Don't go therequote:Op maandag 3 december 2012 19:53 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb dus echt geen problemen met iTunes
De upgrade werkte ook niet op jouw macje trouwensquote:
Ik heb geen last, jij hebt pechquote:Op maandag 3 december 2012 20:33 schreef freud het volgende:
[..]
De upgrade werkte ook niet op jouw macje trouwens. Naast het feit dat de functie van upgraden op het device zelf ook niet werkte.
Dat sowieso ja.quote:Op maandag 3 december 2012 20:39 schreef Doodkapje het volgende:
Ps iOS6 kan nog ff de boom in wmb totdat Google een app voor Maps en YouTube heeft uitgebracht.
Same here, geen enkel probleem. Maakt volgens mij wel uit of je het op een mac of onder windows gebruikt, de windows versie is wel bagger.quote:Op maandag 3 december 2012 19:53 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb dus echt geen problemen met iTunes
als spotify 100% dekking voor mijn muzieksmaak heeft, pas dan ga ik weer terug....quote:
Noem eens een dienst welke wel 100% dekking heeft en offline bruikbaar is.quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:13 schreef Merlijn het volgende:
[..]
als spotify 100% dekking voor mijn muzieksmaak heeft, pas dan ga ik weer terug....
Mijn verzamelde muziek collectiequote:Op dinsdag 4 december 2012 09:43 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Noem eens een dienst welke wel 100% dekking heeft en offline bruikbaar is.
Is dat een dienst?quote:
nee, maar was dat een vereiste om als alternatief te dienen?quote:
Wel in mijn vraagquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:14 schreef Merlijn het volgende:
[..]
nee, maar was dat een vereiste om als alternatief te dienen?
die ken ik dan weer niet... (niet dat dat zo verrassend is. maar goed.)quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:23 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Wel in mijn vraag
Maar dan heb ik ook genoeg aan what.cd
Mja, heeft geen livesets en remixes helaas.quote:
Goed hard EN zuiver?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, TV aangesloten, surround set aangesloten. Hij kan goed hard.
Nu alleen nog even TV aansluiting regelen
Mediacentertje aan je TV hangenquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, TV aangesloten, surround set aangesloten. Hij kan goed hard.
Nu alleen nog even TV aansluiting regelen
De 2e keer is minder gevaarlijk?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:17 schreef MrManuel het volgende:
Goedemorgen..
Damn 1e keer rijden in sneeuw is gevaarlijk.
Nee hoor. Spikebanden en gaan!quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:17 schreef MrManuel het volgende:
Goedemorgen..
Damn 1e keer rijden in sneeuw is gevaarlijk.
Nou.. de 1e keer gaf ik meer gas dan op weg naar huis...quote:
quote:Op vrijdag 7 december 2012 02:05 schreef Isdatzo het volgende:
Wat doe je als het buiten te koud is om te sleutelen? Precies. Dan doe je het binnen.
Nu is dat ding bijna helemaal gedemonteerd (op de voorvork en achterbrug na).
Overwinning:
[ afbeelding ]
Blok eruit:
[ afbeelding ]
De bende:
[ afbeelding ]
Sfeerfoto:
[ afbeelding ]
De schade:
- 1 torxbitje (opgeofferd om een brakke bout eruit te krijgen)
- 1 lang inbusbitje (gebruikt om die verdomde blokbevestigingsbout eruit te tikken)
- griptang beetje ontzet
- waterpomptang beetje ontzet
- pvc-buis die ik als verlengstuk gebruikte gebroken![]()
- mijn vingers (100 wondjes, dikke duim.. duimen vinden het niet leuk om tussen een motorblok en het frame te komen blijkbaar)
- boze buren (wat, als jullie om 8u 's ochtends gaan klussen als ik net een uur in bed lig, kan ik toch ook om middernacht een motor demonteren als jullie net een uur in bed liggen?)
Visa was leuk, jammer dat ik niet mee kanquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:29 schreef freud het volgende:
Twee dames in de visa & een wachtende mega grote studio. Workshop time!!
En de resultaten?quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:29 schreef freud het volgende:
Twee dames in de visa & een wachtende mega grote studio. Workshop time!!
ik heb hoofdzakelijk begeleid, dus geen grote aantallen foto's. heb een paar shots die zeker erg tof zijn geworden, zal kijken of ik hier kan posten. Was iig wel een geslaagde middag. Visa van An was erg geslaagd, en iedereen vond het erg tof en leerzaam. Men had het werken in een studio echt onderschatquote:
Klinkt goed!quote:Op zondag 9 december 2012 16:05 schreef freud het volgende:
[..]
ik heb hoofdzakelijk begeleid, dus geen grote aantallen foto's. heb een paar shots die zeker erg tof zijn geworden, zal kijken of ik hier kan posten. Was iig wel een geslaagde middag. Visa van An was erg geslaagd, en iedereen vond het erg tof en leerzaam. Men had het werken in een studio echt onderschat.
Is in ieder geval voor herhaling vatbaar.
Zeg gozert! Doe jij je foto's eens verkleinen? Ik word gek van dat inladen telkensquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Vandaag aan een ander 'probleemgeval' gewerkt (de ergste van de 5).
Goed gevulde achterbak:
[ afbeelding ]
Big-end lager, drijfstang en krukas "zo, die is kapot"-style:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://files.isthatso.nl/(...)_20121208_113650.jpg
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dik 2.5L olie in 2000km verdwenen. Ra-ra waarrrr is het heen? Nu weten we het:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nokkenassen ook niet helemaal lekker, vlijmscherpe randjes en 1 heeft wat 'pitting'. Dus om die nou om te bouwen naar het andere blok is ook zoiets:
[ afbeelding ]
Lekkeurrr shims op maat moeten maken omdat je ze niet kan kopen:
[ afbeelding ]
Nokkenaskettingspanner niet helemaal lekker.. (nokkenasketting was ook een tandje versprongen en de nokkenasketting zelf was ook niet helemaal soepel meer):
[ afbeelding ]
Britse meuk. Koop voortaan wel weer Jappen.
Zo'n sexy mrs. Santa outfit?quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:18 schreef freud het volgende:
Si! Mijn wederhelft heeft een leuke nieuwe outfit gehaald voor de kerst
Koop dan, gek!quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:03 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.cameratools.nl(...)65&artdetail=OCC0013
hmmmmmmm
Bijna!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wil liever een 7D denk ikquote:
Ja dat denk ik ook wel. Maar is 155 hoog genoeg... That's the questionquote:Op zaterdag 15 december 2012 00:04 schreef Doodkapje het volgende:
Denk dat ze allebei wel stevig genoeg zijn. Vaak zit er nog een haakje onder, waar jeje tas aan kunt hangen om m te stabiliseren.
De 6D schijnt ook goed te zijn.quote:
De 7D is imo beter als je niet perse ff nodig hebt. Moet de af nog op de mark3 een keer proberen, maar dan moet ik ook meer fotograferen. Zit nog in dubio of ik in 2013 meer commerciele fotografie wil gaan doen, of dat ik mij energie in de IT stop... Ik denk dat IT security wintquote:
Misschien een 2e hands 7d om wat geld uit te sparen? Zelf zou ik niet voor 5d mkii gaan in ieder gevalquote:Op zaterdag 15 december 2012 11:45 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso, als er een paar dingen doorgaan bij mij heb ik helemaal weinig tijd voor fotografie. Maar dat is allemaal gisteravond bedacht
Denk ook dat dat het gaat worden, maar dit is ook een mooie dealquote:Op zaterdag 15 december 2012 11:50 schreef Susteren het volgende:
[..]
Misschien een 2e hands 7d om wat geld uit te sparen? Zelf zou ik niet voor 5d mkii gaan in ieder geval
Zeker weten dat dat een mooie prijs is, alleen beetje jammer dat het geen oem grip is.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Denk ook dat dat het gaat worden, maar dit is ook een mooie deal
Best hoor. Ik heb een monopod van 156 hoog te koop staan en dat is bij mij net (ca. 5 cm) onder mijn schouder. Ter info, ik ben 194. Mijn huidige driepoot (Redged RTC 424) is, zonder balhoofd, 151 hoog. Is zat, je moet iets bukken, maar je kan zo altijd over je camera heen kijken (ook wel prettig imho).quote:Op zaterdag 15 december 2012 06:46 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja dat denk ik ook wel. Maar is 155 hoog genoeg... That's the question
Wordt die hetquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Best hoor. Ik heb een monopod van 156 hoog te koop staan en dat is bij mij net (ca. 5 cm) onder mijn schouder. Ter info, ik ben 194. Mijn huidige driepoot (Redged RTC 424) is, zonder balhoofd, 151 hoog. Is zat, je moet iets bukken, maar je kan zo altijd over je camera heen kijken (ook wel prettig imho).
Als je niet aan actiefotografie als sport ofzo doet is de 5Dmk II de betere keuze, beeldkwaliteit is gewoon beter.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:50 schreef Susteren het volgende:
[..]
Misschien een 2e hands 7d om wat geld uit te sparen? Zelf zou ik niet voor 5d mkii gaan in ieder geval
In welk opzicht is de beeldkwaliteit beter?quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je niet aan actiefotografie als sport ofzo doet is de 5Dmk II de betere keuze, beeldkwaliteit is gewoon beter.
Wat zegt je gevoel?quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik kan zo slecht beslissen over stomme dingen he... GT2941L of GT1530
Die zul je altijd hebben met electronica, als je zo gaat denken zal je nooit iets kunnen kopenquote:Op zaterdag 15 december 2012 18:52 schreef Suncatcher het volgende:
Nu een 7d kopen? wacht dan een maandje of 3. Zijn genoeg geruchten over een mark II
Mwoah, canon vernieuwd de modellen gemiddeld gezien elke 4 jaar. In dat opzich zou ik echt nog wel een maandje of 3 wachtenquote:Op zaterdag 15 december 2012 19:05 schreef Susteren het volgende:
[..]
Die zul je altijd hebben met electronica, als je zo gaat denken zal je nooit iets kunnen kopen![]()
Nu een 2e hands 7d kopen lijkt mij een goede keuze, aangezien je hem over een paar maanden altijd nog kan verkopen (en aangezien je hem rond de 700 euro kan krijgen zul je er nooit veel verlies aan lijden).
Hmmja ik weet het gewoon nietquote:Op zaterdag 15 december 2012 18:50 schreef Xilantof het volgende:
Dan zou ik voor de basalte gaan, reden:
ik zou me gaan ergeren als ie niet laag genoeg kan voor macro of voorgrond-zaken bij landschapjes.
En het gewicht? Ach, 't is altijd lastig en omslachtig om zo'n ding mee te nemen. Dus dat beetje extra is niet erg.
Juist als je een nieuwe verwacht even wachten, dan koop je goedkoop goede "oudjes", omdat er veel aanbod komt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:05 schreef Susteren het volgende:
[..]
Die zul je altijd hebben met electronica, als je zo gaat denken zal je nooit iets kunnen kopen![]()
Nu een 2e hands 7d kopen lijkt mij een goede keuze, aangezien je hem over een paar maanden altijd nog kan verkopen (en aangezien je hem rond de 700 euro kan krijgen zul je er nooit veel verlies aan lijden).
Dat zei ik tochquote:Op zaterdag 15 december 2012 19:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Hmmja ik weet het gewoon nietHaha. Ik ben erg slecht in dat soort dingen beslissen. Ga altijd te veel twijfelen...
Edit: Het wordt de GT2941L. Kan hoger, lager, kleiner en is maar iets zwaarder. 1.7kg is nog niet veel voor een tripod... Is ook een hoger model dan de Carbon. Die is meer 'instap-carbon' zegmaar.
Bekijk wat testenquote:Op zaterdag 15 december 2012 17:54 schreef Susteren het volgende:
[..]
In welk opzicht is de beeldkwaliteit beter?
Feli! Tof man! Waar staat het voor?quote:
Nou ja, lekker dat je dit achter je hebt danquote:Op maandag 17 december 2012 20:11 schreef freud het volgende:
Certified Information Systems Security Professional
Internationale IT security certificering. Was mijn te beklimmen berg dit jaar
Iemand die overstapt naar een ander merk?quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=1&pos=1
Als ik dit zie vraag ik me altijd af, is het gejat of niet? Wie verkoopt er nou zo'n hele set in 1 keer?
Waarom dan evengoed je kaartjes, blaasbalg en koffer verkopen?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:07 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Iemand die overstapt naar een ander merk?
Ja goeie... Is dit trouwens ook niet te goedkoop. Wie weet krijg je wel een kistje aardappelen uit Nigeria.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom dan evengoed je kaartjes, blaasbalg en koffer verkopen?
Melding maken bij de politie?quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=1&pos=1
Als ik dit zie vraag ik me altijd af, is het gejat of niet? Wie verkoopt er nou zo'n hele set in 1 keer?
Je zou 't bijna denken ja.quote:
Neuh, dat ook niet nee.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:10 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja goeie... Is dit trouwens ook niet te goedkoop. Wie weet krijg je wel een kistje aardappelen uit Nigeria.
Gewoon doen. Ik volg een aantal wijkagenten op twitter en ze roepen op tot informatie van burgers waar ze wat mee kunnen doen. Ik zie ook wel dat ze niet met alles iets doen, maar je kan allicht het aankaarten. Heling zijn ze actief mee bezig hier in de buurt..quote:
Gratis vragen is nog niet voldoende, het moet nu ongevraagd... Zucht.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:45 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)d-doorverkopen.dhtml
quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:30 schreef taxibabe het volgende:
* taxibabe wenst voor 2013 meer fotografietijd
quote:
Ik vergeef je hoorquote:
Nooit problemen mee. Ik ga alleen als ik ergens enthousiast over ben heel snel praten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik vergeef je hoor, ben ook veel te zenuwachtig om boos te zijn. Moet morgen een presentatie geven en ik heb faalangst..
Is het iets wat je leuk vindt om te vertellen?quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik vergeef je hoor, ben ook veel te zenuwachtig om boos te zijn. Moet morgen een presentatie geven en ik heb faalangst..
Thanks, 't wordt mijn eerste echte presentatie.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nooit problemen mee. Ik ga alleen als ik ergens enthousiast over ben heel snel praten.Succes morgen
Ja, dat wel, maar ik bang dat ik er niet genoeg over weet. Het is een actie/infobijeenkomst.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:29 schreef An24 het volgende:
[..]
Is het iets wat je leuk vindt om te vertellen?
Je kan beter een slechte presentatie geven omdat je een paar dingetjes niet weet, dan dat je je prestatie verpest door zenuwachtig te zijn. Vergeet niet een (groot) glas water mee te nemen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:34 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Thanks, 't wordt mijn eerste echte presentatie.
[..]
Ja, dat wel, maar ik bang dat ik er niet genoeg over weet. Het is een actie/infobijeenkomst.
Dat water had ik mij ook al bedacht, ik merkte dat ik bij het oefenen een droge bek kreeg. Iets waar ik met gewoon een gesprek geen last van heb.quote:Op woensdag 19 december 2012 07:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan beter een slechte presentatie geven omdat je een paar dingetjes niet weet, dan dat je je prestatie verpest door zenuwachtig te zijn. Vergeet niet een (groot) glas water mee te nemen.
Ik heb geen idee of ik snel ga praten, wel moet ik in de gaten houden dat ik niet met teveel emotie ga presenteren. Zoals gezegd, het is een actiebijeenkomst om mensen ook in beweging te krijgen (als in opstaan tegen bepaalde plannen).quote:Op woensdag 19 december 2012 07:25 schreef freud het volgende:
Ik schreef vroeger bij mijn aantekeningen altid grott "LANGZAAM PRATEN", aangezien ik anders de presentatie er in halve tijd doorheen lulde.
Geen idee, heb nog nooit zo'n presentatie gegeven.. en in het echie is het heel anders dan oefenen denk ik. Ik heb geen idee hoe ik me ga voelen als ik daar vanavond sta.quote:Op woensdag 19 december 2012 07:32 schreef kanovinnie het volgende:
Dan is inderdaad het wel belangrijk dat je niet met overdreven veel emotie gaat praten.
Praat je met je handen? Veel hand/arm bewegingen? Das ook belangrijk.
Zorg voor een presenter o.i.d. want:quote:Op woensdag 19 december 2012 07:34 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Geen idee, heb nog nooit zo'n presentatie gegeven.. en in het echie is het heel anders dan oefenen denk ik. Ik heb geen idee hoe ik me ga voelen als ik daar vanavond sta.
Als je het leuk vindt, laat dan je passie over het onderwerp zien, alsof je tegen vrienden aan het praten bent over hoe geweldig je het vindt. Je uitstraling helpt dan om de informatie over te brengen. Het heeft erg met je manier van denken te maken en met je houding. Freud en ik keken laatst een filmpje waarin werd aangegeven dat als je jezelf twee minuten van te voren groot maakt (gebaar alsof je iets gewonnen hebt), de zenuwen als het ware van je af glijden. Succes!quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:34 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Thanks, 't wordt mijn eerste echte presentatie.
[..]
Ja, dat wel, maar ik bang dat ik er niet genoeg over weet. Het is een actie/infobijeenkomst.
't komt wel goed. Lekker de zaal rondkijken, dus niet de hele tijd naar je blaadje staren. Gewoon mensen in hun ogen kijken.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:39 schreef taxibabe het volgende:
Ik hoop dat je gelijk hebt Kano!
@Pizza_Boom, ik weet niet of ze dat op die locatie hebben en of dat werkt met Prezi.
Hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 19 december 2012 17:55 schreef taxibabe het volgende:
Dat is wel een goeie tip An24! Die ga ik denk ik wel proberen.
Tnx allen voor de succeswensen!
Oe! De zenuwen gingen behoorlijk in je lijf zitten dus. Nou goed, je hebt het gehadquote:Op vrijdag 21 december 2012 16:23 schreef taxibabe het volgende:
Volgens de medebestuursleden wel goed, haha.Ik kan me er vrij weinig van herinneren, het was 1 grote roes. Toen ik in de pauze ff peukie ging roken begon ik helemaal te shaken en kreeg ik ontzettend last van mijn rug.
Ja behoorlijk, de faalangst kwam weer heerlijk bovenquote:Op vrijdag 21 december 2012 18:34 schreef An24 het volgende:
[..]
Oe! De zenuwen gingen behoorlijk in je lijf zitten dus. Nou goed, je hebt het gehad
Nou, mooi toch! Last van je rug komt waarschijnlijk omdat je helemaal stijf van de adrenline stond. Moet je vaker presenteren? Want dan kan je een cursusje volgen, heb ik wel wat aangehad ondanks dat ik er toch al weinig last van had om te presenteren.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:23 schreef taxibabe het volgende:
Volgens de medebestuursleden wel goed, haha.Ik kan me er vrij weinig van herinneren, het was 1 grote roes. Toen ik in de pauze ff peukie ging roken begon ik helemaal te shaken en kreeg ik ontzettend last van mijn rug.
De laatste keer dat ik voor een groep stond was met een spreekbeurt (dus zo'n beetje 15 jaar geledenquote:Op vrijdag 21 december 2012 20:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, mooi toch! Last van je rug komt waarschijnlijk omdat je helemaal stijf van de adrenline stond. Moet je vaker presenteren? Want dan kan je een cursusje volgen, heb ik wel wat aangehad ondanks dat ik er toch al weinig last van had om te presenteren.
Dat tweede gevoel kan ook goed zijn he, dat het sneller gaat dan het lijkt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:25 schreef taxibabe het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik voor een groep stond was met een spreekbeurt (dus zo'n beetje 15 jaar geleden). De reden dat ik dit moest presenteren was omdat ik in het bestuur het meeste van dit onderwerp af weet.
Ik heb geen idee of ik in de toekomst vaker moet presenteren, maar ik moet wel van die faalangst af want leuk vond ik het gevoel niet. Voor mij gevoel heb ik er ook maar 5 minuten gestaan, ik geloof dat het werkelijk iets van een half uur was.
Vond het geen fijn gevoel, want ik had niet echt het idee dat ik contact had met het publiek.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat tweede gevoel kan ook goed zijn he, dat het sneller gaat dan het lijkt.
Dit wil je musschien niet horen, maar: veel oefenenquote:Op vrijdag 21 december 2012 20:39 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Vond het geen fijn gevoel, want ik had niet echt het idee dat ik contact had met het publiek.
Dat helpt inderdaad erg goed. Ik moet het veel doen op school, presenteren, vanwege een mediaopleiding. Ik ben altijd nog wel een beetje nerveus, maar het gaat wel goed inmiddels.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Dit wil je musschien niet horen, maar: veel oefenen![]()
Ik had vroeger ook enorme faalangst. Ik ben wel een typ dat van foute eigenschappen af wil komen, dus werd ik trainer. Ik gaf les aan collega reclasseringswerkers. Nu jaren later mis ik het als ik een tijd niet kan trainen. Nu in mijn nieuwe baan geniet ik erg als ik kennis mag overdragen en presenteren.
Het kan dus echt!
Dan komt het zeker goed!quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:58 schreef taxibabe het volgende:
Dat was eigenlijk ook wel de reden dat ik gewoon die presentatie ging doen. Iets in mij zei me 'doe het niet'. Maar mijn eigenwijsheid was sterker dat ik het wel deed.
Als je een paar keer echt met de camera op pad gaat, dan zou ik hem meenemen. Anders lekker thuis laten.quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Moeilijk. Ik zit deze winter ook nog in Oostenrijk, camera gaat mee, maar ga ik de 70-200/2.8 meenemen of laat ik hem thuis... Nu al een dilemma.
Waarom zou je 'm niet meenemen? Ik neem als ik ergens heen ga, zeker als het voor meerdere dagen is, gewoon alles mee.quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Moeilijk. Ik zit deze winter ook nog in Oostenrijk, camera gaat mee, maar ga ik de 70-200/2.8 meenemen of laat ik hem thuis... Nu al een dilemma.
Meer sneeuwhappen...quote:
Ik ga niet speciaal met de camera op pad. Er is een paar keer dat ik hem waarschijnlijk zal gebruiken, maar die keren zijn op 1 hand te tellen.quote:Op zondag 23 december 2012 15:33 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Als je een paar keer echt met de camera op pad gaat, dan zou ik hem meenemen. Anders lekker thuis laten.
Omdat ik hem nog niet eens hier in Nederland heb kunnen inwijden...quote:Op zondag 23 december 2012 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je 'm niet meenemen? Ik neem als ik ergens heen ga, zeker als het voor meerdere dagen is, gewoon alles mee.
Als jij mijn werkzaamheden over neemt, kan ik hem mooi gaan gebruiken... Vanochtend ook: Half 9 opstaan en pas over 4en weer thuis... Welkom in mijn weekend, door de weeks is nog even erger.quote:Op zondag 23 december 2012 16:24 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, leg hem dan maar in de kast.
Heb je 'm nou om te gebruiken of niet?
Ja, want ik heb niets te doen.quote:Op zondag 23 december 2012 16:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als jij mijn werkzaamheden over neemt, kan ik hem mooi gaan gebruiken... Vanochtend ook: Half 9 opstaan en pas over 4en weer thuis... Welkom in mijn weekend, door de weeks is nog even erger.
Nou, blijkbaar niet, zoals je het doet voorkomen.quote:
Jonge, ik heb het uiterst druk met huishoudelijke perikelen. Zo wilde ik een blik openmaken maar bleek ik geen goede blikopener te hebben. En ik was vanmiddag naar Zaandam gereden om hand/theedoeken te halen. Blijken die dus ook bij de blokker te liggenquote:Op zondag 23 december 2012 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar niet, zoals je het doet voorkomen.
De oplossing voor de huishoudelijke perikelen: actionquote:Op zondag 23 december 2012 17:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jonge, ik heb het uiterst druk met huishoudelijke perikelen. Zo wilde ik een blik openmaken maar bleek ik geen goede blikopener te hebben. En ik was vanmiddag naar Zaandam gereden om hand/theedoeken te halen. Blijken die dus ook bij de blokker te liggen
Ach, het houd een mens bezig. Nu maar eens kijken of er nog was ligt oid
Leven uit dozen is gelukkig hier geen feit meer. Heb nu een fraaie gekocht bij de Blokker en had uiteindelijk mijn blik wel opengekregenquote:Op zondag 23 december 2012 19:45 schreef Puala het volgende:
[..]
De oplossing voor de huishoudelijke perikelen: action![]()
Maar herkenbaarVerhuizen betekend leven uit dozen en niet meer weten waar iets ligt
Jeej jijquote:Op zondag 23 december 2012 19:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Leven uit dozen is gelukkig hier geen feit meer. Heb nu een fraaie gekocht bij de Blokker en had uiteindelijk mijn blik wel opengekregen
Hou op, ben een half jaar geleden verhuisd er staan nog steeds veel dozen in de kelderquote:Op zondag 23 december 2012 19:45 schreef Puala het volgende:
[..]
De oplossing voor de huishoudelijke perikelen: action![]()
Maar herkenbaarVerhuizen betekend leven uit dozen en niet meer weten waar iets ligt
Ik hoop dat dat niet herkenbaar gaat zijnquote:Op zondag 23 december 2012 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hou op, ben een half jaar geleden verhuisd er staan nog steeds veel dozen in de kelder
Moet dat ook nog naar je nieuwe stek toe?quote:Op zondag 23 december 2012 19:54 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, er ligt nog een heleboel bij mijn ouders thuis en wat er niet in dozen ligt, ligt los in de kast gegooid
Uiteindelijk wel ja. Een deel zal blijven staan in een kast.quote:Op zondag 23 december 2012 19:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat niet herkenbaar gaat zijnIk word nu al gillend gek
[..]
Moet dat ook nog naar je nieuwe stek toe?
Bevalt het op jezelf wonen wel?quote:Op zondag 23 december 2012 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel ja. Een deel zal blijven staan in een kast.
Yep. Al is het nu wel een beetje saai, ben niet helemaal lekker dus nog niet naar vrienden enzo geweest deze week/weekend. Maar het is wel ideaal, doen wat je wilt wanneer je wilt. En het koken/schoonmaken gaat me ook wel goed af.quote:
Je rust pakken is dan wel zo verstandig. Maar fijn dat het goed bevaltquote:Op zondag 23 december 2012 20:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Yep. Al is het nu wel een beetje saai, ben niet helemaal lekker dus nog niet naar vrienden enzo geweest deze week/weekend. Maar het is wel ideaal, doen wat je wilt wanneer je wilt. En het koken/schoonmaken gaat me ook wel goed af.
Wassen is ook wel heel moeilijkquote:En nog geen wasblunders voor zover ik weet
De enige is, is dat ik een theedoek en handdoek van mijn ouders meegenomen had (en er nog 1 van mijn werk meehad) en die net niet meegewassen heb terwijl ik al mijn andere handdoeken enzo wel in de was had zittenquote:Op zondag 23 december 2012 20:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Je rust pakken is dan wel zo verstandig. Maar fijn dat het goed bevalt
[..]
Wassen is ook wel heel moeilijk![]()
* Puala heeft er nog geen gehad zover ze heeft onthouden
Als dat al blunderen is dan ben ik koningin blunderenquote:Op zondag 23 december 2012 20:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De enige is, is dat ik een theedoek en handdoek van mijn ouders meegenomen had (en er nog 1 van mijn werk meehad) en die net niet meegewassen heb terwijl ik al mijn andere handdoeken enzo wel in de was had zitten
Waar heb je die gehaald?quote:Op dinsdag 25 december 2012 16:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Happy Christmas!
Adapter voor m'n analoge lenzen gehaald die nu op mijn digitale kunnen
Foto Fransen hier in oost, speciaal zaakje.quote:
Analoge lenzen??quote:Op dinsdag 25 december 2012 16:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Happy Christmas!
Adapter voor m'n analoge lenzen gehaald die nu op mijn digitale kunnen
schroefdraad, je snapt wat ik bedoelquote:
quote:Op woensdag 26 december 2012 00:29 schreef kanovinnie het volgende:
D_A is ook slachtoffer van de digitale revolutie binnen fotografie
Oh. M42quote:Op woensdag 26 december 2012 00:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
schroefdraad, je snapt wat ik bedoel
Ik zag die eerder dan hierquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:04 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Laten we daar verder gaan idd
Ik ben heel trots op mijn Nikonquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:09 schreef Puala het volgende:
[..]
BrrrrrrDaar wil je toch niet dood gevonden worden?
![]()
/heelflauw
Ik zag hem ook voorbij komen, ik denk dat het is voor iedereen die ooit ook Pro is geweest daar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, gratis 3 maanden flickr pro. Volgens mij alleen voor mensen die al pro zijn: http://www.flickr.com/holidaygift
De onwetendheid, wat schattigquote:
Wat moet ik meer weten dan dat ik met mijn camera gewoon toffe foto's kan maken?quote:
Niets.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:15 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Wat moet ik meer weten dan dat ik met mijn camera gewoon toffe foto's kan maken?
Jij zal wel flink aan het photoshoppen/lightroomen zijn voor half janquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:15 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Wat moet ik meer weten dan dat ik met mijn camera gewoon toffe foto's kan maken?
Dat valt reuze meequote:Op vrijdag 28 december 2012 13:37 schreef freud het volgende:
[..]
Jij zal wel flink aan het photoshoppen/lightroomen zijn voor half jan.
Heb hetzelfde, maar dan met 2x 2TB. Qnap en Synology zit eigenlijk weinig tot geen verschil in, ook niet qua prijs. Beide uitstekende prijs. Kost je eenmalig iets van ¤60 meer maar dat ben je snel vergeten als je de mogelijkheden ziet en gaat gebruiken.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:18 schreef freud het volgende:
Mja, eigenlijk zijn alleen qnap en synology een optie in mijn ogen. Goedkoper is ruk qua software, support en snelheid, en duurder is meer voor soho. Heb zelf oa een ts212 van 150 met een 2tb erin van 90. Controleer wel of je schijf compatible is met de nas, scheelt erg veel kopzorgen.
Mja, het gaat niet om wat ze aanbieden, maar hoe. Support is erg belangrijk, zeker met een apple die soms alles omgooit met itunes (zeker in 2013). Ook qua snelheid lezen & schrijven maakt het uit. Deze nerd heeft zich er in verdiept, en trust me, Qnap of Synologyquote:Op zaterdag 29 december 2012 03:09 schreef Doodkapje het volgende:
D-link... Ftp, itunes, bittorrent... Meer heb je niet nodig toch?
Ik ga het proberen, vanaf een flat!quote:Op zondag 30 december 2012 13:26 schreef Xilantof het volgende:
Gaan mensen nog pogingen wagen om het vuurwerk op de foto te zetten dit jaar? Het weer zal iig niet meezitten.
Vriend van me. Ik zelf niet. Heb uitgelegd wat hij moet doen. En hij heeft meteen een SD met wifi gekocht zodat je de foto's live kan zienquote:Op zondag 30 december 2012 13:26 schreef Xilantof het volgende:
Gaan mensen nog pogingen wagen om het vuurwerk op de foto te zetten dit jaar? Het weer zal iig niet meezitten.
Is dit dat wat?quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:18 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, het gaat niet om wat ze aanbieden, maar hoe. Support is erg belangrijk, zeker met een apple die soms alles omgooit met itunes (zeker in 2013). Ook qua snelheid lezen & schrijven maakt het uit. Deze nerd heeft zich er in verdiept, en trust me, Qnap of Synology. Is idd iets duurder, maar je kan er veel langer mee doen. Ik ben echt afgestapt van alle B-merken zoals d-link, buffalo, WD, etc.
Ik wil m idd raid1 gebruiken... Mocht er eentje crashen, dan ben ik niet alle foto's kwijt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Heb hetzelfde, maar dan met 2x 2TB. Qnap en Synology zit eigenlijk weinig tot geen verschil in, ook niet qua prijs. Beide uitstekende prijs. Kost je eenmalig iets van ¤60 meer maar dat ben je snel vergeten als je de mogelijkheden ziet en gaat gebruiken.
Kan je mij ook een kleine uitleg gevenquote:Op zondag 30 december 2012 14:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vriend van me. Ik zelf niet. Heb uitgelegd wat hij moet doen. En hij heeft meteen een SD met wifi gekocht zodat je de foto's live kan zien
Euh,quote:Op zondag 30 december 2012 16:31 schreef Jethee het volgende:
[..]
Kan je mij ook een kleine uitleg geven
Tips and tricks om vuurwerk te fotograferen.....
Focus op oneindig dus lijkt mequote:Op zondag 30 december 2012 16:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh,
Camera op zolder zetten. Automatisch foto's laten maken vanaf 5 voor 12 tot half 1. Lange sluitertijd, maar niet te lang. Ik denk iets van 3 tot 5 seconden? (echt geen idee). Focus op M, en focussen op waar je denkt dat het vuurwerk zal zijn.
Ondertussen zelf beneden champagne drinken.
Uit de hand kan natuurlijk ook, maar dat is wel lastiger.
Ik heb 2 jaar terug een paar die een beetje gelukt was.quote:Op zondag 30 december 2012 16:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Focus op oneindig dus lijkt meUit de hand is erg lastig hoor, weet ik uit ervaring.
Wat bedoel je met focus op oneindig? f/22?quote:Op zondag 30 december 2012 16:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Focus op oneindig dus lijkt meUit de hand is erg lastig hoor, weet ik uit ervaring.
Dat is diafgramjaquote:Op zondag 30 december 2012 17:16 schreef Jethee het volgende:
[..]
Wat bedoel je met focus op oneindig? f/22?
ok, hoe stel je die in op 'oneindig' met een nikon spiegelreflex?quote:Op zondag 30 december 2012 17:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is diafgramjaFocus is waar je scherpstelt.
Doe je met je lens he, scherpstellen. Met de ene ring zoom je, met de andere stel je scherp (of je AF doet het).quote:Op zondag 30 december 2012 17:17 schreef Jethee het volgende:
[..]
ok, hoe stel je die in op 'oneindig' met een nikon spiegelreflex?
Ja ik ook wel, maar niet superquote:Op zondag 30 december 2012 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar terug een paar die een beetje gelukt was.
Nee, niet fraai. Meer een kiekje.quote:Op zondag 30 december 2012 17:19 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Ja ik ook wel, maar niet super
Soms ook prima.quote:Op zondag 30 december 2012 17:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, niet fraai. Meer een kiekje.
De Qnap is inderdaad prima. Schijven moet je even deze lijst (of eigenlijk deze) naast je leggen. (onder TS-212 uiteraard). Helaas staan een heel aantal nieuwe schijven er niet tussen. Daardoor zie ik een aantal schijven nog niet staan.quote:Op zondag 30 december 2012 14:43 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is dit dat wat?
https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-105828 Qnap
Met 2x https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-123201 seagate sata300
Raid is geen 100% zekerheid. Als 1 van je schijven problemen geeft/crasht dan zit je nog wel goed (kwestie van nieuwe schijf erin) maar wat als je NAS kapot gaat? Fouten in wegschrijven van je data? En nog wel een aantal zaken. Beter is om op je NAS je data te zetten, en een kopie te maken op een externe schijf (en om 100% zekerheid te hebben laat je die schijf op een andere plaats (ouders/vrienden etc.).quote:Op zondag 30 december 2012 14:59 schreef Doodkapje het volgende:
Ik wil m idd raid1 gebruiken... Mocht er eentje crashen, dan ben ik niet alle foto's kwijt.
En hoe stel ik hem dan in op oneindig? Zijkant schuifje op MF en dan de focusring (niet de zoom) ergens op draaien? Ben benieuwd...quote:Op zondag 30 december 2012 17:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe je met je lens he, scherpstellen. Met de ene ring zoom je, met de andere stel je scherp (of je AF doet het).
Als je aan je focusring gaat draaien meot je wel even het schuifje aan de zeikant op MF zetten.
Welke lens heb je?quote:Op zondag 30 december 2012 22:25 schreef Jethee het volgende:
[..]
En hoe stel ik hem dan in op oneindig? Zijkant schuifje op MF en dan de focusring (niet de zoom) ergens op draaien? Ben benieuwd...
Nikon DX AF-S nikkor 18-105mm lens....quote:
Focus gewoon op een punt heel ver weg en zet je lens daarna op MF, eigenlijk zou je 'm dan nog een klein tikkie terug moeten draaienquote:Op zondag 30 december 2012 22:25 schreef Jethee het volgende:
[..]
En hoe stel ik hem dan in op oneindig? Zijkant schuifje op MF en dan de focusring (niet de zoom) ergens op draaien? Ben benieuwd...
Welke lens gebruik je dan?quote:Op zondag 30 december 2012 22:29 schreef Jethee het volgende:
[..]
Nikon DX AF-S nikkor 18-105mm lens....
Eerlijk gezegd gebruik ik die lens nooit (staat denk ik op automatisch nu?)
Ook een optie!quote:Op zondag 30 december 2012 22:30 schreef Timmos het volgende:
[..]
Focus gewoon op een punt heel ver weg en zet je lens daarna op MF, eigenlijk zou je 'm dan nog een klein tikkie terug moeten draaien
Deze lens gebruik ik, maar ik gebruik nooit dat 'draai-ding' om te focussen. Doetie automatisch denk ik. Ik gebruik alleen de zoom als ik de lens draai.quote:
Ah, nu snap ik het weer.quote:Op zondag 30 december 2012 22:33 schreef Jethee het volgende:
[..]
Deze lens gebruik ik, maar ik gebruik nooit dat 'draai-ding' om te focussen. Doetie automatisch denk ik. Ik gebruik alleen de zoom als ik de lens draai.
Oke. Even googlen of iemand daar nog een goede tuturial van?quote:Op zondag 30 december 2012 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou trouwens gewoon even proberen hoe je aan je lens moet draaien om te focussen. Is imo basisvaardigheid.
Ik zou gewoon je camera vastpakken en kijken wat voor ringen er aan je lens zitten en wat er gebeurt als je daar aan draaitquote:Op zondag 30 december 2012 22:37 schreef Jethee het volgende:
[..]
Oke. Even googlen of iemand daar nog een goede tuturial van?
Maar het leerpunt is dus: voor vuurwerk (vanaf flatgebouw 15e verdieping) is het dus het beste even de lens draaien om te focusseren dit niet autoatmisch te laten doen?
Het is eigenlijk zo simpel dat er geen tutorials van zijn gok ik..quote:Op zondag 30 december 2012 22:37 schreef Jethee het volgende:
[..]
Oke. Even googlen of iemand daar nog een goede tuturial van?
Maar het leerpunt is dus: voor vuurwerk (vanaf flatgebouw 15e verdieping) is het dus het beste even de lens draaien om te focusseren dit niet autoatmisch te laten doen?
THX, daar heb ik iets aan. Dus:quote:Op zondag 30 december 2012 22:40 schreef Timmos het volgende:
[..]
Het is eigenlijk zo simpel dat er geen tutorials van zijn gok ik..
[ afbeelding ]
Die dunste ring is je focusring gok ik, daarmee kan je dus scherpstellen als je je lens op manual zet.. Maar in jouw geval zou ik dus gewoon op iets scherpstellen met de autostand op ver weg, je zit al vrij snel aan oneindig dan.. Dan moet je je lens alleen nog op manual zetten en je focusring een heel klein stukje terugdraaien..
Bliksem is ook heel lastig. Het is me wel gelukt, maar enkel met die avond met heel veel bliksem. Dan is er zo veel dat je ook goed gokt waar er eentje gaat komenquote:Op maandag 31 december 2012 14:07 schreef Iemand91 het volgende:
Hier ook even kort samengevat wat tips voor vuurwerk fotografie. Zelfde regels gelden voor bliksem. Als is dat laatste wat lastiger; die hebben bij mij nog nooit echt mooie resultaten gegeven...
Thx.quote:Op zondag 30 december 2012 23:04 schreef kanovinnie het volgende:
Zodat je camera niet opnieuw gaat focussen tijdens het foto's maken.
Je kan dus ook even gaan proberen....
Maar als je 'oneindig' wil instellen? Ik ga vanaf een flat-gebouw fotograferen.quote:Op maandag 31 december 2012 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
Euh, je focust op een bepaalde afstand voor je camera. En dan is alles wat er voor en erachter zit niet scherp.
Jawel. 0.45 m/1.48 ftquote:Op maandag 31 december 2012 15:59 schreef kanovinnie het volgende:
Staan er niet letters of cijfers op je lens ofzo?
Maar hoe zie ik of die op deze stand staat? Als ik aan de focus ring draai (manual) dan zie ik nergens iets veranderen. Ik denk dat ik het maar bij automatisch ga houden andersquote:Op maandag 31 december 2012 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
Das de minimale focusafstand. Dus alles daarvanaf is richting oneindig. Tot je op het einde bent, dan ben je dus op oneindig.
Als je door je zoeker kijkt en aan je focusring draait merk je toch wel wat? Zo niet.... Is of je lens kapot, of je oog.quote:Op maandag 31 december 2012 16:09 schreef Jethee het volgende:
[..]
Maar hoe zie ik of die op deze stand staat? Als ik aan de focus ring draai (manual) dan zie ik nergens iets veranderen. Ik denk dat ik het maar bij automatisch ga houden anders
Klopt, ik zie dat hij wat scherpstelt. Maar als ik vanaf een flat ga fotograferen is dit (in de nacht) lastig te zien of hij op iets scherpstelt of dat het oneindig is .quote:Op maandag 31 december 2012 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je door je zoeker kijkt en aan je focusring draait merk je toch wel wat? Zo niet.... Is of je lens kapot, of je oog.
Voor publicatie of voor zichzelf?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef kanovinnie het volgende:
Euh, iemand wil een foto van me kopen. What to charge? Is een sportfoto
Voor zichzelf.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor publicatie of voor zichzelf?
Publicatie, kijk goed naar welke rechte je verkoopt, eenmalig in hun blad of de publicatierechten. Voor iemand zelf, afdruk verkopen, niet een digitaal file.
Beroemde sporter? Is het een foto van die persoon zelf?quote:
Nee, ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:40 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Beroemde sporter? Is het een foto van die persoon zelf?
Dan zou ik zo goed als niks vragen, gewoon een biertje als je haar weer ziet of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, ja.
Iemand uit 't roeiteam van mijn zus.
Ik zie haar waarschijnlijk nooit, maar neig er idd wel naar toe om haar toestemming te geven om een afdruk te maken en/of op FB met naam van mij erbij te gebruiken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan zou ik zo goed als niks vragen, gewoon een biertje als je haar weer ziet of iets dergelijks.
"Voor jou gratis,... is geregeld smatje. Maar ik wil wel ff je pingquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie haar waarschijnlijk nooit, maar neig er idd wel naar toe om haar toestemming te geven om een afdruk te maken en/of op FB met naam van mij erbij te gebruiken.
Heb geen smartphone. Maar ik doe idd wel gratis. Voor een tientje heb ik geeneens zin om moeite te doen en om nou 50 euro aan een studente te vragen vind ik ook zo wat.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
"Voor jou gratis,... is geregeld smatje. Maar ik wil wel ff je ping"
Wat ultra_ivo zegt. Of anders de onkosten voor een afdruk plus een symbolisch 10,-tje voor je moeite en waardering van je werk.
Zulke bedragen kun je vragen voor publicaties maar lijkt me een beetje overdreven in deze situatie. Als jij hem afdrukt een kleine winst calculeren. Voor webdoeleinde gewoon gratis sturen op niet al te hoge resolutie (1024^2 max) en (klein) watermerkje/naam erop. Dat is goed voor de reclame en komen er hopelijk meer mensen bij jou uit.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb geen smartphone. Maar ik doe idd wel gratis. Voor een tientje heb ik geeneens zin om moeite te doen en om nou 50 euro aan een studente te vragen vind ik ook zo wat.
Thanks.
Doe je het al beter dan Van Goghquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:02 schreef Uncle het volgende:
[..]
Zulke bedragen kun je vragen voor publicaties maar lijkt me een beetje overdreven in deze situatie. Als jij hem afdrukt een kleine winst calculeren. Voor webdoeleinde gewoon gratis sturen op niet al te hoge resolutie (1024^2 max) en (klein) watermerkje/naam erop. Dat is goed voor de reclame en komen er hopelijk meer mensen bij jou uit.
Ik weet bij skeeler en schaatswedstrijden dat er nog wel aardig wat te verdienen valt als je de afdrukken in eigen beheer doet. Ik had bij de turnfoto's ook een aantal afdrukken verkocht. Een 40x50 print laten afdrukken kost bijv 10,-, die kun je makkelijk verkopen voor 25,-. Vinden mensen prima prijzen, wordt je niet rijk van maar al met al toch leuk meegenomen.
Gelukkig! Ik ook, tussen het hoesten en proesten door...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |