Niet eens. Een vriend van me eerder. Die noemt zichzelf fotograaf en vond zelfs dat hij wel bruiloften kon schieten. Ga je kijken naar zijn foto's en blijkt dat hij alles op automatisch schiet enzquote:
Tsjah, zolang de foto's maar mooi zijn is het toch niet heel erg?quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Niet eens. Een vriend van me eerder. Die noemt zichzelf fotograaf en vond zelfs dat hij wel bruiloften kon schieten. Ga je kijken naar zijn foto's en blijkt dat hij alles op automatisch schiet enz![]()
Laten we simpel zeggen dat ik hem zelfs geen fotoshoot met een model zou laten doen. Laat staan DE belangrijkste dag van iemand laten vastleggen. Dat kwam niet eens in me op toen ik de foto's zag.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, zolang de foto's maar mooi zijn is het toch niet heel erg?
Dus je moest je wel aangesproken voelenquote:Sowieso zal ik me niet nel als fotograaf bestempelen. Eerder als hobbyprutser
Ja, dat is idd een beetje jammer. Tegenwoordig heb ik alleen zo weinig opdrachten, dat ik me er niet meer aan stoor. Ik heb zelfs de KVK geschreven voor het opzeggen van mijn bedrijfquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ach, die strijd... Lekker boeiend. Ieder zijn voorkeur, ja toch?
Als de AF van mij 5dII beter was geweest, had ik waarschijnlijk niet teruggegaan naar Nikon...
Oh, das dan wel heel ergquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Laten we simpel zeggen dat ik hem zelfs geen fotoshoot met een model zou laten doen. Laat staan DE belangrijkste dag van iemand laten vastleggen. Dat kwam niet eens in me op toen ik de foto's zag.
Ach, ik vind mezelf nog een prutser. Kan ik alleen maar een keer verrassend uit de hoek komen met een knappe foto. Moet ik die natuurlijk wel eerst nog makenquote:[..]
Dus je moest je wel aangesproken voelen
Dat was toch vooral omdat de leukigheid er vanaf is? Of omdat je geen opdrachten meer binnenkrijgt?quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja, dat is idd een beetje jammer. Tegenwoordig heb ik alleen zo weinig opdrachten, dat ik me er niet meer aan stoor. Ik heb zelfs de KVK geschreven voor het opzeggen van mijn bedrijf
Gaat lekker dusquote:Op woensdag 16 januari 2013 11:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja, dat is idd een beetje jammer. Tegenwoordig heb ik alleen zo weinig opdrachten, dat ik me er niet meer aan stoor. Ik heb zelfs de KVK geschreven voor het opzeggen van mijn bedrijf
Jupquote:
Is wel zelfkennisquote:[..]
Ach, ik vind mezelf nog een prutser. Kan ik alleen maar een keer verrassend uit de hoek komen met een knappe foto. Moet ik die natuurlijk wel eerst nog maken![]()
Heb verder ook niet echt amibitie op fotogebied. Gewoon lekker aanrommelen. Gaat prima zo.
Dat eerste. Ik zeg continu neequote:Op woensdag 16 januari 2013 11:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat was toch vooral omdat de leukigheid er vanaf is? Of omdat je geen opdrachten meer binnenkrijgt?
Fotografie is geen beschermd beroep, dus tsja... wanneer is het sociaal aanvaard dat iemand zichzelf fotograaf noemt?quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Niet eens. Een vriend van me eerder. Die noemt zichzelf fotograaf en vond zelfs dat hij wel bruiloften kon schieten. Ga je kijken naar zijn foto's en blijkt dat hij alles op automatisch schiet enz![]()
Feli! Istanbul is een leuke combi van oude cultuur en het hippe moderne... Marrakech lijkt me ook wel gaafquote:Op woensdag 16 januari 2013 12:37 schreef SP22 het volgende:
Yay, reischeque van 250e gewonnen op mn werk! Waar moet ik naar toe? Ik zit te denken aan Marrakech of Istanbul.
Als je je eigen piemel wilt verlengen. Je bent geen fotograaf, andere mensen noemen je een fotograaf.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Fotografie is geen beschermd beroep, dus tsja... wanneer is het sociaal aanvaard dat iemand zichzelf fotograaf noemt?
Dat is de luxe als je het er naast kan doen. Dan ben je niet financieel afhankelijk van je fotografie en kun je de projecten kiezen. Dag in, dag uit bruiloften doen lijkt me ook zwaar.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:28 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat eerste. Ik zeg continu nee![]()
Mijn fulltime baan is toch veel leuker. Keuzes maken![]()
Ik fotografeer nog wel, maar alleen wat ik echt leuk vind, zoals de bruiloft van collega enzo.
Ja precies, zo zie ik het ook. Het is ook een compliment als mensen je vragen. Zo heb ik eens uit 1 netwerk drie bruiloften gedaan omdat men er enthousiast over was. Erg tof.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dat is de luxe als je het er naast kan doen. Dan ben je niet financieel afhankelijk van je fotografie en kun je de projecten kiezen. Dag in, dag uit bruiloften doen lijkt me ook zwaar.
a) Vergane hoopquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
a) Als je je eigen piemel wilt verlengen. b)Je bent geen fotograaf, andere mensen noemen je een fotograaf.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:12 schreef kanovinnie het volgende:
Nee, je bent pas een fotograaf als de mensen die jij fotograaf noemt jou een fotograaf noemen. Ik vind oa. Doodkapje/Bart/andere Bart/Freud fotografen. En als ik van die mensen hoor dat ik een fotograaf ben (en nu vis ik een ker niet naar complimentjes) zal ik mezelf er pas echt 1 vinden. En dat gaat nog wel ff duren.
Godverdorrie, ben idd zowaar al een prof!quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:25 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
a) Vergane hoopb) je zult je toch op de één of andere manier moeten profileren wil je acquisitie plegen. Op je website zetten dat je gediplomeerd fysiotherapeut bent met een camera is ook niet zo verstandig
[..]...en wij ook van jou als FOK!fotograaf
![]()
En met bovenstaande ben ik het ook eensquote:Ik denk dat er fotografen zijn van verschillende klasses en verschillende soorten. Een fotografie-opleiding staat niet garant voor een goede fotograaf en een hobbyist hoeft niet onder te doen voor een vakfotograaf.
Het is verder maar net wat de klant zoekt. Voor natuurfotografie moet je niet bij mij zijn, maar voel me wel zeker bij portretten en reportages.
Als iemand voor 300,- E een bruidsreportage laat maken door de buurjongen, dan zullen ze daar denk ik zo hun redenen voor hebben. Genoegen nemen met minder voor een prijs die ook lager ligt dan gangbaar is.
Een fotograaf die een beroepsmatige benadering heeft zal daar ook op die manier mee geconfronteerd worden: bedrijven die btw af willen schrijven etc. Die zullen ook kritischer zijn naar de fotografen die ze selecteren.
Ja is ookquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:23 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja precies, zo zie ik het ook. Het is ook een compliment als mensen je vragen. Zo heb ik eens uit 1 netwerk drie bruiloften gedaan omdat men er enthousiast over was. Erg tof.
En ik heb Ehlers Danlos, dus fulltime had er sowieso nooit ingezeten.
Ja, verdomme man. Je hebt gewoon al 12 reacties op je repo in 1 dag. Zoveel haal ik er gemiddeld niet eens per repoquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Godverdorrie, ben idd zowaar al een prof!
Hoe meer reacties, hoe meer je de titel fotograaf waardig bent. Toch?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:30 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja, verdomme man. Je hebt gewoon al 12 reacties op je repo in 1 dag. Zoveel haal ik er gemiddeld niet eens per repo
...en des te groter je piemelquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe meer reacties, hoe meer je de titel fotograaf waardig bent. Toch?
Die is nu wel aan het groeien ja.quote:
Beiden. Ik draag tijdens fotograferen altijd ringbraces om mijn vingers en een polsbrace. Na een bruiloft lig ik een dag plat. Hele lijf doet pijn en erg moe. Ik moet dan alles weer op zijn plek kraken. Dat heb ik er niet meer voor over.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja is ookHeb je veel last van je gewrichten bij het fotograferen, of gewoon gauw moe bij lange opdrachten?
Grappig, ik sta juist op het punt om bij de KvK in te schrijven. Ik kreeg op een gegeven moment juist het verzoek om facturen voor btw aftrek etc.
Heftig! Het is wel een zeldzame ziekte volgens mij?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:41 schreef An24 het volgende:
[..]
Beiden. Ik draag tijdens fotograferen altijd ringbraces om mijn vingers en een polsbrace. Na een bruiloft lig ik een dag plat. Hele lijf doet pijn en erg moe. Ik moet dan alles weer op zijn plek kraken. Dat heb ik er niet meer voor over.
Who knows! Voor mij is het allemaal nieuw en zie op tegen al dat papierwerk, belastingen en addertjes onder het gras. Maar goed,... als ik richting de freelance wetenschapsjournalistiek wil moet ik er toch een keer aan beginnen.quote:Leuk toch, dat jij je laat inschrijven?! Zo ging dat ook bij mij. Bij bedrijven kwam ik niet onder de papieren uit. Nu doe ik alleen nog particulier, dus dat lost zich vanzelf op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |