80 rijden waar je 130 mag noem ik levensgevaarlijk.quote:
Alle vrachtwaggels dan maar weg.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
80 rijden waar je 130 mag noem ik levensgevaarlijk.
Ja en met een vrachtwagen is dat een verschil van 50.... wat is je punt? Ooh.. die zijn herkenbaar aan hun uiterlijk natuurlijk. Met met andere woorden geef je dus toe dat je compleet incapabel bent om de snelheid van een voertuig in te schatten. Wie is er nou gevaarlijk?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:56 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat dus gevaarlijk op een snelweg. Ik rij dagelijks snelweg en kom dat dus bijna nooit tegen.
[..]
Dat maakt toch niet uit? Het is alsnog een verschil van 60 km/h, dat is bijna 17 meter per seconde..
Jij snapt duidelijk het punt niet. Op een snelweg verwacht je dat vrachtwagens langzamer rijden, ik verwacht niet dat een andere auto op de snelweg 70 rijdt, nee.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:02 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ja en met een vrachtwagen is dat een verschil van 50.... wat is je punt? Ooh.. die zijn herkenbaar aan hun uiterlijk natuurlijk. Met met andere woorden geef je dus toe dat je compleet incapabel bent om de snelheid van een voertuig in te schatten. Wie is er nou gevaarlijk?
Jouw verwachtingspatroon is gewoon verkeerd. Dat soort dingen moet je dus WEL verwachten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:08 schreef June. het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk het punt niet. Op een snelweg verwacht je dat vrachtwagens langzamer rijden, ik verwacht niet dat een andere auto op de snelweg 70 rijdt, nee.
Dan hou je A: niet voldoende afstand B: je reageert traag C: bent met van alles bezig behalve autorijden.quote:Voordat je in de gaten hebt dat hij langzamer rijdt, zit je er al achterop.
Tuurlijkquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:14 schreef totalvamp het volgende:
[..]
allemaal 100 en vaak zelfs harder.
In een ideale wereld wel ja, maar zoiets komt gewoon niet vaak voor (ik kom het bijna nooit tegen althans). Dus als jij buiten hoefgetrappel hoort, denk jij ook meteen aan zebra's in plaats van paarden?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:12 schreef D0808 het volgende:
[..]
Jouw verwachtingspatroon is gewoon verkeerd. Dat soort dingen moet je dus WEL verwachten.
[..]
Ik vind 34 meter meer dan voldoende en 2 seconden reactiesnelheid is normaal hoor. En nee, ik was niets anders aan het doen.. Dus jij hebt altijd standaard >34 meter afstand omdat je ALTIJD kan verwachten dat er iemand toevallig 70 rijdt op de snelweg?quote:Dan hou je A: niet voldoende afstand B: je reageert traag C: bent met van alles bezig behalve autorijden.
Dus omdat jij het niet vaak tegenkomt (en dus kom je het wel eens tegen, huhquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:17 schreef June. het volgende:
[..]
In een ideale wereld wel ja, maar zoiets komt gewoon niet vaak voor (ik kom het bijna nooit tegen althans).
Mja en dat is met 130 dus te weinig of moet ik je uit gaan leggen dat die 2 seconden reactietijd niet betekend dat je dan je snelheid al kwijt bent, dan heb je dus pas je rem ingetrapt rest nog de afstand die je nodig hebt om snelheid te verliezen en met jouw 34 meter heb je dat dus niet meer.quote:Ik vind 34 meter meer dan voldoende en 2 seconden reactiesnelheid is normaal hoor. En nee, ik was niets anders aan het doen..
Bullshit; een vrachtwagen heeeft een geëikte teller met tachograaf, en rijdt hooguit 89.9km/u, als jouw teller dan 100 aangeeft, weet je meteen hoever jouw teller afwijkt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:14 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Geen enkele rijdt 80 allemaal 100 en vaak zelfs harder.
Huh? Met geijkte teller en begrenzer toch 100km/h rijden?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:14 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Geen enkele rijdt 80 allemaal 100 en vaak zelfs harder.
Altijd bij rotterdam 100km/pu weg rijden ze 100. Maakt niet uit of ik met miin pa's auto rij,mijn eigen of die van mijn vriendin. Ze halen ook vaak langzamer rijdende auto's daar in. Zou wel erg toevallig zijn als al die km tellers niet goed werken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bullshit; een vrachtwagen heeeft een geëikte teller met tachograaf, en rijdt hooguit 89.9km/u, als jouw teller dan 100 aangeeft, weet je meteen hoever jouw teller afwijkt.
Vol blijven houden, bullshitten is namelijk ook een vak.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:31 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Altijd bij rotterdam 100km/pu weg rijden ze 100. Maakt niet uit of ik met miin pa's auto rij,mijn eigen of die van mijn vriendin. Ze halen ook vaak langzamer rijdende auto's daar in. Zou wel erg toevallig zijn als al die km tellers niet goed werken.
Natuurlijk niet, ik had dus nog meer dan 34 meter afstand anders had ik dit nu niet getyptquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:27 schreef D0808 het volgende:
[..]
Mja en dat is met 130 dus te weinig of moet ik je uit gaan leggen dat die 2 seconden reactietijd niet betekend dat je dan je snelheid al kwijt bent, dan heb je dus pas je rem ingetrapt rest nog de afstand die je nodig hebt om snelheid te verliezen en met jouw 34 meter heb je dat dus niet meer.
Ben je nou leesblind? of ben je te lui om op te zoeken wat 'geëikt' betekent?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:31 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Altijd bij rotterdam 100km/pu weg rijden ze 100. Maakt niet uit of ik met miin pa's auto rij,mijn eigen of die van mijn vriendin. Ze halen ook vaak langzamer rijdende auto's daar in. Zou wel erg toevallig zijn als al die km tellers niet goed werken.
Uhm ja.. ik zie op afstand (68? probeer eens 300) al dat die auto een lagere snelheid dan mij rijdt en dus ga ik of rustig naar links of laat m'n gas los. Dat jij moet gaan remmen.. nou ja, daar hebben we het al over gehad.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:33 schreef June. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ik had dus nog meer dan 34 meter afstand anders had ik dit nu niet getyptMaar jij gaat dus altijd naar links als de auto voor je 68 meter (voor het gemak dan het dubbele) verderop rijdt, omdat in het zeldzame geval iemand weleens 70 kan rijden? Come on
Ja want 3 auto's hebben allemaal foute tellersquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:33 schreef D0808 het volgende:
[..]
Vol blijven houden, bullshitten is namelijk ook een vak.
Als het niet aan de tellers ligt dan ligt het aan jouw hersenen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:37 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ja want 3 auto's hebben allemaal foute tellersniet alle rijden zo hard maar een hoop wel.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben je nou leesblind? of ben je te lui om op te zoeken wat 'geëikt' betekent?
Ik weet wat het betekend en toch rijden ze harder dan 90. Als dat niet zo was had ik het wel gezegd aangezien ik ook dacht dat ze niet harder konden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:38 schreef D0808 het volgende:
[..]
Als het niet aan de tellers ligt dan ligt het aan jouw hersenen.
Nou dat moet dan elke dag compleet feest zijn voor de KLPDquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:39 schreef totalvamp het volgende:
[..]
[..]
Ik weet wat het betekend en toch rijden ze harder dan 90. Als dat niet zo was had ik het wel gezegd aangezien ik ook dacht dat ze niet harder konden.
Die staan daar niet aangezien traject controle op 100km/pu. Wel een stuk eerder op de weg bijn delft noord/zuidquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:44 schreef D0808 het volgende:
[..]
Nou dat moet dan elke dag compleet feest zijn voor de KLPD.
En hoe weet je dan dat ze harder rijden? door te kijken op de standaard naar boven afwijkende teller van de auto waar je in rijdt? Ik rijd al heel wat jaartjes in vrachtwagens en allerlei ander zwaar verkeer wat dient te voldoen aan de tachograafplicht, en ik heb nog NOOIT meegemaakt dat een vrachtwagen harder liep op de GPS als dat de teller aangaf. Ik heb welgeteld één keer meegamaakt dat een rijdend werktuig ( die hoeven geen begrenzer) wel heeelemaal 93 km per uur liep, omdat hij niet goed was afgesteld.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:39 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik weet wat het betekend en toch rijden ze harder dan 90. Als dat niet zo was had ik het wel gezegd aangezien ik ook dacht dat ze niet harder konden.
Je bent je bewust van het feit dat een snelheidsmeter bij wet de snelheid iets te hoog moet aangeven?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:31 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik zag het dus niet zover van te voren. En toen ik het wel zag, kon ik dus niet naar links omdat ik 'ingeklemd' werd met auto's die mij met 3 km/h meer inhaalden. Dus ik vind dat gevaarlijk en irritant.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:37 schreef D0808 het volgende:
[..]
Uhm ja.. ik zie op afstand (68? probeer eens 300) al dat die auto een lagere snelheid dan mij rijdt en dus ga ik of rustig naar links of laat m'n gas los. Dat jij moet gaan remmen.. nou ja, daar hebben we het al over gehad.
Je geeft dus toe dat je niet zat op te letten, waarom zit je dan zo te mauwen dat die ander gevaarlijk is? Nogmaals, JIJ bent degene die gevaarlijk bezig is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:50 schreef June. het volgende:
[..]
Ik zag het dus niet zover van te voren. En toen ik het wel zag, kon ik dus niet naar links omdat ik 'ingeklemd' werd met auto's die mij met 3 km/h meer inhaalden. Dus ik vind dat gevaarlijk en irritant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |