:07:34 ]
pi_121555551
Nou ja, geen blaasjes, ze zijn ook weer weg, dus kunnen geen blaasjes zijn, maar wel iets 'raars' :+ maar ze zijn weer weg, mijn scrambled eggs op toast met wat kaas en een mok melk zitten er weer in en de pot thee is alweer op en ik zit na te gloeien van genot! Dus het was het waard O+
Ja doei.
pi_121555552
Mooie tas Perr~!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_121555570
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:57 schreef Sarabi het volgende:
Lange stagedag gehad, vanavond nog buikdanstraining.
Liet alleen net de zoutpot open vallen op mijn avondeten/omelet :(
Kan het iig niet meer bevriezen.

#glasishalfvol!
Ja doei.
pi_121555643
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kan het iig niet meer bevriezen.

#glasishalfvol!
:D

Achja komende week maar even geen zout meer voor mij.
pi_121555680
Mijn lijstje is wat anders geworden: nog 3 boterhammen gegeten om 4 uur en ben toen naar de bloedbank gegaan. Het was de 10e donatie, voelt goed om even gedaan te hebben. En na afloop een roze koek :9
pi_121555735
Vind het goed dat je dat doet hoor MC!!
pi_121555736
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:53 schreef motorbloempje het volgende:
:{w ik ben niet meer hero :{w we zijn allebei gegaan!

*bikkelboks*

Oke :D

Lijstje:

O: havermout, banaan, kokos
T: koffie verkeerd, appel
L: volkorenbol geitenkaas en nog eentje met hummus en kipfilet
S: 3,2 km hardlopen in 20 min
T: rijstwafel pindakaas
D: bietjesrisotto met geitenkaas en gecarameliseerde ui
T: beetje yoghurt met lijnzaaf
pi_121555805
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:08 schreef Perruche het volgende:
Vind het goed dat je dat doet hoor MC!!
Thnx!
pi_121555806
Stoer, bloed geven! Wou dat ik dat durfde. :{ #naaldenfobie

..en ík vond het al zo koud ineens, maar mijn beste vriend kwam zojuist op Schiphol uit het vliegtuig gekukeld na een poos op bloedhete Filippijnse eilanden te hebben gezeten en dan is het vast nóg harder bibberen.
pi_121555859
Nallie, je lijstje: O+

(Minus de rijstwafel dan. :6 )

Maak jij zelf je hummus?
pi_121555931
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:12 schreef minilot het volgende:
Nallie, je lijstje: O+

(Minus de rijstwafel dan. :6 )

Maak jij zelf je hummus?
Vaak wel! Maar deze was uit de supermarkt, want zin in hummus en geen tijd/zin om te maken :)
pi_121556093
Klinkt bekend. :) Ik maak zelf emmers vol hummus maar als ik echt met hoge nood lunch moet regelen terwijl ik onderweg ben dan draait het altijd uit op een broodje + een kuipje Sabra.
pi_121556176
lijst
• glaasje kokoswater (want kokosnoot geslacht)
• volle yoghurt met kokos en pompoenpitten
• hanepoot, witlofsalade met ei, plakje gekiemd speltbrood met boter
• handje nootjes
• bakje hanesoep
• fruitsalade met van alles een halve: banaan, avocado, appel ; en een kwakje roomyoghurt
• avondeten: hanefilet, spinazieomelet
• toe: appelmoes van 1 appel met krentjes en rozijnen
bodypump
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121556185
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:18 schreef minilot het volgende:
Klinkt bekend. :) Ik maak zelf emmers vol hummus maar als ik echt met hoge nood lunch moet regelen terwijl ik onderweg ben dan draait het altijd uit op een broodje + een kuipje Sabra.
Ja die Sabra vind ik ook echt wel lekker! Of die van de plaatselijke Turk :9
pi_121556314
Zo heb je nog eens iets aan je haan, Sig :) Wederom een puike lijst!
pi_121556523
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:23 schreef minilot het volgende:
Zo heb je nog eens iets aan je haan, Sig :) Wederom een puike lijst!
Nog 5 te gaan :+.

De drie rammetjes gaan dit weekend weg en verwacht ik na iets meer dan 1 week terug, dus dan moet ik wel wat ruimte vrijmaken..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_121556742
Mijnes:
O: dubbele bth serrano ham
T: banaan met pindakaas
L: broccolisoep, salade met gekookt ei, krentenbol met dik kaas :@
T: 2 handen studentenhaver
T: 50 gr jellybeans :@
D: pas om 21:00 uur, iets aziatisch!

Ik mag van mezelf een maand geen chocolade Meer. Vanaf gisteren. Oops.
pi_121556785
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Nog 5 te gaan :+.

De drie rammetjes gaan dit weekend weg en verwacht ik na iets meer dan 1 week terug, dus dan moet ik wel wat ruimte vrijmaken..
Ik heb me toevallig afgelopen week (met enige moeite) door het obligate vega-manifest Eating Animals van Jonathan Safran Foer heengewerkt en moest daarbij steeds denken aan hoe jij je beesten houdt. Fijn! ^O^
  maandag 14 januari 2013 @ 18:54:09 #221
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121557598
Lijstjr
O. Bol mozarella
T. 2 mandarijnen
L. Tosti kaasham+ cracker ham
T. 3 creamcrackers + lion
D. Spaghetti bolognese + sla
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_121557900
Nog een lijstje:

O: roerei, half glas verse jus
S: anderhalf uur yoga
L: ceasarsalade van: sla, kipfilet, gekookt ei, olijven, parmezaan en dressing gemaakt van yofresh. Een plak zuurdesemspeltbrood met boter
T: thee met soyamelk, stuk pure chocolade
D: aardappels, bietjes, appelmoes en oude kaas
pi_121558118
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:44 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik heb deze tas in het zwart

[ afbeelding ]

Heb een 14" laptop die stop ik in een sleeve met ipad/notieblok/businesscards en dat past prima in die tas. Dan heb ik nog ruimte voor mijn portemonee, los etuitje met meuk, drinkfles en wat andere kleine dingen :)

Baconfries waren lekker maar je moet het niet iedere dag eten, dan ga je eruit zien als sommige van de locals :')
Je hebt mij gewoon nagedaan :P!!
pi_121558194
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:18 schreef minilot het volgende:
Hmm, maza is net wat lekkerder. oa. met koriander en limoen :9
pi_121558199
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:49 schreef Chicolate het volgende:
En dan tussen de bedrijven door ook maar eens een planning. Ben lekker aan het werk, dus geen honger.

O: 500g kwark (50-50 magere franse en danio smaakje) met enorme hand muesli
L: 3 maisboterhammen met filet americain
T: een pepermuntje en paar glazen cola light
T: ik stop vast nog wel meer in mn mond op een onbewaakt moment
D: boerenkool zonder worst
T: geen idee.

Meer eten. Doei.
pi_121558249
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:54 schreef Tinkepink het volgende:
Lijstjr
O. Bol mozarella
T. 2 mandarijnen
L. Tosti kaasham+ cracker ham
T. 3 creamcrackers + lion
D. Spaghetti bolognese + sla
Raar ontbijt. Genoeg kcal gok ik maar mwah
pi_121558280
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:35 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb me toevallig afgelopen week (met enige moeite) door het obligate vega-manifest Eating Animals van Jonathan Safran Foer heengewerkt en moest daarbij steeds denken aan hoe jij je beesten houdt. Fijn! ^O^
Oh, ik vond dat best goed leesvoer :Y.
Wat Amerikaans natuurlijk.
pi_121558308
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
O: anderhalf sneetje speltzuurdesembrood (1 met pindakaas, 0,5 met kaas)
T: nog een sneetje met limburger cervelaat
T: verse muntthee met wat honing
L: paar ham-augurkrolletjes (drie plakken ham en 3 grote plakken augurk), gekookt ei en ehh?
T: crackers?
D: kabeljauwburger met spinazie
S: Zumbaaa
T: ?
Weinig!
pi_121558666
O: gekookt ei
L: kippensoep
T: gerookte haring
T: wodka
D: gehakt met iets, kweenie wat, er wordt voor me gekookt
T: volle kwark met citroen
pi_121558693
Lijstje:
N: tosti hamkaas
O: yoghurt met muesli
T banaan
D boerenkool met worst en spekjes, biertje
T ?
pi_121558712
Hier vandaag ook weinig -O- kom nog niet boven de 1000kcal uit.
Na mijn buikdanstraining zal ik nog wel iets van zuivel en fruit eten maar dat schiet ook niet heel erg op.
Volgende keer nootjes kopen voor dit soort momenten.
  maandag 14 januari 2013 @ 19:16:30 #232
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121558719
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:01 schreef Perruche het volgende:

[..]

135 pond plus 15 verzendkosten. Maar hopelijk hoef ik de komende 5 jaar geen nieuwe!
:o
Heb niet eens zulke dure schoenen (behalve hardloop- en wandel)

Ow en Perr, chocolade (puur) zit boordevol goede stofjes, dus elke dag een blokje is prima voor je!
Gewoon om 1 dezelfde tijdstip jezelf 1 blokje gunnen (bij mij is dat rond 16 uur) werkt prima
pi_121558971
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:16 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ow en Perr, chocolade (puur) zit boordevol goede stofjes, dus elke dag een blokje is prima voor je!
Gewoon om 1 dezelfde tijdstip jezelf 1 blokje gunnen (bij mij is dat rond 16 uur) werkt prima
Maar met een tas doe je waarschijnlijk langer :)
(ik ook niet hoor)
pi_121559362
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:16 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ik had op "bestel" gedrukt voor ik het wist :D

Vanaf februari 3 maanden NIETS nieuws :Y

En ja dat zal best dat het goed is, maar niet in de mate dat ik het eet. En ik kan geen maat houden, dus dan maar gewoon even niet :).
pi_121560017
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:28 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik had op "bestel" gedrukt voor ik het wist :D

Vanaf februari 3 maanden NIETS nieuws :Y

En ja dat zal best dat het goed is, maar niet in de mate dat ik het eet. En ik kan geen maat houden, dus dan maar gewoon even niet :).
Helemaal niets? Maar, maar, dan wordt het weer lente en dan out with the old en in with the new!

Tandupdate: overbelasting en ontsteking, iedereen had gelijk O+
pi_121560279
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:38 schreef anna82 het volgende:

[..]

Helemaal niets? Maar, maar, dan wordt het weer lente en dan out with the old en in with the new!

Tandupdate: overbelasting en ontsteking, iedereen had gelijk O+
:+ beterschap!
pi_121560311
Wat een karige lijstjes vandaag!

O: havermout met banaan en kaneel, awesome :9
L: 2 x boterham kaas, 1 keer roggebrood appelstroop
T: nog een bordje havermout want lekker warm
D: courgettepannenkoekjes (dank voor de inspiratie Nallie!), tartaatje en salade
T: bakje kwark met bosbessen
T: instant chai tea uit ZAF
  maandag 14 januari 2013 @ 19:49:21 #238
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121560680
Beterschaap Anna!

Valt mee qua weinig hoor Prob, had ook buikpijn na L dus kleine D kwam goed uit :')
  maandag 14 januari 2013 @ 19:58:31 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121561299
Ik heb echt niks met tassen :@. Vervoer m'n laptop in het lelijke exemplaar waarin ie ook kwam :').
pi_121561530
Wat gaat er nu gebeuren met de kies?

Ik vind leren tassen wel erg mooi, maar ik heb m'n geld meestal nodig voor andere dingen. Heb in rijkere tijden ooit wel mooie leren weekendtassen gekauft.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:03:18 #241
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121561585
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb echt niks met tassen :@. Vervoer m'n laptop in het lelijke exemplaar waarin ie ook kwam :').
Ik heb een giga-laptoprugzak waarmee ik een brugklasser lijk :7
  maandag 14 januari 2013 @ 20:10:49 #242
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121562056
Ik heb een hele mooie rode aktetas van Hester van Eeghen. Gekregen voor m'n afstuderen. Enkel gebruikt tijdens sollicitaties. Zou nu niet zo goed weten wat ik er mee zou moeten :@.

http://www.hestervaneeghen.com/
  maandag 14 januari 2013 @ 20:12:25 #243
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121562153
Oioioi. Moed verzamelen voor de sportschool, lesje begint pas om 21:00 en ik ben zo fijn toasty warm :') Maar ik GA wel. HA.

>:O
pi_121562295
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb een hele mooie rode aktetas van Hester van Eeghen. Gekregen voor m'n afstuderen. Enkel gebruikt tijdens sollicitaties. Zou nu niet zo goed weten wat ik er mee zou moeten :@.

Mooie spullen zitten daar tussen :Y
pi_121562437
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

Dagelijks gebruiken?
pi_121563280
Anna, in mei mag ik weer ;)

Hoe is het mwet je tand nu?
pi_121563659
Vanuit bad een werkupdate voor de geïnteresseerden:

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121563905
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:39 schreef Phaidra het volgende:
Vanuit bad een werkupdate voor de geïnteresseerden:

SPOILER
Stom indeed ;( fijn wel dat er nog geen paniek is. Succes :*
  maandag 14 januari 2013 @ 20:44:19 #249
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_121563907
Brrr Anna

Phaidra -O-

Maria, jij bent stoer dat je gaat.

:Z
pi_121563940
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oioioi. Moed verzamelen voor de sportschool, lesje begint pas om 21:00 en ik ben zo fijn toasty warm :') Maar ik GA wel. HA.

>:O
Oef, lekker tijdstip met dit winterweer. Wat voor een lesje?

Blij dat ik begin van de avond ben geweest. :P

Net klaar met eten preppen voor morgen en tegelijkertijd eten. Heb ik 3 pannen opstaan en mijn elektrische grill die mijn kip staat te bereiden, belt er een stomme energieverkoper aan. }:|

Kom ik gelegen?
- Nee. }:|
Mag ik dan toch snel vragen wat voor een energieleverancier u heeft?
Prettige avond verder.

Ik word cranky als ze me van mijn eten afhouden na het trainen. }:|

@Phaidra, zonde! Aan de andere kant op je gemakje verder rondkijken. :)
  maandag 14 januari 2013 @ 20:48:05 #251
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121564097
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dagelijks gebruiken?
Voor wat? Laptop vervoer ik niet dagelijks. Hoef meestal ook geen stukken mee. En om er nou alleen m'n lunch in te doen :').
  maandag 14 januari 2013 @ 20:49:12 #252
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121564159
Das mooi balen Phaidra! -O-
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 20:51:08 #253
70532 loveli
N
pi_121564263
Jeu Phaidra -O-
crap in = crap out
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 20:53:38 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121564400
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:35 schreef Xennia het volgende:
MaJo, groente en fruit koop je natuurlijk op de Kanaalstraat, evenals feta, pijnboompitten, knoflook, durum, roti en een mooi thee-servies.
Dat is ook een goeie :Y Amsterdamse straatweg helemaal, daar woon ik op een paar minuten afstand vandaan *O* Ik doe op vrijdag boodschappen voor de hele week en dan haal ik gelijk alles. Ik zal dit weekend eens op zaterdag voor groente, fruit, vlees en vis naar de kleinere winkeltjes gaan :Y

Lijstje vandaag:
O: yoghurt met aardbeien, groene thee
T: koffie
L: gebakken ei met 20+ kaas, komkommer en tomaat, glas karnemelk
T: cup à soup Toscaanse tomaat
D: gebakken kipfilet met sperziebonen

Net thuis van mijn werk, was een lange dag. Nu lekker helemaal niks doen :O
pi_121564457
Ja, als werknemer vanaf 2007 was ik een behoorlijk groentje. En uiteindelijk was het toch last in first out (binnen een bepaalde functie en leeftijdsgroep - een directe collega werkt er al sinds 1995 en is alsnog de pineut).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121564703
Lijstje aangevuld met Griekse yoghurt en appelmoes!
pi_121564768
boh Phaidra, wat vervelend zeg!
Kwak
  Vis een optie? maandag 14 januari 2013 @ 21:02:40 #258
70532 loveli
N
pi_121564912
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:54 schreef Phaidra het volgende:
Ja, als werknemer vanaf 2007 was ik een behoorlijk groentje. En uiteindelijk was het toch last in first out (binnen een bepaalde functie en leeftijdsgroep - een directe collega werkt er al sinds 1995 en is alsnog de pineut).
Weet er niet alles van, maar bij zoveel mensen is het bij mijn weten niet last in first out, maar afspiegelingsbeginsel. Zou het kunnen navragen.
crap in = crap out
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 21:02:42 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121564913
Ah dat is balen phaidra -O- Is er een beetje iets te vinden in jouw werkgebied? Sterkte in ieder geval!!
pi_121565003
quote:
5s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:02 schreef conleche het volgende:
Wat gaat er nu gebeuren met de kies?

Ik vind leren tassen wel erg mooi, maar ik heb m'n geld meestal nodig voor andere dingen. Heb in rijkere tijden ooit wel mooie leren weekendtassen gekauft.
Die blijft nog even! :D Ze wilde wel een behandeling doen, maar omdat de pijn ws voornamelijk door de overbelasting komt, vond ze het nu niet perse nodig. Eens moet ik eraan dus ik ga maar eens beginnen met een tandspaarrekening ;)

Wat naar Phaidra! Moet een verslagen sfeer zijn geweest. Beetje jammer van de misplaatste opmerkingen.
pi_121565528
Ai Phaidra. Sterkte ermee. Ik ben ook eens wegbezuinigd met een club mensen, ook een vrij langdurig traject. Heb wel enig idee hoe het voelt.
pi_121565598
Bodypump gehad, m'n eerste releasewissel. Ging best aardig, vond ik.
En dan nu bedtijd :+.

:W!
pi_121565795
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Weet er niet alles van, maar bij zoveel mensen is het bij mijn weten niet last in first out, maar afspiegelingsbeginsel. Zou het kunnen navragen.
Klopt wel, maar werkduur is één van de dingen waarnaar gekeken wordt. Eerst de functie, daarbinnen per leeftijdsgroep en dan de werkduur. Het is een reorganisatie binnen de hele uni (450 fte moet weg), ik denk dat het juridisch wel goed zit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121566099
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Voor wat? Laptop vervoer ik niet dagelijks. Hoef meestal ook geen stukken mee. En om er nou alleen m'n lunch in te doen :').
Voor de keren dat je wel een laptop of stukken mee hebt? Of voor de keren dat je op werkbezoek gaat?
En je zou bijvoorbeeld de dingen erin kunnen doen die je normaliter in je handtas hebt zitten? Agenda, autopapieren, portemonnee. Ik zou het ding wel vol krijgen hoor. B-)

Phaidra, wat jammer! Niet echt onverwacht natuurlijk, maar wel mooi kut! Neem de tijd om het te laten bezinken. Een andere baan zoeken komt later wel. :)
Doe wat je niet durft.
pi_121566484
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:02 schreef MaJo het volgende:
Ah dat is balen phaidra -O- Is er een beetje iets te vinden in jouw werkgebied? Sterkte in ieder geval!!
Nee niet echt. Maar ik heb wel wat ideetjes voor een plan B. Of iets heel radicaals voor plan C. Maar het laten bezinken is vast een heel goed idee ;).

Bedankt iedereen :*. Nu maar proberen te slapen. Ben gesloopt!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121566742
Heel stom idd, Phaidra! -O- :* Ik bevind me ongeveer in dezelfde situatie en bij ons doen ze ook alsof het zo'n mooie nieuwe uitdaging is. Ja, voor mij misschien wel, maar voor mijn collega's van >50 jaar vrees ik ook wel..

Enniewee, lijstje, commentaar is altijd welkom!

O: bakje magere kwark met muesli
T: volk. boterham hummus, halve appel
L: 2 volk. boterhammen snijworst
T: volk. boterham hummus, gekookt ei
T: banaan
S: fitness (20 min. hardlopen, KT + buikspierkwartier)
D: bordje indo (mie, rundvlees, kip, stokje saté en m'n halve bord vol groente: hete boontjes, broccoli, kool enz.), stukje kroepoek
T: glas limonade
pi_121567408
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:32 schreef Goodbye het volgende:
Heel stom idd, Phaidra! -O- :* Ik bevind me ongeveer in dezelfde situatie en bij ons doen ze ook alsof het zo'n mooie nieuwe uitdaging is. Ja, voor mij misschien wel, maar voor mijn collega's van >50 jaar vrees ik ook wel..

Enniewee, lijstje, commentaar is altijd welkom!

O: bakje magere kwark met muesli
T: volk. boterham hummus, halve appel
L: 2 volk. boterhammen snijworst
T: volk. boterham hummus, gekookt ei
T: banaan
S: fitness (20 min. hardlopen, KT + buikspierkwartier)
D: bordje indo (mie, rundvlees, kip, stokje saté en m'n halve bord vol groente: hete boontjes, broccoli, kool enz.), stukje kroepoek
T: glas limonade
Doe je cardio voordat je KT doet? :)

Mijn lijstje:
O: roerei van 5 eieren, veel groente
L: 200g kipfilet, advocadoprutje
D1: 250g magere rundergehakt, veel groente
T: koffie, wheyshake limoen (gadver) met creatine en moot snickertaart
S: Krachttraining (45 min, vooral bovenlichaam)
T: 30g vitargo, 10g eiwitpoeder (bcaa), creatine
D2: 150g basmatirijst, 100g tilapia, 200g boerenkool
T: 100g havermout, vanillewhey 30g, 50g blauwe bessen
T: 500g magere kwark met 2 schijfjes ananas
pi_121567711
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nee niet echt. Maar ik heb wel wat ideetjes voor een plan B. Of iets heel radicaals voor plan C. Maar het laten bezinken is vast een heel goed idee ;).

Bedankt iedereen :*. Nu maar proberen te slapen. Ben gesloopt!
He balen, hoop dat je lekker slaapt en het komt heus goed! :*
pi_121567765
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:43 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Doe je cardio voordat je KT doet? :)

Mijn lijstje:
O: roerei van 5 eieren, veel groente
L: 200g kipfilet, advocadoprutje
D1: 250g magere rundergehakt, veel groente
T: koffie, wheyshake limoen (gadver) met creatine en moot snickertaart
S: Krachttraining (45 min, vooral bovenlichaam)
T: 30g vitargo, 10g eiwitpoeder (bcaa), creatine
D2: 150g basmatirijst, 100g tilapia, 200g boerenkool
T: 100g havermout, vanillewhey 30g, 50g blauwe bessen
T: 500g magere kwark met 2 schijfjes ananas
Jup, is dat erg? Ik ben bang dat als ik eerst KT doe ik niks meer waard ben op de loopband. :@
pi_121567905
wat balen Phaidra :(
pi_121567952
Ik heb na de KT nooit meer zin in cardio en zie een kwartier naar huis fietsen dan maar gewoon als cardio. :D
Doe wat je niet durft.
pi_121568033
V1z had laatst een stukje uitgelegd over eerst krachttraining doen en dan pas cardio, volgens mij. Het komt erop neer dat je juist je lichaam de prikkeling geeft om spiermassa te behouden, vooral op een calorisch tekort. Als je eerst cardio gaat doen, verdoe je eerst je energie. Energie die beter eerst te investeren is in krachttraining. Het voordeel van daarna cardio doen is dat je dan ook eerder in vetverbrandende modus komt, 20 minuten is dan wel minimaal nodig om in vetverbrandingsmodus te komen. :)
pi_121568085
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb na de KT nooit meer zin in cardio en zie een kwartier naar huis fietsen dan maar gewoon als cardio. :D
Lol, hier ook... daarom doe ik cardio op dagen dat ik geen KT doe. :P

Morgen dan maar toch echt... echt... die nieuwe hardloopschoenen gaan proberen. :Y)
pi_121568181
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:49 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Jup, is dat erg? Ik ben bang dat als ik eerst KT doe ik niks meer waard ben op de loopband. :@
Je kan het idd beter andersom doen GB. Krachtraining heeft het meeste resultaat op koolhydraatverbruik, die je sowieso het eerst verbruikt. Nu loop je hard op je koolhydraten, waardoor het zeker 20 minuten duurt voor je vetreserves gaat aanspreken. Als je eerst KT doet, verbruik je je koolhydraten. Op de loopband spreek je dan direct je vetreserves aan.
pi_121568211
Morgen ga ik weer bewegen. :) Misschien ga ik zelfs wel een half uurtje cardio doen na de KT. :D
Doe wat je niet durft.
pi_121568350
Doen jullie KT met apparaten, losse gewichten of een combi? :)

Vrouwen zouden meer moeten squaten, deadliften, lungen, etc. :+
pi_121568415
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:58 schreef Mufasa208 het volgende:
Doen jullie KT met apparaten, losse gewichten of een combi? :)

Vrouwen zouden meer moeten squaten, deadliften, lungen, etc. :+
Dat deed ik allemaal wel toen ik nog KT deed. Heerlijk O+
pi_121568489
Respect. _O_

Teveel dames bij mij in de sportschool die alleen cardio doen, of wat stomme apparaten.
  maandag 14 januari 2013 @ 22:03:34 #279
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121568714
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Voor de keren dat je wel een laptop of stukken mee hebt? Of voor de keren dat je op werkbezoek gaat?
En je zou bijvoorbeeld de dingen erin kunnen doen die je normaliter in je handtas hebt zitten? Agenda, autopapieren, portemonnee. Ik zou het ding wel vol krijgen hoor. B-)

Komt allemaal niet zo vaak voor... En ik heb een hekel aan wisselen tussen tassen. Ik heb 1 tas en als die stuk is koop ik weer een nieuwe voor 2 tientjes en zo gaat het door. En die tas is echt een beste aktetas. Vind m niet zo handig als schoudertas.

Later als ik groot ben komt er vast nog wel een baan op m'n pad waarin ik m wel nodig heb!

Enniewee, first world problems en zulks...
  maandag 14 januari 2013 @ 22:03:40 #280
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121568719
Ik wissel altijd af. Eerst 15 minuten cardio, dan 3 kwartier KT (afwisselend machines en losse gewichten) en dan weer 15 minuten cardio. Cardio is saai.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_121568728
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:00 schreef Mufasa208 het volgende:
Respect. _O_

Teveel dames bij mij in de sportschool die alleen cardio doen, of wat stomme apparaten.
Ik mis het ook wel een beetje hoor. Ik deed alles volgens Oxygen, een vrouwen fitnessblad. Tegenwoordig heb ik meer resultaat bij yoga, omdat ik daar voluit kan gaan. Met KT zat ik door mijn Ehlers Danlos mijn lijf kapot te maken.
pi_121568909
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:03 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wissel altijd af. Eerst 15 minuten cardio, dan 3 kwartier KT (afwisselend machines en losse gewichten) en dan weer 15 minuten cardio. Cardio is saai.
Kan ook prima werken. Soort van HITT methode als je het tempo er goed in houdt :Y
pi_121569077
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:03 schreef Tinkepink het volgende:
Buiten cardio doen is veel leuker. O+
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:03 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik mis het ook wel een beetje hoor. Tegenwoordig heb ik meer resultaat bij yoga, omdat ik daar voluit kan gaan. Met KT zat ik door mijn Ehlers Danlos mijn lijf kapot te maken.
Is dat vanwege de Ehlers Danlos of omdat je met krachttraining niet zodanig weet te doseren dat je over je belastbaarheid heengaat? :)

Weet dat er verscheidene types zijn van Ehlers Danlos. Bij de uitzonderlijke types waarbij er verhoogde kans is van het scheuren van bindweefsels zoals vaten, zou ik het zeker niet aanraden. Maar KT waarbij er vooral aanspraak wordt gedaan op stabiliserende functies voor de knieen, schouderbladen, schoudergordel, rompstabiliteit, etc. zou ik het zeker aanraden. Maar daarbij moet er wel heel duidelijk in de gaten worden gehouden wat de momentane belastbaarheid is, omdat je met Ehlers Danlos natuurlijk al rekening moet houden met een algemeen verlaagde belastbaarheid.
pi_121569330
Nou, dan ga ik donderdag eens proberen om eerst KT te doen en dan cardio. En als het niet goed gaat krijg jij de schuld, Mufasa! :+

Qua KT hangt het er bij mij een beetje van af.. Ik was er net tussen zeven en acht en dan is het erg druk en zijn er ook veel van die 'mannetjes' die met gewichten aan het klooien zijn. Daar durf ik mezelf nooit zo tussen te gooien, omdat er veel bezet is enzo. Dus dan pak ik de 'gewone' apparaten en nu dus ook het buikspierkwartier. In het weekend ga ik ook altijd en dan durf ik wel in de gewichtenhoek. B-)
pi_121569546
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:09 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Buiten cardio doen is veel leuker. O+

[..]

Is dat vanwege de Ehlers Danlos of omdat je met krachttraining niet zodanig weet te doseren dat je over je belastbaarheid heengaat? :)

Weet dat er verscheidene types zijn van Ehlers Danlos. Bij de uitzonderlijke types waarbij er verhoogde kans is van het scheuren van bindweefsels zoals vaten, zou ik het zeker niet aanraden. Maar KT waarbij er vooral aanspraak wordt gedaan op stabiliserende functies voor de knieen, schouderbladen, schoudergordel, rompstabiliteit, etc. zou ik het zeker aanraden. Maar daarbij moet er wel heel duidelijk in de gaten worden gehouden wat de momentane belastbaarheid is, omdat je met Ehlers Danlos natuurlijk al rekening moet houden met een algemeen verlaagde belastbaarheid.
Hypermobiel. Helaas ook met interne problemen bij organen. Maar ik scheurde ook te veel. Ook werden mijn spieren juist te kort, met dikke onstekingen als gevolg, bv in het peesblad van mijn been. Ik wist door revalidatie juist erg goed te doseren, maar daardoor had ik ook geen doel meer. Nu met Ashtanga yoga leer ik luist om te gaan met mijn flexibele lijf en kracht op de goede manieren te gebruiken. Nu minder uit de kom problemen en over het algemeen een betere conditie. En ik kan weer doelen stellen O+
pi_121569552
quote:
12s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:13 schreef Goodbye het volgende:
Nou, dan ga ik donderdag eens proberen om eerst KT te doen en dan cardio. En als het niet goed gaat krijg jij de schuld, Mufasa! :+

Qua KT hangt het er bij mij een beetje van af.. Ik was er net tussen zeven en acht en dan is het erg druk en zijn er ook veel van die 'mannetjes' die met gewichten aan het klooien zijn. Daar durf ik mezelf nooit zo tussen te gooien, omdat er veel bezet is enzo. Dus dan pak ik de 'gewone' apparaten en nu dus ook het buikspierkwartier. In het weekend ga ik ook altijd en dan durf ik wel in de gewichtenhoek. B-)
Haha, heb al zoveel schuld gehad... dat kan er ook nog wel bij. :D

Vooral nu met die mannetjes met de goede voornemens om heel snel gespierd te worden, leuk om naar te kijken vanuit sociaal wetenschappelijk oogpunt.:P
pi_121569649
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:17 schreef An24 het volgende:

[..]

Hypermobiel. Helaas ook met interne problemen bij organen. Maar ik scheurde ook te veel. Ook werden mijn spieren juist te kort, met dikke onstekingen als gevolg, bv in mijn peesblad van mij been. Ik wist door revalidatie juist erg goed te doseren, maar daardoor had ik ook geen doel meer. Nu met Ashtanga yoga leer ik luist om te gaan met mijn flexibele lijf en kracht op de goede manieren te gebruiken. Nu minder uit de kom problemen en over het algemeen een betere conditie. En ik kan weer doelen stellen O+
Klinkt als de ""leuke" variant. :X

Goed dat je zelf een manier hebt gevonden om in vorm te blijven. :)

Yoga lijkt me ook wel eens tof om te proberen.
pi_121569672
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:17 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Haha, heb al zoveel schuld gehad... dat kan er ook nog wel bij. :D

Vooral nu met die mannetjes met de goede voornemens om heel snel gespierd te worden, leuk om naar te kijken vanuit sociaal wetenschappelijk oogpunt.:P
Ja, blijkbaar ben je extra goed bezig als je er heul veul geluid bij maakt. Sommigen kloppen zich nog net niet op de borst. :') :D
pi_121569794
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:19 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar ben je extra goed bezig als je er heul veul geluid bij maakt. Sommigen kloppen zich nog net niet op de borst. :') :D
Dat je je eigen gewichten laat vallen, van de schrik, omdat het mannetje toch net niet 12 x 100 kilo redt _O-
pi_121569866
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:19 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Het zijn net bronstige aapjes... van die capucijneraapjes. O+

Ik werkte in mijn vorige sportschooltje als vrijwilliger voor een avond in de week, gratis sporten. *O* En heb daar zeker tien maal eenzelfde jongen onder de stang vandaan gehaald met het bankdrukken. :')
pi_121570009
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:22 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Ik werkte in mijn vorige sportschooltje als vrijwilliger voor een avond in de week, gratis sporten. *O* En heb daar zeker tien maal eenzelfde jongen onder de stang vandaan gehaald met het bankdrukken. :')
Ahwwwwww ;( :+
pi_121570194
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:22 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

:D ! Ik ga alleen maar bankdrukken als mijn vriend mee is, die kan het dan eventueel opvangen. Anders durf ik niet, hoor. _O-

Ik heb altijd zo'n hekel als mensen de gewichten heel hard laten vallen, dat je zo'n *KLONGGGGG* door de hele zaal hoort. Maar volgens mij ben ik de enige die zich daar aan stoort. :P
pi_121570323
Ik krijg gewoon eens in de zoveel tijd een nieuw schema van O+ Marcello O+ en dat is over het algemeen de hel, en dat doe ik dan gewoon heel braaf. B-)
Vrijdag weer een nieuw schema. :D
Doe wat je niet durft.
pi_121570826
Sterkte Phaidra!

Ik merk wel dat ik nog even moet wennen aan 4x in de week sporten.
De buikdanstraining was fijn maar voel nu wel elk spiertje in mijn lichaam.
pi_121570883
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:27 schreef Goodbye het volgende:

[..]

:D ! Ik ga alleen maar bankdrukken als mijn vriend mee is, die kan het dan eventueel opvangen. Anders durf ik niet, hoor. _O-

Ik heb altijd zo'n hekel als mensen de gewichten heel hard laten vallen, dat je zo'n *KLONGGGGG* door de hele zaal hoort. Maar volgens mij ben ik de enige die zich daar aan stoort. :P
Haha, sowieso in het begin al een hele opgave om alleen al die stang van 20kg eruit te tillen. :P
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik krijg gewoon eens in de zoveel tijd een nieuw schema van O+ Marcello O+ en dat is over het algemeen de hel, en dat doe ik dan gewoon heel braaf. B-)
Vrijdag weer een nieuw schema. :D
Iedere keer weer een verassing met [zwoel]Marcello[/zwoel] :D
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 22:39:10 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121570890
Net even mijn eten van vandaag door de calorieteller gehaald en ik zit op 63% van de ADH, dat is wel erg weinig :o zo nog maar een appel nemen, en morgen toch weer wat meer eten :)
pi_121570968
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:39 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

Haha, sowieso in het begin al een hele opgave om alleen al die stang van 20kg eruit te tillen. :P

[..]

Iedere keer weer een verassing met [zwoel]Marcello[/zwoel] :D
Volgens mij is die stang dan lichter bij mijn sportschool, want ik had er gelijk al wel (lichte) gewichtjes aan hangen.
pi_121570971
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:39 schreef MaJo het volgende:
Net even mijn eten van vandaag door de calorieteller gehaald en ik zit op 63% van de ADH, dat is wel erg weinig :o zo nog maar een appel nemen, en morgen toch weer wat meer eten :)
^O^
pi_121571099
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:40 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Volgens mij is die stang dan lichter bij mijn sportschool, want ik had er gelijk al wel (lichte) gewichtjes aan hangen.
Netjes netjes! Zal dan zo'n 10KG stang zijn geweest. :)

Had net zoals V1z eigenlijk gister met bed moeten verschonen, mag het zo nog doen. B|
  maandag 14 januari 2013 @ 22:43:45 #300
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121571155
Phaidra :o Wat kut, zowel voor jou als je collega's! -O- En wat een muts die ene :') Hopelijk komt er iets interessants voorbij met die nieuwe plekken, of wil je liever ergens anders heen nu?

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:44 schreef Mufasa208 het volgende:

Oef, lekker tijdstip met dit winterweer. Wat voor een lesje?
Zumba! *O* Nog klam van zweet terugfietsen is ook brrrr :') Maar was fijn lesje, lekker enthousiast gestuiterd enzo O+

Ook helemaal geen buikpijn gehad, op tijd en licht eten helpt :D
pi_121571421
Go Maria *O* Super goed dat je zo laat nog bent gegaan! :o ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')