abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121261925
*O* Welkom Suusz!

:* Spirit, ik sluit me aan bij L-E, er groeit een wondertje, probeer zo lief mogelijk te zijn voor jezelf en je lichaam :)

:* Voor de andere dames die soms ook wat moeite hebben met lichaam/gewicht.

:* Voor andere baalmomenten.
pi_121261926
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja hoor, dat mag.
Maar je post op een openbaar forum en dus reageer ik erop. Mag dat ook alsjeblieft?

Je praat over 'de schade beperken' en dat klinkt mij wel in de oren alsof je echt je best gaat doen minder te eten.
En natuurlijk is het niet zo dat je allemaal 20 kilo aan moet komen in de zwangerschap, 12 is het gemiddelde, dus ik kan me wel voorstellen dat je het niet volledig uit de hand wil laten lopen, alleen vind ik persoonlijk refereren aan je eigen oude gewicht wat je ooit gewend was of geweest bent echt totaal niet nuttig of logisch of wat dan ook, want je bent zwanger, dan kom je nou eenmaal aan...
Heb mn post al aangepast want zag dat ik niet alle info had vermeld.
Sarcasme. Herken het.
pi_121261950
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

ptsk!
:{w

>:O
Verloskundigen weten gewoon heel erg veel. w/
  maandag 7 januari 2013 @ 10:28:00 #179
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121261978
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:27 schreef L-E het volgende:

[..]

Verloskundigen weten gewoon heel erg veel. w/
Mignonne is verkloskundige in opleiding dus vandaar dit antwoord :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121261992
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Mignonne is verkloskundige in opleiding dus vandaar dit antwoord :P
Dat weet ik, vandaar mijn antwoord. :+
  maandag 7 januari 2013 @ 10:29:45 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121262019
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:26 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Heb mn post al aangepast want zag dat ik niet alle info had vermeld.
Mijn vk heeft me ooit eens verteld dat het mooi is als je in het eerste trimester 3kg aan komt, in het tweede 6 en in de laatste nog eens 3.
Geen idee of dit een 'richtlijn' is oid (Mignonne?) maar daar zit jij dan nog niet eens heel gigantisch boven.

Ik snap ook wel dat je niet supersuperveel aan wilt komen, maar ik snap de referentie aan wat je ooit woog gewoon absoluut niet. Dat was in niet-zwangere staat, nu ben je wel zwanger, dat kan je dan toch wel rationaliseren dat er niet 10 kilo vet ineens aan zit?
Maar goed, ook die discussie is hier al veel vaker gevoerd en ik heb hem nog nooit begrepen. Beter blijf ik maar gewoon op mijn handen zitten als ik dit soort dingen lees. ;) Scheelt mij tikken en jou frustratie.
pi_121262080
Ik kwam ook in het tweede trimester het meeste aan :Y (In het eerste niets, ben pas vanaf 20 weken aan gaan komen, 12 kg in totaal, op dag 10 na de bevalling was het er alweer af)
pi_121262116
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn vk heeft me ooit eens verteld dat het mooi is als je in het eerste trimester 3kg aan komt, in het tweede 6 en in de laatste nog eens 3.
Geen idee of dit een 'richtlijn' is oid (Mignonne?) maar daar zit jij dan nog niet eens heel gigantisch boven.

Ik snap ook wel dat je niet supersuperveel aan wilt komen, maar ik snap de referentie aan wat je ooit woog gewoon absoluut niet. Dat was in niet-zwangere staat, nu ben je wel zwanger, dat kan je dan toch wel rationaliseren dat er niet 10 kilo vet ineens aan zit?
Maar goed, ook die discussie is hier al veel vaker gevoerd en ik heb hem nog nooit begrepen. Beter blijf ik maar gewoon op mijn handen zitten als ik dit soort dingen lees. ;) Scheelt mij tikken en jou frustratie.
Dan heb je waarschijnlijk (aanname) nooit in de situatie gezeten dat je overgewicht had en/of dat je zelfvertrouwen hierdoor een enorme knauw heeft gekregen in een bepaalde levensfase door de mening van anderen. Je hoeft het niet te snappen, maar er zijn genoeg vrouwen die hier wel moeite mee hebben en jouw post leek het af te doen als "onzin, want je bent zwanger". Dat vind ik nogal lomp, want zo eenvoudig werkt dat niet.
Sarcasme. Herken het.
pi_121262165
Ik was vrijdag weer 2 kilo afgevallen. Is ook niet de bedoeling steeds. En dan eet en drink ik gewoon en neem best wat lekkers tussendoor.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_121262215
Ik moet zeggen dat mijn zelfbeeld en de waarde die ik mijn lichaam altijd toedichtte echt met +1000 is gestegen sinds mijn eerste zwangerschap. Ik was (en ben) zo vol trots dat mijn lichaam zoiets groots gewoon doet. Ook al vond ik het lelijk en stom en noemmaarop, mijn kindje groeide er in. Gezond en wel. Die zwangerschap heeft me qua zelfbeeld meer opgeleverd dan de 6 jaar therapie die ik heb gehad. :)

Het is lastig en pijnlijk en verdrietig om een ongezonde relatie met je eigen lichaam/gewicht te hebben. Kan heel allesomvattend zijn.
  maandag 7 januari 2013 @ 10:39:17 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121262276
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:33 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk (aanname) nooit in de situatie gezeten dat je overgewicht had en/of dat je zelfvertrouwen hierdoor een enorme knauw heeft gekregen in een bepaalde levensfase door de mening van anderen. Je hoeft het niet te snappen, maar er zijn genoeg vrouwen die hier wel moeite mee hebben en jouw post leek het af te doen als "onzin, want je bent zwanger". Dat vind ik nogal lomp, want zo eenvoudig werkt dat niet.
Lomp is my middle name. Vooral toen ik nog 40 kilo zwaarder was! ;)
Ja, toen was ik hoogzwanger ;)

En ja, sorry, ik vind dat ook echt onzin.
Ik ben op dit moment 35 kilo lichter dan 6 weken na de bevalling van mijn oudste. Dus ik weet dondersgoed wat overgewicht is en wat dat voor jezelf doet. En nee, ik zou dat ook nu nooit meer willen.
Toen ik zwanger raakte van nr 2 was ik alle extra (23) kilo's van nr 1 weer kwijt en toen ik weer aankwam omdat er een baby in mijn buik zat heb ik dat geen moment erg gevonden. Er groeide een baby in mijn buik! O+ (En ik heb de schade toen ook beperkt. 12kg )
pi_121262287
Ik hoop dat de 4+8+4 regel klopt BE, want dan doe ik het eigenlijk best aardig! Ik dacht dat ik exponentieel zwaarder bleef worden. Anderhalf jaar geleden was ik 86 kg, toen ik zwanger werd 73 kg, en nu ben ik 81 kilo. Mijn diëtist hoopte dat het bij 8 kilo zou blijven, maar die kans is nu wel verkeken want daar zit ik nu aan en ik moet nog 16 weken. Ik hoop dat het bij 12 kilo blijft maar zo niet dan niet.

Want, en Spirit dat geldt ook voor jou: je weet nu dat je af kunt vallen als je het wilt! :* Ik laat het nu los en als ik na de zwangerschap niet vanzelf terug kom op mijn oude gewicht ga ik er dan aan werken. Ik weet nu hoe het moet, en dat ik dat kan O+

L-E, wat jij zegt heb ik ook! Ik zit onder de puisten, ik heb kwabjes die echt niet bij een zwangerschap horen (hoewel de vreetbuien misschien wel), maar ik voel me echt stralend zwanger O+ En mijn vriend vindt dat ook, dus blijkbaar voel ik me zoals ik eruit zie :)
pi_121262313
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Formeel antwoord: bij een normaal BMI mag je tussen 10-16 kg aankomen, dat is ideaal. Bij een laag BMI is dat grofweg 2 kg meer 12-18, en bij een hoog BMI (25 tot 30) is minder wenselijk, 7-11. en bij obesitas (vanaf 30) dan gaat het om 5-9 kg.

Informeel antwoord:
Ik doe helemaal niks met gewicht :Y) lekker makkelijk :P

Vrouwen mogen zich bij mij wegen als ze dat zelf willen maar t hoeft niet (in mn laatste stage stonden ze massaal op de weegschaal omdat ze thuis geen weegsschaal hadden, de stage daarvoor bleven ze massaal op de stoel zitten omdat ze thuis al gewogen hadden :+ )

Je doet er toch niets mee. Als iemand extreem vocht gaat vasthouden zie je dat ook aan iemand en zullen ze het meestal zelf aangeven. De enige reden waarom die tabelletjes van 'ideale aankom' bestaan is omdat het er na je zwangerschap ook weer af moet (of juist niet in geval van ondergewicht) en dat je een goede basis voor de periode daarna kweekt.
Echt teveel aankomen is ongunstig waarschijnlijk voor de baby, maar zoals gezegd, als je dus vocht vasthoudt dan heb je geen idee wat vet en teveel is en wat vocht is.

Conclusie: numbers ochja. Als het je lukt om het tussen 10-16 te houden (voor alle BMI's imho) dan kun je heel tevreden zijn, lukt dat niet en doe je niets geks qua eten dan is er geen man overboord, veel meer kun je wsl niet doen.
:)
pi_121262365
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:28 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat weet ik, vandaar mijn antwoord. :+
:6
:)
pi_121262643
Kennen jullie die mop van die vrouw die negen maanden lang dacht dat er een baby in haar buik zat? :( :+

*zucht nog maar eens diep*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_121262687
die zit er (bijna) niet meer in???
pi_121262698
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:53 schreef Estrys het volgende:
Kennen jullie die mop van die vrouw die negen maanden lang dacht dat er een baby in haar buik zat? :( :+

*zucht nog maar eens diep*
Van 42+2 krijg je hele leuke kindjes :Y :*
pi_121262806
Ik zeg een luie Indo is het, net als haar vader. :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_121262863
Klums fijn dat je even langs kan komen, better safe than srry.

Isis, hoop toch zo dat je je snel wat beter voelt.

L-E iedereen zijn eigen keuze denk ik, persoonlijk zou ik het nu niet weer doen. Ben met 35wk in Ierland bevallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2013 11:14:44 ]
pi_121263165
Hier om 15:10 naar de gyn, ben er wel zenuwachtig voor. Ik blijf bang voor opname ivm paniek aanvallen, maar we zullen zien.

Heb sinds gister helemaal geen eetlust meer moet mezelf echt dwingen om te eten maar kost veel moeite en sinds vanmorgen ook koorts ik hoop dat het een opkomend griepje is en niet samenhangt met mijn nieren. En wederom veel krampen gehad rechts en nu ook links.

Om even positief af te sluiten, heb wel van 7am tot net weer even kunnen slapen dus dat is fijn!
  maandag 7 januari 2013 @ 11:34:07 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_121263702
:W

Goedgekeurd in het zkh, bloeddruk was 123/75 *O* dus dat is wel een hele opluchting :Y. Geen baby gespiekt ;( alleen ff geluisterd met de doptone en dat was prima. Kind ligt wel echt pal achter de placenta :'). En heb mn zwangerschapsverklaring!

Nu aftellen tot donderdag...

En wbt gewicht, ik ben ooit ook 20 kg afgevallen en ben nu obviously ook weer lekker aan het groeien en dat is ook soms wel moeilijk, maar ik ben nu heel anders dik :+. En ben/word ook niet gewogen. Wat mignonne ook zegt, als je vocht vasthoudt, dan zie je dat ook zonder weegschaal wel.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_121263787
Logi: veel succes vanmiddag!
  maandag 7 januari 2013 @ 11:42:06 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121263962
Ik ben ook een jojo qua gewicht en er zaten ook nog wat kilo's van de zwangerschap van Midas aan. Ik word wel gewogen maar de cijfers gaan bij mij het ene oor in en het andere oor uit. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en ga niet minder eten oid. Maar ik weet wel dat ik straks flink aan de bak moet om het er allemaal weer af te krijgen. So be it.

Fijn XM!

Succes Logi :*

L-E, alles is al gezegd. Goed om nu nog niet te boeken en tzt te kijken hoe je je voelt inderdaad.

Hier kind + traktatie vanochtend afgezet bij het kdv en daarna weer mijn bed in gedoken en 2 uur geslapen. Nu de hele dag voor mijzelf. Wat zal ik eens gaan doen?
pi_121265500
Terug van de gyn, geen vervolg afspraak. Wel een datum. :P
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121265523
*O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')