Bliksem is ook heel lastig. Het is me wel gelukt, maar enkel met die avond met heel veel bliksem. Dan is er zo veel dat je ook goed gokt waar er eentje gaat komenquote:Op maandag 31 december 2012 14:07 schreef Iemand91 het volgende:
Hier ook even kort samengevat wat tips voor vuurwerk fotografie. Zelfde regels gelden voor bliksem. Als is dat laatste wat lastiger; die hebben bij mij nog nooit echt mooie resultaten gegeven...
Thx.quote:Op zondag 30 december 2012 23:04 schreef kanovinnie het volgende:
Zodat je camera niet opnieuw gaat focussen tijdens het foto's maken.
Je kan dus ook even gaan proberen....
Maar als je 'oneindig' wil instellen? Ik ga vanaf een flat-gebouw fotograferen.quote:Op maandag 31 december 2012 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
Euh, je focust op een bepaalde afstand voor je camera. En dan is alles wat er voor en erachter zit niet scherp.
Jawel. 0.45 m/1.48 ftquote:Op maandag 31 december 2012 15:59 schreef kanovinnie het volgende:
Staan er niet letters of cijfers op je lens ofzo?
Maar hoe zie ik of die op deze stand staat? Als ik aan de focus ring draai (manual) dan zie ik nergens iets veranderen. Ik denk dat ik het maar bij automatisch ga houden andersquote:Op maandag 31 december 2012 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
Das de minimale focusafstand. Dus alles daarvanaf is richting oneindig. Tot je op het einde bent, dan ben je dus op oneindig.
Als je door je zoeker kijkt en aan je focusring draait merk je toch wel wat? Zo niet.... Is of je lens kapot, of je oog.quote:Op maandag 31 december 2012 16:09 schreef Jethee het volgende:
[..]
Maar hoe zie ik of die op deze stand staat? Als ik aan de focus ring draai (manual) dan zie ik nergens iets veranderen. Ik denk dat ik het maar bij automatisch ga houden anders
Klopt, ik zie dat hij wat scherpstelt. Maar als ik vanaf een flat ga fotograferen is dit (in de nacht) lastig te zien of hij op iets scherpstelt of dat het oneindig is .quote:Op maandag 31 december 2012 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je door je zoeker kijkt en aan je focusring draait merk je toch wel wat? Zo niet.... Is of je lens kapot, of je oog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |