Geen zin.quote:
Ik heb geen bruiloft te fotograferen binnenkort. Daar ben ik een beetje moe vanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Eurosonicnoorderslag volgende week, ben er nu al moe van.
Gisteren ja, tnx. Ik heb al gewaarschuwd dat Araki gestoorde platen schiet.quote:
ff googlen leert dat dat inderdaad zo is jaquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:54 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gisteren ja, tnx. Ik heb al gewaarschuwd dat Araki gestoorde platen schiet.
Nah, wel het mijnequote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ff googlen leert dat dat inderdaad zo is jaNiet echt mijn ding.
Je kan ook zelf een (Aziatische) vriendin zoekenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
Dan ga ik het werk van Doodkapje wat beter in de gaten houden
Er is maar 1 aziatische dame die mij gecomplimtenteerd heeft met mijn fotografieskills en ook nog eens lief lachde, en het nog meende ook. De vriendin van Doodkapje heeft mijn hart gestolenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan ook zelf een (Aziatische) vriendin zoeken![]()
![]()
Kinderkampleider, welke dame laat daar geen slakkenspoor van achter?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is maar 1 aziatische dame die mij gecomplimtenteerd heeft met mijn fotografieskills en ook nog eens lief lachde, en het nog meende ook. De vriendin van Doodkapje heeft mijn hart gestolen
Je bent toch niet gebonden aan de DNS van Ziggo? 8.8.8.8 en 208.67.222.222 doen het evengoed... [/nerd]quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:48 schreef Isdatzo het volgende:
Ha, hier in Utrecht heb ik kabel. Zat niet te wachten op ADSL.
Ik kon kiezen uit... Ziggo, Ziggo, ennnn *drums* Ziggo. Drama, DNS ligt er de helft van de tijd uit (als je geluk hebt, als je pech hebt doet niks 't), 30% van de tijd retetraag en je betaalt er de hoofdprijs voor.
Dan doet m'n smartTV het niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:33 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Je bent toch niet gebonden aan de DNS van Ziggo? 8.8.8.8 en 208.67.222.222 doen het evengoed... [/nerd]
Middagquote:
Mja, dubbele kosten is een beetje zonde.quote:
Monopolie ahoy! Ik heb op mijn router destijds gewoon keihard het IP van een externe DNS als secundary ingevoerd.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:48 schreef Isdatzo het volgende:
Ha, hier in Utrecht heb ik kabel. Zat niet te wachten op ADSL.
Ik kon kiezen uit... Ziggo, Ziggo, ennnn *drums* Ziggo. Drama, DNS ligt er de helft van de tijd uit (als je geluk hebt, als je pech hebt doet niks 't), 30% van de tijd retetraag en je betaalt er de hoofdprijs voor.
Tweakers pricewatchquote:Op zondag 6 januari 2013 21:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Waarom niet he...
Is er eigenlijk een site waar je dat soort dingen kunt vergelijken?
Ben nog niet een internationale site tegenkomen die van alle landen de prijs in euro's weergeeft en waar je het voordeligste uit bentquote:Op zondag 6 januari 2013 21:03 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oh, het kon zijn dat er een internationale vergelijker was
mja, garantie gaat dan bijna zeker een issue worden vrees ik, tenzij het een canon europe dealer is. Meestal zijn de goekopere winkels dat helaas niet. Zou dat eerst even checken voordat je met een nieuwe cam zonder garantie zit.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:56 schreef Suncatcher het volgende:
Even een vraagje tussendoor, aangezien ik hiervoor niet een nieuwe topic aan wil maken![]()
Van de zomer ga ik op vakantie in Zwitserland. Tegelijkertijd ben ik ook geïnteresseerd in de 5d mark III. Nu zit ik erover te denken om 'm in Zwitserland te kopen, aangezien het een paar honderd euro scheelt. In Nederland kost ie namelijk momenteel zo'n 2750 euro. In Zwitserland 2380 euro. Verstandig om het daar te halen?
Huh, meestal is alles duurder in Zwitsersland?quote:Op zondag 6 januari 2013 20:56 schreef Suncatcher het volgende:
Even een vraagje tussendoor, aangezien ik hiervoor niet een nieuwe topic aan wil maken![]()
Van de zomer ga ik op vakantie in Zwitserland. Tegelijkertijd ben ik ook geïnteresseerd in de 5d mark III. Nu zit ik erover te denken om 'm in Zwitserland te kopen, aangezien het een paar honderd euro scheelt. In Nederland kost ie namelijk momenteel zo'n 2750 euro. In Zwitserland 2380 euro. Verstandig om het daar te halen?
Prijzen komen dan bijna altijd voordeliger uit in het buitenland. Zeker de landen buiten Europa.Echter moet er dan ook gekeken worden naar de douane belasting en import belasting. En die zijn weer per land anders.. Ga dat maar eens up to date en correct houden zodat je een echte vergelijking krijgtquote:Op zondag 6 januari 2013 21:03 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oh, het kon zijn dat er een internationale vergelijker was
Daar stond ik dus ook van te kijk. Vrienden die daar wonen zitten altijd te klagen dat alles zo duur is, maar camera's en objectieven zijn er spotgoedkoop. Neem nu de EF 70-200 II bijvoorbeeld. In nederland kost ie bijna 2000 euro. Daar betaal je er 1700 voor. Gewoon de prijs in CHF * 0,8 en je hebt de prijs in euro's.quote:Op maandag 7 januari 2013 06:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Huh, meestal is alles duurder in Zwitsersland?
Dat is dus de vraag. Op vele websites daar zie ik 1yr warranty, maar zover ik weet levert canon een fabrieksgarantie van 2 jaar?quote:Op maandag 7 januari 2013 00:00 schreef freud het volgende:
[..]
mja, garantie gaat dan bijna zeker een issue worden vrees ik, tenzij het een canon europe dealer is. Meestal zijn de goekopere winkels dat helaas niet. Zou dat eerst even checken voordat je met een nieuwe cam zonder garantie zit.
Waar s daar? Online zie ik daar weinig van terug komen...quote:Op maandag 7 januari 2013 21:43 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Daar stond ik dus ook van te kijk. Vrienden die daar wonen zitten altijd te klagen dat alles zo duur is, maar camera's en objectieven zijn er spotgoedkoop. Neem nu de EF 70-200 II bijvoorbeeld. In nederland kost ie bijna 2000 euro. Daar betaal je er 1700 voor. Gewoon de prijs in CHF * 0,8 en je hebt de prijs in euro's.
Bel anders gewoon canon support opquote:Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Op vele websites daar zie ik 1yr warranty, maar zover ik weet levert canon een fabrieksgarantie van 2 jaar?
Toch moet ik er goed over nadenken. Ik betaal liever 300 euro meer met de zekerheid dat ik geen gezeik krijg mocht ie stuk gaan dan dat ik het el-cheapo over de grens ga halen. Ben al enkele refurbished modellen tegengekomen, je zou diegene maar zijn![]()
Gaaf!quote:
1000 piek voor een mk3....quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gaaf!
Iemand hier ervaring mee? http://www.zoekertjes.net/tweedehands/nikon/
Een Nikon D4 voor 1500,- ?!
D4 is nieuw ¤6000 gok ik... Dus dat moet wel een scam zijn...quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gaaf!
Ja inmiddels 5100,- dacht ik. Maar het is een soort van Belgische MP. Of het zijn van de vrachtwagen gevallen dingenquote:Op woensdag 9 januari 2013 09:33 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
D4 is nieuw ¤6000 gok ik... Dus dat moet wel een scam zijn...
Even mailtje achteraan gestuurd![]()
Mensen die in zulke 'aanbiedingen' die verdienen het eigenlijk ook gewoon om opgelicht te worden dus daar heb ik dan geen medelijden meequote:Op woensdag 9 januari 2013 09:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gaaf!
Als het allemaal legitiem is mag je er voor mij 500 kopen. Verpats ik ze weer voor 2k/stukquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:30 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nja ik heb er achteraan gemaild. Voor die prijs wil ik best ff naar Leuven op en neerGa je met me mee dan?
Doen we, hahaquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als het allemaal legitiem is mag je er voor mij 500 kopen. Verpats ik ze weer voor 2k/stuk
Wel ff bellen van te voren, want ik moet dan wel ff met de bank praten over een leningquote:
Ja, of het is gewoon ergens gejat en die lui hebben geen idee wat het moet kosten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:43 schreef Uncle het volgende:
[..]
Mensen die in zulke 'aanbiedingen' die verdienen het eigenlijk ook gewoon om opgelicht te worden dus daar heb ik dan geen medelijden mee![]()
Zelfs de beste aanbieding van de wereld gaat geen D4 voor 1500 euro opleveren. Tenzij hij al helemaal afgeragd is maar dat lijkt me lastig met de relatief korte tijd dat de D4 beschikbaar is.
Een 'gewone' D3 voor dat bedrag gaat ook al snel richting 200.000 clicks.
Heb je al een mailtje in het gebroken Engels terug gehad?quote:
Nee nog niks. Jij?!quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja, of het is gewoon ergens gejat en die lui hebben geen idee wat het moet kosten.
[..]
Heb je al een mailtje in het gebroken Engels terug gehad?
Nee joh, ik heb daar niet op gereageerd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Daar istie hoor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Daar istie hoor:Er is een heel forum waar mensen laten zien hoeveel ze zo'n scammer kunnen laten doen. Vooral gericht op Nigeria en zo, maar dit soort scams kom je ook voor. Echt hilarisch wat je daar soms leest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
ola!! Wij moeten binnenkort ook maar even brainstormen over Berlijn!!quote:
Bel het Hofnarretje, daar weten ze er nu alles vanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:25 schreef Doodkapje het volgende:
Iemand ervaringen met fotograferen van minderjarigen? Morgen is er een presentatie van een modeklasje en ik ben één van de fotografen die dat vast gaan leggen.
Nou wil ik niet meteen met een toestemmingsverklaring daar gaan zwaaien, maar ik wil ook niet een misverstand krijgen.
Bij de sportvereniging maak ik gewoon foto's. Gaat allemaal in goed vertrouwen en ik kan me niet voorstellen dat ik er problemen mee krijg.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:25 schreef Doodkapje het volgende:
Iemand ervaringen met fotograferen van minderjarigen? Morgen is er een presentatie van een modeklasje en ik ben één van de fotografen die dat vast gaan leggen.
Nou wil ik niet meteen met een toestemmingsverklaring daar gaan zwaaien, maar ik wil ook niet een misverstand krijgen.
Polotoernooi <=> naaktfoto's... die link snap ik niet helemaal.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij de sportvereniging maak ik gewoon foto's. Gaat allemaal in goed vertrouwen en ik kan me niet voorstellen dat ik er problemen mee krijg.
Toestemming heb je toch alleen nodig bij (deels) naakt onder de 18? Of bij elke vorm van shoots? Bij een shoot van meneer broeksma tijdens een polotoernooi moesten alleen de mensen van <18 een ouderverklaring moesten voor de naaktfoto's, maar wel gekleed op de foto mochten.
Ik ook niet. We stonden in de kantine en we misten een aantal van onze spelers. Na een zoektocht kwamen we ze in de kelder van het zwembad tegen waar ze door Ewoud Broeksma op de foto gezet werden. Vriend van me stond in een nogale gaye pose in zijn speedo op de foto. Vond zijn vriendin niet leuk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:15 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Polotoernooi <=> naaktfoto's... die link snap ik niet helemaal.
Ahh ja,... je weet dan gelijk of ze links- of rechtsdragend zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ook niet. We stonden in de kantine en we misten een aantal van onze spelers. Na een zoektocht kwamen we ze in de kelder van het zwembad tegen waar ze door Ewoud Broeksma op de foto gezet werden. Vriend van me stond in een nogale gaye pose in zijn speedo op de foto. Vond zijn vriendin niet leuk.
Wat helemaal mooi was, was toen ze er een half jaar later, op een verjaardag, achter kwam dat die foto op hyves stond
Dat weet ik van iedereen uit mijn team wel, we douchen gewoon gezamenlijk. Toppunt was nog wel dat 1 van mijn vrienden met een pan water stond en aan het sprenkelen was, terwijl er een andere jongen stond te poseren en de fotograaf zei: "Hou dit vast, dit is echt geil"quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:30 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ahh ja,... je weet dan gelijk of ze links- of rechtsdragend zijn.
Ik zie het al voor me... Kom je de kleedkamer in: "Zeg eens jongeman, heb je zin in een shoot? Ik heb wat lampen staan in de kelder..."
Check: Okee NSFW
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat weet ik van iedereen uit mijn team wel, we douchen gewoon gezamenlijk. Toppunt was nog wel dat 1 van mijn vrienden met een pan water stond en aan het sprenkelen was, terwijl er een andere jongen stond te poseren en de fotograaf zei: "Hou dit vast, dit is echt geil"
Dank jequote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:34 schreef Puala het volgende:
Die fotograaf heeft wel leuk materiaal op zijn site staan Kano![]()
Kalenders weet ik niet, wel op die site.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ah ja,... zodra er flesjes conditioner open gaan wordt het een andere shootEn wanneer zijn de Nobele gluteï te bewonderen op de kalenders?
Uiteraard. Even kijken wat voor vlees Oognip en ik de 26e in de kuip hebben hequote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dank jeZit je lekker te soppen op mijn goddelijke lichaam?
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Uiteraard. Even kijken wat voor vlees Oognip en ik de 26e in de kuip hebben he
Goeie iddquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:05 schreef freud het volgende:
Alle foto's met minderjarigen moeten met verklaring en begeleiding. Er hoeft er maar eentje onstabiel tussen te zitten. Zou het aan de club vragen waar je fotografeert dat zij je toestemming geven. Het is dan hun verantwoording om het te communiceren met de ouders.
Leuke actie, alleen zonder lens. Een pancake erbij maakt het weer net even wat minder.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 10:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Mooie aanbieding wellicht:
GF3 + Lightroom 4 voor ¤99
http://www.fotobooms.nl/d(...).v.-%80-129%2C-.html
Huh, waarom?quote:Op zondag 13 januari 2013 01:14 schreef Isdatzo het volgende:
Het geheugenkaartje dat door de politie in beslag genomen werd.
Zeven (!!) maanden geleden.
En de resultaten van gister?quote:Op zondag 13 januari 2013 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
Gister gedaan. Wilde nog ff naar de halve marathon van Egmond maar 't schijnt een gekkenhuis te zijn dus ik blijf lekker uitrusten.
Ook een prima doel!quote:
Zul je zien dat het dan tijdens die shoots klote weer isquote:Op zondag 13 januari 2013 13:05 schreef SP22 het volgende:
Wel opdrachten regelen voor de toekomst.Vanachter de laptop. Sport stuff, cool stuff.
Staan boven jouw postquote:Op zondag 13 januari 2013 13:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
En de resultaten van gister?
[..]
Ook een prima doel!
[..]
Zul je zien dat het dan tijdens die shoots klote weer is
Afpakken omdat er foto's van motorrijders opstaan die zich misschien niet helemaal aan de verkeersregels hieldenquote:
Dat mag toch helemaal niet?quote:Op zondag 13 januari 2013 14:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Afpakken omdat er foto's van motorrijders opstaan die zich misschien niet helemaal aan de verkeersregels hielden.
Vreemd. Normaliter mag beeldmateriaal alleen in beslag worden genomen wanneer er met enige zekerheid bewijsmateriaal inzake een misdrijf op staat, inbeslagname mag ook dan alleen op last van de rechter en niet op initiatief van een politieagent.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Afpakken omdat er foto's van motorrijders opstaan die zich misschien niet helemaal aan de verkeersregels hielden.
Beetje croppen. Je hoeft toch niet alles op A2 formaat te hebben? A4 foto van de kop is ook prima.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:29 schreef Iemand91 het volgende:
Tja, het dier krijg je er wel op meestal, maar echt mooie detailfoto's (kop) gaat je niet lukken natuurlijk.
Daarom:quote:Op maandag 14 januari 2013 18:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Beetje croppen. Je hoeft toch niet alles op A2 formaat te hebben? A4 foto van de kop is ook prima.
quote:Op maandag 14 januari 2013 11:29 schreef Iemand91 het volgende:
Ach ja, dan maar 'ns rondkijken wat er te halen valt als het toch te weinig is...
Met die brommer?quote:Op maandag 14 januari 2013 22:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
M'n site is gehackt en kan nergens meer in DM/PM vinden bij wie ik de boel toen heb gehost. Het is wel via FOK! gegaan. Ergens september / oktober 2010. Wie weet het nog?
Host is Transip, dus misschien dat meer mensen met hem contact hebben gehad. Volgens mij was zijn naam maikel maar weet het niet meer zeker. Iemand?
[ afbeelding ]
Nee zeker die niet, heb al van alles terug proberen te zoeken maar krijg het voor elkaar om zijn naam te vinden.quote:
www.webhostsite.nl en die is weer van xs4all.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
M'n site is gehackt en kan nergens meer in DM/PM vinden bij wie ik de boel toen heb gehost. Het is wel via FOK! gegaan. Ergens september / oktober 2010. Wie weet het nog?
Host is Transip, dus misschien dat meer mensen met hem contact hebben gehad. Volgens mij was zijn naam maikel maar weet het niet meer zeker. Iemand?
[ afbeelding ]
Wordpress wordt gehost door iemand die werkt(e) bij transip, en inderdaad webhostesite, maar ik heb wel alle inlog gegevens van transip maar kan dus niet meer achter de persoon van webhostesite komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:09 schreef freud het volgende:
[..]
www.webhostsite.nl en die is weer van xs4all.
Gebruikte je een template site oid zoals wordpress? Ruk dat je gehacked bent. Als het via een template is gegaan, dan is het je eigen fout (tenzij het template gehost is door je provider). Anders is je provider aansprakelijk.
Hoe wil je trouwens bewijzen dat de site van jou is, als je geen aanvraagspul meer hebt liggen oid?
DC ook?quote:Op woensdag 16 januari 2013 10:44 schreef An24 het volgende:
135heb ik veel tijdens bruiloften gebruikt
Er zijn 2 soorten mensen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ach, die strijd... Lekker boeiend. Ieder zijn voorkeur, ja toch?
We gaan dus wel rellen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn 2 soorten mensen.
Fotografen die met Canon werken.
Prutsers die kiekjes maken.
Je hebt ook mensen die die 2 dingen combineren hoorquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn 2 soorten mensen.
Fotografen die met Canon werken.
Prutsers die kiekjes maken.
Dat ben ik al aan het proberen.quote:
Heb je het nu over mij?quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die die 2 dingen combineren hoor
quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ben ik al aan het proberen.
Niet eens. Een vriend van me eerder. Die noemt zichzelf fotograaf en vond zelfs dat hij wel bruiloften kon schieten. Ga je kijken naar zijn foto's en blijkt dat hij alles op automatisch schiet enzquote:
Tsjah, zolang de foto's maar mooi zijn is het toch niet heel erg?quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Niet eens. Een vriend van me eerder. Die noemt zichzelf fotograaf en vond zelfs dat hij wel bruiloften kon schieten. Ga je kijken naar zijn foto's en blijkt dat hij alles op automatisch schiet enz![]()
Laten we simpel zeggen dat ik hem zelfs geen fotoshoot met een model zou laten doen. Laat staan DE belangrijkste dag van iemand laten vastleggen. Dat kwam niet eens in me op toen ik de foto's zag.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, zolang de foto's maar mooi zijn is het toch niet heel erg?
Dus je moest je wel aangesproken voelenquote:Sowieso zal ik me niet nel als fotograaf bestempelen. Eerder als hobbyprutser
Ja, dat is idd een beetje jammer. Tegenwoordig heb ik alleen zo weinig opdrachten, dat ik me er niet meer aan stoor. Ik heb zelfs de KVK geschreven voor het opzeggen van mijn bedrijfquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Als de AF van mij 5dII beter was geweest, had ik waarschijnlijk niet teruggegaan naar Nikon...
Oh, das dan wel heel ergquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Laten we simpel zeggen dat ik hem zelfs geen fotoshoot met een model zou laten doen. Laat staan DE belangrijkste dag van iemand laten vastleggen. Dat kwam niet eens in me op toen ik de foto's zag.
Ach, ik vind mezelf nog een prutser. Kan ik alleen maar een keer verrassend uit de hoek komen met een knappe foto. Moet ik die natuurlijk wel eerst nog makenquote:[..]
Dus je moest je wel aangesproken voelen
Dat was toch vooral omdat de leukigheid er vanaf is? Of omdat je geen opdrachten meer binnenkrijgt?quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja, dat is idd een beetje jammer. Tegenwoordig heb ik alleen zo weinig opdrachten, dat ik me er niet meer aan stoor. Ik heb zelfs de KVK geschreven voor het opzeggen van mijn bedrijf
Gaat lekker dusquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja, dat is idd een beetje jammer. Tegenwoordig heb ik alleen zo weinig opdrachten, dat ik me er niet meer aan stoor. Ik heb zelfs de KVK geschreven voor het opzeggen van mijn bedrijf
Jupquote:
Is wel zelfkennisquote:[..]
Ach, ik vind mezelf nog een prutser. Kan ik alleen maar een keer verrassend uit de hoek komen met een knappe foto. Moet ik die natuurlijk wel eerst nog maken![]()
Heb verder ook niet echt amibitie op fotogebied. Gewoon lekker aanrommelen. Gaat prima zo.
Dat eerste. Ik zeg continu neequote:Op woensdag 16 januari 2013 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat was toch vooral omdat de leukigheid er vanaf is? Of omdat je geen opdrachten meer binnenkrijgt?
Fotografie is geen beschermd beroep, dus tsja... wanneer is het sociaal aanvaard dat iemand zichzelf fotograaf noemt?quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Niet eens. Een vriend van me eerder. Die noemt zichzelf fotograaf en vond zelfs dat hij wel bruiloften kon schieten. Ga je kijken naar zijn foto's en blijkt dat hij alles op automatisch schiet enz![]()
Feli! Istanbul is een leuke combi van oude cultuur en het hippe moderne... Marrakech lijkt me ook wel gaafquote:Op woensdag 16 januari 2013 12:37 schreef SP22 het volgende:
Yay, reischeque van 250e gewonnen op mn werk! Waar moet ik naar toe? Ik zit te denken aan Marrakech of Istanbul.
Als je je eigen piemel wilt verlengen. Je bent geen fotograaf, andere mensen noemen je een fotograaf.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Fotografie is geen beschermd beroep, dus tsja... wanneer is het sociaal aanvaard dat iemand zichzelf fotograaf noemt?
Dat is de luxe als je het er naast kan doen. Dan ben je niet financieel afhankelijk van je fotografie en kun je de projecten kiezen. Dag in, dag uit bruiloften doen lijkt me ook zwaar.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:28 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat eerste. Ik zeg continu nee![]()
Mijn fulltime baan is toch veel leuker. Keuzes maken![]()
Ik fotografeer nog wel, maar alleen wat ik echt leuk vind, zoals de bruiloft van collega enzo.
Ja precies, zo zie ik het ook. Het is ook een compliment als mensen je vragen. Zo heb ik eens uit 1 netwerk drie bruiloften gedaan omdat men er enthousiast over was. Erg tof.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dat is de luxe als je het er naast kan doen. Dan ben je niet financieel afhankelijk van je fotografie en kun je de projecten kiezen. Dag in, dag uit bruiloften doen lijkt me ook zwaar.
a) Vergane hoopquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
a) Als je je eigen piemel wilt verlengen. b)Je bent geen fotograaf, andere mensen noemen je een fotograaf.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:12 schreef kanovinnie het volgende:
Nee, je bent pas een fotograaf als de mensen die jij fotograaf noemt jou een fotograaf noemen. Ik vind oa. Doodkapje/Bart/andere Bart/Freud fotografen. En als ik van die mensen hoor dat ik een fotograaf ben (en nu vis ik een ker niet naar complimentjes) zal ik mezelf er pas echt 1 vinden. En dat gaat nog wel ff duren.
Godverdorrie, ben idd zowaar al een prof!quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:25 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
a) Vergane hoopb) je zult je toch op de één of andere manier moeten profileren wil je acquisitie plegen. Op je website zetten dat je gediplomeerd fysiotherapeut bent met een camera is ook niet zo verstandig
[..]...en wij ook van jou als FOK!fotograaf
![]()
En met bovenstaande ben ik het ook eensquote:Ik denk dat er fotografen zijn van verschillende klasses en verschillende soorten. Een fotografie-opleiding staat niet garant voor een goede fotograaf en een hobbyist hoeft niet onder te doen voor een vakfotograaf.
Het is verder maar net wat de klant zoekt. Voor natuurfotografie moet je niet bij mij zijn, maar voel me wel zeker bij portretten en reportages.
Als iemand voor 300,- E een bruidsreportage laat maken door de buurjongen, dan zullen ze daar denk ik zo hun redenen voor hebben. Genoegen nemen met minder voor een prijs die ook lager ligt dan gangbaar is.
Een fotograaf die een beroepsmatige benadering heeft zal daar ook op die manier mee geconfronteerd worden: bedrijven die btw af willen schrijven etc. Die zullen ook kritischer zijn naar de fotografen die ze selecteren.
Ja is ookquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:23 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja precies, zo zie ik het ook. Het is ook een compliment als mensen je vragen. Zo heb ik eens uit 1 netwerk drie bruiloften gedaan omdat men er enthousiast over was. Erg tof.
En ik heb Ehlers Danlos, dus fulltime had er sowieso nooit ingezeten.
Ja, verdomme man. Je hebt gewoon al 12 reacties op je repo in 1 dag. Zoveel haal ik er gemiddeld niet eens per repoquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Godverdorrie, ben idd zowaar al een prof!
Hoe meer reacties, hoe meer je de titel fotograaf waardig bent. Toch?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:30 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja, verdomme man. Je hebt gewoon al 12 reacties op je repo in 1 dag. Zoveel haal ik er gemiddeld niet eens per repo
...en des te groter je piemelquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe meer reacties, hoe meer je de titel fotograaf waardig bent. Toch?
Die is nu wel aan het groeien ja.quote:
Beiden. Ik draag tijdens fotograferen altijd ringbraces om mijn vingers en een polsbrace. Na een bruiloft lig ik een dag plat. Hele lijf doet pijn en erg moe. Ik moet dan alles weer op zijn plek kraken. Dat heb ik er niet meer voor over.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja is ookHeb je veel last van je gewrichten bij het fotograferen, of gewoon gauw moe bij lange opdrachten?
Grappig, ik sta juist op het punt om bij de KvK in te schrijven. Ik kreeg op een gegeven moment juist het verzoek om facturen voor btw aftrek etc.
Heftig! Het is wel een zeldzame ziekte volgens mij?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:41 schreef An24 het volgende:
[..]
Beiden. Ik draag tijdens fotograferen altijd ringbraces om mijn vingers en een polsbrace. Na een bruiloft lig ik een dag plat. Hele lijf doet pijn en erg moe. Ik moet dan alles weer op zijn plek kraken. Dat heb ik er niet meer voor over.
Who knows! Voor mij is het allemaal nieuw en zie op tegen al dat papierwerk, belastingen en addertjes onder het gras. Maar goed,... als ik richting de freelance wetenschapsjournalistiek wil moet ik er toch een keer aan beginnen.quote:Leuk toch, dat jij je laat inschrijven?! Zo ging dat ook bij mij. Bij bedrijven kwam ik niet onder de papieren uit. Nu doe ik alleen nog particulier, dus dat lost zich vanzelf op.
Pfff, begin maar met een knappe website ipv je islamfanatisme pagina.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
Inschrijven, ohja moet ik ook nog doen
Tsja,... het hoort erbij. Als je in loondienst bent, dan weet je niet wat voor shitty bureaucratische taken je uit handen wordt genomen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
Inschrijven, ohja moet ik ook nog doen
Ja, idd... watskeburt en beter nog,... wat ga je nu doen? Beter zet je 'm ff tijdelijk op zwart.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Pfff, begin maar met een knappe website ipv je islamfanatisme pagina.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja geen idee, werd in ES/NS weekend gehackt. Kan er niet bij inlog etc is veranderd dus kan hem ook niet op zwart zetten. Moet even de host gaan verplaatsen en nieuwe site maken (wordpress) dan werkt de boel weerquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:50 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Tsja,... het hoort erbij. Als je in loondienst bent, dan weet je niet wat voor shitty bureaucratische taken je uit handen wordt genomen.
[..]
Ja, idd... watskeburt en beter nog,... wat ga je nu doen? Beter zet je 'm ff tijdelijk op zwart.
Je weet wel de inlog van je CMS maar niet van je hosting provider?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]Jaja
[..]
Ja geen idee, werd in ES/NS weekend gehackt. Kan er niet bij inlog etc is veranderd dus kan hem ook niet op zwart zetten. Moet even de host gaan verplaatsen en nieuwe site maken (wordpress) dan werkt de boel weer
Redelijk zeldzaam ja. Veel gymnastes en cortotionisten hebben het ook. Zodra zij stoppen met trainen, vallen ze uit elkaar, letterlijk. Ik train met ashtanga yoga om alles bij elkaar te houden. Ik ben dus ook eigenlijk een 'slangenmens'. Alleen jammer dat je de interne organen niet kunt trainen, mijn slokdarm en darmen zijn ook te lenigquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Heftig! Het is wel een zeldzame ziekte volgens mij?
[..]
Who knows! Voor mij is het allemaal nieuw en zie op tegen al dat papierwerk, belastingen en addertjes onder het gras. Maar goed,... als ik richting de freelance wetenschapsjournalistiek wil moet ik er toch een keer aan beginnen.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja kan het nergens meer terug vinden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:54 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je weet wel de inlog van je CMS maar niet van je hosting provider?
Wel met een mooi filmpjequote:
Lijkt me heel naar om zoiets te hebbenquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:55 schreef An24 het volgende:
[..]
Redelijk zeldzaam ja. Veel gymnastes en cortotionisten hebben het ook. Zodra zij stoppen met trainen, vallen ze uit elkaar, letterlijk. Ik train met ashtanga yoga om alles bij elkaar te houden. Ik ben dus ook eigenlijk een 'slangenmens'. Alleen jammer dat je de interne organen niet kunt trainen, mijn slokdarm en darmen zijn ook te lenig![]()
Dat papierwerk is zeker vervelend. Ik deed vijf keer per jaar belastingaangifte, dus voor mezelf en voor het bedrijf. Had er echt een hekel aan. Daar moet je dus wel rekening mee houden. Freud vindt het niet erg, maar die is ook minder chaotisch.
Of je moet iemand vinden die dat leuk vindt om te doen.
Is ook. Heeft ook wel voordelen hoor. Vraag maar aan Freudquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me heel naar om zoiets te hebben
Flexian was dus een betere naam voor je?quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:14 schreef An24 het volgende:
[..]
Is ook. Heeft ook wel voordelen hoor. Vraag maar aan Freud
Tsja, niets aan te doen. Ik ken ene kerel die jij ook kent die me zo helpen kanquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:13 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb het verhaal gehoord. Vervelend. Lesje wel geleerd dus
quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Tsja, niets aan te doen. Ik ken ene kerel die jij ook kent die me zo helpen kan
quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Als je trouwens een nikonliefhebster was geweest had je dat compliment niet gekregen. Dat je dat maar weet.
quote:
2 vliegen in 1 klap?quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:14 schreef Doodkapje het volgende:
Een bruidsreportage moeten afslaan om bij de bruiloft van je beste vriend en bandmaat te kunnen zijnKiezen doet soms pijn.....
Nee... De bruiloft van de potentiële klant is in Breda, die van mijn beste vriend (ook tien jaar in een band mee gezeten btw) in Nijmegen. Niet in één klap en ook niet te combineren.quote:
Foto's maken op de bruiloft van je vriend. Al bedacht ik me later pas dat je er waarschijnlijk geld voor wiltquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:18 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nee... De bruiloft van de potentiële klant is in Breda, die van mijn beste vriend (ook tien jaar in een band mee gezeten btw) in Nijmegen. Niet in één klap en ook niet te combineren.
Mja,... dat is altijd moeilijk. Een vriendendienst is iets anders dan 1 dag sjouwen en schieten en 1 dag bewerkenquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Foto's maken op de bruiloft van je vriend. Al bedacht ik me later pas dat je er waarschijnlijk geld voor wilt
True. En mensen begrijpen denk ik niet zo snel hoeveel tijd/moeite het kost.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:23 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja,... dat is altijd moeilijk. Een vriendendienst is iets anders dan 1 dag sjouwen en schieten en 1 dag bewerken
Ik heb één keer iemand mijn camera in de handen gedrukt op een feest van een collega. "Prima, doe jij het maar..." Kreeg 'm heel snel terugquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
True. En mensen begrijpen denk ik niet zo snel hoeveel tijd/moeite het kost.
"Maar je bent er toch gewoon de hele dag bij?" "Zoveel moeite is het toch niet om op een knopje te drukken?"
Dan eerst zo kijken naar al die knopjes, dan de goede knop vinden, dan schrikken dat ze er per ongeluk drie achter elkaar maken. Dan er achter komen dat door die schrik het hoofd afgesneden is, of te donker, of te licht, om vervolgens met een gebogen koppie de camera terug te geven....quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:26 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb één keer iemand mijn camera in de handen gedrukt op een feest van een collega. "Prima, doe jij het maar..." Kreeg 'm heel snel terug
quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:34 schreef An24 het volgende:
[..]
...schrikken dat ze er per ongeluk drie achter elkaar maken...
Ach ja,... iets met omgaan met kritiek. Door je over je trots heen te zetten kun je leren.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:38 schreef kanovinnie het volgende:
Vriend van me heeft laatst ook een DSLR gekocht. Kwam met wat foto's aanzetten, of ik kritiek had.
Dus gewoon wat dingen verteld en wat uitleg erbij. En dan "ja maar" bij elk punt gebruiken.
Ik had in de discotheek wel eens mensen die vonden dat ze het ook konden en dan mij op de foto wouden zetten. Begon al met de camera in de hand geven (body + grip + flitser + lens). Niet aan die knopjes komen, op dat knopje mag je drukken. Nu is mijn camera een van de weinige Sony's zonder live-view, dus op de vraag waarom ze niets op het schermpje zagen dan antwoorden dat ze door de zoeker moesten kijken. Nee, viel de meeste nog aardig tegen, zelfs als ik hem helemaal ingesteld aan ze gaf.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:26 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb één keer iemand mijn camera in de handen gedrukt op een feest van een collega. "Prima, doe jij het maar..." Kreeg 'm heel snel terug
Het Witte Boekje ftw!quote:
Die ene?quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
Binnenkort een groot interview met mij, en ik moet mijn beste foto's uitzoeken.
Iemand die er nog eentje heeft die ik vergeten ben?
Ja net als die andere.quote:
Ah, zo!quote:
Maar goed, niet eentje die bij je is blijven plakken?quote:
Jawel, van metallica volgens mij. Zat al ff te zoeken. zwartwit. En sowieso die ene van slipknot, of was het korn? Met grote ogen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Maar goed, niet eentje die bij je is blijven plakken?
Dat is alweer een tijdje terugquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:19 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb net wel gevonden dat ik 2 jaar en 4 maanden geleden van jou mijn 400D heb gekocht
Ja ik wil er ook nog weer een camera bij, eentje is toch net nietsquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:21 schreef kanovinnie het volgende:
Daarom is het binnenkort tijd om een 7D te kopen denk ik.
Schiet al bijna een jaar met een 1DsM3 dus dat is alweer een hele tijdquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:23 schreef kanovinnie het volgende:
Heb je er nu maar 1? Maar volgens mij wissel jij vaker van camera dan goed voor een mens is.
Vroegah had je 2x 1Ds m2 toch? En een 40D?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Schiet al bijna een jaar met een 1DsM3 dus dat is alweer een hele tijd
400D - 1Dm2 - 40D - 50D - 1Dm2 - 1Dsm3quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vroegah had je 2x 1Ds m2 toch? En een 40D?
Ik heb die 400D gekocht met 18-55, en daarna:
70-300
50 mm f/1.8
10-20
70-200 (70-300 verkocht)
430 EXII
17-40
Volgens mij in die volgorde.
Ja m'n vriendin gebruikt die meer. Heb de lens er denk de afgelopen twee jaar niet op gehadquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
Je hebt toch meer lenzen? Sowieso een 50mm f/1.8. Want ik weet nog dat ik, naief en nieuw in de fotowereld als ik was, toch van onder de indruk dat zoiets kleins duurder was dan die hendige lens die ik op mijn 400D kreeg. En die kon tenminste wel zoomen.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die die 2 dingen combineren hoor
Helderder voorbeeld kan ik niet verzinnen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Als de AF van mij 5dII beter was geweest, had ik waarschijnlijk niet teruggegaan naar Nikon...
Bij BNers weet ik niet, maar bij bijv. externe fotografen in een discotheek worden er stapels kaartjes uitgedeeld.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
Heyeuhhh, is het gepast om mensen die je op de foto zet een visitekaartje te geven? Zoals bij de rode loper, als ik nou een kaartje aan bijvoorbeeld Eddy Zoey had gegeven, is dat gepast of niet?
Bij dat soort gelegenheden zou ik het niet durven, maar bij festivals/andere activiteiten strooi ik met kaartjes van Fok/mezelfquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
Heyeuhhh, is het gepast om mensen die je op de foto zet een visitekaartje te geven? Zoals bij de rode loper, als ik nou een kaartje aan bijvoorbeeld Eddy Zoey had gegeven, is dat gepast of niet?
Toch nog iemand die mijn mening waardeertquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:07 schreef freud het volgende:
[..]
[..]
Helderder voorbeeld kan ik niet verzinnen.
Je kan even kijken naar het aantal clicks wat de camera heeft gemaakt, voor canon kan je dit programma gebruiken: http://astrojargon.net/EOSInfo.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:01 schreef Attitude het volgende:
Vraagje, heb voor eerste keer een camera besteld via internet bij digicamshop / coolblue. Vandaag aangkomen. Alles ziet er goed uit maar toen besefte ik dat de doos niet voorzien was van een verzegeling. Nu vroeg ik mij af, is dit normaal? Of heb ik te maken met een camera die door iemand anders ingeleverd omdat hij toch niet prettig vond ofzo?
Als ik in de winkel kocht, kreeg ik altijd een doos met verzegeling.
En bij deze kan ik ook moeilijk zien of de camera al gebruikt is.
Selectie waarvoor?quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik denk trouwens dat ik maar voor deze selectie ga
[ afbeelding ]
Nu er nog een paar uitkieperen
Groot interview in een blad, met daarbij een aantal foto's in het blad, allemaal A4.quote:
Dat is een goede manier. Alleen heb ik een Panasonic FZ200 gekocht. IHet is een bridgecamera , geen SLR. Ben op zoek naar een programma hiervoor.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Je kan even kijken naar het aantal clicks wat de camera heeft gemaakt, voor canon kan je dit programma gebruiken: http://astrojargon.net/EOSInfo.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1
Voor Nikon: http://www.camerashuttercount.com (al is deze vrij algemeen te gebruiken)
Linksonder en linksboven niet. Weinig echt 'jouw' stijl. Nu de rest nog.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Groot interview in een blad, met daarbij een aantal foto's in het blad, allemaal A4.
7 foto's moet de selectie terug, zeg het maar.
Tof hoor, lekker dynamisch. Ik zou je iso iets lager zetten en je flitser wat feller. Daardoor wordt de achtergrond net iets donkerder, waardoor het onderwerp wat meer naar voren komt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:37 schreef kanovinnie het volgende:
[ Flickr Photoset ]
Beetje met second curtain en langzame sluitertijd gespeeld. Tips?
Wat een onwijs mooie foto's maak jij toch. Ik vind het al moeilijk om uit mijn werk te selecteren, ik laat de fotoboeken altijd door mijn vrouw maken. Ik kan me dus voorstellen dat het voor jou onmogelijk is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik denk trouwens dat ik maar voor deze selectie ga
[ afbeelding ]
Nu er nog een paar uitkieperen
Een F4 lens krijg je niet verder open dan F4quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:59 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Tof hoor, lekker dynamisch. Ik zou je iso iets lager zetten en je flitser wat feller. Daardoor wordt de achtergrond net iets donkerder, waardoor het onderwerp wat meer naar voren komt.
En oh ja,.... Misschien je diafragma iets meer opengooien. De achtergrond is best druk, dus als je dat weet te vervagen zou t wel schelen.
Mijne gaat maar tot 1600 opschepper.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 07:55 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ruis?? Anders sta je gisteren in Gramsbergen even op ISO 51200 te schieten![]()
[ link | afbeelding ]
Maar voortaan mag gewoon het licht weer aan
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijne gaat maar tot 1600 opschepper.
Doet die 3D tracking het nog een beetje bij zo weinig licht?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 07:55 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ruis?? Anders sta je gisteren in Gramsbergen even op ISO 51200 te schieten![]()
[ link | afbeelding ]
Maar voortaan mag gewoon het licht weer aan
Ik ben zowieso (nog) niet zo'n fan van #D tracking. Maar vooral omdat ik een 70-200 op FF schiet en dan heb je niet altijd direct het juiste punt in focus (omdat de focuspunten vrij groot zijn tov onderwerp). Dus dan heb ik vaak focus op de verkeerde persoon.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Doet die 3D tracking het nog een beetje bij zo weinig licht?
Maar hoofden zijn nog niet focuspunt-vullend bij 200mm dus dat gaat dan nog vaak misquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:56 schreef kanovinnie het volgende:
Ik doe dan altijd middenfocus, en mikken op het hoofd. Niet spannend qua compositie, maar iig scherp enzo. Crop ik daarna wel een beetje.
quote:
je verwachtte dat het een FOk!user was?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Damn. Iemand tegenover in de trein mij opent net zijn blikje bier...
een elfuurtje. niks mis mee toch? doen ze in de bouw ook altijdquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Damn. Iemand tegenover in de trein mij opent net zijn blikje bier...
De meeste middenformaatlenzen (Hasselblad/Mamiya) hebben een nogal hoge historische aanschafprijs gehad en worden daarom ook weer voor behoorlijke sommen geld verkocht.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
Best lastig nog; een geschikte lens (goedkope Medium Format, rond de 50-75mm) te vinden op Marktplaats/Ebay. Weet nog niet echt veel zoektermen en de eis 'goedkoop' gaat ook niet echt op...
Worden die allemaal gebruikt voor de digitale Medium Format camera's ofzo en dat ze daarom zo duur zijn?
ongeveer de hele A4 af vanaf Den Haag...quote:Op zondag 20 januari 2013 17:32 schreef Puala het volgende:
Oh dat is wel heel brakWel een beetje een afstand die te reizen is? Of word het om 6 uur vertrekken en op hoop van zegen?
75-100 Eur (4 personen) incl 3-5 foto's op hoge resolutie voor eigen gebruik is niet abnormaal. Bij meer personen vragen ze vaak 10 Eur extra.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:36 schreef Puala het volgende:
VraagjeMijn moeder gaat trouwen en nu willen we als de kinderen een fotoshoot doen en dan 3 foto's op HR resolutie zodat we die kunnen laten afdrukken op canvas (dat doet ze zelf nl. niet). En nu vraagt ze voor de shoot maar 50 euro (vind ik echt goedkoop, had meer verwacht) en voor elke foto op HR formaat 25 euro/stuk. Zijn dat hele normale tarieven?
Ik vind vooral de verhouding zo scheef. De shoot is zo goedkoop en dan de foto's zo duur? Als ik foto's op 1024 px digitaal wil dan zijn ze 3,95 per stuk![]()
Juist omdat de shoot goedkoop is wilt hij/zij verdienen aan de foto's.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:36 schreef Puala het volgende:
VraagjeMijn moeder gaat trouwen en nu willen we als de kinderen een fotoshoot doen en dan 3 foto's op HR resolutie zodat we die kunnen laten afdrukken op canvas (dat doet ze zelf nl. niet). En nu vraagt ze voor de shoot maar 50 euro (vind ik echt goedkoop, had meer verwacht) en voor elke foto op HR formaat 25 euro/stuk. Zijn dat hele normale tarieven?
Ik vind vooral de verhouding zo scheef. De shoot is zo goedkoop en dan de foto's zo duur? Als ik foto's op 1024 px digitaal wil dan zijn ze 3,95 per stuk![]()
Ik ben nog aan het mailen of het wel door gaat. Ik beslis ook niet alleen, want we zijn met zijn 5-enquote:Op maandag 21 januari 2013 11:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Juist omdat de shoot goedkoop is wilt hij/zij verdienen aan de foto's.
Wat je beter kan doen volgende keer is een incl prijs afspreken waarin je een paar foto's aangeleverd krijgt
Gekke vraag, maar is er niet een FOTter die voor 50 piek een mooie foto maakt? Familieportretje is geen rocket science.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:36 schreef Puala het volgende:
Nou, wie wilt? 5 leuke mensen, 3 aantrekkelijke dames, 2 leuke mannen. Liefst in een studioquote:Op maandag 21 januari 2013 15:40 schreef freud het volgende:
[..]
Gekke vraag, maar is er niet een FOTter die voor 50 piek een mooie foto maakt? Familieportretje is geen rocket science.
Mja, als je financieel afhankelijk bent van je fotografie is dat niet eens zo heel gek hoor.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
ik vind zijn werkwijze wel apart. Ik zou gewoon de jpg sowieso op z'n grootst meegeven.
Nou dan zou ik gewoon een iets hoger tarief vragen. Maar niet extra voor een HD resolutie per foto.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja, als je financieel afhankelijk bent van je fotografie is dat niet eens zo heel gek hoor.
Hoe oud zijn die dames?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou, wie wilt? 5 leuke mensen, 3 aantrekkelijke dames, 2 leuke mannen. Liefst in een studioEn tussen nu en half april.
Mja, geeneens wireless N, leek me logisch gezien de grootte van een RAW. Helaas staat er ook weinig over de beveiliging, zoals WPA2 ondersteuning. True, het camera's syncen is een leuke gadget, maar verder iets nieuws wat niet ook al voor mijn 20D beschikbaar was. Daarnaast kan je hetzelfde als je je cam aan een laptop hangt met RDP.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:28 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.usa.canon.com/(...)_transmitter_wft_e5a
Ik heb dat ding niet nodig, maar hij is wel gaaf
Het is niet lastig. Check per persoon even of er genoeg licht is, f stop hoog genoeg dat iedereen in de dof valt, even de aandacht vragen en een paar opstellingen bekijken op teh interwebs.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe oud zijn die dames?
Ik heb absoluut geen ervaring met harde portretten (wel met wat strobistzooi enzo), maar de paar foto's op de bruiloft van mijn buurmeisje vielen erg in de smaak (lees: ze vonden ze, zo zei haar moeder iig, mooier dan die van de fotograaf).
Wireless N? Misschien dat ik een wifi kaart koop mocht dat ooit nog eens handig lijken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:57 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, geeneens wireless N, leek me logisch gezien de grootte van een RAW. Helaas staat er ook weinig over de beveiliging, zoals WPA2 ondersteuning. True, het camera's syncen is een leuke gadget, maar verder iets nieuws wat niet ook al voor mijn 20D beschikbaar was. Daarnaast kan je hetzelfde als je je cam aan een laptop hangt met RDP.
Ik zie nog niet echt meerwaarde of een unique selling point.
Ja, G gaat maar tot 54Mbit (effectief een paar Mbit/s) en wireless N gaat op ongeveer 300Mbit/s. Wireless N is de standaard in devices sinds 2010 oid. Zou me niets verbazen als de grip ook maar 100base is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wireless N? Misschien dat ik een wifi kaart koop mocht dat ooit nog eens handig lijken.
Zoals ik tegen Kano al zei, als huisfotograaf op een festival of in een grotere club/groot evenement is het best handig, als je komt om de mensen te fotograferen. Mocht je dan eens geen wifi nodig hebben, kan je iig je wireless kaartje niet kwijtraken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:57 schreef freud het volgende:
Mja, geeneens wireless N, leek me logisch gezien de grootte van een RAW. Helaas staat er ook weinig over de beveiliging, zoals WPA2 ondersteuning. True, het camera's syncen is een leuke gadget, maar verder iets nieuws wat niet ook al voor mijn 20D beschikbaar was. Daarnaast kan je hetzelfde als je je cam aan een laptop hangt met RDP.
Ik zie nog niet echt meerwaarde of een unique selling point.
Help. Straks wordt het nog serieus ook.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:57 schreef freud het volgende:
Het is niet lastig. Check per persoon even of er genoeg licht is, f stop hoog genoeg dat iedereen in de dof valt, even de aandacht vragen en een paar opstellingen bekijken op teh interwebs.
Zoiets als dit?quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
Dan laat ik het lekker zitten. Koop ooit wel eens een SD wifi kaart met CF adepter. Tis toch meer voor het spelen.
quote:...ik heb het kaartje hier ook liggen en dat ding is onbruikbaar zo langzaam. Zelfs een 2mp fotootje doorsturen naar de laptop is onacceptabel traag. Het is een grappig ding en het idee is prima, maar de uitvoering is niet in de buurt van bruikbaar.
Ok, laat maar. Al ging een maat van me er 1 halen als hij in Amerika was. Zal het zelf wel eens proberen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zoiets als dit?
Tweaker had 'm als volgt ervaren:
[..]
Ah, dus je leest ook geen nieuws op internet (zielig voor kranten en teletekst)? Dat er nu amateurs voor minder dezelfde kwaliteit kunnen leveren die mensen leveren die er van moeten/willen leven, is marktwerking. Ik krijg ook vaak de vraag of een opdracht niet voor minder kan, want op marktplaats is er iemand... Ik geef dan aan dar ze gewoon naar die persoon moeten gaan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Help. Straks wordt het nog serieus ook.
Eigenlijk ben ik moreel gezien heel erg tegen goedkoop werken, vanwege het verzieken van de markt.
Ik krijg nog dagelijks de krant thuis.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:45 schreef freud het volgende:
Ah, dus je leest ook geen nieuws op internet (zielig voor kranten en teletekst)?
Zit wat in.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:45 schreef freud het volgende:
Zeker als je voor onkosten ervaring op kan doen, en tegelijk een medefokker kan helpen, lijkt me dat top! Het werd imo eens tijd dat broodfotografen hun meerwaarde gingen aantonen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |