Zelfs een baarkruk lijkt me dan al minder prettig, laat staan gewoon in bed bevallenquote:
komt omdat ik weinig teruglees ik lees de actieve pagina zegmaarquote:Op zondag 6 januari 2013 13:31 schreef pessie het volgende:
Joene eigenlijk vind het ik een beetje flauw van je. We posten eeen heel topic over van alles wat ons bezig houdt en ook leuke dingen en dan net die ene pagina die jij terugleest is de sfeer even wat zwaarder, en dan zeg je eigenlijk dat we met ons allen zeuren. Vind ik niet zo leuk eerlijk gezegd.
Dat had ik door maar de volgende keer misschien een beetje meer scannen voor je weer zoiets zegt?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:32 schreef Joene het volgende:
[..]
komt omdat ik weinig teruglees ik lees de actieve pagina zegmaarsorry!
nou dat is ook wel weer wat overdreven hèquote:Op zondag 6 januari 2013 13:35 schreef Logician het volgende:
Heb een beetje zoiets van okay dan post ik gewoon niet meer nu..
niet sneu bedoelt maar zit gewoon te janken hier, dit is de enige plek waar ik zeur en mezelf kwetsbaar opstel, maar absoluut niet om medelijden te krijgen.
Geen idee wat er gebeurd is, maar niks van aantrekken! Mening van 1 user, kan jou het schelenquote:Op zondag 6 januari 2013 13:35 schreef Logician het volgende:
Heb een beetje zoiets van okay dan post ik gewoon niet meer nu..
niet sneu bedoelt maar zit gewoon te janken hier, dit is de enige plek waar ik zeur en mezelf kwetsbaar opstel, maar absoluut niet om medelijden te krijgen.
Als je in een topic vol zwangere vrouwen wilt posten, moet je het meeveren misschien een tikje uitbreiden. Met dit soort opmerkingen maak je het alleen maar erger.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:37 schreef Joene het volgende:
[..]
nou dat is ook wel weer wat overdreven hè
Dan zou ik 300 posts per pagina instellen...quote:Op zondag 6 januari 2013 13:32 schreef Joene het volgende:
[..]
komt omdat ik weinig teruglees ik lees de actieve pagina zegmaarsorry!
kan dat tegenwoordig ik heb hem ooit ingesteld op wat toen de max was 100 Ofzo ?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan zou ik 300 posts per pagina instellen...
Ja, dat kanquote:Op zondag 6 januari 2013 13:46 schreef Joene het volgende:
[..]
kan dat tegenwoordig ik heb hem ooit ingesteld op wat toen de max was 100 Ofzo ?
wijzigen gaat !! Thanx!quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat kanIk heb hem zelfs op 999 staan
Je kunt inderdaad beter wachten. Voor het op gang brengen van borstvoeding is een dubbelzijdige electrische kolf het beste, deze zijn er duur en kun je overal huren. Tico heeft al een hele goede kolf dus dan is het handig em mee te nemen.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:20 schreef klumsy het volgende:
is het handig om sowieso een handkolf aan te schaffen als je bv wil geven? op die info avond hadden ze het er over dat je die beter pas kan kopen als je weet of je veel moet/gaat kolven....
omdat je dan beter kan kijken naar wat voor soort kolf je wil hebben.
Toen Seb in het ziekenhuis lag leende ik een dubbele elektrische van het ziekenhuis. Hoefde je alleen dat medela setje te kopen. Thuis had ik van de thuiszorg. 2 euro per dag ofzoquote:Op zondag 6 januari 2013 18:34 schreef klumsy het volgende:
Maar als ik er 1 kan lenen, dan is het wel handig om die mee te nemen naar het ziekenhuis?
Nou, als je in het ziekenhuis bevalt en deze heeft een bv certificaat dan staan er op de kraam afdeling een paar dubbel zijdige electrische kolven. Zij hebben ook steriele setjes met flesjes ed die je erop kunt koppelen. Het is meer dat als je er 1 kan lenen dit later handig kan zijn, als je na een maand wil oefenen met fles bv.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:34 schreef klumsy het volgende:
Maar als ik er je er 1 kan kan lenen, dan is het wel handig om die mee te nemen naar het ziekenhuis?
Psies! Ik kolfde op een gegeven moment alleen maar (aan de borst was een drama), dus ik had er niet aan moeten denken dat ik dat met een enkelzijde had moeten doen. Het was een duur grapje, maar so worth it!quote:Op zondag 6 januari 2013 19:05 schreef Ticootje het volgende:
Ja de dubbelzijdige huurkolven van het ziekenhuis zijn absoluut de bomb!!
Ik heb zelf ook een dubbelzijdige kolf van medela, die gaat voor een 2e ronde. Die is niet zo zeer om de borstvoeding op gang te helpen, maar gewoon afkolven is het een goede kolf. Ik werk 4 dagen en per werkdag kolf ik minimaal 2x, dus een investering in een dubbele kolf vond ik het dubbeldwars waard.
Er blijken wel 2 verschillende slangen te zijn ja.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:18 schreef kaatjejannie het volgende:
De slangetjes van mijn pump in style passen niet op de symphony.
Ja ga in het Meander bevallen... Ga er ook wel vanuit dat M gewoon mag blijven slapen de nacht van de bevalling geen idee of ik zal moeten blijven en of hij dan weg moet, maar dat zal ik eens vragen als ik de 15e gesprek hebquote:Op zondag 6 januari 2013 19:02 schreef Lijnloos het volgende:
klums, ga je hier bevallen? Mijn man mocht de nacht van de bevalling wel blijven want kwamen om 2 uur snachts aan en baggerweer (sneeuw en zo) dus kreeg ie een stretcher om wat te slapen op de verloskamer. Daarna mocht ie niet blijven maar wel overdag gewoon komen wanneer ie wilde. En Minke lag gewoon naast me die eerste dagen...
Ja opzich wel goed, zolang ik me maar aan een dieet hou. Vanmiddag had ik lekker poep aan de diëtist en had ik heerlijk een wit puntje met witte hagelslag. Die zie ik dan meteen terug op de curve.quote:
Bij ons ziekenhuis is dat afhankelijk van of je een éénpersoons kamer hebt of op zaal moest. Toen ik beviel was het druk, dus P. Moest naar huis en ik op zaal.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:28 schreef klumsy het volgende:
[..]
Ja ga in het Meander bevallen... Ga er ook wel vanuit dat M gewoon mag blijven slapen de nacht van de bevalling geen idee of ik zal moeten blijven en of hij dan weg moet, maar dat zal ik eens vragen als ik de 15e gesprek heb
Als je nou verloskamer 1 hebt, dan worden onze meisjes op dezelfde plek geborenquote:Op zondag 6 januari 2013 19:28 schreef klumsy het volgende:
[..]
Ja ga in het Meander bevallen... Ga er ook wel vanuit dat M gewoon mag blijven slapen de nacht van de bevalling geen idee of ik zal moeten blijven en of hij dan weg moet, maar dat zal ik eens vragen als ik de 15e gesprek heb
Bij patat, wat dus aardappels zijn, is me wel verteld om dat te corrigeren ja.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:48 schreef pessie het volgende:
Ah kijk tico, het is dus absoluut afhankelijk van wat je eet. Mag je op eigen initiatief zomaar meer spuiten? Ik begreep namelijk dat het voor je baby het beste is als je curve zo vlak mogelijk is?
Ik vind dat dat snel afgesteld is!quote:Op zondag 6 januari 2013 19:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij patat, wat dus aardappels zijn, is me wel verteld om dat te corrigeren ja.
Als ik nog voor de maaltijd zou prikken dan zou ik aan de hand van de waarde mogen bepalen hoeveel ik zou moeten spuiten en ook als ik hoog de nacht in zou gaan nog extra spuiten. Maar ik hoef nog maar 4x te meten per dag en opzich is het gewoon afgesteld zo.
Ik ben ook verbaast. Maar m'n waarden zijn echt heel netjes na de maaltijden met deze hoeveelheden.quote:
Dat hebben ze inderdaad gewoon snel voor elkaar. 2x per week langs bij diabeteszorg en iedere keer bellen met waardes enzo. En petje af dat ze gewoon vanaf afspraak 1 aanpakken en niet aankijken. De eerste afspraak waar we gewoon doornamen wat ik over een dag eet en de daarbij horende adviezen. Toen ze wisten wat ik al at en de waarden die daarbij hoorden, kreeg ik al meteen metformine mee. Niet eerst 2 of 3 dagen alleen dieet en weer curven maken, maar meteen actie.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:25 schreef Suikertante het volgende:
Ik had eigenlijk na al dat vage gedoe niet verwacht dat je nog voor de bevalling een beetje stabiel zou zijn, goed om te lezen
Door echt te letten op dat zodra ik na het eten weer heb gemeten weer wat te eten, dus elke 1,5 à 2 uur dus, heb ik geen last meer van die dips. Dat is wel heel fijn. Gistermiddag had ik liggen slapen en daarna meteen boodschappen, dus gewoon niet gemeten en ook vergeten te eten tussendoor en toen ik het avondeten ging maken moest ik gewoon gaan zitten.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:33 schreef Suikertante het volgende:
Super! Voel je je zelf ook beter eigenlijk?
Laag suiker. Wordt je chaggo van volgens mij.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:43 schreef Suikertante het volgende:
Misschien merkt Joene dat wel![]()
Nee serieus, echt fijn dat het eindelijk weer stabiel en duidelijk is
geef de suiker maar de schuldquote:Op zondag 6 januari 2013 20:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Laag suiker. Wordt je chaggo van volgens mij.
Heb je je kinderwagen al? Dat was hier nog een hele zoektocht. Uiteindelijk hebben we er nu een waar de autozitjes opkunnen.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:14 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat dat in elk geval voorspoedig gaat Tico!
Hier staan inmiddels 2 bedjes op de babykamer. Het wordt ineens heel echt
Ja, was zeker een hele zoektocht want wij hebben ook nog een zoontje van bijna 1 en die moet ook mee kunnen. Dus uiteindelijk via via een tweedehands kinderwagen tank gekocht.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:16 schreef Shivo het volgende:
[..]
Heb je je kinderwagen al? Dat was hier nog een hele zoektocht. Uiteindelijk hebben we er nu een waar de autozitjes opkunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2013 21:24:34 ]
Foto?quote:Op zondag 6 januari 2013 21:19 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, was zeker een hele zoektocht want wij hebben ook nog een zoontje van bijna 1 en die moet ook mee kunnen. Dus uiteindelijk via via een tweedehands kinderwagen tank gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 januari 2013 21:31 schreef Kyara het volgende:
Logi:Mooie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt waar? ik dacht juist dat het dan minder zou worden. (Er van uitgaande dat je ze hebt die kwalen) Er zijn nog 3 vriendinnen zwanger, alle 3 hondsberoerd.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij mij begonnen de kwaaltjes ook pas later. Rond 11/12 weken geloof ik. Toen deed de extreme vermoeidheid z'n intrede.
Nu moet ik straks monchou gaan kopen ..quote:Op maandag 7 januari 2013 00:46 schreef Hilzillah het volgende:
Mamma's Monchoutaart met kersen topping of oma's appelcace met een berg slagroom!
Nog maar 4 nachtjes slapen..
Ja, er zitten zelfs verschillende regenhoezen bij. Voor de jockey seat, voor de tweeling en nog een aparte voor als de jockey seat er af is (die kan je er namelijk ook makkelijk afhalen).quote:Op zondag 6 januari 2013 23:58 schreef Sam1993 het volgende:
Kyara, ik heb die kinderwagen nu 2 keer voorbij zien komen en opzich een mooi ding maar kan daar wel een regenhoes op? gewoon een vraag die ik de vorige keer al wou stellen
Vier jaar geleden was vandaag mijn uitgerekende datumquote:Op maandag 7 januari 2013 07:47 schreef Kyara het volgende:
Klums, goed dat je even gaat bellen
Succes met alle controles vandaag!
Vorig jaar was vandaag mijn UDRaar idee.
En vandaag 31 weken![]()
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom een VK gaat strippen als de baby nog niet eens bij de uitgang ligt. Of maakt dat niet uit voor de werking? Het zit ook niet meer potdicht denk ik of wel? Het lijkt me ook niks al dat onzinnige gerommel aan/in je doos.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:04 schreef MeNicole2 het volgende:
Ook maar weer een meld. Strippen heeft niks gedaan. Kleine ligt ook nog niet in de buurt van de uitgang dus had ook niet echt wat verwacht. Donderdag nieuwe poging.
Ik heb geen idee wat gerommel/voorwerk. Voel wel vanalles in rug en buik en zo, maar bij de vorige heb ik niks aan voorwerk gehad. Dus geen idee.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:17 schreef __Isis__ het volgende:
Meld
Inca succes vandaag met het strippen
Estrys succes met de strippoging
Klumsy, laat je even weten wat het zh zei?
Collectieve
Wat verstaan jullie onder voorwerk/gerommel??
Nee het zit niet meer potdicht. Daarom heeft ze ook een poging gedaan. Wel veel last van slijmverlies nu maar gerommel is niet meer geworden. De anderen waren ook niet in de buurt van de uitgang toen de weeën begonnen, dus we zien het wel.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:13 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom een VK gaat strippen als de baby nog niet eens bij de uitgang ligt. Of maakt dat niet uit voor de werking? Het zit ook niet meer potdicht denk ik of wel? Het lijkt me ook niks al dat onzinnige gerommel aan/in je doos.
Welk risico is dat?quote:Op maandag 7 januari 2013 09:12 schreef -Spring het volgende:
Wij hebben het destijds niet gedaan, L-E. Ik was eind september uitgerekend en we zijn dat jaar niet op vakantie gegaan.
Ik zou zelf het risico niet nemen. En N al helemáál niet.
Pfoe, met de auto dus? Ik zou het zelf niet doen denk ik en iig niets boeken, want wie weet hoe je je tegen die tijd voelt.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:09 schreef L-E het volgende:
Vraagje: wij willen begin mei op vakantie naar Italië, dan ben ik 35 weken. Voor mijn gevoel kan dat prima, of doe ik nu heel naïef en onverstandig?
Nee, met het vliegtuig hoor. Met de auto is geen optie.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:14 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Pfoe, met de auto dus? Ik zou het zelf niet doen denk ik en iig niets boeken, want wie weet hoe je je tegen die tijd voelt.
Mag je met 35 weken nog vliegen dan? En je bent nog verder op de terugweg. Zou dat eerst uitzoeken.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee, met het vliegtuig hoor. Met de auto is geen optie.
Dat heb ik uitgezocht, en bij de meeste maatschappijen mag dat. Wel een verklaring van de vk mee nemen.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:26 schreef As1981 het volgende:
[..]
Mag je met 35 weken nog vliegen dan? En je bent nog verder op de terugweg. Zou dat eerst uitzoeken.
Ik zou vakantie wel trekken maar ik zou het risico van complicaties en bevallen in het buitenland niet nemen.
Mwah, dat laatste is nu net wat wij totaal níet willen.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:28 schreef Brighteyes het volgende:
Je bent dan idd 36 of 37 weken als je terug gaat, afhankelijk van hoe lang je gaat, en er is een grote kans dat vliegmaatschappijen je dan liever niet eens meer meenemen.
Ik zou het ook niet doen, ook al is het maar een korte vlucht en ben je snel weer thuis, de kans dat je je dan nog optimaal voelt is niet zo heel groot en waarom zou je dat jezelf nog aan willen doen.
Als je per se nog een weekje weg wil, zou ik of eerder gaan of lekker in een huisje op Texel gaan zitten ofzo. Daar kan je ook prima cocoonen.
Ik vraag me af of je dan nog mag vliegenquote:Op maandag 7 januari 2013 09:15 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee, met het vliegtuig hoor. Met de auto is geen optie.
Ik heb me nog nooit ellendig gevoelt, ook niet toen ik doorliep tot 41w2d, maar dan nog zou ik nooit 4 maanden van te voren een vakantie boeken voor op die termijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:35 schreef Elmo76 het volgende:
Niet iedereen voelt zich ellendig met 36 weken. En ja oké, dat weet je nu nog niet hoe je je dan voelt.
Maar goed, ook in Italië weten ze hoe je een kindje op de wereld moet zetten, dus what's the problem?
Oh je hebt gelijk dat heb je idd niet gezegd. Ik denk dat t komt omdat je nu aangeeft dat jullie dan wegwillen, in mijn hoofd klinkt dat als 'morgen boeken'quote:Op maandag 7 januari 2013 09:43 schreef L-E het volgende:
Waar halen jullie toch vandaan dat ik nu al wil boeken? Dat heb ik niet gezegd, dat is helemaal niet de bedoeling.
Omdat je er nu naar vraagt?quote:Op maandag 7 januari 2013 09:43 schreef L-E het volgende:
Waar halen jullie toch vandaan dat ik nu al wil boeken? Dat heb ik niet gezegd, dat is helemaal niet de bedoeling.
+ 1quote:Op maandag 7 januari 2013 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Omdat je er nu naar vraagt?![]()
Sorry, foute aanname dus.
Als jij over vier maanden hier zou vragen 'ladies, ik voel me echt supergoed en we willen nog even 2 weken naar Italie gaan, zouden jullie dat doen' is dat nl voor mij een hele andere vraag dan dat je hem nu stelt.
Nou de primperan die ik kreeg voor de misselijkheid toen emesafene niet werkte maakte me ook zo duf als een konijn helaasquote:Op maandag 7 januari 2013 10:09 schreef __Isis__ het volgende:
Kap eens met diesmilies, straks moet ik weer
Net zh gebeld, blijf misselijk en door hogere dosis emesafene ben ik zo suf als een konijn. Lastig om zo voor een dreumes te zorgen. Mag vanmiddag terugbellen na overleg met de gyn. Hopelijk hebben ze nog een ander fijn pilletje voor me
Even hoor... Je bent ZWANGER!!!!quote:Op maandag 7 januari 2013 09:57 schreef Spirit82 het volgende:
Goedemorgen
Maandag
Ik schrok me rot gisteren op de weegschaal.. vorige keer dat ik woog was ik 6 kg aangekomen, maar buik heeft blijkbaar in combinatie met kerst een spurt gemaakt want ik zag gister een mooie 80.0 op de weegschaal staanHeb in geen jaren zoveel gewogen en baal er goed van. Mn max ooit ligt nog 5 kg hoger en daar wil ik absoluut niet overheen, maar als het zo door gaat...
Nu dus bewuster letter op wat ik eet en drink om de schade verder te beperken
En vanavond proefles zwangerschapsyoga, ben benieuwd of het wat voor me is
Ja dus? Ik zeg ook niet dat ik mijn buik lelijk vind of mn kind weg wens of ineens op een hongerdieet ga ofzo, alleen dat ik moeite heb met de cijfers op de weegschaal. Mag ik alsjeblieft?quote:Op maandag 7 januari 2013 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Even hoor... Je bent ZWANGER!!!!
Het is dus heel normaal dat je aan komt.En dat heeft weer niks te maken met je absolute max etc.
Ik kan het me wel voorstellen. Maar je lichaam is met iets geweldigs bezig, koester het. Een beetje op je eten/drinken letten kan geen kwaad desondanks.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:14 schreef Spirit82 het volgende:
SorryZal het niet meer doen
Waar krijg je pillen voor als ik vragen mag? Of ik heb het gemist, of ik ben het vergeten.
L-E, ja ik hou vocht vast en alles is huge, maar toch is het gewoon erg pijnlijk om die 8 weer te zien. Ben een poos terug erg veel afgevallen en met hoe ik me nu voel en mijn gewicht lijkt het wel alsof ik weer die persoon van toen ben, die ik achter me gelaten dacht te hebben.
Tegen het overgeven.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:14 schreef Spirit82 het volgende:
SorryZal het niet meer doen
Waar krijg je pillen voor als ik vragen mag? Of ik heb het gemist, of ik ben het vergeten.
L-E, ja ik hou vocht vast en alles is huge, maar toch is het gewoon erg pijnlijk om die 8 weer te zien. Ben een poos terug erg veel afgevallen en met hoe ik me nu voel en mijn gewicht lijkt het wel alsof ik weer die persoon van toen ben, die ik achter me gelaten dacht te hebben.
Ja hoor, dat mag.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja dus? Ik zeg ook niet dat ik mijn buik lelijk vind of mn kind weg wens of ineens op een hongerdieet ga ofzo, alleen dat ik moeite heb met de cijfers op de weegschaal. Mag ik alsjeblieft?
Ik merk dat ik gewoon niet echt de beren op de weg zie zoals anderen dat doen inderdaad. Het advies van de vk vind ik overigens wel erg belangrijk hierin, ben benieuwd wat zij zal zeggen.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:15 schreef Suikertante het volgende:
L-E, ik ga met dertig weken naar Egypte en heb gewoon een annuleringsverzekering bij de vlucht afgesproken. Verder ook een wat uitgebreidere reisverzekering. Ik heb wel een verklaring nodig om mee te mogen. Turkish Airlines wilde me al niet eens meer meenemen.
Ik twijfelde eigenlijk alleen vanwege de zorg. Verder lijkt het me heerlijk nog even weg! Nu wil jij wel later in je zwangerschap natuurlijk, maar zoals al eerder gezegd: in Italië kunnen ze ook baby's halen
Samengevat denk ik dat de meesten zich niet op hun gemak zouden voelen, maar als jij dat wel kunt is ontspannen alleen maar goed toch?
BE zegt toch ook niet dat jij je kind weg wenst of je buik niet lelijk mag vinden ofzo?quote:Op maandag 7 januari 2013 10:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja dus? Ik zeg ook niet dat ik mijn buik lelijk vind of mn kind weg wens of ineens op een hongerdieet ga ofzo, alleen dat ik moeite heb met de cijfers op de weegschaal. Mag ik alsjeblieft?
ptsk!quote:Op maandag 7 januari 2013 10:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik merk dat ik gewoon niet echt de beren op de weg zie zoals anderen dat doen inderdaad. Het advies van de vk vind ik overigens wel erg belangrijk hierin, ben benieuwd wat zij zal zeggen.
Heb mn post al aangepast want zag dat ik niet alle info had vermeld.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja hoor, dat mag.
Maar je post op een openbaar forum en dus reageer ik erop. Mag dat ook alsjeblieft?
Je praat over 'de schade beperken' en dat klinkt mij wel in de oren alsof je echt je best gaat doen minder te eten.
En natuurlijk is het niet zo dat je allemaal 20 kilo aan moet komen in de zwangerschap, 12 is het gemiddelde, dus ik kan me wel voorstellen dat je het niet volledig uit de hand wil laten lopen, alleen vind ik persoonlijk refereren aan je eigen oude gewicht wat je ooit gewend was of geweest bent echt totaal niet nuttig of logisch of wat dan ook, want je bent zwanger, dan kom je nou eenmaal aan...
Mignonne is verkloskundige in opleiding dus vandaar dit antwoordquote:Op maandag 7 januari 2013 10:27 schreef L-E het volgende:
[..]
Verloskundigen weten gewoon heel erg veel.
Dat weet ik, vandaar mijn antwoord.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:28 schreef laziness het volgende:
[..]
Mignonne is verkloskundige in opleiding dus vandaar dit antwoord
Mijn vk heeft me ooit eens verteld dat het mooi is als je in het eerste trimester 3kg aan komt, in het tweede 6 en in de laatste nog eens 3.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb mn post al aangepast want zag dat ik niet alle info had vermeld.
Dan heb je waarschijnlijk (aanname) nooit in de situatie gezeten dat je overgewicht had en/of dat je zelfvertrouwen hierdoor een enorme knauw heeft gekregen in een bepaalde levensfase door de mening van anderen. Je hoeft het niet te snappen, maar er zijn genoeg vrouwen die hier wel moeite mee hebben en jouw post leek het af te doen als "onzin, want je bent zwanger". Dat vind ik nogal lomp, want zo eenvoudig werkt dat niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn vk heeft me ooit eens verteld dat het mooi is als je in het eerste trimester 3kg aan komt, in het tweede 6 en in de laatste nog eens 3.
Geen idee of dit een 'richtlijn' is oid (Mignonne?) maar daar zit jij dan nog niet eens heel gigantisch boven.
Ik snap ook wel dat je niet supersuperveel aan wilt komen, maar ik snap de referentie aan wat je ooit woog gewoon absoluut niet. Dat was in niet-zwangere staat, nu ben je wel zwanger, dat kan je dan toch wel rationaliseren dat er niet 10 kilo vet ineens aan zit?
Maar goed, ook die discussie is hier al veel vaker gevoerd en ik heb hem nog nooit begrepen. Beter blijf ik maar gewoon op mijn handen zitten als ik dit soort dingen lees.Scheelt mij tikken en jou frustratie.
Lomp is my middle name. Vooral toen ik nog 40 kilo zwaarder was!quote:Op maandag 7 januari 2013 10:33 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk (aanname) nooit in de situatie gezeten dat je overgewicht had en/of dat je zelfvertrouwen hierdoor een enorme knauw heeft gekregen in een bepaalde levensfase door de mening van anderen. Je hoeft het niet te snappen, maar er zijn genoeg vrouwen die hier wel moeite mee hebben en jouw post leek het af te doen als "onzin, want je bent zwanger". Dat vind ik nogal lomp, want zo eenvoudig werkt dat niet.
Formeel antwoord: bij een normaal BMI mag je tussen 10-16 kg aankomen, dat is ideaal. Bij een laag BMI is dat grofweg 2 kg meer 12-18, en bij een hoog BMI (25 tot 30) is minder wenselijk, 7-11. en bij obesitas (vanaf 30) dan gaat het om 5-9 kg.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn vk heeft me ooit eens verteld dat het mooi is als je in het eerste trimester 3kg aan komt, in het tweede 6 en in de laatste nog eens 3.
Geen idee of dit een 'richtlijn' is oid (Mignonne?) maar daar zit jij dan nog niet eens heel gigantisch boven.
Ik snap ook wel dat je niet supersuperveel aan wilt komen, maar ik snap de referentie aan wat je ooit woog gewoon absoluut niet. Dat was in niet-zwangere staat, nu ben je wel zwanger, dat kan je dan toch wel rationaliseren dat er niet 10 kilo vet ineens aan zit?
Maar goed, ook die discussie is hier al veel vaker gevoerd en ik heb hem nog nooit begrepen. Beter blijf ik maar gewoon op mijn handen zitten als ik dit soort dingen lees.Scheelt mij tikken en jou frustratie.
Van 42+2 krijg je hele leuke kindjesquote:Op maandag 7 januari 2013 10:53 schreef Estrys het volgende:
Kennen jullie die mop van die vrouw die negen maanden lang dacht dat er een baby in haar buik zat?![]()
![]()
*zucht nog maar eens diep*
En snel dus als je geen vervolgafspraak hebt.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:41 schreef Ticootje het volgende:
Terug van de gyn, geen vervolg afspraak. Wel een datum.
Ja precies, dat lijkt me ook.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:53 schreef laziness het volgende:
[..]
En snel dus als je geen vervolgafspraak hebt.
Fijn
sherlocks!!!quote:Op maandag 7 januari 2013 13:31 schreef Kyara het volgende:
06:13 was haar laatste post. Voor inleiden moet je je meestal rond 07:00 uur melden....
Ha, fijn dat ze dit nu doen! Wat verwachten ze? Of kijken ze het even aan?quote:Op maandag 7 januari 2013 13:21 schreef Ticootje het volgende:
M'n suiker is heel netjes zo. En dat is goed voor m'n kleintje. Maar het is laat ontdekt, dus ze kunnen niet zeggen wat het heeft gedaan met de placenta. Daarom meteen een datum.
Schatting nu is 3600 gram. Dat kan ik!quote:Op maandag 7 januari 2013 13:35 schreef pessie het volgende:
[..]
Ha, fijn dat ze dit nu doen! Wat verwachten ze? Of kijken ze het even aan?
Ik denk niet dat inca bezig is.
Hoe zwaar waren je andere meiden bij geboorte?quote:Op maandag 7 januari 2013 13:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Schatting nu is 3600 gram. Dat kan ik!
ja hallo, dat kan ook in een verloskamer zijn.......quote:Op maandag 7 januari 2013 13:59 schreef Puala het volgende:
nder de douche en daarna in bed liet ze net via twitter weten
Letterlijke tekst:quote:Op maandag 7 januari 2013 14:02 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja hallo, dat kan ook in een verloskamer zijn.......
De vk bij wie ik gewerkt heb, raadde vliegen bij een gevorderde zwangerschap standaard af. Genoeg zwangeren die alsnog gewoon gingen, eigenwijs als ze warenquote:Op maandag 7 januari 2013 10:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik merk dat ik gewoon niet echt de beren op de weg zie zoals anderen dat doen inderdaad. Het advies van de vk vind ik overigens wel erg belangrijk hierin, ben benieuwd wat zij zal zeggen.
Oh spannend! Hoop dat het wat gaat doen!quote:Op maandag 7 januari 2013 14:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Letterlijke tekst:
hi! Ja goed hoor, zijn geweest en ik ben gestriptzet nu net ff de douche aan, daarna even een tukje. Ben benieuwd!
Thanks guysquote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 14:02 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja hallo, dat kan ook in een verloskamer zijn.......
Wat was haar motivatie daarvoor dan? Want voor zover ik weet is er geen enkel bezwaar tegen vliegen bij een gevorderde zw.schap. Behalve het risico op een air-baby, maar hey hoe groot is de kans écht dat je bevalt met 34 weken ofzo...quote:Op maandag 7 januari 2013 14:06 schreef loveli het volgende:
[..]
De vk bij wie ik gewerkt heb, raadde vliegen bij een gevorderde zwangerschap standaard af. Genoeg zwangeren die alsnog gewoon gingen, eigenwijs als ze waren
En dan ook nog precies in de lucht. Dat je weeën beginnen is één ding, als het een kort Europees vluchtje is, is het ook niet gezegd dat je dan ook meteen nog in de lucht bevalt. Met een beetje pech lig je thuis ook nog goed en wel 6 uur te puffen.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat was haar motivatie daarvoor dan? Want voor zover ik weet is er geen enkel bezwaar tegen vliegen bij een gevorderde zw.schap. Behalve het risico op een air-baby, maar hey hoe groot is de kans écht dat je bevalt met 34 weken ofzo...
sjuust. Hoewel ze denk ik de gok niet nemen en toch maar een noodlanding maken op t dichtsbijzijnde vliegveld ofzoquote:Op maandag 7 januari 2013 14:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En dan ook nog precies in de lucht. Dat je weeën beginnen is één ding, als het een kort Europees vluchtje is, is het ook niet gezegd dat je dan ook meteen nog in de lucht bevalt. Met een beetje pech lig je thuis ook nog goed en wel 6 uur te puffen.![]()
+1 al waren het 'maar' 11 kilo's. Heb er ook niks minder om gegeten maar vond het veel moeilijker dan ik dacht om die weegschaal te zien oplopen. Was er trouwens wel na de kraamweek alweer af. Had gehoopt door de bv wat extra af te vallen maar vooralsnog niet echt. Ach, misschien moet ik ook wat minder koekjes eten danquote:Op maandag 7 januari 2013 10:25 schreef Ticootje het volgende:
Mwa, ik baal anders ook behoorlijk dat er alweer 20 kg aanzit. Ja ik ben zwanger, maar ik heb toch een soort haat liefde verhouding met eten en de weegschaal. Nee ik ga mezelf absoluut niet uithongeren. Maar dat ik alweer boven de 80 zit, blegh. En ja ik weet ook, met een half jaar is het meeste er gewoon weer af.
Niks wat je over een tijdje niet kwijtraakt toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 14:48 schreef Incantrix het volgende:
En ik zal maar niet zeggen hoeveel ik daarnet woog
Waarschijnlijk is dat ook, ben de afgelopen week ineens veel vocht vast gaan houdenquote:Op maandag 7 januari 2013 14:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Niks wat je over een tijdje niet kwijtraakt toch?
En eenvoor de rest...
Voorzichtigheid. Krappe vliegtuigstoelen, vocht vasthouden, restless legs.. de een heeft er sneller last van dan de ander. En op exotische locaties zijn er andere normen voor (voedsel)hygiene, drinkwater, zulks.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat was haar motivatie daarvoor dan? Want voor zover ik weet is er geen enkel bezwaar tegen vliegen bij een gevorderde zw.schap. Behalve het risico op een air-baby, maar hey hoe groot is de kans écht dat je bevalt met 34 weken ofzo...
quote:Op maandag 7 januari 2013 14:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
sjuust. Hoewel ze denk ik de gok niet nemen en toch maar een noodlanding maken op t dichtsbijzijnde vliegveld ofzo
Het spijt me maar dat vind ik echt enorme onzinquote:Op maandag 7 januari 2013 14:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Voorzichtigheid. Krappe vliegtuigstoelen, vocht vasthouden, restless legs.. de een heeft er sneller last van dan de ander. En op exotische locaties zijn er andere normen voor (voedsel)hygiene, drinkwater, zulks.
Ik geloof dat ik persoonlijk toch wel voorzichtig de piloot op zn schouder zou tikkenquote:Op maandag 7 januari 2013 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik zou geloof ik dan toch mijn kop houden bij de eerste paar weeen!
Tenzij je natuurlijk gelijk in een weeenstorm duikt, maar als ik op een vluchtje van een paar uur zat zou ik niks zeggen en de knietjes bij elkaar houden!
Dan moet je maar net wel bij de cockpit in de buurt kunnen komenquote:Op maandag 7 januari 2013 15:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik persoonlijk toch wel voorzichtig de piloot op zn schouder zou tikkenals ie mazzel heeft kan ie dan nog net mn baby vangen
quote:Op maandag 7 januari 2013 15:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik persoonlijk toch wel voorzichtig de piloot op zn schouder zou tikkenals ie mazzel heeft kan ie dan nog net mn baby vangen
Dat mag. Kan haar als ik haar zie nog eens vragen wat precies de argumenten waren, maar deze vk was voorzichtig in haar adviezen.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:15 schreef mignonne het volgende:
Het spijt me maar dat vind ik echt enorme onzin![]()
dat was bij wijze van spreken hè?quote:Op maandag 7 januari 2013 15:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan moet je maar net wel bij de cockpit in de buurt kunnen komenEn zelfs als eerste plekje bij de business class kan ik je vertellen dat die deur weer dicht was geweest voordat je in de buurt was
Jij hebt dan al het hele vliegtuig onder water gezet, stiekem baren is niet jouw ding.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de evidence based onderbouwing voor haar advies, dus als je haar spreekt en het vraagt hou ik me aanbevolen.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat mag. Kan haar als ik haar zie nog eens vragen wat precies de argumenten waren, maar deze vk was voorzichtig in haar adviezen.
ja. je hebt een puntjequote:Op maandag 7 januari 2013 15:22 schreef WupWup het volgende:
[..]
Jij hebt dan al het hele vliegtuig onder water gezet, stiekem baren is niet jouw ding.
Ik heb een Angel Sounds gehad. Erg leuk om zelf het hartje te zoeken in het begin, hoewel ook moeilijk.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:10 schreef Hilzillah het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met zo'n thuis hartje luister apparaat? Ik kan even niet op de namen komen, maar een aantal maanden geleden gingen ze op tv die dingen testen. Heb helaas de uitkomst niet gezien.
JA! Dat was er idd een van. Dus die werkt? Leuk! Ga eens kijken of ik die ergens kan kopen.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb een Angel Sounds gehad. Erg leuk om zelf het hartje te zoeken in het begin, hoewel ook moeilijk.
Ik begreep wel dat de baby wel degelijk last kan hebben van het geluid dus dat je het ook weer niet uren achter elkaar zou moeten doen. Voor mij een reden om het maar sporadisch te doen.
quote:Op maandag 7 januari 2013 14:48 schreef Incantrix het volgende:
Sorry damesik had me best even willen melden, maar mijn hoofd loopt even om, wat geklooi met de familie waar ik verdrietig van ben.. Spraakzaam en gezellig ben ik dus even niet zo
ben wel gestript vanmorgen, heb wat harde buiken enzo en lig ondertussen lekker te dommelen in mijn bed. Net een kus gekregen van mijn peuter, die is even met papa naar buiten dus het is lekker stil hier
morgenochtend moeten we terug voor een hartfilmpje en een echo voor de hoeveelheid vruchtwater, als het goed is krijgen we dan ook een datum
ben benieuwd naar die van Tico nu
Ik weet nog dat ik bij de oudste geloof ik zo'n beetje mn hele buik afgingquote:Op maandag 7 januari 2013 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, werkt echt prima, je moet alleen soms even goed zoeken, en dus ook niet snel panieken als je hem even niet kan vinden. Zeker in het begin moet je lager zoeken dan je denkt.
En ik had de mijne ook via een FOKster hier. Op MP worden ze ook bij bosjes aangeboden.
Heel herkenbaar idd! Ik hoorde geen hol tot ik dat ding bijna onder mijn schaambotje duwde!quote:Op maandag 7 januari 2013 15:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik bij de oudste geloof ik zo'n beetje mn hele buik afging![]()
![]()
en maar gefascineerd maar toch niet helemaal overtuigd luisteren naar je eigen hartslag
Bij 12 weken komt je baarmoeder net boven je schaambotje uit. Als je de hartslag zoekt moet je dus ook daar proberen te luisteren
Ik kon helemaal niets vinden tot een week of 3,5 terug. Toen had ik hem ineens.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heel herkenbaar idd! Ik hoorde geen hol tot ik dat ding bijna onder mijn schaambotje duwde!
Eigenhandig inwendige echo's for the win!
Dit had een post van mij kunnen zijnquote:Op maandag 7 januari 2013 14:47 schreef .Sparkling. het volgende:
Verder hebben we donderdag de SEO, ben hartstikke zenuwachtig. En nog steeds geen enkele beweging uit mijn buik maar dat komt vanzelf neem ik aanAls de SEO goed is gaan we dit weekend baby shoppen
Hier ook placenta voor en toen zoonlief een ferme kick demonstreerde bij de SEO voelde ik het opeens ook.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dit had een post van mij kunnen zijn.
Ik voel ook nog niks nada noppes. Maar volgens de gyn had babbie zich ook pal achter de placenta verscholen.
Ik duim voor een goede SEO voor ons beiden! Hoe laat mag jij?
En zo niet? Dan moet de baby weer terug naar binnen?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:17 schreef Ticootje het volgende:
Laatste instructie voor het spuiten ook gehad. Insuline blijen gebruiken tot echt na de bevalling. Dus als ik eet op de dag van inleiden, gewoon blijven spuiten. Metformine de avond ervoor voor het laatste gebruiken. Nog wel blijven meten na de bevalling. Dan moet suiker in 1x stabiel zijn.
Zo niet dan is het geen zwangerschapsdiabetes?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:22 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
En zo niet? Dan moet de baby weer terug naar binnen?
Oja, logischquote:Op maandag 7 januari 2013 16:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zo niet dan is het geen zwangerschapsdiabetes?
Ik ook. Ik zou zo'n slechte diabeet zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:28 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Oja, logischIk hoop dat het dan over is met die gekke suikerschommelingen
Logi, woah! Komt dichtbij zo!
Hopelijk mag je meisje nog een flinke tijd blijven zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus we konden niet beter het nieuwe jaar in!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |