tja,ga dan gewoon op de linkerrijstrook rijdenquote:Op woensdag 26 december 2012 20:53 schreef RetepV het volgende:
Zo had ik vandaag dus iemand die net zo hard reed als ik. Waarschijnlijk op de cruise control. Op zich geen probleem, ware het niet dat hij op de linkerbaan naast me reed in plaats van op dezelfde baan voor me of achter me.
Kijk, dat vind ik nou dus vreselijk irritant, want doordat meneer (was een meneer) geen zin had om ietsje harder of ietsje langzamer te rijden, zou hij mij dwingen om op de rem te gaan als ik iemand op mijn baan tegenkom die langzamer rijdt dan ik.
Dus tja, heb ik maar wat benzine verbrand om hem nog net even er voor te zetten bij de eerstvolgende inhaalactie. Ik dacht: als 'ie toch op de cruise control rijdt, zal hij ook niet eventjes snel versnellen om me voor proberen te blijven, dus is prima veilig.
Ik vind dat dus rete irritant. Iemand die mij door zijn rijgedrag dwingt tot keuzes die ik helemaal niet wil maken.
Ik rij normaal motor, en dan vind ik het niet zo erg. 130pk op 190 kilo, ik ben zo weg. Maar met mijn auto, 90pk op 1100 kilo, vind ik het dus wel ontzettend irritant als ik 'opgesloten' wordt.
Hmm, Vadertje Wet zegt dat je niet onnodig op de linker rijstrook moet rijden. Dat is zelfs strafbaar.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:02 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
tja,ga dan gewoon op de linkerrijstrook rijden
quote:Op woensdag 26 december 2012 21:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm, Vadertje Wet zegt dat je niet onnodig op de linker rijstrook moet rijden. Dat is zelfs strafbaar.
Helaas dat Vadertje Wet wat weinig dienaars heeft. Ook zo jammer dat Vadertje Wet niet discrimineert, waardoor ik dan op zich wel weer blij ben dat er wat weinig dienaars zijn.
dus moet tie zich maar voor jou gooien (op tijd) kan je daarna kankeren dat tie niet snel genoeg inhaalt?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
ijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Ik zorg ervoor dat het voertuig in mijn dode hoek zit en pleur hem dan gewoon naar links, had hij maar moeten anticiperen op mijn dode hoek.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand klemrijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Hmm, je zou zomaar zeggen dat je Jitzzzze tegen gekomen bent.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:53 schreef RetepV het volgende:
Zo had ik vandaag dus iemand die net zo hard reed als ik. Waarschijnlijk op de cruise control. Op zich geen probleem, ware het niet dat hij op de linkerbaan naast me reed in plaats van op dezelfde baan voor me of achter me.
Kijk, dat vind ik nou dus vreselijk irritant, want doordat meneer (was een meneer) geen zin had om ietsje harder of ietsje langzamer te rijden, zou hij mij dwingen om op de rem te gaan als ik iemand op mijn baan tegenkom die langzamer rijdt dan ik.
Dus tja, heb ik maar wat benzine verbrand om hem nog net even er voor te zetten bij de eerstvolgende inhaalactie. Ik dacht: als 'ie toch op de cruise control rijdt, zal hij ook niet eventjes snel versnellen om me voor proberen te blijven, dus is prima veilig.
Ik vind dat dus rete irritant. Iemand die mij door zijn rijgedrag dwingt tot keuzes die ik helemaal niet wil maken.
Ik rij normaal motor, en dan vind ik het niet zo erg. 130pk op 190 kilo, ik ben zo weg. Maar met mijn auto, 90pk op 1100 kilo, vind ik het dus wel ontzettend irritant als ik 'opgesloten' wordt.
Je dode hoek zit naast je, jij beukt iemand dus gewoon van de weg? Nou ja, zal wel grootspraak zijnquote:Op donderdag 27 december 2012 00:24 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Ik zorg ervoor dat het voertuig in mijn dode hoek zit en pleur hem dan gewoon naar links, had hij maar moeten anticiperen op mijn dode hoek.
quote:Op donderdag 27 december 2012 00:24 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Ik zorg ervoor dat het voertuig in mijn dode hoek zit en pleur hem dan gewoon naar links, had hij maar moeten anticiperen op mijn dode hoek.
Er achter blijven hangen met 80 is nog zuiniger..quote:Op donderdag 27 december 2012 05:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn auto is stuk zuiniger met 110 en wanneer ik vrachtwagen ga inhalen dat wachten die opgewonde standjes maar even want ik ga geen streep harder rijden.
En fietsen is gratis.quote:Op donderdag 27 december 2012 07:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er achter blijven hangen met 80 is nog zuiniger..
Ik anticipeerde ook prima. Ik gaf gas en gooide hem er voor terwijl het nog net kon. Volgens mij had ik nog zeker 4 meter ruimte over.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand klemrijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Hij reed met cruise control, ik niet.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:21 schreef Viezze het volgende:
Man man, geef gewoon ff gas erbij of tik even de koppeling aan en zet twee seconden later je cc weer aan. Niet zo'n probleem toch? Ook niet met 90 pk
Ik heb ook een auto van 264pk en dan heb je inderdaad al dat soort zorgen niet. Probleem is dan weer dat iedereen voor je gevoel te langzaam rijdtquote:Op donderdag 27 december 2012 11:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hij reed met cruise control, ik niet.
Edit:
Zou best een auto met 200+ pk willen hebben. Maar ik heb een motorfiets voor de weg en eentje voor het circuit. Nog een snelle auto erbij is een beetje zonde van het geld, ik gebruik hem amper.
Mijn motor heeft 130 pk op 195 kilo. Mijn Impreza weegt 1100 kilo, zeg maar.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb ook een auto van 264pk en dan heb je inderdaad al dat soort zorgen niet. Probleem is dan weer dat iedereen voor je gevoel te langzaam rijdtOm maar weer even een quote aan te halen:
Dat is wel erg amerikaans denken. Die yanks zitten iedere keer met hetzelfde dilemma. 'Kut, we hebben een racehok dat teveel weegt en er moet een automaat in. Eh...dan maar een grotere motor erin....'quote:Op donderdag 27 december 2012 11:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn motor heeft 130 pk op 195 kilo. Mijn Impreza weegt 1100 kilo, zeg maar.
Een korte berekening leert me dat ik een motorblok met 733 pk in mijn auto moet lepelen om dezelfde acceleratie te kunnen hebben als met mijn motorfiets.
Goed, een beetje moderne motor heeft 190 pk op 190 kilo, en voor een prima betaalbare prijs. Voor mijn auto moet ik dan ergens een motorblok van 1100 pk zien op te duikelen...
Naja, ik begrijp wel dat trekkracht ook nog belangrijk is en dat je de motoren gewoon niet kunt vergelijken.
Gewoon even wat gas terugnemen of bijgeven. Bij voorkeur gas bij, dan ben je die persoon voorbij en heb je er ook geen last meer van.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand klemrijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Nee, want ik heb geen cruise controlquote:Op donderdag 27 december 2012 00:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hmm, je zou zomaar zeggen dat je Jitzzzze tegen gekomen bent.
Ik heb er in de auto ook meer last van dan op de motor. Vreselijk. Schiet ook gewoon niet op. Ik geef toch godverdomme niet voor niks gas, ga danDat is al een irritatie op zich.
Ik zat van de week achter iemand op een kruispunt, beide voorgesoorteerd voor links. Gaat ze eerst rijden, daarna ineens boven op de rem om een voetganger voor te laten gaan. Een voetganger die voor een rood voetgangerslicht stond te wachtenquote:Op maandag 31 december 2012 15:04 schreef Descendent het volgende:
Bij sommige mensen vraag ik me wel eens af wáár ze allemaal mee bezig zijn als ze autorijden/ verkeersdeelnemen.
- Stond vandaag eentje 10 seconden te slapen bij t stoplicht; ik toeter ff, blijft stilstaan en vervolgens springt t licht weer op rood... (en nee, zn motor sloeg niet af.)
- 2 mensen die vrolijk afremmen en stil gaan staan voor een groen stoplicht....![]()
- Sjappie op een brommertje die vage toeren uithaalt ronduit gevaarlijk rijdt.
En regelmatig mensen die geen lijn kunnen houden; dat ze binnen de BK half op t fietspad zitten of op de tegenovergestelde rijbaan, en op de snelweg dat ze 2 banen gebruiken...
Etc.
Klopt; generaliserend gezegd zijn bij debiel rijgedrag:quote:Op maandag 31 december 2012 16:31 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik zat van de week achter iemand op een kruispunt, beide voorgesoorteerd voor links. Gaat ze eerst rijden, daarna ineens boven op de rem om een voetganger voor te laten gaan. Een voetganger die voor een rood voetgangerslicht stond te wachten.
En waarschijnlijk vond ze mij een aso omdat ik toeterde.
En ik vind het dan zo teleurstellend hoe vaak dit soort acties door vrouwen worden uitgehaald
Of mannelijke Aapjes in een iets te dure (duur uitziende) auto die vinden dat je op de snelweg niet snel genoeg voor ze aan de kant gaat....quote:Op maandag 31 december 2012 16:52 schreef Spezza19 het volgende:
Niet generaliserend maar tot nu toe gebaseerd op feiten; groot licht rijders zijn vrouw of bejaard....
Ja maar dat is expres. Ik heb het over dommies die het niet doorhebbenquote:Op maandag 31 december 2012 16:54 schreef Descendent het volgende:
[..]
Of mannelijke Aapjes in een iets te dure (duur uitziende) auto die vinden dat je op de snelweg niet snel genoeg voor ze aan de kant gaat....
Maar toch maken vrouwen minder brokkenquote:Op maandag 31 december 2012 16:31 schreef Nagelschaartje het volgende:
En ik vind het dan zo teleurstellend hoe vaak dit soort acties door vrouwen worden uitgehaald
In aantallen misschien.... als je het procentueel gaat bekijken ligt dat wel even anders natuurlijkquote:Op maandag 31 december 2012 18:31 schreef June. het volgende:
[..]
Maar toch maken vrouwen minder brokken
Nieuwe sloten erin.quote:Op maandag 31 december 2012 20:44 schreef JF_ het volgende:
Irritatie van vandaag - je auto terugvinden zonder deurslot (maar nog wel afgesloten).
En nu durf ik 'm niet meer voor de deur te laten staan omdat er een gerucht gaat dat bendes actief zijn die eerst het deurslot jatten, sleutel kopieren, en dan terugkomen om de auto te halen....
Daarom een dashcam.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:13 schreef GlenSpey het volgende:
Fietsers zonder licht. Van die kleremongolen die tegen willens en wetens gewoon met de lamp uit blijven rondfietsen. Maar wel voorrang verwachten op rotondes en dergelijkenen als je ze aanrijd omdat ze gewoon onzichtbaar zijn krijg jij als automobilist alsnog de schuld
Offtopic eigenlijk, maar ik vind het de omgekeerde wereld om daarom met een dashcam rond te moeten gaan rijdenn.quote:
True, maar het is blijkbaar nodig.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:03 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Offtopic eigenlijk, maar ik vind het de omgekeerde wereld om daarom met een dashcam rond te moeten gaan rijdenn.
Wat jitz zegt.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:03 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Offtopic eigenlijk, maar ik vind het de omgekeerde wereld om daarom met een dashcam rond te moeten gaan rijdenn.
Als ie daar niet mag parkeren gewoon zorgen dat ie weggesleept wordtquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:27 schreef Marco001 het volgende:
Goed, zit nu in mijn taxi op de taxiparkeerplek bij UMCG, voor mij een nieuwe e-klasse op geel kenteken, ding staat er al 30 minuten en ondertussen zijn er al heel wat taxi's geweest die daardoor niet konden parkeren..
Alleen maar omdat meneer te gierig/lui is om hem in de parkeergarage te zetten zoals het hoort..
Het hoeft echt geen ding van honderden euro's te zijn. Ik heb er zelf eentje van een paar tientjes, en die neemt alles prima op wat er voor me gebeurt. Aangeschaft na het lezen van een verhaal van een jongen die achterop een brake tester geklapt was.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:18 schreef Spezza19 het volgende:
Ja die regelgeving is inderdaad erg krom. Binnenkort maar eens een dashcam aanschaffen.
Ik rijd vaak veel uren achter elkaar. Belangrijk voor mij is dus opslagcapaciteitquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het hoeft echt geen ding van honderden euro's te zijn. Ik heb er zelf eentje van een paar tientjes, en die neemt alles prima op wat er voor me gebeurt. Aangeschaft na het lezen van een verhaal van een jongen die achterop een brake tester geklapt was.
Ik hoop hem nooit nodig te hebben, maar ja, je weet maar nooit.
Waar heb je die gekocht dan? Heb je een filmpje als voorbeeld? Ook al is het een paar seconden. Ben benieuwd naar de kwaliteit.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het hoeft echt geen ding van honderden euro's te zijn. Ik heb er zelf eentje van een paar tientjes, en die neemt alles prima op wat er voor me gebeurt. Aangeschaft na het lezen van een verhaal van een jongen die achterop een brake tester geklapt was.
Ik hoop hem nooit nodig te hebben, maar ja, je weet maar nooit.
Dat is afhankelijk van het kaartje wat je erin stoptquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik rijd vaak veel uren achter elkaar. Belangrijk voor mij is dus opslagcapaciteit
Dat heb je zelf in de hand natuurlijkquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:38 schreef rival het volgende:
ik ga die beelden echt niet opslaan, die kunnen ze tegen mij gebruiken
quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik rijd vaak veel uren achter elkaar. Belangrijk voor mij is dus opslagcapaciteit
720, zo uit mijn hoofd.quote:
Ik heb deze: http://www.easy-deals.nl/(...)oduct&product_id=360 en ook hier gekocht. Was echt prima, een dag later in huis. Filmpje wat op die site staat is niet met die camera opgenomen maar geeft m.i. prima aan waarom je een dashcam zou willen hebben.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar heb je die gekocht dan? Heb je een filmpje als voorbeeld? Ook al is het een paar seconden. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
Klopt, maar wil het ook voor andere dingen gebruiken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik neem alleen maar de laatste 30 minuten op. Alles ouder wordt weer overschreven. Wat heb je er aan om uren lang te bewaren? Je hebt het alleen nodig als je een ongluk maakt, en dan heb je genoeg aan de laatste paar minuten natuurlijk.
Ok. Ik neem namelijk op in 1080p HD, en dan red ik geen 6 uur met 16 GB.quote:
quote:[..]
Ik heb deze: http://www.easy-deals.nl/(...)oduct&product_id=360 en ook hier gekocht. Was echt prima, een dag later in huis. Filmpje wat op die site staat is niet met die camera opgenomen maar geeft m.i. prima aan waarom je een dashcam zou willen hebben.
720 vind ik prima genoeg, je herkend de voertuigen en de omstandigheden uitstekend. En daar gaat het om denk ik, het gaat er niet om om beelden van tv kwaliteit te maken. Maar om te laten zien wat er gebeurde zodat een tegenpartij jou niet een oor kan aannaaien.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ok. Ik neem namelijk op in 1080p HD, en dan red ik geen 6 uur met 16 GB.
[..]
Zit er geen aanstekerplug bij?quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Denk eraan dat er geen SD kaartje bij zit, en dat je op batterij max 2 uur kan opnemen.
Gezien de recensies en beelden wel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
60 euro voor een goede dashcam?
Jij hebt 'm besteld hè? Ben erg benieuwd. Ik kan het vast ook met mijn telefoon maar zo'n los ding is makkelijker.quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Gezien de recensies en beelden wel.
Zal wel eens een video naar youtube uploaden als ik zover benquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Jij hebt 'm besteld hè? Ben erg benieuwd. Ik kan het vast ook met mijn telefoon maar zo'n los ding is makkelijker.
had ik vanochtend ook, maar.ik reed 110 op een rustige 80 weg.. (in het begin, op ten duur netjes naar 90 terug laten zakken.. )quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:12 schreef Blester het volgende:
Rijd ik net mooi 65-70 KM/U op een Max 50 KM weg (dubbele streep) en wat denk je: moet weer eens iemand inhalenEn dan niet alleen even inhalen, eerst 1 á 2 KM kleven en dan een keer inhalen.
Maar dan gaan ze ook net in een scherpe bocht inhalen waarbij ze niet kunnen zien of er verkeer aankomt. Gaan ze verder rijden met +- 60 KM/U voor je waardoor je zelf nog in moet houden, denk ik altijd 'quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
had ik vanochtend ook, maar.ik reed 110 op een rustige 80 weg.. (in het begin, op ten duur netjes naar 90 terug laten zakken.. )
Jazeker wel, en als die mee aan en uit gaat met je contact dan doet de camera dat ook.quote:
Ik heb hem al een aantal maandenquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Jij hebt 'm besteld hè? Ben erg benieuwd. Ik kan het vast ook met mijn telefoon maar zo'n los ding is makkelijker.
Je kan de camera ook makkelijk van de zuignap afkoppelen? Ik hou de camera niet in de auto als ik eruit ga maar heb geen zin elke keer die zuignap opnieuw te installeren eigenlijk.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jazeker wel, en als die mee aan en uit gaat met je contact dan doet de camera dat ook.
[..]
Ik heb hem al een aantal maanden
Hij zit met een schroefdraad aan de zuignap vast. Op dat schroefdraad zit een wieltje zodat je de camera in elke positie op het schroefdraad kan vastzetten.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je kan de camera ook makkelijk van de zuignap afkoppelen? Ik hou de camera niet in de auto als ik eruit ga maar heb geen zin elke keer die zuignap opnieuw te installeren eigenlijk.
Ben benieuwdquote:Op woensdag 2 januari 2013 14:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hij zit met een schroefdraad aan de zuignap vast. Op dat schroefdraad zit een wieltje zodat je de camera in elke positie op het schroefdraad kan vastzetten.
Op de zuignap zit een hendel waarmee je hem in 1 beweging los of vastzet.
Ik laat hem eigenlijk nooit aan de ruit hangen, maar berg hem op in het dashboardkastje. Omdat je de zuignap zo gemakkelijk los en vast zet kost dat vrij weinig tijd en moeite. Je stelt hem 1 keer, dat ie filmpt wat jij wilt dat hij filmt en als je hem daarna altijd op dezelfde plaats hangt hoef je hem nooit meer af te stellen.
Ik gebruik hem alleen maar met de sigarettenplug. Die heb ik helemaal weggewerkt in het dashboard, A-stijl en hemel. Als je hem eerst inplugt in de camera en dan in de aansteker, dan gaat hij vanzelf aan. Als je hem uitplugt uit de aansteker dan gaat hij vanzelf uit. Als je aansteker schakelt met je contact dan hoef je er nooit meer aan te zitten, tenzij je hem niet aan je ruit wilt laten hangen op de parkeerplaats.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ben benieuwdhij filmt gewoon met 1 druk op de knop? en stopt dan ook?
Of vlak voor een bocht die ze dan met -30 nemen.. zo irritant...quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:17 schreef Blester het volgende:
[..]
Maar dan gaan ze ook net in een scherpe bocht inhalen waarbij ze niet kunnen zien of er verkeer aankomt. Gaan ze verder rijden met +- 60 KM/U voor je waardoor je zelf nog in moet houden, denk ik altijd '____-!!'
Is het niet slecht voor zo'n apparaat om de stroom ineens af te sluiten? Of sluit hij dan zichzelf netjes af met de eigen batterij?quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik gebruik hem alleen maar met de sigarettenplug. Die heb ik helemaal weggewerkt in het dashboard, A-stijl en hemel. Als je hem eerst inplugt in de camera en dan in de aansteker, dan gaat hij vanzelf aan. Als je hem uitplugt uit de aansteker dan gaat hij vanzelf uit. Als je aansteker schakelt met je contact dan hoef je er nooit meer aan te zitten, tenzij je hem niet aan je ruit wilt laten hangen op de parkeerplaats.
Ik hang hem aan de ruit, stekkertje erin en dan de plug in de aansteker. En ik controleer nog eventjes of ie wel goed gericht staat, niet teveel naar links of recht zeg maar. En dan vergeet ik het hele apparaat.
Hij sluit zichzelf netjes af, vergelijk het met een laptop. Het snoer is een meter of 3, echt lang zat in ieder geval.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Is het niet slecht voor zo'n apparaat om de stroom ineens af te sluiten? Of sluit hij dan zichzelf netjes af met de eigen batterij?
Hoelang is dat snoer dan wat je erbij krijgt? aangezien je hem helemaal via de A stijl hebt weggewerkt..dat is nogal een omweg.
Ok interesant. Bedankt voor je infoquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hij sluit zichzelf netjes af, vergelijk het met een laptop. Het snoer is een meter of 3, echt lang zat in ieder geval.
Nee, dat zal je zelf moeten fixenquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok interesant. Bedankt voor je infoZit er ook software bij om je video's te bewerken?
Ik merk toch ook wel dat ik hoe langzamer de auto is, steeds scherper ga rijden. Vooral omdat het anders helemaal niet meer opschiet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat is er toch met bluemotion rijders, vaak doen ze alsof ze op het circuit rijden terwij zo'n gebakje 0-100km/u in 15s doet. Zullen de beginnende leaserijders wel zijn
Dit inderdaad, thuis hebben we ook een opel corsa 1.4 van 2007 volgensmij, als ik er in rij loopt hij 7l op 100km gemiddeld, als m'n ouders er van te voren in hebben gereden staat hij meestal op 6,2l op 100kmquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik merk toch ook wel dat ik hoe langzamer de auto is, steeds scherper ga rijden. Vooral omdat het anders helemaal niet meer opschiet.
De Citroen C1 () waar ik wel eens in rond tuf zou het in 14s moeten doen. Wel een gruwelijk verschil met mijn motor die daar maar 4 seconden voor nodig heeft. En toch rijd ik in die auto maak nog een stuk lomper.
Anders kom je helemaal nergens in zo'n slowmotionquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat is er toch met bluemotion rijders, vaak doen ze alsof ze op het circuit rijden terwij zo'n gebakje 0-100km/u in 15s doet. Zullen de beginnende leaserijders wel zijn
Heb zelf geen eigen auto maar rijd als bijbaantje 2x in de week met een vw transporter 2,5l tdi dan merk je het verschil toch welquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Anders kom je helemaal nergens in zo'n slowmotionHet is niet vooruit te branden, ik ga ook trappen als ik in zo'n hok moet rijden.
Zelf heb ik gelukkig wel een normale auto, die met een klein beetje moeite 1 op 17 rijd. En omdat die wel 'snel' is, hoef ik niet te trappen maar kan ik gewoon ontspannen rondrijden.
En? De camera al binnen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok interesant. Bedankt voor je infoZit er ook software bij om je video's te bewerken?
Whehe.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
Die heb ik op me werk laten bezorgen maar ben al 2 dagen thuis door ziekte
Bij mij gaat maandag gewoon weer de cam op de helm.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb ook een dashcam maar vergeet 'm steeds te monteren, cq. te lui om m te installeren.![]()
Stom eigenlijk want ligt altijd in het dashboardkastje, en is in nog geen halve minuut bevestigd...
Dat is juist handig om bepaalde acties te filmen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:08 schreef Anne het volgende:
Ga anders eens even verder in het centrale topic.
PTA / Camera in je auto (Dashcam) #4:
Halve topic hier gaat over camera's ipv irritaties. Hoe irritant.
Het is wachten op het eerste filmpjequote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is juist handig om bepaalde acties te filmen.
Ja precies, ik ga me ook ff inlezen in die dashcams.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is wachten op het eerste filmpje
Dat heb ik bijna elke dag op de Kardinaal de Jonghweg in Utrechtquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Gisteren een doos die nog geen 50 reed waar 70 mocht. Echt tergend langzaam. Kijkt duidelijk nooit op de borden...
Twee rijstroken per baan, geen huizen ernaast, alleen kantoorpanden. En toch mag je er maar 50. De meeste ,ensen rijden daar 70, omdat dit echt een 70weg is. Stukken minder voor je portemonnee dan andersom...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heb ik bijna elke dag op de Kardinaal de Jonghweg in Utrecht
Er is altijd wel iemand die niet doorheeft dat je er 70 mag en nog vaak op de linkerbaan ook
Dat zie ik vaker voorbij komen, echt mega onhandig.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat is levensgevaarlijk ja. Zag laatst ook iemand waarbij de remlichten, inclusief derde remlicht, continue aan het branden waren. Ook gevaarlijk.
Die zag ik gister ook inderdaad. En soms gingen ze wel uit, maar dan remde de auto.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat is levensgevaarlijk ja. Zag laatst ook iemand waarbij de remlichten, inclusief derde remlicht, continue aan het branden waren. Ook gevaarlijk.
Ik heb het ook wel eens gehad op de motor. Heb je zelf niet snel in de gaten, zeker in een auto niet. In plaats van die mensen welliswaar terecht uitschelden op een forum, kun je beter even op het ruitje tikken en laten weten wat er mis is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zie ik vaker voorbij komen, echt mega onhandig.
Daar zou ik dan nog wel aan willen toevoegen dat je als bestuurder wel een kans moet krijgen om het direct te fixen. En een al gemaakte afspraak met een garage zou ook moeten volstaan vind ik.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:42 schreef Viezze het volgende:
Defecte verlichting in het algemeen, mogen ze van mij best strenger op controleren.
Maar vanuit een andere auto is dat nog best een uitdagingquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens gehad op de motor. Heb je zelf niet snel in de gaten, zeker in een auto niet. In plaats van die mensen welliswaar terecht uitschelden op een forum, kun je beter even op het ruitje tikken en laten weten wat er mis is.
Hangt er vanaf hoe erg het is dan. Een kapot voorlicht (terwijl de andere het nog wel doet) zou je inderdaad direct moeten fixen zonder boete. Maar als het gevaarlijke situaties oplevert (twee defecte voorlampen, remlichten zoals net beschreven) mogen ze wel direct schrijven.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar zou ik dan nog wel aan willen toevoegen dat je als bestuurder wel een kans moet krijgen om het direct te fixen. En een al gemaakte afspraak met een garage zou ook moeten volstaan vind ik.
Daar was geen tijd voor echt. Stoplicht gaat heel snel op groen op dat punt. En mensen moeten zelf ook gewoon checken dat hun verlichting werkt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens gehad op de motor. Heb je zelf niet snel in de gaten, zeker in een auto niet. In plaats van die mensen welliswaar terecht uitschelden op een forum, kun je beter even op het ruitje tikken en laten weten wat er mis is.
Daar zit wat in, dat is een goede nuance die je aanbrengt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe erg het is dan. Een kapot voorlicht (terwijl de andere het nog wel doet) zou je inderdaad direct moeten fixen zonder boete. Maar als het gevaarlijke situaties oplevert (twee defecte voorlampen, remlichten zoals net beschreven) mogen ze wel direct schrijven.
Ja, maar als er 2 voorlampen defect zijn of alle 3 de remlichten is het ook terecht dat diegene een boete krijgt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe erg het is dan. Een kapot voorlicht (terwijl de andere het nog wel doet) zou je inderdaad direct moeten fixen zonder boete. Maar als het gevaarlijke situaties oplevert (twee defecte voorlampen, remlichten zoals net beschreven) mogen ze wel direct schrijven.
Ik vind het al terecht als maar één van je kentekenverlichtingslampjes niet werktquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:50 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ja, maar als er 2 voorlampen defect zijn of alle 3 de remlichten is het ook terecht dat diegene een boete krijgt.
Dat is onzin aangezien dat niet direct de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Maar kapotte remlichten en zulks is gevaarlijk.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik vind het al terecht als maar één van je kentekenverlichtingslampjes niet werkt
Het is ietwat overdreven, ik wilde slechts aangeven dat je verlichting gewoon in orde moet zijn. Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat er een lampje stuk is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is onzin aangezien dat niet direct de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Maar kapotte remlichten en zulks is gevaarlijk.
Moest laatst met een voertuig rijden met 1 kapotte koplamp (de rechter). Uit veiligheidsoverwegingen had ik de breedtestralers maar aangezet (was pikdonker en slecht verlicht) maar mijn medeweggebruikers konden dit niet echt waarderen.
Heb jij een vrachtwagen ervoor nodig om iemand zijn snelheid in te schatten?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:08 schreef June. het volgende:
Mensen die 70 rijden op de snelweg, zonder een vrachtwagen ervoorLevensgevaarlijk.
Nee, maar dan verwacht je tenminste dat iemand langzamer rijdt en kun je daarop anticiperen. Als het druk is op de weg kun je niet even snel naar links. Ik had nog best wel een afstand op die auto, maar doordat het snelheidsverschil zo groot is zit je er heel snel dicht achterop.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:26 schreef D0808 het volgende:
[..]
Heb jij een vrachtwagen ervoor nodig om iemand zijn snelheid in te schatten?
Ligt toch meer aan jou dan aan de auto voor jou hoor, die stond immers niet stil, think about itquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:34 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar dan verwacht je tenminste dat iemand langzamer rijdt en kun je daarop anticiperen. Als het druk is op de weg kun je niet even snel naar links. Ik had nog best wel een afstand op die auto, maar doordat het snelheidsverschil zo groot is zit je er heel snel dicht achterop.
En anders dus niet? Wat dacht je van auto's die met een thuiskomertje rijden of oldtimers, of iemand die gewoon pech heeft en zijn wagen niet uit de 2e versnelling krijgt, allemaal dingen waardoor auto's langzamer dan de vmax kunnen rijden. Maar ja, die verwacht jij niet en dus zijn ze levensgevaarlijk....quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:34 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar dan verwacht je tenminste dat iemand langzamer rijdt en kun je daarop anticiperen.
Dan rij je maar met gevarenlichten aan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:49 schreef D0808 het volgende:
[..]
En anders dus niet? Wat dacht je van auto's die met een thuiskomertje rijden of oldtimers, of iemand die gewoon pech heeft en zijn wagen niet uit de 2e versnelling krijgt, allemaal dingen waardoor auto's langzamer dan de vmax kunnen rijden. Maar ja, die verwacht jij niet en dus zijn ze levensgevaarlijk....
60 schat, 60quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:54 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dan rij je maar met gevarenlichten aan.
Als je een auto hebt die niet harder dan 80 kan hoor je sowieso niet op de snelweg thuis.
Nee, ik vind dat dus gevaarlijk op een snelweg. Ik rij dagelijks snelweg en kom dat dus bijna nooit tegen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:49 schreef D0808 het volgende:
[..]
En anders dus niet? Wat dacht je van auto's die met een thuiskomertje rijden of oldtimers, of iemand die gewoon pech heeft en zijn wagen niet uit de 2e versnelling krijgt, allemaal dingen waardoor auto's langzamer dan de vmax kunnen rijden. Maar ja, die verwacht jij niet en dus zijn ze levensgevaarlijk....
Dat maakt toch niet uit? Het is alsnog een verschil van 60 km/h, dat is bijna 17 meter per seconde.. Ik zie dus die auto, maar ik ga nog niet naar links als een auto op 34 meter afstand van mij is. Binnen 2 seconden zit ik er dus al achter, lekker dan, als er net andere auto's je aan het inhalen zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:45 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Ligt toch meer aan jou dan aan de auto voor jou hoor, die stond immers niet stil, think about it
80 rijden waar je 130 mag noem ik levensgevaarlijk.quote:
Alle vrachtwaggels dan maar weg.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
80 rijden waar je 130 mag noem ik levensgevaarlijk.
Ja en met een vrachtwagen is dat een verschil van 50.... wat is je punt? Ooh.. die zijn herkenbaar aan hun uiterlijk natuurlijk. Met met andere woorden geef je dus toe dat je compleet incapabel bent om de snelheid van een voertuig in te schatten. Wie is er nou gevaarlijk?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:56 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat dus gevaarlijk op een snelweg. Ik rij dagelijks snelweg en kom dat dus bijna nooit tegen.
[..]
Dat maakt toch niet uit? Het is alsnog een verschil van 60 km/h, dat is bijna 17 meter per seconde..
Jij snapt duidelijk het punt niet. Op een snelweg verwacht je dat vrachtwagens langzamer rijden, ik verwacht niet dat een andere auto op de snelweg 70 rijdt, nee.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:02 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ja en met een vrachtwagen is dat een verschil van 50.... wat is je punt? Ooh.. die zijn herkenbaar aan hun uiterlijk natuurlijk. Met met andere woorden geef je dus toe dat je compleet incapabel bent om de snelheid van een voertuig in te schatten. Wie is er nou gevaarlijk?
Jouw verwachtingspatroon is gewoon verkeerd. Dat soort dingen moet je dus WEL verwachten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:08 schreef June. het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk het punt niet. Op een snelweg verwacht je dat vrachtwagens langzamer rijden, ik verwacht niet dat een andere auto op de snelweg 70 rijdt, nee.
Dan hou je A: niet voldoende afstand B: je reageert traag C: bent met van alles bezig behalve autorijden.quote:Voordat je in de gaten hebt dat hij langzamer rijdt, zit je er al achterop.
Tuurlijkquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:14 schreef totalvamp het volgende:
[..]
allemaal 100 en vaak zelfs harder.
In een ideale wereld wel ja, maar zoiets komt gewoon niet vaak voor (ik kom het bijna nooit tegen althans). Dus als jij buiten hoefgetrappel hoort, denk jij ook meteen aan zebra's in plaats van paarden?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:12 schreef D0808 het volgende:
[..]
Jouw verwachtingspatroon is gewoon verkeerd. Dat soort dingen moet je dus WEL verwachten.
[..]
Ik vind 34 meter meer dan voldoende en 2 seconden reactiesnelheid is normaal hoor. En nee, ik was niets anders aan het doen.. Dus jij hebt altijd standaard >34 meter afstand omdat je ALTIJD kan verwachten dat er iemand toevallig 70 rijdt op de snelweg?quote:Dan hou je A: niet voldoende afstand B: je reageert traag C: bent met van alles bezig behalve autorijden.
Dus omdat jij het niet vaak tegenkomt (en dus kom je het wel eens tegen, huhquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:17 schreef June. het volgende:
[..]
In een ideale wereld wel ja, maar zoiets komt gewoon niet vaak voor (ik kom het bijna nooit tegen althans).
Mja en dat is met 130 dus te weinig of moet ik je uit gaan leggen dat die 2 seconden reactietijd niet betekend dat je dan je snelheid al kwijt bent, dan heb je dus pas je rem ingetrapt rest nog de afstand die je nodig hebt om snelheid te verliezen en met jouw 34 meter heb je dat dus niet meer.quote:Ik vind 34 meter meer dan voldoende en 2 seconden reactiesnelheid is normaal hoor. En nee, ik was niets anders aan het doen..
Bullshit; een vrachtwagen heeeft een geëikte teller met tachograaf, en rijdt hooguit 89.9km/u, als jouw teller dan 100 aangeeft, weet je meteen hoever jouw teller afwijkt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:14 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Geen enkele rijdt 80 allemaal 100 en vaak zelfs harder.
Huh? Met geijkte teller en begrenzer toch 100km/h rijden?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:14 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Geen enkele rijdt 80 allemaal 100 en vaak zelfs harder.
Altijd bij rotterdam 100km/pu weg rijden ze 100. Maakt niet uit of ik met miin pa's auto rij,mijn eigen of die van mijn vriendin. Ze halen ook vaak langzamer rijdende auto's daar in. Zou wel erg toevallig zijn als al die km tellers niet goed werken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bullshit; een vrachtwagen heeeft een geëikte teller met tachograaf, en rijdt hooguit 89.9km/u, als jouw teller dan 100 aangeeft, weet je meteen hoever jouw teller afwijkt.
Vol blijven houden, bullshitten is namelijk ook een vak.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:31 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Altijd bij rotterdam 100km/pu weg rijden ze 100. Maakt niet uit of ik met miin pa's auto rij,mijn eigen of die van mijn vriendin. Ze halen ook vaak langzamer rijdende auto's daar in. Zou wel erg toevallig zijn als al die km tellers niet goed werken.
Natuurlijk niet, ik had dus nog meer dan 34 meter afstand anders had ik dit nu niet getyptquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:27 schreef D0808 het volgende:
[..]
Mja en dat is met 130 dus te weinig of moet ik je uit gaan leggen dat die 2 seconden reactietijd niet betekend dat je dan je snelheid al kwijt bent, dan heb je dus pas je rem ingetrapt rest nog de afstand die je nodig hebt om snelheid te verliezen en met jouw 34 meter heb je dat dus niet meer.
Ben je nou leesblind? of ben je te lui om op te zoeken wat 'geëikt' betekent?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:31 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Altijd bij rotterdam 100km/pu weg rijden ze 100. Maakt niet uit of ik met miin pa's auto rij,mijn eigen of die van mijn vriendin. Ze halen ook vaak langzamer rijdende auto's daar in. Zou wel erg toevallig zijn als al die km tellers niet goed werken.
Uhm ja.. ik zie op afstand (68? probeer eens 300) al dat die auto een lagere snelheid dan mij rijdt en dus ga ik of rustig naar links of laat m'n gas los. Dat jij moet gaan remmen.. nou ja, daar hebben we het al over gehad.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:33 schreef June. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ik had dus nog meer dan 34 meter afstand anders had ik dit nu niet getyptMaar jij gaat dus altijd naar links als de auto voor je 68 meter (voor het gemak dan het dubbele) verderop rijdt, omdat in het zeldzame geval iemand weleens 70 kan rijden? Come on
Ja want 3 auto's hebben allemaal foute tellersquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:33 schreef D0808 het volgende:
[..]
Vol blijven houden, bullshitten is namelijk ook een vak.
Als het niet aan de tellers ligt dan ligt het aan jouw hersenen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:37 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja want 3 auto's hebben allemaal foute tellersniet alle rijden zo hard maar een hoop wel.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben je nou leesblind? of ben je te lui om op te zoeken wat 'geëikt' betekent?
Ik weet wat het betekend en toch rijden ze harder dan 90. Als dat niet zo was had ik het wel gezegd aangezien ik ook dacht dat ze niet harder konden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:38 schreef D0808 het volgende:
[..]
Als het niet aan de tellers ligt dan ligt het aan jouw hersenen.
Nou dat moet dan elke dag compleet feest zijn voor de KLPDquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:39 schreef totalvamp het volgende:
[..]
[..]
Ik weet wat het betekend en toch rijden ze harder dan 90. Als dat niet zo was had ik het wel gezegd aangezien ik ook dacht dat ze niet harder konden.
Die staan daar niet aangezien traject controle op 100km/pu. Wel een stuk eerder op de weg bijn delft noord/zuidquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:44 schreef D0808 het volgende:
[..]
Nou dat moet dan elke dag compleet feest zijn voor de KLPD.
En hoe weet je dan dat ze harder rijden? door te kijken op de standaard naar boven afwijkende teller van de auto waar je in rijdt? Ik rijd al heel wat jaartjes in vrachtwagens en allerlei ander zwaar verkeer wat dient te voldoen aan de tachograafplicht, en ik heb nog NOOIT meegemaakt dat een vrachtwagen harder liep op de GPS als dat de teller aangaf. Ik heb welgeteld één keer meegamaakt dat een rijdend werktuig ( die hoeven geen begrenzer) wel heeelemaal 93 km per uur liep, omdat hij niet goed was afgesteld.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:39 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik weet wat het betekend en toch rijden ze harder dan 90. Als dat niet zo was had ik het wel gezegd aangezien ik ook dacht dat ze niet harder konden.
Je bent je bewust van het feit dat een snelheidsmeter bij wet de snelheid iets te hoog moet aangeven?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:31 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Altijd bij rotterdam 100km/pu weg rijden ze 100. Maakt niet uit of ik met miin pa's auto rij,mijn eigen of die van mijn vriendin. Ze halen ook vaak langzamer rijdende auto's daar in. Zou wel erg toevallig zijn als al die km tellers niet goed werken.
Ik zag het dus niet zover van te voren. En toen ik het wel zag, kon ik dus niet naar links omdat ik 'ingeklemd' werd met auto's die mij met 3 km/h meer inhaalden. Dus ik vind dat gevaarlijk en irritant.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:37 schreef D0808 het volgende:
[..]
Uhm ja.. ik zie op afstand (68? probeer eens 300) al dat die auto een lagere snelheid dan mij rijdt en dus ga ik of rustig naar links of laat m'n gas los. Dat jij moet gaan remmen.. nou ja, daar hebben we het al over gehad.
Je geeft dus toe dat je niet zat op te letten, waarom zit je dan zo te mauwen dat die ander gevaarlijk is? Nogmaals, JIJ bent degene die gevaarlijk bezig is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:50 schreef June. het volgende:
[..]
Ik zag het dus niet zover van te voren. En toen ik het wel zag, kon ik dus niet naar links omdat ik 'ingeklemd' werd met auto's die mij met 3 km/h meer inhaalden. Dus ik vind dat gevaarlijk en irritant.
Nee, ik lette wel op. Dat is het hele punt. Jij kan wel zeggen dat je het ziet, maar blabla. Ik zag het dus niet en vind het dus gevaarlijk en irritant. Iedereen is hier de perfecte rijder natuurlijk in dit topicquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:53 schreef D0808 het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat je niet zat op te letten, waarom zit je dan zo te mauwen dat die ander gevaarlijk is? Nogmaals, JIJ bent degene die gevaarlijk bezig is.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En hoe weet je dan dat ze harder rijden? door te kijken op de standaard naar boven afwijkende teller van de auto waar je in rijdt? Ik rijd al heel wat jaartjes in vrachtwagens en allerlei ander zwaar verkeer wat dient te voldoen aan de tachograafplicht, en ik heb nog NOOIT meegemaakt dat een vrachtwagen harder liep op de GPS als dat de teller aangaf. Ik heb welgeteld één keer meegamaakt dat een rijdend werktuig ( die hoeven geen begrenzer) wel heeelemaal 93 km per uur liep, omdat hij niet goed was afgesteld.
Wat ik wél al 1000 keer heb meegemaakt, is dat mensen op internet lekker ongefundeerd uit hun nek zitten te typen, net als dat ze dat op verjaardagen en in de kroeg na biertje nummer 6 plegen te doen; daar is ook geen rede in te praten, ze hebben nou eenmaal altijd gelijk, en dat krijg je bij deze ook van mij, ook al is het astraal gepenis
Gps en km teller. Als ik 105 rij en ik haal ze niet in, rijden ze, lijkt mij harder dan 90 wat jij aangeeft. Ik weet ook dat een kmteller te hoog staat afgesteld. Misschien zit er dan een verschil in het type voertuig.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent je bewust van het feit dat een snelheidsmeter bij wet de snelheid iets te hoog moet aangeven?
7,5 tons vrachtwagen, rijdt gewoon met tacho en begrenzerquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
[..]
Gps en km teller. Als ik 105 rij en ik haal ze niet in, rijden ze, lijkt mij harder dan 90 wat jij aangeeft. Ik weet ook dat een kmteller te hoog staat afgesteld. Misschien zit er dan een verschil in het type voertuig.
Ik bedoel dit soort:
http://cache.duurzaamgepr(...)roengas_1_VfPD7p.jpg
Ik hou er mee op want enige zelfreflectie is je volledig onbekend, het is altijd de schuld van iemand anders toch? We lezen het wel een keertje in het nieuws als je bovenop een voorligger bent geklapt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:56 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, ik lette wel op. Dat is het hele punt. Jij kan wel zeggen dat je het ziet, maar blabla. Iedereen is hier de perfecte rijder natuurlijk in dit topic
Heb ik dat gezegd? Mijn punt is dat je het dus niet altijd ziet als iemand zo langzaam rijdt op de snelweg. Daarom vind ik het gevaarlijk. Dat jij zegt dat jij zoiets altijd ziet en jou nooit zal overkomen getuigt juist van weinig zelfreflectiequote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:59 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik hou er mee op want enige zelfreflectie is je volledig onbekend, het is altijd de schuld van iemand anders toch? We lezen het wel een keertje in het nieuws als je bovenop een voorligger bent geklapt.
Zucht! En aan wie ligt dat dan?? JIJ ziet het dan toch niet, jezus.. iets met plaat en kop.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:04 schreef June. het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je het dus niet altijd ziet als iemand zo langzaam rijdt op de snelweg.
Je werd niet klemgereden, je hebt jezelf klemgereden (maar dat zal ook wel niet zo zijn want alle andere mensen op de weg zijn er op uit om jou klem te rijden, toch?).quote:En het is irritant als je dan vervolgens ook niet naar links kunt doordat ik werd klem gereden.
Dat heb je niet.quote:Ik heb de situatie prima afgehandeld
Ik maak volgende keer wel filmpjequote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
7,5 tons vrachtwagen, rijdt gewoon met tacho en begrenzer
De auto die zo langzaam rijdt creëert een gevaarlijke situatie, ik niet. En ik had nog genoeg ruimte over om naar links te gaan of te remmen, dus ik heb het wel goed gehandeld. Naar links gaan kon niet, omdat iemand mij zo nodig erg langzaam moest inhalen. Die reed mij dus klem, ja. Maar goed, jij was er blijkbaar bij want je weet precies hoe het is gegaan niet? En hoe kom je erbij dat ik denk dat iedereen er maar op uit is om mij klem te rijden?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:20 schreef D0808 het volgende:
[..]
Zucht! En aan wie ligt dat dan?? JIJ ziet het dan toch niet, jezus.. iets met plaat en kop.
[..]
Je werd niet klemgereden, je hebt jezelf klemgereden (maar dat zal ook wel niet zo zijn want alle andere mensen op de weg zijn er op uit om jou klem te rijden, toch?).
[..]
Dat heb je niet.
Mensen drukken dan snel hun deuren op slot, of je krijgt een middelvinger en een paar ziektes naar je hoofd geslingerd nog voordat je wat kunt zeggen, of ze doen net of ze niks zien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens gehad op de motor. Heb je zelf niet snel in de gaten, zeker in een auto niet. In plaats van die mensen welliswaar terecht uitschelden op een forum, kun je beter even op het ruitje tikken en laten weten wat er mis is.
Duur filmpje als oom agent het zietquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik maak volgende keer wel filmpjedat is beter bewijs dan het zeggen
Tenzij hij het niet met een GSM filmt, natuurlijk..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Duur filmpje als oom agent het ziet
Dashcamquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Duur filmpje als oom agent het ziet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
90% van de vrachtwagens hangt hem gewoon lekker in de begrenzer, op de cruise control. Dat komt in de praktijk neer op 89-90 geijkte KM's in het uur.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:53 schreef Spezza19 het volgende:
Ik zie ook vaak genoeg vrachtwagens die flink harder rijden dan ze zouden mogen.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
Dan nietPleur hem wel voor mijn gps :p als het lukt xDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welnee joh, van die 90% zou denk ik de helft binnen een kwartier hun baas aan de foon hebben; of ze effe normaal willen doen; elk distributie hok heeft tegenwoordig GPS, de baas kan zien waar je stiltaat en hoe lang, hoe hard je rijdt,aantallen RPM's, schakelmomenten, hoeveel je auto verbruikt..alles.. ze kunnen zelfs zien hoe lang je wel- of niet op de cc rijdtquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
90% van de vrachtwagens hangt hem gewoon lekker in de begrenzer, op de cruise control. Dat komt in de praktijk neer op 89-90 geijkte KM's in het uur.
Aangezien vrachtwagens formeel nog steeds maar 80 KM/u mogen, rijdt 90% van de vrachtwagens dus te hard.
'tis goed meid, koop een wat dikkere plaat, hij kan tenslotte niet dik genoeg zijnquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:29 schreef June. het volgende:
[..]
De auto die zo langzaam rijdt creëert een gevaarlijke situatie, ik niet. En ik had nog genoeg ruimte over om naar links te gaan of te remmen, dus ik heb het wel goed gehandeld. Naar links gaan kon niet, omdat iemand mij zo nodig erg langzaam moest inhalen. Die reed mij dus klem, ja. Maar goed, jij was er blijkbaar bij want je weet precies hoe het is gegaan niet? En hoe kom je erbij dat ik denk dat iedereen er maar op uit is om mij klem te rijden?Damn.
Maar laten we er maar over ophouden, blijkbaar vind jij het prima verantwoord als iemand zo tergend langzaam rijd op een snelweg rijdt, ik dus niet.
Wat een non-argument is dat toch ook altijd, dat een verkeerssituatie onverwacht kan zijn. De hele basis van het deelnemen in het verkeer is dat je rekening moet houden met onverwachte situaties, dat heet anticiperen. Blijkbaar zat je dus niet op te letten want zo'n langzame auto had je al kilometers van te voren kunnen zien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:08 schreef June. het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk het punt niet. Op een snelweg verwacht je dat vrachtwagens langzamer rijden, ik verwacht niet dat een andere auto op de snelweg 70 rijdt, nee.
Maar goed, blijkbaar snap je simpele natuurkunde niet. Voordat je in de gaten hebt dat hij langzamer rijdt, zit je er al bijna achterop. Als je dan vervolgens niet naar links kunt moet je dus wel vol op de rem, omdat je een seconde later alweer 17 meter verder bent dan de auto voor je..
Ja.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:56 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, ik lette wel op. Dat is het hele punt. Jij kan wel zeggen dat je het ziet, maar blabla. Ik zag het dus niet en vind het dus gevaarlijk en irritant. Iedereen is hier de perfecte rijder natuurlijk in dit topic
Niets meer aan toe te voegen.quote:Op zondag 6 januari 2013 05:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat een non-argument is dat toch ook altijd, dat een verkeerssituatie onverwacht kan zijn. De hele basis van het deelnemen in het verkeer is dat je rekening moet houden met onverwachte situaties, dat heet anticiperen. Blijkbaar zat je dus niet op te letten want zo'n langzame auto had je al kilometers van te voren kunnen zien.
Als het goed is heb je twee ogen en daarmee stereoscopisch zicht, dat heb je om snelheid en afstand in te schatten, dat werkt over het algemeen prima.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:34 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar dan verwacht je tenminste dat iemand langzamer rijdt en kun je daarop anticiperen. Als het druk is op de weg kun je niet even snel naar links. Ik had nog best wel een afstand op die auto, maar doordat het snelheidsverschil zo groot is zit je er heel snel dicht achterop.
Ja over het algemeen werkt het prima, nu zag ik het dus niet. En ja, ik kijk normaal vooruit.quote:Op zondag 6 januari 2013 08:36 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als het goed is heb je twee ogen en daarmee stereoscopisch zicht, dat heb je om snelheid en afstand in te schatten, dat werkt over het algemeen prima.
Overigens ben ik ooit midden in de nacht op de snelweg eens bijna op een mallotige inwoner van de Balkan gestuit die daar met ongeveer 40 km/u zonder verlichting voortploeterde. Aangezien ik zelf net ingehaald werd door een rits auto's was ik enorm blij dat de vluchtstrook compleet leeg was want met 100 km/u verschil op zo'n zelfmoordmobilist rijden zal geen pretje zijn.
70 rijden op een snelweg zonder reden is inderdaad vervelend maar verre van gevaarlijk. Zoals jij het beschrijft was die auto plotseling voor je. Kan ik alleen begrijpen als je niet ver genoeg vooruit hebt gekeken.quote:Op zondag 6 januari 2013 09:21 schreef June. het volgende:
[..]
Ja over het algemeen werkt het prima, nu zag ik het dus niet. En ja, ik kijk normaal vooruit.
Zelfde argument geldt voor mensen zonder remlicht, dan zie je toch ook dat de auto langzamer gaat? Het gaat erom dat je het niet verwacht.
Maar goed, julle snappen mijn punt gewoon niet. Ik vind dat iemand die zo langzaam rijdt een gevaarlijke situatie creëert. En ja, natuurlijk kun je dat anticiperen, maar dus niet altijd.
Als jij 130 rijdt en de ander 70, dan is dat een verschil van (ongeveer) 18 meter per seconde. Aangezien je eenvoudig 500 meter vooruit kunt kijken op een snelweg kun je altijd anticiperen daarop, echt altijd.quote:Op zondag 6 januari 2013 09:21 schreef June. het volgende:
[..]
Ja over het algemeen werkt het prima, nu zag ik het dus niet. En ja, ik kijk normaal vooruit.
Zelfde argument geldt voor mensen zonder remlicht, dan zie je toch ook dat de auto langzamer gaat? Het gaat erom dat je het niet verwacht.
Maar goed, julle snappen mijn punt gewoon niet. Ik vind dat iemand die zo langzaam rijdt een gevaarlijke situatie creëert. En ja, natuurlijk kun je dat anticiperen, maar dus niet altijd.
Ach ik whatsapp en bel ook tijdens het rijden en dan nog grijp ik op tijd in.. sowieso gewoon altijd voldoende afstand nemen. Dan zijn ruim 50% van alle gevaarlijke situaties verholpen.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:19 schreef Spezza19 het volgende:
Ze zal wel hebben zitten whatsappen tijdens het rijden....
Niet anticiperen op wat er voor je gebeurt ...quote:
Niet anticiperen op wat er achter je gebeurtquote:En toen ik het wel zag, kon ik dus niet naar links omdat ik 'ingeklemd' werd met auto's die mij met 3 km/h meer inhaalden.
Als een zombie in je auto rondrijden is inderdaad gevaarlijk en irritant voor andere weggebruikers.quote:Dus ik vind dat gevaarlijk en irritant.
Los daarvan zijn er zat transportbedrjven die de begrenzer tegenwoordig op 85 laten afstellen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welnee joh, van die 90% zou denk ik de helft binnen een kwartier hun baas aan de foon hebben; of ze effe normaal willen doen; elk distributie hok heeft tegenwoordig GPS, de baas kan zien waar je stiltaat en hoe lang, hoe hard je rijdt,aantallen RPM's, schakelmomenten, hoeveel je auto verbruikt..alles.. ze kunnen zelfs zien hoe lang je wel- of niet op de cc rijdt
Brandstofverbruik is heel erg spannend voor veelrijdende transportbedrijven; met 80 naar Italië kost een paar honderd euro minder aan brandstof als met 89, en dan hebben we het nog niet over bekeuringen die je kunt krijgen op basis van je digitale tacho. De meesten rijden 83 - 85, dan krijg je precies geen prent als je langs een trajectcontrole rijdt.. mensen met haast hou je altijd, dan ga je lekker 89 stampen, moet je vaak gaan zitten inhalen enzo, Beter hobbel je lekker op de CC in het rijtje mee, en er rijdt er altijd vooraan het rijtje vrachtwagens eentje die 84 rijdt, en dan rijdt de rest dus automatisch naar gelang het rijtje langer wordt minder hard ..
Uiteraard kan je niet op ALLES anticiperen, maar een langzame auto over het hoofd zien valt daar niet onder.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef June. het volgende:
Right, jullie waren erbij of niet? Achteraf is altijd makkelijk praten en het is erg naïef om te denken dat je alles kunt anticiperen.
Tja, dat vind jij. In een andere situatie had ik hem misschien wel gezien. Jullie maken ervan dat ik dan maar "als een zombie reed, aan het whatsappen was of niet meer dan 300 meter vooruit keek". Dat was dus niet zo.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Uiteraard kan je niet op ALLES anticiperen, maar een langzame auto over het hoofd zien valt daar niet onder.
Ik had er graag bij willen zijn, dan had ik je alsnog ermee om je oren geslagen.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef June. het volgende:
Right, jullie waren erbij of niet? Achteraf is altijd makkelijk praten en het is erg naïef om te denken dat je alles kunt anticiperen.
Gebrek aan verkeersinzicht kan ook een reden zijnquote:Op zondag 6 januari 2013 11:08 schreef June. het volgende:
[..]
Tja, dat vind jij. In een andere situatie had ik hem misschien wel gezien. Jullie maken ervan dat ik dan maar "als een zombie reed, aan het whatsappen was of niet meer dan 300 meter vooruit keek". Dat was dus niet zo.
Leg anders even uit waarom je niet kon anticiperen in dit geval?quote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef June. het volgende:
Right, jullie waren erbij of niet? Achteraf is altijd makkelijk praten en het is erg naïef om te denken dat je alles kunt anticiperen.
quote:Op zondag 6 januari 2013 11:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had er graag bij willen zijn, dan had ik je alsnog ermee om je oren geslagen.
Nogmaals, een foutje kan altijd, maar ga me niet vertellen dat je een auto die 70 rijdt op een snelweg over het hoofd ziet als je goed en ver vooruit hebt gekeken.
Ah, is inmiddels beantwoordquote:Op zondag 6 januari 2013 11:08 schreef June. het volgende:
[..]
Tja, dat vind jij. In een andere situatie had ik hem misschien wel gezien. Jullie maken ervan dat ik dan maar "als een zombie reed, aan het whatsappen was of niet meer dan 300 meter vooruit keek". Dat was dus niet zo.
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daar was geen tijd voor echt. Stoplicht gaat heel snel op groen op dat punt. En mensen moeten zelf ook gewoon checken dat hun verlichting werkt.
Kan ik ook niet met zekerheid zeggen, maar hoogstwaarschijnlijk wel (heeft ook met mijn beroep van doen). In ieder geval kunnen dit soort situaties inderdaad voor avondvullende discussies op verjaardagsfeestjes zorgen.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:15 schreef June. het volgende:
[..]
In dit geval zag ik dus echt niet dat hij zo langzaam reed. In elk geval niet op 300 meter afstand. Misschien had jij dat wel gezien, who knows, maar dat is een eindeloze discussie.
Ik kijk altijd in de reflectie van andere auto's en ruiten zowel voor als achter of mijn verlichting naar behoren werkt.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan?Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar. En aangezien zoiets voor iedereen gevaarlijk is kun je er (waar mogelijk natuurlijk) beter wat van zeggen dan je te verschuilen achter 'ja, maar hunnie..'
Dat mensen kwaad worden als je ze ergens op wijst heb ik nooit laat van, de meeste zijn je dankbaar. Zal wel iets uit de Randstad zijn om dan meteen lomp te worden.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik kijk altijd in de reflectie van andere auto's en ruiten zowel voor als achter of mijn verlichting naar behoren werkt.
Mijn auto geeft dat aan. Als er een lampje stuk is. En ik zie het natuurlijk ook in de reflecties in ruiten e.d. De auto in kwestie was een oude uitgewoonde Polo. Als je in zo'n ding rondrijdt, en dus geen BC hebt die dat soort dingen voor je signaleert, dien je daar maar zelf zorg voor te dragen.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan?Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar. En aangezien zoiets voor iedereen gevaarlijk is kun je er (waar mogelijk natuurlijk) beter wat van zeggen dan je te verschuilen achter 'ja, maar hunnie..'
Dat mensen kwaad worden als je ze ergens op wijst heb ik nooit laat van, de meeste zijn je dankbaar. Zal wel iets uit de Randstad zijn om dan meteen lomp te worden.
Eens per week is toch niet teveel gevraagd? FF lichten aan, rondje om de auto, en instappen. 10 Seconden, hooguit.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan?Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar.
Ik zie elke keer dat ik rij wel tenminste 2 auto's waarvan 1 koplamp of achterlicht niet meer werkt.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Eens per week is toch niet teveel gevraagd? FF lichten aan, rondje om de auto, en instappen. 10 Seconden, hooguit.
Ja, dat doe ik.. Zelfs alarmlichten controleer ik. Vaak check ik ook even de banden.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan?Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar. En aangezien zoiets voor iedereen gevaarlijk is kun je er (waar mogelijk natuurlijk) beter wat van zeggen dan je te verschuilen achter 'ja, maar hunnie..'
Dat mensen kwaad worden als je ze ergens op wijst heb ik nooit laat van, de meeste zijn je dankbaar. Zal wel iets uit de Randstad zijn om dan meteen lomp te worden.
Ja ik heb het ook geprobeerd duidelijk te maken dat 90 op de snelweg gevaarlijk langzaam is maar ja ze willen er hier niet aan.quote:Op zondag 6 januari 2013 09:21 schreef June. het volgende:
[..]
Ja over het algemeen werkt het prima, nu zag ik het dus niet. En ja, ik kijk normaal vooruit.
Zelfde argument geldt voor mensen zonder remlicht, dan zie je toch ook dat de auto langzamer gaat? Het gaat erom dat je het niet verwacht.
Maar goed, julle snappen mijn punt gewoon niet. Ik vind dat iemand die zo langzaam rijdt een gevaarlijke situatie creëert. En ja, natuurlijk kun je dat anticiperen, maar dus niet altijd.
Het is een stuk gevaarlijker om niet op te letten dan onder de toegestane maximumsnelheid te rijden.quote:Op zondag 6 januari 2013 09:21 schreef June. het volgende:
[..]
Ik vind dat iemand die zo langzaam rijdt een gevaarlijke situatie creëert. En ja, natuurlijk kun je dat anticiperen, maar dus niet altijd.
Ik geloof er zeker bij een automobilist vrij weinig van.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik.. Zelfs alarmlichten controleer ik. Vaak check ik ook even de banden.
Ohja, er werd laatst een voetganger boos op mij omdat ik s'nachts binnen de bebouwde kom groot licht aan had(kwam net uit de polder.)
Mensen die niet om kunnen gaan met snelheidsverschillen zijn pas gevaarlijk.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja ik heb het ook geprobeerd duidelijk te maken dat 90 op de snelweg gevaarlijk langzaam is maar ja ze willen er hier niet aan.
Achterlichten is wat lastiger, maar voorlampen check ik altijd zo... De achterlichten worden meestal 1x per week gecheckt, omdat we dan beide met de eigen auto weg gaan...quote:Op zondag 6 januari 2013 11:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik kijk altijd in de reflectie van andere auto's en ruiten zowel voor als achter of mijn verlichting naar behoren werkt.
Met bepaalde auto's achter je kun je ook checken of je lampen en remlichten werken.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Achterlichten is wat lastiger, maar voorlampen check ik altijd zo... De achterlichten worden meestal 1x per week gecheckt, omdat we dan beide met de eigen auto weg gaan...
We hebben deze auto nog niet zo lang, geen idee of hij het aangeeft of er een lamp kapot is of nietquote:Op maandag 7 januari 2013 12:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Met bepaalde auto's achter je kun je ook checken of je lampen en remlichten werken.
wattan?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik geloof er zeker bij een automobilist vrij weinig van.
Heb ik ook wel eens gedaan. Kreeg ik als antwoord: ja, dat weet ik...quote:Op maandag 7 januari 2013 13:13 schreef BlackLining het volgende:
Iedereen is dat verplicht
Dat iets verplicht is wil niet zeggen dat je er vanuit mag gaan dat iedereen het doet. Als je iemand met kapotte verlichting ziet, zeker achter, gewoon even waarschuwen dus. Dat wordt doorgaans zeer op prijs gesteld.
quote:
De afgelopen weken wel ja, heerlijk normaal richting me werk.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het was zo lekker rustig. Zal het vanmiddag wel weer merken.
Geen idee, ik heb hem een keer ingesteld op het hoogste en er daarna nooit meer naar gekeken. Het apparaat is daarna nooit meer uit het voertuig geweestquote:Op maandag 7 januari 2013 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb jij de resolutie op VGA staan? Vind beeldkwaliteit wat tegen vallen
En wat was in het toestel zelf de hoogste resolutie want ik kan kiezen uit VGA, IR en nog watquote:Op maandag 7 januari 2013 18:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb hem een keer ingesteld op het hoogste en er daarna nooit meer naar gekeken. Het apparaat is daarna nooit meer uit het voertuig geweest![]()
Weet ik echt niet meerquote:Op maandag 7 januari 2013 18:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En wat was in het toestel zelf de hoogste resolutie want ik kan kiezen uit VGA, IR en nog wat
Een gebaar met je hand maken alsof je een mondje nadoet willen ze mischien wel begrijpenquote:Op maandag 7 januari 2013 20:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand reed na 7 uur (pikdonker) nog met de dagrijverlichting aan. Stond er naast bij het stoplicht dus deed het raam open en ging wild wijzen naar de lampen. Uiteraard snapte ze het niet.
Levensgevaarlijk.
Nouja mijn licht werd groen dus ik moest stoer wegrijden.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:40 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Een gebaar met je hand maken alsof je een mondje nadoet willen ze mischien wel begrijpen
Ja, daar heb je wel gelijk in.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nouja mijn licht werd groen dus ik moest stoer wegrijden.
Maar als iemand zo naar mij zou wijzen zou ik meteen naar mijn dashboard kijken en zien dat de dashboardverlichting het niet doe en je dus niks ziet...
Dat is wel een kut punt.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:31 schreef Okuliarnik het volgende:
Vanmiddag vanaf de A8 de A10-west op draaien, op de linkerbaan, dan komen er mensen vanaf de A10-noord links over een vrije korte invoegstrook. Ik hield keurig ruimte t.a.v. de auto voor mij en liet het gat geleidelijk groter worden omdat er auto's aankwamen. Echter, een opgefokt stuk petjesjugend in z'n afgetrapte fiat-barrel vond het nodig om met 65-70 vlak voor mij in te voegen met als gevolg dat ik vrij snel op z'n bumper zat. Kennelijk vond meneer het nodig om ook op z'n rem te trappen met als gevolg achter mij een harmonica-effect. Klein wonder dat dat goed ging want het was goed druk.
Oja, meneer vond het ook nodig om later bij het passeren met z'n telefoon () naar mij te zwaaien en te gebaren...
Moraal van dit verhaal: een invoegstrook is om snelheid te maken.
Bij nieuwere auto's gaat de dashboard verlichting al aan als je de deur open doet.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nouja mijn licht werd groen dus ik moest stoer wegrijden.
Maar als iemand zo naar mij zou wijzen zou ik meteen naar mijn dashboard kijken en zien dat de dashboardverlichting het niet doe en je dus niks ziet...
Ja, mistlampen zijn nu eenmaal stoer enzo....quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb het ook wel es dat als het beetje regenachtig is, mensen vaak hun mistlampen voor aan hebben. Als ik daarvoor rij, doe ik mijn mistachterlichten (2) ook aan net zo lang totdat ze door hebben dat dat best irritant is en ze uitdoen.
Ligt er bij mij aan. In het donker op smalle weggetjes (die je hier hebt) staat de mistverlichting voor eigenlijk standaard aan. Valt mij in Oostenrijk ook altijd op, iedereen rijdt met mistvoorlicht aan, indien aanwezig, van de locals.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:47 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, mistlampen zijn nu eenmaal stoer enzo....
Na tig jaren heb ik het maar opgegeven om die mensen op hun domheid te attenderen....
Je weet dat veel DRL gewoon aan blijft, ook als ze op de plaats van het mistlicht zitten, wanneer normale verlichting ingeschakeld wordt? Is bovendien nog feller dan mistvoorlicht ook.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb het ook wel es dat als het beetje regenachtig is, mensen vaak hun mistlampen voor aan hebben. Als ik daarvoor rij, doe ik mijn mistachterlichten (2) ook aan net zo lang totdat ze door hebben dat dat best irritant is en ze uitdoen.
Doe maar paardentrailer maal 1,75 voor een doorsnee paardentrailer. Dingen zijn minimaal 600 tot 700 kg.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:08 schreef daNpy het volgende:
Paardentrailer 400kg + knol 500kg en je mag met rijbewijs E die troep wel trekken
Eerder nogal vaag en afvragend.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in.
Keek dat wijf je nog lelijk aan of?
69-WG-HR, gevonden via Googlequote:Op maandag 7 januari 2013 22:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe maar paardentrailer maal 1,75 voor een doorsnee paardentrailer. Dingen zijn minimaal 600 tot 700 kg.
900 kg trekken met een Opel Combo? RDW geeft maximaal 700 kg geremd (450 kg ongeremd) aan voor een 1.7D Combo met kenteken 42-VZ-GN.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:08 schreef daNpy het volgende:
Paardentrailer 400kg + knol 500kg en je mag met rijbewijs E die troep wel trekken
Okay ik ging uit van de genoemde 1000kgquote:Op maandag 7 januari 2013 22:21 schreef Light het volgende:
[..]
900 kg trekken met een Opel Combo? RDW geeft maximaal 700 kg geremd (450 kg ongeremd) aan voor een 1.7D Combo met kenteken 42-VZ-GN.
Nee, want bij aanhangers wordt gekeken naar wat het ding maximaal mag wegen, niet naar het huidige gewicht.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
69-WG-HR, gevonden via Google
Massa leeg voertuig
570 kg
Laadvermogen
1.030 kg
Toegestane maximum massa voertuig
1.600 kg
Massa rijklaar
N.v.t.
[ afbeelding ]
Zolang je knol <430kg weegt en die combo idd maar 1000kg mag trekken mag het nog
Als je er de juiste auto voor hebt staan, ja.quote:Maar 60 rijden op een 80 weg is idd irritant, je kan ook met paardentrailer wel 80.
Nee, je moet een andere auto hebben, een die wel 1600 kg mag trekken.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:28 schreef dylanrr het volgende:
Waar je wel op moet letten is dat om het papieren gewicht gaat.
De Combo mag dus 700kg geremd trekken. Paardentrailer heeft een TMM van 1600kg.
Dus je moet sowieso E achter B hebben.
Klopt, maar ik had het over de Combo.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:39 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, je moet een andere auto hebben, een die wel 1600 kg mag trekken.
Ja, met die Combo mag je geen paardentrailer trekken. Ook niet met rijbewijs E.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:44 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Klopt, maar ik had het over de Combo.
Klopt, boven de 700 kg houdt het voor dat geval al op. Maar ik heb het idee dat het punt nu wel duidelijk is over hoe het zit met gewichten en wat auto's mogen trekken.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:48 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, met die Combo mag je geen paardentrailer trekken. Ook niet met rijbewijs E.
80-VDK-3: 1000 kg, 1,3 CDI. Was een nieuwe versie Combo zo te zien.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:21 schreef Light het volgende:
[..]
900 kg trekken met een Opel Combo? RDW geeft maximaal 700 kg geremd (450 kg ongeremd) aan voor een 1.7D Combo met kenteken 42-VZ-GN.
En dan te bedenken dat ik er 's avonds regelmatig 120 of harder gereden heb.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:15 schreef daNpy het volgende:
Maar 60 rijden op een 80 weg is idd irritant, je kan ook met paardentrailer wel 80.
Ik wordt nog niet echt wijs uit de video instellingen. In het boekje staat keuze uit 1280x960/720x480 en 640x480 maar in de camera zelf kan ik kiezen uit VGA/D1 of SXGA.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Weet ik echt niet meerHet is vergelijkbaar met wat je postte, maar het zal vast in de handleiding staan.
In mijn auto staat hij standaard aan, maar als ik m'n verlichting niet aan doe, word ik 's nachts verblind. Want hij wordt gedimmed zodra de dimlichten aan gaan (wel lastig, als het 's morgens nog donker is en 's middags al weer licht...)quote:Op maandag 7 januari 2013 21:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij nieuwere auto's gaat de dashboard verlichting al aan als je de deur open doet.
Daarom zien mensen die wel af en toe naar het dash kijken ook niet dat ze zonder licht rijden
Met rijbewijs B gaat het om wat op papier staat, met E gaat het om wat je daadwerkelijk laadt.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:28 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, want bij aanhangers wordt gekeken naar wat het ding maximaal mag wegen, niet naar het huidige gewicht.
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe regels, heb je daar ergens een link van?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vanaf 13 Januari 2013 mag je aanhanger ook zwaarder zijn dan je voertuig maar moet het totale gewicht wel onder de 3500 kg blijven om met rijbewijs B te mogen blijven rijden.
Hier staan de veranderingen in.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe regels, heb je daar ergens een link van?
Die zin snap ik niet helemaal? Als je aanhanger ledig al 1000 kg weegt, dan mag je er toch geen 699 kg in gooien als je auto maar 1400 kg mag trekken?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:13 schreef daNpy het volgende:
Voor E verandert er niets; je mag nog steeds een aanhanger met een TMM van 2 ton achter je auto hangen die maar 1400kg mag trekken, zolang je deze aanhanger met niet meer dan 700kg belaad.
Natuurlijk kan dat maar of dat paard er gelukkiger van wordt, denk het niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:15 schreef daNpy het volgende:
Maar 60 rijden op een 80 weg is idd irritant, je kan ook met paardentrailer wel 80.
A tegenwoordig?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Een hele interessante: 3-wielers vallen niet meer onder B voor nieuwe rijbewijzen...
Als de nieuwe rijbewijs regeling in gaat, dan heeeft iedereen die vanaf dat moment het rijbewijs haalt inderdaad A nodig om een trike te mogen rijden.quote:
Dan moeten ze hem thuis laten, of gaan ze op de snelweg ook 60 rijden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:52 schreef D0808 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat maar of dat paard er gelukkiger van wordt, denk het niet.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan moeten ze hem thuis laten, of gaan ze op de snelweg ook 60 rijden?
Dat is minder vermogen dan nu, dus lijkt me net dat er minder ongelukken gebeuren?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:43 schreef BlackLining het volgende:
Die nieuwe rijbewijs regels gaan nog zorgen voor heel veel verwarring, onterechte boetes en oneindig procederen.
En in het geval van A1 rijbewijzen met 11kW motoren ook nog voor een hoop ongelukken.
Minder door de motorrijder zelf inderdaad, als het gaat over het verliezen van de controle over de fiets. Maar 11kW motoren halen ongeveer 90 km/h. Kun je je voorstellen wat er dan op een snelweg gaat gebeuren? Ik denk dat bijna iedereen wel eens vol in het anker heeft gemoeten voor een bejaarde op de snelweg. Een motorrijder zie je minder goed en de gevolgen van een eventuele kop-staart botsing zijn veel groter.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is minder vermogen dan nu, dus lijkt me net dat er minder ongelukken gebeuren?
Nog zo een die niet kan anticiperen op iemand anders zijn snelheid en compleet blind schijnt te zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar 11kW motoren halen ongeveer 90 km/h. Kun je je voorstellen wat er dan op een snelweg gaat gebeuren?
Het gaat niet om inzicht maar om een verwachtingspatroon.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:44 schreef D0808 het volgende:
[..]
Nog zo een die niet kan anticiperen op iemand anders zijn snelheid en compleet blind schijnt te zijn
Wat mij betreft mogen de eisen voor een rijbewijs zo snel mogelijk flink omhoog want ik tel hier in PTA al 6 personen die totaal niet met de snelheid van andere weggebruikers om kunnen gaan.
7 personenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Het gaat niet om inzicht maar om een verwachtingspatroon.
Jij snapt het niet helemaal zo te zien.quote:
Ohja, want ik loop te klagen over mijn eigen 11 kW rijbewijs, wat ik niet eens hebquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:44 schreef D0808 het volgende:
[..]
Nog zo een die niet kan anticiperen op iemand anders zijn snelheid en compleet blind schijnt te zijn
Wat mij betreft mogen de eisen voor een rijbewijs zo snel mogelijk flink omhoog want ik tel hier in PTA al 6 personen die totaal niet met de snelheid van andere weggebruikers om kunnen gaan.
Nu begin ik ook door te krijgen wie die personen op de weg zijn die maar continue op hun rem zitten te trappen.
Als je het vermogen niet hebt om op tijd te remmen wanneer een onverwachte situatie zich aandient, dan rij je te hard. Simpel zat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kun je als motorrijder nog zo goed anticiperen als je wilt maar je hebt het vermogen niet om weg te komen voor zo iemand.
Het maakt het paard echt niet uit hoor, of die auto 60, 80 of 90 rijdt. Je moet alleen veel rustiger optrekken en de bochten rustig doorgaan. Dus het is alleen vervelend om achter zo'n trailer te zitten als er veel bochten (of nog erger, rotondes!) zijn...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:52 schreef D0808 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat maar of dat paard er gelukkiger van wordt, denk het niet.
Want remmen op de snelweg is inderdaad een goed alternatief op een dot gas om weg te komenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het vermogen niet hebt om op tijd te remmen wanneer een onverwachte situatie zich aandient, dan rij je te hard. Simpel zat.
Slalomquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Want remmen op de snelweg is inderdaad een goed alternatief op een dot gas om weg te komen
Nee joh, niemand gaat meer motorrijden op zijn 18de dus de slachtoffers onder de motorrijders van 18 zullen enorm dalenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:43 schreef BlackLining het volgende:
Die nieuwe rijbewijs regels gaan nog zorgen voor heel veel verwarring, onterechte boetes en oneindig procederen.
En in het geval van A1 rijbewijzen met 11kW motoren ook nog voor een hoop ongelukken.
Makkelijk he, niet lezen en gewoon wat roeptoeteren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het vermogen niet hebt om op tijd te remmen wanneer een onverwachte situatie zich aandient, dan rij je te hard. Simpel zat.
Mja, dat is dan weer waar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee joh, niemand gaat meer motorrijden op zijn 18de dus de slachtoffers onder de motorrijders van 18 zullen enorm dalen
Als het nou nog gewoon 125cc was... en dan lekker zo'n oude aprilia rs125 2 taktquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, dat is dan weer waar.
Als je een beetje opgevoerde brommer zou rijden zou je met zo'n motor zelfs inleveren op kW/kg verhouding
Je kan prima met een knol achter je wagen maximale snelheid rijden. Dat je wat rustiger aan doet her en der (bochten, drempels, remmen) snap ik.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:35 schreef D0808 het volgende:
[..]![]()
Nog maar eentje dan, je verdient hem =>
Als je nu gewoon op de rechter rijstrook had gereden, in plaats van al 400 meter van te voren "voorsorteren", dan was deze situatie al helemaal niet onstaan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Sommige mensen...
Ik zat op de linkerbaan op de ring van Groningen, vanaf Noord richting het Julianaplein. Twee banen gaan af, waarbij de rechterbaan overgaat in een uitvoegstrook en de linkerbaan moet invoegen op de ring (http://goo.gl/maps/t0qpd)
Ik zit daar meestal op de linkerbaan, omdat ik door moet op de ring. Ik rijd netjes 77 op de begrenzer (max is 70). Haalt een auto mij rechts in, maar remt af tot 50 (waar ik dus nog steeds 77 rijd) in de bocht naar rechts, dus ik rijd hem weer (hard) voorbij. Ik kom boven, kijk alvast naar links of er iets op de ring rijdt, gaat die sukkel op de rechterbaan ineens naar mijn baan (hij zit op dat moment echt naast mij, dus deuren naast elkaar....)
Ja hoor, vanmorgen zat hij weer voor mequote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:15 schreef Luxuria het volgende:
Ahhh wat kan ik er niet tegen als er onderweg naar mijn werk een auto op een 60-weg nog geen 50 rijdt![]()
Omg echt waar, je kunt daar zelfs met gemak 80 rijden, waarom ga je daar dan fucking net iets harder dan 40 rijden!!
quote:
Je moet kijken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Jij snapt het niet helemaal zo te zien.
hoe kan je dat nou niet verwachten? je komt ze elke dag tegen. als je die niet verwacht dan snap je er gewoon helemaal niks van.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:15 schreef BlackLining het volgende:
Je kunt nou eenmaal niet ontkennen dat er heel veel mensen zijn die niet verwachten om met 130 op de snelweg een auto of motor tegen te komen die 90 rijdt. Kun je als motorrijder nog zo goed anticiperen als je wilt maar je hebt het vermogen niet om weg te komen voor zo iemand.
Je zou toch verwachten dat bejaarde mensen sneller een ongeluk veroorzaken door hun vaak verminderde reactievermogen en niet echt goed analyserend vermogen, maar je hoort het eigenlijk maar weinig dat bij ongelukken een bejaard persoon achter het stuur zat.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:14 schreef ikbenik het volgende:
Laatst ook bij Tiel, ik rij rustig zo'n 100/110km/u, komt er een oudere vrouw de snelweg op gereden. Ze geeft geen gas, kijkt niet wat er om haar heen gebeurd, gebruikt de invoegstrook niet en gooit met een sukkelgangetje van 50km/u haar auto voor die van mij. En ik kon zelf niet naar links, daar werd ik weer ingehaald. Gelukkig dat m'n remmen het goed doen!
Toch heb ik daarna getwijfeld of ik een melding had moeten maken, nu ging het nog maar net goed maar een volgende keer zou zo'n persoon toch een aardig ongeval kunnen veroorzaken.
En toen?quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik reed gister op de snelweg (120) en verder komt er een invoegstrook met daarop een vrachtwagen..ik werd op dat moment al heel langzaam ingehaald en kon niet naar links, de vrachtwagen gooit meteen zijn wagen naar links toen de blokjes begonnen...toen hij naast mij zat, zat hij al op mijn weghelft.
Maar statistisch gezien rijden ze ook niet zoveel kilometers. Ik heb ze gekend, mensen die niet eens 1000 km in het jaar reden. Dan is de kans op een ongeval klein.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:18 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat bejaarde mensen sneller een ongeluk veroorzaken door hun vaak verminderde reactievermogen en niet echt goed analyserend vermogen, maar je hoort het eigenlijk maar weinig dat bij ongelukken een bejaard persoon achter het stuur zat.
Daar heb je inderdaad ook weer gelijk in.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:21 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Maar statistisch gezien rijden ze ook niet zoveel kilometers. Ik heb ze gekend, mensen die niet eens 1000 km in het jaar reden. Dan is de kans op een ongeval klein.
Ik heb niet voorgesorteerd. Ik zit op de rechterbaan, die wordt automatisch linkerbaan, de "nieuwe" rechterbaan is de uitvoegstrook. En er reden auto's op de rechterbaan die langzamer reden dan ik. Hij zat achter mij, haalt mij als een gek in (rechts) en gaat dan in de ankers in die bocht (wat het gros doet, want bochten zijn eng).quote:Op woensdag 9 januari 2013 08:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je nu gewoon op de rechter rijstrook had gereden, in plaats van al 400 meter van te voren "voorsorteren", dan was deze situatie al helemaal niet onstaan.
Je zat inderdaad op de rechterrijstrook, vervolgens komt er rechts van je een rijstrook bij zodat je voor jou 2 uitvoegstroken krijgt. Op het moment dat je het eerste puntstuk voorbij rijdt, zijn het geen uitvoegstroken meer, maar gewoon 2 rijstroken waar je gewoon rechts moet rijden (sowieso moest je op de uitvoegstroken al zo ver mogelijk rechts rijden).quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb niet voorgesorteerd. Ik zit op de rechterbaan, die wordt automatisch linkerbaan, de "nieuwe" rechterbaan is de uitvoegstrook. En er reden auto's op de rechterbaan die langzamer reden dan ik. Hij zat achter mij, haalt mij als een gek in (rechts) en gaat dan in de ankers in die bocht (wat het gros doet, want bochten zijn eng).
Als ik me ergens op irriteer op de weg ga ik altijd gokken wie/wat er achter het stuur zit.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:18 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat bejaarde mensen sneller een ongeluk veroorzaken door hun vaak verminderde reactievermogen en niet echt goed analyserend vermogen, maar je hoort het eigenlijk maar weinig dat bij ongelukken een bejaard persoon achter het stuur zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |