Bliksem is ook heel lastig. Het is me wel gelukt, maar enkel met die avond met heel veel bliksem. Dan is er zo veel dat je ook goed gokt waar er eentje gaat komenquote:Op maandag 31 december 2012 14:07 schreef Iemand91 het volgende:
Hier ook even kort samengevat wat tips voor vuurwerk fotografie. Zelfde regels gelden voor bliksem. Als is dat laatste wat lastiger; die hebben bij mij nog nooit echt mooie resultaten gegeven...
Thx.quote:Op zondag 30 december 2012 23:04 schreef kanovinnie het volgende:
Zodat je camera niet opnieuw gaat focussen tijdens het foto's maken.
Je kan dus ook even gaan proberen....
Maar als je 'oneindig' wil instellen? Ik ga vanaf een flat-gebouw fotograferen.quote:Op maandag 31 december 2012 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
Euh, je focust op een bepaalde afstand voor je camera. En dan is alles wat er voor en erachter zit niet scherp.
Jawel. 0.45 m/1.48 ftquote:Op maandag 31 december 2012 15:59 schreef kanovinnie het volgende:
Staan er niet letters of cijfers op je lens ofzo?
Maar hoe zie ik of die op deze stand staat? Als ik aan de focus ring draai (manual) dan zie ik nergens iets veranderen. Ik denk dat ik het maar bij automatisch ga houden andersquote:Op maandag 31 december 2012 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
Das de minimale focusafstand. Dus alles daarvanaf is richting oneindig. Tot je op het einde bent, dan ben je dus op oneindig.
Als je door je zoeker kijkt en aan je focusring draait merk je toch wel wat? Zo niet.... Is of je lens kapot, of je oog.quote:Op maandag 31 december 2012 16:09 schreef Jethee het volgende:
[..]
Maar hoe zie ik of die op deze stand staat? Als ik aan de focus ring draai (manual) dan zie ik nergens iets veranderen. Ik denk dat ik het maar bij automatisch ga houden anders
Klopt, ik zie dat hij wat scherpstelt. Maar als ik vanaf een flat ga fotograferen is dit (in de nacht) lastig te zien of hij op iets scherpstelt of dat het oneindig is .quote:Op maandag 31 december 2012 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je door je zoeker kijkt en aan je focusring draait merk je toch wel wat? Zo niet.... Is of je lens kapot, of je oog.
Voor publicatie of voor zichzelf?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef kanovinnie het volgende:
Euh, iemand wil een foto van me kopen. What to charge? Is een sportfoto
Voor zichzelf.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor publicatie of voor zichzelf?
Publicatie, kijk goed naar welke rechte je verkoopt, eenmalig in hun blad of de publicatierechten. Voor iemand zelf, afdruk verkopen, niet een digitaal file.
Beroemde sporter? Is het een foto van die persoon zelf?quote:
Nee, ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:40 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Beroemde sporter? Is het een foto van die persoon zelf?
Dan zou ik zo goed als niks vragen, gewoon een biertje als je haar weer ziet of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, ja.
Iemand uit 't roeiteam van mijn zus.
Ik zie haar waarschijnlijk nooit, maar neig er idd wel naar toe om haar toestemming te geven om een afdruk te maken en/of op FB met naam van mij erbij te gebruiken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan zou ik zo goed als niks vragen, gewoon een biertje als je haar weer ziet of iets dergelijks.
"Voor jou gratis,... is geregeld smatje. Maar ik wil wel ff je pingquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie haar waarschijnlijk nooit, maar neig er idd wel naar toe om haar toestemming te geven om een afdruk te maken en/of op FB met naam van mij erbij te gebruiken.
Heb geen smartphone. Maar ik doe idd wel gratis. Voor een tientje heb ik geeneens zin om moeite te doen en om nou 50 euro aan een studente te vragen vind ik ook zo wat.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
"Voor jou gratis,... is geregeld smatje. Maar ik wil wel ff je ping"
Wat ultra_ivo zegt. Of anders de onkosten voor een afdruk plus een symbolisch 10,-tje voor je moeite en waardering van je werk.
Zulke bedragen kun je vragen voor publicaties maar lijkt me een beetje overdreven in deze situatie. Als jij hem afdrukt een kleine winst calculeren. Voor webdoeleinde gewoon gratis sturen op niet al te hoge resolutie (1024^2 max) en (klein) watermerkje/naam erop. Dat is goed voor de reclame en komen er hopelijk meer mensen bij jou uit.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb geen smartphone. Maar ik doe idd wel gratis. Voor een tientje heb ik geeneens zin om moeite te doen en om nou 50 euro aan een studente te vragen vind ik ook zo wat.
Thanks.
Doe je het al beter dan Van Goghquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:02 schreef Uncle het volgende:
[..]
Zulke bedragen kun je vragen voor publicaties maar lijkt me een beetje overdreven in deze situatie. Als jij hem afdrukt een kleine winst calculeren. Voor webdoeleinde gewoon gratis sturen op niet al te hoge resolutie (1024^2 max) en (klein) watermerkje/naam erop. Dat is goed voor de reclame en komen er hopelijk meer mensen bij jou uit.
Ik weet bij skeeler en schaatswedstrijden dat er nog wel aardig wat te verdienen valt als je de afdrukken in eigen beheer doet. Ik had bij de turnfoto's ook een aantal afdrukken verkocht. Een 40x50 print laten afdrukken kost bijv 10,-, die kun je makkelijk verkopen voor 25,-. Vinden mensen prima prijzen, wordt je niet rijk van maar al met al toch leuk meegenomen.
Gelukkig! Ik ook, tussen het hoesten en proesten door...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |