Nee, ik lette wel op. Dat is het hele punt. Jij kan wel zeggen dat je het ziet, maar blabla. Ik zag het dus niet en vind het dus gevaarlijk en irritant. Iedereen is hier de perfecte rijder natuurlijk in dit topicquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:53 schreef D0808 het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat je niet zat op te letten, waarom zit je dan zo te mauwen dat die ander gevaarlijk is? Nogmaals, JIJ bent degene die gevaarlijk bezig is.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En hoe weet je dan dat ze harder rijden? door te kijken op de standaard naar boven afwijkende teller van de auto waar je in rijdt? Ik rijd al heel wat jaartjes in vrachtwagens en allerlei ander zwaar verkeer wat dient te voldoen aan de tachograafplicht, en ik heb nog NOOIT meegemaakt dat een vrachtwagen harder liep op de GPS als dat de teller aangaf. Ik heb welgeteld één keer meegamaakt dat een rijdend werktuig ( die hoeven geen begrenzer) wel heeelemaal 93 km per uur liep, omdat hij niet goed was afgesteld.
Wat ik wél al 1000 keer heb meegemaakt, is dat mensen op internet lekker ongefundeerd uit hun nek zitten te typen, net als dat ze dat op verjaardagen en in de kroeg na biertje nummer 6 plegen te doen; daar is ook geen rede in te praten, ze hebben nou eenmaal altijd gelijk, en dat krijg je bij deze ook van mij, ook al is het astraal gepenis
Gps en km teller. Als ik 105 rij en ik haal ze niet in, rijden ze, lijkt mij harder dan 90 wat jij aangeeft. Ik weet ook dat een kmteller te hoog staat afgesteld. Misschien zit er dan een verschil in het type voertuig.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent je bewust van het feit dat een snelheidsmeter bij wet de snelheid iets te hoog moet aangeven?
7,5 tons vrachtwagen, rijdt gewoon met tacho en begrenzerquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
[..]
Gps en km teller. Als ik 105 rij en ik haal ze niet in, rijden ze, lijkt mij harder dan 90 wat jij aangeeft. Ik weet ook dat een kmteller te hoog staat afgesteld. Misschien zit er dan een verschil in het type voertuig.
Ik bedoel dit soort:
http://cache.duurzaamgepr(...)roengas_1_VfPD7p.jpg
Ik hou er mee op want enige zelfreflectie is je volledig onbekend, het is altijd de schuld van iemand anders toch? We lezen het wel een keertje in het nieuws als je bovenop een voorligger bent geklapt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:56 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, ik lette wel op. Dat is het hele punt. Jij kan wel zeggen dat je het ziet, maar blabla. Iedereen is hier de perfecte rijder natuurlijk in dit topic
Heb ik dat gezegd? Mijn punt is dat je het dus niet altijd ziet als iemand zo langzaam rijdt op de snelweg. Daarom vind ik het gevaarlijk. Dat jij zegt dat jij zoiets altijd ziet en jou nooit zal overkomen getuigt juist van weinig zelfreflectiequote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:59 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik hou er mee op want enige zelfreflectie is je volledig onbekend, het is altijd de schuld van iemand anders toch? We lezen het wel een keertje in het nieuws als je bovenop een voorligger bent geklapt.
Zucht! En aan wie ligt dat dan?? JIJ ziet het dan toch niet, jezus.. iets met plaat en kop.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:04 schreef June. het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je het dus niet altijd ziet als iemand zo langzaam rijdt op de snelweg.
Je werd niet klemgereden, je hebt jezelf klemgereden (maar dat zal ook wel niet zo zijn want alle andere mensen op de weg zijn er op uit om jou klem te rijden, toch?).quote:En het is irritant als je dan vervolgens ook niet naar links kunt doordat ik werd klem gereden.
Dat heb je niet.quote:Ik heb de situatie prima afgehandeld
Ik maak volgende keer wel filmpjequote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
7,5 tons vrachtwagen, rijdt gewoon met tacho en begrenzer
De auto die zo langzaam rijdt creëert een gevaarlijke situatie, ik niet. En ik had nog genoeg ruimte over om naar links te gaan of te remmen, dus ik heb het wel goed gehandeld. Naar links gaan kon niet, omdat iemand mij zo nodig erg langzaam moest inhalen. Die reed mij dus klem, ja. Maar goed, jij was er blijkbaar bij want je weet precies hoe het is gegaan niet? En hoe kom je erbij dat ik denk dat iedereen er maar op uit is om mij klem te rijden?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:20 schreef D0808 het volgende:
[..]
Zucht! En aan wie ligt dat dan?? JIJ ziet het dan toch niet, jezus.. iets met plaat en kop.
[..]
Je werd niet klemgereden, je hebt jezelf klemgereden (maar dat zal ook wel niet zo zijn want alle andere mensen op de weg zijn er op uit om jou klem te rijden, toch?).
[..]
Dat heb je niet.
Mensen drukken dan snel hun deuren op slot, of je krijgt een middelvinger en een paar ziektes naar je hoofd geslingerd nog voordat je wat kunt zeggen, of ze doen net of ze niks zien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens gehad op de motor. Heb je zelf niet snel in de gaten, zeker in een auto niet. In plaats van die mensen welliswaar terecht uitschelden op een forum, kun je beter even op het ruitje tikken en laten weten wat er mis is.
Duur filmpje als oom agent het zietquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik maak volgende keer wel filmpjedat is beter bewijs dan het zeggen
Tenzij hij het niet met een GSM filmt, natuurlijk..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Duur filmpje als oom agent het ziet
Dashcamquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Duur filmpje als oom agent het ziet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
90% van de vrachtwagens hangt hem gewoon lekker in de begrenzer, op de cruise control. Dat komt in de praktijk neer op 89-90 geijkte KM's in het uur.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:53 schreef Spezza19 het volgende:
Ik zie ook vaak genoeg vrachtwagens die flink harder rijden dan ze zouden mogen.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
Dan nietPleur hem wel voor mijn gps :p als het lukt xDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welnee joh, van die 90% zou denk ik de helft binnen een kwartier hun baas aan de foon hebben; of ze effe normaal willen doen; elk distributie hok heeft tegenwoordig GPS, de baas kan zien waar je stiltaat en hoe lang, hoe hard je rijdt,aantallen RPM's, schakelmomenten, hoeveel je auto verbruikt..alles.. ze kunnen zelfs zien hoe lang je wel- of niet op de cc rijdtquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
90% van de vrachtwagens hangt hem gewoon lekker in de begrenzer, op de cruise control. Dat komt in de praktijk neer op 89-90 geijkte KM's in het uur.
Aangezien vrachtwagens formeel nog steeds maar 80 KM/u mogen, rijdt 90% van de vrachtwagens dus te hard.
'tis goed meid, koop een wat dikkere plaat, hij kan tenslotte niet dik genoeg zijnquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:29 schreef June. het volgende:
[..]
De auto die zo langzaam rijdt creëert een gevaarlijke situatie, ik niet. En ik had nog genoeg ruimte over om naar links te gaan of te remmen, dus ik heb het wel goed gehandeld. Naar links gaan kon niet, omdat iemand mij zo nodig erg langzaam moest inhalen. Die reed mij dus klem, ja. Maar goed, jij was er blijkbaar bij want je weet precies hoe het is gegaan niet? En hoe kom je erbij dat ik denk dat iedereen er maar op uit is om mij klem te rijden?Damn.
Maar laten we er maar over ophouden, blijkbaar vind jij het prima verantwoord als iemand zo tergend langzaam rijd op een snelweg rijdt, ik dus niet.
Wat een non-argument is dat toch ook altijd, dat een verkeerssituatie onverwacht kan zijn. De hele basis van het deelnemen in het verkeer is dat je rekening moet houden met onverwachte situaties, dat heet anticiperen. Blijkbaar zat je dus niet op te letten want zo'n langzame auto had je al kilometers van te voren kunnen zien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:08 schreef June. het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk het punt niet. Op een snelweg verwacht je dat vrachtwagens langzamer rijden, ik verwacht niet dat een andere auto op de snelweg 70 rijdt, nee.
Maar goed, blijkbaar snap je simpele natuurkunde niet. Voordat je in de gaten hebt dat hij langzamer rijdt, zit je er al bijna achterop. Als je dan vervolgens niet naar links kunt moet je dus wel vol op de rem, omdat je een seconde later alweer 17 meter verder bent dan de auto voor je..
Ja.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:56 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, ik lette wel op. Dat is het hele punt. Jij kan wel zeggen dat je het ziet, maar blabla. Ik zag het dus niet en vind het dus gevaarlijk en irritant. Iedereen is hier de perfecte rijder natuurlijk in dit topic
Niets meer aan toe te voegen.quote:Op zondag 6 januari 2013 05:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat een non-argument is dat toch ook altijd, dat een verkeerssituatie onverwacht kan zijn. De hele basis van het deelnemen in het verkeer is dat je rekening moet houden met onverwachte situaties, dat heet anticiperen. Blijkbaar zat je dus niet op te letten want zo'n langzame auto had je al kilometers van te voren kunnen zien.
Als het goed is heb je twee ogen en daarmee stereoscopisch zicht, dat heb je om snelheid en afstand in te schatten, dat werkt over het algemeen prima.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:34 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar dan verwacht je tenminste dat iemand langzamer rijdt en kun je daarop anticiperen. Als het druk is op de weg kun je niet even snel naar links. Ik had nog best wel een afstand op die auto, maar doordat het snelheidsverschil zo groot is zit je er heel snel dicht achterop.
Ja over het algemeen werkt het prima, nu zag ik het dus niet. En ja, ik kijk normaal vooruit.quote:Op zondag 6 januari 2013 08:36 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als het goed is heb je twee ogen en daarmee stereoscopisch zicht, dat heb je om snelheid en afstand in te schatten, dat werkt over het algemeen prima.
Overigens ben ik ooit midden in de nacht op de snelweg eens bijna op een mallotige inwoner van de Balkan gestuit die daar met ongeveer 40 km/u zonder verlichting voortploeterde. Aangezien ik zelf net ingehaald werd door een rits auto's was ik enorm blij dat de vluchtstrook compleet leeg was want met 100 km/u verschil op zo'n zelfmoordmobilist rijden zal geen pretje zijn.
70 rijden op een snelweg zonder reden is inderdaad vervelend maar verre van gevaarlijk. Zoals jij het beschrijft was die auto plotseling voor je. Kan ik alleen begrijpen als je niet ver genoeg vooruit hebt gekeken.quote:Op zondag 6 januari 2013 09:21 schreef June. het volgende:
[..]
Ja over het algemeen werkt het prima, nu zag ik het dus niet. En ja, ik kijk normaal vooruit.
Zelfde argument geldt voor mensen zonder remlicht, dan zie je toch ook dat de auto langzamer gaat? Het gaat erom dat je het niet verwacht.
Maar goed, julle snappen mijn punt gewoon niet. Ik vind dat iemand die zo langzaam rijdt een gevaarlijke situatie creëert. En ja, natuurlijk kun je dat anticiperen, maar dus niet altijd.
Als jij 130 rijdt en de ander 70, dan is dat een verschil van (ongeveer) 18 meter per seconde. Aangezien je eenvoudig 500 meter vooruit kunt kijken op een snelweg kun je altijd anticiperen daarop, echt altijd.quote:Op zondag 6 januari 2013 09:21 schreef June. het volgende:
[..]
Ja over het algemeen werkt het prima, nu zag ik het dus niet. En ja, ik kijk normaal vooruit.
Zelfde argument geldt voor mensen zonder remlicht, dan zie je toch ook dat de auto langzamer gaat? Het gaat erom dat je het niet verwacht.
Maar goed, julle snappen mijn punt gewoon niet. Ik vind dat iemand die zo langzaam rijdt een gevaarlijke situatie creëert. En ja, natuurlijk kun je dat anticiperen, maar dus niet altijd.
Ach ik whatsapp en bel ook tijdens het rijden en dan nog grijp ik op tijd in.. sowieso gewoon altijd voldoende afstand nemen. Dan zijn ruim 50% van alle gevaarlijke situaties verholpen.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:19 schreef Spezza19 het volgende:
Ze zal wel hebben zitten whatsappen tijdens het rijden....
Niet anticiperen op wat er voor je gebeurt ...quote:
Niet anticiperen op wat er achter je gebeurtquote:En toen ik het wel zag, kon ik dus niet naar links omdat ik 'ingeklemd' werd met auto's die mij met 3 km/h meer inhaalden.
Als een zombie in je auto rondrijden is inderdaad gevaarlijk en irritant voor andere weggebruikers.quote:Dus ik vind dat gevaarlijk en irritant.
Los daarvan zijn er zat transportbedrjven die de begrenzer tegenwoordig op 85 laten afstellen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welnee joh, van die 90% zou denk ik de helft binnen een kwartier hun baas aan de foon hebben; of ze effe normaal willen doen; elk distributie hok heeft tegenwoordig GPS, de baas kan zien waar je stiltaat en hoe lang, hoe hard je rijdt,aantallen RPM's, schakelmomenten, hoeveel je auto verbruikt..alles.. ze kunnen zelfs zien hoe lang je wel- of niet op de cc rijdt
Brandstofverbruik is heel erg spannend voor veelrijdende transportbedrijven; met 80 naar Italië kost een paar honderd euro minder aan brandstof als met 89, en dan hebben we het nog niet over bekeuringen die je kunt krijgen op basis van je digitale tacho. De meesten rijden 83 - 85, dan krijg je precies geen prent als je langs een trajectcontrole rijdt.. mensen met haast hou je altijd, dan ga je lekker 89 stampen, moet je vaak gaan zitten inhalen enzo, Beter hobbel je lekker op de CC in het rijtje mee, en er rijdt er altijd vooraan het rijtje vrachtwagens eentje die 84 rijdt, en dan rijdt de rest dus automatisch naar gelang het rijtje langer wordt minder hard ..
Uiteraard kan je niet op ALLES anticiperen, maar een langzame auto over het hoofd zien valt daar niet onder.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef June. het volgende:
Right, jullie waren erbij of niet? Achteraf is altijd makkelijk praten en het is erg naïef om te denken dat je alles kunt anticiperen.
Tja, dat vind jij. In een andere situatie had ik hem misschien wel gezien. Jullie maken ervan dat ik dan maar "als een zombie reed, aan het whatsappen was of niet meer dan 300 meter vooruit keek". Dat was dus niet zo.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Uiteraard kan je niet op ALLES anticiperen, maar een langzame auto over het hoofd zien valt daar niet onder.
Ik had er graag bij willen zijn, dan had ik je alsnog ermee om je oren geslagen.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef June. het volgende:
Right, jullie waren erbij of niet? Achteraf is altijd makkelijk praten en het is erg naïef om te denken dat je alles kunt anticiperen.
Gebrek aan verkeersinzicht kan ook een reden zijnquote:Op zondag 6 januari 2013 11:08 schreef June. het volgende:
[..]
Tja, dat vind jij. In een andere situatie had ik hem misschien wel gezien. Jullie maken ervan dat ik dan maar "als een zombie reed, aan het whatsappen was of niet meer dan 300 meter vooruit keek". Dat was dus niet zo.
Leg anders even uit waarom je niet kon anticiperen in dit geval?quote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef June. het volgende:
Right, jullie waren erbij of niet? Achteraf is altijd makkelijk praten en het is erg naïef om te denken dat je alles kunt anticiperen.
quote:Op zondag 6 januari 2013 11:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had er graag bij willen zijn, dan had ik je alsnog ermee om je oren geslagen.
Nogmaals, een foutje kan altijd, maar ga me niet vertellen dat je een auto die 70 rijdt op een snelweg over het hoofd ziet als je goed en ver vooruit hebt gekeken.
Ah, is inmiddels beantwoordquote:Op zondag 6 januari 2013 11:08 schreef June. het volgende:
[..]
Tja, dat vind jij. In een andere situatie had ik hem misschien wel gezien. Jullie maken ervan dat ik dan maar "als een zombie reed, aan het whatsappen was of niet meer dan 300 meter vooruit keek". Dat was dus niet zo.
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daar was geen tijd voor echt. Stoplicht gaat heel snel op groen op dat punt. En mensen moeten zelf ook gewoon checken dat hun verlichting werkt.
Kan ik ook niet met zekerheid zeggen, maar hoogstwaarschijnlijk wel (heeft ook met mijn beroep van doen). In ieder geval kunnen dit soort situaties inderdaad voor avondvullende discussies op verjaardagsfeestjes zorgen.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:15 schreef June. het volgende:
[..]
In dit geval zag ik dus echt niet dat hij zo langzaam reed. In elk geval niet op 300 meter afstand. Misschien had jij dat wel gezien, who knows, maar dat is een eindeloze discussie.
Ik kijk altijd in de reflectie van andere auto's en ruiten zowel voor als achter of mijn verlichting naar behoren werkt.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan?Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar. En aangezien zoiets voor iedereen gevaarlijk is kun je er (waar mogelijk natuurlijk) beter wat van zeggen dan je te verschuilen achter 'ja, maar hunnie..'
Dat mensen kwaad worden als je ze ergens op wijst heb ik nooit laat van, de meeste zijn je dankbaar. Zal wel iets uit de Randstad zijn om dan meteen lomp te worden.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik kijk altijd in de reflectie van andere auto's en ruiten zowel voor als achter of mijn verlichting naar behoren werkt.
Mijn auto geeft dat aan. Als er een lampje stuk is. En ik zie het natuurlijk ook in de reflecties in ruiten e.d. De auto in kwestie was een oude uitgewoonde Polo. Als je in zo'n ding rondrijdt, en dus geen BC hebt die dat soort dingen voor je signaleert, dien je daar maar zelf zorg voor te dragen.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan?Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar. En aangezien zoiets voor iedereen gevaarlijk is kun je er (waar mogelijk natuurlijk) beter wat van zeggen dan je te verschuilen achter 'ja, maar hunnie..'
Dat mensen kwaad worden als je ze ergens op wijst heb ik nooit laat van, de meeste zijn je dankbaar. Zal wel iets uit de Randstad zijn om dan meteen lomp te worden.
Eens per week is toch niet teveel gevraagd? FF lichten aan, rondje om de auto, en instappen. 10 Seconden, hooguit.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan?Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar.
Ik zie elke keer dat ik rij wel tenminste 2 auto's waarvan 1 koplamp of achterlicht niet meer werkt.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Eens per week is toch niet teveel gevraagd? FF lichten aan, rondje om de auto, en instappen. 10 Seconden, hooguit.
Ja, dat doe ik.. Zelfs alarmlichten controleer ik. Vaak check ik ook even de banden.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Check jij altijd alle verlichting voor je gaat rijden dan?Ben het wel met je eens, maar het is simpelweg niet haalbaar. En aangezien zoiets voor iedereen gevaarlijk is kun je er (waar mogelijk natuurlijk) beter wat van zeggen dan je te verschuilen achter 'ja, maar hunnie..'
Dat mensen kwaad worden als je ze ergens op wijst heb ik nooit laat van, de meeste zijn je dankbaar. Zal wel iets uit de Randstad zijn om dan meteen lomp te worden.
Ja ik heb het ook geprobeerd duidelijk te maken dat 90 op de snelweg gevaarlijk langzaam is maar ja ze willen er hier niet aan.quote:Op zondag 6 januari 2013 09:21 schreef June. het volgende:
[..]
Ja over het algemeen werkt het prima, nu zag ik het dus niet. En ja, ik kijk normaal vooruit.
Zelfde argument geldt voor mensen zonder remlicht, dan zie je toch ook dat de auto langzamer gaat? Het gaat erom dat je het niet verwacht.
Maar goed, julle snappen mijn punt gewoon niet. Ik vind dat iemand die zo langzaam rijdt een gevaarlijke situatie creëert. En ja, natuurlijk kun je dat anticiperen, maar dus niet altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |