Dat is diafgramjaquote:Op zondag 30 december 2012 17:16 schreef Jethee het volgende:
[..]
Wat bedoel je met focus op oneindig? f/22?
ok, hoe stel je die in op 'oneindig' met een nikon spiegelreflex?quote:Op zondag 30 december 2012 17:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is diafgramjaFocus is waar je scherpstelt.
Doe je met je lens he, scherpstellen. Met de ene ring zoom je, met de andere stel je scherp (of je AF doet het).quote:Op zondag 30 december 2012 17:17 schreef Jethee het volgende:
[..]
ok, hoe stel je die in op 'oneindig' met een nikon spiegelreflex?
Ja ik ook wel, maar niet superquote:Op zondag 30 december 2012 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar terug een paar die een beetje gelukt was.
Nee, niet fraai. Meer een kiekje.quote:Op zondag 30 december 2012 17:19 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Ja ik ook wel, maar niet super
Soms ook prima.quote:Op zondag 30 december 2012 17:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, niet fraai. Meer een kiekje.
De Qnap is inderdaad prima. Schijven moet je even deze lijst (of eigenlijk deze) naast je leggen. (onder TS-212 uiteraard). Helaas staan een heel aantal nieuwe schijven er niet tussen. Daardoor zie ik een aantal schijven nog niet staan.quote:Op zondag 30 december 2012 14:43 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is dit dat wat?
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-105828 Qnap
Met 2x https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-123201 seagate sata300
Raid is geen 100% zekerheid. Als 1 van je schijven problemen geeft/crasht dan zit je nog wel goed (kwestie van nieuwe schijf erin) maar wat als je NAS kapot gaat? Fouten in wegschrijven van je data? En nog wel een aantal zaken. Beter is om op je NAS je data te zetten, en een kopie te maken op een externe schijf (en om 100% zekerheid te hebben laat je die schijf op een andere plaats (ouders/vrienden etc.).quote:Op zondag 30 december 2012 14:59 schreef Doodkapje het volgende:
Ik wil m idd raid1 gebruiken... Mocht er eentje crashen, dan ben ik niet alle foto's kwijt.
En hoe stel ik hem dan in op oneindig? Zijkant schuifje op MF en dan de focusring (niet de zoom) ergens op draaien? Ben benieuwd...quote:Op zondag 30 december 2012 17:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe je met je lens he, scherpstellen. Met de ene ring zoom je, met de andere stel je scherp (of je AF doet het).
Als je aan je focusring gaat draaien meot je wel even het schuifje aan de zeikant op MF zetten.
Welke lens heb je?quote:Op zondag 30 december 2012 22:25 schreef Jethee het volgende:
[..]
En hoe stel ik hem dan in op oneindig? Zijkant schuifje op MF en dan de focusring (niet de zoom) ergens op draaien? Ben benieuwd...
Nikon DX AF-S nikkor 18-105mm lens....quote:
Focus gewoon op een punt heel ver weg en zet je lens daarna op MF, eigenlijk zou je 'm dan nog een klein tikkie terug moeten draaienquote:Op zondag 30 december 2012 22:25 schreef Jethee het volgende:
[..]
En hoe stel ik hem dan in op oneindig? Zijkant schuifje op MF en dan de focusring (niet de zoom) ergens op draaien? Ben benieuwd...
Welke lens gebruik je dan?quote:Op zondag 30 december 2012 22:29 schreef Jethee het volgende:
[..]
Nikon DX AF-S nikkor 18-105mm lens....
Eerlijk gezegd gebruik ik die lens nooit (staat denk ik op automatisch nu?)
Ook een optie!quote:Op zondag 30 december 2012 22:30 schreef Timmos het volgende:
[..]
Focus gewoon op een punt heel ver weg en zet je lens daarna op MF, eigenlijk zou je 'm dan nog een klein tikkie terug moeten draaien
Deze lens gebruik ik, maar ik gebruik nooit dat 'draai-ding' om te focussen. Doetie automatisch denk ik. Ik gebruik alleen de zoom als ik de lens draai.quote:
Ah, nu snap ik het weer.quote:Op zondag 30 december 2012 22:33 schreef Jethee het volgende:
[..]
Deze lens gebruik ik, maar ik gebruik nooit dat 'draai-ding' om te focussen. Doetie automatisch denk ik. Ik gebruik alleen de zoom als ik de lens draai.
Oke. Even googlen of iemand daar nog een goede tuturial van?quote:Op zondag 30 december 2012 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou trouwens gewoon even proberen hoe je aan je lens moet draaien om te focussen. Is imo basisvaardigheid.
Ik zou gewoon je camera vastpakken en kijken wat voor ringen er aan je lens zitten en wat er gebeurt als je daar aan draaitquote:Op zondag 30 december 2012 22:37 schreef Jethee het volgende:
[..]
Oke. Even googlen of iemand daar nog een goede tuturial van?
Maar het leerpunt is dus: voor vuurwerk (vanaf flatgebouw 15e verdieping) is het dus het beste even de lens draaien om te focusseren dit niet autoatmisch te laten doen?
Het is eigenlijk zo simpel dat er geen tutorials van zijn gok ik..quote:Op zondag 30 december 2012 22:37 schreef Jethee het volgende:
[..]
Oke. Even googlen of iemand daar nog een goede tuturial van?
Maar het leerpunt is dus: voor vuurwerk (vanaf flatgebouw 15e verdieping) is het dus het beste even de lens draaien om te focusseren dit niet autoatmisch te laten doen?
THX, daar heb ik iets aan. Dus:quote:Op zondag 30 december 2012 22:40 schreef Timmos het volgende:
[..]
Het is eigenlijk zo simpel dat er geen tutorials van zijn gok ik..
[ afbeelding ]
Die dunste ring is je focusring gok ik, daarmee kan je dus scherpstellen als je je lens op manual zet.. Maar in jouw geval zou ik dus gewoon op iets scherpstellen met de autostand op ver weg, je zit al vrij snel aan oneindig dan.. Dan moet je je lens alleen nog op manual zetten en je focusring een heel klein stukje terugdraaien..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |