ongeveer de hele A4 af vanaf Den Haag...quote:Op zondag 20 januari 2013 17:32 schreef Puala het volgende:
Oh dat is wel heel brakWel een beetje een afstand die te reizen is? Of word het om 6 uur vertrekken en op hoop van zegen?
75-100 Eur (4 personen) incl 3-5 foto's op hoge resolutie voor eigen gebruik is niet abnormaal. Bij meer personen vragen ze vaak 10 Eur extra.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:36 schreef Puala het volgende:
VraagjeMijn moeder gaat trouwen en nu willen we als de kinderen een fotoshoot doen en dan 3 foto's op HR resolutie zodat we die kunnen laten afdrukken op canvas (dat doet ze zelf nl. niet). En nu vraagt ze voor de shoot maar 50 euro (vind ik echt goedkoop, had meer verwacht) en voor elke foto op HR formaat 25 euro/stuk. Zijn dat hele normale tarieven?
Ik vind vooral de verhouding zo scheef. De shoot is zo goedkoop en dan de foto's zo duur? Als ik foto's op 1024 px digitaal wil dan zijn ze 3,95 per stuk![]()
Juist omdat de shoot goedkoop is wilt hij/zij verdienen aan de foto's.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:36 schreef Puala het volgende:
VraagjeMijn moeder gaat trouwen en nu willen we als de kinderen een fotoshoot doen en dan 3 foto's op HR resolutie zodat we die kunnen laten afdrukken op canvas (dat doet ze zelf nl. niet). En nu vraagt ze voor de shoot maar 50 euro (vind ik echt goedkoop, had meer verwacht) en voor elke foto op HR formaat 25 euro/stuk. Zijn dat hele normale tarieven?
Ik vind vooral de verhouding zo scheef. De shoot is zo goedkoop en dan de foto's zo duur? Als ik foto's op 1024 px digitaal wil dan zijn ze 3,95 per stuk![]()
Ik ben nog aan het mailen of het wel door gaat. Ik beslis ook niet alleen, want we zijn met zijn 5-enquote:Op maandag 21 januari 2013 11:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Juist omdat de shoot goedkoop is wilt hij/zij verdienen aan de foto's.
Wat je beter kan doen volgende keer is een incl prijs afspreken waarin je een paar foto's aangeleverd krijgt
Gekke vraag, maar is er niet een FOTter die voor 50 piek een mooie foto maakt? Familieportretje is geen rocket science.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:36 schreef Puala het volgende:
Nou, wie wilt? 5 leuke mensen, 3 aantrekkelijke dames, 2 leuke mannen. Liefst in een studioquote:Op maandag 21 januari 2013 15:40 schreef freud het volgende:
[..]
Gekke vraag, maar is er niet een FOTter die voor 50 piek een mooie foto maakt? Familieportretje is geen rocket science.
Mja, als je financieel afhankelijk bent van je fotografie is dat niet eens zo heel gek hoor.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
ik vind zijn werkwijze wel apart. Ik zou gewoon de jpg sowieso op z'n grootst meegeven.
Nou dan zou ik gewoon een iets hoger tarief vragen. Maar niet extra voor een HD resolutie per foto.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja, als je financieel afhankelijk bent van je fotografie is dat niet eens zo heel gek hoor.
Hoe oud zijn die dames?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou, wie wilt? 5 leuke mensen, 3 aantrekkelijke dames, 2 leuke mannen. Liefst in een studioEn tussen nu en half april.
Mja, geeneens wireless N, leek me logisch gezien de grootte van een RAW. Helaas staat er ook weinig over de beveiliging, zoals WPA2 ondersteuning. True, het camera's syncen is een leuke gadget, maar verder iets nieuws wat niet ook al voor mijn 20D beschikbaar was. Daarnaast kan je hetzelfde als je je cam aan een laptop hangt met RDP.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:28 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.usa.canon.com/(...)_transmitter_wft_e5a
Ik heb dat ding niet nodig, maar hij is wel gaaf
Het is niet lastig. Check per persoon even of er genoeg licht is, f stop hoog genoeg dat iedereen in de dof valt, even de aandacht vragen en een paar opstellingen bekijken op teh interwebs.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe oud zijn die dames?
Ik heb absoluut geen ervaring met harde portretten (wel met wat strobistzooi enzo), maar de paar foto's op de bruiloft van mijn buurmeisje vielen erg in de smaak (lees: ze vonden ze, zo zei haar moeder iig, mooier dan die van de fotograaf).
Wireless N? Misschien dat ik een wifi kaart koop mocht dat ooit nog eens handig lijken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:57 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, geeneens wireless N, leek me logisch gezien de grootte van een RAW. Helaas staat er ook weinig over de beveiliging, zoals WPA2 ondersteuning. True, het camera's syncen is een leuke gadget, maar verder iets nieuws wat niet ook al voor mijn 20D beschikbaar was. Daarnaast kan je hetzelfde als je je cam aan een laptop hangt met RDP.
Ik zie nog niet echt meerwaarde of een unique selling point.
Ja, G gaat maar tot 54Mbit (effectief een paar Mbit/s) en wireless N gaat op ongeveer 300Mbit/s. Wireless N is de standaard in devices sinds 2010 oid. Zou me niets verbazen als de grip ook maar 100base is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wireless N? Misschien dat ik een wifi kaart koop mocht dat ooit nog eens handig lijken.
Zoals ik tegen Kano al zei, als huisfotograaf op een festival of in een grotere club/groot evenement is het best handig, als je komt om de mensen te fotograferen. Mocht je dan eens geen wifi nodig hebben, kan je iig je wireless kaartje niet kwijtraken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:57 schreef freud het volgende:
Mja, geeneens wireless N, leek me logisch gezien de grootte van een RAW. Helaas staat er ook weinig over de beveiliging, zoals WPA2 ondersteuning. True, het camera's syncen is een leuke gadget, maar verder iets nieuws wat niet ook al voor mijn 20D beschikbaar was. Daarnaast kan je hetzelfde als je je cam aan een laptop hangt met RDP.
Ik zie nog niet echt meerwaarde of een unique selling point.
Help. Straks wordt het nog serieus ook.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:57 schreef freud het volgende:
Het is niet lastig. Check per persoon even of er genoeg licht is, f stop hoog genoeg dat iedereen in de dof valt, even de aandacht vragen en een paar opstellingen bekijken op teh interwebs.
Zoiets als dit?quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
Dan laat ik het lekker zitten. Koop ooit wel eens een SD wifi kaart met CF adepter. Tis toch meer voor het spelen.
quote:...ik heb het kaartje hier ook liggen en dat ding is onbruikbaar zo langzaam. Zelfs een 2mp fotootje doorsturen naar de laptop is onacceptabel traag. Het is een grappig ding en het idee is prima, maar de uitvoering is niet in de buurt van bruikbaar.
Ok, laat maar. Al ging een maat van me er 1 halen als hij in Amerika was. Zal het zelf wel eens proberen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zoiets als dit?
Tweaker had 'm als volgt ervaren:
[..]
Ah, dus je leest ook geen nieuws op internet (zielig voor kranten en teletekst)? Dat er nu amateurs voor minder dezelfde kwaliteit kunnen leveren die mensen leveren die er van moeten/willen leven, is marktwerking. Ik krijg ook vaak de vraag of een opdracht niet voor minder kan, want op marktplaats is er iemand... Ik geef dan aan dar ze gewoon naar die persoon moeten gaan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Help. Straks wordt het nog serieus ook.
Eigenlijk ben ik moreel gezien heel erg tegen goedkoop werken, vanwege het verzieken van de markt.
Ik krijg nog dagelijks de krant thuis.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:45 schreef freud het volgende:
Ah, dus je leest ook geen nieuws op internet (zielig voor kranten en teletekst)?
Zit wat in.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:45 schreef freud het volgende:
Zeker als je voor onkosten ervaring op kan doen, en tegelijk een medefokker kan helpen, lijkt me dat top! Het werd imo eens tijd dat broodfotografen hun meerwaarde gingen aantonen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |