Heb mn post al aangepast want zag dat ik niet alle info had vermeld.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja hoor, dat mag.
Maar je post op een openbaar forum en dus reageer ik erop. Mag dat ook alsjeblieft?
Je praat over 'de schade beperken' en dat klinkt mij wel in de oren alsof je echt je best gaat doen minder te eten.
En natuurlijk is het niet zo dat je allemaal 20 kilo aan moet komen in de zwangerschap, 12 is het gemiddelde, dus ik kan me wel voorstellen dat je het niet volledig uit de hand wil laten lopen, alleen vind ik persoonlijk refereren aan je eigen oude gewicht wat je ooit gewend was of geweest bent echt totaal niet nuttig of logisch of wat dan ook, want je bent zwanger, dan kom je nou eenmaal aan...
Mignonne is verkloskundige in opleiding dus vandaar dit antwoordquote:Op maandag 7 januari 2013 10:27 schreef L-E het volgende:
[..]
Verloskundigen weten gewoon heel erg veel.
Dat weet ik, vandaar mijn antwoord.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:28 schreef laziness het volgende:
[..]
Mignonne is verkloskundige in opleiding dus vandaar dit antwoord
Mijn vk heeft me ooit eens verteld dat het mooi is als je in het eerste trimester 3kg aan komt, in het tweede 6 en in de laatste nog eens 3.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heb mn post al aangepast want zag dat ik niet alle info had vermeld.
Dan heb je waarschijnlijk (aanname) nooit in de situatie gezeten dat je overgewicht had en/of dat je zelfvertrouwen hierdoor een enorme knauw heeft gekregen in een bepaalde levensfase door de mening van anderen. Je hoeft het niet te snappen, maar er zijn genoeg vrouwen die hier wel moeite mee hebben en jouw post leek het af te doen als "onzin, want je bent zwanger". Dat vind ik nogal lomp, want zo eenvoudig werkt dat niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn vk heeft me ooit eens verteld dat het mooi is als je in het eerste trimester 3kg aan komt, in het tweede 6 en in de laatste nog eens 3.
Geen idee of dit een 'richtlijn' is oid (Mignonne?) maar daar zit jij dan nog niet eens heel gigantisch boven.
Ik snap ook wel dat je niet supersuperveel aan wilt komen, maar ik snap de referentie aan wat je ooit woog gewoon absoluut niet. Dat was in niet-zwangere staat, nu ben je wel zwanger, dat kan je dan toch wel rationaliseren dat er niet 10 kilo vet ineens aan zit?
Maar goed, ook die discussie is hier al veel vaker gevoerd en ik heb hem nog nooit begrepen. Beter blijf ik maar gewoon op mijn handen zitten als ik dit soort dingen lees.Scheelt mij tikken en jou frustratie.
Lomp is my middle name. Vooral toen ik nog 40 kilo zwaarder was!quote:Op maandag 7 januari 2013 10:33 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk (aanname) nooit in de situatie gezeten dat je overgewicht had en/of dat je zelfvertrouwen hierdoor een enorme knauw heeft gekregen in een bepaalde levensfase door de mening van anderen. Je hoeft het niet te snappen, maar er zijn genoeg vrouwen die hier wel moeite mee hebben en jouw post leek het af te doen als "onzin, want je bent zwanger". Dat vind ik nogal lomp, want zo eenvoudig werkt dat niet.
Formeel antwoord: bij een normaal BMI mag je tussen 10-16 kg aankomen, dat is ideaal. Bij een laag BMI is dat grofweg 2 kg meer 12-18, en bij een hoog BMI (25 tot 30) is minder wenselijk, 7-11. en bij obesitas (vanaf 30) dan gaat het om 5-9 kg.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn vk heeft me ooit eens verteld dat het mooi is als je in het eerste trimester 3kg aan komt, in het tweede 6 en in de laatste nog eens 3.
Geen idee of dit een 'richtlijn' is oid (Mignonne?) maar daar zit jij dan nog niet eens heel gigantisch boven.
Ik snap ook wel dat je niet supersuperveel aan wilt komen, maar ik snap de referentie aan wat je ooit woog gewoon absoluut niet. Dat was in niet-zwangere staat, nu ben je wel zwanger, dat kan je dan toch wel rationaliseren dat er niet 10 kilo vet ineens aan zit?
Maar goed, ook die discussie is hier al veel vaker gevoerd en ik heb hem nog nooit begrepen. Beter blijf ik maar gewoon op mijn handen zitten als ik dit soort dingen lees.Scheelt mij tikken en jou frustratie.
Van 42+2 krijg je hele leuke kindjesquote:Op maandag 7 januari 2013 10:53 schreef Estrys het volgende:
Kennen jullie die mop van die vrouw die negen maanden lang dacht dat er een baby in haar buik zat?![]()
![]()
*zucht nog maar eens diep*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |